• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αποζημίωση καθυστέρησης πτήσεων-Απόφαση Ευρωοπαϊκου Δικαστηρίου-ΔΕΚ

fotast

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
15.001
Δικαίωμα αποζημιώσεως μπορούν να διεκδικήσουν επιβάτες πτήσεων οι οποίες φθάνουν στον προορισμό τους με πολύωρη καθυστέρηση, απεφάνθη το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ - Απόφαση στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-402/07 και C-432/07 Sturgeon κατά Condor Flugdienst GmbH και Böck κ.λ. κατά Air France SA).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση του ΔΕΚ, σε περίπτωση που οι επιβάτες φθάσουν στον τελικό τους προορισμό τρεις ή πλέον ώρες αργότερα από την αρχικώς προγραμματισθείσα ώρα αφίξεως, μπορούν, όπως και οι επιβάτες πτήσεων που ματαιώθηκαν, να ζητήσουν κατ' αποκοπή αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία, εκτός αν η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.
Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα, το Δικαστήριο διασαφηνίζει τα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση έναντι της αεροπορικής εταιρείας, σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό περί αποζημιώσεως των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και παροχής βοήθειας σε αυτούς .
Ο εν λόγω κανονισμός ορίζει ότι σε περίπτωση ματαιώσεως πτήσεως, οι επιβάτες μπορούν να λάβουν κατ' αποκοπή αποζημίωση ύψους 250 έως 600 ευρώ. Αντιθέτως, ο κανονισμός δεν ορίζει ρητώς ότι οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση απολάβουν επίσης τέτοιου δικαιώματος.
Με τη σημερινή του απόφαση, το Δικαστήριο απάντησε σε διάφορα ερωτήματα που του υπέβαλαν το Bundesgerichtshof (Γερμανία) και το Handelsgericht Wien (Αυστρία). Τα εν λόγω εθνικά δικαστήρια καλούνται να αποφανθούν επί αγωγών, με τις οποίες επιβάτες ζητούν, από την Condor και την Air France αντιστοίχως, την καταβολή αποζημιώσεως, που προβλέπεται από τον κανονισμό σε περίπτωση ματαιώσεως πτήσεως, επειδή οι εν λόγω εταιρείες τους μετέφεραν στο αεροδρόμιο προορισμού τους με καθυστερήσεις 25 και 22 ωρών, σε σχέση με την προγραμματισθείσα ώρα αφίξεως.
Καταρχάς, το Δικαστήριο διευκρινίζει ότι η – έστω μεγάλη – καθυστέρηση πτήσεως δεν αρκεί για να χαρακτηρισθεί η πτήση ως ματαιωθείσα. Μία καθυστέρηση πτήσεως δεν μπορεί, ανεξαρτήτως της διάρκειας της καθυστερήσεως, να χαρακτηρισθεί ως ματαίωση πτήσεως, όταν, πέραν της ώρας αναχωρήσεως, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της, μεταξύ των οποίων ιδίως το δρομολόγιο, παραμένουν αμετάβλητα σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό. Αντιθέτως, εάν η αεροπορική εταιρεία προβεί στη μεταφορά των επιβατών, αργότερα από την προγραμματισθείσα ώρα αναχωρήσεως, με άλλη πτήση, δηλαδή με πτήση που είχε προγραμματισθεί ανεξαρτήτως εκείνης για την οποία οι επιβάτες είχαν κάνει την κράτησή τους, η πτήση μπορεί, κατ' αρχήν, να θεωρηθεί ως ματαιωθείσα. Αναφορικά με τον χαρακτηρισμό αυτό, δεν έχουν καθοριστική σημασία οι ενδείξεις στον πίνακα ανακοινώσεων του αεροδρομίου ή οι πληροφορίες που παρέχει το προσωπικό, το γεγονός ότι οι επιβάτες παραλαμβάνουν τις αποσκευές τους ή λαμβάνουν νέες κάρτες επιβιβάσεως ή ακόμα η αλλαγή της συνθέσεως των επιβατών.
Περαιτέρω, όσον αφορά το προβλεπόμενο από τον κανονισμό δικαίωμα αποζημιώσεως των επιβατών των οποίων η πτήση ματαιώθηκε, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι οι επιβάτες που αντιμετωπίζουν καθυστέρηση πτήσεως υφίστανται ανάλογη ζημία, συνιστάμενη σε απώλεια χρόνου και βρίσκονται, επομένως, σε συγκρίσιμη κατάσταση. Πράγματι, οι επιβάτες πτήσεως η οποία ματαιώθηκε, μόλις πριν την αναχώρηση, δικαιούνται αποζημιώσεως, ακόμα και εάν μεταφερθούν από την αεροπορική εταιρεία με άλλη πτήση, εφόσον καθυστερήσουν τρεις ή πλέον ώρες σε σχέση με την αρχικώς προγραμματισθείσα διάρκεια. Δεν δικαιολογείται να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχειρίσεως οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση, όταν φθάνουν στον τελικό τους προορισμό τρεις η πλέον ώρες αργότερα από την αρχικώς προγραμματισθείσα ώρα αφίξεως.
Εξαιρούνται έκτακτες περιστάσεις
Τέλος, το Δικαστήριο παρατηρεί ότι μία τέτοια καθυστέρηση δεν παρέχει δικαίωμα αποζημιώσεως αν η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αποδείξει ότι η καθυστέρηση προκλήθηκε από έκτακτες περιστάσεις που διαφεύγουν του αποτελεσματικού της ελέγχου και που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Συναφώς, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε σε αεροσκάφος δεν μπορεί να θεωρηθεί ως έκτακτη περίσταση, εκτός αν το πρόβλημα αυτό οφείλεται σε γεγονότα τα οποία, ως εκ της φύσεως και των αιτίων τους, δεν συνδέονται αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση της δραστηριότητας της οικείας αεροπορικής εταιρείας και διαφεύγουν του αποτελεσματικού της ελέγχου.

Πηγή:ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
 
Last edited by a moderator:

Blondeamon

Member
Μηνύματα
285
Likes
142
Καλό είναι να δείξουν και μια ελαστικότητα σε αυτά τα ζητήματα...οι αεροπορικές πάνε κατα διαόλου και δεν είναι και εύκολο να συντονίζεις εκατονταδες πτήσεις άψογα. Ένα λάθος να κάνεις και να πληρώσεις αποζημιώσεις πάει όλο το ημερήσιο κέρδος.
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ε οχι να τους λυπηθουμε κιολας, οταν οι εταιριες ειχαν απιστευτα κερδοι δεν θυμαμαι να ειχαν και τις ιδιες προσφορες. Το γεγονος οτι απολυουν εργαζομενους για να εισπρατουν αποζημιοση ειναι αλλο κεφαλαιο αλλα οχι να τους λυπομαστε
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.859
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Δικαίωμα αποζημιώσεως μπορούν να διεκδικήσουν επιβάτες πτήσεων οι οποίες φθάνουν στον προορισμό τους με πολύωρη καθυστέρηση, απεφάνθη το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ - Απόφαση στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-402/07 και C-432/07 Sturgeon κατά Condor Flugdienst GmbH και Böck κ.λ. κατά Air France SA).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση του ΔΕΚ, σε περίπτωση που οι επιβάτες φθάσουν στον τελικό τους προορισμό τρεις ή πλέον ώρες αργότερα από την αρχικώς προγραμματισθείσα ώρα αφίξεως, μπορούν, όπως και οι επιβάτες πτήσεων που ματαιώθηκαν, να ζητήσουν κατ' αποκοπή αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία, εκτός αν η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.
Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα, το Δικαστήριο διασαφηνίζει τα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση έναντι της αεροπορικής εταιρείας, σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό περί αποζημιώσεως των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και παροχής βοήθειας σε αυτούς .
Ο εν λόγω κανονισμός ορίζει ότι σε περίπτωση ματαιώσεως πτήσεως, οι επιβάτες μπορούν να λάβουν κατ' αποκοπή αποζημίωση ύψους 250 έως 600 ευρώ. Αντιθέτως, ο κανονισμός δεν ορίζει ρητώς ότι οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση απολάβουν επίσης τέτοιου δικαιώματος.
Σχετικά με την παραπάνω απόφαση και την κατ αποκοπήν αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων το ποσο της αποζημίωσης ειναι κλιμακωτο που σημαινει:

--- για μια αεροπορική διαδρομή εως 1500 χιλιόμετρα, το ποσό της αποζημίωσης ειναι 250Ε
--- για ολες τις υπολοιπες ενδοευρωπαικές διαδρομές καθώς και για διηπειρωτικές πτήσεις εως 3000χιλιομετρα το ποσο της αποζημίωσης ειναι 400Ε.
--- για κάθε αλλη διηπειρωτική πτήση μεγαλύτερης απόστασης η αεροπορική εταιρία ειναι υποχρεωμένη να αποζημιώσει τον επιβάτη με 600Ε.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις ισχύουν για τους επιβάτες που ξεκινούν το αεροπορικό τους ταξίδι από αεροδρόμιο της Ευρωπαικής Ενωσης. Αφορά ομως και επιβάτες τρίτων χωρών που πετούν με ευρωπαική αεροπορική εταιρία προς την Ευρωπαική Ενωση.

Τα παραπάνω στοιχεία ειναι απο δημοσιεύμα του γερμανικού ηλεκτρονικού Τύπου και συγκεκριμένα απο το δελτίο ειδήσεων του 1ο κρατικου τηλεοπτικού καναλιού!
βλ. EuGH: Flug versp
 
Last edited by a moderator:

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Συμφωνώ απολύτως με τη νομοθεσία!!!
Γιατί να έχω κανονίσει το ταξίδι μου και τελευταία στιγμή να πρέπει να πάρω τηλέφωνο να τους πώ να βάλουν επιπλέον ημέρα άδειας ή ρεπό τα οποία αν το ταξίδι θα είχε γίνει κανονικά δε θα χρησιμοποιούσα και να εκτείθεμαι κιόλας; (που μου έχει συμβεί φυσικά!!!) Έτσι θέλουν μπας και στρώσουν τα πράγματα!
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.859
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Γιατί να έχω κανονίσει το ταξίδι μου και τελευταία στιγμή να πρέπει να πάρω τηλέφωνο να τους πώ να βάλουν επιπλέον ημέρα άδειας ή ρεπό τα οποία αν το ταξίδι θα είχε γίνει κανονικά δε θα χρησιμοποιούσα και να εκτείθεμαι κιόλας; (που μου έχει συμβεί φυσικά!!!) Έτσι θέλουν μπας και στρώσουν τα πράγματα!
νομίζω οτι αυτο που λες παραπάνω το ειδε καπως ετσι και το δικαστήριο μιας και στην αποφαση του αναφέρει:

το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι οι επιβάτες που αντιμετωπίζουν καθυστέρηση πτήσεως υφίστανται ανάλογη ζημία, συνιστάμενη σε απώλεια χρόνου και βρίσκονται, επομένως, σε συγκρίσιμη κατάσταση. Πράγματι, οι επιβάτες πτήσεως η οποία ματαιώθηκε, μόλις πριν την αναχώρηση, δικαιούνται αποζημιώσεως, ακόμα και εάν μεταφερθούν από την αεροπορική εταιρεία με άλλη πτήση, εφόσον καθυστερήσουν τρεις ή πλέον ώρες σε σχέση με την αρχικώς προγραμματισθείσα διάρκεια. Δεν δικαιολογείται να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχειρίσεως οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση, όταν φθάνουν στον τελικό τους προορισμό τρεις η πλέον ώρες αργότερα από την αρχικώς προγραμματισθείσα ώρα αφίξεως.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.564
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom