sif.....
Member
- Μηνύματα
- 366
- Likes
- 1.690
- Επόμενο Ταξίδι
- Κιργιστάν - Ιαπωνία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού - Κίνα
Μια αστραπή η ζωή μας...
μα προλαβαίνουμε!!
Αυτά τα λόγια του Νίκου Καζαντζάκη έχουν σημαδέψει το μυαλό μου χρόνια τώρα,και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να προλάβω να ταξιδέψω σε όλα τα μέρη που έχω κατά νου,όμως αυτό είναι και το ωραίο.Να ξέρεις ότι ζητάς το αδύνατο και να'σαι σίγουρος πως θα το φτάσεις!
Φτάσαμε λοιπόν στην Νάπολη που υπήρχε πάντα στα ταξιδιωτικά μου πλάνα με αφορμή την εορταστική προσφορά της Volotea(Ηράκλειο-Νάπολη 5 ευρώ και 35 η επιστροφή)μένοντας απόλυτα ικανοποιημένοι από την πτήση μας.Η μετάβαση από το αεροδρόμιο ήταν πολύ εύκολη χρησιμοποιώντας το alibus με κόστος 4 ευρώ.Μόλις βγείτε από το αεροδρόμιο υπάρχουν πινακίδες τις οποίες θα ακολουθήσετε για περίπου 500 μέτρα έως την στάση.
Το ξενοδοχείο που επιλέξαμε ήταν το Hotel Casanova κοντά στον κεντρικό σταθμό με κόστος τα 4 βράδια 146 ευρώ με πρωινό+16 ευρώ δημοτικός φόρος και για τους δύο μας.Αφήσαμε τα πράγματα μας και φύγαμε για το κάστρο Nuovo το οποίο αξίζει να δείτε το βράδυ φωτισμένο!Για να φτάσουμε κατεβήκαμε στην στάση μετρό Municipio,κόστος απλής μετάβασης 1,10 ευρώ.Το όνομα του "Νέο κάστρο" χτίστηκε το 1279 οπότε δεν είναι νέο,απλά ονομάστηκε έτσι για να ξεχωρίζει από το Castle dell'Ovo και το Castle Capuano.Κατά την διάρκεια της βασιλείας του Robert of Anjou το κάστρο έγινε πολιτιστικό κέντρο προσφέροντας φιλοξενία σε καλλιτέχνες,γιατρούς και επιστήμονες και χρησιμοποιήθηκε ως φρούριο αλλά και ως βασιλική κατοικία.
Είδαμε το κάστρο μόνο εξωτερικά καθώς ήταν αργά και θέλαμε να συνεχίσουμε την βόλτα μας.Περάσαμε από την πλατεία Plebiscito η οποία είναι πολύ όμορφη όμως ο ναός θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να έχει καλύτερο φωτισμό ο τρούλος του.
Για να κλείσει όμορφα το πρώτο μας βράδυ είχαμε στο πρόγραμμα ένα χαλαρό ποτό σε ένα πολύ ιδιαίτερο μπαρ (Libreria Berisio) το οποίο είναι σαν βιβλιοθήκη.Τα ποτά είχαν καλές τιμές 4 ευρώ για ένα Aperol και 4,5 ευρώ για ένα Bellini.Το συστήνω για τον ιδιαίτερο του χαρακτήρα!
Έπειτα πήγαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση αφού πρώτα φάγαμε ένα παγωτό στην γνωστή αλυσίδα IL Gelato όπου ο κόσμος κάνει ουρές(κόστος 2,5 ευρώ).
Το πρωί αφού πήραμε το πρωινό στο ξενοδοχείο ξεκινήσαμε την βόλτα μας με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης και πιο συγκεκριμένα στο παρεκκλήσιο Sansevero.Να πούμε ότι αρχικά η πόλη μας ξάφνιασε αρνητικά αφού έχει πολλά σκουπίδια στους δρόμους και τα περισσότερα κτίρια είναι σε κακή κατάσταση όμως την ημέρα με τα μαγαζιά ανοιχτά είχε άλλο χρώμα!
Το παρεκκλήσι του Sansevero αρκεί κατά την γνώμη μου για να ταξιδέψει κανείς ως την Νάπολη!!Το εισιτήριο κοστίζει 7 ευρώ και μπορεί να σας φανεί λίγο ακριβό όμως μόλις μπείτε μέσα θα καταλάβετε.Θα δείτε σε περίοπτη θέση το διάσημο άγαλμα του 'Κεκαλυμμένου Χριστού' έργο του Τζουζέπε Σανμαρτίνο το οποίο σύμφωνα με τους ειδικούς ξεπερνά τα όρια της πλαστικότητας του μαρμάρου ή τις δυνατότητες των ανθρώπινων εργαλείων!!Το σεντόνι που σκεπάζει το σώμα του Χριστού είναι ουσιαστικά διάφανο με πάχος μόλις 2-3 χιλιοστά!!
Το ίδιο συμβαίνει και με το γλυπτό της "Σεμνότητας" του Αντόνιο Κοραντίνι.Οι φωτογραφίες απαγορεύονται γι'αυτό σας παραθέτω αυτές που βρήκα στο διαδίκτυο.
Κοινός παρονομαστής και των δύο η συνεργασία τους με τον μεγάλο αλχημιστή Ρα'ι'μόντο Ντι Σάνγκρο τον επονομαζόμενο "Πρίγκιπα του Σανσεβέρο".Πολλοί ισχυρίζονται ότι το σεντόνι του Χριστού ήταν κανονικό,το οποίο βάσει κάποιας παράξενης αλχημιστικής μεθόδου μετατράπηκε σε ένα λεπτό στρώμα μαρμάρου αναμεμιγμένο με καρμίνιο!!Κάτω τώρα στο υπόγειο υπάρχει άλλη μία δημιουργία του διαβόητου αλχημιστή που προκαλεί σοκ.Δύο σιδερένιοι σκελετοί ενός άντρα και μιας γυναίκας που εκτός από τα οστά έχουν περιπλεγμένα γύρω τους με απίστευτη ακρίβεια το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου και αυτό μεταλλικό!!
Ειδικοί λένε ότι είναι πέρα πάσης αμφιβολίας ότι κανείς μεταλλουργός ή καλλιτέχνης όσες γνώσεις ανατομίας και αν διαθέτει,δεν μπορεί να κατασκευάσει ένα τέτοιο αντίγραφο του ανθρώπινου κυκλοφοριακού συστήματος.Φήμες λένε ότι ο Ντι Σάνγκρο εισάγοντας στο αίμα κάποια αλχημιστική ουσία μετέτρεψε σε σίδηρο το αίμα και τα οστά ενός αληθινού ανθρώπινου σώματος.Πολλοί αναφέρουν ότι η μέθοδος αυτή πραγματοποιήθηκε σε πτώματα,όμως το αίμα δεν κινείται σε νεκρό σώμα,πολλαπλασιάζοντας έτσι το μυστήριο!Άλλο μυστήριο αποτελεί,ότι η σύριγγα που θα έπρεπε να πραγματοποιήσει την ένεση εφευρέθηκε εκατό χρόνια αργότερα από έναν χειρουργό της Λυών τον Carlo Gabriele Pravaz.
Συνεχίσαμε με την εκκλησία Gesu Nuovo η οποία έχει μία μοναδική αρχιτεκτονική εξωτερικά και όμοια της δεν έχω συναντήσει πουθενά αλλού!
Αν δεν γνωρίζεις ότι πρόκειται για ναό δύσκολα θα το καταλάβεις.
Και εσωτερικά είναι πολύ εντυπωσιακή με όμορφα χρώματα και το εξωτερικό δεν σε προετοιμάζει για αυτό που θα δεις.
Αυτή η διαφορετικότητα εξηγείται από το γεγονός ότι η πρόσοψη φτιάχτηκε τον 15 αιώνα και ήταν του παλατιού Sanseverino και τον 16 αιώνα το εσωτερικό διαμορφώθηκε για να γίνει ναός.
Συνεχίσαμε κάνοντας βόλτες στα στενά του κέντρου που έχουν μια ιδιαίτερη ομορφιά και εκεί θα βρείτε μαγαζιά με πολύ όμορφα διακοσμητικά,όπως ντέφι με ζωγραφισμένο επάνω μια πλευρά της πόλης.
Μετά το πρόγραμμα έλεγε επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο όπου θέλαμε να δούμε τα ευρήματα από την αρχαία Πομπηία.Η τιμή του εισιτηρίου 12 ευρώ αρχικά μου φάνηκε τσιμπημένη όμως αμέσως κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα υπέροχο μουσείο.
Η σημαντικότερη συλλογή είναι αυτή των Farneze με γλυπτά που έχουν διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση.Ξεκίνησε από τον Alessandro Farneze και πρόκειται για την μεγαλύτερη συλλογή γλυπτών που σχηματίστηκε την περίοδο της αναγέννησης.Ξεχωρίζει το γιγάντιο άγαλμα του "Ηρακλή" που ήθελε να υποδηλώσει την δύναμη της οικογένειας Farneze
καθώς και τον "Ταύρο των Φαρνέζε" που είναι το μεγαλύτερο σωζόμενο άγαλμα του κόσμου.
Υπάρχουν πολλές νωπογραφίες που προέρχονται από την Πομπηία και το Ερκολάνο
Μοναδικό έκθεμα αποτελούν και οι μούμιες στην Αιγυπτιακή συλλογή.
Το πιο ιδιαίτερο δωμάτιο είναι η "Μυστική αίθουσα" με εκθέματα από την ερωτική τέχνη της Ρωμαϊκής εποχής.Εμενε κλειστό για πολλά χρόνια λόγω των εκθεμάτων όμως τώρα επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα άνω των 11 ετών.
Εντυπωσιακό είναι και το ψηφιδωτό με την απεικόνιση της μάχης του Μέγα Αλέξανδρου με τους Πέρσες.Πιο μεγάλο σε μέγεθος απ'ότι περίμενα και με εξαιρετική λεπτομέρεια,αν και μεγάλο μέρος του έχει καταστραφεί.Αυτό το ψηφιδωτό υπήρχε στο εξώφυλλο και στο βιβλίο της Ιστορίας.
Φύγαμε έπειτα από 2 ώρες στο μουσείο για να πάμε για φαγητό σε μια πιτσαρία που είχα βρει και είχε πολύ καλές κριτικές την Campagnola pizzeria trattoria.Εγώ πήρα την πίτσα Campagnola που ήταν εξαιρετική και η γυναίκα μου μία χορτόπιτα η οποία ήταν μέτρια.Όπου και αν φάγαμε πίτσα ήταν εξαιρετικής ποιότητας και οι τιμές πάνω κάτω ήταν ίδιες 5 με 9 ευρώ ανάλογα το είδος.
Συνεχίσαμε τις βόλτες στα στενά όπου σε πολλά σημεία συναντήσαμε φωτογραφίες,γκράφιτι του σπουδαίου Diego Maradona που δεν έχουν ξεχάσει οι φίλοι της ομάδας της Νάπολη και τον λατρεύουν σαν θεό.Στο Bar Nilo μάλιστα υπάρχει και ένα κάδρο με μερικές τρίχες από το κεφάλι του "Θεού" της Νάπολη.
Στη συνέχεια πήγαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση αφού υπήρχε αρκετή ζέστη.
Το απόγευμα πήραμε το μετρό για να κατέβουμε στη στάση Toledo η οποία είναι εντυπωσιακή
βγήκαμε στον εμπορικό δρόμο της πόλης με κατεύθυνση το κάστρο του Αυγού(Castel Dell'Ovo).
Αρκεστήκαμε στο να το δούμε εξωτερικά καθώς είχα διαβάσει ότι δεν περιέχει κάτι ιδιαίτερο εσωτερικά.Το περίεργο όνομα του κάστρου οφείλεται σε ένα μύθο για τον Ρωμαίο ποιητή Virgil,όπου έβαλε όπως λέει ο μύθος ένα αυγό στα θεμέλια κι αν αυτό έσπαγε το κάστρο θα είχε καταρεύσει και καταστροφή θα απλώνονταν στην πόλη.
Ήταν η ώρα όπου ο ήλιος έδυε και θέλοντας να απολαύσουμε το θέαμα καθίσαμε για φαγητό σε ένα εστιατόριο (Siro Dal 1936)δίπλα στο κάστρο.Για δύο πίτσες μία με θαλασσινά και μία με μοτσαρέλα,ντοματίνια,ρόκα,αλλαντικά και το κρασί δώσαμε 36 ευρώ,τιμή αρκετά τσιμπημένη όμως γευστικά ήταν υπέροχα.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αφού κάναμε μερικά ψώνια στα μαγαζιά και περάσαμε και από την πλατεία Plebiscito για να την δούμε και μέρα καθώς όπως είπα η νύχτα την αδικεί.
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε πρωί πήραμε πρωινό και φύγαμε για το κεντρικό σταθμό Garibaldi για να πάρουμε το τρένο για Πομπηία (Circumvesuviana) με κόστος 2,80 ευρώ το εισιτήριο.Ήταν Κυριακή και φτάνοντας στο σταθμό ακούσαμε το κάλεσμα του Ιμάμη και είδαμε χιλιάδες μουσουλμάνους να έχουν στρώσει κάτω κούτες και να προσεύχονται,ένα θέαμα που μας άφησε άφωνους από το πόσο πολλοί ήταν.
Κατεβήκαμε στην στάση Scavi Di Pompeii πήραμε τα εισιτήρια(κόστος 13 ευρώ) και για καλή μας τύχη συναντήσαμε ένα γκρουπ με Έλληνες όπου με την βοήθεια του ξεναγού είδαμε πράγματα που ομολογώ ότι θα ήταν δύσκολο να δούμε μόνοι μας.Βέβαια αυτό κράτησε για περίπου μισή ώρα αφού τα μέλη του γκρουπ του ζήτησαν να φύγουν καθώς είχαν κουραστεί και δεν ήθελαν να δουν άλλα!!Για όσους δεν γνωρίζουν να πω ότι η Πομπηία ήταν μία πόλη όπου το 79μ.Χ. καταστράφηκε από την έκρηξη του βεζούβιου.
Με την έκρηξη εκτοξεύτηκαν στο αέρα πέτρες,ελαφρόπετρες,και αέρια,καθώς και έγινε ένας μικρός σεισμός.Ο κόσμος δεν έφυγε αρχικά αφού δεν γνώριζε τι είχε συμβεί καθώς μέχρι τότε θεωρούσαν τον βεζούβιου ένα απλό βουνό.Στη συνέχεια με την βοήθεια του αέρα το σύννεφο με τις πέτρες και τα αέρια κάλυψε την πόλη και άρχισε να σκεπάζει τα πάντα.Κάποιοι σκοτώθηκαν από την βροχή από πέτρες,όσοι κλείστηκαν στα σπίτια πέθαναν από ασφυξία ή από την υψηλή θερμοκρασία.Το τελικό χτύπημα έδωσε η κατάρρευση του εσωτερικού τμήματος του ηφαιστείου που δημιούργησε ένα κύμα από σκόνη και στάχτη το οποίο κάλυψε με μεγάλη ταχύτητα όλη την πόλη.
Προσωπικά να πω ότι ήταν εκπληκτικός αρχαιολογικός χώρος και αξίζει να αφιερώσετε τουλάχιστον 3 ώρες.Με εντυπωσίασε η κατάσταση όπου βρέθηκαν πολλά από τα μνημεία.Ξεκινήσαμε από την Βασιλική όπου μεγάλο μέρος από τους κίονες έχει καταστραφεί όμως έχουν σωθεί μερικά εξαιρετικά Κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα καθώς και Ιωνικού ρυθμού.Με την βοήθεια ενός βιβλίου που δανείστηκα από ένα φίλο είχαμε την ευκαιρία να βλέπουμε το πριν και το μετά των μνημείων.
Συγκλονίζουν τα ευρήματα των ανθρώπων όπου βρέθηκαν όπως την τελευταία τους στιγμή αφού καλύφθηκαν από στάχτη η οποία με τον καιρό αυτή σκλήραινε δημιουργόντας ένα πορώδες κέλυφος το οποίο κράτησε ανέπαφους τους σκελετούς των θυμάτων.
Ανακαλύφθηκε τυχαία μετά από εργασίες για το υδρευτικό σύστημα,και μας έδωσε καθαρά και με πολλά στοιχεία την εικόνα μιας Ρωμαϊκής πόλης.
Τα δημόσια πορνεία συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον από τους επισκέπτες καθώς χρειάστηκε να περιμένουμε στην ουρά!!
Μάλιστα πριν το δρόμο για τα πορνεία υπάρχει σύμβολο που δείχνει την κατεύθυνση...ήταν πολύ μπροστά οι άνθρωποι!
Εσωτερικά υπήρχαν νωπογραφίες με ερωτικές στάσεις όπου έδειχναν τις υπηρεσίες που προσφέρει το 'κατάστημα'!!Μάλιστα ανάλογα με το ύψος του κάθε άντρα έπαιρνε και την κατάλληλη γυναίκα.
Όμορφα είναι και τα λουτρά της πόλης όπου εκεί έπαιρναν οι άντρες τις σημαντικές αποφάσεις!
Με εντυπωσίασε και το δημόσιο πλυντήριο,όπου πλένονταν τα ρούχα με ούρα των οποίων η οξύτητα καθάριζε τους λεκέδες,έπειτα βέβαια τα ξέπλεναν και τα έτριβαν!!
Την δουλειά αυτή την έκαναν δούλοι εννοείται και όπως δείχνει το σπίτι ο ιδιοκτήτης ήταν πλούσιος αφού υπάρχουν υπέροχες νωπογραφίες,δείγμα οικονομικής ευρωστίας.
Θα δείτε να έχουν στην είσοδο κάποιων σπιτιών ψηφιδωτό με την απεικόνιση ενός σκύλου,δείχνοντας έτσι ότι το σπίτι φυλάσσεται από σκύλο!
Στους δρόμους θα δείτε να υπάρχουν σαν γέφυρες που ενώνουν τα πεζοδρόμια,με κενά,ώστε να μπορούν να περνάνε οι άμαξες και να διασχίζουν το δρόμο οι πεζοί αποφεύγοντας τα νερά του δρόμου.
Θα δείτε επίσης τα 'fast food' της εποχής,μέσα στις τρύπες τοποθετούσαν δοχεία που περιείχαν φαγητό.
Τον φούρνο όπου είχε και μύλους για να αλέθουν το σιτάρι
Σε πολλά σπίτια πλούσιων κατοίκων είναι εμφανής η προσπάθεια τους να επιδείξουν τον πλούτο τους,κατασκευάζοντας μεγάλες πόρτες,έχοντας έργα τέχνης και πολλοί έγραφαν εξωτερικά το όνομά τους με κόκκινο χρώμα.
Όμως το κύριο χαρακτηριστικό των πλούσιων σπιτιών είναι οι νωπογραφίες με διάφορα θέματα.Όπως για παράδειγμα τη νωπογραφία του Αρχαίου Έλληνα συγγραφέα Μένανδρου που έδωσε και το όνομα του στο πιο πλούσιο σπίτι όλης της πόλης.Αυτό μαζί και με τα γλυπτά που βρέθηκαν στα σπίτια δείχνει την επιρροή της αρχαίας Αθήνας στην πόλη της Πομπηίας,κάνοντας μας ακόμη μία φορά περήφανους σαν Έλληνες.Όπως είπε μία Ιταλίδα ξεναγός η αριστοκρατία της πόλης μάθαινε και μιλούσε Ελληνικά που θεωρούνταν η ανώτατη εκπαίδευση της εποχής.
Ο ναός του Απόλλωνα είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό μνημείο που πρέπει να δείτε και η αγορά που βρίσκεται στην αρχή του αρχαιολογικού χώρου.
Έτσι αποχαιρετήσαμε την Πομπηία και πήραμε το τρένο ξανά με κατεύθυνση το Sorrento.(κόστος 2,40 ευρώ)
Από το σταθμό του τρένου περπατήσαμε έως το λιμάνι για να θαυμάσουμε τη θέα και να κατέβουμε στη συνέχεια σε μια από τις παραλίες.
Εντάξει δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο σαν παραλίες όμως είχε ζέστη και θέλαμε να χαλαρώσουμε μετά το 3 ωρο περπάτημα.
Κατεβήκαμε με τα πόδια στην παραλία,ενώ υπάρχει η δυνατότητα να πάρετε το ασανσέρ με κόστος μόλις 1 ευρώ το οποίο χρησιμοποιήσαμε στο ανέβασμα.Οι παραλίες έχουν είσοδο(κόστος 10 ευρώ) μαζί με την ξαπλώστρα,αν θέλετε ομπρέλα πληρώνετε άλλα 5 ευρώ!!Σίγουρα δεν τα άξιζε τα λεφτά της όμως χαλαρώσαμε.Σαν τις παραλίες της Κρήτης φίλοι μου δεν υπάρχουν πουθενά!!!
Κάτσαμε για 3 ώρες απολαύσαμε τον ήλιο και φύγαμε για το κέντρο της πόλης για φαγητό γιατί μας είχε ανοίξει την όρεξη η θάλασσα.Υπήρχε η δυνατότητα να φάμε στην παραλία όμως οι τιμές ήταν απαγορευτικές!!
Καθίσαμε σε ένα όμορφο εστιατόριο που βρήκαμε στο δρόμο με 15 ευρώ είχε πρώτο πιάτο μακαρόνια με θαλασσινά και δεύτερο ψάρι με πατάτες.Η ποιότητα ήταν εξαιρετική και η διακόσμηση του ιδιαίτερη!
Έπειτα κάναμε τις βόλτες μας στα μαγαζιά της πόλης του Sorrento όπου όλα τα αναμνηστικά είχαν θέμα τα περίφημα λεμόνια της πόλης και γενικότερα της Ακτής του Αμάλφι.Εδώ είναι και το ιδανικό μέρος για να ψωνίσετε limoncelo!
Γυρίσαμε αργά στην Νάπολη με το ίδιο τρένο το οποίο στην επιστροφή ήταν γεμάτο και έκανε 1,5 ώρα.
Την επόμενη και τελευταία μέρα ξεκινήσαμε με το Castel Sant'elmo που βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου και δίνει εξαιρετική θέα της πόλης.Πήραμε το μετρό κατεβήκαμε στην στάση Vanviteli όπου εκεί κανονικά υπάρχει ένα furnicular που σας ανεβάζει μέχρι το κάστρο,το οποίο όμως ήταν εκτός λειτουργίας.Από την στάση λοιπόν πήραμε τον ανηφορικό δρόμο και με την βοήθεια των πινακίδων φτάσαμε στο κάστρο.
Το εισιτήριο κοστίζει 5 ευρώ και κατά την γνώμη μου δεν τα αξίζει με τίποτα καθώς εκτός από την θέα δεν προσφέρει τίποτα άλλο.
Άλλωστε αν θέλετε να θαυμάσετε την θέα μπορείτε και εκτός κάστρου.Εσωτερικά τώρα υπήρχε μια έκθεση ζωγραφικής σύγχρονης τέχνης.Αν καταλάβετε τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης πείτε μου εμένα γιατί αγαπάω τις τέχνες όμως το συγκεκριμένο είδος δεν μπορώ να το κατανοήσω.
Είχες πολλούς πίνακες όμως πιο εντυπωσιακός ήταν ο παρακάτω...
Φύγαμε από το κάστρο και το πρόγραμμα έλεγε έφοδο στα μαγαζιά για ψώνια αφού είχαμε βρει εξαιρετικές τιμές και η αλήθεια είναι ότι ψωνίσαμε πολύ.Άλλωστε οι Ιταλοί γνωρίζουν από στυλ.TravelSIF made in Italy!!
Αφού ψωνίσαμε συνεχίσαμε με ένα χαλαρό ποτό στην περιοχή Chiaia πίσω από την πλατεία Plebiscito.Περπατήσαμε όλη σχεδόν την παραλιακή μέχρι την περιοχή Παυσίλυπον και όντας γεμάτοι πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο.
Την επόμενη μέρα πήραμε την πτήση της επιστροφής και οι δύο ήμασταν απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή του προορισμού καθώς όντως η Νάπολη έχει πράγματα να δώσει στον ταξιδιώτη αν συνδυαστεί με την Πομπηία είναι ένα ιδανικό 3ήμερο.Την Τρίτη 27/06 γυρίσαμε την Δευτέρα ξαναφεύγουμε....προορισμός ξανά η Ιταλία όμως αυτή την φορά το ταξίδι περιλαμβάνει Μπάρι-Αλμπερομπέλο-Βενετία-Παλέρμο-Κατάνια.
Καλά ταξίδια εύχομαι σε όλους!
μα προλαβαίνουμε!!
Αυτά τα λόγια του Νίκου Καζαντζάκη έχουν σημαδέψει το μυαλό μου χρόνια τώρα,και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να προλάβω να ταξιδέψω σε όλα τα μέρη που έχω κατά νου,όμως αυτό είναι και το ωραίο.Να ξέρεις ότι ζητάς το αδύνατο και να'σαι σίγουρος πως θα το φτάσεις!
Φτάσαμε λοιπόν στην Νάπολη που υπήρχε πάντα στα ταξιδιωτικά μου πλάνα με αφορμή την εορταστική προσφορά της Volotea(Ηράκλειο-Νάπολη 5 ευρώ και 35 η επιστροφή)μένοντας απόλυτα ικανοποιημένοι από την πτήση μας.Η μετάβαση από το αεροδρόμιο ήταν πολύ εύκολη χρησιμοποιώντας το alibus με κόστος 4 ευρώ.Μόλις βγείτε από το αεροδρόμιο υπάρχουν πινακίδες τις οποίες θα ακολουθήσετε για περίπου 500 μέτρα έως την στάση.
Το ξενοδοχείο που επιλέξαμε ήταν το Hotel Casanova κοντά στον κεντρικό σταθμό με κόστος τα 4 βράδια 146 ευρώ με πρωινό+16 ευρώ δημοτικός φόρος και για τους δύο μας.Αφήσαμε τα πράγματα μας και φύγαμε για το κάστρο Nuovo το οποίο αξίζει να δείτε το βράδυ φωτισμένο!Για να φτάσουμε κατεβήκαμε στην στάση μετρό Municipio,κόστος απλής μετάβασης 1,10 ευρώ.Το όνομα του "Νέο κάστρο" χτίστηκε το 1279 οπότε δεν είναι νέο,απλά ονομάστηκε έτσι για να ξεχωρίζει από το Castle dell'Ovo και το Castle Capuano.Κατά την διάρκεια της βασιλείας του Robert of Anjou το κάστρο έγινε πολιτιστικό κέντρο προσφέροντας φιλοξενία σε καλλιτέχνες,γιατρούς και επιστήμονες και χρησιμοποιήθηκε ως φρούριο αλλά και ως βασιλική κατοικία.
Είδαμε το κάστρο μόνο εξωτερικά καθώς ήταν αργά και θέλαμε να συνεχίσουμε την βόλτα μας.Περάσαμε από την πλατεία Plebiscito η οποία είναι πολύ όμορφη όμως ο ναός θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να έχει καλύτερο φωτισμό ο τρούλος του.
Για να κλείσει όμορφα το πρώτο μας βράδυ είχαμε στο πρόγραμμα ένα χαλαρό ποτό σε ένα πολύ ιδιαίτερο μπαρ (Libreria Berisio) το οποίο είναι σαν βιβλιοθήκη.Τα ποτά είχαν καλές τιμές 4 ευρώ για ένα Aperol και 4,5 ευρώ για ένα Bellini.Το συστήνω για τον ιδιαίτερο του χαρακτήρα!
Έπειτα πήγαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση αφού πρώτα φάγαμε ένα παγωτό στην γνωστή αλυσίδα IL Gelato όπου ο κόσμος κάνει ουρές(κόστος 2,5 ευρώ).
Το πρωί αφού πήραμε το πρωινό στο ξενοδοχείο ξεκινήσαμε την βόλτα μας με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης και πιο συγκεκριμένα στο παρεκκλήσιο Sansevero.Να πούμε ότι αρχικά η πόλη μας ξάφνιασε αρνητικά αφού έχει πολλά σκουπίδια στους δρόμους και τα περισσότερα κτίρια είναι σε κακή κατάσταση όμως την ημέρα με τα μαγαζιά ανοιχτά είχε άλλο χρώμα!
Το παρεκκλήσι του Sansevero αρκεί κατά την γνώμη μου για να ταξιδέψει κανείς ως την Νάπολη!!Το εισιτήριο κοστίζει 7 ευρώ και μπορεί να σας φανεί λίγο ακριβό όμως μόλις μπείτε μέσα θα καταλάβετε.Θα δείτε σε περίοπτη θέση το διάσημο άγαλμα του 'Κεκαλυμμένου Χριστού' έργο του Τζουζέπε Σανμαρτίνο το οποίο σύμφωνα με τους ειδικούς ξεπερνά τα όρια της πλαστικότητας του μαρμάρου ή τις δυνατότητες των ανθρώπινων εργαλείων!!Το σεντόνι που σκεπάζει το σώμα του Χριστού είναι ουσιαστικά διάφανο με πάχος μόλις 2-3 χιλιοστά!!
Το ίδιο συμβαίνει και με το γλυπτό της "Σεμνότητας" του Αντόνιο Κοραντίνι.Οι φωτογραφίες απαγορεύονται γι'αυτό σας παραθέτω αυτές που βρήκα στο διαδίκτυο.
Κοινός παρονομαστής και των δύο η συνεργασία τους με τον μεγάλο αλχημιστή Ρα'ι'μόντο Ντι Σάνγκρο τον επονομαζόμενο "Πρίγκιπα του Σανσεβέρο".Πολλοί ισχυρίζονται ότι το σεντόνι του Χριστού ήταν κανονικό,το οποίο βάσει κάποιας παράξενης αλχημιστικής μεθόδου μετατράπηκε σε ένα λεπτό στρώμα μαρμάρου αναμεμιγμένο με καρμίνιο!!Κάτω τώρα στο υπόγειο υπάρχει άλλη μία δημιουργία του διαβόητου αλχημιστή που προκαλεί σοκ.Δύο σιδερένιοι σκελετοί ενός άντρα και μιας γυναίκας που εκτός από τα οστά έχουν περιπλεγμένα γύρω τους με απίστευτη ακρίβεια το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου και αυτό μεταλλικό!!
Ειδικοί λένε ότι είναι πέρα πάσης αμφιβολίας ότι κανείς μεταλλουργός ή καλλιτέχνης όσες γνώσεις ανατομίας και αν διαθέτει,δεν μπορεί να κατασκευάσει ένα τέτοιο αντίγραφο του ανθρώπινου κυκλοφοριακού συστήματος.Φήμες λένε ότι ο Ντι Σάνγκρο εισάγοντας στο αίμα κάποια αλχημιστική ουσία μετέτρεψε σε σίδηρο το αίμα και τα οστά ενός αληθινού ανθρώπινου σώματος.Πολλοί αναφέρουν ότι η μέθοδος αυτή πραγματοποιήθηκε σε πτώματα,όμως το αίμα δεν κινείται σε νεκρό σώμα,πολλαπλασιάζοντας έτσι το μυστήριο!Άλλο μυστήριο αποτελεί,ότι η σύριγγα που θα έπρεπε να πραγματοποιήσει την ένεση εφευρέθηκε εκατό χρόνια αργότερα από έναν χειρουργό της Λυών τον Carlo Gabriele Pravaz.
Συνεχίσαμε με την εκκλησία Gesu Nuovo η οποία έχει μία μοναδική αρχιτεκτονική εξωτερικά και όμοια της δεν έχω συναντήσει πουθενά αλλού!
Αν δεν γνωρίζεις ότι πρόκειται για ναό δύσκολα θα το καταλάβεις.
Και εσωτερικά είναι πολύ εντυπωσιακή με όμορφα χρώματα και το εξωτερικό δεν σε προετοιμάζει για αυτό που θα δεις.
Αυτή η διαφορετικότητα εξηγείται από το γεγονός ότι η πρόσοψη φτιάχτηκε τον 15 αιώνα και ήταν του παλατιού Sanseverino και τον 16 αιώνα το εσωτερικό διαμορφώθηκε για να γίνει ναός.
Συνεχίσαμε κάνοντας βόλτες στα στενά του κέντρου που έχουν μια ιδιαίτερη ομορφιά και εκεί θα βρείτε μαγαζιά με πολύ όμορφα διακοσμητικά,όπως ντέφι με ζωγραφισμένο επάνω μια πλευρά της πόλης.
Μετά το πρόγραμμα έλεγε επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο όπου θέλαμε να δούμε τα ευρήματα από την αρχαία Πομπηία.Η τιμή του εισιτηρίου 12 ευρώ αρχικά μου φάνηκε τσιμπημένη όμως αμέσως κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα υπέροχο μουσείο.
Η σημαντικότερη συλλογή είναι αυτή των Farneze με γλυπτά που έχουν διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση.Ξεκίνησε από τον Alessandro Farneze και πρόκειται για την μεγαλύτερη συλλογή γλυπτών που σχηματίστηκε την περίοδο της αναγέννησης.Ξεχωρίζει το γιγάντιο άγαλμα του "Ηρακλή" που ήθελε να υποδηλώσει την δύναμη της οικογένειας Farneze
καθώς και τον "Ταύρο των Φαρνέζε" που είναι το μεγαλύτερο σωζόμενο άγαλμα του κόσμου.
Υπάρχουν πολλές νωπογραφίες που προέρχονται από την Πομπηία και το Ερκολάνο
Μοναδικό έκθεμα αποτελούν και οι μούμιες στην Αιγυπτιακή συλλογή.
Το πιο ιδιαίτερο δωμάτιο είναι η "Μυστική αίθουσα" με εκθέματα από την ερωτική τέχνη της Ρωμαϊκής εποχής.Εμενε κλειστό για πολλά χρόνια λόγω των εκθεμάτων όμως τώρα επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα άνω των 11 ετών.
Εντυπωσιακό είναι και το ψηφιδωτό με την απεικόνιση της μάχης του Μέγα Αλέξανδρου με τους Πέρσες.Πιο μεγάλο σε μέγεθος απ'ότι περίμενα και με εξαιρετική λεπτομέρεια,αν και μεγάλο μέρος του έχει καταστραφεί.Αυτό το ψηφιδωτό υπήρχε στο εξώφυλλο και στο βιβλίο της Ιστορίας.
Φύγαμε έπειτα από 2 ώρες στο μουσείο για να πάμε για φαγητό σε μια πιτσαρία που είχα βρει και είχε πολύ καλές κριτικές την Campagnola pizzeria trattoria.Εγώ πήρα την πίτσα Campagnola που ήταν εξαιρετική και η γυναίκα μου μία χορτόπιτα η οποία ήταν μέτρια.Όπου και αν φάγαμε πίτσα ήταν εξαιρετικής ποιότητας και οι τιμές πάνω κάτω ήταν ίδιες 5 με 9 ευρώ ανάλογα το είδος.
Συνεχίσαμε τις βόλτες στα στενά όπου σε πολλά σημεία συναντήσαμε φωτογραφίες,γκράφιτι του σπουδαίου Diego Maradona που δεν έχουν ξεχάσει οι φίλοι της ομάδας της Νάπολη και τον λατρεύουν σαν θεό.Στο Bar Nilo μάλιστα υπάρχει και ένα κάδρο με μερικές τρίχες από το κεφάλι του "Θεού" της Νάπολη.
Στη συνέχεια πήγαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση αφού υπήρχε αρκετή ζέστη.
Το απόγευμα πήραμε το μετρό για να κατέβουμε στη στάση Toledo η οποία είναι εντυπωσιακή
βγήκαμε στον εμπορικό δρόμο της πόλης με κατεύθυνση το κάστρο του Αυγού(Castel Dell'Ovo).
Αρκεστήκαμε στο να το δούμε εξωτερικά καθώς είχα διαβάσει ότι δεν περιέχει κάτι ιδιαίτερο εσωτερικά.Το περίεργο όνομα του κάστρου οφείλεται σε ένα μύθο για τον Ρωμαίο ποιητή Virgil,όπου έβαλε όπως λέει ο μύθος ένα αυγό στα θεμέλια κι αν αυτό έσπαγε το κάστρο θα είχε καταρεύσει και καταστροφή θα απλώνονταν στην πόλη.
Ήταν η ώρα όπου ο ήλιος έδυε και θέλοντας να απολαύσουμε το θέαμα καθίσαμε για φαγητό σε ένα εστιατόριο (Siro Dal 1936)δίπλα στο κάστρο.Για δύο πίτσες μία με θαλασσινά και μία με μοτσαρέλα,ντοματίνια,ρόκα,αλλαντικά και το κρασί δώσαμε 36 ευρώ,τιμή αρκετά τσιμπημένη όμως γευστικά ήταν υπέροχα.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αφού κάναμε μερικά ψώνια στα μαγαζιά και περάσαμε και από την πλατεία Plebiscito για να την δούμε και μέρα καθώς όπως είπα η νύχτα την αδικεί.
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε πρωί πήραμε πρωινό και φύγαμε για το κεντρικό σταθμό Garibaldi για να πάρουμε το τρένο για Πομπηία (Circumvesuviana) με κόστος 2,80 ευρώ το εισιτήριο.Ήταν Κυριακή και φτάνοντας στο σταθμό ακούσαμε το κάλεσμα του Ιμάμη και είδαμε χιλιάδες μουσουλμάνους να έχουν στρώσει κάτω κούτες και να προσεύχονται,ένα θέαμα που μας άφησε άφωνους από το πόσο πολλοί ήταν.
Κατεβήκαμε στην στάση Scavi Di Pompeii πήραμε τα εισιτήρια(κόστος 13 ευρώ) και για καλή μας τύχη συναντήσαμε ένα γκρουπ με Έλληνες όπου με την βοήθεια του ξεναγού είδαμε πράγματα που ομολογώ ότι θα ήταν δύσκολο να δούμε μόνοι μας.Βέβαια αυτό κράτησε για περίπου μισή ώρα αφού τα μέλη του γκρουπ του ζήτησαν να φύγουν καθώς είχαν κουραστεί και δεν ήθελαν να δουν άλλα!!Για όσους δεν γνωρίζουν να πω ότι η Πομπηία ήταν μία πόλη όπου το 79μ.Χ. καταστράφηκε από την έκρηξη του βεζούβιου.
Με την έκρηξη εκτοξεύτηκαν στο αέρα πέτρες,ελαφρόπετρες,και αέρια,καθώς και έγινε ένας μικρός σεισμός.Ο κόσμος δεν έφυγε αρχικά αφού δεν γνώριζε τι είχε συμβεί καθώς μέχρι τότε θεωρούσαν τον βεζούβιου ένα απλό βουνό.Στη συνέχεια με την βοήθεια του αέρα το σύννεφο με τις πέτρες και τα αέρια κάλυψε την πόλη και άρχισε να σκεπάζει τα πάντα.Κάποιοι σκοτώθηκαν από την βροχή από πέτρες,όσοι κλείστηκαν στα σπίτια πέθαναν από ασφυξία ή από την υψηλή θερμοκρασία.Το τελικό χτύπημα έδωσε η κατάρρευση του εσωτερικού τμήματος του ηφαιστείου που δημιούργησε ένα κύμα από σκόνη και στάχτη το οποίο κάλυψε με μεγάλη ταχύτητα όλη την πόλη.
Προσωπικά να πω ότι ήταν εκπληκτικός αρχαιολογικός χώρος και αξίζει να αφιερώσετε τουλάχιστον 3 ώρες.Με εντυπωσίασε η κατάσταση όπου βρέθηκαν πολλά από τα μνημεία.Ξεκινήσαμε από την Βασιλική όπου μεγάλο μέρος από τους κίονες έχει καταστραφεί όμως έχουν σωθεί μερικά εξαιρετικά Κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα καθώς και Ιωνικού ρυθμού.Με την βοήθεια ενός βιβλίου που δανείστηκα από ένα φίλο είχαμε την ευκαιρία να βλέπουμε το πριν και το μετά των μνημείων.
Συγκλονίζουν τα ευρήματα των ανθρώπων όπου βρέθηκαν όπως την τελευταία τους στιγμή αφού καλύφθηκαν από στάχτη η οποία με τον καιρό αυτή σκλήραινε δημιουργόντας ένα πορώδες κέλυφος το οποίο κράτησε ανέπαφους τους σκελετούς των θυμάτων.
Ανακαλύφθηκε τυχαία μετά από εργασίες για το υδρευτικό σύστημα,και μας έδωσε καθαρά και με πολλά στοιχεία την εικόνα μιας Ρωμαϊκής πόλης.
Τα δημόσια πορνεία συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον από τους επισκέπτες καθώς χρειάστηκε να περιμένουμε στην ουρά!!
Μάλιστα πριν το δρόμο για τα πορνεία υπάρχει σύμβολο που δείχνει την κατεύθυνση...ήταν πολύ μπροστά οι άνθρωποι!
Εσωτερικά υπήρχαν νωπογραφίες με ερωτικές στάσεις όπου έδειχναν τις υπηρεσίες που προσφέρει το 'κατάστημα'!!Μάλιστα ανάλογα με το ύψος του κάθε άντρα έπαιρνε και την κατάλληλη γυναίκα.
Όμορφα είναι και τα λουτρά της πόλης όπου εκεί έπαιρναν οι άντρες τις σημαντικές αποφάσεις!
Με εντυπωσίασε και το δημόσιο πλυντήριο,όπου πλένονταν τα ρούχα με ούρα των οποίων η οξύτητα καθάριζε τους λεκέδες,έπειτα βέβαια τα ξέπλεναν και τα έτριβαν!!
Την δουλειά αυτή την έκαναν δούλοι εννοείται και όπως δείχνει το σπίτι ο ιδιοκτήτης ήταν πλούσιος αφού υπάρχουν υπέροχες νωπογραφίες,δείγμα οικονομικής ευρωστίας.
Στους δρόμους θα δείτε να υπάρχουν σαν γέφυρες που ενώνουν τα πεζοδρόμια,με κενά,ώστε να μπορούν να περνάνε οι άμαξες και να διασχίζουν το δρόμο οι πεζοί αποφεύγοντας τα νερά του δρόμου.
Θα δείτε επίσης τα 'fast food' της εποχής,μέσα στις τρύπες τοποθετούσαν δοχεία που περιείχαν φαγητό.
Τον φούρνο όπου είχε και μύλους για να αλέθουν το σιτάρι
Σε πολλά σπίτια πλούσιων κατοίκων είναι εμφανής η προσπάθεια τους να επιδείξουν τον πλούτο τους,κατασκευάζοντας μεγάλες πόρτες,έχοντας έργα τέχνης και πολλοί έγραφαν εξωτερικά το όνομά τους με κόκκινο χρώμα.
Όμως το κύριο χαρακτηριστικό των πλούσιων σπιτιών είναι οι νωπογραφίες με διάφορα θέματα.Όπως για παράδειγμα τη νωπογραφία του Αρχαίου Έλληνα συγγραφέα Μένανδρου που έδωσε και το όνομα του στο πιο πλούσιο σπίτι όλης της πόλης.Αυτό μαζί και με τα γλυπτά που βρέθηκαν στα σπίτια δείχνει την επιρροή της αρχαίας Αθήνας στην πόλη της Πομπηίας,κάνοντας μας ακόμη μία φορά περήφανους σαν Έλληνες.Όπως είπε μία Ιταλίδα ξεναγός η αριστοκρατία της πόλης μάθαινε και μιλούσε Ελληνικά που θεωρούνταν η ανώτατη εκπαίδευση της εποχής.
Ο ναός του Απόλλωνα είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό μνημείο που πρέπει να δείτε και η αγορά που βρίσκεται στην αρχή του αρχαιολογικού χώρου.
Έτσι αποχαιρετήσαμε την Πομπηία και πήραμε το τρένο ξανά με κατεύθυνση το Sorrento.(κόστος 2,40 ευρώ)
Από το σταθμό του τρένου περπατήσαμε έως το λιμάνι για να θαυμάσουμε τη θέα και να κατέβουμε στη συνέχεια σε μια από τις παραλίες.
Εντάξει δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο σαν παραλίες όμως είχε ζέστη και θέλαμε να χαλαρώσουμε μετά το 3 ωρο περπάτημα.
Κατεβήκαμε με τα πόδια στην παραλία,ενώ υπάρχει η δυνατότητα να πάρετε το ασανσέρ με κόστος μόλις 1 ευρώ το οποίο χρησιμοποιήσαμε στο ανέβασμα.Οι παραλίες έχουν είσοδο(κόστος 10 ευρώ) μαζί με την ξαπλώστρα,αν θέλετε ομπρέλα πληρώνετε άλλα 5 ευρώ!!Σίγουρα δεν τα άξιζε τα λεφτά της όμως χαλαρώσαμε.Σαν τις παραλίες της Κρήτης φίλοι μου δεν υπάρχουν πουθενά!!!
Κάτσαμε για 3 ώρες απολαύσαμε τον ήλιο και φύγαμε για το κέντρο της πόλης για φαγητό γιατί μας είχε ανοίξει την όρεξη η θάλασσα.Υπήρχε η δυνατότητα να φάμε στην παραλία όμως οι τιμές ήταν απαγορευτικές!!
Καθίσαμε σε ένα όμορφο εστιατόριο που βρήκαμε στο δρόμο με 15 ευρώ είχε πρώτο πιάτο μακαρόνια με θαλασσινά και δεύτερο ψάρι με πατάτες.Η ποιότητα ήταν εξαιρετική και η διακόσμηση του ιδιαίτερη!
Έπειτα κάναμε τις βόλτες μας στα μαγαζιά της πόλης του Sorrento όπου όλα τα αναμνηστικά είχαν θέμα τα περίφημα λεμόνια της πόλης και γενικότερα της Ακτής του Αμάλφι.Εδώ είναι και το ιδανικό μέρος για να ψωνίσετε limoncelo!
Γυρίσαμε αργά στην Νάπολη με το ίδιο τρένο το οποίο στην επιστροφή ήταν γεμάτο και έκανε 1,5 ώρα.
Την επόμενη και τελευταία μέρα ξεκινήσαμε με το Castel Sant'elmo που βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου και δίνει εξαιρετική θέα της πόλης.Πήραμε το μετρό κατεβήκαμε στην στάση Vanviteli όπου εκεί κανονικά υπάρχει ένα furnicular που σας ανεβάζει μέχρι το κάστρο,το οποίο όμως ήταν εκτός λειτουργίας.Από την στάση λοιπόν πήραμε τον ανηφορικό δρόμο και με την βοήθεια των πινακίδων φτάσαμε στο κάστρο.
Το εισιτήριο κοστίζει 5 ευρώ και κατά την γνώμη μου δεν τα αξίζει με τίποτα καθώς εκτός από την θέα δεν προσφέρει τίποτα άλλο.
Άλλωστε αν θέλετε να θαυμάσετε την θέα μπορείτε και εκτός κάστρου.Εσωτερικά τώρα υπήρχε μια έκθεση ζωγραφικής σύγχρονης τέχνης.Αν καταλάβετε τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης πείτε μου εμένα γιατί αγαπάω τις τέχνες όμως το συγκεκριμένο είδος δεν μπορώ να το κατανοήσω.
Είχες πολλούς πίνακες όμως πιο εντυπωσιακός ήταν ο παρακάτω...
Φύγαμε από το κάστρο και το πρόγραμμα έλεγε έφοδο στα μαγαζιά για ψώνια αφού είχαμε βρει εξαιρετικές τιμές και η αλήθεια είναι ότι ψωνίσαμε πολύ.Άλλωστε οι Ιταλοί γνωρίζουν από στυλ.TravelSIF made in Italy!!
Αφού ψωνίσαμε συνεχίσαμε με ένα χαλαρό ποτό στην περιοχή Chiaia πίσω από την πλατεία Plebiscito.Περπατήσαμε όλη σχεδόν την παραλιακή μέχρι την περιοχή Παυσίλυπον και όντας γεμάτοι πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο.
Την επόμενη μέρα πήραμε την πτήση της επιστροφής και οι δύο ήμασταν απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή του προορισμού καθώς όντως η Νάπολη έχει πράγματα να δώσει στον ταξιδιώτη αν συνδυαστεί με την Πομπηία είναι ένα ιδανικό 3ήμερο.Την Τρίτη 27/06 γυρίσαμε την Δευτέρα ξαναφεύγουμε....προορισμός ξανά η Ιταλία όμως αυτή την φορά το ταξίδι περιλαμβάνει Μπάρι-Αλμπερομπέλο-Βενετία-Παλέρμο-Κατάνια.
Καλά ταξίδια εύχομαι σε όλους!
Last edited: