travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.858
- Likes
- 16.071
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Κολομβία - Ισημερινός: και στα χαμηλά και στα ψηλά
Μέσα στο καλοκαίρι έγινε και αυτό το μακρινό ταξίδι στην αγαπημένη μου περιοχή: τη Νότια Αμερική. Νιώθω υπέροχα να περπατώ σε αυτά τα μέρη και να ακούω τα Ισπανικά που τόσο θέλω αλλά δεν έχω καταφέρει να μάθω, πέρα από λίγες λέξεις.
Πολλοί το θεωρούν δύσκολο ταξίδι, αλλά από τις εμπειρίες μερικών ταξιδευτών εδώ στο φόρουμ πήραμε την ιδέα και το θάρρος να το πραγματοποιήσουμε. Από τώρα το λέω: δεν είναι (πλέον) επικίνδυνο ταξίδι. Εμάς δε μας έτυχε τίποτα κακό και σίγουρα κάναμε και απερισκεψίες. Ίσως ήμασταν και λίγο τυχεροί. Φυσικά είχαμε και το νου μας στους κακοποιούς να μην τους προκαλούμε. Οι φωτογραφικές μηχανές δούλευαν στο φουλ, αλλά πάντα με μια προσοχή. Ήμασταν και τέσσερις, οπότε έβλεπε ο ένας τον άλλον.
Επικοινώνησα με δυο ταξιδιώτες από το travelstories, τη @mikrh tsopana και τη @fenia42 που είχαν πάει πρόσφατα και μου είπαν ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα στα μέρη που θα πάμε. Μας έδωσαν και διάφορες άλλες πληροφορίες, πολύ χρήσιμες. Μια γενική προσοχή πρέπει να δείχνουμε και να αποφεύγουμε το ταξίδι μέσα στη νύχτα. Τα ίδια γράφει και το Lonely Planet.
Για την οργάνωση εννοείται ότι ασχολήθηκα πολύ. Επίσης στην πορεία έγιναν και αρκετές αλλαγές στα ξενοδοχεία αλλά και στα σημεία που διανυκτερεύσαμε. Αυτό γίνεται γιατί στις λεπτομέρειες βλέπεις ότι βολεύει να ακολουθήσεις τη μια διαδρομή και όχι την άλλη που είχες αρχικά επιλέξει. Πολύ συχνά αυτό γίνεται και επί τόπου.
Η παρέα είναι η γνωστή σε όσους με παρακολουθούν: εγώ, η Ντίνα (σύζυγός μου), ο Γιάννης και ο Φίλιππος. Χρόνια ταξιδεύουμε μαζί και δεν υπάρχουν προστριβές και τσακωμοί. Είμαστε σχεδόν τυπικοί μεταξύ μας. Το λέω με την έννοια ότι σαν φίλοι έπρεπε να λέμε και καμιά κουβέντα παραπάνω και να διαπληκτιζόμαστε. Την κουβέντα τη λέμε ενίοτε, αλλά ως εκεί. Τέλεια! Γιατί μερικές φορές εγώ είμαι εκείνος που λέει αυτή την κουβέντα!
Να δώσω μερικές πληροφορίες για τις δυο χώρες (από Wikipedia, αν θυμάμαι καλά):
Η Κολομβία είναι χώρα που βρίσκεται στη βορειοδυτική γωνία της Νότιας Αμερικής, με έκταση 1.141.748 τ.χλμ. και πληθυσμό 49.834.240 κατοίκους. Το όνομα της πρωτεύουσας είναι Μπογκοτά. Εθνική εορτή είναι η 20η Ιουλίου. Είναι μια ενωμένη δημοκρατία που αποτελείται από 32 περιοχές. Πριν την αποίκησή της από τους Ισπανούς το 1499, οι ιθαγενείς που κατοικούσαν ήταν οι Μουίσκα, οι Κιμπάγια, οι Ταϊρόνα και άλλοι. Το 1819, κέρδισε την ανεξαρτησία της από την Ισπανία, ως Νέα Γρανάδα, με πρωτεύουσα την Μπογκοτά. Διαλύθηκε το 1830 και η χώρα έγινε μια συνομοσπονδία Παναμά-Κολομβίας, ονομαζόμενη ως Μεγάλη Κολομβία, (ισπανικά: Gran Colombia). Το νέο κράτος υπήρξε από το 1858-63 ως Γραναδιανή Συνομοσπονδία. Από το 1863, η χώρα ονομάστηκε Ηνωμένες Πολιτείες της Κολομβίας. Η σημερινή της έκταση δημιουργήθηκε το 1903, λόγω της απόσχισης του Παναμά. Σήμερα οι μεγαλύτερες πόλεις της βρίσκονται σε ορεινό υψόμετρο, στο βόρειο μέρος των Άνδεων. Είναι η 4η μεγαλύτερη οικονομία της Νότιας Αμερικής. Ακόμη, είναι 4η σε έκταση στη Νότια Αμερική, μετά τη Βραζιλία, την Αργεντινή και το Περού. Η επίσημη γλώσσα είναι τα Ισπανικά. Οι κάτοικοι σε ποσοστό 90% πρεσβεύουν το Ρωμαιοκαθολικό χριστιανικό δόγμα. Οι περισσότεροι είναι μιγάδες (mestizo) σε ποσοστό 58%, το 20% είναι λευκοί, mulatto είναι το 14%, μαύροι το 4% ενώ οι υπόλοιποι είναι Αμερικανοί Ινδιάνοι.
Η Δημοκρατία του Ισημερινού, γνωστή και ως Εκουαδόρ, είναι χώρα στη βορειοδυτική Νότια Αμερική, που συνορεύει με την Κολομβία προς Βορρά, με το Περού στα ανατολικά και νότια και βρέχεται από τον Ειρηνικό ωκεανό στα δυτικά. Η χώρα περιλαμβάνει επίσης τα Νησιά Γκαλαπάγκος (Archipelago de Colón) στον Ειρηνικό, περίπου 965 χλμ. δυτικά της χώρας. Το όνομα οφείλεται στην ισπανική λέξη Ecuador που σημαίνει Ισημερινός επειδή ο τελευταίος διέρχεται από το κράτος αυτό. Έχει έκταση 283.560 τετραγωνικά χιλιόμετρα και πληθυσμό 17.267.986 κατοίκους (κατατάσσεται 67η στον κόσμο), σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2019. Το Κίτο είναι η πρωτεύουσα της χώρας.
Στον Ισημερινό ζουν κυρίως μιγάδες Αμερικανοί Ινδιάνοι και λευκοί (mestizo) σε ποσοστό 65%, Αμερικανοί ινδιάνικης καταγωγής σε ποσοστό 25%, ενώ οι υπόλοιποι είναι Ισπανοί και μαύροι. Το 67% του συνολικού πληθυσμού ζει στις πόλεις, σύμφωνα με στοιχεία για το 2010. Το προσδόκιμο ζωής υπολογίστηκε το 2015 στα 76,56 χρόνια για τον συνολικό πληθυσμό, 73,6 για τους άνδρες και 79,67 για τις γυναίκες.
Μέρα πρώτη, η αρχή του ταξιδιού.
Φύγαμε πρωί από Αθήνα και το βράδυ είχαμε φτάσει στη Μπογκοτά, μετά από σχεδόν είκοσι ώρες στα αεροπλάνα και στα αεροδρόμια. Είχαμε τρεις πτήσεις και σταματήσαμε για σχετικά λίγο στη Ζυρίχη και στη Φραγκφούρτη.
Πριν φύγουμε, όταν ήμασταν στην Αθήνα, που προσπαθούσα να κάνω το check-in ήταν πολύ δύσκολο. Δεν ξέρω γιατί η Lufthansa δεν μου επέτρεπε να το κάνω, αλλά ούτε και η Aegean. Το θέμα είναι ότι ενώ είχαμε κλείσει τα αεροπορικά εισιτήρια με την Swiss Air, η πρώτη πτήση έγινε με την Aegean και οι υπόλοιπες δύο με της Lufthansa. Έτσι δεν ξέρω γιατί δεν μπορούσα να κάνω το check-in για την τελευταία και μεγάλη πτήση, σε καμία τους, ενώ προσπαθούσα τουλάχιστον δύο ώρες την παραμονή που θα φεύγαμε.
Στην πρώτη πτήση από Αθήνα έγινε ένα μικρό ατύχημα. Όταν μου έδινε τον καφέ ο φροντιστής του αεροπλάνου, χύθηκε όλος ο καφές πάνω σε μένα και στον διπλανό μου, ο οποίος ήταν ένας ευγενικός Ελβετός. Τέλος πάντων δεν έγινε και καμία καταστροφή. Απλά λερώθηκαν τα ρούχα μας.
Στην μεγάλη πτήση από τη Φρανκφούρτη για Μπογκοτά ήμασταν και οι τέσσερις σε διάφορες περίεργες θέσεις διασκορπισμένοι μέσα στο αεροπλάνο, αφού δεν είχα καταφέρει να κάνω check-in. Σε όλη την πτήση δεν κοιμήθηκα εκτός από τις τελευταίες τρεις ώρες. Το κακό ήταν ότι όταν ξύπνησα διαπίστωσα ότι ο μηνίσκος είχε χτυπήσει ξανά το δεξί μου γόνατο, δηλαδή δεν μπορούσα να το τεντώσω. Άρα δεν μπορούσα να περπατήσω παρά μόνο με υποβοήθηση και πολύ δύσκολα. Αυτό κράτησε τρεις μέρες. Το παθαίνω μερικές φορές, αλλά συνήθως όχι σε ταξίδια. Μόνο τώρα αλλά και το περασμένο καλοκαίρι στον Καύκασο.
Για να περάσουμε από τους ελέγχους των Κολομβιανών στην Μπογκοτά, κάναμε σχεδόν μία ώρα, σε μία τεράστια ουρά όρθιοι προχωρώντας αργά-αργά. Ο έλεγχος βέβαια ήταν πολύ γρήγορος και προχωρήσαμε να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Από τις τέσσερις βαλίτσες ήρθαν οι τρεις. Έλειπε η βαλίτσα του Φίλιππα, οπότε έπρεπε να αρχίσουν οι διαδικασίες για τις απώλειες αποσκευών. Δεν ήταν κάτι πολύ δύσκολο, αφού ο άνθρωπος που ήταν εκεί κατέγραψε την απώλεια και μας είπε ότι θα μας ενημερώνει μέσω e-mail για την πορεία των ερευνών (πράγμα που δεν έκανε ποτέ). Και ήταν σχεδόν σίγουρος ότι θα παίρναμε τη βαλίτσα την επόμενη μέρα με την επόμενη πτήση από Φρανκφούρτη. Όπως και έγινε.
Εκεί στο αεροδρόμιο, όταν ψάχναμε για ταξί, μας πέτυχε και ένας τύπος, ο οποίος προσπαθούσε να μας βρει ταξί, μετά προσπαθούσε να βρει σε μένα κάρτα SΙM για το τηλέφωνο. Δεν ήταν κακός αλλά είχε πολύ πλάκα ο καημένος που δεν ήξερε καθόλου Αγγλικά και προσπαθούσε με τα Ισπανικά, που επίσης εμείς δεν γνωρίζουμε, να μας πει την ιστορία της ζωής του. Τελικά πήραμε ένα ταξί και με περίπου 12 δολάρια, 40.000 δικά τους πέσος, ήρθαμε στο ξενοδοχείο, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, κάπου στις δέκα το βράδυ, ίσως και λίγο αργότερα. Είχαμε μεγάλη καθυστέρηση με τις διατυπώσεις για τη χαμένη βαλίτσα.
Εγώ με τη Ντίνα μείναμε το βράδυ στο δωμάτιο για ξεκούραση. Ο Γιάννης με το Φίλιππο βγήκαν έξω για να αγοράσουν νερό και είπαν ότι η περιοχή τους φάνηκε λίγο επικίνδυνη, γιατί κυκλοφορούσαν κάποιοι μεθυσμένοι και γενικά φοβήθηκαν. Γι αυτό γύρισαν πίσω σχετικά γρήγορα. Εντάξει, αυτό συμβαίνει σε όλες τις πόλεις. Ίσως εδώ να είναι λίγο παραπάνω.
Το δωμάτιο δεν είναι και τόσο καλό, αλλά με τα χρήματα που δίνουμε και στη θέση που βρίσκεται, αφού έχει και πρωινό είναι εντάξει. Δεν δίνουμε πάνω από 30 ευρώ τη βραδιά, 27 για την ακρίβεια, για κάθε δωμάτιο. Πρέπει να το βρήκα σε τιμή ευκαιρίας.
Εικόνα της πόλης το πρώτο πρωινό, λίγο πριν χαράξει. Φωτογραφία τραβηγμένη από το παράθυρο του δωματίου.
Μέσα στο καλοκαίρι έγινε και αυτό το μακρινό ταξίδι στην αγαπημένη μου περιοχή: τη Νότια Αμερική. Νιώθω υπέροχα να περπατώ σε αυτά τα μέρη και να ακούω τα Ισπανικά που τόσο θέλω αλλά δεν έχω καταφέρει να μάθω, πέρα από λίγες λέξεις.
Πολλοί το θεωρούν δύσκολο ταξίδι, αλλά από τις εμπειρίες μερικών ταξιδευτών εδώ στο φόρουμ πήραμε την ιδέα και το θάρρος να το πραγματοποιήσουμε. Από τώρα το λέω: δεν είναι (πλέον) επικίνδυνο ταξίδι. Εμάς δε μας έτυχε τίποτα κακό και σίγουρα κάναμε και απερισκεψίες. Ίσως ήμασταν και λίγο τυχεροί. Φυσικά είχαμε και το νου μας στους κακοποιούς να μην τους προκαλούμε. Οι φωτογραφικές μηχανές δούλευαν στο φουλ, αλλά πάντα με μια προσοχή. Ήμασταν και τέσσερις, οπότε έβλεπε ο ένας τον άλλον.
Επικοινώνησα με δυο ταξιδιώτες από το travelstories, τη @mikrh tsopana και τη @fenia42 που είχαν πάει πρόσφατα και μου είπαν ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα στα μέρη που θα πάμε. Μας έδωσαν και διάφορες άλλες πληροφορίες, πολύ χρήσιμες. Μια γενική προσοχή πρέπει να δείχνουμε και να αποφεύγουμε το ταξίδι μέσα στη νύχτα. Τα ίδια γράφει και το Lonely Planet.
Για την οργάνωση εννοείται ότι ασχολήθηκα πολύ. Επίσης στην πορεία έγιναν και αρκετές αλλαγές στα ξενοδοχεία αλλά και στα σημεία που διανυκτερεύσαμε. Αυτό γίνεται γιατί στις λεπτομέρειες βλέπεις ότι βολεύει να ακολουθήσεις τη μια διαδρομή και όχι την άλλη που είχες αρχικά επιλέξει. Πολύ συχνά αυτό γίνεται και επί τόπου.
Η παρέα είναι η γνωστή σε όσους με παρακολουθούν: εγώ, η Ντίνα (σύζυγός μου), ο Γιάννης και ο Φίλιππος. Χρόνια ταξιδεύουμε μαζί και δεν υπάρχουν προστριβές και τσακωμοί. Είμαστε σχεδόν τυπικοί μεταξύ μας. Το λέω με την έννοια ότι σαν φίλοι έπρεπε να λέμε και καμιά κουβέντα παραπάνω και να διαπληκτιζόμαστε. Την κουβέντα τη λέμε ενίοτε, αλλά ως εκεί. Τέλεια! Γιατί μερικές φορές εγώ είμαι εκείνος που λέει αυτή την κουβέντα!
Να δώσω μερικές πληροφορίες για τις δυο χώρες (από Wikipedia, αν θυμάμαι καλά):
Η Κολομβία είναι χώρα που βρίσκεται στη βορειοδυτική γωνία της Νότιας Αμερικής, με έκταση 1.141.748 τ.χλμ. και πληθυσμό 49.834.240 κατοίκους. Το όνομα της πρωτεύουσας είναι Μπογκοτά. Εθνική εορτή είναι η 20η Ιουλίου. Είναι μια ενωμένη δημοκρατία που αποτελείται από 32 περιοχές. Πριν την αποίκησή της από τους Ισπανούς το 1499, οι ιθαγενείς που κατοικούσαν ήταν οι Μουίσκα, οι Κιμπάγια, οι Ταϊρόνα και άλλοι. Το 1819, κέρδισε την ανεξαρτησία της από την Ισπανία, ως Νέα Γρανάδα, με πρωτεύουσα την Μπογκοτά. Διαλύθηκε το 1830 και η χώρα έγινε μια συνομοσπονδία Παναμά-Κολομβίας, ονομαζόμενη ως Μεγάλη Κολομβία, (ισπανικά: Gran Colombia). Το νέο κράτος υπήρξε από το 1858-63 ως Γραναδιανή Συνομοσπονδία. Από το 1863, η χώρα ονομάστηκε Ηνωμένες Πολιτείες της Κολομβίας. Η σημερινή της έκταση δημιουργήθηκε το 1903, λόγω της απόσχισης του Παναμά. Σήμερα οι μεγαλύτερες πόλεις της βρίσκονται σε ορεινό υψόμετρο, στο βόρειο μέρος των Άνδεων. Είναι η 4η μεγαλύτερη οικονομία της Νότιας Αμερικής. Ακόμη, είναι 4η σε έκταση στη Νότια Αμερική, μετά τη Βραζιλία, την Αργεντινή και το Περού. Η επίσημη γλώσσα είναι τα Ισπανικά. Οι κάτοικοι σε ποσοστό 90% πρεσβεύουν το Ρωμαιοκαθολικό χριστιανικό δόγμα. Οι περισσότεροι είναι μιγάδες (mestizo) σε ποσοστό 58%, το 20% είναι λευκοί, mulatto είναι το 14%, μαύροι το 4% ενώ οι υπόλοιποι είναι Αμερικανοί Ινδιάνοι.
Η Δημοκρατία του Ισημερινού, γνωστή και ως Εκουαδόρ, είναι χώρα στη βορειοδυτική Νότια Αμερική, που συνορεύει με την Κολομβία προς Βορρά, με το Περού στα ανατολικά και νότια και βρέχεται από τον Ειρηνικό ωκεανό στα δυτικά. Η χώρα περιλαμβάνει επίσης τα Νησιά Γκαλαπάγκος (Archipelago de Colón) στον Ειρηνικό, περίπου 965 χλμ. δυτικά της χώρας. Το όνομα οφείλεται στην ισπανική λέξη Ecuador που σημαίνει Ισημερινός επειδή ο τελευταίος διέρχεται από το κράτος αυτό. Έχει έκταση 283.560 τετραγωνικά χιλιόμετρα και πληθυσμό 17.267.986 κατοίκους (κατατάσσεται 67η στον κόσμο), σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2019. Το Κίτο είναι η πρωτεύουσα της χώρας.
Στον Ισημερινό ζουν κυρίως μιγάδες Αμερικανοί Ινδιάνοι και λευκοί (mestizo) σε ποσοστό 65%, Αμερικανοί ινδιάνικης καταγωγής σε ποσοστό 25%, ενώ οι υπόλοιποι είναι Ισπανοί και μαύροι. Το 67% του συνολικού πληθυσμού ζει στις πόλεις, σύμφωνα με στοιχεία για το 2010. Το προσδόκιμο ζωής υπολογίστηκε το 2015 στα 76,56 χρόνια για τον συνολικό πληθυσμό, 73,6 για τους άνδρες και 79,67 για τις γυναίκες.
Μέρα πρώτη, η αρχή του ταξιδιού.
Φύγαμε πρωί από Αθήνα και το βράδυ είχαμε φτάσει στη Μπογκοτά, μετά από σχεδόν είκοσι ώρες στα αεροπλάνα και στα αεροδρόμια. Είχαμε τρεις πτήσεις και σταματήσαμε για σχετικά λίγο στη Ζυρίχη και στη Φραγκφούρτη.
Πριν φύγουμε, όταν ήμασταν στην Αθήνα, που προσπαθούσα να κάνω το check-in ήταν πολύ δύσκολο. Δεν ξέρω γιατί η Lufthansa δεν μου επέτρεπε να το κάνω, αλλά ούτε και η Aegean. Το θέμα είναι ότι ενώ είχαμε κλείσει τα αεροπορικά εισιτήρια με την Swiss Air, η πρώτη πτήση έγινε με την Aegean και οι υπόλοιπες δύο με της Lufthansa. Έτσι δεν ξέρω γιατί δεν μπορούσα να κάνω το check-in για την τελευταία και μεγάλη πτήση, σε καμία τους, ενώ προσπαθούσα τουλάχιστον δύο ώρες την παραμονή που θα φεύγαμε.
Στην πρώτη πτήση από Αθήνα έγινε ένα μικρό ατύχημα. Όταν μου έδινε τον καφέ ο φροντιστής του αεροπλάνου, χύθηκε όλος ο καφές πάνω σε μένα και στον διπλανό μου, ο οποίος ήταν ένας ευγενικός Ελβετός. Τέλος πάντων δεν έγινε και καμία καταστροφή. Απλά λερώθηκαν τα ρούχα μας.
Στην μεγάλη πτήση από τη Φρανκφούρτη για Μπογκοτά ήμασταν και οι τέσσερις σε διάφορες περίεργες θέσεις διασκορπισμένοι μέσα στο αεροπλάνο, αφού δεν είχα καταφέρει να κάνω check-in. Σε όλη την πτήση δεν κοιμήθηκα εκτός από τις τελευταίες τρεις ώρες. Το κακό ήταν ότι όταν ξύπνησα διαπίστωσα ότι ο μηνίσκος είχε χτυπήσει ξανά το δεξί μου γόνατο, δηλαδή δεν μπορούσα να το τεντώσω. Άρα δεν μπορούσα να περπατήσω παρά μόνο με υποβοήθηση και πολύ δύσκολα. Αυτό κράτησε τρεις μέρες. Το παθαίνω μερικές φορές, αλλά συνήθως όχι σε ταξίδια. Μόνο τώρα αλλά και το περασμένο καλοκαίρι στον Καύκασο.
Για να περάσουμε από τους ελέγχους των Κολομβιανών στην Μπογκοτά, κάναμε σχεδόν μία ώρα, σε μία τεράστια ουρά όρθιοι προχωρώντας αργά-αργά. Ο έλεγχος βέβαια ήταν πολύ γρήγορος και προχωρήσαμε να πάρουμε τις βαλίτσες μας. Από τις τέσσερις βαλίτσες ήρθαν οι τρεις. Έλειπε η βαλίτσα του Φίλιππα, οπότε έπρεπε να αρχίσουν οι διαδικασίες για τις απώλειες αποσκευών. Δεν ήταν κάτι πολύ δύσκολο, αφού ο άνθρωπος που ήταν εκεί κατέγραψε την απώλεια και μας είπε ότι θα μας ενημερώνει μέσω e-mail για την πορεία των ερευνών (πράγμα που δεν έκανε ποτέ). Και ήταν σχεδόν σίγουρος ότι θα παίρναμε τη βαλίτσα την επόμενη μέρα με την επόμενη πτήση από Φρανκφούρτη. Όπως και έγινε.
Εκεί στο αεροδρόμιο, όταν ψάχναμε για ταξί, μας πέτυχε και ένας τύπος, ο οποίος προσπαθούσε να μας βρει ταξί, μετά προσπαθούσε να βρει σε μένα κάρτα SΙM για το τηλέφωνο. Δεν ήταν κακός αλλά είχε πολύ πλάκα ο καημένος που δεν ήξερε καθόλου Αγγλικά και προσπαθούσε με τα Ισπανικά, που επίσης εμείς δεν γνωρίζουμε, να μας πει την ιστορία της ζωής του. Τελικά πήραμε ένα ταξί και με περίπου 12 δολάρια, 40.000 δικά τους πέσος, ήρθαμε στο ξενοδοχείο, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, κάπου στις δέκα το βράδυ, ίσως και λίγο αργότερα. Είχαμε μεγάλη καθυστέρηση με τις διατυπώσεις για τη χαμένη βαλίτσα.
Εγώ με τη Ντίνα μείναμε το βράδυ στο δωμάτιο για ξεκούραση. Ο Γιάννης με το Φίλιππο βγήκαν έξω για να αγοράσουν νερό και είπαν ότι η περιοχή τους φάνηκε λίγο επικίνδυνη, γιατί κυκλοφορούσαν κάποιοι μεθυσμένοι και γενικά φοβήθηκαν. Γι αυτό γύρισαν πίσω σχετικά γρήγορα. Εντάξει, αυτό συμβαίνει σε όλες τις πόλεις. Ίσως εδώ να είναι λίγο παραπάνω.
Το δωμάτιο δεν είναι και τόσο καλό, αλλά με τα χρήματα που δίνουμε και στη θέση που βρίσκεται, αφού έχει και πρωινό είναι εντάξει. Δεν δίνουμε πάνω από 30 ευρώ τη βραδιά, 27 για την ακρίβεια, για κάθε δωμάτιο. Πρέπει να το βρήκα σε τιμή ευκαιρίας.
Εικόνα της πόλης το πρώτο πρωινό, λίγο πριν χαράξει. Φωτογραφία τραβηγμένη από το παράθυρο του δωματίου.