VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Περιεχόμενα
"...Ό,τι αγαπώ είναι το πιστόνι σε κίνηση
και των αλόγων οι οπλές, με το ανήλεο τουρμπάνισμά τους..."
και των αλόγων οι οπλές, με το ανήλεο τουρμπάνισμά τους..."
Sylvia Plath (1932-1963)
Το ηλιοβασίλεμα της Πέμπτης 07/06/18 με βρίσκει να απολαμβάνω μέσα από τη ζελατίνα του κράνους τα ειδυλλιακά παράλια της Αιγιαλείας. Έχει περάσει περίπου μια ώρα από την αναχώρησή μου από την Αθήνα κι ακόμη δεν έχω καταφέρει να καταλαγιάσω ένα κάποιο άγχος που με συνοδεύει - όπως πάντα - στην αρχή κάθε ταξιδιού. Είμαι στο δρόμο για το Motoeurope 2018 και μερικά πράγματα είναι διαφορετικά σε σχέση με τα δύο προηγούμενα:
· Είναι η πρώτη φορά που θα περιδιαβώ την Ευρώπη με τη μοτό ολομόναχος, χωρίς τη συντροφιά της συζύγου μου.
· Το οδοιπορικό - στο μεγαλύτερο μέρος του - είναι, ηθελημένα, γενικό και αόριστο: Θέλω αυτές τις μέρες να σηκώνομαι οποτεδήποτε, απ' οπουδήποτε και να φεύγω για οπουδήποτε. Την πορεία, τη διανυκτέρευση και το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας θα οριστικοποιώ την προηγουμένη το βράδυ.
· Το εισιτήριο επιστροφής έχει ανοιχτή ημερομηνία, ώστε να μπορώ να κάνω αλλαγή είτε προς τα κάτω (παρατεταμένη κακοκαιρία, κούραση, μοναξιά) είτε προς τα πάνω ("περνάω τέλεια και δεν θέλω να γυρίσω").
Όταν ξεπροβάλει στο βάθος η γέφυρα του Ρίο, η διάθεση έχει αρχίσει να αλλάζει. Το άγχος έχει δώσει τη θέση του σε μια χαλαρότητα. Όταν, βράδυ πια, φτάνω στην Πάτρα, ένα burger σ' ένα μπεργκεράδικο κοντά στο λιμάνι, η τακτοποίηση της μηχανής στα αμπάρια και η δική μου στην καμπίνα βοηθάνε ώστε η χαλαρότητα να εξελιχθεί σε ευχάριστη διάθεση. Και όταν λίγο πριν τα μεσάνυχτα αράζω στο κατάστρωμα, συντροφιά μ' έναν φρέντο εσπρέσο, ένα τσιγάρο και μια υπέροχη βραδιά, με δυσκολία κρατιέμαι να μην κραυγάσω από ενθουσιασμό. Το Motoeurope 2018 ξεκινάει!
(Σημαντική σημείωση: Όπως και στο προηγούμενο ταξιδιωτικό μου {"East to West to East Coast"}, έχω δημιουργήσει κι εδώ τέσσερα 8λεπτα φιλμάκια, που βοηθάνε στην καλύτερη εικόνα του ταξιδιού - γίνεται road trip χωρίς σκηνές από τους δρόμους με μουσική υπόκρουση?. Ανάλογα, χωρίζω την περιγραφή σε 4 κεφάλαια και στο τέλος κάθε κεφαλαίου έχω κρεμάσει το αντίστοιχο φιλμάκι).
Κεφάλαιο 1 (07/06 - 12/06)
Παρασκευή 08/06 (εν πλω)
Είχα πάνω απο 10ετία να βγω στη Βενετία. Η επιλογή τα τελευταία χρόνια ήταν η Ανκόνα, με σαφώς μικρότερη διάρκεια ταξιδιού. Τελικά το ταξίδι εξελίχθηκε σε μια χαλαρωτική κρουαζιέρα στα ήρεμα νερά της Αδριατικής.
Η μέρα ξεκινάει με καφέ στο κατάστρωμα, το μεσημέρι δοκιμάζω μοριακή κουζίνα στο 3άστερο michelin εστιατόριο του πλοίου,
και το απόγευμα αγοράζω (ακριβά) μια κάρτα internet για να δω στο tablet μου τον Αυστριακό Dominic Thiem στους ημιτελικούς τένις Roland Garros. Να μη σας τα πολυλογώ, σε λίγα λεπτά είχε μαζευτεί ένα τσούρμο Αυστριακοί τουρίστες γύρω μου και πανηγυρίζαμε όλοι μαζί την επιτυχία του συμπατριώτη τους στριμωγμένοι μπροστά σε μια οθόνη 10 ιντσών. Είχε πλάκα.
Σάββατο 09/06 (Venice - Innsbruck, 326 km)
Κατά τις 07.00 πιάνουμε λιμάνι,
και στις 08.00 έχω βγει από το πλοίο και ετοιμάζομαι για αναχώρηση. Δίπλα μου έχει παρκάρει μια 6μελής παρέα με τις μηχανές τους, από Ιωάννινα και Σάμο (αν θυμάμαι καλά) και πηγαίνουν να παρακολουθήσουν το MotoGP στην Βαρκελώνη. Βέβαια δεν θα ακολουθήσουν τη σύντομη οδό (Βόρεια Ιταλία, Νότια Γαλλία και ... φθάσαμε), αλλά την τεθλασμένη (Αυστρία, Ελβετία, Κεντρική Γαλλία κτλ). Σωστοί!! Επόμενος σταθμός και γι' αυτούς το Innsbruck, αλλά θα πάνε από εθνική οδό. Μολονότι η πρόγνωση καιρού για εκεί ψηλά στα βουνά δεν είναι αισιόδοξη, αποφασίζω να μην αλλάξω το μοναχικό πρόγραμμά μου, τους αποχαιρετώ και ξεκινάω για Δολομίτες. Τα πρώτα 100 χλμ ακολουθώ την Α27 σε μια ευχάριστη διαδρομή. Λίγο πριν το Belluno μπαίνω σε επαρχιακό δρόμο και σε λίγα χλμ κινούμαι μέσα στο National Park of the Belluno Dolomites. Το τοπίο αλλάζει άρδην, το πράσινο πυκνώνει, γραφικά χωριουδάκια με αρχιτεκτονική ανάμεσα στο βορειοιταλικό και το τυρολέζικο στυλ απλώνονται μπροστά μου, ο καιρός - σε αντίθεση με τις προγνώσεις - είναι υπέροχος, ο ενθουσιασμός χτυπάει κόκκινο και κάποια στιγμή στο βάθος... σοκ και δέος. Σαν σε ταινία σινεμασκόπ, μπροστά μου υψώνονται οι Δολομίτες. Αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα της φύσης, η πιο μεγαλειώδης απ' όλες τις οροσειρές των Άλπεων, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από το 2009.
Συνεχίζω ακάθεκτος την ανάβαση, προσπερνάω το Agordo και μετά από καμιά 20αριά χλμ ... νέο σοκ. Το τοπίο "ισιώνει", γίνεται οροπέδιο και μπροστά μου απλώνεται στα 1.000 μέτρα υψόμετρο μια κουκλίστικη λίμνη μ' ένα πανέμορφο χωριουδάκι στην άκρη της. Είμαι στο Alleghe, στους πρόποδες των Δολομιτών και βέβαια εδώ θα είναι η πρώτη στάση μου. Καφετέρια με θέα λίμνη από τη μια και κορυφές από την άλλη, λιακάδα με 25 βαθμούς, διπλό εσπρέσσο και ένα πεντανόστιμο cannoli (πώς βρέθηκε από τη Σικελία εδώ πάνω?). Δεν μου κάνει καρδιά να φύγω!
Λίγο πριν το μεσημέρι αποχαιρετώ το Alleghe και ξεχύνομαι πάλι στους στριφτερούς δρόμους. Συγκλονιστικές εικόνες διαδέχονται η μια την άλλη, καταπράσινες κοιλάδες, ορεινά λιβάδια με αγριολούλουδα, πανέμορφα χωριουδάκια. Άφθαστη φυσική ομορφιά, ένας παράδεισος για τους φυσιολάτρες, που σήμερα είναι πάρα πολλοί. Είναι και Σάββατο μιας ηλιόλουστης μέρας, οπότε γίνεται ένας χαμός από Motoriders, ποδηλάτες, περιπατητές, τουριστικά λεωφορεία και ... κίνηση. Οπότε, αναπροσαρμόζω το πρόγραμμά μου (δεν περνάω από Cortina d' Ampezzo) και αρχίζω την κατάβαση της οροσειράς για να συναντήσω την Α22 (Verona - Innsbruck).
Αν και εθνική, όμορφη η διαδρομή παράλληλα στον ποταμό Isarco, πέρασμα από το Passo del Brennero, τη Γέφυρα της Ευρώπης, στάση στα σύνορα για την απαραίτητη βινιέτα και πολύ σύντομα είμαι στην πρωτεύουσα του Τυρόλου. Στο Innsbruck έχω βρεθεί αρκετές φορές είτε πηγαίνοντας προς Ευρώπη, είτε επιστρέφοντας. Το χρησιμοποιούσα σαν διαβατικό σημείο, έμενα κάποιες ώρες για να δω τα κύρια αξιοθέατά του και για καφέ/φαγητό. Αυτή τη φορά θα μείνω 2 μέρες (Pension Stoi, 2 διανυκτερεύσεις 118 €, χωρίς πρωινό, βαθμολογία booking 8,4/10), σκοπεύοντας να κάνω μια κοντινή εκδρομή στην ανατολική περιοχή του Τυρόλου.
Σαββατιάτικο απόγευμα λοιπόν, οι δρόμοι πλημυρισμένοι από κόσμο κι εγώ βολτάρω στην πανέμορφη πόλη και τον ποταμό Ινv με τα πολύχρωμα σπιτάκια στην απέναντι όχθη.
Η νύχτα με βρίσκει στην πεζοδρομημένη παλιά πόλη, να προσπαθώ να χωνέψω ένα καλό και χορταστικό burger (Ludwig Das Burger). Κι εκεί που απολαμβάνω μια υπέροχη βραδιά, γίνεται αυτό που η Κεντρική Ευρώπη ξέρει να κάνει καλύτερα απ' όλους: Ανοίγουν ξαφνικά οι ουρανοί και πέφτουν καταρράκτες. Βρίσκω γρήγορα μια μεσαιωνική καμάρα σ' ένα στενό και καταλήγω από κάτω. Η μπόρα δυναμώνει, ο κόσμος τρέχει απεγνωσμένα μπροστά μου να προφυλαχθεί κι εγώ με την κάμερα στο χέρι - σαν νεότευκτος οπερατέρ του Αγγελόπουλου - καταγράφω σε μονοπλάνο όμορφες και αστείες σκηνές (μονταρισμένες στο βιντεάκι στο τέλος του κεφαλαίου) που ξετυλίγονται μπροστά μου: Δυο κοπέλες βιαστικές και ξαφνικά η μια αφήνει την ασφάλεια της ομπρέλας τους και αρχίζει να χορεύει γελώντας μέσα στη βροχή, ένας νεαρός ποδηλάτης με τον σκύλο του να τον ακολουθεί γαυγίζοντας χαρούμενα... Πώς αλλάζει αλήθεια η οπτική ενός ταξιδευτή! Ανάλογες στιγμές έχω ζήσει πάμπολλες στην Αθήνα, οι οποίες όμως εντάσσονται στην καθημερινότητά μου και δεν καταγράφονται ιδιαίτερα. Ενώ όταν ταξιδεύω, οι αισθήσεις είναι τεταμένες, οι κεραίες τεντωμένες να ρουφήξουν όσο το δυνατόν περισσότερες εικόνες. Ίσως και αυτό να εννοούσε ο Fernando Pessoa όταν έγραφε "...Αυτό που βλέπουμε στα ταξίδια μας, δεν είναι αυτό που βλέπουμε... είναι αυτό που είμαστε". Σ' ένα μισάωρο η μπόρα έχει περάσει, η πόλη είναι ακόμη πιο γοητευτική μετά τη βροχή κι εγώ δεν έχω καμία διάθεση να κλειστώ στο δωμάτιο με τόση ομορφιά γύρω μου.
Κυριακή 10/06 (Innsbruck - Kufstein - Alpbach - Innsbruck, 170 km)
Αργά το πρωί ξεκινάω το ταξίδι μου με μεσογειακή λιακάδα και καλές θερμοκρασίες. Κάνω μια μικρή παράκαμψη για καφέ και μηλόπιτα στο μαγευτικό Hall in Tirol (είχα διανυκτερεύσει εδώ πριν 8 χρόνια) και πολύ σύντομα φθάνω στο Kufstein. Κλασσική τυρολέζικη πόλη, μικρό αλλά όμορφο το ιστορικό της κέντρο, το κάστρο να δεσπόζει στην κορυφή ενός λόφου και ένας πολύ ωραίος πεζόδρομος δίπλα στον ποταμό Ινv.
Μεσημέρι παίρνω το δρόμο της επιστροφής. Στα μέσα περίπου της διαδρομής, βγαίνω από την εθνική σε επαρχιακό δρόμο με κατεύθυνση το Alpbach. Είχα διαβάσει ότι κάποτε είχε ανακηρυχθεί το ωραιότερο χωριό της Αυστρίας. Χμ... ωραίο αλλά έχω δει σαφώς ωραιότερα στη περιοχή των λιμνών (Salzkammergut). Η διαδρομή όμως με αποζημίωσε με το παραπάνω.
Δευτέρα 11/06 (Innsbruck - Seefeld - Feldkirch, 165 km)
Σήμερα αποχαιρετώ το Τυρόλο και συνεχίζω για τη δυτική ακρογωνιά της Αυστρίας και συγκεκριμένα για την επαρχία Vorarlberg. Πρωτεύουσά της είναι το Bregenz, όμως θα πάω να γνωρίσω τη δεύτερη μεγάλη πόλη, το Feldkirch. Η απόσταση είναι μια ευθεία 150 km, σαν μηχανόβιος όμως που σέβεται τον εαυτό του, κάνω μια μικρή παράκαμψη, ανεβαίνω στο Seefeld (υψόμετρο 1180 μέτρα) και κατεβαίνω έναν δρόμο με απολαυστικά στροφιλίκια και ωραία θέα στην κοιλάδα, παίρνω την Α12 παράλληλα στον Ινν και μετά από λίγο βλέπω να υψώνεται εμπρός μου το ορόσημο του Feldkirch, το κάστρο Schattenburg.
Το ξενοδοχείο που θα μείνω (Hotel Garni Noval, 1 διαν/ση 71 € με πρωινό, 8,6/10) είναι σ' έναν συνοικισμό έξω από την πόλη, 3 km από το κέντρο και... 1,5 km από το Λιχτενστάιν. Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται βλέποντας τη θέα από το δωμάτιό μου προς τις Ελβετικές Άλπεις.
Αποφασίζω να κατέβω τα 3 km μέχρι την πόλη με τα πόδια. Εδώ έρχεται η δεύτερη θετικότατη εντύπωση. Κινούμαι δίπλα στον ποταμό Ιλλ που διασχίζει την πόλη και η διαδρομή είναι παραδεισένια! Απέραντες καταπράσινες βουνοπλαγιές υψώνονται στον ορίζοντα, γύρω μου τα κλασικά αυστριακά ξυλόσπιτα με τα παράθυρά τους πνιγμένα στα λουλούδια και όλα αυτά με μουσική υπόκρουση τα ορμητικά νερά του ποταμού. Κάποια στιγμή, διαπιστώνω έντρομος ότι η παραπάνω μουσική υπόκρουση υπερκαλύπτεται από την υπόκρουση του στομαχιού μου. Αν και είχα προγραμματίσει το γεύμα μου στο εστιατόριο πάνω στο κάστρο (Schlosswirtschaft Schattenburg), διάσημο για τα γιγάντια wiener schnitzel του, η πείνα με οδηγεί στο πρώτο εστιατόριο που βρίσκω στο ιστορικό κέντρο.
Χορτάτος πια, περιπλανιέμαι στα στενά της όμορφης και ήρεμης αυτής πόλης, χαζεύοντας τα σπιτάκια με τις λουλουδιασμένες προσόψεις και τα κτίρια με τις τοιχογραφίες/έργα τέχνης. Για επίλογο της περιήγησης έχω επιλέξει το καλύτερο: Την υπέροχη θέα της γύρω περιοχής και της πόλης από το ψηλότερο σημείο της, το κάστρο Schattenburg, που - όπως διαβάζω στους οδηγούς - αποτελεί τον γεννήτορα της πόλης. Τον 12ο αιώνα, ένας κόμης αποφάσισε να φτιάξει το εν λόγω κάστρο πάνω σ' αυτόν τον απόκρημνο βράχο. Στους πρόποδές του εγκαταστάθηκαν οι υπήκοοί του. Πολύ σύντομα ο οικισμός έγινε πόλη, την οποία αργότερα αγόρασαν, λόγω της στρατηγικής της θέσης, αλλά και για ... επένδυση, οι Αψβούργοι. Το ηλιοβασίλεμα "αράζω" σε ένα μπαράκι δίπλα στον Ιλλ, παρέα με ένα ποτήρι μπύρα και απολαμβάνω την παλιά πόλη και το ψιλόβροχο που μόλις άρχισε.
Τρίτη 12/06 (Feldkirch - Bern, 252 km)
Το πρωινό με βρίσκει με έναν βαρύ καιρό και ένα πιο βαρύ στομάχι, μετά το διαιτητικό πρωινό μου.
Μετά από 30 χιλιόμετρα και άλλες τόσες αγελάδες,
μπαίνω σε Ελβετικό έδαφος (τη Vaduz την προσπέρασα, την είχα επισκεφθεί παλιότερα, μάλλον αδιάφορη πόλη). Ο αρχικός σχεδιασμός μου ήταν να πάω μέσω Λουκέρνης στην κοιλάδα του Έμενταλ (Langnau, Affeltern, Hasle/Ruegsau, Burgdorf) με κατάληξη τη Βέρνη. Το weather.com όμως (και μια ματιά στον ορίζοντα) μου δείχνει βροχές σ' αυτή την πλευρά, οπότε αποφασίζω τελευταία στιγμή τη διαδρομή μέσω Ζυρίχης. Εδώ που τα λέμε, απ' όπου και να πας στην Ελβετία, το τοπίο είναι απολαυστικό.
Παρά τα απειλητικά σύννεφα, καταφέρνω τελικά να πάρω μια καλή γεύση από την κοιλάδα του Έμενταλ, κάνοντας μάλιστα μια σύντομη στάση στην πιο ενδιαφέρουσα πόλη της, το Burgdorf.
Αργά το μεσημέρι φθάνω στην Βέρνη. Το ξενοδοχείο (Nydeck, 1 διαν/ση, 106 € με πρωινό, 7,4/10) είναι στην κεντρική οδό της πόλης, 200 μέτρα από τον ποταμό Aare, με απίθανη θέα. Είναι το κτίριο αριστερά στη φωτό, με τη μοτό μου παρκαρισμένη από κάτω.
Δεξιά στην παραπάνω φωτο, είναι το ιταλικό εστιατόριο που έφαγα και χρυσοπλήρωσα αυτές τις μετριότητες:
Η Βέρνη είναι, κατά τη γνώμη μου, μαζί με τη Λουκέρνη οι ωραιότερες πόλεις της Ελβετίας. Αρχίζω την περιήγηση περνώντας απέναντι από τη γέφυρα Nydegg. Το σκηνικό με το Aare να φιδογυρίζει τα γαλαζοπράσινα νερά του ανάμεσα στα μεσαιωνικά σπιτάκια είναι ονειρικό. Εκεί δίπλα είναι και το πάρκο των αρκούδων (το σύμβολο της πόλης).
Παίρνω το ανηφορικό μονοπάτι που με οδηγεί στη κορυφή του λόφου, στο Rosengarten park, ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Βέρνης, με μια μεγάλη ποικιλία λουλουδιών (κυρίως τριαντάφυλλα). Η θέα της πόλης από εδώ ψηλά, με τον Berner Munster να κυριαρχεί στο βάθος είναι εξωπραγματική.
Το υπόλοιπο της μέρας μου είναι αφιερωμένο στην εξαιρετικά διατηρημένη παλιά πόλη, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ανεβαίνω αργά την κεντρική Kramgasse, με τις υπερυψωμένες στοές και τα πανέμορφα σπίτια και καταστήματα, φωτογραφίζω μνημειώδη σιντριβάνια, όπως ο Σαμψών που σκοτώνει το λιοντάρι. Όταν φτάνω στο περίφημο Πύργο του Ρολογιού πιάνει ψιλόβροχο. Τώρα είναι που δεν γυρίζω με τίποτα ξενοδοχείο. Συνεχίζω στο Δημοτικό πάρκο, το φωταγωγημένο κτίριο του Κοινοβουλίου (Bundeshaus) και την ομώνυμη πλατεία με τα αναγεννησιακά κτίρια, για να καταλήξω στο πιο διάσημο κτίριο της πόλης, τον Καθεδρικό της (Berner Munster), τη μεγαλύτερη εκκλησία της Ελβετίας.
Για να κλείσω τη βραδιά, επιλέγω τον πιο γλυκό τρόπο:
Εδώ κλείνει το πρώτο κεφάλαιο. Έπεται ο χάρτης με τις διαδρομές που έκανα:
και το πρώτο φιλμάκι που υποστηρίζει αυτό το κεφάλαιο:
Ραντεβού στο κεφάλαιο 2 πολύ σύντομα.