Περιεχόμενα
Ημέρα 1η
Στην Πολωνία δεν ήταν η πρώτη φορά που θα πήγαινα. Είχα πάει άλλες 2 φορές και είχα μείνει κατενθουσιασμένος τόσο από την φύση και το πράσινο που έχει αυτή η χώρα, όσο επίσης και από τις πόλεις της. Στα προηγούμενα 2 ταξίδια μου είχα ταξιδέψει στη Βαρσοβία και στην Κρακοβία. Αυτή τη φορά αποφάσισα να πάω στο Βρότσλαβ (Wroclaw), την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, μια και η Ryanair πετάει προς εκεί και μάλιστα απ’ ό,τι είχα δει είναι μια από τις ωραιότερες πόλεις της χώρας. Μια και δεν είχα βρει παρέα για να πάω σε αυτό το μέρος, καθώς οι περισσότεροι φίλοι μου εργάζονταν, αποφάσισα να κάνω το ταξίδι μόνος μου. Τα αεροπορικά εισιτήρια κλείστηκαν, το διαμέρισμα επίσης και όλα ήταν έτοιμα για να ταξιδέψω. Όλα πήγαν καλά με την πτήση και κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο έβγαλα στην αρχή ένα σαρανταοκτάωρο εισιτήριο, το απόγευμα της δεύτερης ημέρας θα νοίκιαζα αυτοκίνητο για να δω περιοχές και εκτός πόλης. Σε μισή περίπου ώρα ήμουν στο διαμέρισμα που είχα κρατήσει στα όρια της παλιάς πόλης. Ένα ωραίο και άνετο διαμέρισμα σύγχρονο και μοντέρνο.
Το κτίριο του διαμερίσματος που έμεινα
Αφού τακτοποιήθηκα εκεί, ξεκίνησα για το κέντρο της πόλης, έτσι ώστε να πάω στο πρώτο walking tour που είχα κλείσει και που θα μας έδειχναν τα αξιοθέατα της παλιάς πόλης. Όπως πολλοί φαντάζομαι θα γνωρίζετε σε πολλές πόλεις του κόσμου υπάρχουν διάφορες εταιρείες και οργανισμοί οι οποίες διοργανώνουν δωρεάν tour, όπου στο τέλος πληρώνεις αν θέλεις όποιο ποσό θες εσύ.
Το tour ξεκίνησε και οφείλω να ομολογήσω ότι οι πρώτες εικόνες από την παλιά πόλη με άφησαν πραγματικά άφωνο. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι βρισκόταν μέσα σε ένα παραμύθι βλέποντας όλα αυτά τα παλιά σπίτια δείγμα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής. Βεβαίως εδώ θα πρέπει να πούμε ότι και στο Wroclaw όσο και στην Bαρσοβία που είναι η πρωτεύουσα της χώρας, η παλιά πόλη δεν είναι και τόσο παλιά. Καταστράφηκε κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ξαναχτίστηκε εξ ολοκλήρου από την αρχή με βάση τα αρχιτεκτονικά σχέδια που υπήρχαν πριν τον πόλεμο, βεβαίως πρέπει επίσης να πούμε ότι ειδικά για το Wroclaw έγιναν αρκετές αλλαγές στη δομή της πόλης, όπως μας εξήγησε ο ξεναγός μας. Καθώς η πόλη ήταν γερμανική πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ονομαζόταν Breslau, μετά τον πόλεμο, επικράτησε η λογική του να μοιάζει περισσότερο με πολωνική, οπότε κτίρια, τα οποία θύμιζαν γερμανική αρχιτεκτονική δεν αντικαταστάθηκαν, δεν δημιουργήθηκαν από την αρχή, αλλά αντιθέτως τα περισσότερα κτίρια δημιουργήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζουν μια πολωνική πόλη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι κάτοικοι του Βρότσλαβ δεν είναι γηγενείς αλλά έχουν καταγωγή από άλλες περιοχές είτε της Πολωνίας είτε και περιοχών που σήμερα βρίσκονται σε άλλες χώρες, όπως στη Γερμανία ή ακόμη και στην Ουκρανία.
Κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και μοναδικό για τη συγκεκριμένη πόλη είναι ότι είναι η πόλη των νάνων, σε οποιοδήποτε μέρος της πόλης και να πάει κανείς, όχι μόνο στο κέντρο, θα δει μικρούς χάλκινους νάνους να βρίσκονται παντού σε διάφορες στάσεις. Όπως μας είπε ο ξεναγός μας οι νάνοι ξεκίνησαν ως μια διαμαρτυρία τη δεκαετία του 1980 εναντίον του τότε κομμουνιστικού καθεστώτος. Ήταν ένας κρυφός τρόπος για να διαμαρτύρονται οι πολίτες, χωρίς ωστόσο να μπορούν να τους συλλάβουν, καθώς ουσιαστικά αναφέρονταν σε νάνους με συνθήματα όπως «ελευθερία στους νάνους» και λοιπά. Είκοσι περίπου χρόνια πριν και αφού φυσικά το καθεστώς είχε αλλάξει, αποφάσισαν να δημιουργήσουν, για τουριστικούς λόγους, και άλλους νάνους και από τότε κάθε επιχείρηση, κάθε εταιρεία, ακόμη και σπίτια δημιουργούν νάνους σε διάφορα σημεία της πόλης, όπου βεβαίως ανάλογα με το πού βρίσκονται οι νάνοι, παίρνουν και τις αντίστοιχες στάσεις. Οι νάνοι έχουν γίνει σήμα κατατεθέν της πόλης και κυκλοφορούν ακόμα και χάρτες για να τους εντοπίσει κανείς, αν και είναι αδύνατον να τους βρει όλους, μια και είναι κυριολεκτικά χιλιάδες.
Με τον ξεναγό μας περιηγηθήκαμε για αρκετή ώρα. Οφείλω να ομολογήσω ότι κράτησε 2 ώρες και 3/4 μια αρκετά μεγάλη διάρκεια για τουρ του είδους. Κατέληξε στο Cathedral Island (Ostrow Tumski), δηλαδή σε ένα νησί όπου βρίσκονται ο καθεδρικός ναός αλλά και άλλες εκκλησίες. Στις μέρες μας βέβαια αυτή η περιοχή δεν είναι νησί. Ηταν νησί το Μεσαίωνα που περιβάλλονταν από τον ποταμό Oder, ο οποίος διασχίζει την πόλη.
Και καθώς το τουρ έφτασε στο τέλος του και αφού περιηγήθηκα για λίγο ακόμα στα στενά του νησιού του Καθεδρικού, πήρα το τραμ και πήγα σε μια άλλη περιοχή της πόλης για να δω το multimedia fountain, ένα συντριβάνι ανάμεσα σε ένα καταπράσινο πάρκο το οποίο λειτουργεί τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες και κάθε μία ώρα παίζει μουσική, η οποία είναι διαφορετική κάθε φορά, στο site υπάρχει και το πρόγραμμα της μουσικής, και μπορεί να δει κανείς τα νερά να κάνουν διάφορα σχήματα και σχέδια με βάση το ρυθμό της. Ο καιρός ήταν πάρα πολύ καλός και βεβαίως είχαν συγκεντρωθεί πάρα πολλοί κάτοικοι της πόλης αλλά και τουρίστες για να απολαύσουν το θέαμα.
Όσο για φαγητό αποφάσισα να πάω εκεί που τρώνε οι Πολωνοί, δηλαδή σε ένα παραδοσιακό milkbar. Τα milk bars είχαν δημιουργηθεί από το κομμουνιστικό καθεστώς, έτσι ώστε να παρέχουν φθηνό φαγητό στους Πολωνούς. Μετά την πτώση του καθεστώτος, ωστόσο παρέμειναν και πάρα πολλοί Πολωνοί προτιμούν να τρώνε εκεί, καθώς μπορεί κανείς να φάει αρκετά φθηνά δηλαδή με κάτω από 10€, με σαλάτα κυρίως πιάτο, αναψυκτικό. Τα καταστήματα αυτά είναι συνήθως σελφ σέρβις παραγγέλνεις, τρως και μετά επιστρέφεις τον δίσκο σου. Το μειονέκτημα είναι ότι ακριβώς επειδή απευθύνονται κυρίως σε Πολωνούς, σε πολλά από αυτά δεν μιλούν γρι αγγλικά. Έτσι λοιπόν αναγκάστηκα να συνεννοηθώ με το Google Translate. Το γεύμα ήταν όμορφο, παραδοσιακό, πολωνικό, χωρίς βεβαίως να είναι κάτι γκουρμέ
Όλα αυτά με περίπου 7,5 ευρώ
Ο ήλιος έπεφτε και όντας κουρασμένος και από το ταξίδι σιγά σιγά ξεκίνησα για το σπίτι, έτσι ώστε να ξεκουραστώ και να ξεκινήσω την επόμενη ημέρα.
Στην Πολωνία δεν ήταν η πρώτη φορά που θα πήγαινα. Είχα πάει άλλες 2 φορές και είχα μείνει κατενθουσιασμένος τόσο από την φύση και το πράσινο που έχει αυτή η χώρα, όσο επίσης και από τις πόλεις της. Στα προηγούμενα 2 ταξίδια μου είχα ταξιδέψει στη Βαρσοβία και στην Κρακοβία. Αυτή τη φορά αποφάσισα να πάω στο Βρότσλαβ (Wroclaw), την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, μια και η Ryanair πετάει προς εκεί και μάλιστα απ’ ό,τι είχα δει είναι μια από τις ωραιότερες πόλεις της χώρας. Μια και δεν είχα βρει παρέα για να πάω σε αυτό το μέρος, καθώς οι περισσότεροι φίλοι μου εργάζονταν, αποφάσισα να κάνω το ταξίδι μόνος μου. Τα αεροπορικά εισιτήρια κλείστηκαν, το διαμέρισμα επίσης και όλα ήταν έτοιμα για να ταξιδέψω. Όλα πήγαν καλά με την πτήση και κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο έβγαλα στην αρχή ένα σαρανταοκτάωρο εισιτήριο, το απόγευμα της δεύτερης ημέρας θα νοίκιαζα αυτοκίνητο για να δω περιοχές και εκτός πόλης. Σε μισή περίπου ώρα ήμουν στο διαμέρισμα που είχα κρατήσει στα όρια της παλιάς πόλης. Ένα ωραίο και άνετο διαμέρισμα σύγχρονο και μοντέρνο.
Το κτίριο του διαμερίσματος που έμεινα
Αφού τακτοποιήθηκα εκεί, ξεκίνησα για το κέντρο της πόλης, έτσι ώστε να πάω στο πρώτο walking tour που είχα κλείσει και που θα μας έδειχναν τα αξιοθέατα της παλιάς πόλης. Όπως πολλοί φαντάζομαι θα γνωρίζετε σε πολλές πόλεις του κόσμου υπάρχουν διάφορες εταιρείες και οργανισμοί οι οποίες διοργανώνουν δωρεάν tour, όπου στο τέλος πληρώνεις αν θέλεις όποιο ποσό θες εσύ.
Και καθώς το τουρ έφτασε στο τέλος του και αφού περιηγήθηκα για λίγο ακόμα στα στενά του νησιού του Καθεδρικού, πήρα το τραμ και πήγα σε μια άλλη περιοχή της πόλης για να δω το multimedia fountain, ένα συντριβάνι ανάμεσα σε ένα καταπράσινο πάρκο το οποίο λειτουργεί τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες και κάθε μία ώρα παίζει μουσική, η οποία είναι διαφορετική κάθε φορά, στο site υπάρχει και το πρόγραμμα της μουσικής, και μπορεί να δει κανείς τα νερά να κάνουν διάφορα σχήματα και σχέδια με βάση το ρυθμό της. Ο καιρός ήταν πάρα πολύ καλός και βεβαίως είχαν συγκεντρωθεί πάρα πολλοί κάτοικοι της πόλης αλλά και τουρίστες για να απολαύσουν το θέαμα.
Όσο για φαγητό αποφάσισα να πάω εκεί που τρώνε οι Πολωνοί, δηλαδή σε ένα παραδοσιακό milkbar. Τα milk bars είχαν δημιουργηθεί από το κομμουνιστικό καθεστώς, έτσι ώστε να παρέχουν φθηνό φαγητό στους Πολωνούς. Μετά την πτώση του καθεστώτος, ωστόσο παρέμειναν και πάρα πολλοί Πολωνοί προτιμούν να τρώνε εκεί, καθώς μπορεί κανείς να φάει αρκετά φθηνά δηλαδή με κάτω από 10€, με σαλάτα κυρίως πιάτο, αναψυκτικό. Τα καταστήματα αυτά είναι συνήθως σελφ σέρβις παραγγέλνεις, τρως και μετά επιστρέφεις τον δίσκο σου. Το μειονέκτημα είναι ότι ακριβώς επειδή απευθύνονται κυρίως σε Πολωνούς, σε πολλά από αυτά δεν μιλούν γρι αγγλικά. Έτσι λοιπόν αναγκάστηκα να συνεννοηθώ με το Google Translate. Το γεύμα ήταν όμορφο, παραδοσιακό, πολωνικό, χωρίς βεβαίως να είναι κάτι γκουρμέ
Όλα αυτά με περίπου 7,5 ευρώ
Ο ήλιος έπεφτε και όντας κουρασμένος και από το ταξίδι σιγά σιγά ξεκίνησα για το σπίτι, έτσι ώστε να ξεκουραστώ και να ξεκινήσω την επόμενη ημέρα.
Last edited: