Ηνωμένο Βασίλειο The Angels' share (ή Έψαχνα για οδηγό και οδηγό δεν βρήκα).

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789

1 - Εισαγωγή.

Έψαχνα για οδηγό και οδηγό δεν βρήκα. Και έτσι ξέμεινα στο Εδιμβούργο.

1.JPG


2.JPG


Όμως και σ' αυτό το ταξίδι, δεν πέρασα άσχημα. Το αντίθετο μάλιστα. Συγκεκριμένα μια βροχερή ημέρα κατέβηκα μερικά σκαλιά και βρέθηκα στον παράδεισο.

3.jpg


Όλα τα malt whisky της Σκωτίας ήταν εκεί. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η ταινία "The Angels' share" του αγαπημένου μου σκηνοθέτη Ken Loach. Βρέθηκα στον παράδεισο Θα μοιραζόμουν κι εγώ κάτι. Κάτι από αυτό που πίνουν οι Άγγελοι. Όσοι γνωρίζουν από malt whisky και από τη σκωτσέζικη κουλτούρα, το μερίδιο των αγγέλων είναι γνωστό. Για τους υπόλοιπους, είναι το malt whisky που εξατμίζεται σε ποσοστό 2% το χρόνο από το βαρέλι, στο περιεχόμενο του οποίου η παλαιότητα δίνει μεγαλύτερη αξία και είναι το μικρό αυτό ποσοστό που "πίνουν" οι Άγγελοι. Και ήθελα να πιω άμεσα. Και από τη μεγάλη μου χαρά, δεν ήξερα τι να επιλέξω. Οπότε επέλεξα όλες τις ποικιλίες.
Ξεκίνησα με lowlands malt,

4.jpg


όσον αφορά στο Stroma το οποίο είναι δίπλα στο μπουκάλι μου, αυτό είναι λικέρ malt (προφανώς απευθύνεται σε γυναίκες), συνέχισα με highands malt,

5.JPG


κατόπιν ήρθε η σειρά για ένα campbeltown malt.

6.JPG


Συνέχισα με speyside. Συνειδητοποίησα ακόμα μια φορά ότι εγώ συνήθως speyside πίνω στην Ελλάδα (Cragganmore, Cardhu, Glenfiddich κλπ). Όχι ότι δεν μου αρέσει το Glenrothes. Nα πέσει φωτιά και να με καταστρέψει. Είναι από τα αγαπημένα μου malt whisky.

7.JPG

Ολοκλήρωσα με islay malt,

8.JPG


με το αγαπημένο μου Ardbeg.

Βέβαια έκανα και κάποιες βόλτες στην αγαπημένη μου πόλη. Λίγες βέβαια. Όμως έκανα βόλτες και στην παλιά πόλη


9.JPG


και στη νέα πόλη

10.JPG


και στον ποταμό.

11.JPG


Βόλτες σε διαλείμματα από τη γευσιγνωσία. Στα επόμενα κεφάλαια της συνοπτικής ιστορίας, θα αναφερθώ και στις βόλτες στην πόλη που έκανα, για να ουδετεροποιείται η γεύση μου από τις ηδονικές απολαύσεις, ώστε σε λίγη ώρα, με τη βοήθεια νερού, να μπορώ να απολαύσω όλες τις γεύσεις από malt whisky που σου προσφέρει η Σκωτία και συγκεκριμένα η πρωτεύουσά της.
Η ιστορία αυτή θα είναι πολύ συνοπτική, όπως και οι επόμενες που πιθανώς ακολουθήσουν. Και αυτό μετά την εμπειρία της ιστορίας μου για το road trip στα Δυτικά Βαλκάνια (ιστορία που επιμηκύνθηκε).
Βέβαια αν γράψω ότι το Εδιμβούργο δεν με γοητεύει, θα είναι η απόλυτη ανακρίβεια. Μπαίνω στα μπαράκια και μοσχοβολούν οι μυρωδιές από τα malt.
Τι καλύτερο μπορεί να αισθανθεί ο κοινός θνητός;
Να μοιραστεί κάτι με τους αγγέλους.
Μεγάλε Ken Loach, πίνοντας το ποτό μου, σκεφτόμουν το δημιούργημά σου.
Και υπάρχει και bar, με τον τίτλο της ταινίας του Ken Loach.

12.JPG


Το οποίο και τίμησα ιδιαίτερα.

 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.650
Likes
51.368
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Προβλέπω να ετοιμάζεται ακόμα μια σπουδαία ιστορία - οδηγός, για μια πόλη που αρκετοί θέλουν να την επισκεφτούν και αποτελεί και δικό μου προσωπικό στόχο.
Αναμένω τη συνέχεια με μεγάλο ενδιαφέρον, άλλωστε το εισαγωγικό κεφάλαιο είναι πολλά υποσχόμενο!
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.751
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βλέπω ακόμα δεν έμαθες να πίνεις
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
@psilos3, σ' ευχαριστώ πάρα πολύ. Ελπίζω να μην σε διαψεύσω. Όμως τον περισσότερο χρόνο αυτού του ταξιδιού το αφιέρωσα στα μπαράκια, πίνοντας malt whisky.


@fenia42, νέος είμαι, κάποτε θα μάθω να πίνω. Βέβαια κάποιοι έχουν άλλη γνώμη και δεν θέλουν να με αφήσουν να μάθω να πίνω. Είχα μια τελευταία τραυματική εμπειρία, όταν σε κρίση συνείδησης επισκέφτηκα ένα γιατρό, ο οποίος τυχαίνει να είναι και φίλος μου.
Ο γιατρός με κοίταξε βλοσυρά καθισμένος πίσω από το γραφείο του σε θέση ισχύος και μου είπε:
-Πρέπει να κόψεις το αλκοόλ.
Του απάντησα άμεσα:
-Οι εξετάσεις μου που έχεις αυτή τη στιγμή στα χέρια σου, δείχνουν ότι είμαι πολύ καλά. Φαίνεται ότι δεν έχω πιει ποτέ αλκοόλ. Οι εξετάσεις μου είναι άριστες.
Τότε ο γιατρός, πιάνοντας την καράφλα του βροντοφώναξε:
-Έχεις πιει πολύ αλκοόλ, όχι για μια ζωή αλλά για πολλές. Είσαι εθισμένος. Θυμάμαι προ 20ετίας που στο City bar είχες πιει ένα μπουκάλι Cardhu και ήταν ακόμα μεσημέρι.
Άρχισα να ψελλίζω:
-Μα το Cardhu είναι καθαρό ποτό, δεν ενοχλεί τον οργανισμό.
Ο γιατρός αγρίεψε περισσότερο:
-Έχεις ξεπεράσει οποιοδήποτε όριο. Και μια σταγόνα θα ξεχειλίσει το ποτήρι. Δεν υπάρχουν πράγματα που αγαπάς στη ζωή σου;
Καταπτοημένος απαντώ:
-Αγαπώ τα ταξίδια, τη δουλειά μου, τη γευσιγνωσία, τις γυναίκες και πολλά άλλα.
Τότε αγριεύει περισσότερο:
-Για να τα κάνεις αυτά δεν θα ξαναβάλεις αλκοόλ στο στόμα σου.
Απαντώ:
-Και πώς θα απολαμβάνω τα παραπάνω; Ξεροσφύρι; Μπορείς να φας ένα ωραίο φαγητό χωρίς τον κατάλληλο εκλεκτό οίνο; Μπορείς να ταξιδεύεις χωρίς να δοκιμάσεις τα τοπικά ποτά; Μπορ...
Εκεί με διακόπτει πολύ αγριεμένος:
-Στο εξήγησα καθαρά. Ούτε σταγόνα. Σου γράφω αυτά τα χάπια θα τα πίνεις τρεις φορές την ημέρα, Αυτά θα τα πίνεις κάθε μεσημέρι. Και αυτά το βράδυ πριν τον ύπνο. Και στις 11 τη νύχτα θα είσαι στο κρεβάτι σου, όχι κάτι 3 με 4 το πρωί που έλεγες προηγουμένως.
Ψέλλισα:
-Δηλαδή δεν μπορώ να πίνω ούτε το λεγόμενο κοινωνικό ποτό;
Η απάντησή του ήταν κατηγορηματική:
-Εσύ συγκεκριμένα όχι. Το κοινωνικό ποτό για σένα μπορεί να ξεπεράσει το μπουκάλι. Πάρε αυτή τη συνταγή, κατέβα κάτω στο φαρμακείο, πάρε τα φάρμακα και ξεκίνησε αμέσως. Και πρόσεξε, το νυχτερινό θα το παίρνεις τις πρώτες ημέρες κοντά στο κρεβάτι σου, μπορεί να σε ζαλίσει. Για μερικές ημέρες δεν θα οδηγείς αυτοκίνητο. Πήγαινε να ξεκινήσεις άμεσα τη θεραπεία. Έλα σε δέκα ημέρες και μέχρι τότε να μην έχεις πιει τίποτα.
Συνέχισα να ψελλίζω:
-Μετά κάποιο ποτό έστω μέρα παρά μέρα;
Ο τρομοκράτης με την άσπρη μπλούζα, προσπάθησε να είναι όσο πιο ευγενικός μπορούσε να γίνει:
-Σε παρακαλώ κατέβα στο φαρμακείο και πήγαινε να ξεκινήσεις τη θεραπεία.
Τον άκουσα, κατέβηκα κάτω, έψαξα τον κάδο ανακύκλωσης για χαρτικά, πέταξα εκεί τη συνταγή, ανέβηκα στο γραφείο μου, ζήτησα να μην με ενοχλήσουν τα τηλέφωνα, έκλεισα την πόρτα και έβγαλα εισιτήρια για Μπέλφαστ, προκειμένου να επισκεφτώ το παλαιότερο εν λειτουργία (από το έτος 1608) αποστακτήριο του κόσμου, το Bushmills. Κοντά στο Giant's Causeway. Έκλεισα και διαμονή κοντά στο αποστακτήριο.
Η τρομοκρατία δεν θα περάσει.
Ο τρομοκράτης με την άσπρη μπλούζα μπορεί να κάνει τη δική του δουλειά κι εγώ τη δική μου.
Μόλις τελείωσα με τις κρατήσεις, άνοιξα το μπαρ του γραφείου πήρα ένα malt Glenlivet, γέμισα ένα ποτήρι και το ήπια στην υγειά μου. Και στην υγειά σας.
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.650
Likes
51.368
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
...Όμως τον περισσότερο χρόνο αυτού του ταξιδιού το αφιέρωσα στα μπαράκια, πίνοντας malt whisky.
Μα αυτό κι αν είναι τρομερά ενδιαφέρον!;)
Είμαι σίγουρος ότι ο συνδυασμός μπαράκια & μαγική πόλη που ακούει στο όνομα ''Εδιμβούργο'' θα δώσει στο κοινό σου ακόμα μία εκπληκτική ιστορία.

Όσο για την απάντηση στη Φένια, δεν έχω να πω πολλά. Απλά ταυτίζομαι...
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
2 - Προθέρμανση.

Έψαχνα για οδηγό και οδηγό δεν βρήκα. Έψαχνα για οδηγό για να γυρίσουμε σε κάποια αποστακτήρια τα οποία δεν είχα επισκεφτεί, αλλά κανείς από τους φίλους μου δεν δεχόταν να μείνει στεγνός για να οδηγήσει. Κι εγώ δεν ήθελα να οδηγήσω, για να μην βρεθώ σε κάποια σκωτσέζικη φυλακή. Αρχές Ιανουαρίου του έτους 2018, λίγες ημέρες πριν φύγω για Μαρόκο (βλ. ιστορία "Για γευσιγνωσία ξεκινήσαμε, αλλού βρεθήκαμε"), είχα βγάλει με Aegean, φτηνό εισιτήριο (110 ευρώ) για Εδιμβούργο, με αναχώρηση 11 - 10 -2018 και επιστροφή 15 - 10- 2018 δηλαδή έξι το πρωί της Τρίτης 16 - 10- 2018.
Ένα μήνα πριν φύγω, μου προέκυψε επαγγελματικό ταξίδι στο Σακραμέντο.
Η πτήση μου για Σαν Φρανσίσκο, με Lufthansa, είχε προγραμματιστεί για το μεσημέρι της Τρίτης 16 - 10- 2018. Αφού επιμήκυνα κάπως το επαγγελματικό ταξίδι, ώστε να περάσω λίγες ημέρες στο Σαν Φρανσίσκο και ελάχιστες στο Λος Άντζελες, σκέφτηκα ότι η επιλογή να μείνω στο Εδιμβούργο ήταν η καλύτερη.
Οπότε αποφάσισα χαλάρωση με malt whisky στο Εδιμβούργο. Ήταν η καλύτερη και ασφαλέστερη επιλογή.
Η πτήση για Εδιμβούργο ήταν για τις 20.50. Βράδυ Πέμπτης. Αυτό μου επέτρεψε να κάνω μερικές επείγουσες εργασίες το πρωί, να επιστρέψω έγκαιρα στο σπίτι μου, να πέσω για αρκετή ώρα στη δροσερή θάλασσα και να ετοιμάσω την αποσκευή μου με το δυσμενές δεδομένο. Άλλωστε, λόγω επαγγέλματος λαμβάνω πάντα τους απαιτούμενους συντελεστές ασφαλείας, οι οποίοι στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ότι δεν θα επέστρεφα στο σπίτι μου. Δεν θα επέστρεφα στο σπίτι μου μεταξύ των δύο ταξιδιών.
Έφτασα νωρίς στο αεροδρόμιο. Άφησα μια κενή αποσκευή στο check in της Aegan, προκειμένου να τη γεμίσω με malt whisky, τα οποία δεν βρίσκω στην Ελλάδα. Αποφάσισα να κατευθυνθώ προς το lounge Α της Aegean. Βαρέθηκα τους διπλούς ελέγχους, προκειμένου να πάω στην πτέρυγα Β στο lounge της Lufthansa, Έτσι βρέθηκα άμεσα στο lounge Α της Aegean. Διαπίστωσα ότι όπως κάθε καλό lounge, έτσι και αυτό ήταν δίπλα στην πύλη αναχώρησης (Α11).

1.jpg


Μπήκα στο lounge Α της Aegean. Αφού έφαγα ελάχιστα, ασχολήθηκα με το μπουκάλι το Cardhu, το οποίο συνεχώς γλιστρούσε προς τα χέρια μου. Πήρα και συνοδευτικό για να πίνω του Cardhu μου.

2.jpg


Κάποια στιγμή το βλέμμα μου έπεσε στο ηλιοβασίλεμα από το lounge Α της Aegean.

3.jpg


Όταν έφτασε η ώρα της αναχώρησης, σηκώθηκα από το lounge και παρατήρησα τη διαφορά που είχε το μπουκάλι Cardhu, από την ώρα που άρχισα να πίνω,

4.jpg


μέχρι την ώρα που σταμάτησα να πίνω.

5.jpg


Ήταν η καλύτερη προθέρμανση για το ταξίδι μου στο Εδιμβούργο.

Όπως είχα προαναφέρει η πύλη αναχώρησης, ήταν δίπλα στο lounge. Ανέβηκα άμεσα στο αεροπλάνο και κάθισα στην αγαπημένη μου (για νυκτερινές πτήσεις) θέση 1C.

6.jpg
 
Last edited:

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
3 - Η πρώτη νύχτα.

Η ενασχόλησή μου με το Cardhu στο αεροδρόμιο και ο κατ' επέκταση ύπνος στο αεροπλάνο, με βοήθησαν να βγω ως έφηβος στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου, δηλαδή σε πάρα πολύ κατάσταση. Κάλεσα Uber για το ξενοδοχείο μου. Το αεροπλάνο είχε φτάσει στο Εδιμβούργο 23.10 και η ώρα να παραλάβω την κενή αποσκευή μου δεν μου είχε επιβαρύνει το χρόνο πάνω από 10 λεπτά. Έτσι περίπου τα μεσάνυχτα, είχα κάνει check in στο ξενοδοχείο και εγώ με τη φωτογραφική μου μηχανή, βγήκαμε στο κέντρο του Εδιμβούργου. Δίπλα στο ξενοδοχείο, βρίσκεται το αγαπημένο μου jazz bar του Εδιμβούργου. Αμέσως πήγα να το επισκεφτώ. Ευτυχώς, που από πρόσφατο ταξίδι μου στο Λονδίνο, είχα λίρες. Τις μόνες λίρες Αγγλίας που χρησιμοποίησα, για όλες τις ημέρες που έμεινα στο Εδιμβούργο, ήταν αυτές, για την είσοδο στο jazz bar. Τα ποτά τα πληρώνεις με κάρτα. Για την είσοδο απαιτείται ρευστό. Ευχαριστήθηκα πολύ τη μουσική, αλλά και με τα ποτά.

1.JPG


Ήπια και τα πρώτα malt σε αυτό το ταξίδι στο Εδιμβούργο.
Όταν τελείωσε το πρόγραμμα, κατά τις 03.00 πμ, αποφάσισα να περπατήσω στο Royal Mile.
Προχωρώντας προς το Royal Mile, το οποίο απείχε λίγες δεκάδες μέτρων από το ξενοδοχείο μου και από το jazz bar στο οποίο βρισκόμουν, έβγαλα τις πρώτες μου φωτογραφίες σε αυτό το ταξίδι στο αγαπημένο μου Εδιμβούργο.

2.JPG


3.JPG


Έφτασα άμεσα στο Royal Mile. Έριξα μια ματιά ανάντη,

4.JPG


και μια ματιά κατάντη.

5.JPG


Τότε πήρα την απόφαση. Στην αρχή ανηφόρισα,

6.JPG


κάποια στιγμή, σε ένα στενό (το οποίο ονομάζουν close) έστριψα δεξιά, πέρασα από το μουσείο των συγγραφέων,

7.JPG


προχώρησα και παρατήρησα τη νέα πόλη,

8.JPG


ενώ στη συνέχεια ανηφόρισα από κάποιο άλλο στενό (το κάθε στενό το ονομάζουν close), στο Royal Mile, όπου παρατήρησα το κτίριο του The Scotch Whisky Experience.

9.JPG


Συνέχισα να ανηφορίζω κατά μήκος του Royal Mile και σε λίγα μέτρα είδα το περίφημο κάστρο του Εδιμβούργου,

10.JPG


προχώρησα προς την πύλη, η οποία προφανώς εκείνη την ώρα, δηλαδή περασμένες τρεις μετά τα μεσάνυχτα, ήταν κλειστή,

11.JPG


οπότε προχώρησα προς το πλάτωμα μπροστά στο κάστρο, παρατηρώντας το νυχτερινό Εδιμβούργο, από ψηλά.

12.JPG


13.JPG


Στη συνέχεια άρχισα να κατηφορίζω.

14.JPG


15.JPG


16.JPG


17.JPG


Κατηφορίζοντας κατά μήκος του άδειου Royal Mile, συναντούσα συνεχώς κάθε λίγα μέτρα και από ένα κάθετο προς την κεντρική οδό, στενό (close),

18.JPG


ενώ σε λίγο πέρασα από τον καθεδρικό ναό του Εδιμβούργου, τον καθεδρικό ναό του St Giles.

19.JPG


Συνέχισα κατηφορίζοντας,

20.JPG


21.JPG


22.JPG


συνήθισα να συναντώ τακτικά και ένα στενό (close), κάθετο στο Royal Mile,

23.JPG


μέχρι που συνάντησα την κεντρική οδό που είναι το ξενοδοχείο μου (South Bridge) και η οποία είναι κάθετη στο Royal Mile.

24.JPG


Αντί να πάω προς το ξενοδοχείο μου για να ξεκουραστώ, εγώ συνέχισα τον ασύμβατο (λόγω ώρας) δρόμο.
Συνέχιζα να κατηφορίζω κατά μήκος του άδειου Royal Mile, πέρασα από ένα μπαρ στο οποίο είχα περάσει στο παρελθόν πάρα πολύ όμορφα,

25.JPG


αλλά δυστυχώς την πολύ προχωρημένη εκείνη ώρα ήταν προφανώς κλειστό, πέρασα μπροστά από το σπίτι του Τζον Νοξ (περισσότερα στην ενότητα Royal Mile)

26.JPG


και συνέχισα να κατηφορίζω.

27.JPG


28.JPG


Όταν έφτασα στο τέλος του Royal Mile, διαπίστωσα ότι το παλάτι ήταν σκοτεινό, διακρινόταν μόνο το κατάστημα με τα αναμνηστικά,

29.JPG


οπότε και ξεκίνησα το δρόμο της επιστροφής, ανηφορίζοντας στο άδειο Royal Mile.

30.JPG


Έτσι πέρασε η πρώτη μου νύχτα στο Εδιμβούργο. Ανεβαίνοντας στο δωμάτιό μου σκεφτόμουνα ότι από το επόμενο πρωινό θα ξεκινούσε η χαλάρωση. Γευσιγνωσία με malt whisky και λίγα διαλείμματα από τη γευσιγνωσία, με χαλαρές βόλτες στην πόλη. Στην παρούσα ιστορία δεν θα ασχοληθώ με το κυρίως θέμα, δηλαδή με τη γευσιγνωσία, η οποία θεωρώ ότι δεν ενδιαφέρει την μεγάλη πλειοψηφία. Ή για να είμαι πιο ακριβής θα ασχοληθώ λίγο. Το μερίδιο των Αγγέλων το κρατάω για μένα. Στην παρούσα ιστορία θα ασχοληθώ με τα λίγα διαλείμματα που έκανα από τη γευσιγνωσία. Και μάλιστα ανά ενότητα.
 
Last edited:

fotast

Member
Μηνύματα
9.664
Likes
14.998
Να καταθέσω ότι προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο η γευσιγνωσία.Φυσικά εσύ σαν συγγραφέας αποφασίζεις τι θα παρουσιάσεις.
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
@fotast, αφού το θες, θα γράψω εδάφιο για malt whisky. Με μεγάλη ευχαρίστηση. Αν κι έχω κάτι κενά στα αποστακτήρια της Σκωτίας (και στο λαρύγγι μου).
Άλλωστε ο Mark Twain το είχε πει και το είχε γράψει ξεκάθαρα:
"Το ουίσκι ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Φυσικά. Το ουίσκι δεν έρχεται ποτέ σε λάθος στιγμή".

Παρακάτω γράφω το επόμενο εδάφιο της μικρής ιστορίας.




4 - Συνοπτικά στοιχεία για την πόλη.

Το Εδιμβούργο είναι η πρωτεύουσα της Σκωτίας από το έτος 1437 και η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της. Η πόλη αποτέλεσε μεγάλο κέντρο την εποχή του Διαφωτισμού χάρη στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.
Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 490.000 περίπου κατοίκους.
Το κέντρο της πόλης είναι ιδιαίτερα βολικό για περπάτημα. Όλα τα αξιοθέατά της πόλης βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Η μεσαιωνική παλιά πόλη, διαμορφωμένη γύρω από το περίφημο Royal Mile,

1.JPG


2.JPG


3.JPG


χωρίζεται από την γεωργιανή νέα πόλη από ένα μεγάλο πάρκο σε μικρότερο υψόμετρο από τα δύο τμήματα της πόλης, το πάρκο Princes Street Gardens

4.JPG


και το οποίο βρίσκεται δίπλα στην Princes Street,

5.JPG


τη βασική αρτηρία της νέας πόλης. Στους δύο παραπάνω άξονες και στις περιοχές που τους περιβάλλουν βρίσκονται τα αξιοθέατα του Εδιμβούργου, μιας πόλης με πλούσιο πολιτισμικό παρελθόν.

Η Παλαιά Πόλη έχει διατηρήσει τη μεσαιωνική της αρχιτεκτονική

6.JPG


7.JPG


και πολλά κτίρια από την εποχή της Μεταρρύθμισης. Όπως προαναφέρθηκε, η μεσαιωνική παλιά πόλη είναι διαμορφωμένη γύρω από το περίφημο Royal Mile.

Η Νέα Πόλη δημιουργήθηκε το 18ο αιώνα, ως λύση για τον υπερπληθυσμό της Παλαιάς Πόλης.

8.JPG


Το Λέιθ (Leith) είναι ένα ιστορικό λιμάνι, το επίνειο του Εδιμβούργου. Αποτελεί ξεχωριστή οντότητα από το Εδιμβούργο, το έτος 1920 μάλιστα, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις, όταν το "φρούριο" του Λέιθ ενώθηκε με την κομητεία του Εδιμβούργου.
Το Leith, εδώ και αιώνες διατηρούσε εμπορικούς δεσμούς με τη Σκανδιναβία, τη Βαλτική και την Ολλανδία.
Αυτή τη φορά στο Leith, δεν πήγα. Το είχα δει άλλες φορές και αυτή τη φορά πήγα για τέσσερις ημέρες στο Εδιμβούργο για να χαλαρώσω πίνοντας malt whisky.
Το Leith, το είδα αυτή τη φορά, μόνο από ψηλά, από το Κάλτον Χιλ.

9.JPG


Μετά τα παραπάνω, στα επόμενα δύο εδάφια, αναφέρω συνοπτικά στοιχεία για την παλιά και τη νέα πόλη, αφήνοντας το Leith, για άλλη φορά.
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
5 - Η Παλαιά Πόλη.

Η Παλαιά Πόλη έχει διατηρήσει τη μεσαιωνική της αρχιτεκτονική και πολλά κτίρια από την εποχή της Μεταρρύθμισης. Όπως προαναφέρθηκε, η μεσαιωνική παλαιά πόλη, είναι διαμορφωμένη γύρω από το περίφημο Royal Mile.
Μεγάλα τετράγωνα ανάμεσα στους δρόμους αποτελούν λαϊκές αγορές ή δημόσια κτίρια. Υπάρχουν πολλά σημεία ενδιαφέροντος στην παλαιά πόλη, τα οποία θα αναφερθούν σε παρακάτω εδάφια, όπως το Μουσείο της Σκωτίας, το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και πολυάριθμοι υπόγειοι δρόμοι, απομεινάρια παλαιότερων φάσεων οικοδόμησης της πόλης τα περίφημα closes. Όπως προαναφέρθηκε, η πόλη πολλαπλασιάστηκε πληθυσμιακά, ιδιαίτερα μετά τον μεγάλο λιμό της Ιρλανδίας, με αποτέλεσμα η επέκταση της πόλης να πραγματοποιηθεί καθ' ύψος, όπου στα υπόγεια, στα ισόγεια (όπου και η μεγάλη ρύπανση από την έλλειψη αποχετευτικών δικτύων) και στους άνω ορόφους κατοικούσε η οικονομικά ασθενέστερη τάξη, ενώ στους μεσαίους ορόφους κατοικούσε η μεσαία και ανώτερη οικονομικά τάξη.
Έκανα αρκετές βόλτες στην Παλαιά Πόλη, με όλες τις καιρικές συνθήκες. Ήταν υπέροχα.

1.JPG


2.JPG


3.JPG


4.JPG


Ήταν υπέροχα, μια νύχτα που βρέθηκα στη Grassmarket.

5.JPG


6.JPG


7.JPG


Ήταν μάλιστα και Σάββατο νύχτα.
Η Grassmarket βρίσκεται κατάντι του κάστρου και κοντά στο ξενοδοχείο μου. Στη Grassmarket προσεγγίζει και η οδός Cowgate, η οποία διέρχεται δίπλα από το ξενοδοχείο μου σε χαμηλότερο επίπεδο.

8.JPG


Παρακάτω η πρώτη μου φωτογραφία στο παρόν ταξίδι, μόλις είχα φτάσει μεταμεσονύχτια από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο και ήταν φωτογραφία της οδού Cowgate.

9.JPG


Η οδός Cowgate ήταν στο παρελθόν μακρύ και σκοτεινό ρέμα, από όπου δίπλα σε αυτό οδηγούσαν τα κοπάδια από τους βοσκοτόπους γύρω από το κάθισμα του Αρθούρου.
Η Grassmarket ήταν χώρος αγοράς από τον 15ο αιώνα έως τις αρχές του 20ου αιώνα και από τα πολύ κεντρικά σημεία της παλαιάς πόλης, τόπος εκτελέσεων στο παρελθόν, ενώ στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν η περιοχή όπου έδρασαν οι διαβόητοι δολοφόνοι Μπερκ και Χέαρ. Σήμερα η πλατεία που περιβάλλεται από ψηλά κτίρια είναι γεμάτη από παμπ και είναι κατ' ουσία το κέντρο της νυχτερινής ζωής της πόλης.

10.JPG


11.JPG


12.JPG


Γύρισα αρκετά μπαρ και τελικά κατέληξα στο Fiddlers Arms.

13.JPG


Πέρασα υπέροχα. Αργότερα άρχισα να ανηφορίζω προς το κάστρο,

14.JPG


παρατηρώντας προς τα κάτω,

15.JPG


προς τη Grassmarket. Ανέβηκα στον περιβάλλοντα χώρο του κάστρου.

16.JPG


Βέβαια το κάστρο εκείνη τη μεταμεσονύχτια ώρα ήταν κλειστό. Όμως εγώ από το υπέροχα φωτισμένο κάστρο, παρατήρησα τη νυχτερινή θέα της πόλης από ψηλά.

17.JPG


Στη συνέχεια περπάτησα κατά μήκος του Royal Mile. Κατηφόριζα παρατηρώντας το περιβάλλον προς τα άνω,

18.JPG


πλάγια

19.JPG


και ευθεία μπροστά.

20.JPG


Μου αρέσει να περπατώ στο νυχτερινό Εδιμβούργο.
Μια άλλη ημέρα πέρασα από το μουσείο των συγγραφέων,

21.JPG


22.JPG


το οποίο είχα δει και στην πρώτη μεταμεσονύχτια βόλτα, την ημέρα ή μάλλον τη νύχτα της άφιξής μου στην πόλη. Μπήκα και μέσα στο μουσείο, το οποίο είναι αξιόλογο, αλλά απαγορευόταν η φωτογράφιση, όρο τον οποίο σεβάστηκα. Το μουσείο των συγγραφέων στεγάζεται σε μια όμορφη έπαυλη, κατασκευασμένη το έτος 1622. Τη δεκαετία του 1720, η χήρα του κόμη Στερ, Ελίζαμπεθ αγόρασε την έπαυλη και από τότε το κτίριο ονομάστηκε Λέιντι Στερς Χάους. Περιτριγυρίζοντας τους χώρους του μουσείου, συνειδητοποίησα ότι είναι ένα μουσείο αφιερωμένο σε τρεις μεγάλους Σκωτσέζους συγγραφείς και συγκεκριμένα αφιερωμένο στον Ρόμπερτ Μπερνς, στον σερ Γουόλτερ Σκοτ και στον Ρόμπερτ Λιούις Στήβενσον.
Μια άλλη ημέρα, βγαίνοντας από το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας, ακολούθησα την George IV Bridge, όπου πέρασα μπροστά από ένα πολύ γνωστό καφέ το οποίο ονομάζεται The Elephant House.

23.JPG


Είναι πολύ γνωστό, γιατί η συγγραφέας του Harry Potter, Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, ως θαμώνας του καφέ, εμπνεύστηκε εκεί το έργο της και έγραψε αρκετά από τα κεφάλαια των βιβλίων της.
Σκέφτηκα να σταματήσω για ένα ποτό. Μπήκα μέσα,

24.JPG


αλλά ο χώρος δεν με ενέπνευσε.
Οπότε με κέρδισε το διπλανό ατμοσφαιρικό μπαρ Frankenstein.

25.JPG


Η διακόσμηση στο μπαρ αυτό, είναι προφανής.

26.JPG


Άλλωστε το Εδιμβούργο πουλάει το μυστήριο.
Την Παλαιά Πόλη την παρατηρούσα και όταν έκανα τις βόλτες μου στη Νέα Πόλη.

27.JPG


28.JPG


Προφανώς την Παλαιά Πόλη, την είδα και ημέρα και νύχτα και όπως προαναφέρθηκε σε όλες τις καιρικές συνθήκες,

29.JPG


Άλλωστε και το ξενοδοχείο μου στην Παλαιά Πόλη βρισκόταν.

30.JPG


Μου αρέσουν πολύ οι βόλτες στην Παλαιά Πόλη του Εδιμβούργου. Βόλτες στο Κάστρο και στο Royal Mile,

31.JPG


32.JPG


33.JPG


βόλτες στην ευρύτερη περιοχή

34.JPG


και βόλτες στα closes.

35.JPG


36.JPG


37.JPG
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
Αφού επέστρεψα και μάλιστα σύντομα, το καθήκον με καλεί να συνεχίσω την ιστορία μου για το ταξίδι στον επί της γης παράδεισο. Για να μη χαρακτηριστώ ασυνεπής και μπω στη λίστα με αυτούς που δεν ολοκληρώνουν τις ιστορίες τους. Ονόματα δε γράφω, υπολήψεις δεν θίγω... κλπ.
Πάντως για άλλους ο παράδεισος είναι ψηλά, για άλλους ο παράδεισος είναι μακριά, για μένα είναι πολύ κοντά. Συνεχίζω την ιστορία μου, γιατί οι άγγελοι μπορεί να μου πιουν όλο το ποτό.
Όπως έγραψα το μερίδιο των αγγέλων είναι μόλις 2% το χρόνο.
Η εφορία, μου παίρνει πολύ παραπάνω.
Οι άγγελοι είναι ολιγαρκείς. Και τους ευχαριστώ γι αυτό.





6 - Η Νέα Πόλη.

Όπως προαναφέρθηκε η Νέα Πόλη δημιουργήθηκε το 18ο αιώνα, ως λύση για τον υπερπληθυσμό της Παλαιάς Πόλης. Το έτος 1766, πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός για την κατασκευή της Νέας Πόλης, η οποία δημιουργήθηκε με αυστηρό σχεδιασμό, όπως ταίριαζε και στο ορθολογιστικό πνεύμα που επικρατούσε τότε, στην εποχή του Διαφωτισμού. Η κατασκευή της ξεκίνησε το έτος 1767 και ολοκληρώθηκε το έτος 1850. Οι Princes Street Gardens

1.JPG


διαμορφώθηκαν κατά την πρώτη κατασκευαστική φάση της Νέας Πόλης, στην κοιλάδα όπου κάποτε βρισκόταν η Nor' Loch (Βόρεια Λίμνη), μια ελώδης κοιλότητα, η οποία αποξηράνθηκε κατά τις αρχές του 19ου αιώνα.
Για την οικοδόμηση της Νέας Πόλης απαιτήθηκαν περίπου δύο εκατομμύρια φορτία από μπάζα για επιχωματώσεις, ώστε να είναι εφικτή και η σύνδεση με την Παλαιά Πόλη.
Τα κτίρια της Νέας Πόλης είναι νεοκλασικά και γεωργιανής αρχιτεκτονικής.

2.JPG


Ο κύριος εμπορικός δρόμος είναι η Princes Street,

3.JPG


4.JPG


ενώ στην ανατολική και δυτική άκρη της Νέας Πόλης υπάρχουν οι πλατείες St. Andrew's Square, στην οποία δεσπόζει η ραβδωτή στήλη του Μνημείου Μέλβιλ (στη μνήμη του Χένρι Ντάντας, πρώτου υποκόμη του Μέλβιλ ο οποίος έζησε από το έτος 1742 έως το 1811 και ήταν ο ισχυρότερος Σκωτσέζος πολιτικός της εποχής του)

5.JPG


και Charlotte Square

6.JPG


αντίστοιχα. Η Charlotte Square, το αρχιτεκτονικό κόσμημα της Νέας Πόλης, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Ρόμπερτ Άνταμ, λίγο πριν το θάνατό του το έτος 1791 και κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών1792 έως 1811 με σκοπό να στεγάσει τα πολυτελή σπίτια των επιτυχημένων εμπόρων της εποχής. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας στον αριθμό 6, βρίσκεται κι η επίσημη κατοικία του Πρωθυπουργού της Σκωτίας, επονομαζόμενη Bute House, ενώ δίπλα στον αριθμό 7, βρίσκεται το κτίριο το οποίο ανήκει στον Οργανισμό Προστασίας Αρχαιοτήτων της Σκωτίας και είναι ανοιχτό για το κοινό, αφού ανακαινίστηκε όπως ήταν ένα τυπικό γεωργιανό σπίτι της ανώτερης τάξης του Εδιμβούργου κατά τον 18ο αιώνα.

7.JPG


8.JPG


Οι δύο πλατείες συνδέονται με την οδό George. Street,

9.JPG


η οποία θεωρείται και είναι η κεντρική οδός της Νέας Πόλης.
Στη μέση περίπου της George. Street, βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Αντρέα, προστάτη Αγίου της Σκωτίας.

10.JPG


Σκέφτηκα ότι η Σκωτία με την Πάτρα, συνδέεται εκτός από την αγάπη για το whisky και με τον προστάτη Άγιο.
Απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Αντρέα, επί της George. Street, βρίσκεται ένα εξαιρετικό restaurant-bar το οποίο ονομάζεται The Dome και το οποίο τίμησα ιδιαίτερα. Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το restaurant-bar The Dome είναι ιδιαίτερα επιβλητικό.

11.JPG


12.JPG


Βόρεια της Charlotte Square, βρίσκεται.η πλατεία Moray, μια κυκλική πλατεία η οποία περιβάλλεται από μεγάλα και όμορφα οικοδομήματα βικτωριανής εποχής.

13.JPG


14.JPG


Η Νέα Πόλη ήταν τόσο επιτυχημένη που γρήγορα επεκτάθηκε, χωρίς βέβαια να διατηρήσει τον αυστηρό σχεδιασμό της. Αποτελεί, ωστόσο, ένα από τα καλύτερα δείγματα Γεωργιανής αρχιτεκτονικής σε όλο τον κόσμο.

15.JPG


16.JPG


17.JPG


18.JPG


Όπως προαναφέρθηκε o κύριος εμπορικός δρόμος είναι η Princes Street,

19.JPG


ενώ η κεντρική οδός της Νέας Πόλης είναι η George Street.

20.JPG


Σε έναν κάθετο δρόμο της Princes Street και της George. Street και συγκεκριμένα της Castle Street,

21.JPG


βρισκόταν το σπίτι του συγγραφέα σερ Γουόλτερ Σκοτ.

Όμως εμένα μου άρεσε πολύ η Rose Street,

22.JPG


23.JPG


24.JPG


ένας όμορφος πεζόδρομος, παράλληλος και μεταξύ της Princes Street και της George. Street.
 

Attachments

  • 374,4 KB Προβολές: 0
  • 321,3 KB Προβολές: 0
  • 413,7 KB Προβολές: 0
  • 249,7 KB Προβολές: 0

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
2.259
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Μ΄αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις, θυμίζει λίγο Max Frisch (Homo Faber). Το Εδιμβούργο με μάγεψε έτσι όπως το παρουσιάζεις, μακάρι να πάω κάποτε αν και δεν πίνω ουίσκυ :rolleyes-80:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.144
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom