ThanasisU2
Member
- Μηνύματα
- 3.469
- Likes
- 3.440
- Επόμενο Ταξίδι
- Brno
- Ταξίδι-Όνειρο
- RTW
- Revolucion Pedro, revolucion
- Si, revolucion
Δίνω το διαβατήριό μου στον Βολιβιανό συνοριοφύλακα , και κρυφάκουσα που κάτι έλεγε, για κάποια επανάσταση. Δεν με ξάφνιασε καθόλου, μιας και στην Βολιβία δεν είναι σπάνιο φαινόμενο μια επανάσταση που στο τέλος θα είναι μια απλή απεργία, με ολίγον δυναμίτη που πετάνε οι Βολιβιανοί.
Μου δίνουν το διαβατήριο πίσω, ο υπάλληλο παίρνει μερικά φύλα κόκας στο τσάι του, και ζητάει το χαρτί "imigracion" που συμπλήρωσα πριν μίση ώρα στο λεωφορείο. Ένα απλό χαρτάκι, στο οποίο έχει όλα τα στοιχεία σου, που θα βρίσκεσαι στην Βολιβία, πως μπήκες και άλλες πληροφορίες. Η αξία αυτής της φόρμας είναι μηδενική, μέχρι την στιγμή που θα το χάσεις. Τότε το χαρτάκι αυτό ισοδύναμη με το πρώτο βραβείο του Αδύναμου Κρίκου, και εσύ είσαι ο Αδύναμος Κρίκος. Dios mios cavalero! Τι να σε κάνουμε. Μέγιστο έγκλημα! Στο τέλος, με 5-10 δολάρια τελειώνει η υπόθεση, και εσύ, εκτός από τα 5 δολάρια, έχασες και 2-3 ώρες από την ζωή σου.
Κλαιν μαιν. Bienvenidos a Bolivia. Ψάχνω τον οδηγό, και τον ρωτάω πόση ώρα θα κάτσουμε εδώ. Μέχρι να τελειώσει το γεύμα του ο εισπράκτορας. Βλέπω, ξεκίνησε την σούπα, θα του πάρει 15-20 λεπτά.
Πηγαίνω στο "μπαρ" και ρωτώ αν έχουν mate de coca (τσάι με φύλλα κόκας). Όχι, δεν έχουμε φύλλα κόκας εδώ, επειδή η Χιλή είναι απέναντι και εκεί τα φύλα είναι απαγορευμένα. Αλλά οι τελωνειακοί έπιναν πριν από λίγο μπροστά μου…
Ζαμαν φου, Bienvenidos a Bolivia.
Αγοράζω μια τοπική μπύρα και πηγαίνω στο κοντινό νεκροταφείο τρένων.
Επιστρέφουμε στο λεωφορείο και ταξιδεύουμε προς το Uyuni. Ο δρόμος δεν είναι πλέον ο καλύτερος. Βλέπω, πως ο υποσχόμενος αυτοκινητόδρομος Evo Morales Highway δεν έχει φτάσει ακόμα εδώ. Περνάμε μέσω από κάτι χωματόδρομους, ανάμεσα στην έρημο Atacama, κοιτάζοντας στο GPS πόση ώρα ακόμα προς το Uyuni όπως και τα guanaca (το είδος λάμα που ζει εδώ) έξω από το παράθυρο.
Μετά από 2 ή 3 ώρες φτάσαμε στο Uyuni.
Ρίχνω μια πρώτη ματιά. Ολόκληρη η πόλη ζει κυρίως με τον τουρισμό και ένα μικρό μέρος με την εξόρυξη αλατιού. Προσωπική γνώμη, νιώθω καλύτερα από την Calama που έφυγα πριν λίγες ώρες. Άλλα και φτωχότερη από αυτή.
Αλλά παντού βλέπω τις αγαπημένες μου cholitas! Οι cholitas είναι οι γηγενείς Βολιβιανές, που τα τελευταια 30 χρόνια, γυρίσαν πάλι στις παλιές φορεσιές τους με το χαρακτηριστικό καπέλο bowler.
Φτάνω στο ξενοδοχείο μου, το οποίο βρίσκετε στο κτίριο του σημερινού σιδηροδρομικού σταθμού. Το Onkel Inn Wagon Sleepbox Uyuni, είναι ενδιαφέρον project το οποίο δημιουργήθηκε από κατοίκους του Λα Παζ. Μέρη του σταθμού που για χρόνια ήταν άδεια, έγιναν ξενοδοχείο, με μοτίβο των παλιών βαγονιών κουπε. Είναι αρκετά φθηνό και το κυριότερο, δίπλα στα βασικά σημεία του Uyuni όπως τα γραφεία που κάνουν τουρ και εστιατόρια
Δίνω το διαβατήριό μου (το Πολωνικό) στη ρεσεψιόν και ο υπάλληλος με ρωτάει αν δεν είμαι Έλληνας. Απαντώ ναι, και χαίρεται να μιλήσει κάποιον που οι πρόγονοι του επινόησαν τη δημοκρατία. Τι να του πεις τώρα ότι παίζει να είσαι Έλληνας στο DNA 10-20%, και μου δείχνει από το laptop του, ζωντανή σύνδεση από τις πορείες σε La Paz και Santa Cruz.
Αποδείχθηκε ότι οι απλές πορείες που ξεκίνησαν στα μέσα Οκτώβρη, μεγάλωσαν και μετατράπηκαν σε επανάσταση. Το διαμέρισμα Σάντα Κρουζ, ζήτησε την παραίτηση του Έβο Μοράλες πιστεύοντας πως οι εκλογές ήταν νοθευμένες και στο Λα Παζ, ο Μοράλες ειχε κρυφτεί στο προεδρικό παλάτι του, περιτριγυρισμένος από ανθρακωρύχους του Ορούρο, να κρατάνε στα χέρια τους δυναμίτες, έτοιμοι να τους πετάξουν, για να προστατεύσουν τον Πρόεδρο.
Μιλάγαμε σχεδόν 2 ώρες (δεν είχα καν δει ακόμα το δωμάτιό μου) επειδή η συνομιλία που είχα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Καθώς ο ρεσεψιονίστ (και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου) ήταν αντι-Μοράλες, είχα μεγάλη ευκαιρία να μάθω νέα πράγματα που δεν ήξερα.
- Μπιεν, πάμε να τσιμπήσουμε κάτι; Θα σου απαντήσω στις ερωτήσεις σου σχετικά με τη Βολιβία του 2000-2019.
- Φυσικά, αφήνω το σακίδιο μου και αίρομαι.
Πήγαμε σε ένα κοντινό εστιατόριο, το οποίο φημίζεται για τα ψητά κρέατα και το chicharrón (τηγανισμένο λαρδί) που γίνεται ο τέλειος μεζές για το singani.
Ποτό στο ποτό, λουκάνικο στο λουκάνικο, μιλώντας ώρες για την ιστορία της Βολιβίας και την περίεργη πολιτική της, γύρισα στο δωμάτιο, μιας και η επόμενη μέρα θα είναι αρκετά δύσκολη.
Ξυπνάω πριν το ξυπνητήρι. Το πρωινό τρένο για το Ορούρο, έπρεπε να μας ξυπνήσει όλους με το κλάξον του, ότι έφτασε και φεύγει σε λίγο.
Για πρωινό, mate de coca για να συνηθίσω στην αλλαγή του υψόμετρου και βόλτα στο τουριστικό γραφείο Quechua Connection 4WD SRL για να πληρώσω το 3ήμερο τουρ.
Μιας και είχα αρκετό χρόνο, μέχρι να φύγουμε με το τουρ, πετάχτηκα στο διπλανό παζάρι (τα οποία αγαπώ) για μερικά βασικά ψώνια για το τουρ. Νερό, σνακ, μπύρες, poncho, chullo (από μαλλί αλπακά), μπρελόκ αλπάκα και 2 σακουλάκια φύλλα κόκας.
Επιστρέφω στο γραφείο, γεμάτος με σακούλες και εκεί μας περιμένουν 2 4x4 αμάξια. Μιας και ξέρω ισπανικά, μου λένε να κάτσω μπροστά, μιας και ο οδηγός δεν ξέρει καθόλου αγγλικά. Claro, για μένα σούπερ.
Στο αμάξι είδη περιμένουν ένα ζευγάρι από τη Γερμανία, ο Johann με τη σύζυγό του από το Ντίσελντορφ, η Ania Πολωνέζα που ζει στο Σίδνεϊ, μια άλλη Γερμανίδα Laura από την Κολονία και ο οδηγός μας Carlos. Σούπερ combo, μιας και ο Carlos είναι Προ-Μοράλες.
Γρήγορο briefing και ταξιδεύουμε στο πρώτο σημείο, το νεκροταφείο τρένων. Τα τρένα που θα βρούμε εδώ, είναι παλιές ατμομηχανές που η ιστορία τους σταμάτησε, όταν τα φορτηγά έγιναν φθηνότερα και ταχύτερα από τα τρένα. Το 1958, τα τρένα ξαναγύρισαν (αυτή την φορά ως ντίζελ) για να κάνουν την καθημερινή διαδρομή από τα ορυχεία του Ορούρο προς τα λιμάνια της Χιλής.
Ειλικρινά, δεν με ενθουσίασε το μέρος αρκετά. Τα τρένα στο συνοριακό πέρασμα, Ollagüe, μου άρεσαν περισσότερο. Ίσως ότι δεν υπήρχαν πολλοί άνθρωποι/τουρίστες εκεί. Μπορεί. Ή ίσως δεν είχαν καταστραφεί με γκράφιτι/ταγκιές όπως εδώ. Μπορεί
Το επόμενο σημείο, δεν ήταν μακριά από εμάς. Το εργοστάσιο αλατιού, Colchani, είναι το τελευταίο μέρος στο οποίο μπορούμε να κάνουμε τα ψώνια μας για το τουρ, πληρώνοντας με ΚΑΡΤΑ! Τι μπορούμε να αγοράσουμε από εκεί; Αλάτι με διάφορες γεύσεις (προτείνω με σκόρδο, πάπρικα aji και το καλύτερο, ΚΑΠΝΙΣΤΟ), πινακίδες για τον Atención λάμα και μπύρες / νερό μιας και μετά θα είναι πιο ακριβά.
Ταξιδεύουμε στο πιο διάσημο σημείο, στo salt flat (χίλια συγνώμη, δεν ξέρω πως είναι στα ελληνικά) που βρίσκεται το καταφύγιο, οι σημαίες από όλο το κόσμο. Το trademark και cover των περισσότερων οδηγών με θέμα την Βολίβια. Στο ράδιο, παίζει μουσική ποπ των Άνδεων, ανοίγω το σακουλάκι με τα φύλα κόκας και ο Carlos χαρούμενος, μου λεει ότι σπάνια βλέπει κάποιον gringo να τα μασουλάει.
Αρχίζουμε την συνομιλία καθώς οι συνεπιβάτες κοιμούνται ήδη. Το θέμα νούμερο 1, είναι η Λα Παζ και ο Μοράλες. Σήμερα για θα μάθω για ποιο λόγο είναι μέγας ηγέτης.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, στο Uyuni, χτιστήκαν σχολεία στα οποία πάνε τα παιδιά του, βρήκε δουλειά μιας και του πλήρωσαν για το δίπλωμα οδήγηση και εκπαίδευση για να μπορεί να κάνει τουρ πάνω στην έρημο. Σε λίγα λεπτά άρχισε να αχνοφέξετε και το περίφημο Salar de Uyuni.
Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, μας δίνουν ποδήλατα και μας λέμε να τα οδηγήσουμε για 3 χλμ. Ακούγεται εύκολο, αλλά είμαστε σε υψόμετρο πάνω από 4000 μέτρα και η οδήγηση πάνω στο salt flat δεν είναι από τα ευκολότερα πράγματα που έχω κάνει. Αλλά υπάρχει η ανταμοιβή στο τέλος της άσκησης.
Μεσημεριανό στα 4000 μέτρα και βόλτα στα γύρω μέρη
Σημαία ελληνική, γιοκ. Μόνο αυτή, του φίλου Χοσέ Αντόνιο Μαρθελίνο Γκουτιέρες Ντεριγκόν
Isla Incahuasi
Δυση ηλίου στο νησι Pia Pia
Την πρώτη νύχτα την περνάμε σε ξενοδοχείο χτισμένο με "τούβλα αλατιού" στην περιοχή Mañica, που ώρες ώρες ένιωθα ότι βρισκόμουν σε πάρτι στο αλατωρυχείο της Wieliczka. Στο μενού του ξενοδοχείου, γράφει ότι έχει ζεστό νερό. Ναι, πράγματι είχε. Για τον πρώτο επισκέπτη και τα πρώτα 5 λεπτά. Χαίρομε που εκπαιδεύτηκα, μετά από 3 χρόνια διαμονής σε εστία, να κάνεις ντους σε 3 λεπτά.
Πλούσιο πρωινό και παίρνουμε την κατεύθυνση προς τα σύνορα με τη Χιλή. Ξανά φύλα κόκας, ξανά πολιτική, μέχρι που το δρόμο μας κλείνουν αλπακάς. Βγαίνουμε όλοι από το αυτοκίνητο, για να βγάλουμε φωτογραφία τα ζωάκι, και χαιρόμαστε όπως η Βίρνα Δράκου στην Λάμψη με τα περιστέρια του Συντάγματος
Και οι διάσημες γραμμές, του σιδηροδρόμου Ferrocarril de Antofagasta a Bolivia, όπου τα τρένα μεταφέρουν κασσίτερο από το ορυχεία Οruro προς τη Antofagasta. Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να δούμε το τρένο, μιας και είχε είδη καθυστέρηση 20 ώρες
Γυρνάμε στο ίδιο μέρος, που ήμουν πριν 2 μέρες, στην περιοχή Ollagüe και με το ενεργό ηφαίστειο, που έχει το ίδιο όνομα με την περιοχή.
Και να δοκιμάσω την τοπική λιχουδιά, χοτ-ντογκ με ψητό chorizo από αλπακά.
Το επόμενο highlight του Uyuni είναι οι πολύχρωμες λίμνες των Άνδεων (τα πλαγκτόν και τα ορυκτά από τις πηγές είναι υπεύθυνα για τα χρώματα) όπου το ζεστό νερό προσελκύει τα φλαμίνγκο των Άνδεων κάθε χρόνο.
Λίμνη Cañapa
Λιμνη Hedionda
Λίμνη Kara
Λίμνη Colorada
Το τελευταίο σημείο του τουρ είναι γκέιζερ Mañana. Όποιος έχει επισκεφτεί κάποιο πάρκο με γκέιζερς, κυριαρχεί η έντονη μυρωδιά από θειάφι, καπνοί/ατμοί παντού και πινακίδες οι οποίες απαγορεύουν την είσοδο/πέρασμα πιο πέρα.
Ο Γιόχαν αποφάσισε, ωστόσο, ότι ήθελε να βγάλει μια καλύτερη φωτογραφία, δίπλα στο γκέιζερ, οπότε πέρασε το σκοινί και την πινακίδα. Σκύβει, για να βγει με καλύτερη πόζα, και γλουπ, ο μισός Γιόχαν μέσα στο γκέιζερ. Τρέχουμε με τον Carlos, και ψάχνουμε τρόπο πως να τον βγάλουμε, χωρίς να πέσουμε και εμείς μέσα. Βρίσκουμε τρόπο και των βγάζουμε με την βοήθεια εργαλείων από το αμάξι.
Tα παντελόνια του, γεμάτα με θειάφι και άλλα μέταλλα. Του φωνάζουμε να πετάξει όσο πιο γρήγορα μπορεί τα παπούτσια του και τα παντελόνια, για να μην χειροτερεύσει τα εγκαύματα του.
Ρίχνουμε μια ματιά. Δεν υπάρχει κάποιο βαρύ έγκαυμα. Δεν χρειάζεται να τρέξουμε στο πλησιέστερο νοσοκομείο, που είναι στο San Pedro de Atacama, 4 ώρες δρόμος και με το πέρασμα να δουλεύει όλο 24ώρο.
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο για να βοηθήσουμε τον Γιόχαν. Εγκαύματα πρώτου βαθμού, δεν είναι τόσο τραγικά, άλλα δεν ξέρουμε τι μέταλλα υπήρχαν μέσα στο γκέιζερ. Του βάζουμε βαζελίνη, αντιβιωτικά να ρίξει την θερμοκρασία και του λέμε να χαλαρώσει
Δείπνο, ο Γιόχαν είδη κοιμάται, χαλαρώνουμε στο τοπικό ιαματικό λουτρό με μπύρα και κρασάκι της Βολιβίας.
Πρωινό και τελευταία points πριν την επιστροφή προς Χιλή
Ερημος Σαλβαντόρ Ντάλι
Οι τελευταίες πολύχρωμες λίμνες. Η Πράσινη και η Άσπρη, και το μέρος που αποχωριζόμαστε στο τουρ, με αυτούς που γυρνάνε στο Uyuni και με αυτούς που που πάνε στο Portezuelo del Cajón, στο συνοριακό πέρασμα με την Χιλή και μετα στο San Pedro de Atacama.
Πριν καν περάσουμε, το πρώτο πέρασμα, μας σταματάνε οι τελωνειακοί, και ζητάνε από εμένα και έναν Ιταλό να βγούμε από το αμάξι. Έκπληκτοί βγαίνουμε, γιατί δεν ξέρουμε για πιο λόγο, και μας βάζουν σε ένα γραφείο με άλλους ταξιδιώτες. Μασουλάω τα τελευταία φύλλα κόκας που είχα, και μας δίνουν ένα χαρτί να συμπληρώσουμε.
Questionnaire regarding your trip in Bolivia. Ουφ, δεν κάναμε καμιά βλακεία. Το συμπληρώνουμε, ευχαριστούμε τους τελωνειακούς και μας εύχονται καλή συνέχεια.
Επόμενο πέρασμα, ο leader μαζεύει τα διαβατήρια μας και μαζεύουμε τα μπαγκάζια μας, για να τα πάμε στο δίπλα λεωφορείο, που θα μας πάει στην Χιλή.
Gracias por todo Bolivia!
- Si, revolucion
Δίνω το διαβατήριό μου στον Βολιβιανό συνοριοφύλακα , και κρυφάκουσα που κάτι έλεγε, για κάποια επανάσταση. Δεν με ξάφνιασε καθόλου, μιας και στην Βολιβία δεν είναι σπάνιο φαινόμενο μια επανάσταση που στο τέλος θα είναι μια απλή απεργία, με ολίγον δυναμίτη που πετάνε οι Βολιβιανοί.
Μου δίνουν το διαβατήριο πίσω, ο υπάλληλο παίρνει μερικά φύλα κόκας στο τσάι του, και ζητάει το χαρτί "imigracion" που συμπλήρωσα πριν μίση ώρα στο λεωφορείο. Ένα απλό χαρτάκι, στο οποίο έχει όλα τα στοιχεία σου, που θα βρίσκεσαι στην Βολιβία, πως μπήκες και άλλες πληροφορίες. Η αξία αυτής της φόρμας είναι μηδενική, μέχρι την στιγμή που θα το χάσεις. Τότε το χαρτάκι αυτό ισοδύναμη με το πρώτο βραβείο του Αδύναμου Κρίκου, και εσύ είσαι ο Αδύναμος Κρίκος. Dios mios cavalero! Τι να σε κάνουμε. Μέγιστο έγκλημα! Στο τέλος, με 5-10 δολάρια τελειώνει η υπόθεση, και εσύ, εκτός από τα 5 δολάρια, έχασες και 2-3 ώρες από την ζωή σου.
Κλαιν μαιν. Bienvenidos a Bolivia. Ψάχνω τον οδηγό, και τον ρωτάω πόση ώρα θα κάτσουμε εδώ. Μέχρι να τελειώσει το γεύμα του ο εισπράκτορας. Βλέπω, ξεκίνησε την σούπα, θα του πάρει 15-20 λεπτά.
Πηγαίνω στο "μπαρ" και ρωτώ αν έχουν mate de coca (τσάι με φύλλα κόκας). Όχι, δεν έχουμε φύλλα κόκας εδώ, επειδή η Χιλή είναι απέναντι και εκεί τα φύλα είναι απαγορευμένα. Αλλά οι τελωνειακοί έπιναν πριν από λίγο μπροστά μου…
Ζαμαν φου, Bienvenidos a Bolivia.
Αγοράζω μια τοπική μπύρα και πηγαίνω στο κοντινό νεκροταφείο τρένων.
Επιστρέφουμε στο λεωφορείο και ταξιδεύουμε προς το Uyuni. Ο δρόμος δεν είναι πλέον ο καλύτερος. Βλέπω, πως ο υποσχόμενος αυτοκινητόδρομος Evo Morales Highway δεν έχει φτάσει ακόμα εδώ. Περνάμε μέσω από κάτι χωματόδρομους, ανάμεσα στην έρημο Atacama, κοιτάζοντας στο GPS πόση ώρα ακόμα προς το Uyuni όπως και τα guanaca (το είδος λάμα που ζει εδώ) έξω από το παράθυρο.
Μετά από 2 ή 3 ώρες φτάσαμε στο Uyuni.
Ρίχνω μια πρώτη ματιά. Ολόκληρη η πόλη ζει κυρίως με τον τουρισμό και ένα μικρό μέρος με την εξόρυξη αλατιού. Προσωπική γνώμη, νιώθω καλύτερα από την Calama που έφυγα πριν λίγες ώρες. Άλλα και φτωχότερη από αυτή.
Αλλά παντού βλέπω τις αγαπημένες μου cholitas! Οι cholitas είναι οι γηγενείς Βολιβιανές, που τα τελευταια 30 χρόνια, γυρίσαν πάλι στις παλιές φορεσιές τους με το χαρακτηριστικό καπέλο bowler.
Φτάνω στο ξενοδοχείο μου, το οποίο βρίσκετε στο κτίριο του σημερινού σιδηροδρομικού σταθμού. Το Onkel Inn Wagon Sleepbox Uyuni, είναι ενδιαφέρον project το οποίο δημιουργήθηκε από κατοίκους του Λα Παζ. Μέρη του σταθμού που για χρόνια ήταν άδεια, έγιναν ξενοδοχείο, με μοτίβο των παλιών βαγονιών κουπε. Είναι αρκετά φθηνό και το κυριότερο, δίπλα στα βασικά σημεία του Uyuni όπως τα γραφεία που κάνουν τουρ και εστιατόρια
Δίνω το διαβατήριό μου (το Πολωνικό) στη ρεσεψιόν και ο υπάλληλος με ρωτάει αν δεν είμαι Έλληνας. Απαντώ ναι, και χαίρεται να μιλήσει κάποιον που οι πρόγονοι του επινόησαν τη δημοκρατία. Τι να του πεις τώρα ότι παίζει να είσαι Έλληνας στο DNA 10-20%, και μου δείχνει από το laptop του, ζωντανή σύνδεση από τις πορείες σε La Paz και Santa Cruz.
Αποδείχθηκε ότι οι απλές πορείες που ξεκίνησαν στα μέσα Οκτώβρη, μεγάλωσαν και μετατράπηκαν σε επανάσταση. Το διαμέρισμα Σάντα Κρουζ, ζήτησε την παραίτηση του Έβο Μοράλες πιστεύοντας πως οι εκλογές ήταν νοθευμένες και στο Λα Παζ, ο Μοράλες ειχε κρυφτεί στο προεδρικό παλάτι του, περιτριγυρισμένος από ανθρακωρύχους του Ορούρο, να κρατάνε στα χέρια τους δυναμίτες, έτοιμοι να τους πετάξουν, για να προστατεύσουν τον Πρόεδρο.
Μιλάγαμε σχεδόν 2 ώρες (δεν είχα καν δει ακόμα το δωμάτιό μου) επειδή η συνομιλία που είχα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Καθώς ο ρεσεψιονίστ (και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου) ήταν αντι-Μοράλες, είχα μεγάλη ευκαιρία να μάθω νέα πράγματα που δεν ήξερα.
- Μπιεν, πάμε να τσιμπήσουμε κάτι; Θα σου απαντήσω στις ερωτήσεις σου σχετικά με τη Βολιβία του 2000-2019.
- Φυσικά, αφήνω το σακίδιο μου και αίρομαι.
Πήγαμε σε ένα κοντινό εστιατόριο, το οποίο φημίζεται για τα ψητά κρέατα και το chicharrón (τηγανισμένο λαρδί) που γίνεται ο τέλειος μεζές για το singani.
Ποτό στο ποτό, λουκάνικο στο λουκάνικο, μιλώντας ώρες για την ιστορία της Βολιβίας και την περίεργη πολιτική της, γύρισα στο δωμάτιο, μιας και η επόμενη μέρα θα είναι αρκετά δύσκολη.
Ξυπνάω πριν το ξυπνητήρι. Το πρωινό τρένο για το Ορούρο, έπρεπε να μας ξυπνήσει όλους με το κλάξον του, ότι έφτασε και φεύγει σε λίγο.
Για πρωινό, mate de coca για να συνηθίσω στην αλλαγή του υψόμετρου και βόλτα στο τουριστικό γραφείο Quechua Connection 4WD SRL για να πληρώσω το 3ήμερο τουρ.
Μιας και είχα αρκετό χρόνο, μέχρι να φύγουμε με το τουρ, πετάχτηκα στο διπλανό παζάρι (τα οποία αγαπώ) για μερικά βασικά ψώνια για το τουρ. Νερό, σνακ, μπύρες, poncho, chullo (από μαλλί αλπακά), μπρελόκ αλπάκα και 2 σακουλάκια φύλλα κόκας.
Επιστρέφω στο γραφείο, γεμάτος με σακούλες και εκεί μας περιμένουν 2 4x4 αμάξια. Μιας και ξέρω ισπανικά, μου λένε να κάτσω μπροστά, μιας και ο οδηγός δεν ξέρει καθόλου αγγλικά. Claro, για μένα σούπερ.
Στο αμάξι είδη περιμένουν ένα ζευγάρι από τη Γερμανία, ο Johann με τη σύζυγό του από το Ντίσελντορφ, η Ania Πολωνέζα που ζει στο Σίδνεϊ, μια άλλη Γερμανίδα Laura από την Κολονία και ο οδηγός μας Carlos. Σούπερ combo, μιας και ο Carlos είναι Προ-Μοράλες.
Γρήγορο briefing και ταξιδεύουμε στο πρώτο σημείο, το νεκροταφείο τρένων. Τα τρένα που θα βρούμε εδώ, είναι παλιές ατμομηχανές που η ιστορία τους σταμάτησε, όταν τα φορτηγά έγιναν φθηνότερα και ταχύτερα από τα τρένα. Το 1958, τα τρένα ξαναγύρισαν (αυτή την φορά ως ντίζελ) για να κάνουν την καθημερινή διαδρομή από τα ορυχεία του Ορούρο προς τα λιμάνια της Χιλής.
Ειλικρινά, δεν με ενθουσίασε το μέρος αρκετά. Τα τρένα στο συνοριακό πέρασμα, Ollagüe, μου άρεσαν περισσότερο. Ίσως ότι δεν υπήρχαν πολλοί άνθρωποι/τουρίστες εκεί. Μπορεί. Ή ίσως δεν είχαν καταστραφεί με γκράφιτι/ταγκιές όπως εδώ. Μπορεί
Το επόμενο σημείο, δεν ήταν μακριά από εμάς. Το εργοστάσιο αλατιού, Colchani, είναι το τελευταίο μέρος στο οποίο μπορούμε να κάνουμε τα ψώνια μας για το τουρ, πληρώνοντας με ΚΑΡΤΑ! Τι μπορούμε να αγοράσουμε από εκεί; Αλάτι με διάφορες γεύσεις (προτείνω με σκόρδο, πάπρικα aji και το καλύτερο, ΚΑΠΝΙΣΤΟ), πινακίδες για τον Atención λάμα και μπύρες / νερό μιας και μετά θα είναι πιο ακριβά.
Ταξιδεύουμε στο πιο διάσημο σημείο, στo salt flat (χίλια συγνώμη, δεν ξέρω πως είναι στα ελληνικά) που βρίσκεται το καταφύγιο, οι σημαίες από όλο το κόσμο. Το trademark και cover των περισσότερων οδηγών με θέμα την Βολίβια. Στο ράδιο, παίζει μουσική ποπ των Άνδεων, ανοίγω το σακουλάκι με τα φύλα κόκας και ο Carlos χαρούμενος, μου λεει ότι σπάνια βλέπει κάποιον gringo να τα μασουλάει.
Αρχίζουμε την συνομιλία καθώς οι συνεπιβάτες κοιμούνται ήδη. Το θέμα νούμερο 1, είναι η Λα Παζ και ο Μοράλες. Σήμερα για θα μάθω για ποιο λόγο είναι μέγας ηγέτης.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, στο Uyuni, χτιστήκαν σχολεία στα οποία πάνε τα παιδιά του, βρήκε δουλειά μιας και του πλήρωσαν για το δίπλωμα οδήγηση και εκπαίδευση για να μπορεί να κάνει τουρ πάνω στην έρημο. Σε λίγα λεπτά άρχισε να αχνοφέξετε και το περίφημο Salar de Uyuni.
Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, μας δίνουν ποδήλατα και μας λέμε να τα οδηγήσουμε για 3 χλμ. Ακούγεται εύκολο, αλλά είμαστε σε υψόμετρο πάνω από 4000 μέτρα και η οδήγηση πάνω στο salt flat δεν είναι από τα ευκολότερα πράγματα που έχω κάνει. Αλλά υπάρχει η ανταμοιβή στο τέλος της άσκησης.
Μεσημεριανό στα 4000 μέτρα και βόλτα στα γύρω μέρη
Σημαία ελληνική, γιοκ. Μόνο αυτή, του φίλου Χοσέ Αντόνιο Μαρθελίνο Γκουτιέρες Ντεριγκόν
Isla Incahuasi
Δυση ηλίου στο νησι Pia Pia
Την πρώτη νύχτα την περνάμε σε ξενοδοχείο χτισμένο με "τούβλα αλατιού" στην περιοχή Mañica, που ώρες ώρες ένιωθα ότι βρισκόμουν σε πάρτι στο αλατωρυχείο της Wieliczka. Στο μενού του ξενοδοχείου, γράφει ότι έχει ζεστό νερό. Ναι, πράγματι είχε. Για τον πρώτο επισκέπτη και τα πρώτα 5 λεπτά. Χαίρομε που εκπαιδεύτηκα, μετά από 3 χρόνια διαμονής σε εστία, να κάνεις ντους σε 3 λεπτά.
Πλούσιο πρωινό και παίρνουμε την κατεύθυνση προς τα σύνορα με τη Χιλή. Ξανά φύλα κόκας, ξανά πολιτική, μέχρι που το δρόμο μας κλείνουν αλπακάς. Βγαίνουμε όλοι από το αυτοκίνητο, για να βγάλουμε φωτογραφία τα ζωάκι, και χαιρόμαστε όπως η Βίρνα Δράκου στην Λάμψη με τα περιστέρια του Συντάγματος
Και οι διάσημες γραμμές, του σιδηροδρόμου Ferrocarril de Antofagasta a Bolivia, όπου τα τρένα μεταφέρουν κασσίτερο από το ορυχεία Οruro προς τη Antofagasta. Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να δούμε το τρένο, μιας και είχε είδη καθυστέρηση 20 ώρες
Γυρνάμε στο ίδιο μέρος, που ήμουν πριν 2 μέρες, στην περιοχή Ollagüe και με το ενεργό ηφαίστειο, που έχει το ίδιο όνομα με την περιοχή.
Και να δοκιμάσω την τοπική λιχουδιά, χοτ-ντογκ με ψητό chorizo από αλπακά.
Το επόμενο highlight του Uyuni είναι οι πολύχρωμες λίμνες των Άνδεων (τα πλαγκτόν και τα ορυκτά από τις πηγές είναι υπεύθυνα για τα χρώματα) όπου το ζεστό νερό προσελκύει τα φλαμίνγκο των Άνδεων κάθε χρόνο.
Λίμνη Cañapa
Λιμνη Hedionda
Λίμνη Kara
Λίμνη Colorada
Το τελευταίο σημείο του τουρ είναι γκέιζερ Mañana. Όποιος έχει επισκεφτεί κάποιο πάρκο με γκέιζερς, κυριαρχεί η έντονη μυρωδιά από θειάφι, καπνοί/ατμοί παντού και πινακίδες οι οποίες απαγορεύουν την είσοδο/πέρασμα πιο πέρα.
Ο Γιόχαν αποφάσισε, ωστόσο, ότι ήθελε να βγάλει μια καλύτερη φωτογραφία, δίπλα στο γκέιζερ, οπότε πέρασε το σκοινί και την πινακίδα. Σκύβει, για να βγει με καλύτερη πόζα, και γλουπ, ο μισός Γιόχαν μέσα στο γκέιζερ. Τρέχουμε με τον Carlos, και ψάχνουμε τρόπο πως να τον βγάλουμε, χωρίς να πέσουμε και εμείς μέσα. Βρίσκουμε τρόπο και των βγάζουμε με την βοήθεια εργαλείων από το αμάξι.
Tα παντελόνια του, γεμάτα με θειάφι και άλλα μέταλλα. Του φωνάζουμε να πετάξει όσο πιο γρήγορα μπορεί τα παπούτσια του και τα παντελόνια, για να μην χειροτερεύσει τα εγκαύματα του.
Ρίχνουμε μια ματιά. Δεν υπάρχει κάποιο βαρύ έγκαυμα. Δεν χρειάζεται να τρέξουμε στο πλησιέστερο νοσοκομείο, που είναι στο San Pedro de Atacama, 4 ώρες δρόμος και με το πέρασμα να δουλεύει όλο 24ώρο.
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο για να βοηθήσουμε τον Γιόχαν. Εγκαύματα πρώτου βαθμού, δεν είναι τόσο τραγικά, άλλα δεν ξέρουμε τι μέταλλα υπήρχαν μέσα στο γκέιζερ. Του βάζουμε βαζελίνη, αντιβιωτικά να ρίξει την θερμοκρασία και του λέμε να χαλαρώσει
Δείπνο, ο Γιόχαν είδη κοιμάται, χαλαρώνουμε στο τοπικό ιαματικό λουτρό με μπύρα και κρασάκι της Βολιβίας.
Πρωινό και τελευταία points πριν την επιστροφή προς Χιλή
Ερημος Σαλβαντόρ Ντάλι
Οι τελευταίες πολύχρωμες λίμνες. Η Πράσινη και η Άσπρη, και το μέρος που αποχωριζόμαστε στο τουρ, με αυτούς που γυρνάνε στο Uyuni και με αυτούς που που πάνε στο Portezuelo del Cajón, στο συνοριακό πέρασμα με την Χιλή και μετα στο San Pedro de Atacama.
Πριν καν περάσουμε, το πρώτο πέρασμα, μας σταματάνε οι τελωνειακοί, και ζητάνε από εμένα και έναν Ιταλό να βγούμε από το αμάξι. Έκπληκτοί βγαίνουμε, γιατί δεν ξέρουμε για πιο λόγο, και μας βάζουν σε ένα γραφείο με άλλους ταξιδιώτες. Μασουλάω τα τελευταία φύλλα κόκας που είχα, και μας δίνουν ένα χαρτί να συμπληρώσουμε.
Questionnaire regarding your trip in Bolivia. Ουφ, δεν κάναμε καμιά βλακεία. Το συμπληρώνουμε, ευχαριστούμε τους τελωνειακούς και μας εύχονται καλή συνέχεια.
Επόμενο πέρασμα, ο leader μαζεύει τα διαβατήρια μας και μαζεύουμε τα μπαγκάζια μας, για να τα πάμε στο δίπλα λεωφορείο, που θα μας πάει στην Χιλή.
Gracias por todo Bolivia!