• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Κροατία Μαυροβούνιο Ουγγαρία Δαλματικές ακτές-Βουδαπέστη οδικώς

Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Μαυροβούνιο
  3. Κροατία – Ντουμπρόβνικ και περίχωρα
  4. Νησιά Ελαφίτ
  5. Τρόγκιρ – Σπλιτ – Εθνικό πάρκο Κρκα
  6. Βουδαπέστη
  7. Φωτογραφίες][URL="http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6385d1287073710-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-asd-jpg"][IMG]http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6385d1287073710t-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-asd-jpg[/IMG][/URL] [URL="http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6386d1287074329-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5467-jpg"][IMG]http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6386d1287074329t-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5467-jpg[/IMG][/URL] [URL="http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6389d1287119615-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5528-jpg"][IMG]http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6389d1287119615t-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5528-jpg[/IMG][/URL] [URL="http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6393d1287119796-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5540-jpg"][IMG]http://www.travelstories.gr/attachments/%F4%E1%EE%E9%E4%E9%F9%F4%E9%EA%DD%F2-%E9%F3%F4%EF%F1%DF%E5%F2-%F3%E5-%E5%EE%DD%EB%E9%EE%E7/6393d1287119796t-%E4%E1%EB%EC%E1%F4%E9%EA%DD%F2-%E1%EA%F4%DD%F2-%E2%EF%F5%E4%E1%F0%DD%F3%F4%E7-%EF%E4%E9%EA%FE%F2-dscn5540-jpg[/IMG][/URL

Το ταξίδι

Η απόφαση είχε παρθεί μήνες πριν. Φέτος το καλοκαίρι θα πηγαίναμε road trip στο εξωτερικό. Θες επειδή την Ελλάδα την έχουμε ψιλογυρίσει, θες επειδή έχω το μικρόβιο από τους γονείς μου, οι οποίοι μας είχαν γυρίσει σε σχεδόν όλη την Ευρώπη με ένα LADA τη δεκαετία του 80 (άσχετα που εγώ ήμουν πολύ μικρός και ελάχιστα πράγματα θυμάμαι).
Η απόφαση πάρθηκε για Δαλματικές ακτές. Τόσο μακριά και τόσο κοντά μας! Κοντά, γιατί οι ακτές του Μαυροβουνίου δεν απέχουν και πάρα πάρα πολύ από τη Θεσσαλονίκη, αλλά μακριά λόγω διαδρομής.. Ήθελα η πρώτος μας σταθμός να είναι η Μπούντβα του Μαυροβουνίου. Μέσω Αλβανίας ή Κοσόβου; Αποφάσισα να πάμε μέσω Αλβανίας. Το επόμενο ερώτημα ήταν να πάμε από Καστοριά και να διασχίσω σχεδόν όλη την Αλβανία ή από Φλώρινα να μπούμε ΠΓΔΜ κι από εκεί Αλβανία από Οχρίδα, από όπου θα διασχίζαμε την μισή Αλβανία. Εδώ με βοήθησαν οι φίλοι του travelstories, όπου οι περισσότεροι μου πρότειναν το δεύτερο και τελικά μάλλον δικαιώθηκα. Ο λόγος είναι προφανής: Λιγότερη ώρα στην Αλβανία!
Αφού πάρθηκε η απόφαση, το επόμενο βήμα ήταν να κλείσουμε τα δωμάτια. Κλείσαμε 2 νύχτες στην Μπούντβα (25ευρώ), 3 νύχτες στο Πλατ, έξω από το Ντουμπρόβνικ (25 ευρώ) και 2 νύχτες στο Τρόγκιρ (36 ευρώ). Το αρχικό πλάνο ήταν να ανέβουμε στην Ιστρία και να γυρίσουμε διανυκτερεύοντας στο Βελιγράδι, αλλά τελικά αποφασίσαμε από το Τρόγκιρ να ανεβούμε Βουδαπέστη (που είχα ζήσει στο παρελθόν για 3 χρόνια) και να μείνουμε εκεί άλλες 3 νύχτες (44 ευρώ με πάρκινγκ).
Επιτέλους πέρασε ο καιρός, ο οποίος δεν περνούσε με τίποτα! Παρασκευή μεσημέρι, τελειώνουμε από τη δουλειά και φύγαμε για Φλώρινα! Φτάνουμε ξενοδοχείο, ένα μπάνιο και νωρίς-νωρίς για ύπνο.. Ξεκινάμε 6 το πρωί, αλλά μόλις περνάμε τα σύνορα λόγω της διαφοράς ώρας η ώρα γίνεται 5. Ωραία λέμε! Κερδίζουμε μια ώρα από το ταξίδι! Ο δρόμος γενικά καλός και φτάνουμε στην Οχρίδα. Ωραία παραλίμνια κωμόπολη και από ότι κατάλαβα ο νούμερο 1 τουριστικός προορισμός της ΠΓΔΜ. Παρότι η ώρα είναι περίπου 7 το πρωί υπάρχει λίγος κόσμος που περπατάει στον παραλίμνιο δρόμο, καθώς και αυτόκλητοι ξεναγοί που προσφέρονται να σου κάνουν βαρκάδα στη λίμνη. Αρνιόμαστε ευγενικά, βγάζουμε φωτογραφίες και συνεχίζουμε το ταξίδι.
Μετά από μισή περίπου ώρα φτάνουμε στα αλβανικά σύνορα. Μετά από μικρή αναμονή μπαίνουμε Αλβανία και αρχίζει η περιπέτεια! Καταρχήν, το πρώτο που μας κάνει εντύπωση είναι ο κόσμος που περπατάει μονίμως κατά μήκος του δρόμου. Όσο ήμασταν στην Αλβανία διαρκώς έβλεπες κόσμο κάθε ηλικίας να περπατάει! Επίσης αμέτρητα αστυνομικά μπλόκα, αλλά και αμέτρητες αλβανικές και αμερικάνικες σημαίες να κυματίζουν δίπλα-δίπλα! Ο δρόμος ήταν καλύτερος από ότι περίμενα. Παντού άσφαλτος καλής ποιότητας, αν και σε ορισμένα σημεία δεν είχε διαγράμμιση. Από τα αλβανοσκοπιανά σύνορα ως το Ελμπασάν πας κατά μήκος ενός ποταμού, με συμπαθητική διαδρομή και πολλές ταβέρνες και καφενεία για στάση. Μετά το Ελμπασάν στενεύει ο δρόμος και ανεβαίνεις βουνό (μόνο εκεί δεν έβλεπες τα πεζοπόρα τάγματα) και λίγο πριν τα Τίρανα η διαδρομή είναι σχετικά ωραία μέσα από δάσος. Μόλις μπήκαμε Τίρανα (μην ψάχνετε για περιφερειακό, δεν έχει) αρχικά χαθήκαμε γιατί η μπαταρία του GPS-Κινητού μάς είχε εγκαταλείψει προ πολλού και οι ταμπέλλες ήταν λίγες εώς ανύπαρκτες. Ευτυχώς βλέπω μια πινακίδα προς αεροδρόμιο (nene Tereza), θυμάμαι ότι ο δρόμος πάει από εκεί και συνεχίζω..Πάνω από τα Τίρανα ο δρόμος είναι όλος ευθεία και σε κάποια σημεία «αυτοκινητόδρομος». Τα εισαγωγικά τα βάζω γιατί έχουν κάνει αυτοκινητόδρομο και σε πολλά σημεία δεν έχει διαγράμμιση! Είναι δυνατόν;! Κάναν το δύσκολο και δεν κάναν το εύκολο!
Εδώ θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο από την σύντομη οδηγική μου εμπειρία στην Αλβανία. Δεν είναι τόσο επικίνδυνοι οι δρόμοι, όσο οι Αλβανοί οδηγοί, αλλά και οι διάφοροι πεζοί που μπορεί να πεταχτούν στα ξαφνικά στη μέση του δρόμου σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Οι οδηγοί δεν έχουν τόσο πολύ την αίσθηση του κ.ο.κ και οι πεζοί την αίσθηση του κινδύνου. Γενικώς δεν αποτρέπω κανέναν να οδηγήσει στη Αλβανία (ειδικά για τις Δαλματικές ακτές αξίζει σίγουρα τον κόπο), όπως έκαναν σε εμένα διάφορες Κασσάνδρες που φυσικά κανείς τους δεν είχε πάει Αλβανία, αλλά θα του σύστηνα να είναι πολύ προσεκτικός, ειδικά στα Τίρανα και βορειότερα.
Μετά από 2-3 ώρες αδιάφορη διαδρομή και αφού περάσαμε την θεϊκή ξύλινη γέφυρα στα Σκόδρα που κουνούσε σαν καράβι, φτάνουμε στα αλβανομαυροβουνιακά σύνορα. Μου κάνει εντύπωση που ανάμεσα στην αλβανική και την μαυροβουνιακή σημαία κυματίζει και η σημαία της ΕΕ, χωρίς καμιά από τις 2 χώρες να είναι μέλος της. Προτίμησα να πάω από τα σύνορα στο χωριό Muriqan της Αλβανίας, δηλαδή κάτω από τη λίμνη Skadar. Δεν ξέρω αν έκανα καλά, είχαμε περίπου μια ώρα αναμονή.
Μπήκαμε Μαυροβούνιο (επιτέλους), και μετά από στενό επαρχιακό δρόμο η πανέμορφη Αδριατική απλώνεται μπροστά μας! Η διαδρομή γίνεται πανέμορφη, παραλιακή και με πάρα πολύ πεύκο. Παρόλα αυτά μας περίμενε μια μικρή δυσάρεστη έκπληξη, μια απίστευτη κίνηση στην είσοδο της Μπούντβα! Ήταν Σάββατο και 31/7 τι περίμενα; Το ταξίδι από Φλώρινα ως Μπούντβα διήρκεσε περίπου 11 με 12 ώρες (βάζοντας μέσα τις στάσεις και τις καθυστερήσεις). Πιστεύω όμως ότι αν πηγαίναμε άλλη εποχή θα ήταν σίγουρα λιγότερο.
Φτάνουμε στο δωμάτιο (όχι κάτι ιδιαίτερο, αλλά ένα τέτοιο δωμάτιο στην Ελλάδα θα το πλήρωνες 50 και όχι 25 ευρώ). Παρά την κούραση είναι ακόμη απόγευμα, κι έτσι κάνουμε ένα μπάνιο και βγαίνουμε βόλτα. Η Μπούντβα είναι υπέροχη, με πανέμορφη παλιά πόλη, με πάρα πολύ κόσμο και πολύ κοσμοπολίτικη. Αφού κάνουμε βόλτα στην παραλιακή και στην παλιά πόλη που σφύζει από κόσμο, τρώμε σε ένα παραθαλάσσιο εστιατόριο και γυρνάμε στο δωμάτιο όπου επιτέλους πέφτουμε ξεροί για ύπνο!
 

Attachments

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.640
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Πολύ ωραίο ταξίδι κάνατε καί οί πληροφορίες σου πολύ χρήσιμες καί κατατοπιστικές.
Αναμένω την συνέχεια καί σ'ευχαριστώ
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
ωραία εξιστόρηση, μου θύμισες και λεπτομέρειες που είχα ξεχάσει ή πράγματα που δεν είχα δει στο αντίστοιχο δικό μου ταξίδι. περιμένω συνέχεια.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Tρελαίνομαι για road trips! Η περιγραφή σου είναι πολύ ωραία!
 
Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
Κροατία – Ντουμπρόβνικ και περίχωρα

Αφού μπήκαμε στην Κροατία μετά από λίγο φτάσαμε στον πρώτο μας προορισμό, το Πλατ, έναν παραθαλάσσιο οικισμό λίγο έξω από το Ντουμπρόβνικ. Αφού βρήκαμε τα ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει, προς μεγάλη μας (δυσάρεστη) έκπληξη η ιδιοκτήτρια μας λέει ότι δεν μας έχει κάνει την κράτηση και δεν έχει ελεύθερο δωμάτιο! Της λέμε ότι το έχουμε κλείσει από τον Μάη και να ξαναδεί τα email της. Όταν τα είδε και μας ζήτησε 1000 συγνώμες μας λέει να μην ανησυχούμε και ότι θα μας τακτοποιήσει. Τελικά μείναμε σε ένα διπλανό ξενοδοχείο με ίδια τιμή και ίδιες παροχές (ψυγείο, μπαλκόνι με θέα κτλ.) Ο ιδιοκτήτης, ένας ψηλός 60άρης Κροάτης, ήδη μεθυσμένος αν και η ώρα ήταν περίπου 1-2 το μεσημέρι επιμένει να μας κεράσει ένα ποτό παρόμοιο με το δικό μας τσίπουρο, παραγωγής του. Εμείς φυσικά δεν τον προσβάλλαμε..Μας έλεγε ότι λίγο πριν τον πόλεμο είχε προβλέψει το τι θα επακολουθούσε και έφυγε με την οικογένειά του στον Καναδά. Όταν γύρισε μετά τον πόλεμο βρήκε το σπίτι του ρημαγμένο.
Το πρώτο μας απόγευμα-βράδι στην Κροατία το περάσαμε στους παραθαλάσσιους οικισμούς νότια του Ντουμπρόβνικ. Πλατ, Μλίνι, Τσάβτατ και άλλοι πολύ όμορφοι, γραφικοί και κυρίως περιποιημένοι οικισμοί, Το Τσάβτατ έχει πολύ όμορφη παραθαλάσσια περαντζάδα με πάρα πολλές ψαροταβέρνες. Η κουζίνα της Δαλματίας βασίζεται σε ψάρια και θαλασσινά και είναι πραγματικά πεντανόστιμη!
Την επόμενη μέρα αφού κάναμε ένα μπάνιο στα καταγάλανα και δροσερά νερά του Μλίνι αποφασίσαμε να ανηφορίσουμε στο Ντουμπρόβνικ. Υπάρχουν 3 τρόποι για να το επισκεφτείς: με λεωφορείο, με το καραβάκι ή με το αυτοκίνητό σου. Τι κι αν μας συμβούλευαν να πάμε με το λεωφορείο επειδή η αναζήτηση πάρκινγκ ειδικά τέτοια εποχή είναι τραγωδία, εμείς σαν κλασσικοί Ελληνάρες πήγαμε με το αυτοκίνητο! Ωστόσο ήμασταν πολύ τυχεροί (για να μην πω τίποτα άλλο) γιατί βρήκαμε πάρκινγκ στην θέση κάποιου που έφευγε. Πάντως αν θέλει κάποιος να πάει στο Ντουμπρόβνικ ας πάει καλύτερα με λεωφορείο γιατί ήταν πράγματι πήχτρα!
Το Ντουμπρόβνικ είναι απλά πανέμορφο. Μεσαιωνική παλιά πόλη με καταπληκτικά κτίρια και γραφικότατα σοκάκια. Η βόλτα στον κεντρικό δρόμο (Stradun) και στο παλιό λιμάνι μένει αξέχαστη. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως λιγότερο από 20 χρόνια πριν η πόλη αυτή είχε δεχτεί ανηλεείς βομβαρδισμούς αλλά αναστηλώθηκε πλήρως καθώς είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς από την UNESCO. Παρόλα αυτά, σε ορισμένους τοίχους παρατηρούνται ακόμα σημάδια από ριπές..
Στοιχεία για τα διάφορα μνημεία της πόλης θα βρείτε εύκολα από διάφορους οδηγούς. Αυτό που μας άρεσε περισσότερο από το Ντουμπρόβνικ ήταν το χάσιμο στα γραφικότατα στενάκια, όπου ξεφεύγεις από τις ορδές των τουριστών. Ακόμα πιο απολαυστικές ήταν οι μπύρες που ήπιαμε σε μία καφετέρια σκαρφαλωμένη σε ένα βράχο με θέα την πανέμορφη Αδριατική και το καταπράσινο νησάκι Λόκρουμ. Τα βράχια κάτω ήταν γεμάτα με νεανικές παρέες που βουτούσαν στην θάλασσα από μεγάλο ύψος. Απλά πανέμορφες καλοκαιρινές στιγμές!
 
Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
Νησιά Ελαφίτ

Αν κάποιος επισκεφτεί τις ακτές της Δαλματίας είναι πραγματικό έγκλημα να μην επισκεφτεί κάποια από τα αμέτρητα νησάκια που υπάρχουν εκεί. Η πιο κοντινή εκδρομή από το Ντουμπρόβνικ (πέρα από το Λόκρουμ που είναι ακριβώς απέναντι) είναι τα νησάκια Ελαφίτ (Κολοτσέπ, Σίπαν, Λόπουντ). Η ημερήσια κρουαζιέρα ξεκινούσε στις 10 το πρωί από το Μλίνι όπου σε επέστρεφαν στις 6-6.30 το απόγευμα. Η τιμή ήταν 36 ευρώ το άτομο (250 κούνα αν δεν κάνω λάθος) και περιλάμβανε φαγητό (ψάρι ή κοτόπουλο). Καθώς πηγαίναμε με το καραβάκι βλέπαμε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες από την εποχή της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας (μην ξεχνάμε ότι οι Δαλματικές ακτές είναι τουριστικός προορισμός από τη δεκαετία του ’60), κάποιες ενεργείς μέχρι σήμερα και κάποιες εγκαταλειμένες και ελαφρώς…βομβαρδισμένες.. Επίσης έχεις την ευκαιρία να δεις το Ντουμπρόβνικ από την θάλασσα, κάτι που κόβει την ανάσα.
Τα νησάκια ήταν μαγευτικά. Κατάφυτα και με καταγάλανα νερά. Η αλήθεια είναι ότι θύμιζε τόσο πολύ Ελλάδα (Σκιάθο, Χαλκιδική κτλ) που μόνο οι επιγραφές στα κροατικά μας θύμιζαν ότι είμαστε στο εξωτερικό. Στο Κολοτσέπ και το Σίπαν μας άφησαν για 30-45’ ενώ στο Λόπουντ για 4-5 ώρες. Η μοναδική παραλία του νησιού αυτού (αμμώδης, σε αντίθεση με όες τις άλλες που πήγαμε στη Δαλματία που ήταν με βότσαλο) ήταν στη αντίθετη πλευρά του νησιού από αυτήν που σε αφήνει το καράβι και πας με τα πόδια ή με ένα τρίκυκλο-ταξί. Βέβαια μη νομίζετε ότι δεν έχουν κι αυτοί τις ελληνικές κακές συνήθειες καθώς ΟΛΟΚΛΗΡΗ η παραλία ήταν με ξαπλώστρα και ομπρέλλα την οποία πλήρωνες αδρά.. Σε αυτό το boat-trip γνωρίσαμε και ένα ζευγάρι Ελλήνων στην ηλικία μας (τους μοναδικούς έλληνες που συναντήσαμε στο ταξίδι).
Γυρνάμε δωμάτιο για ξεκούραση καθώς την επόμενη μέρα είχαμε ταξίδι για βόρεια.. Το πρωί αποχαιρετούμε τον πάλι μεθυσμένο ξενοδόχο και ξεκινάμε για Τρόγκιρ!
 

kapetanore

Member
Μηνύματα
63
Likes
147
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου...
Ταξίδι-Όνειρο
Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
Πέρασα κι εγώ από αυτά τα μέρη λίγες μέρες πριν από εσένα. Πραγματικά πανέμορφη η Κροατία, αλλά το Μαυροβούνιο νομίζω ότι δεν παίζεται. Όσο για το Ντουμπρόβνικ την πάτησα όπως εσύ αλλά δεν ήμουν τυχερός και απλά έκοβα βόλτες αναζητώντας parking για 2 ώρες και μετά έφυγα χωρίς να μπορέσω να το επισκεφτώ! Περιμένω ανυπόμονα την συνέχεια της ιστορίας σου, που απ'ότι φαντάζομαι περιλαμβάνει πολλά χιλιόμετρα ακόμα. Δώσε μου δρόμους και πάρε μου την ψυχή...
 
Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
Τρόγκιρ – Σπλιτ – Εθνικό πάρκο Κρκα

Η οδήγηση στην παραλιακή οδό της Αδριατικής είναι απολαυστική εμπειρία. Καταπληκτική διαδρομή, από τη μια μεριά η θάλασσα και από την άλλη το βουνό. Σε πολλά σημεία νιώθεις ότι οδηγάς δίπλα σε λίμνη, ή πλατύ ποτάμι επειδή σε όλη τη διαδρομή βλέπεις συνέχεια νησάκια άλλα δίπλα στην ακτή και άλλα μακρύτερα. Η ομορφιά αυτή βέβαια ενέχει και κάποιους κινδύνους γιατί μπορεί να χαλαρώσει η προσοχή από την οδήγηση. Αν είσαι συνοδηγός σίγουρα την απολαμβάνεις περισσότερο!
Απαραίτητη παράκαμψη από το δρόμο είναι η χερσόνησος Πέλιεζατς. Αφού κάναμε μπάνιο σε μια καταπληκτική παραλία σε κάμπινγκ, επιτέλους χωρίς ξαπλώστρες και ομπρέλες φτάνουμε στο Στον. Το χωριό αυτό φημίζεται για το τείχος του, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά το Σινικό (!!!) και για τις ωραίες ταβέρνες του. Πράγματι, το φαγητό ήταν πάρα πολύ ωραίο και με χαμηλότερες τιμές από το Ντουμπρόβνικ και το Τσάβτατ. Γενικά ο τουρισμός βόρεια του Ντουμπρόβνικ ήταν σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Όχι τόσο πολύς κόσμος, οι ντόπιοι πιο απλοί και οι τιμές καλύτερες, χωρίς όμως να τις λες και φθηνές. Αφού φάγαμε ρωτάμε τον σερβιτόρο (να σημειώσω εδώ ότι όλοι οι νέοι αλλά και πολλοί μεγαλύτεροι που συναντούσαμε μιλούσαν Αγγλικά) πόσο ακόμα είναι το Τρόγκιρ, περιμένοντας σύμφωνα με τον χάρτη να μας πει κανα 2 ωρο. Μας λέει 5-6 ώρες! - Πως είναι δυνατόν? – Ε, ίσως λέει συναντήσετε λίγη κίνηση… Δυστυχώς έπεσε μέσα.. Στον δρόμο για το Τρόγκιρ περνάς έξω από το Σπλιτ και η κίνηση ήταν απίστευτη γιατί ήταν απόγευμα και ο κόσμος γυρνούσε από το μπάνιο. Κάτι μου θυμίζει.. Όταν φτάσαμε στο δωμάτιο (ευτυχώς αυτή η ξενοδόχος μας το είχε κρατήσει) ήταν αργά το βράδι. Μείναμε σε ένα γραφικό ψαροχώρι έξω από το Τρόγκιρ το οποίο δεν ήταν σχεδόν καθόλου τουριστικό και αυτό μας άρεσε πολύ, όπως και μια ταβερνούλα την οποία επισκεφτήκαμε δις!
Είχαμε μία μέρα στη διάθεσή μας να γνωρίσουμε Τρόγκιρ και Σπλιτ κι έτσι ξεκινήσαμε σχετικά νωρίς. Το Τρόγκιρ, αρχαία αποικία των Κρητών με το όνομα Τραγούριον επειδή είχε λέει πολλούς τράγους (!!), είναι μια όμορφη κωμόπολη με παλιά πόλη χτισμένη σε ένα νησάκι που επικοινωνεί με γέφυρα (όπως είπαμε τα νησιά στη Δαλματία δίνουν και παίρνουν). Ωραίος παραλιακός πεζόδρομος, μεσαιωνικά κτίρια και εκκλησίες, καθώς και ένα κάστρο. Μπάνιο σε μια ωραία παραλία, φαγητό στο γνωστό ταβερνάκι και το βραδάκι βουρ για Σπλιτ! Το Σπλιτ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κροατίας και το μεγαλύτερο λιμάνι της. Η πρώτη εικόνα είναι μάλλον αποκαρδιωτική, καθώς χαρακτηρίζεται από μπλοκ δεκαόροφων πολυκατοικιών από την εποχή της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας αλλά η παλιά πόλη σε αποζημιώνει. Όμορφοι πεζόδρομοι και πλατείες, στενάκια με bars και στέκια νεολαίας. Ο παραλιακός πεζόδρομος ευρύχωρος με πολύ κόσμο (όχι μόνο τουρίστες). Εκεί βρίσκεται και το παλάτι του ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού.
Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε πουρνό-πουρνό για Βουδαπέστη. Το viamichelin.com το έβγαζε 7 ώρες περίπου. Αυτό το έκρινα υπεραισιόδοξο σενάριο γιατί μου φάνηκε πολύ δύσκολο να «καταπιώ» σχεδόν ολόκληρη την Κροατία και τη μισή Ουγγαρία σε 7 ώρες. Όταν όμως είδα την ποιότητα του αυτοκινητόδρομου κατάλαβα.. Δύο με τρεις λωρίδας ανά κατεύθυνση σε όλη τη διαδρομή, με πολλά τούνελ και γέφυρες αλλά και τα απαραίτητα διόδια που πληρώνεις με εισιτήριο.
Ωστόσο, η Κροατία μας επεφύλασσε κι άλλη μια έκπληξη πριν την αφήσουμε, το εθνικό πάρκο Κρκα. Πρόκειται για το ομώνυμο ποτάμι, το οποίο πριν εκβάλλει στη θάλασσα σχηματίζει πολύ ωραίους καταρράκτες. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο χωριό Σκράντιν και από εκεί με καραβάκι σε μισή ώρα σε πηγαίνει στους καταρράκτες όπου σε αφήνει για μία ώρα. Μπορείς να κάτσεις και περισσότερο και να δεις κι άλλα πράγματα αλλά εμείς δυστυχώς δεν είχαμε πολύ χρόνο.. Αυτό που μου έκανε εντύπωση εκτός από τους εντυπωσιακούς καταρράκτες και τη θέα ήταν η οργάνωση και η καθαριότητα. Η περιοχή έχει ανακηρυχθεί Εθνικό πάρκο από το 1985 και η τουριστική ανάπτυξη φαίνεται ότι συμβαδίζει αρμονικά με την οικολογική συνείδηση.
Μετά από κανά 4ωρο και αφού φάγαμε αρκετό μποτιλιάρισμα στα διόδια έξω από το Ζάγκρεμπ περάσαμε τα ουγγρικά σύνορα και αποχαιρετήσαμε την Κροατία, μια χώρα γεμάτη με ομορφιές. Κάποτε ήμουν της άποψης ότι το καλοκαίρι είναι για Ελλάδα και μόνο Ελλάδα. Αναθεώρησα γιατί η Κροατία και το Μαυροβούνιο έχουν πραγματικά τα πάντα! Πολύ ωραίες παραλίες, καταπράσινα νησάκια, πανέμορφη φύση, καλό φαγητό και νυχτερινή ζωή. Μου έμεινε απωθημένο που δεν πήγα και στη βόρεια Δαλματία και την Ιστρία αλλά και τη Λιουμπλιάνα αλλά οι μέρες δεν έφταναν.. Δυστυχώς οι μέρες ποτέ δεν φτάνουν όταν είναι για ταξίδια…
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Μας μεταφέρεις πολύ όμορφες εικόνες με τις περιγραφές σου! Αν μπορούσες να ανεβάσεις μερικές φωτογραφίες θα ήταν τέλεια!:)
 
Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
































 

Attachments

Μηνύματα
28
Likes
16
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Ιβηρικής
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Ζηλανδια και Κουβα
Μας μεταφέρεις πολύ όμορφες εικόνες με τις περιγραφές σου! Αν μπορούσες να ανεβάσεις μερικές φωτογραφίες θα ήταν τέλεια!:)
Βασικά προσπαθώ αλλά δεν ξέρω πως! Μήπως μπορείς να με βουθήσεις?
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.161
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom