• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αίγυπτος Αίγυπτος-Σεπτέμβριος 21, Φώτο-ιστορία

Μηνύματα
257
Likes
1.048
Επόμενο Ταξίδι
Παταγονία-Γη του πυρός.
Καλησπέρα Νάσο! πολύ ωραίο το ταξίδι σου!Σου εύχομαι σύντομα το επόμενο. Επειδή σκεφτόμαστε και εμείς να πάμε ταξίδι αρχές Σεπτεμβρίου θα ήθελα να σε ρωτήσω για τη ζέστη. Είναι πολύ ασφυκτικό το όλο κλίμα ή αντέχεται;; Είναι ο μόνος λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει ακόμα με τις κρατήσεις. Θα ήθελα τη γνώμη σου αφού πήγατε την ίδια περίοδο. Ευχαριστώ!
Γεια σου Δέσποινα. Είχε ζέστη αλλά ήταν υποφερτά. Δεν θυμάμαι να αντιμετώπισα κάποιο θέμα. Με μια γρήγορη έρευνα που έκανα είδα οτι ο μέσος όρος τον Σεπτέμβρη είναι γύρω στους 32+ C αλλά το βράδυ πέφτει αισθητά η θερμοκρασία. Αν έχεις θέματα γενικά με την ζέστη η καλύτερη περίοδο είναι Οκτώβριος και Νοέμβριο όπου η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 30 C.
 

parisgreekgod

New Member
Μηνύματα
2
Likes
0
εχει κανεις εδω περα εμπειρια απο Καιρο τον Δεκεμβριο μηνα? εννοω απο καιρικες συνθηκες που επικρατουν
 

panayo

Member
Μηνύματα
6
Likes
1
καλησπερα!μπραβο για την περιγραφη του ταξιδιου και τις πληροφορίες!

μια ερωτηση! πηγες με ταξιδιωτικο γραφείο ή μονος σου? ποσο ευκολο και ασφαλες ειναι να παει καποιος μονος του?
 
Μηνύματα
257
Likes
1.048
Επόμενο Ταξίδι
Παταγονία-Γη του πυρός.
καλησπερα!μπραβο για την περιγραφη του ταξιδιου και τις πληροφορίες!

μια ερωτηση! πηγες με ταξιδιωτικο γραφείο ή μονος σου? ποσο ευκολο και ασφαλες ειναι να παει καποιος μονος του?
Ναι , με ταξιδιωτικό γραφειο πήγα, με γκρουπ. Αφού πλέον το έκανα το ταξίδι αυτό και έχοντας εικόνα, και επειδή πολύ με ρωτάνε :δεν θα σκεφτόμουν να το έκανα αυτό το ταξίδι μόνος. Από κει και πέρα ο καθένας ότι νομίζει καλύτερο
 

Sarko1979

Member
Μηνύματα
39
Likes
89
καλησπερα!μπραβο για την περιγραφη του ταξιδιου και τις πληροφορίες!

μια ερωτηση! πηγες με ταξιδιωτικο γραφείο ή μονος σου? ποσο ευκολο και ασφαλες ειναι να παει καποιος μονος του?
Πριν δύο χρόνια πήγαμε 24 μέρες Αίγυπτο, οικογένεια με δύο παιδιά τότε 12 και 8. Πήγαμε μόνοι μας, τα κλείναμε όλα μόνοι μας, την γυρίσαμε σχεδόν όλη, αν και πριν το ταξίδι είχα αρκετό φόβο από θέμα ασφάλειας, μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν αισθάνθηκα καμία μέρα και σε κανένα μέρος της Αιγύπτου φόβο ή απειλή. Απεριόριστο σεβασμό οι ντόπιοι στους τουρίστες και ειδικά εκτός Καϊρου. Ότι θες μπορείς να ρωτήσεις. Θέλει πολύ προσοχή μόνο στο νερό και το φαγητό και αρκετό παζάρι στις τιμές.
 

lovetravel

Member
Μηνύματα
71
Likes
13
Επόμενο Ταξίδι
Νίσυρος , Κως , Κάλυμνος
Ένας προορισμός κοντινός για εμάς στην Ελλάδα και κατα προσωπική μου άποψη ένας προορισμός που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του για να δει έστω τις πυραμίδες.
Πρώτο ταξίδι μου μετά τον Covid και επέλεξα να ταξιδέψω με πρακτορείο για περισσότερη ασφάλεια αλλά και κυρίως γιατί ο ξεναγός είναι απαραίτητος μίας και η χώρα είναι ένας τεράστιος αρχαιολογικός χώρος. Προσωπικά ήταν ένα απο τα καλύτερα ταξίδια που έχω κάνει και θα μου μείνει αξέχαστο.


Το ταξίδι ήταν μία μέρα Καιρό, μία Αλεξάνδρεια και επιστροφή στο Καιρό. Την επόμενη πήραμε αεροπλάνο για Λούξορ. Από το Λούξορ αναχωρούν όλα τα κρουαζιερόπλοια για την κρουαζιέρα στον Νείλο με προορισμό το Ασουάν. Από το Ασουάν επιστρέψαμε αεροπορικός στο Καιρό και από κει πήραμε την πτήση για Ελλάδα.

Τips


Νερό μόνο εμφιαλωμένο και όχι αγορασμένο από τους υπαίθριους πάγκους στον δρόμο.

Τα δόντια μας τα πλένουμε και αυτά με εμφιαλωμένο νερό. Αν υπάρχει βραστήρας στο χώρο, βράστε νερό από τη βρύση για να πλύνετε τα δόντια.

Για αλλαγή χρημάτων μπορείτε να κάνετε στο Αεροδρόμιο μίας και από τη κατάλαβα τα ανταλλακτήρια έχουν παντού το ίδιο rate.

Η κάρτα revollut δούλεψε άψογα για ανάληψη χρημάτων από ATM χωρίς κάποια χρέωση.

Φροντίστε να έχετε μετρητά γιατί στα παζάρια δεν έχουν POS και γενικά η αγορά με κάρτες δεν είναι και πολύ διαδεδομένη.

Στο αεροδρόμιο υπάρχουν κιόσκια εταιριών κινητής όπου μπορείτε με γύρω στα 15 ευρώ να βάλετε μια κάρτα αρκετά GIGA (δε θυμάμαι ακριβώς αλλά ήταν αρκετά). Σήμα είχα παντού σε όλην την Αίγυπτο με κάρτα VODAPHONE

Στο Καιρό υπάρχει το UBER για ταξί οπότε κατεβάστε την εφαρμογή. Το ταξί UBER είναι πάρα πολύ φθηνό και είναι η αποτελεσματικότερη λύση. Είναι φθηνά ακόμα και για μεγάλες διαδρομές. Γύρω στα 2 με 5 ευρώ για να κινηθήτε στην πόλη.

Βίζα βγάζεις στο Αεροδρόμιο και κάνει 25 ευρώ.

Επίσης, να αποφεύγετε οποιαδήποτε κατανάλωση φρούτων ή λαχανικών, επειδή μπορεί να έχουν πλυθεί με νερό βρύσης. Αντιθέτως, τα βραστά λαχανικά δεν ενέχουν κανένα κίνδυνο!

Προσοχή στις Πυραμίδες (τα γράφω αναλυτικά παρακάτω)

Δε βγάζουμε φωτογραφίες ένστολους και κρατικά κτήρια.

1 μέρα

Η Πτήση ήταν μεσημέρι για Καιρό και αφού αγόρασα κάρτα για το κινητό και αντάλλαξα χρήματα στο αεροδρόμιο, φύγαμε για το ξενοδοχείο όπου φτάσαμε αργά το απόγευμα, όποτε και δεν κάναμε κάτι, απλά βραδινό και ύπνος


Η διαδρομή από το αεροδρόμιο προς το ξενοδοχείο ήταν λίγο σοκαριστική αφού από την αρχή καταλαβαίνεις ότι είσαι σε μία χώρα εκτός Ευρώπης. Το Καιρό χαώδης, η κίνηση στου δρόμους απίστευτη μίας και τα φανάρια είναι ελάχιστα, και όλοι, μα όλοι, κορνάρουν όλοι την ώρα μανιωδώς. Φυσικά, ΚΟΚ δεν υπάρχει, φλας δεν ανάβουν και γενικά προτεραιότητα έχει αυτός που κόρναρε πρώτος. Η ασφάλεια των αυτοκινήτων δεν είναι υποχρεωτική και δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην είναι χτυπημένο.

Κάποιες φωτογραφίες από την πόλη.

View attachment 377684 View attachment 377685 View attachment 377686 View attachment 377687 View attachment 377688 View attachment 377689 View attachment 377690 View attachment 377691 View attachment 377692 View attachment 377693 View attachment 377694 View attachment 377695 View attachment 377696

2 μέρα

Η μέρα αυτή ήταν γεμάτη μίας και θα επισκεπτόμασταν τις πυραμίδες, το αρχαιολογικό μουσείο του Καιρού, και την αγορά του Αλ Χαλίλ.

Πρώτος σταθμός οι πυραμίδες.

Το μοναδικό από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου που έχει επιβιώσει μέχρι τις μέρες μας, δεν μπορεί παρά να εντυπωσιάζει και να προκαλεί δέος. Όταν τις βλέπεις πρώτη φορά όπως και τη Σφίγγα αισθάνεσαι συγκίνηση κ δέος όχι μόνο λόγω του όγκου τους αλλά κ γιατί βλέπεις ζωντανή μπροστά σου την ιστορία και τα πιο παλιά σωζόμενα κατασκευάσματα της ανθρωπότητας (2580 π.Χ.!!)


Η επίσκεψη στο εσωτερικό οποιασδήποτε πυραμίδας δεν ενδυκνείεται για κλειστοφοβικούς ανθρώπους και για όσους έχουν τυχόν κινητικά προβλήματα, γιατί είναι πολύ μεγάλος και στενός ο διάδρομος που προχωράς για να φτάσεις στον ταφικό θάλαμο και είσαι συνεχώς σκυφτός.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Βόλτα με καμήλα δεν έκανα αλλά ενδεικτικά μπορεί και να στοιχίζει 50€ για δυο άτομα για μισή ώρα. Επίσης, μπορεί να σου πουν μια τιμή, να σε πάνε σε ένα σημείο και για να σε γυρίσουν πίσω θα θέλουν και άλλα χρήματα. Θέλει προσοχή στους περίεργους ανθρώπους που εκμεταλλεύονται τον χώρο και σου λένε ότι ο μόνος τρόπος για να πας από το σημείο που σε αφήνει το λεωφορείο ή το ταξί είναι με καμήλες η άλογα, διότι είναι μεγάλη η απόσταση. Μην τους πιστέψετε και μην παρασυρθήτε από οποιονδήποτε προθυμοποιηθεί να σας βγάλει φωτογραφία με την κάμερα σας. Μετά θα σας ζητήσουν πολλά χρήματα.

Μην κάνετε το λάθος και τους δώσετε τη φωτογραφική σας ή το κινητό. Θα σας ζητάνε ένα σορό χρήματα και καλά για την υπηρεσία τους και δε θα σας επιστρέψουν τις συσκευές σας αν δεν τους πληρώσετε.

( Σε μία γυναίκα τις πήραν 20 ευρώ για να βγάλει μόνο μία φωτογραφία ανεβασμένη σε μια καθιστή καμήλα !!!)

Να αποφύγετε τους ανθρώπους που έρχονται και σας πουλάνε διάφορα, απλά μην τους μιλάτε καθόλου.Να προσέχετε τους πλανόδιους με τα αναψυκτικά και τα νερά. Θα σας προσφέρουν κάτι να πιείτε και καλά ότι σας το χαρίζουν και μετά θα σας ζητάνε δέκα δολάρια.

Μπορείτε να γυρίσετε όλη την περιοχή με τα πόδια σε 2 ώρες το πολύ.

View attachment 377141
View attachment 377142
View attachment 377143 View attachment 377144 View attachment 377145 View attachment 377145 View attachment 377146 View attachment 377147 View attachment 377148 View attachment 377149 View attachment 377150 View attachment 377151 View attachment 377152 View attachment 377153 View attachment 377154 View attachment 377155

Δεν έχαςα την ευκαιρία να μπω σε μία πυραμίδα

View attachment 377700
View attachment 377699
View attachment 377701 View attachment 377703 View attachment 377705 View attachment 377702 View attachment 377704

Δίπλα από τη Μεγάλη πυραμίδα βρίσκεται ένα άλλο μεγάλο μυστήριο της αρχαιότητος, η Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας, ένα άγαλμα το οποίο απεικονίζει μια σφίγγα μυθολογικό πλάσμα με σώμα λιονταριού και κεφάλι ανθρώπου. Έχει μήκος 73,5 μέτρα και ύψος 20.22 μέτρα, και αποτελεί το μεγαλύτερο μονολιθικό άγαλμα στον κόσμο.Όταν σταθείς κοντά του μόνο τότε μπορείς να καταλάβεις το μέγεθος του. Δέος και θαυμασμό μπορεί κανείς να νοιώσει γι αυτό το υπέροχο μνημείο.

Στη Σφίγγα θα βγάλεις τις ωραιότερες σου φωτογραφίες.


View attachment 377156 View attachment 377157 View attachment 377158 View attachment 377159 View attachment 377160 View attachment 377161 View attachment 377162

Από κει φύγαμε και κατευθυνθήκαμε στο μουσείο του Καιρού. Το νέο μουσείο που βρίσκετε στις πυραμίδες δεν έχει ανοίξει ακόμα. Θεωρητικά άνοιξη του 2022 θα ανοίξει. Από έξω που περάσαμε το κτήριο ήταν τερατώδες. Πραγματικά, θα είναι το μεγαλύτερο μουσείο στον κόσμο.

Μουσείο Καιρού

Καταπληκτικό μουσείο με απίθανα εκθέματα. Αιγυπτιακές θεότητες, μνημεία, και αντικείμενα της εποχής των Φαραώ σε ταξιδεύουν σε εποχές παλιές και νιώθεις το μεγαλείο και τις κατασκευαστικές ικανότητες των αρχαίων Αιγυπτίων καθώς και το θρησκευτικό δέος που τους διακατείχε
Αυτά που εντυπωσιάζουν όμως πραγματικά είναι η αίθουσα με τους θησαυρούς και τη μάσκα του Τουταγχαμών
Αλλά ακόμα και τώρα ειδικά ο δεύτερος όροφος που έχει τα ευρήματα του τάφου του Τουταγχαμών είναι όλα τα λεφτά, μην το χάσετε με τίποτα





1ον μην πάρετε κάμερα μαζί θα σας ζητήσουν να πληρώσετε παραπάνω. Το κινητό αρκεί.


2ον αν σας αρέσουν τα μουσεία πάρτε κάποιον ξεναγό απ έξω γιατί τα περισσότερα εκθέματα δε γράφουν αγγλικά και δε καταλαβαίνεις τι σου γίνεται.

View attachment 377717 View attachment 377718 View attachment 377719 View attachment 377720 View attachment 377721 View attachment 377722 View attachment 377723 View attachment 377724 View attachment 377725 View attachment 377726 View attachment 377727 View attachment 377728 View attachment 377729 View attachment 377730 View attachment 377731 View attachment 377732 View attachment 377733 View attachment 377734 View attachment 377735 View attachment 377736 View attachment 377737

View attachment 377738 View attachment 377739 View attachment 377740 View attachment 377741 View attachment 377742

Ο όροφος του Τουταγχαμών

Η σαρκοφάγος του !!

View attachment 377743

Σε αυτά τα βάζα, τοποθέτησαν τα όργανα του

View attachment 377745
View attachment 377991
Και διάφορα άλλα που βρέθηκαν μέσα στον τάφο του
View attachment 377746 View attachment 377747 View attachment 377751 View attachment 377748 View attachment 377749
View attachment 377753 View attachment 377754 View attachment 377755 View attachment 377759
View attachment 377755 View attachment 377756 View attachment 377757 View attachment 377758 View attachment 377759
View attachment 377760 View attachment 377762 View attachment 377761 View attachment 377763
Επόμενη στάση εργαστήρι κατασκευής πάπυρου. Θα βρείτε πολλούς πλανόδιους να πουλάνε έργα με πάπυρο αλλά φυσικά πρόκειται για κατασκευάσματα με ζαχαροκάλαμο. Ο πάπυρος είναι πολύ ακριβώς και πωλείται μόνο σε καταστήματα.


Εκεί μας έδειξαν πως κατασκευάζεται ο πάπυρος από το φυτό. Αφού ξεφλουδίζουν το φυτό, κόβουν σε φέτες την ψίχα τα χτυπάνε με ένα σφυρί και τα περνάνε με ένα πλάστη για να φύγουν όλα τα υγρά που περιέχουν ζάχαρα. Στη συνέχεια τις φλοίδες τις βουτάνε στο νερό και τις αφήνουν για 6 μέρες αν θέλουν να είναι άσπρες ή 12 μέρες αν θέλουν να είναι καφέ. Στη συνέχεια αρχίζουν και τις βάζουν σε ένα κομμάτι δέρμα/ύφασμα σταυρωτά και αφού τις καλύψουν με άλλο ένα κομμάτι δέρμα/ύφασμα, το τοποθετούν σε μία πρέσα για μία βδομάδα και είναι έτοιμος πάπυρος.

View attachment 377707 View attachment 377708 View attachment 377709 View attachment 377710 View attachment 377711 View attachment 377712 View attachment 377713 View attachment 377714 View attachment 377715 View attachment 377716


Επόμενη στάση η αγορά τον Χαν ελ-Χαλίλι

Πρόκειται για τη γνωστή σε εμάς αγορά του Αλ Χαλίλι που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα. Εδώ θα βρείτε αμέτρητα μαγαζάκια (souks), οι μαγαζάτορες των οποίων διαλαλούν την πραμάτεια τους και παζαρεύουν με μεγάλη-πολύ μεγάλη επιμονή. Μπορείτε να αγοράσετε οτιδήποτε βάζει ο νους σας, από μπαχαρικά και μυρωδικά μέχρι μουσικά όργανα, ναργιλέδες, κοσμήματα, μικρο έπιπλα, αρωματικά έλαια και μπουκαλάκια για αρώματα από φυσητό γυαλί.


Φυσικά, η κλασική πίεση από τους πωλητές για να αγοράσεις το οτιδήποτε.


Ενδιάμεσα στα στενάκια υπάρχουν καφενεδάκια.




View attachment 377163 View attachment 377165



View attachment 377778 View attachment 377779 View attachment 377166



Επιστρέφοντας, κάποιες άλλες εικόνες τις αγοράς που πάνε οι ντόπιοι
View attachment 377781
View attachment 377782 View attachment 377784 View attachment 377785 View attachment 377786 View attachment 377787 View attachment 377788 View attachment 377789

Επιστροφή στο ξενοδοχείο όπου μετά το δείπνο έκανα μια περατζάδα μέχρι την πλατεία Ταχρίρ διασχίζοντας τη γέφυρα Qasr El Nil.


View attachment 377792


View attachment 377167 View attachment 377168 View attachment 377169 View attachment 377170 View attachment 377171 View attachment 377172 View attachment 377173 View attachment 377174 View attachment 377175 View attachment 377176




3 Ημέρα

Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει μονοήμερη εκδρομή στην Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το σπίτι του Κωνσταντίνου Καβάφη, του μεγάλου Αλεξανδρινούς ποιητή που σημάδεψε όσο λίγοι τα ελληνικά γράμματα. Και φυσικά θα δούμε τη σύγχρονη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, το φιλόδοξο εγχείρημα της Αιγύπτου που φιλοδοξεί να αποκτήσει τη λάμψη της αντίστοιχης αρχαίας Πτολεμαϊκής ! Κτισμένη στο ίδιο σημείο οπού στέκονταν η αρχαία Βασιλική Βιβλιοθήκη.


Η Αλεξάνδρεια απέχει 2,5 με 3 ώρες από το Καιρό. Ο δρόμος είναι αρκετά καλός μίας και είναι καινούργιος και έχουν φτιάξει άλλο δρόμο για να πηγαίνουν τα φορτηγά.


Το καλύτερο αξιοθέατο της πόλης της Αλεξάνδρειας δεν είναι παρά η παραλιακή ζώνη. Η παραλία εκτείνεται σε ζώνη χιλιομέτρων με διαδοχικούς κόλπους, ενώ τη διατρέχουν αντίστοιχοι δρόμοι. Η αίσθηση είναι μοναδική, μπροστά ξεχύνεται η Μεσόγειος, ενώ λίγο πιο πίσω η έρημος.


Οι παλιές χρωματιστές πολυκατοικίες που υψώνονται κατά μήκος της διαδρομής εμπλουτίζουν το τοπίο, κάνοντας το πιο γραφικό.

Ο παραλιακός δρόμος El Geish περνάει κοντά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα.


View attachment 377801
View attachment 377802 View attachment 377803 View attachment 377804
View attachment 377821 View attachment 377822 View attachment 377823 View attachment 377805

Πρώτη στάση στο ελληνικό πατριαρχείο και στον καθεδρικό ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.


Μεγαλοπρεπής ναός με ελληνικά στοιχεία. Νιώθεις συγκίνηση και έντονα συναισθήματα. Αξίζει να τον επισκεφτεί κανείς. Υπέροχοι στη φιλοξενία τους και στις συζητήσεις μας οι υπηρετούντες σ' αυτόν ιερείς. Στη σχολή που βρίσκετε πίσω από τον ναό υπάρχει και κατακόμβη ή οποία έχει γίνει μουσείο

View attachment 377177 View attachment 377178 View attachment 377179 View attachment 377180 View attachment 377181 View attachment 377182 View attachment 377183

View attachment 377806 View attachment 377807 View attachment 377808 View attachment 377809 View attachment 377810 View attachment 377811 View attachment 377812 View attachment 377813 View attachment 377814 View attachment 377815

View attachment 377184 View attachment 377185




Επόμενη στάση η νέα βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρεια


Είναι ένας λόγος να επισκεφθεί κανείς την Αλεξάνδρεια. Εντυπωσιακή αρχιτεκτονική, μου άρεσε ιδιαίτερα ο εξωτερικός τοίχος που έχει γράμματα από όλες τις περιοχές του κόσμου και το σχήμα της που είναι σαν να βγαίνει από τη γη, σαν ήλιος που ανατέλλει (τουλάχιστον αυτό ήθελαν να δείξουν). Μέσα είναι ένα πολύ μοντέρνο κτήριο εκ διαμέτρου αντίθετο με την Αλεξάνδρεια.


Καταπληκτική αρχιτεκτονική, σχεδιάστηκε να συγκλίνει προς τη θάλασσα, και η επικλινής στέγη επιτρέπει τη χρήση του ηλιακού φωτός στα περισσότερα τμήματα. Θέλει χρόνο να διαθέσεις, έχει 13 ορόφους, 3500 θέσεις μελέτης, 8.000.000 τόμους βιβλίων, δίνει την πρόσβαση σε μοναδικές συλλογές γνώσεις σε θέματα αρχαίων και μεσαιωνικών πολιτισμών


View attachment 377213 View attachment 377212 View attachment 377214
View attachment 377186 View attachment 377187 View attachment 377188

Σ ένα από τα μουσεία που βρίσκονται μέσα θαυμάσαμε πάπυρος και συγγράμματα και το μοναδικό κομμάτι πάπυρου από την αρχαία βιβλιοθήκη που έχει βρει ( Ήταν αντίγραφο, το πρωτότυπο βρίσκεται στη Βιέννη )

View attachment 377190


Όπως και η στήλη τησ Ροζέττας όπου χάρη σε αυτήν κατάφεραν να αποκρυπτογραφήσουν τα ιερογλυφικά ( Άλλο ένα αντίγραφο, η αυθεντική βρίσκετε στο Βρετανικό μουσείο )

View attachment 377189


View attachment 377191 View attachment 377192 View attachment 377193 View attachment 377194 View attachment 377195 View attachment 377196 View attachment 377197 View attachment 377198
Παρακάτω υπάρχει ένα μικρό μουσείο για τα ρούχα που φοριούνται στις διάφορες περιοχές της Αιγύπτου και ένα μουσείο για τη ζωή και τα επιτεύγματα του Προέδρου Anwar Sadat. View attachment 377207 View attachment 377208 View attachment 377209 View attachment 377210


Εδώ τα αιματοβαμμένα ρούχα του από την ημέρα της δολοφονίας του

View attachment 377211

Στην συνέχεια είχε μια έκθεση με όμορφα έργα τέχνης

View attachment 377199 View attachment 377200 View attachment 377201 View attachment 377202 View attachment 377203 View attachment 377204 View attachment 377205 View attachment 377206


Επόμενη στάση η οικία-μουσείο του Καβάφη.


Το σπίτι όπου έζησε ο μεγάλος Έλληνας ποιητής! Στα δωμάτια του σπιτιού υπάρχουν έπιπλα όπως και τα βιβλία από την εποχή του Καβάφη αλλά κανένα δεν είναι δικό του με εξαίρεση δύο κομμάτια. Μια επίσκεψη στο μουσείο αξίζει τον κόπο, ειδικά αν είστε Έλληνας ή θαυμάζετε το έργο του ποιητή!


Θα δείτε μια μεγάλη συλλογή από φωτογραφίες του ποιητή και της οικογένειας του καθώς και μια πολύ πλούσια συλλογή από τις εκδόσεις των ποιημάτων και των βιβλίων του.

View attachment 377223 View attachment 377222 View attachment 377221 View attachment 377215 View attachment 377216 View attachment 377217
View attachment 377820
View attachment 377218 View attachment 377219 View attachment 377220

Η τελευταία στάση της επίσκεψη μας στην πόλη είναι το Φρούριο του Καΐτ Μπέη,


Το φρούριο που χτίστηκε στα ερείπια του φάρου


Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο απλά από έξω να το δεις και να φανταστείς το μέγεθος του φάρου καθώς οι πέτρες που το αποτελούν ανήκαν κάποτε στον φάρο. Μέσα δεν έχει τίποτε να δεις και το ενυδρείο που έχει στο ισόγειο δεν αξίζει επίσκεψη


View attachment 377224 View attachment 377225 View attachment 377226


Σχεδόν δίπλα βρίσκεται ο ελληνικός ναυτικός όμιλος όπου αράξαμε για καφέ και μπίρα.

Η Αλεξάνδρεια από τον εξώστη του εστιατορίου της ελληνικής κοινότητας

View attachment 377824 View attachment 377825

Στάση στο Τέμενος Ελ Μουσρί Αμπούλ Αμπάς





Ένα από τα παλαιότερα και πιο διάσημα τζαμιά που χτίστηκαν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Διακρίνεται από τους ξεχωριστούς θόλους του, που είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της περιοχής Abu al-Abbas…


View attachment 377227 View attachment 377228


Επιστροφή στο Καιρό για δείπνο και ξεκούραση για την αναχώρηση την επομένη με πτήση στο Λούξορ.


4 Μέρα

Λούξορ,

Το νωχελικό Λούξορ στις όχθες του Νείλο φημίζεται για την μεγαλύτερη συγκέντρωση φαραωνικών αρχαιοτήτων σε ολόκληρη την Αίγυπτο, και μεταξύ αυτών το μεγαλειώδες συγκρότημα ναών στο Καρνάκ, ένα από τα συγκλονιστικότερα έργα αρχιτεκτονικής που υπήρξαν ποτέ.


Το Λούξορ είναι από τις αρχαιότερες πόλεις της Αιγύπτου, υπήρξε και πρωτεύουσα πολύ παλιά και σίγουρα έχεις αρκετά πράγματα να δεις για την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας.Το πρωί θα επισκεπτόμασταν τον μεγαλειώδη ναό του Καρνάκ, ένα τεράστιο σύμπλεγμα αφιερωμένο στη Θηβαϊκή Τριάδα, που εμπλουτίζεται από τον φαραώ Ραμσή ΙΙ και επεκτάθηκε στους επόμενους αιώνες από πολλούς φαραώ. Η μεγαλοπρέπεια και το μέγεθος του ναού θα μας εντυπωσιάσει και θα μας συγκινήσει ιδιαίτερα όταν θα επισκεφθόμασταν το ιερό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η ημέρα μας συνεχίζεται το απόγευμα με τον ναό του Λούξορ, ο οποίος βρίσκεται μέσα στην πόλη, δίπλα στον Νείλο. Ο ναός αυτός, αφιερωμένος επίσης στη Θηβαϊκή Τριάδα. Ο ναός αυτός είναι καλύτερα επισκέψιμος βράδυ επειδή είναι ανοιχτός έως αργά και υποβλητικά φωτισμένος. Το βράδυ παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση του «Ήχος και Φως» στον ναό του Καρνάκ και την επόμενη μέρα είχε ξενάγηση στην κοιλάδα των βασιλέων.

Οι Βασικοί αρχαιολογικοί χώροι που πρέπει να πάει κανείς είναι

Το Καρνάκ

Ο ναός του Λούξορ,

Η Κοιλάδα των βασιλικών τάφων

Καρνάκ


Ο γιγάντιος ναός του Καρνάκ είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο αλλά και από τους σημαντικότερους του Λούξορ. Στην είσοδο του στέκονται οι εντυπωσιακές σφίγγες με τα κεφάλια κριαριού.


Το πρώτο πράγμα που θα συναντήσει ο επισκέπτης εισερχόμενος στον ιερό χώρο αποτελεί η «Λεωφόρος των Σφιγγών». Πρόκειται για μια από τις λαμπρότερους οδούς της αρχαιότητας, είχε μήκος 2,7 χλμ., αποτελούνταν από μνημειακά αγάλματα Σφιγγών, που ήταν σύμβολο του Άμμων-Ρα, και ένωνε το Καρνάκ με το Λούξορ


Στον προαύλιο χώρο σώζεται ο ένας από τους δύο βωμούς που υπήρχαν εκεί, καθώς και ο μεγαλύτερος κίονας της χώρας, με ύψος 22,5 μέτρα. Το γιγάντιο άγαλμα του Ραμσή Β΄ συμπληρώνεται από ένα μικρότερο στα πόδια του, αυτό της συζύγου του, και συμβολίζει την υποτέλεια της σ’ αυτόν.


Το πιο εντυπωσιακό όλων των χαρακτηριστικών του ναού, αποτελεί αδιαμφισβήτητα η «Υπόστυλη Αίθουσα»

Θεωρείται ένα από τα θαύματα της αρχαιότητας και εκτείνεται στα 5.000 τ.μ. Ο κύριος ναός περιλαμβάνει 12 κίονες ύψους 24 μέτρων, ενώ αποτελείται και από άλλα 7 κλίτη σε κάθε πλευρά, με τον αριθμό των κιόνων να φτάνει τους 134.

Οι τεράστιοι οβελίσκοι της βασίλισσας Χασεψούτ ζυγίζουν 300 τόνους και έχουν ύψος 30 μέτρα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι παραστάσεις των τοιχογραφιών που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του ναού.
View attachment 377229 View attachment 377230 View attachment 377231 View attachment 377232 View attachment 377233 View attachment 377234 View attachment 377235 View attachment 377236 View attachment 377237 View attachment 377238 View attachment 377239 View attachment 377240 View attachment 377241 View attachment 377242 View attachment 377243 View attachment 377244 View attachment 377245 View attachment 377246 View attachment 377247 View attachment 377248 View attachment 377249 View attachment 377250 View attachment 377251
View attachment 377254 View attachment 377255



Το ιερό του Αλέξανδρου με τις τοιχογραφίες να τον αναπαριστούν


View attachment 377252 View attachment 377253


View attachment 377257 View attachment 377258 View attachment 377259
View attachment 377265 View attachment 377266 View attachment 377267 View attachment 377268 View attachment 377269 View attachment 377270 View attachment 377271 View attachment 377272 View attachment 377273 View attachment 377274 View attachment 377275 View attachment 377276
View attachment 377279 View attachment 377280 View attachment 377281 View attachment 377282 View attachment 377283 View attachment 377284


Η ιερή λίμνη.


View attachment 377260 View attachment 377261 View attachment 377262 View attachment 377277 View attachment 377278

View attachment 377285
Αφού ήπιαμε τον καφέ μας και περιπλανηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο, πήγαμε στο κρουαζιερόπλοιο για να τακτοποιηθούμε και το απόγευμα θα ξαναβγαίναμε για ξενάγηση στον αρχαίο Ναός του Άμμωνα (Λούξορ)


Ο Ναός του Λούξορ

Ο ναός του Λούξορ είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός. Υποβάλλει τον επισκέπτη ήδη από την είσοδό τη οποία «φυλάνε» τα δύο γιγάντια αγάλματα του Ραμσή Β΄, ύψους 25 μέτρων. Τα τείχη του κρύβουν μέσα τους πολλούς ναούς και βοηθητικά κτίρια, καθώς και ένα μουσουλμανικό τζαμί. Στο κέντρο του δεσπόζουν οι κίονες των ναών που ήταν αφιερωμένοι στον Αμόν Ρα, στη γυναίκα του και στον γιο του, ενώ σημαντικές είναι και οι τοιχογραφίες.

Ξεκίνησε να χτίζεται από τον Φαραώ Αμενχοτέπ Γ΄ (περίπου το 1365 π.Χ.) και ολοκληρώθηκε από τον Φαραώ Τουταγχαμών. Η εξαιρετική κατάσταση στην οποία διασώζεται σήμερα οφείλεται στην άμμο της ερήμου που τον σκέπαζε μέχρι το 1885, όταν τον ανακάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη.



View attachment 377286 View attachment 377287 View attachment 377288 View attachment 377289 View attachment 377290 View attachment 377291 View attachment 377292 View attachment 377293 View attachment 377294 View attachment 377295 View attachment 377296 View attachment 377297 View attachment 377298 View attachment 377299 View attachment 377300


Ταυτόχρονα, μπορούμε να βρούμε ένα τέμπλο γρανίτη, προς τα πίσω, το οποίο είναι αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο (332-305 π.Χ.).


View attachment 377301 View attachment 377302 View attachment 377303 View attachment 377304 View attachment 377305 View attachment 377306 View attachment 377307 View attachment 377308 View attachment 377309 View attachment 377310 View attachment 377311 View attachment 377313 View attachment 377314 View attachment 377315 View attachment 377316 View attachment 377317


Το βράδυ μετά το δείπνο πήγαμε στο Καρνακ για το σόου φως και θέαμα.

View attachment 377318 View attachment 377319 View attachment 377321 View attachment 377322 View attachment 377323 View attachment 377324 View attachment 377325


5 Μέρα


Πολύ πρωινό ξύπνημα για να κάνουμε βόλτα με αερόστατο στην κοιλάδα των βασιλέων και να δούμε την ανατολή του ηλίου. Εμπειρία μοναδική.


Μείναμε στον αέρα πάνω από γύρο στα 30 με 45 λεπτά
View attachment 377326 View attachment 377327 View attachment 377328 View attachment 377329 View attachment 377330 View attachment 377331 View attachment 377332 View attachment 377333 View attachment 377335 View attachment 377336 View attachment 377337 View attachment 377338




Επιστρέψαμε στο κρουαζιερόπλοιο και από κει με λεωφορείο φύγαμε για την κοιλάδα των βασιλέων.

Η Κοιλάδα των Βασιλέων





Η σπουδαία νεκρόπολη της αρχαίας Αιγύπτου είναι ένα άκρως εντυπωσιακό μνημείο, αφού εκεί βρίσκονται οι τάφοι των σημαντικότερων βασιλιάδων της χώρας. Οι τάφοι των Φαραώ που έχει αποκαλύψει η αρχαιολογική σκαπάνη έκρυβαν μέσα τους πολύτιμα αντικείμενα που θάβονταν μαζί τους. Τις εντυπώσεις κλέβει ο τάφος του Τουταγχαμών, ο μοναδικός που βρέθηκε ασύλητος. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο τάφος του Ραμσή Δ΄ που είναι διακοσμημένος με τοιχογραφίες. Από τους περίπου 65 τάφους που έχουν αποκαλυφθεί, πολλοί είναι ανοιχτοί για το κοινό, άλλοι δωρεάν και άλλοι με εισιτήριο. Τα πολύτιμα ευρήματα τους και οι μούμιες που βρέθηκαν εκεί βρίσκονται στο Μουσείο του Καΐρου.


Οι ταφικοί θάλαμοι που επισκέφθηκα είναι οι παρακάτω


1) Ταφικός θάλαμος του Μερνεφθά

View attachment 377830
View attachment 377831 View attachment 377832 View attachment 377833 View attachment 377834 View attachment 377835 View attachment 377836 View attachment 377837 View attachment 377838 View attachment 377839 View attachment 377840 View attachment 377841 View attachment 377842 View attachment 377843 View attachment 377844 View attachment 377845 View attachment 377846 View attachment 377847 View attachment 377848 View attachment 377849


2) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή ΙΧ
View attachment 377850
View attachment 377851 View attachment 377852 View attachment 377853 View attachment 377854 View attachment 377855 View attachment 377856 View attachment 377857 View attachment 377858 View attachment 377859 View attachment 377860 View attachment 377861 View attachment 377862 View attachment 377863 View attachment 377864 View attachment 377865 View attachment 377866 View attachment 377867 View attachment 377868 View attachment 377869 View attachment 377870 View attachment 377871 View attachment 377872 View attachment 377873 View attachment 377874



3) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή ΙΙΙ


View attachment 377875 View attachment 377876 View attachment 377877 View attachment 377878 View attachment 377879 View attachment 377880 View attachment 377881 View attachment 377882 View attachment 377883 View attachment 377884 View attachment 377885 View attachment 377886 View attachment 377887 View attachment 377888 View attachment 377889 View attachment 377890 View attachment 377891 View attachment 377892 View attachment 377893 View attachment 377897


4) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή VI


View attachment 377895 View attachment 377896 View attachment 377897 View attachment 377898 View attachment 377899 View attachment 377900 View attachment 377901 View attachment 377902 View attachment 377903 View attachment 377904 View attachment 377905 View attachment 377906 View attachment 377907 View attachment 377908 View attachment 377909 View attachment 377910 View attachment 377911 View attachment 377912 View attachment 377913 View attachment 377914 View attachment 377915 View attachment 377916 View attachment 377917 View attachment 377918 View attachment 377919 View attachment 377922 View attachment 377923


5) Ταφικός θάλαμος του ΤΟΥΤΑΓΧΑΜΩΝ

View attachment 377990



Ναός της Χατσεψούτ


Αυτός ο ναός είναι επίσης γνωστός ως Ναός Deir-el-Bahari. Χτίστηκε προς τιμήν της Χατσεψούτ, της μόνης γυναίκας που βασίλεψε στην Αίγυπτο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι ένα ενδιαφέρον μέρος, πολύ καλά διατηρημένο, με όμορφες λεπτομέρειες, οπότε αξίζει να το εξερευνήσετε. Επιπλέον, πρέπει να ειπωθεί ότι δεν θα βρούμε καθόλου εικόνες ή αγάλματα της Χατσεψούτ, καθώς στο θάνατο της, ο αδερφός της κατέστρεψε τα πάντα, αφού είχε πάρει το βασίλειο από αυτόν. Είναι μια γρήγορη επίσκεψη αλλά απαραίτητη για να είναι ένας τόσο ξεχωριστός ναός.
View attachment 377924
View attachment 377339 View attachment 377340 View attachment 377341 View attachment 377342 View attachment 377343 View attachment 377344


Κολοσσοί του Μέμνονα

Οι δύο Κολοσσοί του Μέμνονα που στέκουν στην είσοδο του νεκρικού ναού του Αμενχοτέπ Γ΄ (στη δυτική όχθη του Νείλου στο Λούξορ)

View attachment 377345



Και έτσι τελείωσε η ξενάγηση στη κοιλάδα των βασιλέων.


Από κει γυρίσαμε στο κρουαζιερόπλοιο και στις 14:00 αναχωρήσαμε για την κρουαζιέρα στον Νείλο.


Το απόγευμα πήγα και άραξα στην πλώρη πίνοντας το τσάι μου και απολαμβάνοντας το σούρουπο στον Νείλο.
View attachment 377925 View attachment 377926 View attachment 377927 View attachment 377928 View attachment 377929 View attachment 377930 View attachment 377931 View attachment 377932 View attachment 377933 View attachment 377934 View attachment 377935 View attachment 377936 View attachment 377937 View attachment 377939 View attachment 377940

6 Μέρα

Το πρωί κάναμε στάση στο Εντφου όπου επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο.

Υποτίθετο ότι θα πηγαίναμε με άμαξα άλλα γινόταν χαμός. Οι αμαξάδες έπερναν όποιους έβρισκαν χωρίς να κοιτάνε σειρά και για να μην καθυστερήσουμε περισσότερο και μας έκλεισαν τουκ-τουκ, αυτά τα κλασικά τρίκυκλα μηχανάκια όπου περάσαμε μέσα από της γειτονίες της πόλης. Μοναδικές εικόνες που δε θα τις βλέπαμε άμα περνάμε την άμαξα, γιατί οι αμαξάδες πάνε παραλιακά.
View attachment 377346 View attachment 377347 View attachment 377348 View attachment 377349 View attachment 377350 View attachment 377351 View attachment 377352 View attachment 377353 View attachment 377354 View attachment 377355 View attachment 377356 View attachment 377357




Ξεχωρίζει ο ναός του Ώρου, ο καλύτερα διατηρημένος ναός στην Αίγυπτο: το σημερινό κτίσμα, επί φαραωνικής βάσεως, είναι πτολεμαϊκό, άρχισε να κτίζεται το 237 π.Χ., εγκαινιάσθηκε το 142 π.Χ., ολοκληρώθηκε το 57 π.Χ. και καταστράφηκε το 391 μ.Χ. Το Εντφού είναι το μέρος όπου διεξήχθη η μυθική μάχη μεταξύ του Ώρου και του κακού δαίμονος, Σεθ, και έληξε με την ήττα του δευτέρου, πράγμα που απεικονίζεται στις τοιχογραφίες.


View attachment 377358 View attachment 377359 View attachment 377360 View attachment 377361 View attachment 377362 View attachment 377363 View attachment 377364 View attachment 377365 View attachment 377366 View attachment 377367 View attachment 377368 View attachment 377369 View attachment 377370 View attachment 377371 View attachment 377372 View attachment 377373 View attachment 377374

Εντύπωση κάνει ένα δωμάτιο με συνταγές για αρώματα και για αρωματοθεραπείες.

View attachment 377377 View attachment 377378 View attachment 377379 View attachment 377380 View attachment 377383 View attachment 377385 View attachment 377382
View attachment 377386
View attachment 377387
View attachment 377388 View attachment 377389 View attachment 377390 View attachment 377391 View attachment 377392 View attachment 377393 View attachment 377394 View attachment 377395 View attachment 377396 View attachment 377397 View attachment 377398 View attachment 377399


Επιστροφή στο πλοίο μας και συνέχεια της κρουαζιέρας.

View attachment 377401 View attachment 377402 View attachment 377403 View attachment 377404 View attachment 377405 View attachment 377407 View attachment 377408 View attachment 377409 View attachment 377410 View attachment 377412


Το μεσημέρι άραξα και έκανα χάζι από τα διάφορα χωρία που βρίσκονταν στον Νείλο.
View attachment 377413 View attachment 377414 View attachment 377416 View attachment 377417 View attachment 377419 View attachment 377420 View attachment 377421 View attachment 377422 View attachment 377424 View attachment 377425 View attachment 377426 View attachment 377427 View attachment 377428 View attachment 377429 View attachment 377431 View attachment 377432 View attachment 377434 View attachment 377435 View attachment 377437 View attachment 377439 View attachment 377440 View attachment 377442 View attachment 377443 View attachment 377444 View attachment 377446 View attachment 377447 View attachment 377449 View attachment 377450 View attachment 377451 View attachment 377452 View attachment 377454 View attachment 377455 View attachment 377457 View attachment 377458 View attachment 377460 View attachment 377461 View attachment 377462






Το απόγευμα φθάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο Κόμ Όμπο,


Στην κορυφή ενός λόφου δίπλα ακριβώς στον Νείλο βρίσκεται ο ναός. Σε μαγεύει από την πρώτη στιγμή, όταν τον βλέπεις να ξεπροβάλει μέσα από τα παράθυρα του ποταμόπλοιου πάνω στη στροφή της ροής του Νείλου.

View attachment 377463


Το Κομ Όμπο, η ελληνιστική πόλις Όμβος, έχει στρατηγική θέση ως σταθμός των καραβανιών προερχομένων από την Νουβία και είχε κατοικηθεί πριν τους ελληνιστικούς χρόνους. Το ενδιαφέρον μας εδώ είναι ο διπλός ναός του θεού-κροκοδείλου Σομπέκ, και του Ώρου του Πρεσβυτέρου ή Αρόερη, ο οποίος μετέπειτα συνδέθηκε με τον Απόλλωνα. Αν και πρόκειται περί ενός συγκροτήματος, τα πάντα είναι διπλά, ως αντικαθρέφτισμα, κατά τον διαμήκη άξονα του ναού. Ενδιαφέρουσα είναι η παραστάσεις αντικειμένων χειρουργικής πως ψαλίδια, νυστέρια, ξύστρες, λαβίδες, διαστολείς και φαρμακευτικές φιάλες όπως και το «Νειλόμετρο» όπου οι ιερείς μετρούσαν στην αρχαιότητα την ποσότητα της λάσπης που κατέβαζε το ποτάμι και βάση αυτής φορολογούσαν την χρονιά εκείνη.

Στον αρχαιολογικό χώρο ξεχωρίζουν ακόμη ανάγλυφη παράσταση της Κλεοπάτρας, έγχρωμες ζωγραφιές στην οροφή και περίτεχνοι κίονες.


View attachment 377465 View attachment 377466 View attachment 377468
View attachment 377470 View attachment 377472 View attachment 377473 View attachment 377474

Στην παρακάτω φωτογραφεία βλέπουμε ένα από τα αρχαιότερα καταγεγραμμένα ημερολόγια.
Το αρχαίο αιγυπτιακό ημερολόγιο διέθετε τρεις εποχές με τέσσερις μήνες η καθεμιά τους.
Η πρώτη εποχή ήταν αυτή κατά την οποία ο Νείλος πλημμύριζε.Ακολουθούσε η εποχή των καλλιεργειών. Και έπειτα, ερχόταν η τρίτη και τελευταία εποχή, αυτή της συγκομιδής και της καταβολής των φόρων

View attachment 377475
View attachment 377477
View attachment 377478

Εδώ βλέπουμε πως γεννούσαν.. View attachment 377479
View attachment 377480
View attachment 377483 View attachment 377484 View attachment 377485
Έδω βλέπουμε ξεκάθαρα τα χειρουργικά εργαλεία


View attachment 377486
View attachment 377487
View attachment 377490



Εδώ βλέπουμε αιχμάλωτους πολέμου, όπου τους κόβαν το ένα χέρι και το έδιναν στα λιοντάρια για τροφή. View attachment 377491 View attachment 377492

View attachment 377494

View attachment 377495 View attachment 377496

Παρακάτω ένα κλασικό Νειλόμετρο.
Είναι ένα πηγάδι με ραβδώσεις που φιλοξενούσε τους ιερούς κροκόδειλους και ταυτόχρονα φανέρωνε το ύψος της στάθμης του ποταμού, άρα και την ποσότητα της μαύρης λάσπης που εναπέθετε στα χωράφια.
Προϋπολόγιζαν έτσι την ποσότητα της παραγωγής και καθόριζαν τον φόρο.

View attachment 377497

View attachment 377498 View attachment 377500 View attachment 377501 View attachment 377502 View attachment 377503



Ο δρόμος προς την έξοδο περνά και από το Μουσείο Κροκοδείλων με μουμιοποιημένους κροκόδειλους και χαρακτικά.

View attachment 377941 View attachment 377942 View attachment 377943 View attachment 377944 View attachment 377945 View attachment 377946


Πλεύση για Ασουάν όπου και θα φθάναμε στο Ασσουν αργά το βράδυ.



7 μέρα


Το ξημέρωμα μας βρήκε στο Ασσουάν και αφού πήραμε το πρωινό μας, αναχωρήσαμε για βόλτα στον Νείλο και επίσκεψη στον πτολεμαϊκό ναό της Ισίδας στο νησί Φίλαι.
View attachment 377504
View attachment 377506 View attachment 377507 View attachment 377508

Ο πληθυντικός αριθμός του ονόματος αναφέρεται στο γεγονός ότι προ της κατασκευής του Ψηλού Φράγματος υπήρχαν δυο νησιά και το ένα, αυτό που έφερε τον ναό, κατεποντίσθη από την δημιουργηθείσα, τεχνητή λίμνη Νάσερ. Ο ναός μετεφέρθη, μέριμνα και εξόδοις της UNESCO στο νησί Ατζίλκια. Το νησί Φίλαι εθεωρείτο ως ένας από τους τόπους της ταφής του Όσιρη, κατά συνέπεια ήταν άβατον και, κατά τον μύθο, τα πουλιά δεν πετούσαν από επάνω, ούτε ψάρια πλησίαζαν τις όχθες. Δεδομένου ότι ο ναός σταμάτησε να λειτουργεί επί Ιουστινιανού, διέφυγε σχετικώς το ιερό μένος των πρώτων χριστιανών, και διεσώθη σε καλή κατάσταση.


View attachment 377509 View attachment 377511 View attachment 377512 View attachment 377515 View attachment 377516 View attachment 377518 View attachment 377519 View attachment 377520 View attachment 377521 View attachment 377522 View attachment 377524 View attachment 377525 View attachment 377526 View attachment 377527 View attachment 377529 View attachment 377530 View attachment 377531 View attachment 377532 View attachment 377534 View attachment 377536


Έπειτα πήγαμε στο φράγμα του Ασσουάν

View attachment 377947 View attachment 377948 View attachment 377949 View attachment 377950 View attachment 377951

Επόμενη στάση το λατομείο όπου έμεινε ημιτελής ο μεγαλύτερος οβελίσκος που πήγε να κατασκευαστεί ποτέ λόγω του ραγίσματος στο κυρίως σώμα του.

View attachment 377537 View attachment 377538

Αφού κάναμε τσεκ ιν στο ξενοδοχείο φύγαμε κατευθείαν ξανά για βόλτα με φελούκα με σκοπό να φθάσουμε σε χωριό τον Ναβαταίων.


Η πρώτη στάση έγινε στον Βοτανικό κήπο του Ασουάν Βοτανικό Κήπο στο Νησί Κίτσενε όπου από κει πήραμε πλοιάριο για το χωριό των Ναβαταίων.

View attachment 377539 View attachment 377541 View attachment 377542 View attachment 377543 View attachment 377544 View attachment 377545 View attachment 377546 View attachment 377548 View attachment 377549


Μοναδικές εικόνες στον Νείλο μέχρι να φθάσουμε.


View attachment 377550
View attachment 377551 View attachment 377552 View attachment 377553


Το χωριό απίστευτο και οι άνθρωπο πολύ φιλόξενοι
View attachment 377554
View attachment 377555


Σε κάθε σπίτι υπάρχει ένας κροκόδειλος για καλή τύχη (!)

View attachment 377556 View attachment 377557 View attachment 377559 View attachment 377560

Μας φιλοξένησαν σε ένα σπίτι όπου μας κέρασαν τσάι

View attachment 377561 View attachment 377562 View attachment 377563 View attachment 377564 View attachment 377565



Και έπειτα πήραμε τον δρόμο τις επιστροφής View attachment 377567 View attachment 377568
View attachment 377570 View attachment 377571 View attachment 377572 View attachment 377574

Επιστρέψαμε αργά στο ξενοδοχείο και αφού φάγαμε βραδινό, πήγαμε βόλτα στο παζάρι του Ασσουαν και έτσι έκλεισε και αυτή η μέρα.



8 Μέρα

Ξεκινήσαμε από το Ασσουαν για τον αρχαιολογικό χώρο του Άμπου Σίμπελ .Η διαδρομή ήταν 3 ώρες και θα διασχίζαμε την έρημο Σαχάρα

View attachment 377575 View attachment 377576 View attachment 377577 View attachment 377578 View attachment 377579 View attachment 377580 View attachment 377584 View attachment 377585 View attachment 377586



Αμπού Σιμπέλ


Ο Άμπου Σίμπελ περιλαμβάνει δύο ναούς που κτίσθηκαν από τον Ραμσή ΙΙ, έναν για τον εαυτό του και έναν για τη σύζυγό του Νεφερτάρι. Οι ναοί δεν ήταν ανέκαθεν σε αυτήν την τοποθεσία. Με την κατασκευή του Ψηλού Φράγματος θα πλημμύριζαν και, έτσι, μεταφέρθηκαν από την UNESCO (1964-1968) και με παγκόσμια υλικοτεχνική βοήθεια, 65 μέτρα ψηλότερα και 200 μέτρα μακρύτερα από τον Νείλο. Οι ναοί κατασκευάσθηκαν εις ανάμνησιν της νίκης του Καντές, όπως μαρτυρούν οι εξαιρετικές τοιχογραφίες.

View attachment 377616
View attachment 377588 View attachment 377589 View attachment 377590 View attachment 377591 View attachment 377592 View attachment 377593 View attachment 377594 View attachment 377595



View attachment 377598 View attachment 377599 View attachment 377600 View attachment 377601 View attachment 377602 View attachment 377603
View attachment 377605 View attachment 377606 View attachment 377607 View attachment 377608 View attachment 377609 View attachment 377610
Στον τελευταίο θάλαμο στο βάθος, όπου και το ιερό, καθισμένοι πάνω στο θρόνο τους, οι τέσσερις θεοί του μεγάλου ναού περιμένουν την αυγή. Ο ναός, στην αρχική του θέση, χτίστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε τη 21η Φλεβάρη και 21η Οκτώβρη κάθε χρόνου - ημερομηνίες ενθρόνισης και γέννησης του Ραμσή κατά πως εικάζεται - οι πρώτες ακτίνες του ανατέλλοντος ηλίου να περνούν την είσοδο του ναού, να διασχίζουν την υπόστυλη αίθουσα και τον προθάλαμο και να φωτίζουν κατ’ ευθείαν μέσα στο ιερό τα κατεστραμμένα σήμερα πρόσωπα του Ρα, του Ραμσή και του Άμμωνα, αφήνοντας πάντα σκοτεινό το άγαλμα του θεού Πταχ.

Το φαινόμενο διατηρήθηκε και μετά τη μετακίνηση του ναού, εφ’ όσον τηρήθηκε πιστά ο αρχικός προσανατολισμός του. Απλά οι ημερομηνίες εκδήλωσής του μετατοπίστηκαν χρονικά κατά μία μέρα αργότερα.

View attachment 377604

και ακριβώς δίπλα ο ναός της Νεφερτάρι
View attachment 377612
View attachment 377952 View attachment 377954 View attachment 377955 View attachment 377956 View attachment 377957 View attachment 377958 View attachment 377959




Επιστροφή μέσα απο την έρημο ξανά....


View attachment 377617 View attachment 377618 View attachment 377620 View attachment 377621



Φτάσαμε αργά το απόγευμα στο Ασσουάν, πήγαμε μια βόλτα στο παζαρί και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για μία τελευταία μπίρα μιας και την επομένη φεύγαμε και κάπως έτσι έκλεισε και αυτό το ταξίδι.


ΤΕΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Καταπληκτική ιστορία. Θα ήθελα να ρωτήσω αν το ταξίδι το κάνατε μόνοι σας ή με πρακτορείο. Επίσης ποια είναι η ιδανικότερη εποχή να πραγματοπηθεί;
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.366
Likes
4.607
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
Πριν δύο χρόνια πήγαμε 24 μέρες Αίγυπτο, οικογένεια με δύο παιδιά τότε 12 και 8. Πήγαμε μόνοι μας, τα κλείναμε όλα μόνοι μας, την γυρίσαμε σχεδόν όλη, αν και πριν το ταξίδι είχα αρκετό φόβο από θέμα ασφάλειας, μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν αισθάνθηκα καμία μέρα και σε κανένα μέρος της Αιγύπτου φόβο ή απειλή. Απεριόριστο σεβασμό οι ντόπιοι στους τουρίστες και ειδικά εκτός Καϊρου. Ότι θες μπορείς να ρωτήσεις. Θέλει πολύ προσοχή μόνο στο νερό και το φαγητό και αρκετό παζάρι στις τιμές.
Πολλές μέρες με 2 παιδιά και οργάνωση όλων από εσένα!!! Μπράβο σου! Πως το κατάφερες αυτό;
Ενω μου φαίνεται εύκολο να οργανώσω ένα ταξίδι με την οικογένεια μου στην Ευρώπη και να νοικιάσω αμάξι για πολλές μέρες, διστάζω να το κάνω σε χώρα εκτός Ευρώπης.
Πως έκανες τις μετακινήσεις νότια του Καίρου; Εμπαινες σε οργανωμένα γκρουπ για τις ξεναγήσεις στους αρχαιολογικούς χώρους ή νοίκιασες αμάξι με οδηγό; Τα έκλεισες από πριν ή επιτόπου από τα ξενοδοχεία;
Γιατί το θέμα δεν είναι πως να πας από Κάιρο στο Λούξορ αλλα πως θα πας στους διάφορους αρχαιολογικούς χώρους με ξεναγό που να αξίζει. Γιατί το να πάω μόνη μου και να βλέπω τους ναούς και να μην έχω ξενάγηση για μένα είναι μισή εμπειρία, όσο καλά και να έχω προετοιμαστεί από πριν.
Δεν μπορώ να αποκτήσω τις γνώσεις ενός καλού ξεναγού με μελέτη λίγων ημερών...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.814
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom