kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.996
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
(Γνωστή: κάπου έχετε πετύχει Γεωργιανό στη χώρα μας.
Άγνωστη: τι πραγματικά ξέρετε γι' αυτήν?)
Πάλι το παρακάναμε. Πάλι το προσπαθήσαμε. Πάλι δεν το μετανιώσαμε. Εντατικό, εντατικότατο πρόγραμμα στας Γεωργίας. Με τον οδηγό στο χέρι κι ένα ημερήσιο πρόγραμμα που άφηνε λιγοστά περιθώρια για χασομέρι. Και τέσσερις μέρες γεμάτες με εικόνες πρωτόγνωρες για εμένα. Πίνακες ζωγραφικής. Καύκασος? Vardzia? Mtskheta? David Gareja? Tsminda Sameba? Μετά από όλες αυτές τις εκπλήξεις που επιμελώς φρόντισα να μην τις προδώσω περιδιαβαίνοντας και αναζητώντας τις στο internet πριν το ταξίδι, ερχόμαστε στις υπόλοιπες εικόνες. Άλλες λιτές, ιστορικές, ενδιαφέρουσες. Τιφλίδα. Gori. Και μετά Kazbegi (με μια επίσκεψη απόλυτο highlight, στο τραπεζικό υποκατάστημα του χωριού). Πάλι όμως φλυαρώ. Πιθανότατα επειδή είναι τόσο νωρίς, βλέπετε, για να μπουν σε μια σειρά. Κι ο διπλανός ροχαλίζει καθώς πετώ προς Πόλη άρα δεν έχω τι άλλο να κάνω παρά να αρχίσω τη γραφή. Άρα ξεκινάμε από την άκρη του μίτου και συνεχίζω
Το φιαλίδιο με το ελαφρύ κόκκινο κρασί που διαμοιράζεται στα σύνορα της χώρας, μόλις άνοιξε. Κάτι άλλο δεν μπορούσα να κάνω παρά να πιω μια γουλιά τούτη την αξημέρωτη ώρα αναμονής στο αεροδρόμιο της Τιφλίδας. Η χώρα ισχυρίζεται ότι είναι η γενέτειρα του κρασιού καθώς 8000 χρόνια πριν, μέσα σε αγγείο βρέθηκαν αποξηραμένες ρόγες σταφυλιού πράγμα το οποίο, σαφέστατα και αδιαμφισβήτητα οδηγεί στο συμπέρασμα , ότι σε αυτό το μικρό σημείο της Παγγαίας, οι τότε Γεωργιανοί ανακάλυψαν τα μυστικά του οίνου (ήμουν αρκετά ειρωνικός ή να το ξεσκίσω κιαλλο?) Ολ’ αυτά διάβαζα περιμένοντας το αεροπλάνο που θα φέρει την υπόλοιπη παρέα. Ερχόμενοι, νοικιάζουμε το αμάξι και κατεβάζουμε στην πόλη τον υπάλληλο της εταιρίας ενοικιάσεων. Πρόλαβε να μας εκφράσει την συμπάθεια του προς τους Έλληνες
(επειδή έχει έρθει Ελλάδα? : X
επειδή έχει γνωρίσει κάμποσους?: X
επειδή είμαστε όλοι ορθόδοξοι? : V
άλλωστε,)
δεν ήταν ο μόνος στη χώρα που εξέφρασε τη συμπάθεια του μόνο και μόνο γι’ αυτό το λόγο (μα κι αυτό δεν είναι ρατσισμός?). Επίσης δεν έχασε χρόνο να ενδιαφερθεί για την κατάσταση της χώρας (πράγμα που δεν το άφησα να αιωρείται πάνω μου ως πέπλο οίκτου και συμπόνιας, αντιστρέφοντας την ερώτηση για την κατάσταση της χώρας του καθώς είχα προλάβει να πάρω γεύση από τα καταθλιπτικά περίχωρα της πόλης.) Φάνηκε αισιόδοξος. Κι αυτός και όλοι οι υπόλοιποι ερωτηθέντες κατά τη διάρκεια παραμονής μας. Πιστεύουν ότι ο νέος αρχηγός της χώρας, όντας δισεκατομμυριούχος, αφενός δε θα τον ενδιαφέρει να κλέψει, αφετέρου θα προσφέρει στη χώρα του. Πλέον κινούμαστε επί τη λεωφόρο George W Bush (φτου κακά) όπου η αρχή της κοσμείται από τη μορφή του. Φτάνοντας πιο κεντρικά διαπιστώνουμε τα όσα είχα προλάβει να κατανοήσω από το g.earth. Είναι χτισμένη σε έντονο ανάγλυφο με απότομους λόφους σε κάθε κατεύθυνση. Αρχικά προσεγγίζουμε από νοτιοανατολικά άρα μια εκκλησία σε λόφο απέναντι από το κέντρο (αγνώστων λοιπών στοιχείων… να και μια πληροφορία bonus: το google earth δε λειτουργεί στο Μαρόκο) είναι η πρώτη που βλέπουμε. Στη συνέχεια το κάστρο της πόλης Nariqala με την εκκλησία του, το ποτάμι Mtkvari με την γέφυρα Peace (που "κυκλοφορεί" με το παρατσούκλι Always Bridge καθώς μοιάζει με γιγαντιαία σερβιέτα. Αρκέστηκα να την προσφωνώ με μια αισχρότερη έκδοση της "σερβιέτας'). Όλ’ αυτά στην ανατολική πλευρά του Mtkvari όπου εκεί απλώνεται και το νέο και το παλιό κέντρο της πόλης. Tην πλευρά από την οποία κατεβαίνουμε, την ανατολική, την κοσμούν το προεδρικό παλάτι (call me Reichstag) και η τεράστια και άρτια αφιχθείσα Tsminda Sameba (εκκλησία ετών πέντε, μετρίου μεγέθους αν τη μετρήσουμε με αστρικές μονάδες και ουδεμία σχέση με την Sameba που ανέφερα παραπάνω).
Η σερβιέτας κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να χαρακτηριστεί παιχνιδιάρα κοντά στα όρια του κιτς χωρίς όμως να βρίσκεται εντός τους. Οι δυο εκκλησίες και το κάστρο, συνθέτουν το κάδρο. Βόρια το glitter (δικό μου παρατσούκλι προς τον πύργο (που μοιάζει με πύργο τηλεόρασης) στην κορυφή του λόφου, λόγω των λαμπιονιών που αναβοσβήνουν υστερικά πάνω του) το διαστημικό υπουργείο πολιτισμού να δημιουργεί μια αρχιτεκτονική αλληλουχία με την εξωγήινη σερβιέτας και τον διαστημικό σταθμό κάτω από το παλάτι (σε λίγες ώρες θα φωτογραφίζουμε και ένα σπίτι με μορφή ΑΤΙΑ). Θα κινηθούμε προς την πλατεία Ελευθερίας όπου ο κεντρικός δρόμος της πόλης, η Rustaveli, την τροφοδοτεί με τα οχήματα που θα σκορπιστούν στους διάφορους δρόμους που οδηγούν στο παλιό κέντρο. Θα κάνω μια παύση για να σας δώσω μερικές πληροφορίες προσανατολισμού.
ΥΓ1: μπόλικες εικόνες έρχονται από τα επόμενα posts
ΥΓ2: όσοι αισθάνονται ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία δεν αναφέρονται στην ιστορία, μπορούν να ανοίξουν νέο θέμα ή να συμπληρώσουν (κοσμια!) στο υπάρχον. Ευχαριστώ.
ΥΓ3: ζητώ συγνώμη από το forum που θα αναγκαστεί να διαβάσει το "ΥΓ2" 30 φορές εντός της ιστορίας.
Άγνωστη: τι πραγματικά ξέρετε γι' αυτήν?)
Πάλι το παρακάναμε. Πάλι το προσπαθήσαμε. Πάλι δεν το μετανιώσαμε. Εντατικό, εντατικότατο πρόγραμμα στας Γεωργίας. Με τον οδηγό στο χέρι κι ένα ημερήσιο πρόγραμμα που άφηνε λιγοστά περιθώρια για χασομέρι. Και τέσσερις μέρες γεμάτες με εικόνες πρωτόγνωρες για εμένα. Πίνακες ζωγραφικής. Καύκασος? Vardzia? Mtskheta? David Gareja? Tsminda Sameba? Μετά από όλες αυτές τις εκπλήξεις που επιμελώς φρόντισα να μην τις προδώσω περιδιαβαίνοντας και αναζητώντας τις στο internet πριν το ταξίδι, ερχόμαστε στις υπόλοιπες εικόνες. Άλλες λιτές, ιστορικές, ενδιαφέρουσες. Τιφλίδα. Gori. Και μετά Kazbegi (με μια επίσκεψη απόλυτο highlight, στο τραπεζικό υποκατάστημα του χωριού). Πάλι όμως φλυαρώ. Πιθανότατα επειδή είναι τόσο νωρίς, βλέπετε, για να μπουν σε μια σειρά. Κι ο διπλανός ροχαλίζει καθώς πετώ προς Πόλη άρα δεν έχω τι άλλο να κάνω παρά να αρχίσω τη γραφή. Άρα ξεκινάμε από την άκρη του μίτου και συνεχίζω
Το φιαλίδιο με το ελαφρύ κόκκινο κρασί που διαμοιράζεται στα σύνορα της χώρας, μόλις άνοιξε. Κάτι άλλο δεν μπορούσα να κάνω παρά να πιω μια γουλιά τούτη την αξημέρωτη ώρα αναμονής στο αεροδρόμιο της Τιφλίδας. Η χώρα ισχυρίζεται ότι είναι η γενέτειρα του κρασιού καθώς 8000 χρόνια πριν, μέσα σε αγγείο βρέθηκαν αποξηραμένες ρόγες σταφυλιού πράγμα το οποίο, σαφέστατα και αδιαμφισβήτητα οδηγεί στο συμπέρασμα , ότι σε αυτό το μικρό σημείο της Παγγαίας, οι τότε Γεωργιανοί ανακάλυψαν τα μυστικά του οίνου (ήμουν αρκετά ειρωνικός ή να το ξεσκίσω κιαλλο?) Ολ’ αυτά διάβαζα περιμένοντας το αεροπλάνο που θα φέρει την υπόλοιπη παρέα. Ερχόμενοι, νοικιάζουμε το αμάξι και κατεβάζουμε στην πόλη τον υπάλληλο της εταιρίας ενοικιάσεων. Πρόλαβε να μας εκφράσει την συμπάθεια του προς τους Έλληνες
(επειδή έχει έρθει Ελλάδα? : X
επειδή έχει γνωρίσει κάμποσους?: X
επειδή είμαστε όλοι ορθόδοξοι? : V
άλλωστε,)
δεν ήταν ο μόνος στη χώρα που εξέφρασε τη συμπάθεια του μόνο και μόνο γι’ αυτό το λόγο (μα κι αυτό δεν είναι ρατσισμός?). Επίσης δεν έχασε χρόνο να ενδιαφερθεί για την κατάσταση της χώρας (πράγμα που δεν το άφησα να αιωρείται πάνω μου ως πέπλο οίκτου και συμπόνιας, αντιστρέφοντας την ερώτηση για την κατάσταση της χώρας του καθώς είχα προλάβει να πάρω γεύση από τα καταθλιπτικά περίχωρα της πόλης.) Φάνηκε αισιόδοξος. Κι αυτός και όλοι οι υπόλοιποι ερωτηθέντες κατά τη διάρκεια παραμονής μας. Πιστεύουν ότι ο νέος αρχηγός της χώρας, όντας δισεκατομμυριούχος, αφενός δε θα τον ενδιαφέρει να κλέψει, αφετέρου θα προσφέρει στη χώρα του. Πλέον κινούμαστε επί τη λεωφόρο George W Bush (φτου κακά) όπου η αρχή της κοσμείται από τη μορφή του. Φτάνοντας πιο κεντρικά διαπιστώνουμε τα όσα είχα προλάβει να κατανοήσω από το g.earth. Είναι χτισμένη σε έντονο ανάγλυφο με απότομους λόφους σε κάθε κατεύθυνση. Αρχικά προσεγγίζουμε από νοτιοανατολικά άρα μια εκκλησία σε λόφο απέναντι από το κέντρο (αγνώστων λοιπών στοιχείων… να και μια πληροφορία bonus: το google earth δε λειτουργεί στο Μαρόκο) είναι η πρώτη που βλέπουμε. Στη συνέχεια το κάστρο της πόλης Nariqala με την εκκλησία του, το ποτάμι Mtkvari με την γέφυρα Peace (που "κυκλοφορεί" με το παρατσούκλι Always Bridge καθώς μοιάζει με γιγαντιαία σερβιέτα. Αρκέστηκα να την προσφωνώ με μια αισχρότερη έκδοση της "σερβιέτας'). Όλ’ αυτά στην ανατολική πλευρά του Mtkvari όπου εκεί απλώνεται και το νέο και το παλιό κέντρο της πόλης. Tην πλευρά από την οποία κατεβαίνουμε, την ανατολική, την κοσμούν το προεδρικό παλάτι (call me Reichstag) και η τεράστια και άρτια αφιχθείσα Tsminda Sameba (εκκλησία ετών πέντε, μετρίου μεγέθους αν τη μετρήσουμε με αστρικές μονάδες και ουδεμία σχέση με την Sameba που ανέφερα παραπάνω).
Η σερβιέτας κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να χαρακτηριστεί παιχνιδιάρα κοντά στα όρια του κιτς χωρίς όμως να βρίσκεται εντός τους. Οι δυο εκκλησίες και το κάστρο, συνθέτουν το κάδρο. Βόρια το glitter (δικό μου παρατσούκλι προς τον πύργο (που μοιάζει με πύργο τηλεόρασης) στην κορυφή του λόφου, λόγω των λαμπιονιών που αναβοσβήνουν υστερικά πάνω του) το διαστημικό υπουργείο πολιτισμού να δημιουργεί μια αρχιτεκτονική αλληλουχία με την εξωγήινη σερβιέτας και τον διαστημικό σταθμό κάτω από το παλάτι (σε λίγες ώρες θα φωτογραφίζουμε και ένα σπίτι με μορφή ΑΤΙΑ). Θα κινηθούμε προς την πλατεία Ελευθερίας όπου ο κεντρικός δρόμος της πόλης, η Rustaveli, την τροφοδοτεί με τα οχήματα που θα σκορπιστούν στους διάφορους δρόμους που οδηγούν στο παλιό κέντρο. Θα κάνω μια παύση για να σας δώσω μερικές πληροφορίες προσανατολισμού.
ΥΓ1: μπόλικες εικόνες έρχονται από τα επόμενα posts
ΥΓ2: όσοι αισθάνονται ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία δεν αναφέρονται στην ιστορία, μπορούν να ανοίξουν νέο θέμα ή να συμπληρώσουν (κοσμια!) στο υπάρχον. Ευχαριστώ.
ΥΓ3: ζητώ συγνώμη από το forum που θα αναγκαστεί να διαβάσει το "ΥΓ2" 30 φορές εντός της ιστορίας.
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 203