• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Διόδια στην Εγνατία οδό!

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.859
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
[SIZE=-1]Ημερομηνία: 24/5/2009 - Σελίδα: 37
Τίτλος: «Ερχονται» διόδια στην Εγνατία οδό

[SIZE=-1]Δεκατρείς θέσεις σταθμών διοδίων, συμπεριλαμβανομένων των Μαλγάρων που λειτουργούν στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ, προτείνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» να λειτουργήσουν κατά μήκος του άξονα. Ωστόσο, οι θέσεις αυτές είναι ενδεικτικές και αυτό το χρονικό διάστημα μελετάται η εφαρμογή τους, η οποία συμπεριλαμβάνει όλα τα δεδομένα του έργου (τους κόμβους κ.λπ.) και θα καθορίσει επακριβώς τις θέσεις και τον αριθμό των διοδίων. Σε κάθε περίπτωση, η τελική απόφαση ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο και θα δώσει το «πράσινο φως».

Πάντως, εκτός από τα διόδια των Μαλγάρων, που ήδη λειτουργούν στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ, έτοιμα είναι τα διόδια του Πολυμύλου (με τον κατάλληλο εξοπλισμό) και των Ιωαννίνων, οπότε αυτά πρόκειται να λειτουργήσουν πρώτα απ' όλα.

Το κόστος

Δύο είναι τα σενάρια της τιμολογιακής πολιτικής που εξετάζονται για τα διόδια. Σύμφωνα με το πρώτο, το να διανύσει κάποιος και τα 670 χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Εβρου, θα του στοιχίζει κατά τι λιγότερο από 4 λεπτά το χιλιόμετρο (περίπου 26 ευρώ συνολικά).

Το δεύτερο όμως σενάριο, το οποίο φαίνεται να προκρίνεται, είναι τα διόδια να έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος, ενδεχομένως το μισό. Κι αυτό, καθώς ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, έχει δηλώσει ότι η Εγνατία οδός είναι δημόσιο έργο (σε αντίθεση με τον ΠΑΘΕ που τον κατασκευάζουν ιδιώτες) κι έτσι τα διόδια θα είναι χαμηλού κόστους.

Ενδεικτικά, με βάση το πρώτο σενάριο, η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κοζάνη (εκτός των δύο ευρώ που πληρώνουμε στα Μάλγαρα) θα κοστίζει 3,9 ευρώ, τα οποία θα καταβάλλονται στα διόδια του Πολυμύλου. Ωστόσο, με βάση το δεύτερο σενάριο, η τιμή θα πέφτει στο μισό και θα κινείται γύρω στα δύο ευρώ.

Με σύστημα e-pass

Στα διόδια η συλλογή θα γίνεται, στην πρώτη φάση λειτουργίας τους, από χειροκίνητες λωρίδες με την καταβολή μετρητών και αργότερα έχει προγραμματιστεί να προστεθούν λωρίδες ηλεκτρονικής είσπραξης (e-pass). Επίσης, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προγραμματίζει την εφαρμογή ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων (τηλεδιόδια), με στόχο να προχωρήσει η εγκατάστασή τους μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του κύριου άξονα.

Μέχρι σήμερα, οι χρήστες του άξονα είχαν αποφύγει την πληρωμή διοδίων, καθώς επικράτησε η άποψη ότι σε ένα δημόσιο δρόμο, που δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι θετική η επιβολή τέλους χρήσης. Τώρα όμως, που είναι θέμα χρόνου η ολοκλήρωση του έργου, η επιβολή διοδίων έρχεται... δυναμικά στο προσκήνιο.

Ειδικότερα, έχουν απομείνει 31 χιλιόμετρα, από τον κόμβο Βενέτικου μέχρι τον κόμβο Παναγιάς, στη Δυτική Μακεδονία, που αποτελούν ένα δύσκολο πλέγμα έργων, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 24 σήραγγες διπλού κλάδου, 18 γέφυρες και δέκα ανισόπεδους κόμβους, με το 40% του συνολικού μήκους του έργου να είναι σήραγγες και γέφυρες. Οι κατασκευαστές του άξονα εργάζονται με πολύ ταχείς ρυθμούς, ώστε η ολοκλήρωση όλου του άξονα να γίνει ακόμη και μέχρι το τέλος του μήνα.

Οι ΣΕΑ

Σήμερα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο αλλά και ούτε ένας χώρος στάθμευσης. Σύμφωνα με την εταιρία, το πρόβλημα υπάρχει, επειδή στον αρχικό σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δε συμπεριλήφθηκαν παρόδιες εγκαταστάσεις. Εκ των υστέρων ξεκίνησε η αναζήτηση χώρων για τη δημιουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αλλά κάποιοι από αυτούς «κόλλησαν» (π.χ. στο Δερβένι προέκυψαν προβλήματα αρχαιολογικής φύσης, ενώ στην περιοχή των λιμνών η συνθήκη Ραμσάρ δεν επιτρέπει τη δημιουργία τέτοιου είδους εγκαταστάσεων), ενώ για κάποιους άλλους οι απαλλοτριώσεις απαίτησαν πολύ χρόνο. Ετσι, από τους 13 ΣΕΑ που προβλέπονταν, φαίνεται ότι τελικά θα δημιουργηθούν δέκα, κάτι που σε κάθε περίπτωση θα εξαρτηθεί από τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Πάντως, σε αυτήν τη φάση η «Εγνατία Οδός ΑΕ» ψάχνει άμεσα υλοποιήσιμες λύσεις, προκειμένου μέχρι το τέλος του έτους να καλυφθεί μία βασική ανάγκη, η ύπαρξη βενζινάδικων κατά μήκος του άξονα, ενώ τα κτίρια με τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις θα κατασκευαστούν σε δεύτερη φάση.

Σήμερα, υπάρχει ανάδοχος μόνο για ένα ΣΕΑ, ο οποίος κατασκευάζεται, αυτόν του Πλατάνου (στο Κλειδί Ημαθίας). Για άλλους τρεις σταθμούς (Αρδανίου, Μάκρης και Σώστη) έγιναν δύο δημοπρατήσεις που απέβησαν άγονες, με το αιτιολογικό ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στα σημεία είναι πολύ χαμηλοί και άρα η επένδυση δεν είναι βιώσιμη. Ετσι, η εταιρία προχωρά σε νομική επεξεργασία για το πώς θα τρέξει τη διαδικασία. Στο ΣΕΑ Καβάλας - Καρβάλης γίνεται η διαμόρφωση του οικοπέδου όπου θα στεγαστεί ο ΣΕΑ, κάτι το οποίο ισχύει και για το ΣΕΑ της Ηγουμενίτσας.

Οι ΣΕΑ θα παρέχουν τη δυνατότητα στάσης ή ολιγόωρης στάθμευσης, ενώ θα καλύπτουν ανάγκες των ταξιδιωτών, όπως εστίαση, χρήση τηλεφώνου, αγορές (μίνι μάρκετ), χρήση χώρων υγιεινής. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν ανάγκες ανεφοδιασμού, συντήρησης ή οδικής βοήθειας του αυτοκινήτου τους.

Δύο σενάρια τιμολογιακής πολιτικής εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος

Το χέρι στην τσέπη... θα βάζουν από το φθινόπωρο οι οδηγοί που θα διασχίζουν την Εγνατία οδό. Αυτό το διάστημα εκπονούνται μελέτες προκειμένου να καθοριστούν οι τελικές θέσεις των σταθμών διοδίων, αλλά και των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που θα υπάρχουν κατά μήκος του άξονα. Την ίδια ώρα, με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες κατασκευής των τελευταίων χιλιομέτρων.
Πηγή:
http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=5/24/2009&page=37
 
Last edited by a moderator:

Christian

Member
Μηνύματα
595
Likes
96
Επιτέλους θα γίνει το όνειρο μας πραγματικότητα,δεν αντέχαμε άλλο να χρησιμοποιούμε την Εγνατία οδό (που έγινε με λεφτά του λαού) χωρίς να αφήνουμε τον οβολό μας :rolleyes::rolleyes:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Επιτέλους θα γίνει το όνειρο μας πραγματικότητα,δεν αντέχαμε άλλο να χρησιμοποιούμε την Εγνατία οδό (που έγινε με λεφτά του λαού) χωρίς να αφήνουμε τον οβολό μας :rolleyes::rolleyes:
Και γιατί να πληρώνει ο φορολογούμενος τη συντήρηση της Εγνατίας οδού? Να την πληρώνει όποιος τη χρησιμοποιεί και προκαλεί φθορές!
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.456
Likes
17.526
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Ωραία που θα ήταν αν πληρώναμε μόνο τη συντήρηση της Εγνατίας!!
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Δεν είναι μόνο αυτό....η ΑΕ θα έχει και κέρδος έτσι? Οπότε πληρώνουμε τη συντήρηση συν τα κέρδη της ΑΕ...
Η έννοια των διοδίων δεν προϋποθέτει κέρδη. Θα μπορούσε να τα εισπράτει κρατική υπηρεσία. Και η εν λόγω ΑΕ είναι μάλιστα δημόσια (*).
Εν πάση περιπτώσει τι προτείνεις? Να πληρώνει ο Ροδίτης & ο Κρητικός φορολογούμενος τα κόστη συντήρησης της Εγνατίας, για να μπορείς να πηγαίνει τζάμπα ο Τούρκος φορτηγατζής στην Ηγουμενίτσα?
Κατά τον ίδιο τρόπο που ο Ροδίτης & Κρητικός πληρώνει διπλά τα εισητήρια στα πλοία του, για να μπορεί να πηγαίνει πλοίο και στο ΧΨΖ ξερονήσι ?

(*): Αν η είσπραξη των διοδίων γίνεται αποδοτικότερα αν την κάνει ιδιώτης (επειδή το Ελληνικό κράτος είναι παραδοσιακά ανίκανο), τότε ας πληρώσουμε και κάποια κέρδη - συνολικά θα πληρώσουμε λιγότερα.
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.474
Δε προτείνω τίποτα, απλά διευκρίνησα.....
 

Christian

Member
Μηνύματα
595
Likes
96
Ενα κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας το κατασκευάζει η εταιρεία ιδιοκτήτης της οποίας είναι ο κύριος Πέρεθ. Οπου κύριος Πέρεθ είναι ο πρόεδρος της Ρεάλ Μαδρίτης, που προχτές ανακοίνωσε ότι «αγόρασε» από τη Μάντσεστερ τον ποδοσφαιριστή Ρονάλντο έναντι 95 εκατομμυρίων ευρώ! Με άλλα λόγια - στο πλαίσιο των περίφημων «ελευθεριών» του Μάαστριχτ με πρώτη αυτή της ελευθερίας κίνησης του κεφαλαίου - ένα μέρος του παραπάνω αστρονομικού ποσού για τον κύριο Ρονάλντο καταβλήθηκε ήδη από τους Ελληνες φορολογούμενους. Σε ό,τι δε αφορά στον επίσης αστρονομικό μισθό του, και εκεί ένα μέρος θα πληρώνεται από τον Ελληνα εργαζόμενο, μέσω των διοδίων που έρχονται...
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Ενα κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας το κατασκευάζει η εταιρεία ιδιοκτήτης της οποίας είναι ο κύριος Πέρεθ. Οπου κύριος Πέρεθ είναι ο πρόεδρος της Ρεάλ Μαδρίτης, που προχτές ανακοίνωσε ότι «αγόρασε» από τη Μάντσεστερ τον ποδοσφαιριστή Ρονάλντο έναντι 95 εκατομμυρίων ευρώ! Με άλλα λόγια - στο πλαίσιο των περίφημων «ελευθεριών» του Μάαστριχτ με πρώτη αυτή της ελευθερίας κίνησης του κεφαλαίου - ένα μέρος του παραπάνω αστρονομικού ποσού για τον κύριο Ρονάλντο καταβλήθηκε ήδη από τους Ελληνες φορολογούμενους. Σε ό,τι δε αφορά στον επίσης αστρονομικό μισθό του, και εκεί ένα μέρος θα πληρώνεται από τον Ελληνα εργαζόμενο, μέσω των διοδίων που έρχονται...
Ακόμη κι αν δεκτούμε όλα τα παραπάνω, και δε μας βρίσουν για το εκτός θέματος....
1. Το group ACS του κ. Perez είναι μια εταιρία με κύκλο εργασιών 16,01 δις ευρώ. Το έργο που εκτελεί η εταιρία έχει προϋπολογισμό πολλές τάξεις μεγέθους μικρότερο.
2. Η παραπάνω εταιρία εκτελεί το όποιο έργο, γιατί κατέθεσε πιο συμφέρουσα προσφορά προς το Ελληνικό δημόσιο. Αν δεν το έκαναν αυτοί, θα το έκανε κάποιος άλλος με μεγαλύτερο κόστος.
3. Το το κάνει ο καθένας με τα λεφτά του (από τη στιγμή που νομίμως είναι δικά του και είναι συνεπής προς τις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις του) είναι δική του υπόθεση.
4. Το άρθρο δεν δίνει καμμία απολύτως πληροφορία για υποστήριξη των ισχυρισμών του.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.859
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
ε, συγνώμη, τι σχέση εχουν τα διόδια της Εγνατίας οδού που λιαν συντόμως θα κληθούμε να πληρώσουμε οταν θα ταξιδεύουμε στα βόρεια της Ελλάδος, με τις μεταγραφές της Ρεάλ Μαδρίτης;:roll:
Δεν γράφω ως φίλος της Barça!:haha::cool:
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Άντε...και καλή αρχή λοιπόν.

Αν και μου την σπάνε τα διόδια! Εκεί που τρέχεις, πρέπει να ρίξεις ταχύτητα μόνο και μόνο για να πληρώσεις...και άντε να ανεβάσεις πάλι ταχύτητα μετά... (για να μην συζητήσω και το ενδεχόμενο των ουρών στα διόδια, ε;) :cool:
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.859
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Σύμφωνα με δημοσιευμα της εφημερίδας "Μακεδονία" οι 13 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδο θα ειναι οι παρακάτω:

Πού θα λειτουργήσουν οι σταθμοί διοδίων

Από δυτικά προς ανατολικά η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων έχει ως εξής:
1. Σελλών: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νεοχωρίου και Σελλών, στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.
2. Ιωαννίνων: Είναι ήδη έτοιμος, βρίσκεται μεταξύ των κόμβων Παμβώτιδας και Αράχθου, στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.
3. Μετσόβου: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Μετσόβου και Παναγίας, στο τμήμα από Μέτσοβο προς Γρεβενά.
4. Γρεβενών: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Παναγίας και Βενέτικου, επίσης στο τμήμα Μετσόβου-Γρεβενών αλλά πριν από τα Γρεβενά.
5. Πολύμυλου: Είναι έτοιμος εδώ και χρόνια και βρίσκεται στο τμήμα Κοζάνης-Βέροιας, ακριβώς έξω από τον Πολύμυλο.
6. Κουλούρας: θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Κουλούρας και Νησελίου, στον κάμπο της Βέροιας, στο τμήμα Βέροιας-Κλειδίου, όπου η Εγνατία συναντά τον ΠΑΘΕ.
7. Μαλγάρων: Λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας από αυτό της ΠΑΘΕ όπου βρίσκεται σήμερα.
8. Νυμφόπετρας: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.
9. Παγγαίου: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.
10. Νέστου: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.
11. Ξάνθης: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.
12. Κομοτηνής: Θα κατασκευαστεί στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.
13. Αλεξανδρούπολης: Θα γίνει μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.
Αναλυτικά ολο το σχετικο δημοσίευμα υπάρχει εδώ:
13
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.602
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom