mpampis1979
Member
- Μηνύματα
- 490
- Likes
- 1.687
- Επόμενο Ταξίδι
- ΤΑΝΖΑΝΙΑ
- Ταξίδι-Όνειρο
- εγινε! ΙΝΔΙΑ 2018
Γεια σας φιλοι ταξιδιωτες! Μολις επιστρεψαμε απο την Αιθιοπια κ ξεκιναω αμεσως την συγγραφη της ιστοριας. Για να καταληξουμε σε αυτον τον προορισμο, χρειαστηκε πολυ ψαξιμο για τις συνθηκες κ τις διαδικασιες του ταξιδιου, αν η χωρα ειναι ανοιχτη σε ταξιδιωτες, αν χρειαζεται καραντινα κ ολα τα σχετικα περι κορωνοιου. Να σας πω λοιπον οτι η Αιθιοπια εχει ανοιχτα τα συνορα της σε ταξιδιωτες,δεν απαιτει καραντινα στους επισκεπτες κ χρειαζεται μονο να εχετε μαζι σας αρνητικο μοριακο τεστ τουλαχιστον 96 ωρων πριν την αφιξη εκει. Φυσικα πρεπει να εχετε συμπληρωσει νωριτερα το plf (passenger locator form) Protocol for Arrivals in Greece - travel.gov.gr .
Πριν ομως ολα τα αλλα,να ευχαριστησω τον φιλο κ συνταξιδιωτη @sif..... που για ακομη μια φορα ειχε την τελεια οργανωση του ταξιδιου. Αυτη την φορα δεν ημασταν ομως μονοι μας.Παρεα μας ηταν ο Γιωργος, η Βαλια κ η Μικαελα, φιλοι απο το Ηρακλειο.
Τα εισητηρια κοστισαν 576 ευρω με Ethiopian airlines (απευθειας πτηση απο Αθηνα) με επιστροφη κ 68 ευρω Ηρακλειο-Αθηνα με επιστροφη με Sky express. Ειχαμε μαζι μας το αρνητικο τεστ κ το plf συμπληρωμενο κ το πρωι που προσγειωθηκε η 5ωρη πτηση μας στην Αντις Αμπεμπα, πηραμε σειρα για την visa on arrival. Μπορειτε να βγαλετε βιζα κ διαδυκτιακα -εμεις προτιμησαμε στο αεροδρομιο-, κοστιζει 50 δολαρια αλλα οι υπαλληλοι καθυστερουν χαρακτηριστικα.Δεν εχουν καλη οργανωση στο χωρο της βιζας.
21/3/21 Στο αεροδρομιο μας περιμενε ο ξεναγος, ο Happy (What's app αριθμός:+251911711967) μαζι με τον Robel, τον εξαιρετικο κ ακουραστο οδηγο μας (what's app αριθμός:+251912707956) απο την εταιρεια Happy day Ethiopian tours Se connecter à Facebook. Φορτωσαμε τα πραγματα μας κ φυγαμε για το ξενοδοχειο Denver (76 ευρω για ενα βραδυ/3 δωματια) στην περιοχη Piazza για να τακτοποιηθουμε στα δωματια κ αμεσως μετα για την τοπικη αγορα Mercato. Ο ξεναγος μας ειπε να ημαστε ιδιαιτερα προσεκτικοι εκει καθως σαν τουριστες θα προσπαθησουν να μας κλεψουν.Επισης πολλοι κλεβουν τα διαβατηρια κ μετα ζητουν λυτρα για να τα επιστρεψουν.Μαζι μας σαν συνοδεια ειχαμε 2 φυλακες με σκουποξυλα (!!!) . Η αγορα ειχε οτι μπορουσε να φανταστει κανεις, χρωματα παντου, ρουχα κ παπουτσια, παλια ηλεκτρικα κ τηλεφωνα,τροφιμα κ καθε λογης ειδους οικιακης χρησης.
Αφου καναμε μια καλη βολτα στην αγορα κ ειχε παει μεσημερι πλεον, καθισαμε να φαμε κ να δοκιμασουμε το παραδοσιακο πιατο της Αιθιοπιας, την injera. Η injera ειναι μια λεπτη ζυμωμενη πιτα ξινη σε γευση με ελαφρως σπογγωδη μορφη κ φτιαχνεται παραδοσιακα απο αλευρι τεφ. Αυτη η πιτα που σερβιρεται ανοιχτη σε μεγαλο δισκο ειναι η βαση κ επισης το πηρουνι για το φαγητο! Πανω απο την injera μπαινουν τα συνοδευτικα (κυριως λαχανικα κ σαλτσες με οσπρια ή κρεας), κοβεις ενα κομματι injera,πιανεις με αυτο οτι αλλο θελεις κ τρως. Να πω την αληθεια εμενα δεν με τρελανε η γευση της καθως η κουζινα της Αιθιοπιας φημιζεται κ για τα πικαντικα πιατα της που σχεδον παντου προσθετουν το μιγμα μπαχαρικων που φτιαχνουν,το berbere.
Αυτο που ευχαριστηθηκαμε ομως ολοι μας ηταν η μπυρα Αγιος Γεωργιος που πιναμε σε ολο το ταξιδι. To ονομα της ειναι εμπνευσμενο απο τον πιο γνωστο υπογειο ναο στην Lalibela.
Μετα το φαγητο, σειρα ειχε να δοκιμασουμε τον φημισμενο καφε της Αιθιοπιας πινοντας τον παραδοσιακα.Ο καφες εγινε γνωστος κ ξεκινησε να παραγεται στην Αιθιοπια οταν ενας βοσκος ειδε τις κατσικες του να μασουν τους κοκκους κ μετα να εχουν ενεργεια.Ο παραδοσιακος τροπος που ψηνεται ο καφες ειναι στα καρβουνα στο πηλινο ειδικο δοχειο.Παραλληλα σε αλλο σκευος καιγεται λιβανι για ευωδια.Σερβιρεται απο ψηλα στα φλυτζανια κ οπως ειναι καυτος τοποθετουν μικρα κλωναρακια απο το αρωματικο φυτο rue.Ειναι μια μοναδικη στιγμη που αξιζει.
Επειτα επιστρεψαμε στο ξενοδοχειο για λιγη ξεκουραση κ το απογευμα θα συνεχιζαμε τη βολτα μας. Η πρωτη αποψη για την πρωτευουσα της Αιθιοπιας, Addis ababa (''Νεο λουλουδι'' στα αμχαρικα) ηταν οτι προκειται για μια πολυβουη πολη που περιλαμβανει περιπου 80 εθνοτητες που μιλουν περιπου 80 διαφορετικες γλωσσες-διαλεκτους ενω απο αποψη θρησκευματος υπαρχουν χριστιανικες, μουσουλμανικες κ εβραικες κοινοτητες. Η Αντις αμπεμπα εγινε πρωτευουσα της χωρας το 1896 οταν εγινε αυτοκρατορας της χωρας ο Μενελικ.
Επισης η Αιθιοπια εχει δικια της γλωσσα κ δικο της ημερολογιο (αν κ χρησιμοποιει κ το Γρηγοριανο) οποτε οταν πηγαμε εμεις (μαρτης 2021) εκει ηταν μαιος 2013! Το νομισμα της ειναι το birr (1 ευρω = 48 birr) εμεις αλλαζαμε ομως με 1 ευρω=53 birr απο τον οδηγο μας,μιας κ οσοι ασχολουνται με τον τουρισμο ζητουν ευρω καθως το τοπικο νομισμα υποτιματε συνεχως.
Το απογευμα χωρις τη συνοδεια ξεναγου, καναμε μια βολτα μεχρι τον ορθοδοξο ναο του Αγιου Φρουμεντιου για προσκυνημα μιας κ ηταν η Κυριακη της Ορθοδοξιας, κ επειτα καθισαμε για μια πιτσα σε ενα μαγαζι γεματο ντοπιους.
Επιστρεψαμε στο ξενοδοχειο για υπνο.Το πρωι φευγαμε για νοτια.
22/3/21 Ξυπνησαμε νωρις καθως ειχαμε να διασχισουμε πολλα χιλιομετρα μεχρι την πολη Arba minch.Στο δρομο οι εικονες συγκλονιστικες.Βλεπαμε ανθρωπους να κουβαλουν για πολλα χιλιομετρα μπιτονια με νερο,ειτε σηκωνοντας τα ή μαζι με γαιδουρακια κ αυτοσχεδια καρα.Κοσμο να πλενετε κ να κανει την μπουγαδα του στο ποταμι.Μεχρι αρχες απριλη στην Αιθιοπια υπαρχει η ξηρη περιοδος ενω μετα αρχιζουν οι βροχες κ τα παντα ειναι πιο ευφορα.
SOS Χρειαζεται ιδιαιτερη προσοχη με το νερο που θα καταναλωνεται,παντα εμφιαλωμενο, οχι παγο κ χυμους καθως χρησιμοποιουν νερο βρυσης που το στομαχι μας δεν εχει συνηθισει,προσοχη στο μπανιο κ στο πλυσιμο δοντιων μην καταπιειτε! Στο mini bus μας,ειχαμε προμηθευτει αρκετα νερα καθως ειχαμε ακουσει οτι στην κοιλαδα Ομο ειναι δυσκολο να βρεις, κατι που τελικα δεν ισχυει...Δεν υπαρχει χειροτερο απο το να εισαι στους 38 βαθμους κ να πινεις ζεστο νερο...
Μετα απο καποια ωρα σταματησαμε για λιγη ξεκουραση κ να πιουμε ενα καφε.Ακριβως διπλα μου καθοταν ενας ντοπιος που μασουσε με λαιμαργια φυλλα khat.Το khat ειναι πολυ δημοφιλες κ πλεον εξαγωγιμο προιον της χωρας.Προκειτε για παραισθησιογονο φυτο κ εχει παρομιες ιδιοτητες με τα φυλλα κοκας οταν καταναλωνεται σε ποσοτητα.Δοκιμασα μονο ενα φυλλο για να δω τη γευση του -δεν εχει ιδιαιτερη γευση-απλα δινει μια δροσερη αισθηση.Οι ντοπιοι ομως που το καταναλωνουν μανιωδως επηρεαζονται απο τις ιδιοτητες του.
Μετα τον καφε συνεχισαμε την πορεια μας.Ξεχασα να αναφερω οτι το οδικο δικτυο της Αιθιοπιας ειναι εντελως απαρχεομενο με τεραστιες λακουβες,χωματοδρομους κ συνεχης παρουσιας ζωων κ ανθρωπων πανω στο οδοστρωμα.Επισης εντονη ειναι κ η αστυνομικη παρουσια που συνεχως σταματαει οχηματα για ελεγχο.Υπηρξαν μερες που δεχτηκαμε πανω απο 15 φορες ελεγχο.
Μετα το μεσημερι φτασαμε επιτελους στην Arba minch κ απο εκει χρειαστηκε να προχωρησουμε αλλη μια ωρα σε ενα ανηφορικο κακοτραχαλο χωματοδρομο μεχρι το χωριο της φυλης Dorze.Οι εικονες ως εκει μοναδικες.Γυναικες φορτωμενες με ξυλα κ χορτα ,κατακοπες να ανεβαινουν τον δρομο κ ενα νεφος σκονης να τις τυλιγει.
Η εισοδος στο χωριο κοστισε 300birr (6 ευρω) κ φαινοταν αρκετα τουριστικο-σε αντιθεση με αλλες φυλες που ειναι αυθεντικες-. Μας υποδεχτηκε ο αρχηγος κ μας κερασε ρακι απο καλαμποκι (καμια σχεση με την δικη μας τσικουδια!).Επειτα μας εβαλε στο εσωτερικο του σπιτιου κ μας εξηγησε την αρχιτεκτονικη του κ τον τροπο που ζουν.Στη συνεχεια ειδαμε πως φτιαχνεται η παραδοσιακη τους πιτα απο false banana (ψευτικη μπανανα).Προερχεται απο μπανανια που δεν αποδιδει καρπους,ομως χρησιμοποιουνται τα φυλλα κ ο κορμος.Τριβουν με επιδεξιες κινησεις κ περνουν τη σαρκα την οποια αποθηκευουν στο εδαφος για 3 μηνες μεχρι να ζυμωθει.Στη συνεχεια ψιλοκοβεται κ πλαθεται σε σχημα πιτας κ τηγανιζεται.Η Βαλια κ η Μικαελα συμμετειχαν στην παρασκευη τους.
Ψησαμε κ φαγαμε τις πιτες μαζι με μελι κ ηπιαμε αλλο ενα σφηνακι καλαμποκορακης.Στην εξοδο του χωριου παιδια πουλουσαν κολιε απο ευκαλυπτο ιδανικο για να απωθει τα κουνουπια.Η Arba minch που ειναι χτισμενη αναμεσα στις λιμνες Abaha κ Chamo εχει πολλα κουνουπια κ καλο ειναι να εχετε μαζι σας αντικουνουπικα κ χαπια για την ελονοσια που θα προμηθευτειτε με συνταγη απο την υγειονομικη υπηρεσια της περιοχης σας.Φτασαμε στην πολη κ πηγαμε σε ενα απλο ξενοδοχειο για υπνο.Καλο ειναι να κρατατε δικα σας προχειρα σεντονια κ πετσετα καθως τα ξενοδοχεια εχουν τις απολυτως απαραιτητες παροχες. Η κουνουπιερα παντως αποδειχτηκε σωτηρια αφου τα κουνουπια στο δωματιο εκαναν επιδρομη!
23/3/21 Το πρωι ξυπνησαμε κ παλι νωρις γιατι η μερα ηταν γεματη.Το προγραμμα ειχε επισκεψη στο χωριο της φυλης Konso κ επειτα στο χωριο των Hamar.Πρωτα ομως πηγαμε σε γειτονικο ξενοδοχειο για πρωινο κ καφε για να παρουμε δυναμεις.Οι επιλογες δεν ηταν κ πολλες,ομελετα με λιγα λαχανικα, βουτυρο με μαρμελαδα κ φρουτα που ειχαμε αγορασει εμεις τις προηγουμενες μερες.
Στην διαδρομη καναμε μια μικρη σταση μπροστα στη λιμνη Chamo,εκει μπορειτε να κανετε βαρκαδα κ να δειτε κροκοδειλους κ ιπποποταμους, οχι ομως την ξηρη περιοδο που ειναι τωρα.Επισης ειδαμε πολλα μελισσια διαφορετικα απο τα δικα μας.Η διαφορα ειναι οτι τα τοποθετουν πανω στα δεντρα,φτιαχνονται με ξυλα κ δερμα κατσικας για να καλυφτουν τα κενα.Η Αιθιοπια ειναι η πρωτη χωρα της Αφρικης σε παραγωγη μελιου.
Πριν την εισοδο στο χωριο,επρεπε να πληρωσουμε την εισοδο (300 birr) κ να παρουμε ντοπιο ξεναγο.Ολοι μας ελεγαν οτι τα χρηματα που πληρωνουμε για εισοδους πανε στην κοινοτητα για τη βελτιωση της ζωης των ντοπιων,ομως εμεις ειχαμε παντα τις επιφυλαξεις μας καθως βλεπαμε πως ζουν.Επισης μας τονιζαν σε εντονο υφος να μην δινουμε τιποτα στα παιδια που θα μας πλησιασουν καθως ετσι τα ωθουμε στην επαιτεια.Οταν ομως βλεπεις ενα παιδι να σου ζηταει επιμονα σαπουνι ή στυλο πως μπορεις να αντισταθεις...
Το χωριο Gamole που επισκεφθηκαμε ειναι προστατευμενο απο την Unesco κ χαρακτηριστικο του ειναι τα στενα δρομακια με τους ψηλους πετρινους τοιχους που σε πολλα σημεια φτανουν τα 5 μετρα.
Οι κατοικοι εκει καλλιεργουν κυριως καλαμποκι, καφε κ φασολια ενω εκτρεφουν κ κατσικια κ βοοειδη.Επειδη το κλιμα ειναι ξηρο οι καλλιεργιες τους γινονται σε πεζουλες για να συγκρατητε καλυτερα το νερο.Στη μεση του χωριου υπαρχει ενας κοινοχρηστος χωρος της κοινοτητας φτιαγμενος με καλαμια κ ξυλα κ χρησιμοποιειται για τις συγκεντρωσεις των κατοικων,για την επιλυση θεματων που αφορουν το χωριο αλλα κ για ξεκουραση κ δροσια οταν εχει πολλη ζεστη.Ο τροπος κατασκευης του ειναι τετοιος που δεν επιτρεπει στις υψηλες θερμοκρασιες να περασουν.
Στην πλατεια του χωριου ειδαμε το ''δεντρο των γενεων'', μια στηλη με κορμους δεντρων που καθε 18 χρονια προστιθεται μια ως η νεα γενια.Επισης στρογγυλες πετρες που οταν ρωτησα σε τι χρησιμευουν η απαντηση ηταν οτι οι νεοι του χωριου αν καταφερουν κ σηκωσουν την πιο μεγαλη κ βαρια πανω απο το κεφαλι τους ,σημαινει οτι ειναι ετοιμοι για γαμο!
Η φυλη Konso ειναι γνωστη επισης για τα ξυλογλυπτα που κοσμουν τις αυλες των σπιτιων τους κ ειναι αφιερωμενα στους ηρωες προγονους τους.Γενικα οι κατοικοι εκει ηταν πολυ φιλικοι κ δεχτικοι με τις φωτογραφιες, ομως αν θελετε να τραβηξετε φωτος ειναι καλυτερα να ρωτησετε πρωτα τον ξεναγο σας για να σιγουρευτειτε οτι δεν παραβιαζετε την ιδιωτικοτητα τους.Στην εξοδο του χωριου υπαρχει κ ενα μικρο μαγαζι με διαφορα ειδη που μπορειτε να αγορασετε,οι τιμες ομως ηταν τσιμπημενες.
Φυγαμε απο το χωριο Gamole κ κατευθυνθηκαμε στην τοπικη αγορα Alduba που γινεται απο τις φυλες Hamar k Bena, δυο φυλες που μοιαζουν αρκετα.Εδω, για να παμε στην υπαιθρια αγορα, μας ζητησαν 80 birr/ατομο κατι που μας εκνευρισε λιγο, μιας κ προκειτε για ανοιχτη αγορα, αλλα τα δωσαμε για να τελειωνουμε.Μαζι ειχαμε κ ντοπιο ξεναγο που μας εξηγουσε καποια πραγματα.
Στην αγορα πωλουν κυριως λαχανικα, καφε ,καπνο κ φυσικα την σκονη κοκκινης ωχρας με την οποια βαφουν τα μαλλια τους οι γυναικες της φυλης.Στο δρομο συναντησαμε μια παρεα 5 νεαρων που εψαχναν νυφες,αφου την προηγουμενη μερα ειχαν περασει επιτυχως την τελετη ενηλικιωσης ''bulljumping'' κ σημαινε οτι ηταν ετοιμοι κ ικανοι για γαμο.
Στην αγορα ειχαμε την δυνατοτητα να αγορασουμε καποια αναμνηστικα αλλα πρεπει να ειστε καλοι στα παζαρια γιατι η αρχικη τιμη που σας ζητουν ειναι αρκετα υψηλη.Μην ντρεπεστε λοιπον, καντε ανελεητα παζαρια! Οταν τα εμπορευματα πουληθουν, μαζευονται κατω απο μεγαλα δεντρα- αυτοσχεδιες μπυραριες- κ πινουν την τοπικη μπυρα τους φτιαγμενη απο φυτο που μοιαζει με καλαμποκι. Η μυρωδια της ειναι εντονη.
Φυγαμε απο την αγορα κ μετα απο μια μικρη σταση για φαγητο, πηγαμε στο χωριο των Hamar,απογευμα πια ετσι ωστε να εχουν επιστρεψει στα σπιτια τους. Η περιοχη που μενουν ειναι πανεμορφη κ καθως ο ηλιος εδυε σχηματιζε ενα μοναδικο σκηνικο.Πληρωσαμε 200 birr για εισοδο κ αλλα 200 για φωτος (τραβουσε ενα ατομο).Στην εισοδο του χωριου παιδια ετρεχαν κατα πανω μας μολις αντηληφθησαν την παρουσια μας.
Ο Γιαννης μερες πριν το ταξιδι ειχε μια εξαιρετικη ιδεα που δεχτηκαμε με χαρα ολοι. Σκεφτηκε οτι ηθελε οι ντοπιοι να καταλαβουν οτι δεν πηγαμε εκει σαν απλοι τουριστες, να βγαλουμε φωτος κ να φυγουμε, θελαμε να γνωρισουμε τις συνηθειες τους κ τον τροπο ζωης τους,για τη φυλη τους.Ετσι, ειχε την ιδεα να αγορασουμε απο εκει ενα κατσικι,να το μαγειρεψουμε με τους ντοπιους κ να δειπνησουμε μαζι τους. Το κατσικι το αγορασαμε 1200 birr (22 ευρω) κ το καναμε αντικριστο (κοιτα να δεις ποσο μοιαζουμε!!!). Η αληθεια ειναι οτι δεν περιμεναμε να δεχτουν την προταση μας καθως κανεις αλλος μεχρι τωρα δεν το εχει κανει αλλα προς μεγαλη μας εκπληξη δεχτηκαν με χαρα κ η συμπεριφορα αλλαξε αμεσως.Ενιωσαν πιο οικεια μαζι μας κ καθισαμε ολοι μαζι μπροστα στη φωτια.
Μεχρι να ετοιμαστει το κρεας,τα παιδια μας ειχαν περικυκλωσει κ μας περιεργαζοταν, μια τα τατουαζ μου,μια τη γενειαδα του Γιωργου κ φωναζαν συνεχως farangi (ειναι παραλαγη του french καθως ο πρωτος ξενος τουριστας που πηγε στην Αιθιοπια λεγετε οτι ηταν γαλλος). Το γευμα εγινε κατω απο τον εναστρο ουρανο κ ο ψηστης εφερνε κ εκοβε μικρα κομματια που τοποθετουσε μεσα σε ενα τσουκο ως πιατο. Το απολαυσαμε ολοι μας κ αυτη η βραδια ηταν κ απο τις σημαντικοτερες σε ολο το ταξιδι.
Η διανυκτερευση μας σημερα εγινε κατω απο τεραστια δεντρα mango μεσα σε σκηνες στο Mango camping με κοστος 400 birr/σκηνη.Το αρνητικο της υποθεσης ηταν οτι στο μπανιο η ντουζιερα ετρεχε σταγονα σταγονα οποτε δεν μπορουσαμε να πλυθουμε,ομως οι ηχοι της νυχτας μας αποζημιωσαν! Διαφορα πουλια τιτιβιζαν ενω μικρα μαιμουδακια εψαχναν μανγκο πανω στα δεντρα.
23/3/21 Αφου πηραμε πρωινο, ξεκινησαμε κ σημερα.Σημερα θα επισκεφθουμε τη φυλη Dassenech που ζει κατω απο πραγματικα αθλιες συνθηκες οπως διαπιστωσαμε.Για να φτασουμε στο χωριο επρεπε να διασχισουμε τον ποταμο Ομο με βαρκα (αν κ υπαρχει πλεον γεφυρα,επιλεξαμε τον παραδοσιακο τροπο) κ να πληρωσουμε συνολικα 420 birr/ατομο για την βαρκα,τον ξεναγο,την εισοδο του χωριου κ για φωτος.Στην απεναντι οχθη μας περιμενε ο ξεναγος ο οποιος μας εδωσε αρκετες πληροφοριες για την φυλη στην οποια ανηκει κ ο ιδιος,ασχετα αν πλεον εχει ενταχθει στον τροπο ζωης της πολης.
Η φυλη πιστευει στον ανιμισμο,μια αρχεγονη θρησκεια που πιστευετε οτι καθε τι εχει ψυχη ή πνευμα συμπεριλαμβανομενων των ζωων,των φυτων,των βουνων κ των αστεριων. Οι κατοικοι της φυλης χωριζονται σε κατηγοριες κ καθε οικογενεια ανηκει σε μια ανωτερη δυναμη.Σημαντικοτερες ειναι οι δυναμεις της φωτιας,του φιδιου κ του νερου.Η αρχηγια του χωριου ειναι κληρονομικη (ο πρωτος γιος διαδεχεται τον πατερα) κ ο φυλαρχος παιρνει σαν φορο τη μιση σοδεια καθε οικογενειας.Παρολο που το χωριο ειναι πολυ κοντα στην πολη,οι ντοπιοι αρνουνται να ενταχθουν στον τροπο ζωης της πολης,δεν πηγαινουν σε νοσοκομειο αν αρρωστησουν,προτιμουν τα γιατροσοφια της φυλης.Επισης περπατουν αρκετα χιλιομετρα καθε μερα για να βοσκησουν τα κοπαδια τους.Τα σπιτια τους ειναι κατασκευασμενα απο ξυλα κ τσιγκο που τους δινει δωρεαν η κυβερνηση αλλα με τις υψηλες θερμοκρασιες που επικρατουν η κατασταση μεσα ειναι ανυποφορη,ειναι ομως ασφαλης απο βροχη.Ειναι πολυγαμικοι κ μπορουν να παντρευτουν μεχρι 3 γυναικες.Παντα η πρωτη συζυγος βρισκει τις επομενες συζυγους για τον αντρα της κ καθε μια μενει σε χωριστο σπιτι που βρισκεται παντα αριστερα απο το σπιτι της πρωτης συζυγου.
Οταν καποιος απο την οικογενεια κανει κατι γενναιο οπως να σκοτωσει καποιο εχθρο της φυλης,καποιο μεγαλο ζωο ή κλεφτη, τοτε γινεται ηρωας κ σημαδευει το κορμι του για την πραξη αυτη.Το ιδιο κανουν κ οι συγγενης του για να τον τιμησουν.Σκιζουν με ξυραφια το δερμα τους,βαζουν σταχτη κ μελι για να προκληθει μολυνση κ να αφησει αυτα τα σημαδια που θα δειτε στην παρακατω φωτο.
Οση ωρα βρισκομασταν εκει,ειχε αφορητη ζεστη κ φυσουσε δυνατος αερας που σηκωνε νεφη σκονης κ εκανε την ζωη πραγματικα ανυποφορη.Δικαιως ο Γιαννης χαρακτηρισε την περιοχη ως κολαση που εμεις δεν θα αντεχαμε να μεινουμε εκει ουτε μερα!!!
Χορτασμενοι απο εικονες της δυσκολης ζωης μπηκαμε στο βαν μας κ φυγαμε για την Jinka.Στο δρομο συναντησαμε κ παιδια της φυλης Bana που περπατουν πανω σε αυτοσχεδια ξυλοποδαρα,ειναι βαμμενα στα προσωπα τους κ περιμενουν τουριστες να τα φωτογραφησουν για λιγα χρηματα.Υπεροχη εικονα!
Φτασαμε στην Jinka κ καταλυσαμε στο Jinka nasa hotel (450 birr/δωματιο).Αφησαμε τα πραγματα κ πηγαμε για φαγητο στο Besha gozo restaurant (οι τιμες ειναι πιο ανεβασμενες αλλα το φαγητο πολυ καλο).Επιστρεψαμε στο ξενοδοχειο για ξεκουραση,μπανιο κ υπνο καθως την επομενη ειχαμε νωρις ξυπνημα για να επισκεφθουμε την πιο αγρια κ επιθετικη φυλη της κοιλαδας Ομο, τους Mursi.
24/3/21 Πολυ πρωινο ξυπνημα κ φυγαμε για το εθνικο παρκο Mago που μεσα υπαρχουν τα χωρια των Mursi.Φροντιστε να πατε νωρις το πρωι που οι αντρες του χωριου λειπουν στα χωραφια γιατι οταν επιστρεφουν πινουν κ ξεφευγει η κατασταση.Για την επισκεψη μας εκει χρειαστηκε να πληρωσουμε περιπου 750 birr/ατομο κ περιελαμβανε την εισοδο στο χωριο,τον ξεναγο,την εισοδο στο εθνικο παρκο κ ενα scouter (φυλακας με οπλο).Φτανοντας στο χωριο συμφωνησαμε την τιμη με την γηραιοτερη καθως αυτη αναλαμβανει οταν λειπουν οι αντρες.
Το χαρακτηριστικο της φυλης ειναι στην εμφανιση των γυναικων.Ειναι αυτες που σχιζουν το κατω χειλος κ τοποθετουν πηλινα δισκακια.Αυτο ξεκιναει απο μικρη ηλικια ,στα 5-6 ετη που σπανε τα κατω δοντια,σκιζουν το χειλος κ τοποθετουν ενα μικρο ξυλο.Με τον καιρο το χειλος κρεμαει κ τοποθετειτε μεγαλυτερος δισκος.Εχει μεινει στην παραδοση τους απο την εποχη της σκλαβιας που το εκαναν για να δειχνουν πιο αγριοι κ να μην επιλεγονται για σκλαβοι.Στις μερες μας τεινει να εκλειψει καθως οι νεες κοπελες δεν το προτιμουν.Επισης τοποθετουν μεγαλους ξυλινους δισκους στα αυτια τους.
Ξεχασα να αναφερω οτι τα περισσοτερα πλανα κ οι φωτος ανηκουν στην συνταξιδιωτισα Βαλια που εχει λατρεια με την φωτογραφια κ με ενα αφοπλιστικο χαμογελο, κανεις δεν μπορουσε να αντισταθει στο κλικ της μηχανης της!
Για να σπασει η αμηχανια που ειχαμε με τις γυναικες της φυλης,ζητησαμε να δουμε καποιες εργασιες που κανουν οπως να τριψουν καλαμποκι για αλευρι κ οι κοπελες της παρεας δεχτηκαν να βοηθησουν.Ο παγος εσπασε καθως οι γυναικες της φυλης ξεσπασαν σε γελια με τον τροπο που το εκαναν η Βαλια κ η Μικαελα.Οσο περνουσε η ωρα,επεστρεφαν σιγα σιγα κ οι αντρες του χωριου,χωρις ομως να μας δινουν ιδιαιτερη σημασια.
...κ οταν εφτασε η ωρα να φυγουμε,αρχισαν τα οργανα! Οι αντρες μας ζητουσαν παραπανω χρηματα γιατι κρατουσαμε λεει ολοι κινητα.Δεν δεχοντουσαν με τιποτα τα συμφωνηθεντα χρηματα που τους εδινε ο ξεναγος κ αρχισε εντονη λογομαχια.Ο scouter ηταν αμετοχος ενω ο οδηγος μας,ο Robel συμμετειχε κ αυτος προσπαθωντας να δωσει τελος στην συγκρουση. Νομιζω οτι ο τοπικος ξεναγος πρεπει να εφαγε κ καμια μπουνιτσα.Τη λυση τελικα εδωσαν οι γηραιοτεροι του χωριου που δεχτηκαν αλλα 200birr για ναληξει το θεμα.Εμεις παρακολουθουσαμε ολο αυτο το επεισοδιο μεσα απο το βαν που μας εβαλε ο Happy για να ειμαστε ασφαλης.
Ολα καλα λοιπον, κ επιστρεφαμε πισω οταν ξαφνικα εσκασε το λαστιχο.Ειχαμε κανει απιστευτα χιλιομετρα σε αθλιους δρομους οποτε αναμενωμενο ηταν.Σε χρονο ρεκορ ο εμπειρος οδηγος Robel μαζι με τον Happy κ τον τοπικο ξεναγο το αλλαξαν κ συνεχισαμε.Λιγο εξω απο ενα χωριο μας ειπαν οτι πρεπει να πλυθει το οχημα μας.Κανει μια τιμονια διπλα απο μια γεφυρα ο οδηγος κ κατεβαζει το λεωφορειακι μας στο ποταμι.Εδω ειναι το πλυντηριο! Με γρηγορες κ επιδεξιες κινησεις,πιτσιρικαδες επλυναν κ αστραψαν το οχημα μας.
Επιστρεψαμε στην πολη κ πηγαμε για φαγητο στο χθεσινο εστιατοριο μιας κ μας αρεσε.Θελαμε να παρουμε δυναμεις γιατι την επομενη μερα ξεκινουσαμε πορεια προς τη Harar η οποια υπο κανονικες συνθηκες ειναι 15 ωρες οδηγησης αλλα με τις στασεις φτανει τις 2 μερες.
25/3/21 Η 2ημερη πορεια μας για την Harar ξεκινησε. Καθε τοσο δεχομασταν ελεγχο απο την αστυνομια,καναμε στασεις για ξεκουραση κ καφε σε μικρα χωρια κ οι εικονες του δρομου που βλεπαμε ηταν μοναδικες.
Το βραδυ διανυκτερευσαμε στην πολη Adama που ηταν περιπου στη μεση της διαδρομης.Στο ξενοδοχειο μαθαμε οτι σε καποια καταλυματα απαγορευεται να μεινουν στο ιδιο δωματιο ατομα του ιδιου φυλου που δεν ειναι συγγενεις! Η ομοφυλοφιλια ειναι κατακριτεα στην Αιθιοπια εως κ θανασιμη! Ετσι ειπαμε οτι εγω κ η Βαλια θα παραστησουμε το ζευγαρι, ο Γιωργος με τη Μικα μαζι κ ο Γιαννης μονος.Το βραδυ βεβαια αλλαξαμε αλλα το πρωι επρεπε να στησουμε ολοκληρο σκηνικο για να βγουμε απο τα δωματια μιας κ ο βραδινος receptionist την ειχε στησει απεξω!!! Ολα καλα παντως κ το πρωι συνεχισαμε την πορεια μας προς την Harar.
26/3/21 Φτασαμε αργα το μεσημερι στη Harar, την πολη που οι ντοπιοι θεωρουν την 4η ιεροτερη πολη για τους μουσουλμανους (μετα την Μεκκα,την Μεδινα κ την Ιερουσαλημ) κ πηγαμε στο Rewda guesthouse, ενα απο τα παραδοσιακα σπιτια στο κεντρο της πολης εντος των τειχων.Το συγκεκριμενο σπιτι θεωρειται απο τα καλυτερα της πολης κ ειμασταν τυχεροι που ηταν αδειο καθως διαθετει μονο 3 δωματια,οσα ακριβως θελαμε.Πληρωσαμε 1300 birr/ατομο για δυο βραδια με πρωινο.Το σπιτι διαθετει ενα οντα που ειναι το ενα δωματιο κ τα αλλα δυο κατω.Επισης 2 εξωτερικες τουαλετες κ περιτοιχισμενη αυλη.Το σαλονι ειναι κ το ομορφοτερο σημειο του σπιτιου κ εκει αραζαμε με τις ωρες.Στην παρακατω φωτο θα το δειτε κ θα σας εξηγησω γιατι ειναι ετσι.
Λοιπον, το κοκκινο χρωμα συμβολιζει το αιμα οσων παλεψαν για την ελευθερια της πολης,στο χαμηλο επιπεδο με το μπλε χαλι ειναι ο χωρος για τις γυναικες,αριστερα στο πανω επιπεδο ο αντρας του σπιτιου,πισω (εκει που βρισκομαι εγω) οι νεοτεροι αντρες του σπιτιου,δεξια (εκει που ειναι στοιβαγμενα μαξιλαρια) οι γηραιοτεροι κ μπροστα μπροστα οι φιλοξενουμενοι.Τα καλαθια τα οποια ειναι χειροποιητα ειναι δειγμα πλουτου καθως καθενα κοστιζει 60-70 ευρω! Η κυρια που βοηθαει στις δουλειες μενει σε ξεχωριστο δωματιο.
Αφου τακτοποιηθηκαμε,στις 19.00 ημασταν ετοιμοι να ζησουμε μια δυνατη εμπειρια!.Ηρθε η ωρα να ταισουμε υαινες.Το ταισμα υαινας αποτελει παραδοση πλεον στην πολη απο τον Abbas Yusuf που εμαθε να το κανει απο τον πατερα του Yusuf Mume Salleh που φροντιζε τις υαινες για πανω απο 45 χρονια.Φτασαμε σε ενα ωραιο σημειο που συνηθιζει ο Abbas κ με σφυριγματα,ακομα κ με τα ονοματα τους στην αρχη διστακτικα πλησιαζουν οι υαινες.Τους πεταει κρεας κ ερχονται ολο κ πιο κοντα.Τις ξερει ολες με τα ονοματα τους.Οταν πλησιασουν αρκετα μας παρακινει να καθισουμε διπλα του κ με ενα μικρο κομματι ξυλο να τις ταισουμε. Φαινεται τρομακτικο αλλα το αγριο θηλαστικο δεν δινει καμια σημασια σε εμας,θελει το κρεας που κραταμε.Το κοστος για να ζησετε αυτη την εμπειρια ειναι 200birr.
Μετα απο αυτο πηγαμε για φαγητο κ πισω στο σπιτι για ξεκουραση στο ανετο σαλονι.
27/3/21 Το πρωι που ξυπνησαμε μας περιμενε το πρωινο μας,ζεστες πιτες με μελι,καφες κ τσαι.Εκεινη τη μερα,ο Γιαννης ειχε κανονισει να συνδεθουμε ζωντανα με την εκπομπη του Μανεση στον Alpha.Ο TravelSif ειχε φροντισει να δωσει ολες τις απαραιτητες πληροφοριες που χρειαζοταν γενικα για το ταξιδι αλλα μαλλον δεν μπηκαν στον κοπο να μελετησουν το κειμενο κ οι ερωτησεις ηταν εντελως αστοχες.Οσοι το ειδαν καταλαβαινουν...για τους υπολοιπους το αφηνω εδω,ετσι να υπαρχει.
H πολη διαθετει 82 μουσουλμανικα τζαμια κ μολις ενα ορθοδοξο ναο (τον οποιο επισκεφθηκαμε) αλλα δεν επιτρεποταν η εισοδος εντος λογω covid.
Τοσο χρωμα στην πολη,χρωματιστοι τοιχοι,τοσα ομορφα προσωπα,παιδια να παιζουν ανεμελα,γυναικες με παραδοσιακες φορεσιες,πλανοδιοι πωλητες αλλα φυσικα κ πολλοι αστεγοι συνθετουν ενα μοναδικο σκηνικο κ αν η πολη ηταν πιο καθαρη κ περιποιημενη θα ηταν ενας απο τους ωραιοτερους προορισμους.
Το ωραιο εδω ηταν οτι μπορουσαμε να τραβαμε ανετα φωτος χωρις κανεις να μας ζηταει χρηματα γι αυτο. Ο ξεναγος μας εξηγησε κ τι γινεται με το khat, το χορτο που μασουν κ μαστουρωνουν.Μας ειπε λοιπον οτι το πρωι ειναι η καλυτερη ωρα για να κυκλοφορουμε αφου ο κοσμος ειναι ακομα νηφαλιος.Επικινδυνη ωρα ειναι μεταξυ 12.00-15.00 που ο κοσμος ειναι σε υπερδιεργεση απο το μασημα ενω μετα τις 16.00 ολοι κυκλοφορουν σαν ζομπι αφου πλεον εχει δρασει η ουσια του φυτου (κατι που διαπιστωσαμε στη βολτα μας). Θα δειτε πολυ κοσμο να κραταει σακουλες με το φυτο αφου χρειαζεται δροσια για να ειναι φρεσκο κ μεγαλη ποσοτητα για να δρασει.
Το μεσημερι πηγαμε για φαγητο κ μας προτεινε να δοκιμασουμε biryani, ενα φαγητο μουσουλμανικης προελευσης, ρυζι με κοτοπουλο κ διαφορα μπαχαρικα,αρκετα νοστιμο κ ηπιαμε λεμοναδα με γαλα.Στην αρχη μας φανηκε παραξενο γιατι το λεμονι ''κοβει'' το γαλα αλλα τελικα ηταν οκ.Αν φυσικα ηταν κ παγωμενη η λεμοναδα θα ηταν καλυτερα!
Επιστρεψαμε για λιγη ξεκουραση στο σπιτι κ δωσαμε ραντεβου με τον Solomon το απογευμα που θα εχει πεσει η ζεστη κ ο κοσμος θα ειναι σε καταστολη λογω μαστουρας!
Το απογευμα περπατωντας ξανα ειδαμε παιδια να παιζουν ξυλινο ποδοσφαιρακι κ ο Γιαννης δεν αντισταθηκε να συμμετεχει.Αλλα παιδια επαιζαν με μπαλες κ καποιες γιαγιαδες φωναζαν γιατι τους χτυπουσαν τα παραθυρα.Εικονες παλιας γειτονιας!
Παρακατω ειχαμε τη δυνατοτητα να ταισουμε κ γερακια. Με 100 birr σου δινουν μικρα κομματια κρεας, ανοιγεις καλα το χερι,τεντωμενο κ με μαεστρια το γερακι το αρπαζει χωρις να αγγιξει το χερι.Ωραια εμπειρια κ αυτο!
Η βραδια εκλεισε με φαγητο ,με μια τυπου ομελετα με αυγο, λαχανικα κ τονο, ιδιαιτερα νοστιμο.Επιστρεψαμε χαρουμενοι στο guesthouse για ξεκουραση.
28/3/21 Ηδη απο χτες το βραδυ ειχαμε κανονισει με τον Solomon να επισκεφθουμε την αγορα ζωων Bombas που γινεται καθε δευτερα κ πεμπτη κοντα στα συνορα με τη Σομαλια.Ετσι λοιπον αφου πηραμε πρωινο, φυγαμε με κατευθυνση την πολη Babile που εκει γινοταν πριν η αγορα αλλα λογω διαμαχης των φυλων διασπαστηκε κ πλεον γινεται στην Bombas.Πηγαμε με το μινι bus που κανονισε ο ξεναγος μας (υπαρχει η δυνατοτητα κ του τοπικου λεωφορειου με μολις 80 birr αλλα δεν το ρισκαραμε λογω του συνωστισμου που παρατηρειτε).Εμεις δωσαμε συνολο 17 ευρω/ατομο που περιελαμβανε την μετακινηση στην αγορα αλλα κ την μεταφορα μας το απογευμα στην πολη Dire dawa για την πτηση που ειχαμε για Αντις αμπεμπα.Παμε ομως πισω στην αγορα, λιγοι ταξιδιωτες ειναι αυτοι που επισκεφθονται την Harar κ ακομα λιγοτεροι αυτοι που πανε στην Bombas,ομως πιστεψτε με, αξιζει αυτη η εμπειρια.Περασαμε πολλους αστυνομικους ελεγχους μεχρι να φτασουμε παρολο που ειναι περιπου 40 χλμ απο την Χαραρ.Ο λογος ειναι οτι βρισκεται πολυ κοντα στα συνορα με τη Σομαλια κ ουσιαστικα περνουσαμε σε μια κοκκινη ζωνη μεταξυ των δυο χωρων.Λιγο εξω απο την Babile βρισκεται ενας τεραστιος καταυλισμος Σομαλων προσφυγων λογω του εμφυλιου που επικρατει ακομα στη χωρα τους.
Στην αγορα συμμετεχουν ντοπιοι απο την Αιθιοπια, νομαδες απο το Tζιμπουτι κ τη Σομαλια.Η αγορα ξεκιναει νωρις το πρωι κ κατα τις 12.00 το μεσημερι εχει ληξει κ λογω ζεστης αλλα κ γιατι οι εμποροι πρεπει να διανυσουν πολλα χιλιομετρα για να επιστρεψουν.Στην αγορα γινεται αγοραπωλησια σε καμηλες, αρνια κ κατσικια,αγελαδες κ κοτοπουλα.Η αξια μιας καμηλας κυμαινεται απο 250-350 δολαρια κ χρησιμοποιουνται για μεταφορικο μεσο αλλα κ για το κρεας κ το γαλα τους.
Για φωτογραφιες φροντιστε να ειστε διακριτικοι γιατι δεν εχουν συνηθισει σε τετοιες καταστασεις.Ενα χαμογελο, ενας χαιρετισμος (Salam) ή μια ευχη για καλο ραμαζανι (ramadan karim) μιας κ ημασταν σε μουσουλμανικη περιοχη ειναι ιδανικος.Στην αγορα υπηρχαν μικρες καλυβες που λειτουργουσαν σαν αναψυκτηρια που πουλουσαν καφε κ γαλα καμηλας.Ο ξεναγος μας ομως μας απετρεψε να δοκιμασουμε γιατι δεν θα το αντεχε το στομαχι μας.
Αφου ευχαριστηθηκαμε τη βολτα μας εκει, επιστρεψαμε στην Harar κ πηγαμε στο εργοστασιο καφε Nure για να δουμε την διαδικασια παραγωγης κ φυσικα να αγορασουμε.Ημασταν ατυχοι ομως γιατι υπηρχε διακοπη ρευματος κ το μηχανημα αλεσης κ καβουρδισματος δεν λειτουργουσε.Αρκεστηκαμε στην αγορα (1 κιλο κοστιζε 250 birr αλεσμενος ή σε κοκκους).
Επιστρεψαμε στο σπιτι, μαζεψαμε τα πραγματα μας κ με τον μινι βαν μας, πηγαμε στην Dire dawa για την πτηση που ειχαμε για την πρωτευουσα.Επειδη η μεταβαση μας στην Αιθιοπια εγινε με Ethiopia airlines ειχαμε 40% εκπτωση στις εσωτερικες πτησεις οποτε αυτη μας κοστισε 50 ευρω με διαρκεια μιας ωρας.Η πολη Dire dawa ειναι η τριτη μεγαλυτερη της Αιθιοπιας αλλα δεν εχει καποιο ιδιαιτερο αξιοθεατο περα απο τον ορθοδοξο ναο της Αγιας Τριαδας (που ηταν κλειστος) κ τον πρωτο σιδηροδρομικο σταθμο που ενωνει τη χωρα με το Tζιμπουτι.
Στο αεροδρομιο της Αντις μας περιμεναν ξανα ο Happy μαζι με τον Robel που ειχαν επιστρεψει οδικως κ μας μετεφεραν στα ξενοδοχεια μας.Τα παιδια ειχαν κανει κρατηση μεσω booking στο hotel Tirago στην περιοχη Bole που δεχοταν πληρωμη μονο σε δολαρια (!!!) κ εγω με τον Γιαννη μειναμε στο κοντινο Abyssinia guesthouse Abyssinia Guest House που ειχε κανονισει ο Γιαννης μεσω του blog του.Το ξενοδοχειο ηταν καλο αλλα βρισκοταν σε περιοχη με πολλους οικους ανοχης κ κ&%#μπαρα!!! Αφησαμε τα πραγματα,καναμε ενα γρηγορο ντους γιατι μας περιμεναν για νυχτερινη διασκεδαση.Πηγαμε στο μαγαζι 2000 Habesha cultural restaurant με παραδοσιακη μουσικη.Θεωρειται ενα απο τα καλυτερα μαγαζια της χωρας με τις αναλογες τιμες βεβαια.
Οσο απολαμβαναμε τις μπυρες κ το φαγητο μας (2000 birr/5 ατομα) ,ειχε αρχισει κ η μουσικη με υπεροχα χορευτικα κ τραγουδια.Λογω covid κ νηστειας, το μαγαζι ειχε ελαχιστο κοσμο,υπο κανονικες συνθηκες δεν βρισκεις τραπεζι.Κατα διαστηματα οι χορευτες κατεβαιναν απο την πιστα κ επαιρναν κοσμο να τους ακολουθησει.Οταν με επελεξαν δεν ειχα αλλη επιλογη απο το ...να ανεβω στην πιστα κ να χορεψω! Κατα γενικη ομολογια ειπαν οτι ακολουθησα πιστα! Στο παρακατω βιντεο μπορειτε να δειτε του λογου το αληθες!!!
29/3/21 Το επομενο πρωι λοιπον,αφου φαγαμε πρωινο πηγαμε στην κλινικη Washington για να κανουμε το τεστ.Ειχαμε διαβασει οτι ειναι απο τις καλυτερες κ πιο αξιοπιστες...Που να ξεραμε τι μας περιμενε! μην βιαζεστε θα τα μαθετε ολα σε λιγο,αλλωστε τελειωνει οπου να ναι η ιστορια μου!!! Στις 11.00 ημασταν εκει κ με αναμονη μιας ωρας περιπου καναμε μοριακο τεστ (με δειγμα κ απο τη μυτη κ απο το στομα) που κοστισε 1500 birr (30ευρω).Γενικα σε ολο το ταξιδι προσεχαμε κ ειχαμε την διαθεση κ την ελπιδα οτι ολα ειναι αρνητικα (για τα τεστ λεω-η διαθεση μας ηταν θετικοτατη!).
Η υπολοιπη μερα κυλησε χαλαρα, ειχαμε χρονο να ψωνισουμε τα αναμνηστικα μας, ο Robel μας πηγε σε ενα μεγαλο σουπερ μαρκετ για να αγορασουμε καφε που θελαμε (κι αλλο κι αλλο!) κ επειτα επιδοθηκαμε σε ανελεητα παζαρια σε ενα καταστημα που κυριολεκτικα καναμε ανω κατω μεχρι να βρουμε αυτο που θελουμε,πηρε ομως καλο μεροκαματο μιας κ μονο απο εμας εβγαλε περιπου 40 ευρω! Το απογευμα καθισαμε σε ενα μαγαζι γεματο ντοπιους που ο καταλογος ηταν μονο στα αμχαρικα (γλωσσα της Αιθιοπιας) κ παραγγελναμε στην τυχη! Επεσε πολυ γελιο κ με τις κοπελες που σερβιραν καθως μας κοιταζαν σαν εξωγηινους! ''κοπελιά,φαιιιι'' !!! χαχαχαχα. Αργοτερα στη βολτα μας,ολη η πολη πανηγυριζε γιατι η εθνικη ομαδα ποδοσφαιρου μπορει να εχασε με 3-1 απο την Ακτη Ελεφαντοστου,αλλα προκριθηκε στην επομενη φαση.Κορνες, κινηση, χαμος! θυμηθηκαμε παλιες στιγμες εκλογων επι πασοκ!
30/3/21 Σημερα ειναι η τελευταια μερα μας στην Αιθιοπια.Ξυπνησαμε κεφατοι κ πηγαμε για καφε πρωτα σε ενα πιο ευρωπαικου τυπου που πινεις ορθιος τον καφε στα γρηγορα (Tomoca) κ επειτα σε ενα αλλο που μας εντυπωσιασε με την διακοσμηση του κ τη γευση του καφε (Dir mag) που απο εκει πηραμε κι αλλο εξαιρετικο καφε.
Μετα τον καφε πηγαμε στην κλινικη για τα αποτελεσματα.Στην διαδρομη μας συναντησε ενας πιτσιρικας φοιτητης που ηθελε να εξασκησει τα αγγλικα του κ μας εξηγησε οτι τα αποτελεσματα θα τα παρουμε απο αλλο σημειο της κλινικης που βρισκεται σχετικα κοντα,διπλα στην πρεσβεια της Ρουαντα.Πηγαμε ως εκει πεζοι κ συζητουσαμε με τον φοιτητη.Αφου δωσαμε τις αποδειξεις που ειχαμε απο το χθεσινο τεστ,χρειαστηκε να περιμενουμε περιπου μια ωρα ως οτου μας δωσουν τα πρωτα αποτελεσματα (το δικο μου,της Βαλιας κ της Μικας).Του Γιαννη κ του Γιωργου καθυστερουσαν χαρακτηριστικα.Αφου ρωτουσαμε κ ξαναρωτουσαμε, μας ειπαν οτι υπαρχει καποιο μπερδεμα κ θα καθυστερουσαν αρκετα.Ετσι φυγαμε για φαγητο σε ενα εξαιρετικο εστιατοριο με υπεροχα πιατα κ φοβερη διακοσμηση,το Shifta restaurant Shifta κ περιμεναμε τηλ για τα αποτελεσματα.Το φαγητο εξαιρετικο,οτι κ αν δοκιμασαμε με αποκορυφωμα την ουρα βοδιου που παρηγγειλα!
Κατα τη διαρκεια του γευματος χτυπησε το τηλ κ μας ενημερωσαν οτι θελουν 50$ για να μας δωσουν τα δυο τεστ γιατι υπηρχε καποιο μπερδεμα κ θα βοηθουσαν να λυθει.Ο Γιαννης που πλεον ειχε εξοργιστει (κ δικαιως) αρχισε τις φωνες οτι θα χασουμε την πτηση κ ξαφνικα απο εκει που χρειαζοταν μιση ωρα να μας δωσουν τα τεστ,τα εμφανισαν απο το γραφειο.Εννοειται οτι δεν δωσαμε τα 50$ που ζητουσαν (ο Γιαννης εδωσε 200birr στο φοιτητη που μας βοηθησε με τη συννενοηση) κ φυσικα κινησε τις διαδικασιες για να ενημερωσει την διοικηση της κλινικης για τις ενεργειες των υπαλληλων της.Ενημερωσε κ την πρεσβη της Ελλαδας στην Αντις αμπεμπα.Μεχρι να ξεκαθαρισει το σκηνικο ειχαμε την αγωνια μηπως τα τεστ ηταν θετικα κ γι αυτο ζητουσαν τα χρηματα.Κι αυτο γινεται μας ειπαν,''αν ειναι θετικο,μπορουμε να το αλλαξουμε στον υπολογιστη για να ταξιδεψετε'' !!! Ευτυχως ολα ηταν κανονικα αρνητικα.
Ετσι, πηγαμε στο ξενοδοχειο,μαζεψαμε τα πραγματα μας κ φυγαμε για το αεροδρομιο για την βραδινη πτηση επιστροφης.Οταν φτασαμε στο αεροδρομιο της Αθηνας,ξαναπερασαμε τεστ ολοι οι επιβατες της πτησης κ μας ζητηθηκε το plf.Τωρα βρισκομαστε σε προληπτικη καραντινα 7 ημερων οπως επιβαλετε.
Σε αυτο το σημειο θελω να ευχαριστησω θερμα ολη την ομαδα γι αυτο το μοναδικο ταξιδι! Τον φιλο κ συντεκνο Γιαννη για την εξαιρετικη οργανωση TravelSIF | Μυστικά και Συμβουλές για ψαγμένους ταξιδιώτες! ,την Βαλια για την ενεργεια κ τις εξαιρετικες φωτος που μας χαρισε,τον Γιωργο κ την Μικα για την ωραια παρεα που εδεσε την ομαδα κ φυσικα ολους εσας που με τα μηνυματα σας, μας στελνατε τη θετικη σκεψη κ ενεργεια!
Ευχομαι σε ολους καλα ταξιδια κ συντομα χωρις περιορισμους!!! TravelPan
Attachments
-
229,7 KB Προβολές: 0
-
695,1 KB Προβολές: 0
-
294,6 KB Προβολές: 0
-
223,6 KB Προβολές: 0
-
203,6 KB Προβολές: 0
-
224,3 KB Προβολές: 0
-
203,6 KB Προβολές: 0
-
180,3 KB Προβολές: 0
-
243,6 KB Προβολές: 0
Last edited: