• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αεροπορικό εμπάργκο ΕΕ στη Λευκορωσία

angelo_kav

Member
Μηνύματα
385
Likes
420
Επόμενο Ταξίδι
ΤΑΛΙΝ
Ταξίδι-Όνειρο
ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΕΙ
Είμαι περίεργος το πόσο θα κρατήσει το αεροπορικό εμπάργκο της ΕΕ κατά της Λευκορωσίας. Πιο γελοία απόφαση της ΕΕ δεν μπορούσε να παρθεί. Εν τω μεταξύ, οι εμπορικές πτήσεις Βερολίνο-Μόσχα πόσο παραπάνω θα στοιχίσουν γιατί θα κάνουν πλέον κύκλο?
Το αεροπορικό «μποτιλιάρισμα» πάνω απο τη Λευκορωσία σε μία εικόνα | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
1.014
Likes
2.340
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Είμαι περίεργος το πόσο θα κρατήσει το αεροπορικό εμπάργκο της ΕΕ κατά της Λευκορωσίας. Πιο γελοία απόφαση της ΕΕ δεν μπορούσε να παρθεί. Εν τω μεταξύ, οι εμπορικές πτήσεις Βερολίνο-Μόσχα πόσο παραπάνω θα στοιχίσουν γιατί θα κάνουν πλέον κύκλο?
Το αεροπορικό «μποτιλιάρισμα» πάνω απο τη Λευκορωσία σε μία εικόνα | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Θα διαφωνήσω μαζί σου. Δεν μπορεί ο κάθε δικτάτορας να κατεβάζει οποίο μη στρατιωτικό αεροπλάνο γουστάρει. Θα έλεγα ότι αυτό το μέτρο είναι πολύ χλιαρό.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
Θα διαφωνήσω μαζί σου. Δεν μπορεί ο κάθε δικτάτορας να κατεβάζει οποίο μη στρατιωτικό αεροπλάνο γουστάρει. Θα έλεγα ότι αυτό το μέτρο είναι πολύ χλιαρό.
Η Ευρωπη εχει κανει χοντροτερες πατατες σε επιπεδο δικαιωματων στο θεμα του Ασανζ, τωρα κανει λιγα ελαφρια νταηλικια, συντομα θα ξεχαστουν ολα.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.364
Likes
5.228
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Εν τω μεταξύ, οι εμπορικές πτήσεις Βερολίνο-Μόσχα πόσο παραπάνω θα στοιχίσουν γιατί θα κάνουν πλέον κύκλο?
Η διαδρομή Βερολίνο-Μόσχα είναι μικρότερη αν ακολουθηθεί βορειότερη διαδρομή εκτός Λευκορωσίας γιατί όσο πιο βόρεια πετάει ένα αεροπλάνο (ακόμα κι αν φαίνεται ότι κάνει παράκαμψη), τόσο μικρότερη διαδρομή διανύει.
 

angelo_kav

Member
Μηνύματα
385
Likes
420
Επόμενο Ταξίδι
ΤΑΛΙΝ
Ταξίδι-Όνειρο
ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΕΙ
Θα διαφωνήσω μαζί σου. Δεν μπορεί ο κάθε δικτάτορας να κατεβάζει οποίο μη στρατιωτικό αεροπλάνο γουστάρει. Θα έλεγα ότι αυτό το μέτρο είναι πολύ χλιαρό.
Ο Ερντογάν μπορεί να μην κατέβασε ακόμη αεροπλάνο, αλλά κάνει χειρότερα απ'τον Λουκασένκο και δεν δέχεται κυρώσεις από την ΕΕ.
Νομίζω δεν φταίει η Λευκορωσία για τους λάθους χειρισμούς του προέδρου της να αποκόπτεται αεροπορικά. Ίσως θα μπορούσαν να βάλουν άλλες κυρώσεις.
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
1.014
Likes
2.340
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Η Ευρωπη εχει κανει χοντροτερες πατατες σε επιπεδο δικαιωματων στο θεμα του Ασανζ, τωρα κανει λιγα ελαφρια νταηλικια, συντομα θα ξεχαστουν ολα.
Δεν θα μπω σε διαδικασία αντιπαράθεσης μιας και είναι off topic.
Μεγάλα παιδιά είμαστε. Ο καθένας έχει τις απόψεις του και δεν πρόκειται να αλλάξουν. Επομένως δεν δίνω συνέχεια.

Ο Ερντογάν μπορεί να μην κατέβασε ακόμη αεροπλάνο, αλλά κάνει χειρότερα απ'τον Λουκασένκο και δεν δέχεται κυρώσεις από την ΕΕ.
Νομίζω δεν φταίει η Λευκορωσία για τους λάθους χειρισμούς του προέδρου της να αποκόπτεται αεροπορικά. Ίσως θα μπορούσαν να βάλουν άλλες κυρώσεις.
Ότι απάντησα και στην @paefstra
 

taver

Member
Μηνύματα
12.636
Likes
29.975
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Η διαδρομή Βερολίνο-Μόσχα είναι μικρότερη αν ακολουθηθεί βορειότερη διαδρομή εκτός Λευκορωσίας γιατί όσο πιο βόρεια πετάει ένα αεροπλάνο (ακόμα κι αν φαίνεται ότι κάνει παράκαμψη), τόσο μικρότερη διαδρομή διανύει.
----- ΛΟΓΟΚΡΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ -----

Υπάρχει συγκεκριμένη διαδρομή μεταξύ δυο σημείων πάνω στην επιφάνεια μιας σφαίρας που είναι η συντομότερη, και η διαδρομή αυτή σε χάρτες που χρησιμοποιούν προβολή Mercator και για το βόρειο ημισφαίριο εμφανίζεται ως καμπύλη που περνάει βορειότερα από την "ευθεία" που αντιλαμβάνεται το μάτι. Τη διαδρομή αυτή, που είναι απολύτως συγκεκριμένη, προσπαθούν να ακολουθούν τα αεροπλάνα. Μπορείτε να την αναζητήσετε, στο internet υπάρχουν εργαλεία που την υπολογίζουν. Δεν ισχύει το "όσο πιο βόρεια πετάει", προφανώς.
Για τα συγκεκριμένα σημεία που αναφέρθηκαν (χρησιμοποιώ τα αεροδρόμια BER και SVO για τις δυο πόλεις):
gcmap.gif
 
Last edited:

poised

Member
Μηνύματα
1.071
Likes
8.940
Η διαδρομή Βερολίνο-Μόσχα είναι μικρότερη αν ακολουθηθεί βορειότερη διαδρομή εκτός Λευκορωσίας γιατί όσο πιο βόρεια πετάει ένα αεροπλάνο (ακόμα κι αν φαίνεται ότι κάνει παράκαμψη), τόσο μικρότερη διαδρομή διανύει.
Υπεραπλούστευση που ισχύει μόνο κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις και στη περίπτωση αυτή είναι λάθος.

Η συντομότερη διαδρομή (great circle) περνάει μέσα από τα βόρεια της Λευκορωσίας, οπότε βορειότερη διαδρομή είναι σίγουρα μεγαλύτερη σε απόσταση. Περίπου 10% με χοντρικούς υπολογισμούς. Βέβαια τα αεροπλάνα δε πετάνε ακριβώς το great circle γιατί συνήθως πρέπει να ακολουθήσουν αεροδιαδρόμους, οπότε η ακριβής διαφορά εξαρτάται και από άλλους παράγοντες.

1622024782271.png


Χαζές θα ήταν οι εταιρίες να πηγαίνουν από μακρύτερες διαδρομές;
 
Last edited:

North66

Member
Μηνύματα
4.364
Likes
5.228
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Untitled.png


Περίπου 10% με χοντρικούς υπολογισμούς.
Χαζές θα ήταν οι εταιρίες να πηγαίνουν από μακρύτερες διαδρομές;
Η διαδρομή είναι πρακτικά η ίδια αλλά σε ξεγέλασε κι εσένα ότι πηγαίνοντας βόρεια θα έκανε 10% περισσότερο που δεν ισχύει φυσικά.
Οι εταιρείες δεν είναι χαζές να πηγαίνουν από μακρύτερες διαδρομές, αλλά σε περίπτωση ανάγκης πηγαίνοντας λίγο βορειότερα (για συγκεκριμένα ζευγάρια προορισμών φυσικά) δεν επιβαρύνονται σε καμία περίπτωση πολλά περισσότερα μίλια πτήσης, όπως θα πιστεύαμε βλέποντας το χάρτη στο τραπέζι και όπως έγραψε ο φίλος μας στο #43.
 

orestcrete

Member
Μηνύματα
2.681
Likes
10.389
Επόμενο Ταξίδι
Iceland
Ταξίδι-Όνειρο
New Zealand
Το great circle από μόνο του δεν λέει τίποτα, αλλά έχει να κάνει και με τις αέριες μάζες και τα ρεύματα. Γιαυτό το λόγο το East Bound και το West Bound ενός υπερατλαντικού μπορεί να έχει έως και 1-1,5 ώρα διαφορά.

Επίσης, υπάρχουν και οι αεροδιάδρομοι και οι κοινές πρακτικές των δρομολογίων, δεν είναι απλή απόφαση να αλλάξει ένα αεροπλάνο την ρούτα του.

Επειδή λοιπόν δεν είναι απλά θέμα μέτρησης απόστασης from A to B, για να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας όλα αυτά τα χρόνια σημαίνει ότι όντως είναι η πιο σύντομη διαδρομή από εκεί στον σχεδιασμό του ευρωπαϊκού δικτύου και εναέριας κυκλοφορίας.

Τώρα το πόση είναι η χασούρα αυτή τη στιγμή είναι αδύνατο να το πούμε εμείς με το "έλα μωρέ, πάει λίγο πιο βόρεια, κάνει και 50 μίλια παραπάνω δε χάλασε κι ο κόσμος". Ούτε επίσης μπορούμε να πούμε, ότι το Βερολίνο-Μόσχα πριν ήταν 1000 μίλια, τώρα είναι 1100 άρα έχει 10% περισσότερη κατανάλωση.
 

poised

Member
Μηνύματα
1.071
Likes
8.940
Οι εταιρείες δεν είναι χαζές να πηγαίνουν από μακρύτερες διαδρομές, αλλά σε περίπτωση ανάγκης πηγαίνοντας λίγο βορειότερα (για συγκεκριμένα ζευγάρια προορισμών φυσικά) δεν επιβαρύνονται σε καμία περίπτωση πολλά περισσότερα μίλια πτήσης, όπως θα πιστεύαμε βλέποντας το χάρτη στο τραπέζι και όπως έγραψε ο φίλος μας στο #43.
Ναι πράγματι, η διαφορά σε αυτή τη περίπτωση είναι ελάχιστη όσον αφορά την απόσταση, έπρεπε να το είχα σκεφτεί παραπάνω πριν χώσω ένα διαισθητικό νούμερο, πάντως το ότι όσο βορειότερα πάει θα έχει και μικρότερη διαδρομή δεν ισχύει.

Το great circle από μόνο του δεν λέει τίποτα, αλλά έχει να κάνει και με τις αέριες μάζες και τα ρεύματα. Γιαυτό το λόγο το East Bound και το West Bound ενός υπερατλαντικού μπορεί να έχει έως και 1-1,5 ώρα διαφορά.

Επίσης, υπάρχουν και οι αεροδιάδρομοι και οι κοινές πρακτικές των δρομολογίων, δεν είναι απλή απόφαση να αλλάξει ένα αεροπλάνο την ρούτα του.

Επειδή λοιπόν δεν είναι απλά θέμα μέτρησης απόστασης from A to B, για να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας όλα αυτά τα χρόνια σημαίνει ότι όντως είναι η πιο σύντομη διαδρομή από εκεί στον σχεδιασμό του ευρωπαϊκού δικτύου και εναέριας κυκλοφορίας.

Τώρα το πόση είναι η χασούρα αυτή τη στιγμή είναι αδύνατο να το πούμε εμείς με το "έλα μωρέ, πάει λίγο πιο βόρεια, κάνει και 50 μίλια παραπάνω δε χάλασε κι ο κόσμος". Ούτε επίσης μπορούμε να πούμε, ότι το Βερολίνο-Μόσχα πριν ήταν 1000 μίλια, τώρα είναι 1100 άρα έχει 10% περισσότερη κατανάλωση.
Προφανώς είναι πολλοί οι παράγοντες για να εκτιμηθούν και με "παράπλευρες" επιπτώσεις (airspace congestion) που μπορεί να μην είναι εμφανείς αρχικά.

Όπως και να έχει στη περίπτωση Βερολίνου-Μόσχας, δεν είναι μεγάλη η διαφορά. Αν πιάσεις ξέρω 'γω Βαρσοβία-Μόσχα, έχει μεγαλύτερη επίπτωση.
 
Last edited:

angelo_kav

Member
Μηνύματα
385
Likes
420
Επόμενο Ταξίδι
ΤΑΛΙΝ
Ταξίδι-Όνειρο
ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΕΙ
Ναι πράγματι, η διαφορά σε αυτή τη περίπτωση είναι ελάχιστη όσον αφορά την απόσταση, έπρεπε να το είχα σκεφτεί παραπάνω πριν χώσω ένα διαισθητικό νούμερο.


Προφανώς είναι πολλοί οι παράγοντες για να εκτιμηθούν και με "παράπλευρες" επιπτώσεις (airspace congestion) που μπορεί να μην είναι εμφανείς.

Όπως και να έχει στη περίπτωση Βερολίνου-Μόσχας, δεν είναι μεγάλη η διαφορά. Αν πιάσεις ξέρω 'γω Βαρσοβία Μόσχα, έχει μεγαλύτερη επίπτωση.
Άρα καταλήγουμε ότι ο αποκλεισμός της Λευκορωσίας είναι ζημιογόνος για τις αεροπορικές εταιρείες (έστω και λίγο που λες εσύ) και πλήγμα για τους τουρίστες που θα ήθελαν να την επισκεφτούν.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.797
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom