NOSTIMON HMAP
Member
- Μηνύματα
- 219
- Likes
- 88
- Επόμενο Ταξίδι
- ΙΤΑΛΙΑ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΗΣΙΑ ΛΟΦΟΝΤΕΝ
Περιεχόμενα
Έτσι έλεγαν οι φίλοι στη πρόταση για μια βδομάδα το καλοκαίρι του 2007 στη γειτονική Βουλγαρία και στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας.
Φαίνεται είχαν νωπές τις μνήμες από την επίσκεψη στη Σόφια το 1983.
Ούτε το 2ήμερο στο Σαντάνσκι και Μελένικο (κι ας ομολογούσαν ότι πέρασαν όμορφα) τους έκανε να αλλάξουν γνώμη.
Έτσι λοιπόν ένα Σάββατο πρωί φορτώνουμε με την σύζυγο το 20ετίας αυτοκίνητο (στη Βουλγαρία κλέβουν αυτοκίνητα!!!!! Ας μας το κλέψουν) και ξεκινάμε για τα σύνορα του Προμαχώνα. Σε μιάμιση ωρίτσα μετά από ένα τυπικό έλεγχο (από το γκισέ κοιτούν τα χαρτιά. Ταυτότητες και πράσινη κάρτα που τότε χρειαζότανε ) πατάμε σε ξένο έδαφος.
Εφόδια:1200 ευρω, 200 λεβα από ανταλλακτήριο στη Θεσσαλονίκη, έναν λεπτομερή χάρτη μία λίστα με αξιολογημένα ξενοδοχεία από το booking (δεν κλείσαμε) και μια κατάσταση 10 λέξεων στη Βουλγαρική (καλημέρα, καλησπέρα, ευχαριστώ, ψωμί , νερο κλπ).
Στα 5 km από τα σύνορα στρίβουμε δεξιά σε τοπικό δρόμο με προορισμό το Άνω Νευροκόπι (Gotse Delchev) δια μέσου του Πιρίν. Η επιλογή της διαδρομής αυτής έγινε γιατί από την E79 Θεσσαλονίκη – Σόφια θα επιστρέφαμε και δεν θέλαμε να πατάμε 2 φορές στα ίδια μέρη ( εκτός αυτού στη Βουλγαρία η αστυνομία σε σταματά στο διεθνή χωρίς λόγο και σου παζαρεύει την κλήση για τα ωραία σου ευρω!!!!!!!!!).
Στη διαδρομή μέχρι τους πρόποδες του Πιρίν χωριουδάκια χωρίς χρώμα, εκτάσεις μισοκαλιεργημένες, δρόμος βατός χωρίς κίνηση. Ανεβαίνοντας στο βουνό το τοπίο αλλάζει. Στη κορφή αφού περάσαμε δάση με οξιές και δρύς φτάσαμε σε δάση με έλατα και ανάμεσά τους διάφορα τουριστικά καταλύματα. Στο κατέβασμα τα πράγματα αντίστροφα μέχρι το Gotse Delchev . Μία πόλη χωρίς ενδιαφέρον εκτός ίσως για τους Δραμινούς που πάνε από τα σύνορα από το Κάτω Νευροκόπι για ψώνια!! ή καφέ (τόσο εύκολα). Πορεία για μερικά km στον κάμπο με τους μπαξέδες και τα μποστάνια και τον δρόμο τον ταλαιπωρημένο και ξανά άνοδος αυτή τη φορά στη Ροδόπη. Φτάνουμε στο Dospat στην όχθη της ομώνυμης λίμνης και από εκεί και πέρα άρχισε το χάζεμα. Το τοπίο τρομερό, το δάσος πανέμορφο και καθαρό, νερά κελαριστά (σε κάθε στροφή μια κτιστή βρύση με πάγκους), λίμνες, λιμνούλες και κόσμος πολύς. Ενώ μέχρι εκείνο το σημείο η κίνηση ήταν αραιή γέμισε ο δρόμος αυτοκίνητα φορτωμένα αντίσκηνα, βάρκες, ποδήλατα, καλάμια, παιδιά κλπ. Αργότερα καταλάβαμε ότι λόγω Σαββατοκύριακου ανέβαιναν εκεί στη κορφή του βουνού και κατασκήνωναν στη δροσιά δίπλα στις λίμνες, ψάρευαν, κολυμπούσαν, έκαναν βαρκάδα και απολάμβαναν μία φύση που εμένα μου έκανε για Καναδά (από ταινίες).
Αφού μπουχτήσαμε από πράσινο πέσαμε χαμηλά και εξαιτίας του καύσωνα στα ξερά της Φιπιππούπολης (Plovdiv) (στην Ελλάδα είχαν αρχίσει οι πυρκαγιές).Από εκεί περνά το ποτάμι Maritsa ο δικός μας Εύρος.
Βρήκαμε ένα ξενοδοχείο εκτός λίστας στο ξεκίνημα της παλιάς πόλης (7hills) με 70 ευρω (χαλάλι τα λεφτά του) (και επειδή στη Βουλγαρία κλέβουν αυτοκίνητα!!!!! και parking. δωρεάν) και άνοδο στη παλιά πόλη.
Η παλιά πόλη είναι ακόμη παλιά και ίσως τη γλιτώσει (όχι σαν τη Θεσσαλονίκη) γιατί η συντήρηση και αποκατάσταση τώρα αρχίζει. Αναψυκτήρια εστιατόρια αρχαίο θέατρο εκκλησίες και μερικά αναστηλωμένα χαρακτηριστικά όμορφα σπίτια και η πρώτη επαφή με το Βουλγάρικο φαγητό. Ο κατάλογος στα Αγγλικά τα φαγητά Ελληνικά. Σαλάτα χωριάτικη (τσόπσκα ή κάπως έτσι), κεφτέ, κεμπάπ, μπουρέκ και πολλά άλλα ελληνικά, αλλά η μπύρα διέφερε.(zagorka ή kamenitcsa) και έγραφε (αν κι εδώ που τα λέμε και τα φαγητά ήταν νοστημότατα και οικονομικά}. Βόλτα στα στενά, παρακολούθηση ενός γάμου στη παλιά εκκλησία μερικά ψώνια από τα τουριστικά μαγαζάκια (ροδοτέτοια), καφέ στις κερκίδες του αρχαίου θεάτρου (και ο καφές λέει) (και κάνει και 1 ευρω) και καταφύγιο στη δροσιά του αναψυκτηρίου και της μπύρας.. Βέβαια περιοριστήκαμε μόνο στη παλιά πόλη γιατί η Φιλιππούπολη είναι μεγαλούτσικη πόλη σύγχρονη και ο χρόνος δεν επαρκούσε (εκτός αυτού στη Βουλγαρία κλέβουν!!!!).Ύπνος νωρίς στο κλιματιζόμενο άνετο δωμάτιο βαρβάτο πρωινό (ουφ) και αφού πληρώσαμε σε ευρω (ισοτιμία καλύτερη από το ανταλλακτήριο στη Θεσ/νίκη) βενζίνα με τιμή Ελλάδας και ξεκινάμε για παράλια.
Φαίνεται είχαν νωπές τις μνήμες από την επίσκεψη στη Σόφια το 1983.
Ούτε το 2ήμερο στο Σαντάνσκι και Μελένικο (κι ας ομολογούσαν ότι πέρασαν όμορφα) τους έκανε να αλλάξουν γνώμη.
Έτσι λοιπόν ένα Σάββατο πρωί φορτώνουμε με την σύζυγο το 20ετίας αυτοκίνητο (στη Βουλγαρία κλέβουν αυτοκίνητα!!!!! Ας μας το κλέψουν) και ξεκινάμε για τα σύνορα του Προμαχώνα. Σε μιάμιση ωρίτσα μετά από ένα τυπικό έλεγχο (από το γκισέ κοιτούν τα χαρτιά. Ταυτότητες και πράσινη κάρτα που τότε χρειαζότανε ) πατάμε σε ξένο έδαφος.
Εφόδια:1200 ευρω, 200 λεβα από ανταλλακτήριο στη Θεσσαλονίκη, έναν λεπτομερή χάρτη μία λίστα με αξιολογημένα ξενοδοχεία από το booking (δεν κλείσαμε) και μια κατάσταση 10 λέξεων στη Βουλγαρική (καλημέρα, καλησπέρα, ευχαριστώ, ψωμί , νερο κλπ).
Στα 5 km από τα σύνορα στρίβουμε δεξιά σε τοπικό δρόμο με προορισμό το Άνω Νευροκόπι (Gotse Delchev) δια μέσου του Πιρίν. Η επιλογή της διαδρομής αυτής έγινε γιατί από την E79 Θεσσαλονίκη – Σόφια θα επιστρέφαμε και δεν θέλαμε να πατάμε 2 φορές στα ίδια μέρη ( εκτός αυτού στη Βουλγαρία η αστυνομία σε σταματά στο διεθνή χωρίς λόγο και σου παζαρεύει την κλήση για τα ωραία σου ευρω!!!!!!!!!).
Στη διαδρομή μέχρι τους πρόποδες του Πιρίν χωριουδάκια χωρίς χρώμα, εκτάσεις μισοκαλιεργημένες, δρόμος βατός χωρίς κίνηση. Ανεβαίνοντας στο βουνό το τοπίο αλλάζει. Στη κορφή αφού περάσαμε δάση με οξιές και δρύς φτάσαμε σε δάση με έλατα και ανάμεσά τους διάφορα τουριστικά καταλύματα. Στο κατέβασμα τα πράγματα αντίστροφα μέχρι το Gotse Delchev . Μία πόλη χωρίς ενδιαφέρον εκτός ίσως για τους Δραμινούς που πάνε από τα σύνορα από το Κάτω Νευροκόπι για ψώνια!! ή καφέ (τόσο εύκολα). Πορεία για μερικά km στον κάμπο με τους μπαξέδες και τα μποστάνια και τον δρόμο τον ταλαιπωρημένο και ξανά άνοδος αυτή τη φορά στη Ροδόπη. Φτάνουμε στο Dospat στην όχθη της ομώνυμης λίμνης και από εκεί και πέρα άρχισε το χάζεμα. Το τοπίο τρομερό, το δάσος πανέμορφο και καθαρό, νερά κελαριστά (σε κάθε στροφή μια κτιστή βρύση με πάγκους), λίμνες, λιμνούλες και κόσμος πολύς. Ενώ μέχρι εκείνο το σημείο η κίνηση ήταν αραιή γέμισε ο δρόμος αυτοκίνητα φορτωμένα αντίσκηνα, βάρκες, ποδήλατα, καλάμια, παιδιά κλπ. Αργότερα καταλάβαμε ότι λόγω Σαββατοκύριακου ανέβαιναν εκεί στη κορφή του βουνού και κατασκήνωναν στη δροσιά δίπλα στις λίμνες, ψάρευαν, κολυμπούσαν, έκαναν βαρκάδα και απολάμβαναν μία φύση που εμένα μου έκανε για Καναδά (από ταινίες).
Αφού μπουχτήσαμε από πράσινο πέσαμε χαμηλά και εξαιτίας του καύσωνα στα ξερά της Φιπιππούπολης (Plovdiv) (στην Ελλάδα είχαν αρχίσει οι πυρκαγιές).Από εκεί περνά το ποτάμι Maritsa ο δικός μας Εύρος.
Βρήκαμε ένα ξενοδοχείο εκτός λίστας στο ξεκίνημα της παλιάς πόλης (7hills) με 70 ευρω (χαλάλι τα λεφτά του) (και επειδή στη Βουλγαρία κλέβουν αυτοκίνητα!!!!! και parking. δωρεάν) και άνοδο στη παλιά πόλη.
Η παλιά πόλη είναι ακόμη παλιά και ίσως τη γλιτώσει (όχι σαν τη Θεσσαλονίκη) γιατί η συντήρηση και αποκατάσταση τώρα αρχίζει. Αναψυκτήρια εστιατόρια αρχαίο θέατρο εκκλησίες και μερικά αναστηλωμένα χαρακτηριστικά όμορφα σπίτια και η πρώτη επαφή με το Βουλγάρικο φαγητό. Ο κατάλογος στα Αγγλικά τα φαγητά Ελληνικά. Σαλάτα χωριάτικη (τσόπσκα ή κάπως έτσι), κεφτέ, κεμπάπ, μπουρέκ και πολλά άλλα ελληνικά, αλλά η μπύρα διέφερε.(zagorka ή kamenitcsa) και έγραφε (αν κι εδώ που τα λέμε και τα φαγητά ήταν νοστημότατα και οικονομικά}. Βόλτα στα στενά, παρακολούθηση ενός γάμου στη παλιά εκκλησία μερικά ψώνια από τα τουριστικά μαγαζάκια (ροδοτέτοια), καφέ στις κερκίδες του αρχαίου θεάτρου (και ο καφές λέει) (και κάνει και 1 ευρω) και καταφύγιο στη δροσιά του αναψυκτηρίου και της μπύρας.. Βέβαια περιοριστήκαμε μόνο στη παλιά πόλη γιατί η Φιλιππούπολη είναι μεγαλούτσικη πόλη σύγχρονη και ο χρόνος δεν επαρκούσε (εκτός αυτού στη Βουλγαρία κλέβουν!!!!).Ύπνος νωρίς στο κλιματιζόμενο άνετο δωμάτιο βαρβάτο πρωινό (ουφ) και αφού πληρώσαμε σε ευρω (ισοτιμία καλύτερη από το ανταλλακτήριο στη Θεσ/νίκη) βενζίνα με τιμή Ελλάδας και ξεκινάμε για παράλια.
Attachments
-
278,6 KB Προβολές: 741
Last edited by a moderator: