StellAnna
Member
- Μηνύματα
- 921
- Likes
- 365
- Επόμενο Ταξίδι
- Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Ο πιο εύκολος τρόπος για να επισκεφθείς την καρδιά της παλιάς πόλης, την Μπάρι Γκοτίκ, είναι να ξεκινήσεις από την Πλάθα Ρεάλ. Η πλατεία αυτή, χαρακτηρίζεται από υπέροχα νεοκλασικά κτίρια του 18ου αιώνα και ρομαντικές στοές. Πανέμορφα καφέ και μικρά φαγάδικα, την ζωντανεύουν, προκαλώντας κάθε είδους πορτοφολάδες, να εξασκήσουν τις ʽικανότητές τουςʼ. Η πλατεία έχει ψηλούς φοίνικες, μία όμορφη κρήνη του 1850 και δυο φανοστάτες που μοιάζουν με δέντρα. Αυτό ήταν το πρώτο εικαστικό ʽδώροʼ του Γκαουντί στη Βαρκελώνη.
Παίρνεις την καρρέρ ντε Φερράν, μέχρι τον Σαν Ντομενέκ ντελ Καλ. ΄Εχεις φτάσει στην μεσαιωνική περιοχή της Εβραϊκής συνοικίας, γνωστή και ως Μπάρρι ντελ Καλ. Ήταν μια πλούσια και ευημερούσα γειτονιά, τόσο οικονομικά όσο και πολιτιστικά, έως ότου οι Εβραίοι εκδιώχθηκαν. Τα πιο παλιά σπίτια της πόλης είναι στον τομέα αυτό, που χρονολογείται ήδη από τον 12ο αιώνα και παρ΄ όλο που υπάρχουν μόνον ερείπια των συναγωγών, στον αριθμό 1 της Καρρέρ ντε Μαρλέτ, μπορείς να δεις μια ταμπελίτσα, με την επιγραφή ενός ραβίνου “Εβραϊκό Ιερό Ίδρυμα του Samuel Hassardi, για τον οποίον, η ζωή δεν τελειώνει ποτέ”.
Ανεβαίνεις βόρεια, προς στην Πλάθα ντελ Πι. Θα προσέξεις στην πρόσοψη της εκκλησιάς, μια τεράστια γυάλινη ροζέτα, που είναι από τις πιο εντυπωσιακές της πόλης. Από αυτή την πλατεία μέσω του δρόμου Banys Nous φτάνεις στην Πλάθα ντε Σαν Φιλίπ Νέρι. Σε αυτό το τετράγωνο είναι το Μουσείο ντε Καλκάτ, που στεγάζει το Μουσείο παλαιών υποδημάτων. Ακολουθείς την Καρρέρ ντε Πάλλα, που ονομάστηκε έτσι γιατί αυτό είναι το μέρος που ζύγιζαν το σανό για να πωληθεί μετά στους εμπόρους. Φτάνεις στην Πλάθα Νόβα. Εδώ υπάρχουν δύο ημικυκλικοί ρωμαϊκοί πύργοι, που αποτελούν αυτό που είναι γνωστό ως το Portal de Bisbe, και το Παλάθιο των επισκόπων. Σε μια μικρή κόχη ενός από τους πύργους υπάρχει μια εικόνα του Sant Roc, στον οποίον οι πιστοί προσεύχονταν για να ζητήσουν προστασία από τις μάστιγες της εποχής. Στον δρόμο της Σάντα Λουθία, το σπίτι, η Κάζα ντε Λ΄ Αρκάδια, δηλαδή το σπίτι του Αρχιδιάκονου του καθεδρικού ναού, βρίσκεται δίπλα στο ρωμαϊκό τοίχο. Σε ένα από τα πατώματα στεγάζεται το Ιστορικό Αρχείο της Βαρκελώνης
Η Κάζα ντε Λʼ Αρκάδια αποτελεί μέρος του περιβλήματος του καθεδρικού ναού. Το παρεκκλήσι της Αγίας Λουσίας στη γωνία του δρόμου Μπίσμπε, χτίστηκε τριάντα χρόνια νωρίτερα, αλλά αργότερα ενσωματώθηκε στη Μητρόπολη.
Ο Καθεδρικός Ναός, www.website.es/catedralbcn , αυτός ο μεγαλειώδης γοτθικός καθεδρικός, κτίστηκε πάνω στα ερείπια μιας ρωμανικής εκκλησίας, η οποία με τη σειρά της αντικατέστησε μια Βισιγοτθική εκκλησία. Ο ναός είναι αφιερωμένος στην Αγία Ευλαλία, που είναι και η πολιούχος της πόλης. Η Αγία Ευλαλία μαρτύρησε στη Βαρκελώνη το 304 και αναπαύεται σε μια σαρκοφάγο, μέσα στο Ναό, στην κρύπτη της Αγίας Ευλαλίας. Η είσοδος στο ναό είναι επί πληρωμή (8-13.30 και 17-19.30).
Συνεχίζεις στην Καρέρ ντελ Μπίσμπε νότια, προς την Πλάθα ντε Σαν Χάιμε. Δεξιά σου έχεις το Palau de la Generalitat, που στεγάζει την έδρα της καταλανικής κυβέρνησης, από το 1403. Ο πρόεδρος της Generalitat κατοικεί στην Casa dels Canonges, που βρίσκεται αριστερά σου και που ενώνεται με το Palau με μια γέφυρα, πάνω από την Καρέρ ντελ Μπίσμπε. Η γέφυρα θυμίζει έντονα τη Γέφυρα των Στεναγμών στη Βενετία.
Φτάνεις στην Πλάθα ντε Σαν Χάιμε, που επί ρωμαϊκών χρόνων ήταν ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης. Βόρεια βρίσκεται το Palau de la Generalitat και ακριβώς απέναντι, η Κάζα ντε Λα Σιουτάτ, το Αγιουνταμιέντο. Το Δημαρχείο της πόλης, σε νεοκλασικό ρυθμό, ανάγεται στα 1840. Για όσους θέλουν, είναι επισκέψιμο κάποιες ώρες, πολύ περιορισμένες όμως κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ημερών. Το Σαλό ντε Σαν, δηλαδή η αίθουσα των εκατό, είναι πολύ εντυπωσιακή, όπως είναι και το Σαλό ντε λας Κρόνικας, του 1ου ορόφου. Εκεί βρίσκονται νωπογραφίες που παριστούν τα κατορθώματα των στρατευμάτων του Ρογήρου ντε Φλορ, που μαζί με τους Αλμογάβαρους πολέμησαν για λογαριασμό των Βυζαντινών, εναντίον των τούρκων στη Μικρά Ασία. Τελικά, λόγω της μεγάλης φόρας που είχαν πάρει, κατέλαβαν και το δουκάτο των Αθηνών, το 1311.
Στην Πλάθα ντε Σαν Χάιμε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όπως και στην Πλάθε ντε λα Σέου, δίνονται παραστάσεις του εθνικού λαϊκού χορού της Καταλωνίας, τη γνωστή σαρδάνα. Για τις ώρες και τις μέρες, πρέπει να ρωτήσεις τα γραφεία πληροφοριών της πόλης. Πάντως, σίγουρα τις Κυριακές, δίνονται παραστάσεις.
Από την πλατεία, κάνεις αριστερά, στον δρόμο Λιμπρετερία, που κοσμείται από υπέροχα μικρά μαγαζιά, με είδη λαϊκής τέχνης, κατά το πλείστον. Σε λίγο βρίσκεσαι στην πανέμορφη Πλάθα ντελ Ρέι, την πλατεία του Βασιλιά. Αυτή η πλατεία ήταν μια πολύβοη αγορά των μεσαιωνικών χρόνων. Από το Μιραδόρ ντελ Ρέι Μαρτί, αυτόν τον ψηλό πενταόροφο πύργο του 1557, η θέα στην παλιά πόλη είναι μαγευτική. Κοντά σε τούτη την πλατεία, στην Βεγουκέρ Καρρέρ, βρίσκεται το Mουσείο Ιστορίας της πόλης, το Museu d’ Istoria del Ciutat, www.museuhistoria.bcn.es που στεγάζεται στην κάζα Κλαριάνα-Παντεγιάς, σε ένα σπίτι καταλανικού γοτθικού ρυθμού του 15ου αιώνα. Αυτό το κτίριο μεταφέρθηκε πέτρα πέτρα από την αρχική του θέση, που ήταν στην Καρρέρ Μερκαντέρς. Αν και το μουσείο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι όμως αξιοσημείωτο ότι από την αίθουσα 3 του μουσείου κατεβαίνεις στο υπόγειο, όπου μπορείς να δεις τα υπολείμματα ρωμαϊκών κτιρίων. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας, βρίσκεται το παρεκκλήσι της Αγίας Αγκάθα, καταλανικού γοτθικού ρυθμού του 14ου αιώνα, και το Σαλόν ντελ Τινέλ, η παλιά αίθουσα γιορτών του Βασιλικού Παλατιού, με υπέροχες ρωμανικές τοιχογραφίες στρατιωτικού περιεχομένου. ΄Οταν συνεδρίαζε σε αυτή την αίθουσα η Ιερά εξέταση, άφηνε να διαρρέει ο μύθος ότι όποιος έλεγε ψέματα, θα έβλεπαν τις πέτρες της οροφής να κινούνται.
Εδώ βρίσκεται και το Παλάθιο Ρεάλ Μαγιόρ, που το 1487, ήταν η έδρα του Ιερού Δικαστηρίου. Αργότερα έγινε Παλάτι των Καθολικών Βασιλέων και εδώ δέχθηκαν το Χριστόφορο Κολόμβο, όταν επέστρεψε από την Αμερική. Σήμερα αυτό το κτίριο στεγάζει το Μουσείο Φεντερίκο Μαρές. www.museumares.bcn.cat Στα σκαλιά αυτού του κτιρίου, ο βασιλιάς Φερδινάρδος και η βασίλισσα Ισαβέλλα, υποδέχθηκαν τον Χριστόφορο Κολόμβο. Το μουσείο Μαρές περιλαμβάνει συλλογές γλυπτικής, καθώς και αντικείμενα από την καθημερινή ζωή. Υπέροχες βεντάλιες, καπέλα, κοσμήματα, σκεύη, κούκλες, κουρδιστά παιχνίδια, και ένα εντυπωσιακό κουκλοθέατρο. Για να φτάσεις στο μουσείο θα περάσεις από μια εσωτερική αυλή, ατόφια μεσαιωνική και πολύ εντυπωσιακή.
Συνεχίζεις νοτιοανατολικά και έρχεσαι στην εκκλησιά της Σάντα Μαρία Ντελ Μαρ, χτισμένη το 1330 περίπου. Πίσω από την εκκλησία, η πλατεία, στην οποία ορθώνεται το Μερκάντο ντελ Μπόρνε, ήταν χώρος που διεξάγονταν μονομαχίες και ιππομαχίες.
Παίρνεις την Κάλλε ντε Μοντκάντα προς τα βόρεια. Ο δρόμος κοσμείται από όμορφα κτίρια που ήταν κατοικίες ευγενών, γοτθικού κυρίως ρυθμού. Στον αριθμό 15, στο Παλάτι Μπερενγκέρ ντε Ακιλάρ, ένα κτίσμα του 14ου αιώνα, στεγάζεται στο Μουσείο Πικάσο. www.museupicasso.bcn.es Η ιδιαιτερότητα αυτού του μουσείου ανάγεται στο γεγονός ότι τα μέσα από τα εκατοντάδες έργα του καλλιτέχνη, δίνεται μια ολοκληρωμένη εικόνα, της εξέλιξής του, από την παιδική ηλικία μέχρι το 1904, που ήταν η περίοδος της δεύτερης παραμονής του στην Βαρκελώνη. Παρουσιάζονται ακόμα, έργα του Πικάσο, που έκανε σε ηλικία 9 ετών, στη Μάλαγα, και αργότερα στην Λα Κορούνια. Επίσης υπάρχουν έργα του καλλιτέχνη, από τη γαλάζια περίοδο. Ο Πικάσο, που πήρε το όνομα της μητέρας του, επέστρεψε στη Βαρκελώνη για τελευταία φορά το 1917, τότε που δημιούργησε τον Αρλεκίνο, αυτό το μοναδικό έργο, που είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό.
Παίρνεις την καρρέρ ντε Φερράν, μέχρι τον Σαν Ντομενέκ ντελ Καλ. ΄Εχεις φτάσει στην μεσαιωνική περιοχή της Εβραϊκής συνοικίας, γνωστή και ως Μπάρρι ντελ Καλ. Ήταν μια πλούσια και ευημερούσα γειτονιά, τόσο οικονομικά όσο και πολιτιστικά, έως ότου οι Εβραίοι εκδιώχθηκαν. Τα πιο παλιά σπίτια της πόλης είναι στον τομέα αυτό, που χρονολογείται ήδη από τον 12ο αιώνα και παρ΄ όλο που υπάρχουν μόνον ερείπια των συναγωγών, στον αριθμό 1 της Καρρέρ ντε Μαρλέτ, μπορείς να δεις μια ταμπελίτσα, με την επιγραφή ενός ραβίνου “Εβραϊκό Ιερό Ίδρυμα του Samuel Hassardi, για τον οποίον, η ζωή δεν τελειώνει ποτέ”.
Ανεβαίνεις βόρεια, προς στην Πλάθα ντελ Πι. Θα προσέξεις στην πρόσοψη της εκκλησιάς, μια τεράστια γυάλινη ροζέτα, που είναι από τις πιο εντυπωσιακές της πόλης. Από αυτή την πλατεία μέσω του δρόμου Banys Nous φτάνεις στην Πλάθα ντε Σαν Φιλίπ Νέρι. Σε αυτό το τετράγωνο είναι το Μουσείο ντε Καλκάτ, που στεγάζει το Μουσείο παλαιών υποδημάτων. Ακολουθείς την Καρρέρ ντε Πάλλα, που ονομάστηκε έτσι γιατί αυτό είναι το μέρος που ζύγιζαν το σανό για να πωληθεί μετά στους εμπόρους. Φτάνεις στην Πλάθα Νόβα. Εδώ υπάρχουν δύο ημικυκλικοί ρωμαϊκοί πύργοι, που αποτελούν αυτό που είναι γνωστό ως το Portal de Bisbe, και το Παλάθιο των επισκόπων. Σε μια μικρή κόχη ενός από τους πύργους υπάρχει μια εικόνα του Sant Roc, στον οποίον οι πιστοί προσεύχονταν για να ζητήσουν προστασία από τις μάστιγες της εποχής. Στον δρόμο της Σάντα Λουθία, το σπίτι, η Κάζα ντε Λ΄ Αρκάδια, δηλαδή το σπίτι του Αρχιδιάκονου του καθεδρικού ναού, βρίσκεται δίπλα στο ρωμαϊκό τοίχο. Σε ένα από τα πατώματα στεγάζεται το Ιστορικό Αρχείο της Βαρκελώνης
Η Κάζα ντε Λʼ Αρκάδια αποτελεί μέρος του περιβλήματος του καθεδρικού ναού. Το παρεκκλήσι της Αγίας Λουσίας στη γωνία του δρόμου Μπίσμπε, χτίστηκε τριάντα χρόνια νωρίτερα, αλλά αργότερα ενσωματώθηκε στη Μητρόπολη.
Ο Καθεδρικός Ναός, www.website.es/catedralbcn , αυτός ο μεγαλειώδης γοτθικός καθεδρικός, κτίστηκε πάνω στα ερείπια μιας ρωμανικής εκκλησίας, η οποία με τη σειρά της αντικατέστησε μια Βισιγοτθική εκκλησία. Ο ναός είναι αφιερωμένος στην Αγία Ευλαλία, που είναι και η πολιούχος της πόλης. Η Αγία Ευλαλία μαρτύρησε στη Βαρκελώνη το 304 και αναπαύεται σε μια σαρκοφάγο, μέσα στο Ναό, στην κρύπτη της Αγίας Ευλαλίας. Η είσοδος στο ναό είναι επί πληρωμή (8-13.30 και 17-19.30).
Συνεχίζεις στην Καρέρ ντελ Μπίσμπε νότια, προς την Πλάθα ντε Σαν Χάιμε. Δεξιά σου έχεις το Palau de la Generalitat, που στεγάζει την έδρα της καταλανικής κυβέρνησης, από το 1403. Ο πρόεδρος της Generalitat κατοικεί στην Casa dels Canonges, που βρίσκεται αριστερά σου και που ενώνεται με το Palau με μια γέφυρα, πάνω από την Καρέρ ντελ Μπίσμπε. Η γέφυρα θυμίζει έντονα τη Γέφυρα των Στεναγμών στη Βενετία.
Φτάνεις στην Πλάθα ντε Σαν Χάιμε, που επί ρωμαϊκών χρόνων ήταν ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης. Βόρεια βρίσκεται το Palau de la Generalitat και ακριβώς απέναντι, η Κάζα ντε Λα Σιουτάτ, το Αγιουνταμιέντο. Το Δημαρχείο της πόλης, σε νεοκλασικό ρυθμό, ανάγεται στα 1840. Για όσους θέλουν, είναι επισκέψιμο κάποιες ώρες, πολύ περιορισμένες όμως κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ημερών. Το Σαλό ντε Σαν, δηλαδή η αίθουσα των εκατό, είναι πολύ εντυπωσιακή, όπως είναι και το Σαλό ντε λας Κρόνικας, του 1ου ορόφου. Εκεί βρίσκονται νωπογραφίες που παριστούν τα κατορθώματα των στρατευμάτων του Ρογήρου ντε Φλορ, που μαζί με τους Αλμογάβαρους πολέμησαν για λογαριασμό των Βυζαντινών, εναντίον των τούρκων στη Μικρά Ασία. Τελικά, λόγω της μεγάλης φόρας που είχαν πάρει, κατέλαβαν και το δουκάτο των Αθηνών, το 1311.
Στην Πλάθα ντε Σαν Χάιμε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όπως και στην Πλάθε ντε λα Σέου, δίνονται παραστάσεις του εθνικού λαϊκού χορού της Καταλωνίας, τη γνωστή σαρδάνα. Για τις ώρες και τις μέρες, πρέπει να ρωτήσεις τα γραφεία πληροφοριών της πόλης. Πάντως, σίγουρα τις Κυριακές, δίνονται παραστάσεις.
Από την πλατεία, κάνεις αριστερά, στον δρόμο Λιμπρετερία, που κοσμείται από υπέροχα μικρά μαγαζιά, με είδη λαϊκής τέχνης, κατά το πλείστον. Σε λίγο βρίσκεσαι στην πανέμορφη Πλάθα ντελ Ρέι, την πλατεία του Βασιλιά. Αυτή η πλατεία ήταν μια πολύβοη αγορά των μεσαιωνικών χρόνων. Από το Μιραδόρ ντελ Ρέι Μαρτί, αυτόν τον ψηλό πενταόροφο πύργο του 1557, η θέα στην παλιά πόλη είναι μαγευτική. Κοντά σε τούτη την πλατεία, στην Βεγουκέρ Καρρέρ, βρίσκεται το Mουσείο Ιστορίας της πόλης, το Museu d’ Istoria del Ciutat, www.museuhistoria.bcn.es που στεγάζεται στην κάζα Κλαριάνα-Παντεγιάς, σε ένα σπίτι καταλανικού γοτθικού ρυθμού του 15ου αιώνα. Αυτό το κτίριο μεταφέρθηκε πέτρα πέτρα από την αρχική του θέση, που ήταν στην Καρρέρ Μερκαντέρς. Αν και το μουσείο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι όμως αξιοσημείωτο ότι από την αίθουσα 3 του μουσείου κατεβαίνεις στο υπόγειο, όπου μπορείς να δεις τα υπολείμματα ρωμαϊκών κτιρίων. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας, βρίσκεται το παρεκκλήσι της Αγίας Αγκάθα, καταλανικού γοτθικού ρυθμού του 14ου αιώνα, και το Σαλόν ντελ Τινέλ, η παλιά αίθουσα γιορτών του Βασιλικού Παλατιού, με υπέροχες ρωμανικές τοιχογραφίες στρατιωτικού περιεχομένου. ΄Οταν συνεδρίαζε σε αυτή την αίθουσα η Ιερά εξέταση, άφηνε να διαρρέει ο μύθος ότι όποιος έλεγε ψέματα, θα έβλεπαν τις πέτρες της οροφής να κινούνται.
Εδώ βρίσκεται και το Παλάθιο Ρεάλ Μαγιόρ, που το 1487, ήταν η έδρα του Ιερού Δικαστηρίου. Αργότερα έγινε Παλάτι των Καθολικών Βασιλέων και εδώ δέχθηκαν το Χριστόφορο Κολόμβο, όταν επέστρεψε από την Αμερική. Σήμερα αυτό το κτίριο στεγάζει το Μουσείο Φεντερίκο Μαρές. www.museumares.bcn.cat Στα σκαλιά αυτού του κτιρίου, ο βασιλιάς Φερδινάρδος και η βασίλισσα Ισαβέλλα, υποδέχθηκαν τον Χριστόφορο Κολόμβο. Το μουσείο Μαρές περιλαμβάνει συλλογές γλυπτικής, καθώς και αντικείμενα από την καθημερινή ζωή. Υπέροχες βεντάλιες, καπέλα, κοσμήματα, σκεύη, κούκλες, κουρδιστά παιχνίδια, και ένα εντυπωσιακό κουκλοθέατρο. Για να φτάσεις στο μουσείο θα περάσεις από μια εσωτερική αυλή, ατόφια μεσαιωνική και πολύ εντυπωσιακή.
Συνεχίζεις νοτιοανατολικά και έρχεσαι στην εκκλησιά της Σάντα Μαρία Ντελ Μαρ, χτισμένη το 1330 περίπου. Πίσω από την εκκλησία, η πλατεία, στην οποία ορθώνεται το Μερκάντο ντελ Μπόρνε, ήταν χώρος που διεξάγονταν μονομαχίες και ιππομαχίες.
Παίρνεις την Κάλλε ντε Μοντκάντα προς τα βόρεια. Ο δρόμος κοσμείται από όμορφα κτίρια που ήταν κατοικίες ευγενών, γοτθικού κυρίως ρυθμού. Στον αριθμό 15, στο Παλάτι Μπερενγκέρ ντε Ακιλάρ, ένα κτίσμα του 14ου αιώνα, στεγάζεται στο Μουσείο Πικάσο. www.museupicasso.bcn.es Η ιδιαιτερότητα αυτού του μουσείου ανάγεται στο γεγονός ότι τα μέσα από τα εκατοντάδες έργα του καλλιτέχνη, δίνεται μια ολοκληρωμένη εικόνα, της εξέλιξής του, από την παιδική ηλικία μέχρι το 1904, που ήταν η περίοδος της δεύτερης παραμονής του στην Βαρκελώνη. Παρουσιάζονται ακόμα, έργα του Πικάσο, που έκανε σε ηλικία 9 ετών, στη Μάλαγα, και αργότερα στην Λα Κορούνια. Επίσης υπάρχουν έργα του καλλιτέχνη, από τη γαλάζια περίοδο. Ο Πικάσο, που πήρε το όνομα της μητέρας του, επέστρεψε στη Βαρκελώνη για τελευταία φορά το 1917, τότε που δημιούργησε τον Αρλεκίνο, αυτό το μοναδικό έργο, που είναι επηρεασμένο από τον κυβισμό.
Attachments
-
87,7 KB Προβολές: 85
Last edited by a moderator: