Που θα βρούμε ευκαιρίες σε εισητήρια, πωσ θα παζαρέψουμε δωμάτια, τι πρέπει να προσέξουμε στο συνάλλαγμα και άλλα πολλά και χρήσιμα…
1. Internet ή πράκτορες; Το Α και το Ω για τον «έξυπνο» ταξιδιώτη είναι η έρευνα αγοράς. Και το πιο πολύτιμο εργαλείο του, το διαδίκτυο. Απουσία Internet και για τα μακρινά κυρίως ταξίδια, υπάρχουν πάντοτε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, με εξειδίκευση σε συγκεκριμένους -δύσκολους συχνά- προορισμούς, με εμπειρία στα διαδικαστικά (βίζα κ.λπ.) και με αρκετές προσφορές...
2. Δεν κοστίζει τίποτα: Γράφομαι στη λίστα αποδεκτών των newsletters των αεροπορικών εταιρειών και ξενοδοχείων στα μέρη που θα ήθελα να επισκεφτώ. Ετσι, ενημερώνομαι για προσφορές και εκπτώσεις. Για παράδειγμα, καθώς γράφω αυτό το κείμενο, τα Leading Hotels of the World (Luxury Hotels of the World at The Leading Hotels of the World - Online Hotel Reservations, Leading Hotel Resort, Leading Small Hotels), με ενημερώνουν με e-mail ότι ώς τις 31 Μαΐου, αν έκλεινα δωμάτιο στο Trump International Hotel & Tower στη Νέα Υόρκη, στο Σικάγο ή στο Λας Βέγκας, θα ελάμβανα δωρεάν αναβάθμιση σε πολυτελή σουίτα.
3. Οχι μόνο junk: Ρίχνω μια ματιά στα συνοδευτικά έντυπα και τα e-mail της πιστωτικής μου κάρτας. Μπορεί να κρύβουν ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές προσφορές.
4. Το «κοντέρ»: Αν έχω κάρτα μιλίων σε αεροπορική εταιρεία, τα εξαργυρώνω. Αν δεν έχω, βγάζω - αφού ενημερωθώ για τις αεροπορικές συνεργασίες. H κάρτα Μiles&Μore, για παράδειγμα, μου δίνει μίλια από τη Lufthansa, την Aegean και άλλες εταιρείες της Star Alliance (www.staralliance.com).
5. Προσοχή στα «ψιλά»: Ενας ναύλος συμφέρει ή όχι, όταν εμφανίζεται η τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένων των φόρων αεροδρομίου, του επίναυλου καυσίμου και συχνά του κόστους μεταφοράς αποσκευών.
6. Low season: Επιλέγω να ταξιδέψω τις λιγότερο δημοφιλείς ώρες, ημέρες, ημερομηνίες και εποχές του χρόνου. Κάθε προορισμός έχει τη δική του υψηλή και χαμηλή σεζόν. Προσοχή! Σε περίπτωση που οργανώσω το ταξίδι μου «εκτός εποχής», φροντίζω να έχω γνώση των καιρικών συνθηκών που θα συναντήσω, για να μη βρεθώ προ εκπλήξεως…
7. Τιμές γνωριμίας: Προσιτός γίνεται ένας προορισμός, όταν μια αεροπορική εταιρεία τον περιλαμβάνει για πρώτη φορά στο πρόγραμμα και τον «ανοίγει» ή τον ενισχύει με χαμηλές τιμές και προσφορές. Για παράδειγμα: Βρυξέλλες, Βερολίνο, Βαρκελώνη, Βιέννη και Βενετία οι πόλεις που προστίθενται στο δίκτυο της Aegean ή η δεύτερη καθημερινή πτήση από Αθήνα για Ντουμπάι της Emirates, που διευκολύνει τη σύνδεση της Αθήνας με προορισμούς της Ασίας και της Αυστραλίας.
8. Mέσω... hub: Σε μακρινούς προορισμούς (Ινδία, Αυστραλία, κ.λπ.), ψάχνω εισιτήρια και από Λονδίνο. Εως εκεί μπορώ να «πετάξω» με κάποια low cost εταιρεία, ενώ η χρηματική διαφορά που ίσως εξασφαλίσω, επιλέγοντας εταιρείες που πετούν μόνο από εκεί (Air India, Qantas), προς τον προορισμό μου είναι σημαντική. Το ίδιο ισχύει για άλλους ευρωπαϊκούς κόμβους (Παρίσι, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Αμστερνταμ, Ζυρίχη, Μαδρίτη).
9. Πέρα από τις διαφημίσεις: Αναζητώ τις προσφορές που δεν ανακοινώνονται. Τελευταία, οι αεροπορικές εταιρείες, αντί να προχωρούν σε πολυδάπανες καμπάνιες με προσφορές για όλους, στοχεύουν μέσω του δικτύου τους μόνο σε τακτικούς πελάτες, κατόχους συγκεκριμένων πιστωτικών καρτών και στους αποδέκτες των newsletters τους.
10. Συγκρίνω τιμές. Οπλίζομαι με υπομονή και κάνω βόλτα στις ιστοσελίδες μέσω των οποίων μπορώ να κλείσω αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, δωμάτια ξενοδοχείων και να νοικιάσω αυτοκίνητο.
11. 24/7: Κάνω αναζήτηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και αρκετές φορές. Μπορεί έτσι να πετύχω κάποια απροσδόκητα καλή προσφορά. Το ίδιο και Σάββατα, Κυριακές και αργίες.
12. Προσιτά μεγαλεία: Δεν απορρίπτω εξαρχής την πρώτη θέση και την business class. Εν μέσω κρίσης και πολλών άδειων θέσεων, μπορεί να πετύχω τιμές κατά τι μόνο ακριβότερες από την οικονομική. Το ίδιο ισχύει και στα ακριβά ξενοδοχεία. Οι προσφορές που μπορεί να πετύχω σε πεντάστερα είναι δυνατόν να μου εξασφαλίσουν δωμάτιο ελάχιστα πιο ακριβό από ένα τριών αστέρων.
13. Χωρίς μεσάζοντες: Μπαίνω απευθείας στα sites των αεροπορικών εταιρειών. Εχοντας εντοπίσει την πτήση που με ενδιαφέρει, υπάρχει περίπτωση να την αγοράσω ακόμη πιο φθηνά, γλιτώνοντας την προμήθεια της μηχανής αναζήτησης που έχει «διαμεσολαβήσει».
14. Προσέχω τις ανταποκρίσεις των πτήσεων. Η πολύωρη αναμονή στα αεροδρόμια και κουράζει και κοστίζει (νερά, καφέδες, σνακ, αγορές στα duty free κ.λπ.).
15. Μισή ντροπή δική τους: Απαξ και αποφάσισα να πετάξω με εταιρεία χαμηλού κόστους, φέρνω από το σπίτι μου το σνακ τουλάχιστον που θα καταναλώσω στην πτήση. Συνήθως, πωλούνται σε «αλμυρές» τιμές.
16. Σαν τουρίστας: Εχω ως έδρα μου τα Χανιά, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, την Καβάλα, την Κεφαλονιά, την Κω, τη Μύκονο, τη Μυτιλήνη, την Πρέβεζα, τη Ρόδο, τη Σάμο, τη Σαντορίνη, τον Βόλο, τη Ζάκυνθο, ακόμη και τη Θεσσαλονίκη; Ταξιδεύω με πτήσεις τσάρτερ (Condor - Born to fly., airberlin.com - Your Airline. Flug online buchen). Από το Μάιο, και ακόμη καλύτερα από τον Ιούνιο, που σταθεροποιείται το πρόγραμμά τους, ώς τα τέλη Οκτώβρη, έχω τη δυνατότητα να «πετάξω» προς συγκεκριμένους ευρωπαϊκούς προορισμούς σε Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία κ.λπ. με τις ναυλωμένες πτήσεις των ξένων τουριστών που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα. Υποχρεώσεις: επταήμερη παραμονή στον προορισμό και κλείσιμο εισιτηρίων μετ' επιστροφής. Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνομαι στα κατά τόπους αεροδρόμια.
17. Διαμονή.com: Ψάχνω ξενοδοχείο στο διαδίκτυο (Booking.com: 68000+ hotels worldwide. Book your hotel now!, Hotels.com - Angebote und Rabatte fΓΌr Hotelreservierungen von Luxhushotels bis hin zu gΓΌnstigen UnterkΓΌnften συν τα περισσότερα από τα προαναφερόμενα sites) και, αν είναι δυνατόν, συγκρίνω την τιμή που βρίσκω από τη μηχανή αναζήτησης με την τιμή που δίνει απευθείας το ξενοδοχείο. Πώς το βρίσκω; Πληκτρολογώ το πλήρες όνομά του στο Google, το οποίο με βγάζει στο site του.
18. Διαπραγματεύσεις: Δηλώνω εξαρχής το μέγιστο ποσό που μπορώ να διαθέσω (ειδικά στο εξωτερικό μπορεί να πιάσει!). Ζητώ έκπτωση αν μείνω πάνω από μία εβδομάδα ή η παρέα μου δεν συμπληρώνει τον ανώτερο αριθμό ατόμων που χωράνε σε ένα δωμάτιο, διαμέρισμα ή παραθεριστική κατοικία.
19. Σαν στο σπίτι μας: Αν η παρέα μου αποτελείται από 4 και πλέον άτομα, εξετάζω την περίπτωση ενοικίασης διαμερίσματος. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις συμφέρει πολύ! Πληκτρολογώ στο Google τον προορισμό μου και τη λέξη apartments. Ενδεικτικά, σημειώνω: Barcelona Apartment | Paris Holiday Apartment | Madrid Apartment | Lisbon Apartments | Valencia Apartments | Berlin Apartments, Only Apartments, Vacation Rental Apartments in Barcelona, Berlin, Madrid, Warsaw, Krakow, Paris, Vacation rental apartments, Holiday apartments in Madrid, Barcelona, Rome, Berlin, Edinburgh, Prague
20. Αν έχεις τόλμη: Για τα πολυήμερα ταξίδια, συμφέρει να κλείσω ξενοδοχείο για τις δύο πρώτες ημέρες και να αφιερώσω στη συνέχεια λίγο χρόνο, ώστε να βρω στον προορισμό κάτι καλύτερο ή και φτηνότερο ή έστω να διαπραγματευτώ την τιμή για τις επόμενες διανυκτερεύσεις στο αρχικό ξενοδοχείο. Οι τιμές που μπορώ να πετύχω από κοντά είναι πολύ καλύτερες. Αυτή βεβαίως είναι μια επιλογή με αυξημένο ρίσκο και δεν ενδείκνυται για όσους αγχώνονται εύκολα…
21. Η «παγίδα» του απόκεντρου: Επιλέγω ξενοδοχείο με βάση πρωτίστως την περιοχή. Ειδικά όταν πρόκειται για ολιγοήμερα ταξίδια, ένα κεντρικό ξενοδοχείο -ίσως και κατά τι ακριβότερο από άλλα- μπορεί να γλιτώσει έξοδα μετακίνησης. Επιπλέον, το κέντρο είναι συνήθως αρκετά πιο ασφαλές από μια άγνωστη, μακρινή και ενδεχομένως κακόφημη γειτονιά.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ
1. Προγραμματίζω εγκαίρως το ταξίδι μου και το οργανώνω καλά. Οσο πιο νωρίς τόσο πιο φθηνά είναι κανόνας που γενικώς ισχύει.
2. Σχεδιάζω τον ταξιδιωτικό μου χάρτη ανάλογα με:
• Την αγοραστική δύναμη του ευρώ έναντι των άλλων νομισμάτων (προσέχω πάντοτε το ποσοστό που μου ζητείται ως προμήθεια στα διάφορα ανταλλακτήρια - αποφεύγοντας οπωσδήποτε την αλλαγή συναλλάγματος στα αεροδρόμια του κόσμου).
• Τις προσφορές αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχειακών μονάδων και ταξιδιωτικών πρακτορείων.
3. Προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι ευέλικτος στις ημερομηνίες του ταξιδιού και -γιατί όχι (- σε περίπτωση μιας εξαιρετικά ελκυστικής προσφοράς, είμαι σε θέση να αλλάξω και... προορισμό.
4. Διαβάζω έξυπνες ταξιδιωτικές συμβουλές: The Perrin Post Travel Blog: Travel Advice and Vacation Tips From Cond. Μυστικά που κάθε έξυπνος ταξιδιώτης πρέπει να γνωρίζει.
5. Μελετάω το αντίστοιχο Time Out του προορισμού που με ενδιαφέρει. Δεν αποκλείεται να πετύχω έξυπνες συμβουλές και ταξιδιωτικές λύσεις, όπως, για παράδειγμα, το περίφημο Time Out του Λονδίνου (Time Out Worldwide - Your Guide to the Best Things to do in the World's Greatest Cities including London and New York) στο οποίο υπάρχει ολόκληρη στήλη με τίτλο «Οικονομικό Λονδίνο οικονομικά».
ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΒΑΣΣΑΛΟΥ
kathimerini.gr | 35 tips
1. Internet ή πράκτορες; Το Α και το Ω για τον «έξυπνο» ταξιδιώτη είναι η έρευνα αγοράς. Και το πιο πολύτιμο εργαλείο του, το διαδίκτυο. Απουσία Internet και για τα μακρινά κυρίως ταξίδια, υπάρχουν πάντοτε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, με εξειδίκευση σε συγκεκριμένους -δύσκολους συχνά- προορισμούς, με εμπειρία στα διαδικαστικά (βίζα κ.λπ.) και με αρκετές προσφορές...
2. Δεν κοστίζει τίποτα: Γράφομαι στη λίστα αποδεκτών των newsletters των αεροπορικών εταιρειών και ξενοδοχείων στα μέρη που θα ήθελα να επισκεφτώ. Ετσι, ενημερώνομαι για προσφορές και εκπτώσεις. Για παράδειγμα, καθώς γράφω αυτό το κείμενο, τα Leading Hotels of the World (Luxury Hotels of the World at The Leading Hotels of the World - Online Hotel Reservations, Leading Hotel Resort, Leading Small Hotels), με ενημερώνουν με e-mail ότι ώς τις 31 Μαΐου, αν έκλεινα δωμάτιο στο Trump International Hotel & Tower στη Νέα Υόρκη, στο Σικάγο ή στο Λας Βέγκας, θα ελάμβανα δωρεάν αναβάθμιση σε πολυτελή σουίτα.
3. Οχι μόνο junk: Ρίχνω μια ματιά στα συνοδευτικά έντυπα και τα e-mail της πιστωτικής μου κάρτας. Μπορεί να κρύβουν ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές προσφορές.
4. Το «κοντέρ»: Αν έχω κάρτα μιλίων σε αεροπορική εταιρεία, τα εξαργυρώνω. Αν δεν έχω, βγάζω - αφού ενημερωθώ για τις αεροπορικές συνεργασίες. H κάρτα Μiles&Μore, για παράδειγμα, μου δίνει μίλια από τη Lufthansa, την Aegean και άλλες εταιρείες της Star Alliance (www.staralliance.com).
5. Προσοχή στα «ψιλά»: Ενας ναύλος συμφέρει ή όχι, όταν εμφανίζεται η τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένων των φόρων αεροδρομίου, του επίναυλου καυσίμου και συχνά του κόστους μεταφοράς αποσκευών.
6. Low season: Επιλέγω να ταξιδέψω τις λιγότερο δημοφιλείς ώρες, ημέρες, ημερομηνίες και εποχές του χρόνου. Κάθε προορισμός έχει τη δική του υψηλή και χαμηλή σεζόν. Προσοχή! Σε περίπτωση που οργανώσω το ταξίδι μου «εκτός εποχής», φροντίζω να έχω γνώση των καιρικών συνθηκών που θα συναντήσω, για να μη βρεθώ προ εκπλήξεως…
7. Τιμές γνωριμίας: Προσιτός γίνεται ένας προορισμός, όταν μια αεροπορική εταιρεία τον περιλαμβάνει για πρώτη φορά στο πρόγραμμα και τον «ανοίγει» ή τον ενισχύει με χαμηλές τιμές και προσφορές. Για παράδειγμα: Βρυξέλλες, Βερολίνο, Βαρκελώνη, Βιέννη και Βενετία οι πόλεις που προστίθενται στο δίκτυο της Aegean ή η δεύτερη καθημερινή πτήση από Αθήνα για Ντουμπάι της Emirates, που διευκολύνει τη σύνδεση της Αθήνας με προορισμούς της Ασίας και της Αυστραλίας.
8. Mέσω... hub: Σε μακρινούς προορισμούς (Ινδία, Αυστραλία, κ.λπ.), ψάχνω εισιτήρια και από Λονδίνο. Εως εκεί μπορώ να «πετάξω» με κάποια low cost εταιρεία, ενώ η χρηματική διαφορά που ίσως εξασφαλίσω, επιλέγοντας εταιρείες που πετούν μόνο από εκεί (Air India, Qantas), προς τον προορισμό μου είναι σημαντική. Το ίδιο ισχύει για άλλους ευρωπαϊκούς κόμβους (Παρίσι, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Αμστερνταμ, Ζυρίχη, Μαδρίτη).
9. Πέρα από τις διαφημίσεις: Αναζητώ τις προσφορές που δεν ανακοινώνονται. Τελευταία, οι αεροπορικές εταιρείες, αντί να προχωρούν σε πολυδάπανες καμπάνιες με προσφορές για όλους, στοχεύουν μέσω του δικτύου τους μόνο σε τακτικούς πελάτες, κατόχους συγκεκριμένων πιστωτικών καρτών και στους αποδέκτες των newsletters τους.
10. Συγκρίνω τιμές. Οπλίζομαι με υπομονή και κάνω βόλτα στις ιστοσελίδες μέσω των οποίων μπορώ να κλείσω αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, δωμάτια ξενοδοχείων και να νοικιάσω αυτοκίνητο.
11. 24/7: Κάνω αναζήτηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και αρκετές φορές. Μπορεί έτσι να πετύχω κάποια απροσδόκητα καλή προσφορά. Το ίδιο και Σάββατα, Κυριακές και αργίες.
12. Προσιτά μεγαλεία: Δεν απορρίπτω εξαρχής την πρώτη θέση και την business class. Εν μέσω κρίσης και πολλών άδειων θέσεων, μπορεί να πετύχω τιμές κατά τι μόνο ακριβότερες από την οικονομική. Το ίδιο ισχύει και στα ακριβά ξενοδοχεία. Οι προσφορές που μπορεί να πετύχω σε πεντάστερα είναι δυνατόν να μου εξασφαλίσουν δωμάτιο ελάχιστα πιο ακριβό από ένα τριών αστέρων.
13. Χωρίς μεσάζοντες: Μπαίνω απευθείας στα sites των αεροπορικών εταιρειών. Εχοντας εντοπίσει την πτήση που με ενδιαφέρει, υπάρχει περίπτωση να την αγοράσω ακόμη πιο φθηνά, γλιτώνοντας την προμήθεια της μηχανής αναζήτησης που έχει «διαμεσολαβήσει».
14. Προσέχω τις ανταποκρίσεις των πτήσεων. Η πολύωρη αναμονή στα αεροδρόμια και κουράζει και κοστίζει (νερά, καφέδες, σνακ, αγορές στα duty free κ.λπ.).
15. Μισή ντροπή δική τους: Απαξ και αποφάσισα να πετάξω με εταιρεία χαμηλού κόστους, φέρνω από το σπίτι μου το σνακ τουλάχιστον που θα καταναλώσω στην πτήση. Συνήθως, πωλούνται σε «αλμυρές» τιμές.
16. Σαν τουρίστας: Εχω ως έδρα μου τα Χανιά, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, την Καβάλα, την Κεφαλονιά, την Κω, τη Μύκονο, τη Μυτιλήνη, την Πρέβεζα, τη Ρόδο, τη Σάμο, τη Σαντορίνη, τον Βόλο, τη Ζάκυνθο, ακόμη και τη Θεσσαλονίκη; Ταξιδεύω με πτήσεις τσάρτερ (Condor - Born to fly., airberlin.com - Your Airline. Flug online buchen). Από το Μάιο, και ακόμη καλύτερα από τον Ιούνιο, που σταθεροποιείται το πρόγραμμά τους, ώς τα τέλη Οκτώβρη, έχω τη δυνατότητα να «πετάξω» προς συγκεκριμένους ευρωπαϊκούς προορισμούς σε Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία κ.λπ. με τις ναυλωμένες πτήσεις των ξένων τουριστών που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα. Υποχρεώσεις: επταήμερη παραμονή στον προορισμό και κλείσιμο εισιτηρίων μετ' επιστροφής. Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνομαι στα κατά τόπους αεροδρόμια.
17. Διαμονή.com: Ψάχνω ξενοδοχείο στο διαδίκτυο (Booking.com: 68000+ hotels worldwide. Book your hotel now!, Hotels.com - Angebote und Rabatte fΓΌr Hotelreservierungen von Luxhushotels bis hin zu gΓΌnstigen UnterkΓΌnften συν τα περισσότερα από τα προαναφερόμενα sites) και, αν είναι δυνατόν, συγκρίνω την τιμή που βρίσκω από τη μηχανή αναζήτησης με την τιμή που δίνει απευθείας το ξενοδοχείο. Πώς το βρίσκω; Πληκτρολογώ το πλήρες όνομά του στο Google, το οποίο με βγάζει στο site του.
18. Διαπραγματεύσεις: Δηλώνω εξαρχής το μέγιστο ποσό που μπορώ να διαθέσω (ειδικά στο εξωτερικό μπορεί να πιάσει!). Ζητώ έκπτωση αν μείνω πάνω από μία εβδομάδα ή η παρέα μου δεν συμπληρώνει τον ανώτερο αριθμό ατόμων που χωράνε σε ένα δωμάτιο, διαμέρισμα ή παραθεριστική κατοικία.
19. Σαν στο σπίτι μας: Αν η παρέα μου αποτελείται από 4 και πλέον άτομα, εξετάζω την περίπτωση ενοικίασης διαμερίσματος. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις συμφέρει πολύ! Πληκτρολογώ στο Google τον προορισμό μου και τη λέξη apartments. Ενδεικτικά, σημειώνω: Barcelona Apartment | Paris Holiday Apartment | Madrid Apartment | Lisbon Apartments | Valencia Apartments | Berlin Apartments, Only Apartments, Vacation Rental Apartments in Barcelona, Berlin, Madrid, Warsaw, Krakow, Paris, Vacation rental apartments, Holiday apartments in Madrid, Barcelona, Rome, Berlin, Edinburgh, Prague
20. Αν έχεις τόλμη: Για τα πολυήμερα ταξίδια, συμφέρει να κλείσω ξενοδοχείο για τις δύο πρώτες ημέρες και να αφιερώσω στη συνέχεια λίγο χρόνο, ώστε να βρω στον προορισμό κάτι καλύτερο ή και φτηνότερο ή έστω να διαπραγματευτώ την τιμή για τις επόμενες διανυκτερεύσεις στο αρχικό ξενοδοχείο. Οι τιμές που μπορώ να πετύχω από κοντά είναι πολύ καλύτερες. Αυτή βεβαίως είναι μια επιλογή με αυξημένο ρίσκο και δεν ενδείκνυται για όσους αγχώνονται εύκολα…
21. Η «παγίδα» του απόκεντρου: Επιλέγω ξενοδοχείο με βάση πρωτίστως την περιοχή. Ειδικά όταν πρόκειται για ολιγοήμερα ταξίδια, ένα κεντρικό ξενοδοχείο -ίσως και κατά τι ακριβότερο από άλλα- μπορεί να γλιτώσει έξοδα μετακίνησης. Επιπλέον, το κέντρο είναι συνήθως αρκετά πιο ασφαλές από μια άγνωστη, μακρινή και ενδεχομένως κακόφημη γειτονιά.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ
1. Προγραμματίζω εγκαίρως το ταξίδι μου και το οργανώνω καλά. Οσο πιο νωρίς τόσο πιο φθηνά είναι κανόνας που γενικώς ισχύει.
2. Σχεδιάζω τον ταξιδιωτικό μου χάρτη ανάλογα με:
• Την αγοραστική δύναμη του ευρώ έναντι των άλλων νομισμάτων (προσέχω πάντοτε το ποσοστό που μου ζητείται ως προμήθεια στα διάφορα ανταλλακτήρια - αποφεύγοντας οπωσδήποτε την αλλαγή συναλλάγματος στα αεροδρόμια του κόσμου).
• Τις προσφορές αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχειακών μονάδων και ταξιδιωτικών πρακτορείων.
3. Προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι ευέλικτος στις ημερομηνίες του ταξιδιού και -γιατί όχι (- σε περίπτωση μιας εξαιρετικά ελκυστικής προσφοράς, είμαι σε θέση να αλλάξω και... προορισμό.
4. Διαβάζω έξυπνες ταξιδιωτικές συμβουλές: The Perrin Post Travel Blog: Travel Advice and Vacation Tips From Cond. Μυστικά που κάθε έξυπνος ταξιδιώτης πρέπει να γνωρίζει.
5. Μελετάω το αντίστοιχο Time Out του προορισμού που με ενδιαφέρει. Δεν αποκλείεται να πετύχω έξυπνες συμβουλές και ταξιδιωτικές λύσεις, όπως, για παράδειγμα, το περίφημο Time Out του Λονδίνου (Time Out Worldwide - Your Guide to the Best Things to do in the World's Greatest Cities including London and New York) στο οποίο υπάρχει ολόκληρη στήλη με τίτλο «Οικονομικό Λονδίνο οικονομικά».
ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΒΑΣΣΑΛΟΥ
kathimerini.gr | 35 tips
Last edited by a moderator: