• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Για τέσσερα ρωμαϊκά καπούλια και δυο άμαξες...

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Το είχα απορία από τη μέρα που το έλαβα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μου...ίσως οι μηχανικοί του φόρουμ να μπορέσουν να μας πουν αν όντως αληθεύει. Λένε, λοιπόν, ότι:


Η απόσταση ανάμεσα στις δύο ράγες των σιδηροδρομικών γραμμών στις ΗΠΑ είναι 4 πόδια και 8,5 ίντσες (143,5 cm). Μάλλον παράξενος αριθμός. Γιατί άραγε έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο διάκενο;

Διότι ο σιδηρόδρομος στις ΗΠΑ κατασκευάστηκε με τον τρόπο που είχε κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος στην Αγγλία, από Άγγλους μηχανικούς που μετανάστευσαν, και οι οποίοι θεώρησαν ότι θα ήταν καλή σκέψη, επειδή θα επέτρεπε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες ατμομηχανές από την Αγγλία.

Και τότε, γιατί οι Aγγλοι κατασκεύασαν τις ατμομηχανές τους έτσι; Διότι οι πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάστηκαν από τους ίδιους μηχανικούς που κατασκεύαζαν τραμ, στο οποίο χρησιμοποιούσαν ήδη το συγκεκριμένο διάκενο.

Και γιατί αυτό το διάκενο; Διότι οι κατασκευαστές του τραμ ήταν και κατασκευαστές αμαξών, που χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία και τις ίδιες μεθόδους.

Και γιατί οι άμαξες έχουν αυτό το διάκενο; Διότι, παντού στην Ευρώπη, και στην
Αγγλία, οι δρόμοι είχαν λούκια για τους τροχούς των αμαξών και ένα διαφορετικό διάκενο θα προκαλούσε διαρκώς βλάβες στους άξονες.

Και γιατί τα λούκια απέχουν τόσο μεταξύ τους; Οι πρώτες μεγάλες οδοί στην Ευρώπη είχαν κατασκευαστεί από τους Ρωμαίους, με σκοπό να μετακινούνται εύκολα οι λεγεώνες τους. Οι πρώτες άμαξες ήταν οι πολεμικές άμαξες των Ρωμαίων. Οι άμαξες αυτές ήταν ιππήλατες: τις τραβούσαν δύο άλογα, τα οποία κάλπαζαν δίπλα-δίπλα και έπρεπε να απέχουν μεταξύ τους, ούτως ώστε το ένα άλογο να μην ενοχλεί το άλλο κατά τον καλπασμό. Προκειμένου να εξασφαλίζεται η σταθερότητα της άμαξας, οι τροχοί δεν έπρεπε να είναι ευθυγραμμισμένοι με τα ίχνη των αλόγων, ενώ δεν έπρεπε να είναι και πολύ απομακρυσμένοι, έτσι ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα κατά την διασταύρωση δύο αμαξών στην ίδια οδό.

Ιδού λοιπόν η απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα! Το διάκενο στις ράγες των αμερικανικών σιδηροδρόμων εξηγείται, αφού 2.000 χρόνια νωρίτερα, σε μιαν άλλη ήπειρο, οι ρωμαϊκές άμαξες κατασκευάζονταν ανάλογα με το φάρδος που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.

Και τώρα, το κερασάκι στην τούρτα: Υπάρχει και μια προέκταση αυτής της ιστορίας με το διάκενο στις ράγες και τα καπούλια των αλόγων. Αν δει κανείς το Αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο στην εξέδρα εκτόξευσής του, μπορεί να παρατηρήσει δύο πλευρικές δεξαμενές καυσίμων που είναι στηριγμένες εκατέρωθεν της κεντρικής δεξαμενής.

Η εταιρεία Thiokol κατασκευάζει αυτές τις δεξαμενές στο εργοστάσιό της στην Γιούτα. Θα ήθελαν να τις κάνουν μεγαλύτερες, αλλά οι δεξαμενές αποστέλλονται σιδηροδρομικώς στο σημείο εκτόξευσης. Η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του εργοστασίου και του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ περνά από μια σήραγγα, κάτω από τα Βραχώδη Όρη. Αυτή η σήραγγα περιορίζει το μέγεθος των δεξαμενών στο πλάτος που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.

Συμπέρασμα: Το πλέον εξελιγμένο μεταφορικό μέσον του κόσμου, το διαστημικό λεωφορείο, εξαρτάται από το φάρδος του πισινού ενός αλόγου. :)shock:)
 

Koan

Member
Μηνύματα
65
Likes
13
Επόμενο Ταξίδι
Βιλνους-Καουνας-Βαρσωβία
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινίκή Αμερική - αφρική
τι να πωωωωωωω.... τα ειδα ολα με αυτο!! χαχα
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχο! Τετοια διακενα υπαρχουν και στους αρχαιους ελληνικους δρομους, και πολλοι απο αυτους ειναι κατα πολυ προγενεστεροι των ρωμαικων δρομων. Μονο που ηταν στενοι, μονο μια λωριδα κυκλοφοριας, μπορουσε δηλαδη μια μονο αμαξα η αρμα να περνα τη φορα: εξ ου και ο καυγας Λαιου -Οιδιποδα. Ο Λαιος δε μπορουσε ευκολα να βγαλει το αρμα του απο τις εγκοπες του δρομου και ζητησε καπως βαναυσα απο τον Οιδιποδα να παραμερισει με συνεπεια εκεινος να τα παρει στο κρανιο ....και να καταληξει να παντρευτει τη μαμα του. Τετοιους δρομους με εγκοπες μπορει κανεις να δει σε αρκετα ορεινα σημεια της Ελλαδας ακομα.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.965
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Μην ξεχνάμε οτι όλος ο κόσμος μας είναι μαθηματικά και φυσική!!
σε αυτές τις δύο θετικές επιστήμες στηρίζονται όλα!! και τα απομεινάρια τόσων εκατοντάδων χρόνων ναών,πυραμίδων,κλπ...έτσι και οι ράγες..οι καινούριοι επιστήμονες,απο τους αρχαίους πρόγονους παίρνουν τα φώτα τους!!!
δυστυχώς πάντα ήμουνα σκράπα και στα δύο...ειμαι του θεωρητικού!!..:D
εντυπωσιακό rosa!!εύγε!!
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
δηλαδη για το ότι η ανθρωπότητα δεν θα δει ποτέ έναν Κβάζαρς,ευθύνονται τα καπούλια ενός αλόγου?:shock:συγκλόνιστική αποκάλυψη.τουλάχιστον ξέρουμε αν είναι θηλυκό ή αρσενικό?έτσι γιά να δούμε πως θα συσχετίσουμε τα παραπάνω με το προπατορικό αμάρτημα!!!!!!!!!;)
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
τουλάχιστον ξέρουμε αν είναι θηλυκό ή αρσενικό?έτσι γιά να δούμε πως θα συσχετίσουμε τα παραπάνω με το προπατορικό αμάρτημα!!!!!!!!!;)
Για να απαντησω στην ερωτηση σου: Συνηθως στις εμπορικες αμαξες εζευαν ειτε φοραδες, ειτε ευνουχισμενα αλογα, ποτε επιβητορες. Αμα εσερνε η φοραδα και ηταν ζεμενος επιβητορας... θα ανατρεποταν στο πιτς φιτιλι! Οποτε φταιει... το θυληκο και οι ευνουχοι!
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
Για να απαντησω στην ερωτηση σου: Συνηθως στις εμπορικες αμαξες εζευαν ειτε φοραδες, ειτε ευνουχισμενα αλογα, ποτε επιβητορες. Αμα εσερνε η φοραδα και ηταν ζεμενος επιβητορας... θα ανατρεποταν στο πιτς φιτιλι! Οποτε φταιει... το θυληκο και οι ευνουχοι!
άρα δεν θ' ανοίξω καθόλου αυτήν την συζήτηση.:lol:αλλά δεν μπορώ και να μην σκεφτώ πως αν βάζαν φοράδες μαζί με επιβήτορες στις άμαξες,ίσως δεν είχαμε άμαξες,οπότε θα χαμε σώσει το μέλλον των μεταφορών!:clap:
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
Υπεροχο! Τετοια διακενα υπαρχουν και στους αρχαιους ελληνικους δρομους, και πολλοι απο αυτους ειναι κατα πολυ προγενεστεροι των ρωμαικων δρομων. Μονο που ηταν στενοι, μονο μια λωριδα κυκλοφοριας, μπορουσε δηλαδη μια μονο αμαξα η αρμα να περνα τη φορα: εξ ου και ο καυγας Λαιου -Οιδιποδα. Ο Λαιος δε μπορουσε ευκολα να βγαλει το αρμα του απο τις εγκοπες του δρομου και ζητησε καπως βαναυσα απο τον Οιδιποδα να παραμερισει με συνεπεια εκεινος να τα παρει στο κρανιο ....και να καταληξει να παντρευτει τη μαμα του. Τετοιους δρομους με εγκοπες μπορει κανεις να δει σε αρκετα ορεινα σημεια της Ελλαδας ακομα.
συμπέρασμα:πριν τα πάρεις στο κρανίο στάσου μιά στιγμή και σκέψου:roll: τι είναι καλύτερο :να μην τους ξαναψηφίσεις στις επόμενες εκλογές με τέτοιους δρόμους που κάνουν ή να ζητήσεις στα γρήγορα μιά εξέταση DNΑ?:D:Dμετά αν έχεις ακόμα όρεξη,ε,τι να πω?άρχισε τον καβγά!!!!(που δεν το κανε ο Οιδίποδας,δεν φταίει,αφού δεν είχε την δεύτερη επιλογή!!!!!!!)
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.136
Likes
2.083
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Ενδιαφέροντες συσχετισμοί. Είναι αλήθεια ότι αυτό το νούμερο (1,435 m) που σημαίνει το ελεύθερο άνοιγμα μεταξύ των σιδηροτροχιών στην γραμμή κανονικού εύρους προήλθε από τους αγγλικούς σιδηροδρόμους και καθιερώθηκε από τον Stephenson, ο οποίος κατασκεύασε την πρώτη ατμάμαξα. Επειδή την εποχή εκείνη οι περισσότερες χώρες προμηθεύονταν τις ατμομηχανές από την Αγγλία, επεκράτησε από τότε, στα περισσότερα κράτη (συμπεριλαμβανομένων και ημών), η απόσταση αυτή. Στη Β. Αμερική για την ακρίβεια χρησιμοποιείται το εύρος των 1,448 m. Σήμερα πάνω από το 70% του συνολικού μήκους των σιδηροδρομικών γραμμών σε όλο τον κόσμο έχει το κανονικό εύρος. Τώρα υπάρχουν και οι σιδηρόδρομοι μετρικής γραμμής, εύρους 1,000 m (σε μας στην Πελοπόννησο) και οι ευρείας γραμμής, εύρους 1,520 m και άνω. Στους τελευταίους υπάγεται και ο πόθος πολλών υμών για ταξίδι Υπερσιβηρικός.
 
Last edited by a moderator:

japetus

Member
Μηνύματα
632
Likes
1.197
αι οι ευρείας γραμμής, εύρους 1,520 m και άνω. Στους τελευταίους υπάγεται και ο πόθος πολλών υμών για ταξίδι Υπερσιβηρικός.
Θα ήθελα μια φορά να κάνω ένα ταξίδι στη Ρωσία απο Ευρώπη με τρένο μονο και μονο για να δω αυτη την αλλαγή... Φτάνοντας στα σύνορα της Ρωσίας (ή Λευκορωσίας ή Ουκρανίας), κάθε βαγόνι με τη σειρά του μπαίνει ανάμεσα σε γερανούς που το ανασηκώνουν και γίνεται αλλαγή στα φορεία του, ωστε να μπορεσει να συνεχισει στο δικτυο ευρείας γραμμής......

 
Last edited by a moderator:

McElk

Member
Μηνύματα
1.136
Likes
2.083
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Πολύ σωστά japetus. Γίνεται αλλαγή των φορείων. Το έδειξε και η τηλεόραση τελευταία, αν θυμάμαι στο Σκάι. Νομίζω όμως ότι μόνο ο Υπερσιβηρικός έχει ευρεία γραμμή και όχι όλο το Ρωσικό δίκτυο. Τώρα για την κανονικού εύρους γραμμή, το περίεργο νούμερο του πλάτους εξηγείται αν λάβουμε υπʼ όψη ότι στα πρώτα βήματα του σιδηροδρόμου μετρούσαν την αξονική απόσταση των σιδηροτροχιών και όχι το ελεύθερο άνοιγμα, πράγμα που ήταν λάθος βέβαια γιατί τα πλάτη των κεφαλών στις σιδηροτροχιές ποικίλουν. Προσθέτοντας λοιπόν στο 1.448 mm (των Αμερικανικών) δύο μισά πλάτη κεφαλής των 76 mm βρίσκουμε αξονική απόσταση το νούμερο 1.524 mm που είναι ΑΚΡΙΒΩΣ 60 ίντσες ή 5 πόδια.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.666
Μηνύματα
907.054
Μέλη
39.410
Νεότερο μέλος
mary17

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom