interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.200
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Νιού Τάουν
- Φωτογραφίες
- Highland Folk Museum - Ανατολικά Χάιλαντς και Κάστρο του Χόλυρουντ - Εδιμβούργο
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Γλασκόβη (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Ανατολικές ακτές
- Φωτογραφίες
- Elgin και Broomhall house - Φάιφ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Νησιά Άραν-Άιλα-Τζούρα
- Φωτογραφίες
- Halloween
- Εδιμβούργο - Ολντ Τάουν - Νυχτερινή βόλτα τρόμου
- Φωτογραφίες
- Culross - Φάιφ
- Χρηστικές πληροφορίες
- Λοχ Λόμοντ
- Φωτογραφίες
- Νταντί
- Φωτογραφίες
- Εδιμβούργο - Γκαλερί - Dean Village
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Urquhart, Dunnottar, Craigmillar
- Φωτογραφίες
- Νησί Σκάι
- Φωτογραφίες
- Μεγαλιθικά μπροχ
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Μπαλμόραλ, Στέρλινγκ, Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Mallaig και Glenfinnan
- Φωτογραφίες
- Βράχοι των Πίκτων
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Doune, Caerlaverock, Linlithgow
- Φωτογραφίες
- Αμπερντίν
- Φωτογραφίες
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77
- 27 June 2017 – North Coast 500 (NC500), the wild flower of Scottish Highlands… by Sassenach77 (συνέχεια)
- Χρηστικές πληροφορίες
- Κάστρα - Kildrummy, Glamis, Eilean Donan
- Φωτογραφίες
- Γλασκόβη (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος α)
- Φωτογραφίες
- Λιθ (μέρος β)
- Φωτογραφίες
- Από το Λιθ έως το Granton
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Falkirk και Dunfermline
- Φωτογραφίες
- Oban και Dumfries
- Φωτογραφίες
- Queensferry και St. Andrews
- Φωτογραφίες
- Χρηστικές πληροφορίες
- Οι λόφοι του Εδιμβούργου
- Φωτογραφίες
- Perth & Kinross
- Φωτογραφίες
- Από το Inverness στο αποστακτήριο Cardhu
- Φωτογραφίες
“If it's a boy, call him Robert. If a lass, name her after my love, Mary McGregor.” Rob Roy
Λιτό, ανεμοδαρμένο τοπίο. Το παπούτσι βουλιάζει στο βαλτώδες έδαφος καθώς ψάχνουμε με τους φακούς για κατάλληλο σημείο κατασκήνωσης. Περνάμε ένα ρέμα – burn όπως το λένε εδώ – και στα αριστερά του τουριστικού μονοπατιού εντοπίζουμε ένα πλάτωμα. Ίχνη περασμένων κατασκηνώσεων, αλλά ούτε ψυχή ζώσα, και το χορτάρι υγρό. Ο Myles αποφασίζει ότι θα στήσουμε στο μοναδικό σημείο που φαίνεται στεγνό και ξεκινάμε καρφώνοντας τους πασσάλους στο έδαφος με την βαθειά τύρφη – το λεγόμενο peat.
Ο Myles είναι Σκοτσέζος που μεγάλωσε στο Brisbane από γονείς μετανάστες. Πριν λίγα χρόνια αποφάσισε να γυρίσει μόνος του στην μητέρα πατρίδα και τώρα ζει και εργάζεται στο Εδιμβούργο – ως δάσκαλος και συγγραφέας βιβλίων φαντασίας βασισμένα στην αρχαία Ελλάδα και Σκωτία. Έχει γυρίσει όλα τα ερείπια της Ελλάδας, έχει ανεβεί στον Όλυμπο, έχει μαγευτεί στους Δελφούς, και δεν χορταίνει να συζητάει για αρχαία μυστήρια. “Ποίο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Σκοτία;”, με ρωτάει μια μέρα στο τρένο. “Το Γκλεν Κο. Αυτή η φύση δεν υπάρχει πουθενά. Είναι σαν να χτίστηκε από γίγαντες της αρχαίας μυθολογίας.”.
Δεν μου χάλασε το χατήρι ο Myles και βρισκόμαστε, μαζί με τον τρίτο της παρέας, κάτω από τους απόκρημνους φυσικούς πύργους της κοιλάδας Γκλεν Κο. Τρεις οι πύργοι, οι λεγόμενες “τρεις αδερφές”, καλύπτουν τον μισό σχεδόν ουρανό στα Νότια. Μια ψηλή κορυφογραμμή στα Βόρεια καλύπτει σχεδόν τον άλλο μισό. Στο σκοτεινό βάθος της κοιλάδας, οι τρεις επίδοξοι ορειβάτες προσπαθούν να κρατηθούν ζεστοί, καταναλώνοντας κονσέρβες με Σκοτσέζικο κρεατοζωμό με κριθάρι και λαχανικά.
Την επόμενη, αφού συναντηθήκαμε τυχαία και με κάποιους φίλους που περνούσαν από την περιοχή πηγαίνοντας στο Νησί Χάρις, ξεκινήσαμε όλοι μαζί την ανάβαση. Το σχέδιο ήταν να ανεβούμε από το στενό πέρασμα μεταξύ της Αδερφής 3 και Αδερφής 2, να φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο όλου του ορεινού όγκου, την κορυφή Bidean nam Bian – που σημαίνει κυριολεκτικά “η κορυφή των βουνών” στα Γαελικά Σκοτσέζικα, και να κατεβούμε από την κοιλάδα μεταξύ της Αδερφής 2 και Αδερφής 1. Ο καιρός ήταν περίπου 10 βαθμοί, μέτριος αέρας και κανένα σύννεφο. Αυτό που λένε στην Σκοτία “τέλειος καιρός”. Το ηθικό της παρέας υψηλό.
Στην ανάβαση δεν χόρταινα να κοιτάζω την πλαγιά πίσω μας. Αυτή την εποχή – φθινόπωρο – η πράσινη χλόη έχει πάρει διάφορες αποχρώσεις του καφετί, με ανοιχτά γκρίζα βράχια, και γαλάζια ρεματάκια που κυλάνε χαράσσοντας το τοπίο. Αρκετοί οι καταρράχτες, αλλά το καλύτερο είναι οι μικρές λακκούβες με νερό ανάμεσα από σκούρους ογκόλιθους που συνθέτουν ένα παράξενο τοπίο, κάθε φορά που φτάνουμε σε ένα πλάτωμα. Ο αριθμός των άλλων ορειβατών ήταν σημαντικός. Πολλοί στην Σκοτία που θα περάσουν από δίπλα σου θα σε χαιρετήσουν, ακόμα και αν δεν μιλάμε για ορειβάτες που είναι πιο τυπικοί σε αυτό. Γενικώς σου πιάνουν κουβέντα για το παραμικρό. Αρκετοί, ειδικά γυναίκες, κάνανε την διαδρομή μόνες τους.
Με μια μικρή αναρρίχηση στο τελευταίο κομμάτι, φτάσαμε στην κορυφή με το Γαελικό όνομα και απολαύσαμε την θέα της εξόδου της κοιλάδας και του γειτονικύ Λοχ – έκταση νερού στα Σκοτσέζικα. Οι κορυφές πάνω από 900 μέτρα στην Σκωτία ονομάζονται Μονρό. Υπάρχουν 282 από αυτές και πολλοί έχουν βάλει στόχο ζωής να τις ανεβούνε όλες! Συνεχίζουμε κατευθυνόμενοι σε ένα δεύτερο Μονρό, με ακόμα πιο παράξενο όνομα: Stob Coire Sgreamhach – “η κορυφή της τρομαχτικής αβύσσου.” και από εκεί ξεκινάμε το πολύ απότομο κατέβασμα προς την τελευταία κοιλάδα.
Πρόκεται για την λεγόμενη "χαμένη κοιλάδα”. Δίκαια, γιατί είναι κλειστή από όλες τις πλευρές, καθώς η έξοδος είναι μια σχεδόν απροσπέλαστη χαράδρα. Στο βάθος της κοιλάδας υπαρχει πεδιάδα με χαλίκι και χλόη, μοναχικά δέντρα και από καμία σκηνή με φωτιά. Παράδοξα ήπιο τοπίο σε σχέση με ό,τι περάσαμε, σχεδόν πολιτισμένο. Στο τέλος της κοιλάδας ένας τεράστιος μονόλιθος, που αν ήταν στην Λατινική Αμερική θα ήταν σίγουρα τόπος λατρείας, και ζουγκλοειδή φύση σηματοδοτεί το τέλος αυτού του σύντομου "παραδείσου". Ο Myles είναι εξαντλημένος αλλά ενθουσιασμένος. Έχει κάνει 19 Μονρό μέχρι σήμερα αλλά το σημερινό είναι από τα δυσκολότερα. Φτάνουμε!
Ο Myles αφού πέρνει μια βαθειά ανάσα ισχυρίζεται ότι ήταν το καλύτερο Μονρό που έκανε. Δεν έχει μεγάλη σημασία. Για μένα είναι αυτά τα μέρη η επιτομή των συναισθημάτων που μπορεί να σου προκαλέσει η Σκοτσέζικη φύση. Μελαγχολία, ρομαντισμό, δέος, αγάπη, μοναδικότητα.
Κλείνω με σκηνή από την ταινία Rob Roy που γυρίστηκε σε αυτά τα μέρη. Η επετειακή ιστορία των 20 χρόνων, θα συνεχιστεί με αναμνήσεις όπως αυτές έρχονται.
Λιτό, ανεμοδαρμένο τοπίο. Το παπούτσι βουλιάζει στο βαλτώδες έδαφος καθώς ψάχνουμε με τους φακούς για κατάλληλο σημείο κατασκήνωσης. Περνάμε ένα ρέμα – burn όπως το λένε εδώ – και στα αριστερά του τουριστικού μονοπατιού εντοπίζουμε ένα πλάτωμα. Ίχνη περασμένων κατασκηνώσεων, αλλά ούτε ψυχή ζώσα, και το χορτάρι υγρό. Ο Myles αποφασίζει ότι θα στήσουμε στο μοναδικό σημείο που φαίνεται στεγνό και ξεκινάμε καρφώνοντας τους πασσάλους στο έδαφος με την βαθειά τύρφη – το λεγόμενο peat.
Ο Myles είναι Σκοτσέζος που μεγάλωσε στο Brisbane από γονείς μετανάστες. Πριν λίγα χρόνια αποφάσισε να γυρίσει μόνος του στην μητέρα πατρίδα και τώρα ζει και εργάζεται στο Εδιμβούργο – ως δάσκαλος και συγγραφέας βιβλίων φαντασίας βασισμένα στην αρχαία Ελλάδα και Σκωτία. Έχει γυρίσει όλα τα ερείπια της Ελλάδας, έχει ανεβεί στον Όλυμπο, έχει μαγευτεί στους Δελφούς, και δεν χορταίνει να συζητάει για αρχαία μυστήρια. “Ποίο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Σκοτία;”, με ρωτάει μια μέρα στο τρένο. “Το Γκλεν Κο. Αυτή η φύση δεν υπάρχει πουθενά. Είναι σαν να χτίστηκε από γίγαντες της αρχαίας μυθολογίας.”.
Δεν μου χάλασε το χατήρι ο Myles και βρισκόμαστε, μαζί με τον τρίτο της παρέας, κάτω από τους απόκρημνους φυσικούς πύργους της κοιλάδας Γκλεν Κο. Τρεις οι πύργοι, οι λεγόμενες “τρεις αδερφές”, καλύπτουν τον μισό σχεδόν ουρανό στα Νότια. Μια ψηλή κορυφογραμμή στα Βόρεια καλύπτει σχεδόν τον άλλο μισό. Στο σκοτεινό βάθος της κοιλάδας, οι τρεις επίδοξοι ορειβάτες προσπαθούν να κρατηθούν ζεστοί, καταναλώνοντας κονσέρβες με Σκοτσέζικο κρεατοζωμό με κριθάρι και λαχανικά.
Την επόμενη, αφού συναντηθήκαμε τυχαία και με κάποιους φίλους που περνούσαν από την περιοχή πηγαίνοντας στο Νησί Χάρις, ξεκινήσαμε όλοι μαζί την ανάβαση. Το σχέδιο ήταν να ανεβούμε από το στενό πέρασμα μεταξύ της Αδερφής 3 και Αδερφής 2, να φτάσουμε στο ψηλότερο σημείο όλου του ορεινού όγκου, την κορυφή Bidean nam Bian – που σημαίνει κυριολεκτικά “η κορυφή των βουνών” στα Γαελικά Σκοτσέζικα, και να κατεβούμε από την κοιλάδα μεταξύ της Αδερφής 2 και Αδερφής 1. Ο καιρός ήταν περίπου 10 βαθμοί, μέτριος αέρας και κανένα σύννεφο. Αυτό που λένε στην Σκοτία “τέλειος καιρός”. Το ηθικό της παρέας υψηλό.
Στην ανάβαση δεν χόρταινα να κοιτάζω την πλαγιά πίσω μας. Αυτή την εποχή – φθινόπωρο – η πράσινη χλόη έχει πάρει διάφορες αποχρώσεις του καφετί, με ανοιχτά γκρίζα βράχια, και γαλάζια ρεματάκια που κυλάνε χαράσσοντας το τοπίο. Αρκετοί οι καταρράχτες, αλλά το καλύτερο είναι οι μικρές λακκούβες με νερό ανάμεσα από σκούρους ογκόλιθους που συνθέτουν ένα παράξενο τοπίο, κάθε φορά που φτάνουμε σε ένα πλάτωμα. Ο αριθμός των άλλων ορειβατών ήταν σημαντικός. Πολλοί στην Σκοτία που θα περάσουν από δίπλα σου θα σε χαιρετήσουν, ακόμα και αν δεν μιλάμε για ορειβάτες που είναι πιο τυπικοί σε αυτό. Γενικώς σου πιάνουν κουβέντα για το παραμικρό. Αρκετοί, ειδικά γυναίκες, κάνανε την διαδρομή μόνες τους.
Με μια μικρή αναρρίχηση στο τελευταίο κομμάτι, φτάσαμε στην κορυφή με το Γαελικό όνομα και απολαύσαμε την θέα της εξόδου της κοιλάδας και του γειτονικύ Λοχ – έκταση νερού στα Σκοτσέζικα. Οι κορυφές πάνω από 900 μέτρα στην Σκωτία ονομάζονται Μονρό. Υπάρχουν 282 από αυτές και πολλοί έχουν βάλει στόχο ζωής να τις ανεβούνε όλες! Συνεχίζουμε κατευθυνόμενοι σε ένα δεύτερο Μονρό, με ακόμα πιο παράξενο όνομα: Stob Coire Sgreamhach – “η κορυφή της τρομαχτικής αβύσσου.” και από εκεί ξεκινάμε το πολύ απότομο κατέβασμα προς την τελευταία κοιλάδα.
Πρόκεται για την λεγόμενη "χαμένη κοιλάδα”. Δίκαια, γιατί είναι κλειστή από όλες τις πλευρές, καθώς η έξοδος είναι μια σχεδόν απροσπέλαστη χαράδρα. Στο βάθος της κοιλάδας υπαρχει πεδιάδα με χαλίκι και χλόη, μοναχικά δέντρα και από καμία σκηνή με φωτιά. Παράδοξα ήπιο τοπίο σε σχέση με ό,τι περάσαμε, σχεδόν πολιτισμένο. Στο τέλος της κοιλάδας ένας τεράστιος μονόλιθος, που αν ήταν στην Λατινική Αμερική θα ήταν σίγουρα τόπος λατρείας, και ζουγκλοειδή φύση σηματοδοτεί το τέλος αυτού του σύντομου "παραδείσου". Ο Myles είναι εξαντλημένος αλλά ενθουσιασμένος. Έχει κάνει 19 Μονρό μέχρι σήμερα αλλά το σημερινό είναι από τα δυσκολότερα. Φτάνουμε!
Ο Myles αφού πέρνει μια βαθειά ανάσα ισχυρίζεται ότι ήταν το καλύτερο Μονρό που έκανε. Δεν έχει μεγάλη σημασία. Για μένα είναι αυτά τα μέρη η επιτομή των συναισθημάτων που μπορεί να σου προκαλέσει η Σκοτσέζικη φύση. Μελαγχολία, ρομαντισμό, δέος, αγάπη, μοναδικότητα.
Κλείνω με σκηνή από την ταινία Rob Roy που γυρίστηκε σε αυτά τα μέρη. Η επετειακή ιστορία των 20 χρόνων, θα συνεχιστεί με αναμνήσεις όπως αυτές έρχονται.