• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αιθιοπία Αιθιοπία, Νότος, αναλλοίωτος για χιλιάδες χρόνια (;)

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Αιθιοπία: Πέντε μέρες στις φυλές του Νότου

Από το πρόσφατό ταξίδι με την παρέα μου στην Αιθιοπία έχω γράψει το τριήμερο του Ντανακίλ:(http://www.travelstories.gr/community/threads/Ντανακίλ-η-Γη-πριν-4-δις-χρόνια.56377/).

Αποφάσισα να γράψω και το πενθήμερο στο νότιο τμήμα της χώρας, με τις περίφημες φυλές. Είναι πιο πολύ γνωστές σαν φυλές της κοιλάδας του ποταμού Όμο. Διευκρινίζω ότι στην περιγραφή που ακολουθεί οι περισσότερες φυλές δεν ήταν σε αυτή την κοιλάδα, αλλά γενικά στο νότο της χώρας.

Δεν θα αναφέρω τα εισαγωγικά του ταξιδιού, αφού τα έχω πει στην ανάρτηση για το Ντανακίλ. Όμως μερικά θα τα ξαναπώ, για να μη χρειαστεί να ανατρέχετε στην προηγούμενη ανάρτηση.

Ο Νότος ήταν ένα πενθήμερο για μας. Σίγουρα λίγες οι μέρες, αλλά ο συνολικός χρόνος μας στη χώρα ήταν δυο εβδομάδες και θέλαμε στο Βορρά εκτός από το Ντανακίλ να δούμε και Λαλιμπέλα, Αξούμ, Γκοντάρ και Μπαχίρ Νταρ. Εννοείται ότι θέλαμε και άλλα, αλλά πάντα σε μια εκδρομή, όταν είσαι εκεί και όταν επιστρέφεις, ο χρόνος σου φαίνεται λίγος.

Όπως όταν θες να αγοράσεις ένα σπίτι: πάντα τα χρήματά σου νομίζεις ότι είναι λίγο λιγότερα από αυτά που θα έπρεπε για το ιδανικό σπίτι. Όσα λεφτά και αν έχεις.

Εκείνο όμως που έχω να πω είναι ότι: Αξούμ, Γκοντάρ και Μπαχίρ Νταρ έρχονται σε δεύτερη μοίρα μπροστά σε Ντανακίλ, Λαλιμπέλα και Φυλές. Αν ποτέ πάτε και δεν έχετε χρόνο, να το θυμάστε.

Το πενθήμερο ξεκινά από το πρωί της πρωτοχρονιάς, που βρισκόμαστε στο Μπαχίρ Νταρ και με την πρωινή πτήση θα πηγαίναμε στην Αντίς Αμπέμπα για να συνεχίσομε στο Νότο. Εδώ θα δείτε αποσπάσματα από τις σημειώσεις που κρατούσα εκεί μαζί με νεότερες προσθήκες, ώστε να έχετε μια καλύτερη κατανόηση του ταξιδιού.

1/1/2017, Κυριακή, Μπαχίρ Νταρ

Το βράδυ στις εννέα χθες (παραμονή πρωτοχρονιάς) πήγαμε στο ρεβεγιόν του ξενοδοχείου. Μας περίμενε μια έκπληξη: τα φαγητά είχαν τελειώσει σχεδόν όλα. Τους βάλαμε τις φωνές και έφεραν λίγο κρέας επί πλέον. Είχε μείνει αρκετή πίτσα και πατάτες και ρύζια. Μας ενόχλησε γιατί έλεγαν ότι το ρεβεγιόν κρατά από τις 18:00 ως τα μεσάνυχτα. Και τους είχαμε πει ότι θα πηγαίναμε στις εννιά. Τσάμπα τα λεφτά του πρακτορείου. Το φαγητό ήταν στο σαλόνι αλλά η μουσική με DJ που είχε, ήταν στο ύπαιθρο και κρυώναμε. Δεν ήταν και του γούστου μας, οπότε πήγαμε για ύπνο νωρίς. Τελείωσε άδοξα η φιλόδοξη προοπτική μιας βραδιάς γλεντιού για το νέο έτος!

upload_2017-2-9_20-29-46.jpeg


Να σημειώσω εδώ ότι στην Αιθιοπία το χρόνο τον μετράνε διαφορετικά από εμάς. Συγκεκριμένα τώρα έχουν 2009 γιατί θεωρούν ότι ο Χριστός γεννήθηκε αργότερα από το έτος που οι Δυτικοί τοποθετούν τη γέννησή του (ή Του;). Μετράνε διαφορετικά και τους μήνες (έχουν 13. Τους 12 με 30 μέρες και τον 13ο με 5 ή 6 μέρες, κάθε 4 χρόνια). Μετράνε διαφορετικά και τις ώρες: όταν ξημερώνει είναι 12 το πρωί και όταν βραδιάζει 12 το βράδυ. Το καταμεσήμερο είναι έξι η ώρα. Δε θα έχετε πρόβλημα όμως, γιατί όταν βλέπουν τουρίστα του μιλάνε στο δικό του ωράριο. Απλά μη κοιτάξετε τοπικό ρολόι: θα σας μπερδέψει.

Την επομένη (σήμερα, πρωτοχρονιά) στις 7:45 είχαμε ραντεβού με τον ξεναγό της προηγούμενης μέρας να μας πάει στο αεροδρόμιο, αλλά αργούσε και του τηλεφωνώ (ευτυχώς είχα πάρει τον αριθμό του τηλεφώνου του, πάντα να το κάνετε). Μου λέει στην ψύχρα ότι δε θα έρθει και να πάμε με το λεωφορείο (shuttle bus) του ξενοδοχείου. Απίθανος! Ευτυχώς μας πήγαν οι άνθρωποι και φτάσαμε για το check in στις 8:25.

Τέτοιες βλακείες τις έχουν εκεί και τις θεωρούν φυσιολογικές. Πρέπει λοιπόν να είστε ψυλλιασμένοι και να έχετε το νου σας. Εμείς δεν είχαμε πολλά τέτοια, πιστεύω ένεκα της Ελληνικότητας του πρακτορείου που μας έκανε την όλη ιστορία.

Στο αεροδρόμιο μας περίμενε μια νέα μεγάλη έκπληξη. Μας λένε στον γκισέ που πήγαμε για το check in ότι έπρεπε να ήμασταν εκεί δυο ώρες πριν την πτήση. Το μόνο που μπορούσε να γίνει ήταν να φεύγαμε με την επόμενη πτήση ή μέσω Λαλιμπέλας με κάποιο κόστος. Παίρνω αμέσως τηλέφωνο τον Έλληνα ιδιοκτήτη που μας οργάνωσε την εκδρομή (τι να κάνει κι αυτός;) και μιλά με τον τύπο στο αεροδρόμιο, οπότε μου λέει ότι κάτι πήγε στραβά και να πάρομε την επόμενη πτήση.

Ως τότε δεν είχα καταλάβει τι είχε συμβεί. Νόμιζα πως ήταν τρελοί ή κάτι άλλο. Εγώ άρχισα τις διαμαρτυρίες αλλά τίποτα. Το μόνο που κατάφερα ήταν να μου πει ο υπάλληλος, ότι θα ρωτούσε τον προϊστάμενό του μήπως δε μας βάλουν πέναλτι για την αλλαγή.

Η καλύτερη λύση για μας ήταν να πηγαίναμε μέσω Λαλιμπέλας που είχε πτήση στις 9:40. Μέχρι να έρθει ο τύπος από τον προϊστάμενο, εγώ θυμήθηκα ότι στο ξενοδοχείο το προηγούμενο βράδυ είχα δει ένα mail υπενθύμισης της πτήσης από τις αερογραμμές της Αιθιοπίας, το οποίο δεν άνοιξα, γιατί είτε δεν είχα χρόνο είτε το θεώρησα περιττό (ως τυπικό). Στο δωμάτιο του ξενοδοχείου δεν είχαμε ιντερνέτ και μόνο στη ρεσεψιόν έπιανε λίγο. Γι αυτό δεν ασχολήθηκα πολύ με το μήνυμα εκείνο. Ανοίγω λοιπόν το mail εκεί στο αεροδρόμιο και διαβάζω ότι με ενημέρωναν πως η πτήση είχε αλλάξει ώρα αναχώρησης από 9:30 στις 8:40. Αυτό λοιπόν ήταν το ζήτημα. Είχε αλλάξει η ώρα αναχώρησης και με είχαν ενημερώσει με ηλεκτρονικό μήνυμα. Και μάλιστα έλεγε ότι αν δεν κάναμε check in ηλεκτρονικά να πάμε δυο ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο. Την είχα κάνει τη βλακεία.

Γύρισε ο τύπος και με χαρά μας είπε ότι δε θα μας βάλουν πέναλτι και θα πάμε μέσω Λαλιμπέλας. Εγώ δεν του είπα τίποτα για το mail αλλά του ζήτησα συγγνώμη που είχα εκνευριστεί και τον ευχαρίστησα. Αυτή ήταν η μικρή μας ιστορία. Κι εμείς βρίζαμε τους Αιθίοπες γιατί νομίζαμε ότι ο τύπος ήθελε λεφτά για να μας βάλει σε πτήση.

upload_2017-2-9_20-27-41.jpeg


Φτάσαμε στην Αντίς Αμπέμπα λίγο αργότερα από ό,τι περιμέναμε, αλλά όλα καλά. Θα συνεχίζαμε με τον Λίμπεν στο Νότο. Ο Λίμπεν (Αιθίοπας, πολύ καλό παιδί και συμπαθέστατος) ήταν ο οδηγός μας και σε όλο το ταξίδι του Βορρά. Φτάσαμε εδώ στο Άρμπα Μιντς το βράδυ στις εννιά. Η πόλη αυτή είναι η πύλη για την επίσκεψη στις φυλές της περιοχής και απέχει κάπου 500 χιλιόμετρα από την Αντίς Αμπέμπα.

upload_2017-2-9_20-26-26.jpeg


Η διαδρομή ως εδώ είχε ενδιαφέρον με τις γνωστές εικόνες των ντόπιων στους δρόμους και στις πόλεις. Όλη η διαδρομή είναι ασφαλτοστρωμένη, αλλά ο Λίμπεν πήρε καμιά πενηνταριά χιλιόμετρα χωματόδρομο για να πάρουμε τη δόση μας σε σκόνη. Κάναμε μόνο μία αξιόλογη στάση στον χώρο της Τίγια με τους μικρούς οβελίσκους στους αρχαίους τάφους.

Τίγια:
upload_2017-2-9_20-31-1.jpeg


Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσαν οι άπειροι άνθρωποι, κυρίως νέοι, που κυκλοφορούσαν στους δρόμους ακόμα και αφού βράδιασε, μέσα στο σκοτάδι. Τους βλέπαμε στη διαδρομή από νωρίς αλλά και μετά τη δύση του ήλιου. Όταν βράδιασε ήταν επικίνδυνο να προκαλέσουν κάποιο ατύχημα.

Προσέξτε το καπέλο:
upload_2017-2-9_20-33-26.jpeg


Είναι απίθανοι οι άνθρωποι: τους βλέπαμε στις ερημιές στο σκοτάδι, χιλιόμετρα μακριά από τις πόλεις και τα χωριά.

Εδώ που μένουμε είναι λοντζ και είναι πανέμορφο με θέα κάτω στη λίμνη Αμπάγια.

upload_2017-2-9_20-35-5.jpeg


2/1/2017

Πριν πάμε στο δωμάτιο χθες που φτάσαμε, πήγαμε στο εστιατόριο να κανονίσει ο Λίμπεν το δείπνο μας (γιατί αυτός κοιμάται σε φτηνότερα καταλύματα). Είδαμε τα φαγητά πολλά και καλά στον μπουφέ. Λέμε κι εμείς: να πάμε τις αποσκευές μας στα δωμάτια και να γυρίσουμε να φάμε. Μια χαρά. Σε ένα τέταρτο ήμασταν πίσω, αλλά τα φαγητά είχαν εξαφανιστεί. Την πατήσαμε για δεύτερη φορά σε δυο μέρες. Παραγγείλαμε όμως, και εγώ έφαγα τηγανιτό ψάρι (μπαρμπούνια........... Πλάκα κάνω!) και τα παιδιά κοτόπουλο. Μέχρι όμως να μας εξυπηρετήσουν πέρασε μια ώρα. Πήγαμε για ύπνο μετά τις έντεκα.

Εδώ έχει κουνούπια και τα κρεβάτια ευτυχώς έχουν κουνουπιέρες. Καλά ήταν. Το πρωί είναι υπέροχα με θέα στη λίμνη. Πήγαμε νωρίς για πρωινό και είδαμε την ανατολή του ήλιου.

upload_2017-2-9_20-36-59.jpeg


Όταν βγάζαμε φωτογραφίες στο βορρά δε χρειαζόταν συνήθως να πληρώσουμε γι αυτό, ειδικά τους χριστιανούς. Οι μουσουλμάνοι γενικά δε θέλουν φωτογραφίες, αλλά άμα τους δώσεις κάτι δέχονται με χαρά. Να δούμε τώρα εδώ στο Νότο τι θα γίνει. Έχω ακούσει ότι είναι πιο άγρια τα πράγματα. Έχω προμηθευτεί ψιλά γι αυτό το λόγο. (Σημείωση: όσα ψιλά και αν έχεις είναι λίγα. Συμβουλή: όλα σου τα χρήματα να είναι τάλιρα και δεκάρικα). Τάλιρα και δεκάρικα, δηλαδή 23 και 46 λεπτά του ευρώ περίπου αντίστοιχα. Η αλλαγή στο ευρώ είναι κάπου 23,6 beer. Το πιο μεγάλο χαρτονόμισμα που έχουν εδώ είναι το κατοστάρικο, δηλαδή ούτε καν πέντε ευρώ. Γι αυτό όταν ο Λίμπεν έχει λεφτά είναι ολόκληρος πάκος.

Τελικά από το λοτζ αργήσαμε λίγο να φύγουμε αλλά χωρίς συνέπιες. Φοβόμασταν ότι δε θα είχαμε το χρόνο για όλες τις επισκέψεις που είχαμε στο πρόγραμμά μας, όμως τελικά ο χρόνος έφτασε. Πάντως τώρα βρισκόμαστε στο ξενοδοχείο μας που βρίσκεται στη Τζίγκα. Είχαμε έξι ώρες οδήγηση με στάσεις που ήταν κάτι το ανεπανάληπτο.

upload_2017-2-9_20-46-16.jpeg


upload_2017-2-9_20-47-42.jpeg


Περάσαμε από 4, 5 φυλές των Αιθιόπων που βρισκόταν σε χωριά ή στο δρόμο και είδαμε καταπληκτικές εικόνες. Στο δρόμο βλέπαμε τους ανθρώπους από διάφορες φυλές να περπατούν με τα ζώα τους ή να κουβαλούν τις πραμάτειες τους που τις πήγαιναν στις αγορές. Πολλές φορές σταματήσαμε για να βγάλουμε φωτογραφία ανθρώπους οι οποίοι έκαναν μπάνιο στα ποτάμια ή έπλεναν τα ρούχα τους. Αυτή η εικόνα στα ποτάμια μου άρεσε ιδιαίτερα. Πλενόντουσαν γυμνοί μπροστά στα μάτια των συγχωριανών τους και των περαστικών, αδιάφοροι. Επίσης βγάλαμε πολλές φωτογραφίες σε κάποιες αγορές που σταματήσαμε. Οι άνθρωποι εδώ είναι διαφορετικοί από το βορρά. Είναι λίγο πιο αυθεντικοί θα έλεγα.

upload_2017-2-9_21-8-12.jpeg


upload_2017-2-9_20-49-24.jpeg


upload_2017-2-9_20-50-48.jpeg


upload_2017-2-9_20-52-11.jpeg


Οι πρώτοι που συναντήσαμε από κάποια φυλή ήταν από τη φυλή Κόνσο. Όπως προχωρούσαμε με το τζιπ βλέπαμε παιδιά στο δρόμο που χόρευαν και σταματούσαμε να τα δούμε ή τα προσπερνούσαμε, αλλά όχι αδιάφορα. Αυτό το έκαναν για να τους δώσουμε κάποια χρήματα. Εμείς το κάναμε 2, 3 φορές και όταν σταματούσαμε πάντα πληρώναμε.

upload_2017-2-9_20-53-27.jpeg


upload_2017-2-9_20-54-37.jpeg


upload_2017-2-9_20-55-58.jpeg


Σταματήσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες στην αγορά της πόλης Κόνσο, αλλά και να τη δούμε. Οι εικόνες βέβαια ήταν υπέροχες αλλά δεν ήταν εύκολο να βγάλεις φωτογραφίες εδώ, γιατί όλοι ζητούσαν χρήματα, οπότε βγάλαμε από λίγο μακριά.

upload_2017-2-9_21-13-56.jpeg


Ο Λίμπεν μας εξηγούσε στη διαδρομή διάφορα πράγματα για τον τρόπο που κατασκευάζουν τα σπίτια τους και για τη χρήση που έχει κάθε μια καλύβα, ανάλογα με το σχήμα και το μέγεθός της. Εμείς βλέπαμε τις μικρές και νομίζαμε ότι είναι το ίδιο πράγμα σε μικρότερο μέγεθος. Όμως μία μεγάλη καλύβα ήταν για να κοιμούνται 5, 10 άνθρωποι, ενώ στις μικρότερες, που ορισμένες ήταν υπερυψωμένες, ήταν για τα τρόφιμα ή για τα ζώα. Συγκεκριμένα στο επάνω μέρος του υπερυψωμένου τοποθετούν τα τρόφιμα και από κάτω στη σκιά μπορεί να έβαζαν κάποιες κατσίκες. Μια τρίτη μικρότερη ήταν για τις κότες.

Επίσης μας έδειξε πάνω στα δέντρα πως κρεμούν κυψέλες για το μέλι. Δεν τις τοποθετούν στο έδαφος όπως εμείς, αλλά πάνω στα δέντρα και εκεί πηγαίνουν οι μέλισσες και κάνουν το μέλι.

upload_2017-2-9_21-1-14.jpeg


Πήγαμε και στην αγορά της φίλης Τσεμάυ που ήταν καταπληκτικά. Ήταν πολύ διαφορετικοί άνθρωποι από τους άλλους. Φορούσαν σχεδόν όλοι οι νέοι άνδρες κοντά παντελονάκια για να δείχνει το σώμα τους, το ίδιο και μερικές γυναίκες. Εκεί για να βγάλεις φωτογραφίες πρέπει να πληρώσεις για κάθε φωτογραφία πέντε ή δέκα μπιρ. Εμείς όμως κάναμε το εξής (που αργότερα διαπιστώσαμε ότι είναι πάγια τακτική): δώσαμε 100 μπιρ σε έναν ντόπιο για να μας προστατεύει και να μπορούμε να βγάλουμε όσες φωτογραφίες θέλουμε. Όμως αν κάποιος ήθελε να βγάλει φωτογραφία ένα συγκεκριμένο άνθρωπο από κοντά, την έβγαζε, αλλά πλήρωνε στο συγκεκριμένο πρόσωπο τα πέντε μπιρ ή τα δέκα. Αυτός ο τύπος μας συνόδευε για 20 λεπτά και έδιωχνε τα πιτσιρίκια. Συνεννοούνταν με τους μεγάλους όταν διαμαρτυρόταν για τις φωτογραφίες που τραβούσαμε.

Περάσαμε και από ένα δυο χωριά, για να δούμε την αγορά τους, αλλά εκεί δεν βρήκαμε κάποιον για να μας συνοδέψει και να βγάλουμε φωτογραφίες. Έτσι ό,τι μπορέσαμε βγάλαμε στα κρυφά και σηκωθήκαμε και φύγαμε.

Σε μια δυο περιπτώσεις μας πέταξαν και πέτρες (δεν μας χτύπησαν όμως) επειδή μας είδαν ότι τραβούσαμε φωτογραφίες ή βίντεο. Θέλει προσοχή.

Είναι αλήθεια ότι για να δεις αυτές τις εικόνες πρέπει λίγο να ταλαιπωρηθείς. Αν δηλαδή φοβάσαι λίγο, θα θέλεις να σηκωθείς να φύγεις. Γι αυτό και μερικές φορές που ο οδηγός μας είπε να κάνουμε μία βόλτα σε μια αγορά έξω από το αυτοκίνητο, εμείς του είπαμε ότι δεν θέλαμε και να πάμε να φύγουμε. Αυτός όσο μπορούσε έμπαινε με το όχημα ανάμεσα στους ντόπιους για να τους δούμε. Εδώ φάνηκε πόσο καλό είναι να είσαι με ένα μικρό αυτοκίνητο με λίγα άτομα και με ένα οδηγό ο οποίος να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να δεις όσα περισσότερα γίνεται.

upload_2017-2-9_21-2-59.jpeg


upload_2017-2-9_21-11-18.jpeg


upload_2017-2-9_21-9-27.jpeg


upload_2017-2-9_21-4-41.jpeg


Εκ των υστέρων κατάλαβα ότι έπρεπε να βγαίνουμε έξω στον κόσμο χωρίς μηχανές, για να καταλάβουν ότι δεν μας ενδιαφέρει η φωτογράφηση και δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από την παρουσία μας. Τουλάχιστο έτσι θα απολαμβάναμε με τα μάτια μας τις σκηνές με τους ντόπιους. (Εμείς αχόρταγα από το πρώτο λεπτό τραβούσαμε φωτογραφίες.) Μετά ας παίρναμε και τις μηχανές μας για λίγες φωτογραφίες, τις οποίες ασφαλώς και θα πληρώναμε. Δυστυχώς δεν μας το είπε αυτό το σύστημα ο Λίμπεν, ίσως γιατί βιαζόταν να τελειώνει να ξεκουραστεί κι αυτός.

Αυτά τα παιδιά χορεύουν στο δρόμο για να πάρουν πέντε μπιρ:
upload_2017-2-9_20-58-4.jpeg


upload_2017-2-9_20-59-40.jpeg


Παρακάτω, μέσα σε ένα σχετικά έρημο δρόμο, ξαφνικά, είδαμε ένα παιδί και ένα νέο άνδρα να είναι επάνω σε δύο ξυλοπόδαρα ο καθένας και να περιμένουν να τους βγάλουμε φωτογραφία για να τους δώσουμε βέβαια κάποια χρήματα. Εκεί ήρθαν και τρεις, τέσσερις κοπέλες και άρχισαν το χορό. Μπήκα κι εγώ ο ευρωπαίος και χόρεψα για λίγα δευτερόλεπτα μαζί τους και βγήκαμε φωτογραφία. Δώσαμε από δέκα μπιρ, που αυτά τα χρήματα δεν είναι τίποτα για μας, αλλά ίσως γι' αυτούς να είναι σημαντικά. Δεν ξέρω τι μπορεί να τα κάνουν. Γενικά εδώ στην Αιθιοπία όλος ο φτωχός κόσμος θεωρεί ότι μπορεί να σου ζητήσει χρήματα. Μικροί μεγάλοι απλώνουν ανά πάσα στιγμή το χέρι για να σου ζητήσουν μια μικρή βοήθεια.

upload_2017-2-9_21-5-48.jpeg


upload_2017-2-9_21-6-56.jpeg


Λίγο μετά τις έξι φτάσαμε στη Τζίγκα, που είναι μια μικρή πόλη και θα διανυκτερεύσουμε. Το ξενοδοχείο που θα μείνουμε, βασικά είναι λοτζ, δεν είναι από τα καλύτερα που μείναμε. Όμως το δωμάτιο είναι ευρύχωρο. Αλλά έχει πολλά κουνούπια. Ευτυχώς έχει κουνουπιέρα για να τη βάλουμε πάνω από το κρεβάτι μας. Κλασσικά στις οχτώ θα πάμε για φαγητό, κάναμε ένα πολύ καλό μπάνιο γιατί τόσα παιδιά που μας ακουμπούσαν στα χωριά που πηγαίναμε ή στους δρόμους ήταν υποχρεωτικό ένα καλό πλύσιμο.

Σήμερα η μέρα μας άρεσε πολύ. Θα ήθελα να ξαναζήσω αυτές τις στιγμές και ελπίζω αύριο να είναι το ίδιο όμορφα. Αυτή η Αιθιοπία κάθε μέρα μας δίνει διαφορετικές εικόνες. Δεν ξέρω αν έχω χαρεί τόσο πολύ σε άλλο ταξίδι καθημερινά. Σίγουρα τα τελευταία χρόνια όχι. Μπορεί να μην είναι οι εντυπωσιακές εικόνες της φύσης που βλέπαμε στην Παταγονία ή στην Αλάσκα. Είναι κάτι τελείως διαφορετικό και συναρπαστικό.

Εδώ τα βράδια δεν έχουμε τίποτα να κάνουμε και καθόμαστε λίγο παραπάνω στο εστιατόριο για να περάσει η ώρα. Όμως νυστάζουμε νωρίς και πάμε για ύπνο πριν τις έντεκα. Το καλό είναι ότι κοιμηθήκαμε καλά. Εδώ έχει κουνούπια αλλά καλού κακού ανάψαμε και φιδάκι που κρατάμε μαζί μας.

Στην Αιθιοπία οι Χριστιανοί και οι μουσουλμάνοι είναι μισοί-μισοί. Φαίνεται να μην έχουν προβλήματα για θρησκευτικούς λόγους. Βλέπουμε συχνά στα ίδια χωριά και τζαμιά και εκκλησίες. Λίγες είναι οι γυναίκες που φοράνε μπούρκα. Ελάχιστες. Κάποιες ταραχές που είχαν γίνει λίγο πριν έρθουμε εδώ ίσως έχουν σταματήσει. Δε φαίνεται κάτι να συμβαίνει. Ευτυχώς για μας. Αυτός όμως είναι ο λόγος που ο τουρισμός τους είναι αρκετά μειωμένος φέτος. Τουλάχιστο έτσι μας λένε από το γραφείο.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Καταπληκτικός όπως πάντα. Και εξαιρετικές φωτογραφίες που βγήκαν με κόπο ;):D
Αυτό το συνεχές αλισβερίσι με τις φωτογραφίες, τον χρηματισμό και την αντίδραση πολλών δεν σας κούρασε? Θα μου πεις δεν γινόταν αλλιώς, αλλά δεν ήταν κάπως ψυχοφθόρο? Ειδικά να σε πετάνε πέτρες δεν είναι και ότι καλύτερο!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Καταπληκτικός όπως πάντα. Και εξαιρετικές φωτογραφίες που βγήκαν με κόπο ;):D
Αυτό το συνεχές αλισβερίσι με τις φωτογραφίες, τον χρηματισμό και την αντίδραση πολλών δεν σας κούρασε? Θα μου πεις δεν γινόταν αλλιώς, αλλά δεν ήταν κάπως ψυχοφθόρο? Ειδικά να σε πετάνε πέτρες δεν είναι και ότι καλύτερο!
Ευχαριστώ για τους επαίνους.
Όντως οι φωτογραφίες βγαίνουν με κόπο πολλές φορές.
Πρώτον: Όταν είσαι στο αυτοκίνητο δεν έχεις τη σωστή γωνία συν ότι κουνάει. Και δε μπορεί να λες κάθε λίγο στον οδηγό να σταματήσει.
Δεύτερον: Γενικά δε μου αρέσει να δίνω πουρμπουάρ γιατί νομίζω ότι έτσι προσβάλλω τον άλλο. Όμως ας μη παραβλέπουμε ότι αυτό του δίνει χαρά. Έτσι στην Αιθιοπία δεν είχα πρόβλημα αφού οι άνθρωποι έδειχναν την χαρά τους. Ευχαριστώ δε φαινόταν να λένε. Ίσως το βλέπουν σαν αμοιβή.
Τρίτον: Όταν έχεις 5, 6 άτομα στημένα κι εσύ θες μόνο τους δύο είναι δύσκολο να τους ξεχωρίσεις γιατί οι άλλοι είτε αντιδρούν είτε εσένα αυτό δε σου αρέσει.
Τελικά οι μισές φωτογραφίες βγαίνουν μετά κόπων και βασάνων.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.373
Likes
4.380
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
... και αναρωτιομουν για πιο λογο να επισκεφθει καποιος την Αιθιοπια!
Μεσα απο αυτες τις φωτογραφιες αρχισα να καταλαβαινω :)
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
... και αναρωτιομουν για πιο λογο να επισκεφθει καποιος την Αιθιοπια!
Μεσα απο αυτες τις φωτογραφιες αρχισα να καταλαβαινω :)
Υπέροχο ταξίδι! Και οι φωτογραφίες είναι μόνο για να πάρεις μια ιδέα.
Η πραγματικότητα σε οδηγεί σε άλλες διαστάσεις.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Συνεχίζω με το δεύτερο και τελευταίο μέρος του Νότου.
3/1/2017. Τούρμι, βράδυ

Το νέο έτος 2017 μας βρήκε σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες χώρες που έχω επισκεφτεί. Έχουμε έρθει στο Νότο και οι άνθρωποι που βλέπουμε δεν είναι δυνατόν να περιγραφούν με λόγια. Φαίνονται φτωχοί αλλά αυτό δεν είναι το πρόβλημά τους. Δεν ξέρω τι θα έκαναν τα χρήματα αν τα είχαν. Στα μικρότερα χωριά τους δεν είδαμε μαγαζιά. Βέβαια κάτι θα αγοράζουν με τα λιγοστά που μπορεί καμιά φορά να τύχει να έχουν. Άλλωστε κάνουν σαν τρελοί για λίγα μπιρ. Ειδικά τα παιδιά όταν μας βλέπουν φωνάζουν: μάνυ μάνυ ή μπιρ μπιρ. Τα πιο μικρά παιδιά φωνάζουν και κανένα πεν πεν. Ψάχνουν για μολύβια.

upload_2017-2-13_20-39-12.jpeg


upload_2017-2-13_20-40-30.jpeg


Πάντως εδώ στο Νότο μόνο τα λεφτά τους νοιάζουν. Σε παρακαλάνε να τους τραβήξεις φωτογραφία για πέντε ή δέκα μπιρ. Ειδικά στη φυλή των Μούρσι που ξεκίνησε η μέρα μας σήμερα έχουν μάθει το ποιηματάκι τους. Πέντε μπιρ η φωτογραφία. Και αν ακούσουν δυο κλικ θένε δέκα μπιρ. Η μαμά μόνη της 5, μαζί με το μωρό 10. Αν έρθουν πέντε τύποι και τους τραβήξεις, πρέπει να δώσεις από πέντε στον καθένα. Εντάξει, έδωσα μια 15ριά τάλιρα. Το κακό ήταν ότι μας έβαλαν τις φωνές για το βίντεο που τραβούσαμε και πληρώσαμε μονοκοπανιά εκατό μπιρ για να ηρεμήσουν.

upload_2017-2-13_20-41-32.jpeg


upload_2017-2-13_20-44-59.jpeg


Οι Μούρσι είναι αυτοί που έχουν τις τεράστιες τρύπες στο κάτω χείλος και στα αυτιά. Έχουν και διάφορα τρελά στα μαλλιά τους που είναι όντως για φωτογραφία. Κάποιοι άνδρες μάλιστα κυκλοφορούσαν με τα αυτόματα όπλα για να βγουν φωτογραφία. Και ο λόγος βέβαια ήταν τα πέντε μπιρ.

Εδώ βλέπετε τις γυναίκες που έχουν βγάλει τα πιατάκια από το κάτω χείλος και εκείνο κρέμεται:
upload_2017-2-13_20-43-37.jpeg


Όχι στο χωριό αλλά στο δρόμο πηγαίνοντας, είδαμε τέσσερις τελείως γυμνούς νέους να ζητάνε τη φωτογράφιση. Εγώ είπα να σταματήσουμε αλλά ο οδηγός μας με απέτρεψε γιατί λέει είναι άγριοι και ατίθασοι. Μάλλον δεν ανήκουν στο σύστημα του φύλαρχου και οι συνοδοί δε μας αφήνουν. Τη σημερινή μέρα είχαμε και δυο συνοδούς: έναν με το όπλο και ένα ξεναγό. Τους πήραμε από το χωριό πριν μπούμε στην περιοχή των Μούρσι. Κλασικά και γνωστά πράγματα από το βορρά. Εγώ πιστεύω ότι στην επίσκεψή μας στο χωριό των Μούρσι ήμασταν τυχεροί που ταυτόχρονα είχαν επίσκεψη και μια δεκαριά Ιταλοί, οπότε το μισό χωριό κυνηγούσε εκείνους και όχι εμάς. Πάντως εμείς δεν αντέξαμε πολύ και φύγαμε. Οι Ιταλοί συνέχιζαν τη φωτογράφιση.

upload_2017-2-13_20-46-23.jpeg


upload_2017-2-13_20-47-26.jpeg


Για να πάμε εκεί κάναμε συνολικά τρεις ώρες χωματόδρομο. Απ’ ό,τι έμαθα τα περισσότερα γκρουπ τουριστών, στα χωριά των φυλών αυτών κάθονται πάνω από μια ώρα και ασχολούνται με τις φωτογραφίες. Εμείς ήμασταν εξαίρεση. Ίσως δεν είχαμε και τη σωστή προσέγγιση με τους ντόπιους. Νομίζω πάντως ότι άξιζε κι ας με απογοήτευσε η φυλή αυτή, όπως και όλες βέβαια, με την τρέλα τους για τα λεφτά. Στο γυρισμό και μόλις που φτάναμε στη Τζίγκα, ο Λίμπεν διαπίστωσε ότι έχουμε πάθει λάστιχο στο τζιπ και χάσαμε μια ώρα μέχρι να το φτιάξει. Πάντως ήταν το πρώτο και το τελευταίο που μας έτυχε στο ταξίδι μας.

Στο δρόμο είδαμε μια φυλή με εξοργισμένους ανθρώπους και μάλιστα οπλισμένους κάπου να πηγαίνουν. Άνδρες και γυναίκες:
upload_2017-2-13_20-50-7.jpeg


Μετά πήραμε το δρόμο για το Τούρμι, που ήταν το μέρος της επόμενης διαμονής μας. Φτάσαμε εδώ στο λοτζ από τις πέντε το απόγευμα και δεν έχει και τίποτα να κάνεις. Ούτε ίντερνετ δεν έχει.

Η διαδρομή είχε ενδιαφέρον και σταματήσαμε σε μια αγορά και είδαμε απίθανα πράγματα: ανθρώπους και λίγα ζώα από τις φυλές Hammar και Bana. Εξωπραγματικές εικόνες. Είχαμε φυσικά τον ντόπιο συνοδό που μας προστάτευε.

upload_2017-2-13_20-51-54.jpeg


upload_2017-2-13_20-56-39.jpeg


Εσείς οι λίγοι τυχεροί που θα προσέξετε την επόμενη φωτογραφία, να κάνετε οπωσδήποτε κλικ πάνω της για να δείτε αυτή την κοπέλα με τι ύφος και στυλ φτιάχνει τα πράγματά της:
upload_2017-2-13_20-54-20.jpeg


Αυτή ήταν η σημερινή μέρα. Σε λίγο πάμε για φαγητό. Να δούμε τι θα φάμε. Μας την πέφτουν τώρα και τα κουνούπια.

4/1/2017, Τούρμι πρωί.

Απόψε μας έφαγαν τα κουνούπια. Ευτυχώς παίρνουμε τα χάπια για τη μαλάρια. Αν και είχαμε κουνουπιέρα κατάφεραν και εισχώρησαν.

Χθες βράδυ έφαγα πίτσα στο εστιατόριο του λοτζ το οποίο απέχει από το δωμάτιο μας πεντακόσια μέτρα. Έχω βαρεθεί το κρέας. Σε αυτό το ταξίδι τρώμε καλά. Ένα καλό πρωινό και ένα καλό βραδινό. Όλη τη μέρα τίποτα άλλο. Τσάμπα κρατάμε παξιμάδια και ξηρούς καρπούς. Εγώ πριν το φαγητό πίνω καμιά ρακή. Έτσι κάτι έχω ξοδέψει, όσον αφορά στο βάρος που κουβαλούμε. Τελικά γυρίσαμε όλα τα παξιμάδια και τη μισή ρακή πίσω.

upload_2017-2-13_21-2-29.jpeg


Χθες το απόγευμα υπήρξε το ενδεχόμενο να πάμε σε ένα τοπικό γάμο και να δούμε το έθιμο bull-jumbing. Είναι αυτό που ο υποψήφιος γαμπρός πηδά πάνω από μερικούς ταύρους ή τέλος πάντων τρέχει στις ράχες τους. Θα είχε ενδιαφέρον, και σαν ώρα μας ταίριαζε καλά, όμως ήθελαν από τον καθένα μας 700 μπιρ. Τα θεωρήσαμε πολλά και το απορρίψαμε. Ίσως κάποια στιγμή το μετανιώσουμε, αλλά τώρα τελείωσε. Τα 700 μπιρ είναι κάπου τριάντα ευρώ. Τώρα που το σκέφτομαι δε μου φαίνεται υπερβολικό το ποσόν. Όμως χθες το θεωρήσαμε κλεψιά. Θα το δούμε στο YouTube.

Εκ των υστέρων κρίνοντας (είδα κάτι φωτογραφίες από την εκδρομή ενός φίλου) πιστεύω ότι θα στηνόταν η παράσταση μόνο για μας. Θα μάζευαν καμιά εκατοστή χωριάτες και θα έκαναν τα γνωστά από τα χωριά των φυλών. Γι αυτούς τα τρία χιλιάρικα μπιρ που θα τους δίναμε θα ήταν αρκετά. Και θα κάλυπταν και τους μεσάζοντες. Τελικά μου φαίνεται για όλα είμαι καχύποπτος.

upload_2017-2-13_21-0-55.jpeg


Η σημερινή μέρα ήταν λίγο δύσκολη. Ξεκίνησε πολύ όμορφα με ένα δυνατό πρωινό στο λοτζ που κοιμηθήκαμε και στις 07:45 ήμασταν έτοιμοι για αναχώρηση. Πήραμε πορεία προς το Άρμπα Μιντς που είχαμε μείνει και τρεις μέρες πριν. Ο δρόμος ανώμαλος χωματόδρομος, αλλά οι εικόνες φανταστικές. Δίναμε πέντε, δέκα μπιρ στους περαστικούς και τραβούσαμε ωραίες και αυθεντικές φωτογραφίες. Καλύτερα από τα στημένα χωριά. Κοπέλες γυμνόστηθες που έβοσκαν με τον οπλισμένο σύζυγό τους ένα κοπάδι κατσίκια. Βοσκαρόπαιδα, το πολύ δέκα ετών, μόνα τους με πενήντα ή εκατό ζώα.

Ο Ευρωπαίος με τον Αφρικανό:
upload_2017-2-13_21-3-51.jpeg


upload_2017-2-13_21-6-10.jpeg


upload_2017-2-13_21-8-23.jpeg


upload_2017-2-13_21-10-49.jpeg


upload_2017-2-13_21-9-33.jpeg


Ώσπου φτάσαμε σε ένα χωριό της φυλής Erbore. Εκεί έχουμε το γνωστό κόλπο: μας λένε να τραβάμε ελεύθερα βίντεο και γενικά πλάνα φωτογραφιών, αλλά για προσωπικές φωτογραφίες πληρώνουμε τα μοντέλα πέντε μπιρ το καθένα. Το κακό ήταν ότι ήμασταν μόνο εμείς οι τέσσερις και μας την έπεσε όλο το χωριό. Αυτό σημαίνει πως δεν ξέραμε τι μας γίνεται. Ξεχωρίζαμε ένα ή δυο ή τρία μοντέλα και τα πληρώναμε αντιστοίχως. Πόσα να πληρώσεις όμως; Άσε που είχαμε βαρεθεί με τα χωριά και τα μοντέλα και δε θέλαμε να κυκλοφορούμε τόσο πολύ μέσα στον ακάθαρτο χώρο και να μας ακουμπούν οι άνθρωποι. Μαζεύτηκαν σε λίγα λεπτά (είμαι σίγουρος ότι παράτησαν ό,τι και να έκαναν) περίπου 100 άτομα από το χωριό. Κυρίως κορίτσια ήταν, ωστόσο και πολλοί άντρες είχαν έρθει με τα όπλα τους. Μας τα έδειχναν να τους βγάλουμε φωτογραφία.

upload_2017-2-13_21-12-12.jpeg


Ήταν μια πολύ άσχημη κατάσταση να βλέπεις 100 φτωχούς ανθρώπους, νέους και γέρους, παιδιά, κορίτσια ή έφηβες, χωρίς να φοράνε κάτι από πάνω και να σε παρακαλάνε να τους τραβήξεις μια φωτογραφία για να πάρουν τα πέντε μπιρ. Ειλικρινά με ενοχλούσε, ενώ άλλοι τουρίστες το χαίρονται. Με το βίντεο που τραβούσαμε είχαμε άλλα προβλήματα. Οι ντόπιοι, νόμιζαν ότι τραβούσαμε φωτογραφίες και ζητούσαν χρήματα. Ευτυχώς είχαμε μαζί μας τον νταβατζή του χωριού για να μας προστατεύει και να μας δίνει οδηγίες.

upload_2017-2-13_21-13-17.jpeg


Πέρασαν περίπου 10 λεπτά, που ήμασταν εμείς ανάμεσα σ' αυτούς τους ρακένδυτους ανθρώπους που παρακαλούσαν για μια φωτογραφία. Το ενδιαφέρον ήταν ότι στις φωτογραφίες έμεναν σχετικά αγέλαστοι. Ίσως δεν ήξεραν τι έκαναν. Και όταν έπαιρναν τα χρήματα, ήταν σαν να έπαιρναν κάτι το οποίο ήταν ένα αντικείμενο χωρίς αξία. Σα να μην ήξεραν καν τι ήταν, απλά το έπαιρναν. Το έκαναν από υποχρέωση, επειδή κάποιος θα τους τιμωρούσε αν δεν το έκαναν, έτσι έμοιαζε. Επειδή όλοι αυτοί είχαν έρθει πολύ κοντά μας εγώ δεν μπορούσα να τραβήξω γενικά πλάνα ώστε να μην πληρώσω. Άλλωστε είχα πληρώσει ήδη για αρκετές φωτογραφίες. Και πολλές ήταν γιατί έχω βγάλει πάρα πολλές με τους ντόπιους σε αυτό το ταξίδι.

Αφού ήταν έτσι τα πράγματα δεν μπορούσα να κάνω και πολλά, γι' αυτό είπα και στους υπόλοιπους της παρέας και συμφωνήσαμε να σηκωθούμε να φύγουμε. Προτείναμε όμως στο συνοδό μας, εάν ήθελαν να τραβήξουμε μερικά γενικά πλάνα με όλους αυτούς και να δώσει ο κάθε ένας από μας 50 ή και 100 μπιρ. Είπα την ιδέα και στον αρχηγό του χωριού που ήταν κοντά μας, αυτός όμως δεν δέχτηκε. Του λέω λοιπόν ότι εμείς θα φύγουμε και δεν θα πάρουν άλλα χρήματα. Όμως αν μας αφήσουν να τραβήξουμε 10 - 15 φωτογραφίες ο κάθε ένας μας με όλους αυτούς κατά ομάδες, θα πάρει το χωριό 400 μπιρ. Και περισσότερα θα μπορούσαμε να τους δώσουμε αν συμφωνούσαν.

Όταν είπα λοιπόν στον αρχηγό του χωριού το δικό μου σκεπτικό, μου λέει: βγάλε μια φωτογραφία σε 10 ανθρώπους και δώσε 50 μπιρ. Έχουν άλλη λογική οι άνθρωποι.

Τότε, επειδή θα φεύγαμε και θα έχαναν τα χρήματα, μαζεύουν τους 100 χωριάτες και τους στήνουν στη σειρά ένα ημικύκλιο, γύρω από εμάς. Οι άνθρωποι περίμεναν μέσα στον ήλιο, αλλά εμείς τους είπαμε ότι δεν δίνουμε άλλα χρήματα αν δε γίνει έτσι που τους λέμε. Τελικά αυτοί δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν, δεν ξέρω γιατί, οπότε σηκωθήκαμε και φύγαμε. Ίσως τους συνέβη πρώτη φορά να κερδίσουν τόσα λίγα χρήματα από τουρίστες. Ευτυχώς γι αυτούς ήρθε αμέσως μετά μία παρέα με πέντε τουρίστες και έτσι θα είχαν άλλη μισή ώρα (ή παραπάνω) για να ασχοληθούν και να βγάλουν κάποια χρήματα.

Η κατάσταση αυτή με τις φωτογραφίσεις είναι αρκετά θλιβερή. Μπορεί εμείς να ερχόμαστε λίγες μέρες και να φεύγουμε, όποτε έχουμε τις φωτογραφίες, και μετά από λίγους μήνες θα έχουμε ξεχάσει τη διαδικασία με την οποίαν τραβήχτηκαν. Εγώ δε νομίζω ότι θα την έχω ξεχάσει.

Βέβαια τώρα, ύστερα από αρκετές μέρες από την επιστροφή μας, σκέφτομαι ότι δεν τράβηξα και τόσο πολλές και καλές φωτογραφίες. Ίσως ήταν καλύτερα να συμβιβαστώ με τον τρόπο τους και να έμενα κι άλλο. Θα έδινα δέκα ή είκοσι ευρώ και τώρα θα είχα μερικές δεκάδες φωτογραφίες καλές, τραβηγμένες με υπομονή. Τότε ήμασταν σε σύγχυση και μας την έσπαγε η διαδικασία. Εμείς δε δίνουμε μεγάλη σημασία, όμως οι άνθρωποι αυτοί ζουν καθημερινά νομίζω μόνο με αυτό το σκοπό: πόσες φωτογραφίες να βγάλουν.

Ήθελα να ξέρω, δεν έχουν δουλειά να πάνε να κάνουν; Το είπα άλλωστε στον φύλαρχο, γιατί δεν κάνουν κάποιες κατασκευές να πουλάνε κάποια αντικείμενα έτσι ώστε να τους βοηθήσουμε και εμείς αγοράζοντας αυτά. Φύγαμε λοιπόν πολύ σύντομα από εκείνο το χωριό και ο οδηγός μας ήταν στενοχωρημένος. Το πρόβλημα ήταν ότι πλήρωσε 900 μπιρ για να κάνουμε εμείς αυτή την βόλτα στο χωριό, αλλά εμείς μείναμε μόνο 10 λεπτά. Αυτός περίμενε να μείνουμε μία ώρα τουλάχιστον. Του εξήγησα ότι δε γίνεται να μένουμε εμείς τόσο πολύ. Όσο μας αρέσει μένουμε. Θα έπρεπε όμως να αλλάξουν αυτή τη διαδικασία, δηλαδή να πληρώνει κάθε τουρίστας ένα ποσόν και να βγάζει όσες φωτογραφίες θέλει. Να πληρώνει για να μένει μέσα στο χωριό 5, 10, 20, 50 λεπτά και να τραβάει όσες φωτογραφίες θέλει. Όχι όμως να πληρώνει καθένα ντόπιο χωριστά. Και οι άνθρωποι εκεί να κάνουν τις δουλειές τους χωρίς να στήνονται για μας.

Συνεχίσαμε το δρόμο μας αλλά από δω και μετά δεν είχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον.

upload_2017-2-13_21-15-52.jpeg


Και εδώ πάλι τα γνωστά ποταμόλουτρα των Αιθιόπων:
upload_2017-2-13_21-19-32.jpeg


Σήμερα δεν κάναμε σχεδόν τίποτε άλλο, εκτός από μια επίσκεψη στο New York Canyon. Ο Γιάννης έχει φαγωθεί όλες αυτές τις μέρες να πάει σε αυτό το μέρος που είδε στο ίντερνετ κάτι φωτογραφίες και του άρεσαν. Του θύμιζαν το ανυπέρβλητο Bryce Canyon στη Γιούτα. Το ψάξαμε λοιπόν και πήγαμε το μεσημέρι, αφού ήταν κοντά στο δρόμο μας. Ο οδηγός μας το είχε ακούσει αλλά δεν είχε πάει ποτέ.

upload_2017-2-13_21-17-4.jpeg


upload_2017-2-13_21-18-30.jpeg


Τώρα βρισκόμαστε στο ωραίο λοτζ που κοιμηθήκαμε και πριν από τρεις μέρες. Είναι τώρα πιο ωραία τα δωμάτια που μένουμε. Έτσι σε λίγο θα πάμε να φάμε, πιστεύω ένα καλό δείπνο.

upload_2017-2-13_21-21-48.jpeg


5/1/2017, Άρμπα Μιντς. Μέρα επιστροφής.

Σήμερα η μέρα ξεκίνησε με μια βόλτα με βάρκα στη λίμνη Τσάμο. Δεν ήταν άσχημη, αλλά ούτε και μας ενθουσίασε. Είδαμε αρκετούς κροκόδειλους και ιπποπόταμους στο φυσικό τους περιβάλλον. Και μερικά μεγάλα πουλιά (πελεκάνους, ψαραετούς κλπ).

upload_2017-2-13_21-22-58.jpeg


upload_2017-2-13_21-27-18.jpeg


upload_2017-2-13_21-27-50.jpeg


Σήμερα αναχωρούμε για Ελλάδα. Ουσιαστικά αύριο αφού η πτήση μας είναι τα ξημερώματα της Παρασκευής. Άρα δε βιαζόμαστε να πάμε νωρίς στην Αντίς. Όμως δεν είναι καλό και το βραδινό ταξίδι. Ήρθε μόλις τώρα ο Λίμπεν.

upload_2017-2-13_21-29-37.jpeg


Εν συνεχεία πήγαμε να δούμε τη φυλή Dorze που μένει σε μερικά χωριά λίγο έξω από το Άρμπα Μιντς, καμιά εικοσαριά χιλιόμετρα και πέρα. Πήγαμε σε ένα από αυτά όπου είδαμε ένα γνωστό στυλ στημένου παραδοσιακού χωριού και της κουλτούρας του. Όμως η κατάσταση ήταν σεμνή με λίγο τραγούδι, χορό και επίδειξη διαφόρων δραστηριοτήτων των κατοίκων. Εμένα μου άρεσε κύρια γιατί δεν είδα τις αηδίες με τις φωτογραφίες των προηγούμενων ημερών. Είχαν και κάποια χειροτεχνήματα να πουλήσουν οι άνθρωποι. Βγάλαμε όσες φωτογραφίες θέλαμε δωρεάν, αλλά ήταν αλλιώς στους πιο πρωτόγονους των υπόλοιπων χωριών.

upload_2017-2-13_21-31-6.jpeg



upload_2017-2-13_21-34-9.jpeg


Όταν τελειώσαμε από εκεί η ώρα είχε πάει 13:30 και πήραμε το δρόμο για την Αντίς Αμπέμπα. Τον περισσότερο δρόμο τον είχαμε κάνει μερικές μέρες πριν, όταν κατεβαίναμε στο Νότο, αλλά ένα μεγάλο μέρος του το είχαμε κάνει νύχτα. Τώρα ήταν πάλι οι όμορφες εικόνες των δρόμων και πιο πολύ των χωριών. Εδώ περάσαμε πολλά μουσουλμανικά χωριά και πόλεις που έσφυζαν από ζωή. Κυρίως κυκλοφορούσαν κάρα που τα έσερναν γαϊδούρια. Ήταν η ώρα που πήγαιναν για να πάρουν νερό. Βλέπαμε και τα τσοπανόπουλα με τα γελάδια ή τα κατσίκια τους να γυρνάμε στο σπίτι. Μιλάμε για παιδιά το πολύ δώδεκα ετών.

upload_2017-2-13_21-35-35.jpeg


upload_2017-2-13_21-36-17.jpeg


upload_2017-2-13_21-36-58.jpeg


upload_2017-2-13_21-38-46.jpeg


upload_2017-2-13_21-39-52.jpeg


upload_2017-2-13_21-41-7.jpeg


Προσέξετε τα κατσίκια:
upload_2017-2-13_21-43-10.jpeg


Στο δρόμο της επιστροφής σταματήσαμε για φαγητό, στις επτά, σε ένα πολυτελέστατο λοτζ (στο Sabana beach Resort) με θέα στη λίμνη Λαγκάνο. Γενικά φαγητό τρώγαμε στα μέρη που κοιμόμασταν, στα ξενοδοχεία και στα λοτζ δηλαδή. Ουσιαστικά τρώγαμε ό,τι θέλαμε συν ένα αναψυκτικό ή νερό. Περιλαμβανόταν στο πακέτο που είχαμε αγοράσει. Το φαγητό εδώ είναι πολύ φτηνό. Στα καλά μαγαζιά, όπου φάγαμε, το κόστος για πρώτο και κύριο πιάτο ήταν από 150 ως 200 μπιρ συνολικά, δηλαδή όχι πάνω από δέκα ευρώ. Και η μπύρα έκανε το πολύ τριάντα μπιρ (1,3 ευρώ). Τα κρασιά ήταν λίγο ακριβά. Συγκεκριμένα τα ντόπια ξεκινούσαν από τα 250 μπιρ και τα εισαγόμενα από 500.

upload_2017-2-13_21-44-55.jpeg


Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας στη λίμνη Λαγκάνο είχε βραδιάσει και τα διακόσια χιλιόμετρα που έμεναν έγιναν στο σκοτάδι. Η κατάσταση στους δρόμους είναι δραματική, ειδικά το βράδυ. Στους δρόμους όλο τρακαρισμένα ή χαλασμένα φορτηγά βλέπαμε. Σήμερα είδαμε και δυο-τρία καμένα. Μας είπε ο Λίμπεν ότι τους έβαλαν φωτιά στις ταραχές που έγιναν πριν λίγους μήνες.

Στο αεροδρόμιο φτάσαμε λίγο πριν τις δώδεκα και τώρα είναι περασμένες τέσσερις και αργούμε να φύγουμε. Το θέμα είναι να κοιμόμασταν και λίγο.

6/1/2017

Τελειώνει αυτό το ταξίδι σε μια χώρα που δεν περίμενα να έχει τόσο ενδιαφέρον. Επιστρέφω κατενθουσιασμένος. Πιστεύω και οι υπόλοιποι της παρέας νιώθουν το ίδιο. Είδαμε φανταστικές εικόνες και ανθρώπους σαν προϊστορικούς. Κάναμε ένα ταξίδι συμπυκνωμένο χωρίς πολλά κενά χρόνου, παρά μόνο τα βράδια. Ίσως και το πρωί μπορούσαμε λίγο νωρίτερα να ξεκινούσαμε, αλλά ήταν και ο εργαζόμενος οδηγός που δεν θα άντεχε.

upload_2017-2-13_21-46-12.jpeg


Σε γενικές γραμμές η εκδρομή ήταν πετυχημένη. Δεν ξέρω αν την ξανάκανα πως θα μπορούσα να βελτιώσω το πρόγραμμα.

upload_2017-2-13_21-47-31.jpeg


Τα έξοδα δεν ήταν και λίγα (3300 ευρώ για τον καθένα) αλλά πολύ λιγότερα από αυτά που θα δίναμε σε ελληνικό πρακτορείο ταξιδίων. Θα μας ζητούσε πιστεύω πάνω από πέντε χιλιάδες ευρώ, αν περιελάμβανε και το ηφαίστειο. Είναι μια φτηνή χώρα και τα έξοδα εδώ είναι ελάχιστα. Πρέπει να είναι ακριβές οι είσοδοι στις εκκλησιές αλλά εμάς συμπεριλαμβανόταν στο πακέτο που πήραμε, οπότε δεν έχω άποψη. Δεν πήγαμε σε καμιά εκκλησία εκτός προγράμματος. Δε νομίζω να χρειαζόταν. Ε, πόσες πια να δούμε; Επίσης για μένα δεν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φυσικά εξαιρείται η Λαλιμπέλα. Δεν μου έλειψαν οι εκκλησίες της περιοχής Semian. Οι φωτογραφίες που έχω δει δε με ενθουσίασαν. Θα ήθελα να επισκεφτώ όμως τις εκκλησίες του Tigray. Εκεί μετρά και ο τόπος που επισκέπτεσαι και η πεζοπορία που κάνεις. Αυτό ίσως το έβαζα σε ένα άλλο πρόγραμμα, που όμως θα διαρκούσε μερικές μέρες παραπάνω.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Φίλε travelbreak μακάρι να είχα κάνει ανάλογο ταξίδι ώστε να έχω μια ολοκληρωμένη άποψη και να σχολιάσω σε βάθος αυτό το εξαιρετικό ταξίδι που κάνατε. Προφανώς αν την ιστορία αυτή την έγραφαν άλλα μέλη να είχε πιο έντονη κινητικότητα!

Κάτι όμως που έχω μάθει στο travelstories είναι πως όσοι κι αν είναι οι φανς σου και οι ακόλουθοί σου αξίζει να μοιράζεσαι τέτοιες εμπειρίες. Και έχεις δώσει εξαιρετικές ιστορίες εδώ μέσα για μέρη του πλανήτη που λίγοι έχουν την τύχη να τα δουν από κοντά.

Εγώ έχω να πω πως οι φωτογραφίες και το κείμενό σου είναι τόσο ζωντανά που είναι λες και ήμασταν μαζί σου! Πολύ καλό και το βίντεο. Όσο πας και βελτιώνεσαι;)
Συνέχισε απτόητος!
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.373
Likes
4.380
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Και έχεις δώσει εξαιρετικές ιστορίες εδώ μέσα για μέρη του πλανήτη που λίγοι έχουν την τύχη να τα δουν από κοντά.
Συμφωνώ, φίλε Γιάννη. ΄Αλλωστε αυτά τα ταξίδια εκτός από το υψηλό οικονομικό κόστος απαιτούν επίσης μεράκι και ..... τρέλα !!!
Εγώ το λέω ψυχή και θάρρος. :)
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Φίλε travelbreak μακάρι να είχα κάνει ανάλογο ταξίδι ώστε να έχω μια ολοκληρωμένη άποψη και να σχολιάσω σε βάθος αυτό το εξαιρετικό ταξίδι που κάνατε. Προφανώς αν την ιστορία αυτή την έγραφαν άλλα μέλη να είχε πιο έντονη κινητικότητα!

Κάτι όμως που έχω μάθει στο travelstories είναι πως όσοι κι αν είναι οι φανς σου και οι ακόλουθοί σου αξίζει να μοιράζεσαι τέτοιες εμπειρίες. Και έχεις δώσει εξαιρετικές ιστορίες εδώ μέσα για μέρη του πλανήτη που λίγοι έχουν την τύχη να τα δουν από κοντά.

Εγώ έχω να πω πως οι φωτογραφίες και το κείμενό σου είναι τόσο ζωντανά που είναι λες και ήμασταν μαζί σου! Πολύ καλό και το βίντεο. Όσο πας και βελτιώνεσαι;)
Συνέχισε απτόητος!
Με κατάλαβες και σε ευχαριστώ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
υπεροχα γραμμενη ιστορια απιθανες φωτογραφιες για μαι ομορφη και διαφορετικη χωρα, Εχω παει 2 φορες στη χωρα αλλα ποτε στο ηφαίστειο Το 1993 εκανα τις φυλες του νοτου και οταν επεστρεψα το 2014 αν και πηγα νοτια αλλα σε ενα συγκεκριμμενο χωριο για δουλεια, δεν συναντησα πουθενα τις φυλες στη διαδρομη τοσο που νομιζα οτι αυτη η πλευρα ειχε χαθει.. ευτυχως που απεδειξες το αντιθετο και η επιθυμια ενος τριτου ταξιδιου με διαπερνα..ευχαριστω για τις αναμνησεις
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.212
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom