themischar
Member
- Μηνύματα
- 503
- Likes
- 4.765
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κωνσταντινούπολη
- Κωνσταντινούπολη ΙΙ
- Κασταμονή & Σαμψούντα
- Τραπεζούντα - Σουμελά - Μπατούμι
- Batumi - Mestia
- Mestia
- Mestia II
- Mestia - Kutaisi
- Usghuli to Lentekhi
- Kutaisi - Stepantsminda
- Gori
- Kazbegi
- Ananuri - Tbilishi
- Tbilishi
- Μοναστήρι David Careja
- Mtshketa
- Tbilisi II
- Tbilisi III
- Tbilisi - Tsnori
- Sheki (Azerbaijan)
- Sheki
- Στο δρόμο για Baku
- Baku
- Baku ΙΙ
- Baku ΙΙΙ
- Baku ΙV
- Baku V
- Baku VI
- Baku VII
- Ganja
- Ganja II
- Dilinjan (Armenia)
- Προς Yeghegnadoz (Armenia)
- Λίμνη Sevan
- Yeghegnadzor
- Μοναστήρι Tatev
- Μοναστήρι Tatev ΙΙ
- Zorac Karer
- Μοναστήρι Noravank
- Μοναστήρι Khor Virap
- Yerevan
- Yerevan II
- Yerevan III
- Yerevan IV
- Artashavan - Garni - Geghand Monastery
- Yerevan V
- Προς Akhalkalaki (Γεωργία)
- Αkhalkalaki (Γεωργία)
- Σπηλιές Vardzia
- Προς Akhaltalaki
- Erzurum
- Όρος Nemrut
- Karadut Koyu
- Προς Avanos
- Καππαδοκία
- Insparta
- Επιστροφή
Χαιρετούμε όλη την ταξιδιωτική παρέα που τόσα χρόνια μας συντροφεύει σε κοντινούς ή μακρινούς, ιστορικούς ή εξωτικούς προορισμούς.
Είμαστε ένα ζευγάρι (ο Θέμης και η Μάτα) που ενίοτε ταξιδεύουμε και με moto.
Κάποια στιγμή, όπως συμβαίνει συνήθως, μες στο χρόνο ειπώθηκε:
<<Άντε να πάμε και φέτος, ναι, ναι, αλλά που και με τι ?>>
Αφού, το φέραμε από δω, το φέραμε από κει, καταλήξαμε «Προς Ανατολάς (Τουρκία- Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)» με moto.
Και ουφ αμάν αμάν ο γείτονας Σουλτάνος ας κάνει, διάβολε, ό,τι θέλει.
Επιτέλους, ξεκολλήσαμε.
Ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός ξεκινά με αφετηρία αφενός τις + 28 ημέρες και αφετέρου το από πού θα πάμε για Baku - Αζερμπαϊτζάν (τελικός προορισμός) και από που θα γυρίσουμε.
Οι επιλογές βέβαια δεν είναι πολλές, αλλά δεν είναι και λίγες.
Και...και...λέγε ντε, και το πήγαινε θα΄ναι από Αλεξανδρούπολη - χαλαρά προς Εύξεινο Πόντο - Γεωργία κ,τλ και η επιστροφή αναλόγως των γεωπολιτικών εξελίξεων εκείνης της χρονικής περιόδου είτε μέσω :
Το δίλημμα υπαρκτό, αφού η moto θα ήταν υπερφορτωμένη, τα συνολικά χλμ θα΄ταν +8.000 και απ΄αυτά τα +4.000χλμ επί Τουρκικού εδάφους και άλλα 800 χλμ τα εντός της χώρας μας.
Μ΄αυτά τα δεδομένα, καλέ μου άνθρωπε, ποια μπορεί να είναι η επιλογή των κατάλληλων ελαστικών ?
Θα ταίριαζε, ας πούμε, κάποια επιλογή 50-50 όπως τα Heidedau K60 ή τα Mitas E-07 ή κάποιος άλλος συνδυασμός ή καλά είναι κι΄αυτά πού ήδη φοράει & λέω κιόλας πως τα '’ξέρω’’ ?
Γιατί κουβάλημα πρόσθετων ελαστικών, δεν έπαιζε με την καμία! Τελικά έδωσα - πήρα, φύγαμε μ΄ αυτά που φόραγε η μηχανή τα Metzeler Tourance και για το αν ήταν καλύτερη επιλογή θα λογαριαστούμε αργότερα.
Έτσι, από τους διάφορους συσχετισμούς που ούτως ή άλλως αναμέναμε και βεβαίως προέκυψαν, όπως το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των πόλεων Cildir (Τουρκία) & Kartsakhi (Γεωργία), τα Στρατιωτικά μπλόκα που αντιμετωπίσαμε κάθε 30 - 50 χλμ στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας αλλά και τη γενικότερη διάθεσή μας το διακοπο - moto - τάξιδο που, τελικά, πραγματοποιήθηκε ήταν αυτό :
https://drive.google.com/open?id=1u0-kmv269GZWbd_l5XAGXfkbKW8fdt3Y&usp=sharing
Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση του ταξιδιού περιελάμβαναν για :
1η μέρα, Αθήνα – Αλεξανδρούπολη & 790 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=1s0kr0Lx9FJmLUOxKt_ZIpX-Ivhwsi2rx&usp=sharing
Δε θα ήτανε 08:00 πμ τη Δευτέρα τέλος Ιούλη και ξεκινήσαμε με σκοπό να σταματήσουμε στην Ξάνθη αφενός για προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στη moto και αφετέρου να συναντηθούμε και με τον φίλο Κώστα για ένα καφεδάκι (όσο δηλ. θα χρειαζόταν να γίνει η αλλαγή τους).
Όλα πήγαν περίφημα και με τις ευχές του φίλου συνεχίσαμε μέχρι τη Νέα Χιλή - Αλεξανδρούπολη όπου έγινε η διανυκτέρευση συνοδεία αέρα & βροχής.κάτι που φαινόταν από νωρίς το απόγευμα όταν κάναμε μπανάκι στην παραλία.
Αυτός, λοιπόν, ο φετινός ολούθε άστατος καιρός θα μας «ταλαιπωρούσε» τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
2η μέρα, Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη & 310 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=15N7AGvxlt9ZabiMtX2HMoPg8lfcdvwr3&usp=sharing
Η βροχή, ναι μεν, είχε σταματήσει από τα ξημερώματα, αλλά ο αέρας κρατούσε καλά ακόμη, αλλά δε βιαζόμασταν και δε μας απασχολούσε.
Για την είσοδό στην Τουρκία, χρειαζόμασταν νέου τύπου Ταυτότητα (αυτή δηλ.με τους Λατινικούς χαρακτήρες) ή Διαβατήριο και για την moto την άδεια κυκλοφορίας και την πράσινη κάρτα ασφάλισης που είναι υποχρεωτική και τη ζητάνε κατά την είσοδο.
Προσοχή, αν δείξεις Ταυτότητα σου δίνουν ένα ''μαγικό'' χαρτάκι εισόδου για τη moto που το κρατάς μέχρι την έξοδὀ σου από τη χώρα αλλιώς θα φρικάρεις, ενώ δεν σου το δίνουν ὀταν δείχνεις Διαβατήριο επειδή στο σφραγίζουν.
Αρματωμένοι ξεκινήσαμε για τα σύνορα. Τα περάσαμε γρήγορα αφού δεν είχε κίνηση και ξαμοληθήκαμε στον καλοστρωμένο δρόμο.
Όχι όμως για πολύ, χρειαζόμασταν μια ολιγόλεπτη στάση και ένα στιγμιαίο καφεδάκι δια χειρός Μάτας.
Θα θέλαμε δε θέλαμε 80 χλμ να φτάσουμε, κόντευε απομεσήμερο πια, όταν η κίνηση του δρόμου αυξήθηκε κατακόρυφα και ο καλός καιρός έδωσε τη θέση του στο ανεμόβροχο που ολοένα δυνάμωνε.
Κάπως έτσι, άρχισε κι΄ ο χορός με τα αδιάβροχα που έμελλε να γίνουν, τις επόμενες ημέρες, επιτακτική ανάγκη.
Η συνεχόμενη βροχή στο φόρτε της, το κυκλοφοριακό όσο πλησιάζαμε στο Κέντρο γινόταν σπαστικό (Κωνσταντινούπολη γαρ) με αποτέλεσμα το συνεχόμενο σταμάτα - ξεκίνα να ανεβάσει τη θερμοκρασία στα ύψη και έτσι η σχεδιασμένη άφιξη το απομεσήμερο έγινε απόγευμα.
Το΄ξερα για το κυκλοφοριακό ?
Σαφώς και το΄ξερα, αλλά ας όψεται το έέέ,δε μπορεί να γίνει ... (δηλ. θα περάσουμε και δε θα μπούμε..)
Την Κωνσταντινούπολη, την έχουμε επισκεφτεί - λιανίσει στο παρελθόν και δε σκοπεύουμε να κινηθούμε πάλι παντού αλλά επιλεκτικά στην 36ωρη διαμονή μας.
Νωρίς το απόγευμα, αφού σταμάτησε η βροχή, βγήκαμε ποδαράτα στα πέριξ.
Το μπλε τζαμί.
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, απλά, δεσπόζει μαγαλοπρεπώς.
Χάρμα οφθαλμών η τέχνη της παρασκευής.
Είμαστε ένα ζευγάρι (ο Θέμης και η Μάτα) που ενίοτε ταξιδεύουμε και με moto.
Κάποια στιγμή, όπως συμβαίνει συνήθως, μες στο χρόνο ειπώθηκε:
<<Άντε να πάμε και φέτος, ναι, ναι, αλλά που και με τι ?>>
Αφού, το φέραμε από δω, το φέραμε από κει, καταλήξαμε «Προς Ανατολάς (Τουρκία- Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)» με moto.
Και ουφ αμάν αμάν ο γείτονας Σουλτάνος ας κάνει, διάβολε, ό,τι θέλει.
Επιτέλους, ξεκολλήσαμε.
Ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός ξεκινά με αφετηρία αφενός τις + 28 ημέρες και αφετέρου το από πού θα πάμε για Baku - Αζερμπαϊτζάν (τελικός προορισμός) και από που θα γυρίσουμε.
Οι επιλογές βέβαια δεν είναι πολλές, αλλά δεν είναι και λίγες.
Και...και...λέγε ντε, και το πήγαινε θα΄ναι από Αλεξανδρούπολη - χαλαρά προς Εύξεινο Πόντο - Γεωργία κ,τλ και η επιστροφή αναλόγως των γεωπολιτικών εξελίξεων εκείνης της χρονικής περιόδου είτε μέσω :
- Νοτιοανατολικής Τουρκίας (που ήταν και το επιθυμητό) και Αιγαίο - πλοίο κ.τλ,
- Κεντρικής Τουρκίας και Αιγαίο - πλοίο κ.τλ,
- Batumi - Γεωργίας, Varnas - Βουλγαρίας με πλοίο κ.τλ (στη χειρότερη)
Το δίλημμα υπαρκτό, αφού η moto θα ήταν υπερφορτωμένη, τα συνολικά χλμ θα΄ταν +8.000 και απ΄αυτά τα +4.000χλμ επί Τουρκικού εδάφους και άλλα 800 χλμ τα εντός της χώρας μας.
Μ΄αυτά τα δεδομένα, καλέ μου άνθρωπε, ποια μπορεί να είναι η επιλογή των κατάλληλων ελαστικών ?
Θα ταίριαζε, ας πούμε, κάποια επιλογή 50-50 όπως τα Heidedau K60 ή τα Mitas E-07 ή κάποιος άλλος συνδυασμός ή καλά είναι κι΄αυτά πού ήδη φοράει & λέω κιόλας πως τα '’ξέρω’’ ?
Γιατί κουβάλημα πρόσθετων ελαστικών, δεν έπαιζε με την καμία! Τελικά έδωσα - πήρα, φύγαμε μ΄ αυτά που φόραγε η μηχανή τα Metzeler Tourance και για το αν ήταν καλύτερη επιλογή θα λογαριαστούμε αργότερα.
Έτσι, από τους διάφορους συσχετισμούς που ούτως ή άλλως αναμέναμε και βεβαίως προέκυψαν, όπως το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των πόλεων Cildir (Τουρκία) & Kartsakhi (Γεωργία), τα Στρατιωτικά μπλόκα που αντιμετωπίσαμε κάθε 30 - 50 χλμ στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας αλλά και τη γενικότερη διάθεσή μας το διακοπο - moto - τάξιδο που, τελικά, πραγματοποιήθηκε ήταν αυτό :
https://drive.google.com/open?id=1u0-kmv269GZWbd_l5XAGXfkbKW8fdt3Y&usp=sharing
Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση του ταξιδιού περιελάμβαναν για :
- Την Τουρκία, την υπάρχουσα μεν μπόλικη χαρτούρα (από παλαιότερα ταξίδια)
- Για τις άλλες χώρες, ανατρέξαμε σε όλα τα σχετικά αναρτημένα του travelstories.gr, στα λιγοστά moto- ταξιδιωτικά & στο Lonely Planet που συνοδεύτηκαν με χάρτες πλοήγησης custom & κλασσικά το live Google maps,
1η μέρα, Αθήνα – Αλεξανδρούπολη & 790 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=1s0kr0Lx9FJmLUOxKt_ZIpX-Ivhwsi2rx&usp=sharing
Δε θα ήτανε 08:00 πμ τη Δευτέρα τέλος Ιούλη και ξεκινήσαμε με σκοπό να σταματήσουμε στην Ξάνθη αφενός για προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στη moto και αφετέρου να συναντηθούμε και με τον φίλο Κώστα για ένα καφεδάκι (όσο δηλ. θα χρειαζόταν να γίνει η αλλαγή τους).
Όλα πήγαν περίφημα και με τις ευχές του φίλου συνεχίσαμε μέχρι τη Νέα Χιλή - Αλεξανδρούπολη όπου έγινε η διανυκτέρευση συνοδεία αέρα & βροχής.κάτι που φαινόταν από νωρίς το απόγευμα όταν κάναμε μπανάκι στην παραλία.
Αυτός, λοιπόν, ο φετινός ολούθε άστατος καιρός θα μας «ταλαιπωρούσε» τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
2η μέρα, Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη & 310 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=15N7AGvxlt9ZabiMtX2HMoPg8lfcdvwr3&usp=sharing
Η βροχή, ναι μεν, είχε σταματήσει από τα ξημερώματα, αλλά ο αέρας κρατούσε καλά ακόμη, αλλά δε βιαζόμασταν και δε μας απασχολούσε.
Για την είσοδό στην Τουρκία, χρειαζόμασταν νέου τύπου Ταυτότητα (αυτή δηλ.με τους Λατινικούς χαρακτήρες) ή Διαβατήριο και για την moto την άδεια κυκλοφορίας και την πράσινη κάρτα ασφάλισης που είναι υποχρεωτική και τη ζητάνε κατά την είσοδο.
Προσοχή, αν δείξεις Ταυτότητα σου δίνουν ένα ''μαγικό'' χαρτάκι εισόδου για τη moto που το κρατάς μέχρι την έξοδὀ σου από τη χώρα αλλιώς θα φρικάρεις, ενώ δεν σου το δίνουν ὀταν δείχνεις Διαβατήριο επειδή στο σφραγίζουν.
Αρματωμένοι ξεκινήσαμε για τα σύνορα. Τα περάσαμε γρήγορα αφού δεν είχε κίνηση και ξαμοληθήκαμε στον καλοστρωμένο δρόμο.
Όχι όμως για πολύ, χρειαζόμασταν μια ολιγόλεπτη στάση και ένα στιγμιαίο καφεδάκι δια χειρός Μάτας.
Θα θέλαμε δε θέλαμε 80 χλμ να φτάσουμε, κόντευε απομεσήμερο πια, όταν η κίνηση του δρόμου αυξήθηκε κατακόρυφα και ο καλός καιρός έδωσε τη θέση του στο ανεμόβροχο που ολοένα δυνάμωνε.
Κάπως έτσι, άρχισε κι΄ ο χορός με τα αδιάβροχα που έμελλε να γίνουν, τις επόμενες ημέρες, επιτακτική ανάγκη.
Η συνεχόμενη βροχή στο φόρτε της, το κυκλοφοριακό όσο πλησιάζαμε στο Κέντρο γινόταν σπαστικό (Κωνσταντινούπολη γαρ) με αποτέλεσμα το συνεχόμενο σταμάτα - ξεκίνα να ανεβάσει τη θερμοκρασία στα ύψη και έτσι η σχεδιασμένη άφιξη το απομεσήμερο έγινε απόγευμα.
Το΄ξερα για το κυκλοφοριακό ?
Σαφώς και το΄ξερα, αλλά ας όψεται το έέέ,δε μπορεί να γίνει ... (δηλ. θα περάσουμε και δε θα μπούμε..)
Την Κωνσταντινούπολη, την έχουμε επισκεφτεί - λιανίσει στο παρελθόν και δε σκοπεύουμε να κινηθούμε πάλι παντού αλλά επιλεκτικά στην 36ωρη διαμονή μας.
Νωρίς το απόγευμα, αφού σταμάτησε η βροχή, βγήκαμε ποδαράτα στα πέριξ.
Το μπλε τζαμί.
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, απλά, δεσπόζει μαγαλοπρεπώς.
Χάρμα οφθαλμών η τέχνη της παρασκευής.
Last edited: