Καλησπέρα σας,
θα ηθελα να θιξω ενα θεμα σχετικο με το GPS κατα την διαρκεια της πτησης....
δεν ξερω αν εχει αναφερθει σε προηγουμενο θεμα αλλα οποιος το χει ψαξει ας παραθεσει μερικες πληροφοριες και εντυπωσεις....
υπαρχουν:
- αυτοι που λενε οτι ειναι τελειως ακινδυνο..
- αυτοι που λενε οτι ειναι επικυνδυνο...και
- αυτοι που λενε οτι απλα τηρουμε τους κανονισμους των εταιρειων .... γιατι ετσι πρεπει...
παρολαυτα παραθετω την παρακατω ενδιαφερουσα λιστα:
The Airlines which OFFICIALLY APPROVE the use of GPS receivers during CRUISE. The GOOD list is getting longer!
This actually means pilot discretion in all cases.
Aer Lingus (Irish, as of April 2005)
Air Canada
Air China
Air New Zealand
Air Malaysia
Air Tanzania
Alitalia (Italy)
Braathens (owned by SAS) Norway
British Airways
Cathay Pacific
CAAC (China Airlines, Mainland China)
China Southern Airlines
Continental Airlines (as of August 2007, changed AGAIN! 4th time!)
CrossAir
Delta Airlines
DragonAir (China)
EasyJet (Europe)
Egypt Air
FinnAir (as of May 2003)
FlyBe Airlines (UK)
Frontier Airlines(as of December 2004)
Icelandair
Jet Airways (India)
JetBlue Airways (USA, Changed back to OK as of April 2007)
KLM (Flight operations book under rule 120.8.5)
LAN Airlines Argentina
LOT Polish Airlines
Maersk Air (Denmark)
MidWest Express (USA)
Nationwide Airlines (South Africa)
NorthWest Airlines (Flight operations book under rule 120.8.5)
Precision Air (Tanzania)
Olympic Airlines (Greece)
Qantas as of 3/2/2007 per Tania<[email protected]> (yep.. Changed AGAIN!)
Singapore Air Lines
SAS (flip-flopped again as of 2/2/04)
SN Brussels Airlines (as of 11/25/03 per <[email protected]>
South African Airways
Sun Country (Regional USA)
Swiss (Was Swissair and CrossAir)
Tunis Air
United Air Lines (may ask if your GPS is FCC Class B approved. All handhelds are. Show them in the manual.)
Vanguard Airlines
WestJet Airlines (Canada)
Airlines which OFFICIALLY DO NOT APPROVE the use of GPS receivers at ANY time during flight.
(*) Individual Pilots may allow GPS use. (It never hurts to ask the pilot on any flight. Oftentimes, cabin attendants say NO automatically. If the cabin attendant says "no" respectfully ask them to make your request to the pilot.)
Alaska Airlines
Air Tran
America West Airlines
American Airlines
Britannia Airlines
El Al Airlines (Israel)
Hawaiian Airlines(*)
Horizon Airlines(*)
Iberia Airlines(*)
Lufthansa Airlines
Mexicana airlines
Midway Express
Monarch Airlines
Ryanair (Irish) (as of January 2008)
SouthWest Airlines (Changed AGAIN as of July 2008.. This is TWO changes in 2008 so far.)
Spirit Airlines
US Airways (was US Air) (as of December 2007)
Varig Airlines
Virgin Airlines (As of March 2007)
απο την δικια μου εμπειρια παντως στην πτηση Αθηνα - Μιλανο με easyJet το ειχα απο την απογειωση ανοιχτο για να χαζευω την πορεια του αεροπλανου μεχρι τα Αλβανικα συνορα απο κει και περα μας τελειωσε ο χαρτης !!
στην επιστροφη το ανοιξα ενω πεταγα πανω απο Ελλαδα αλλα δεν ελεγε να πιασει σημα με τιποτα πραγμα που μου εκανε ενυτπωση....
θα ηθελα να θιξω ενα θεμα σχετικο με το GPS κατα την διαρκεια της πτησης....
δεν ξερω αν εχει αναφερθει σε προηγουμενο θεμα αλλα οποιος το χει ψαξει ας παραθεσει μερικες πληροφοριες και εντυπωσεις....
υπαρχουν:
- αυτοι που λενε οτι ειναι τελειως ακινδυνο..
- αυτοι που λενε οτι ειναι επικυνδυνο...και
- αυτοι που λενε οτι απλα τηρουμε τους κανονισμους των εταιρειων .... γιατι ετσι πρεπει...
παρολαυτα παραθετω την παρακατω ενδιαφερουσα λιστα:
The Airlines which OFFICIALLY APPROVE the use of GPS receivers during CRUISE. The GOOD list is getting longer!
This actually means pilot discretion in all cases.
Aer Lingus (Irish, as of April 2005)
Air Canada
Air China
Air New Zealand
Air Malaysia
Air Tanzania
Alitalia (Italy)
Braathens (owned by SAS) Norway
British Airways
Cathay Pacific
CAAC (China Airlines, Mainland China)
China Southern Airlines
Continental Airlines (as of August 2007, changed AGAIN! 4th time!)
CrossAir
Delta Airlines
DragonAir (China)
EasyJet (Europe)
Egypt Air
FinnAir (as of May 2003)
FlyBe Airlines (UK)
Frontier Airlines(as of December 2004)
Icelandair
Jet Airways (India)
JetBlue Airways (USA, Changed back to OK as of April 2007)
KLM (Flight operations book under rule 120.8.5)
LAN Airlines Argentina
LOT Polish Airlines
Maersk Air (Denmark)
MidWest Express (USA)
Nationwide Airlines (South Africa)
NorthWest Airlines (Flight operations book under rule 120.8.5)
Precision Air (Tanzania)
Olympic Airlines (Greece)
Qantas as of 3/2/2007 per Tania<[email protected]> (yep.. Changed AGAIN!)
Singapore Air Lines
SAS (flip-flopped again as of 2/2/04)
SN Brussels Airlines (as of 11/25/03 per <[email protected]>
South African Airways
Sun Country (Regional USA)
Swiss (Was Swissair and CrossAir)
Tunis Air
United Air Lines (may ask if your GPS is FCC Class B approved. All handhelds are. Show them in the manual.)
Vanguard Airlines
WestJet Airlines (Canada)
Airlines which OFFICIALLY DO NOT APPROVE the use of GPS receivers at ANY time during flight.
(*) Individual Pilots may allow GPS use. (It never hurts to ask the pilot on any flight. Oftentimes, cabin attendants say NO automatically. If the cabin attendant says "no" respectfully ask them to make your request to the pilot.)
Alaska Airlines
Air Tran
America West Airlines
American Airlines
Britannia Airlines
El Al Airlines (Israel)
Hawaiian Airlines(*)
Horizon Airlines(*)
Iberia Airlines(*)
Lufthansa Airlines
Mexicana airlines
Midway Express
Monarch Airlines
Ryanair (Irish) (as of January 2008)
SouthWest Airlines (Changed AGAIN as of July 2008.. This is TWO changes in 2008 so far.)
Spirit Airlines
US Airways (was US Air) (as of December 2007)
Varig Airlines
Virgin Airlines (As of March 2007)
απο την δικια μου εμπειρια παντως στην πτηση Αθηνα - Μιλανο με easyJet το ειχα απο την απογειωση ανοιχτο για να χαζευω την πορεια του αεροπλανου μεχρι τα Αλβανικα συνορα απο κει και περα μας τελειωσε ο χαρτης !!
στην επιστροφη το ανοιξα ενω πεταγα πανω απο Ελλαδα αλλα δεν ελεγε να πιασει σημα με τιποτα πραγμα που μου εκανε ενυτπωση....
Last edited by a moderator: