themischar
Member
- Μηνύματα
- 503
- Likes
- 4.765
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα, Χίος - Pamukkale & 350 Km
- 2η μέρα, Pamukkale - Konya & 390 Km
- 2η μέρα
- 3η μέρα, Konya - Goreme & 235 Km
- 3η μέρα
- 4η μέρα, Τριγύρω στο Goreme
- 4η μέρα
- 5η μέρα, και σήμερα τριγύρω από το Goreme
- 5η μέρα
- 5η μέρα
- 5η μέρα One day trip (Goreme - Derinkuyu - Ihlara - Goreme)
- 5η μέρα
- 6η μέρα, Goreme - Egirdir & 442 Km
- 7η μέρα, Egirdir - Ölüdeniz & 280 Km
- 8η μέρα, Βολτίτσα σε Kayakoy & Fethiye
- 9η μέρα, Ölüdeniz- Marmaris & 141 Km
- 10η μέρα, μια κρουαζιέρα έως και το Dalyan
- 10η μέρα
- 11η μέρα, Marmaris - Bodrum & 163 Km
- 12η μέρα, γύρω από το Bodrum
- 13η μέρα, Bodrum - Kusadasi & 154 Km
- 14η μέρα, Kusadasi - Ephesus - Kusadasi & 46 Km
- 14η μέρα
- 15η & 16η μέρα, Kusadasi - Cesme & 176 Km + Cesme - Χίος - Πειραιάς (9 +122 ) Nautical Miles
10η μέρα, μια κρουαζιέρα έως και το Dalyan
Οι προσδοκίες μου για ένα καλό ύπνο ευοδώθηκαν και όταν ξημέρωσε, νωρίς, νωρίς μαζέψαμε τα πράγματα που θα παίρναμε μαζί μας και ξαμολυθήκαμε για να πάρουμε πρωϊνό.
Έπρεπε, κατά τις 08:30π.μ να ήμασταν στην προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων για την σχεδόν ολοήμερη κρουαζιέρα που, από βραδύς, είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε με κάποιο από τα πλοιάρια (ουκ έστιν ο αριθμός των).
Ήταν ακόμη πρωϊ και πολλοί οι αγουροξυπνημένοι που ¨έτρεχαν¨ για τις δουλειές τους.
Αφού τα ψιλοκαταφέραμε με το πρωϊνό, δε ζητούσαμε πολλά και δεν ψάξαμε κιόλας ιδιαίτερα, βγήκαμε στους δρόμους, που αλλού ήταν καθαροί και αλλού δεν μπορούσες να κοιτάξεις.
Ο πρωϊνός αέρας ήταν πυκνός και χάιδευε το δέρμα μας μαζί με την υγρασία της θάλασσας που άθελά της ήταν εκτυφλωτικά αστραφτερή, χάριν του ήλιου, και ανέδιδε το γνωστό νανουριστικό μουρμουρητό της.
Φθάσαμε στην αποβάθρα και ο κὀσμος εκεί, στην αναμονή, αρκετός ! Ήταν όμως πολύ εύκολο να ξεμπερδέψουμε καθώς όλα τα σκάφη είναι παρατεταγμένα και πηγαίνουν στους ίδιους πάνω-κάτω προορισμούς, όποτε τα περισσότερα όταν φεύγουν είναι μισογεμάτα.
Κάναμε μια γρήγορη επιλογή σκάφους και προγράμματος κρουαζιέρας από τα διάφορα κοντινά ή μακρυνά δρομολόγια που περιλαμβάνουν μέχρι και γεύμα. Ανεβήκαμε με τέμπο, που αλλού, στο κατάστρωμα που συνέπεσε με τον απόπλου του πλοιάριου που γινόταν εκείνη την ώρα.
Ο τιμονιέρης, με στραμένη την πλώρη του σκάφους σε θέση πόντζα (μακριά από την κατεύθυνση του ανέμου) ξεκινά την κρουαζιέρα με στόχο την ευχαρίστηση των συμμετεχόντων.
Η πλεύση γίνεται costa – costa και είναι αρκούντως ήρεμη. Την ομορφιά της φύσης χαλούν μόνο τα μικρά και μεγάλα πλοιἀρια με τις -εν δράσει- μηχανές τους και λιγότερο τα γεμάτα χαρά επιφωνήματα των επιβαινόντων σε αυτά.
Ανάλογα με το σκαρί του πλοίου, άλλα φτάνουν έως τα μικρά θαλάσσια σπήλαια και άλλα παραμένουν μακρύτερα και κανένα τους δεν προχωράει παραμέσα. Ούτε, βέβαια, επιτρέπουν τα μακροβούτια όπως συμβαίνει αλλού !
H κρουαζιέρα που επιλέξαμε ήταν ολοήμερη και περιελάμβανε την ξενάγηση κλπ στην παραλία Iztuzu (όπου υπάρχουν θαλάσσιες χελώνες Caretta Caretta), βαρκάδα στον ποταμό Dalyan Çay που εκβάλει σε εκείνο το σημείο (και σε μια του όχθη υπάρχουν οι Lycian Rock Tombs), στο Dalyan Nehri (για γεύμα) και τέλος στο Mud Baths Dalyan (για πλατσούρισμα στα ιαματικά λασπόνερα).
Προεραιτικά όποιος ήθελε, την κοπανούσε έως την κωμόπολη αφού είχε καταφέρει πρώτα να συνεννοηθεί και σιγουρέψει για την επιστροφή του με τον βαρκάρη.
Το όνομα Dalyan (σημαίνει ψάρεμα στα Τουρκικά), είναι μια μικρή κωμόπολη βρίσκεται στην περιοχή ανάμεσα των πόλεων Marmaris & Fethiye. Έτυχε να αποκτήσει φήμη κατά τη διάρκεια του έτους 1987, όταν προγραμματιζόταν να χτιστεί πολυτελές ξενοδοχείο στην κοντινή παραλία Iztuzu (στην αμμουδιά της οποίας αναπαράγονταν οι υπό εξαφάνιση θαλάσσιες χελώνες Caretta Caretta). Το γεγονός αυτό δημιούργησε μεγάλο ντόρο και το υπερασπίσθηκαν πολλές διεθνείς προσωπικότητες μεταξύ των άλλων και ο πρίγκιπας Φίλιππος ο οποίος ζήτησε μορατόριουμ το 1988 και έκτοτε η παραλία και η ενδοχώρα της ανακηρύχθηκαν προστατευόμενη περιοχή.
Η παραλία Iztuzu, κοντά στο χωριό με το ίδιο όνομα είναι πλέον δημοφιλής περιοχή και η φήμη της περικλείει ηλιοθεραπεία και κολύμπι.
Τα νερά της, είναι ήρεμα, καθαρά, ζεστά και ταυτόχρονα ρηχά (μέχρι το ύψος των γονάτων) για κάποια απόσταση και γίνονται υπέροχα χωρίς το θόρυβο των τζετ σκι και των θαλάσσιων σπορ τριγύρω.
Όποιος θέλει να επισκεφθεί -την καλύβα- στο καταφύγιο της χελώνας, θα κάνει έναν μεγάλο περίπατο, μέσα στη ζέστη.
Η παραμονή μας στην παραλία θα διαρκούσε ένα γεμάτο 2ώρο. Έτσι, το να νοικιάσουμε ξαπλώστρες δεν ήταν στα θέλω μας. Σαφώς και δε μας πείραζε να στρώσουμε, κατά τα συνηθισμένα, στην ωραία παραλία αφού δεν υπήρχε δυσκολία να αφήσουμε τα υπάρχοντά μας οπουδήποτε, καθώς υπάρχει μια πολύ ξεκάθαρη γραμμή όπου μπορείς να καθίσεις / ξαπλώσεις λόγω των σηματοδοτήσεων τοποθεσίας φωλιάσματος των χελωνών με τους ξύλινους πασσάλους.
Μας άρεσε το γεγονός ότι γινόταν σαφές ότι αυτή η παραλία ανήκει στις χελώνες και οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιούν την παραλία τους.
Η παραλία είναι κλειστή μεταξύ των ωρών 20:00μ.μ και 08:00π.μ κατά τη διάρκεια της περιόδου που οι χελώνες γεννούν τα αυγά τους και οι νεοσσοί βγαίνουν στη θάλασσα (Μάιο έως Οκτώβριο).
Άλλοι βλεφοπεταρίζουν, άλλοι μαζέυονται για τη δική τους αναχώριση με τις κόρνες από τα πλοιάρια που τους καλούν και μπορεί το αδιαχώρητο να μην επιβεβαιώνεται από τις φωτογραφίες αλλά όπως και να το κάνεις υπάρχει ένας άκρατος συνωστισμός λουωμένων καθόλα άξιος για μήνα Αύγουστο !
Οι προσδοκίες μου για ένα καλό ύπνο ευοδώθηκαν και όταν ξημέρωσε, νωρίς, νωρίς μαζέψαμε τα πράγματα που θα παίρναμε μαζί μας και ξαμολυθήκαμε για να πάρουμε πρωϊνό.
Έπρεπε, κατά τις 08:30π.μ να ήμασταν στην προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων για την σχεδόν ολοήμερη κρουαζιέρα που, από βραδύς, είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε με κάποιο από τα πλοιάρια (ουκ έστιν ο αριθμός των).
Ήταν ακόμη πρωϊ και πολλοί οι αγουροξυπνημένοι που ¨έτρεχαν¨ για τις δουλειές τους.
Αφού τα ψιλοκαταφέραμε με το πρωϊνό, δε ζητούσαμε πολλά και δεν ψάξαμε κιόλας ιδιαίτερα, βγήκαμε στους δρόμους, που αλλού ήταν καθαροί και αλλού δεν μπορούσες να κοιτάξεις.
Ο πρωϊνός αέρας ήταν πυκνός και χάιδευε το δέρμα μας μαζί με την υγρασία της θάλασσας που άθελά της ήταν εκτυφλωτικά αστραφτερή, χάριν του ήλιου, και ανέδιδε το γνωστό νανουριστικό μουρμουρητό της.
Φθάσαμε στην αποβάθρα και ο κὀσμος εκεί, στην αναμονή, αρκετός ! Ήταν όμως πολύ εύκολο να ξεμπερδέψουμε καθώς όλα τα σκάφη είναι παρατεταγμένα και πηγαίνουν στους ίδιους πάνω-κάτω προορισμούς, όποτε τα περισσότερα όταν φεύγουν είναι μισογεμάτα.
Κάναμε μια γρήγορη επιλογή σκάφους και προγράμματος κρουαζιέρας από τα διάφορα κοντινά ή μακρυνά δρομολόγια που περιλαμβάνουν μέχρι και γεύμα. Ανεβήκαμε με τέμπο, που αλλού, στο κατάστρωμα που συνέπεσε με τον απόπλου του πλοιάριου που γινόταν εκείνη την ώρα.
Ο τιμονιέρης, με στραμένη την πλώρη του σκάφους σε θέση πόντζα (μακριά από την κατεύθυνση του ανέμου) ξεκινά την κρουαζιέρα με στόχο την ευχαρίστηση των συμμετεχόντων.
Η πλεύση γίνεται costa – costa και είναι αρκούντως ήρεμη. Την ομορφιά της φύσης χαλούν μόνο τα μικρά και μεγάλα πλοιἀρια με τις -εν δράσει- μηχανές τους και λιγότερο τα γεμάτα χαρά επιφωνήματα των επιβαινόντων σε αυτά.
Ανάλογα με το σκαρί του πλοίου, άλλα φτάνουν έως τα μικρά θαλάσσια σπήλαια και άλλα παραμένουν μακρύτερα και κανένα τους δεν προχωράει παραμέσα. Ούτε, βέβαια, επιτρέπουν τα μακροβούτια όπως συμβαίνει αλλού !
H κρουαζιέρα που επιλέξαμε ήταν ολοήμερη και περιελάμβανε την ξενάγηση κλπ στην παραλία Iztuzu (όπου υπάρχουν θαλάσσιες χελώνες Caretta Caretta), βαρκάδα στον ποταμό Dalyan Çay που εκβάλει σε εκείνο το σημείο (και σε μια του όχθη υπάρχουν οι Lycian Rock Tombs), στο Dalyan Nehri (για γεύμα) και τέλος στο Mud Baths Dalyan (για πλατσούρισμα στα ιαματικά λασπόνερα).
Προεραιτικά όποιος ήθελε, την κοπανούσε έως την κωμόπολη αφού είχε καταφέρει πρώτα να συνεννοηθεί και σιγουρέψει για την επιστροφή του με τον βαρκάρη.
Το όνομα Dalyan (σημαίνει ψάρεμα στα Τουρκικά), είναι μια μικρή κωμόπολη βρίσκεται στην περιοχή ανάμεσα των πόλεων Marmaris & Fethiye. Έτυχε να αποκτήσει φήμη κατά τη διάρκεια του έτους 1987, όταν προγραμματιζόταν να χτιστεί πολυτελές ξενοδοχείο στην κοντινή παραλία Iztuzu (στην αμμουδιά της οποίας αναπαράγονταν οι υπό εξαφάνιση θαλάσσιες χελώνες Caretta Caretta). Το γεγονός αυτό δημιούργησε μεγάλο ντόρο και το υπερασπίσθηκαν πολλές διεθνείς προσωπικότητες μεταξύ των άλλων και ο πρίγκιπας Φίλιππος ο οποίος ζήτησε μορατόριουμ το 1988 και έκτοτε η παραλία και η ενδοχώρα της ανακηρύχθηκαν προστατευόμενη περιοχή.
Η παραλία Iztuzu, κοντά στο χωριό με το ίδιο όνομα είναι πλέον δημοφιλής περιοχή και η φήμη της περικλείει ηλιοθεραπεία και κολύμπι.
Τα νερά της, είναι ήρεμα, καθαρά, ζεστά και ταυτόχρονα ρηχά (μέχρι το ύψος των γονάτων) για κάποια απόσταση και γίνονται υπέροχα χωρίς το θόρυβο των τζετ σκι και των θαλάσσιων σπορ τριγύρω.
Όποιος θέλει να επισκεφθεί -την καλύβα- στο καταφύγιο της χελώνας, θα κάνει έναν μεγάλο περίπατο, μέσα στη ζέστη.
Η παραμονή μας στην παραλία θα διαρκούσε ένα γεμάτο 2ώρο. Έτσι, το να νοικιάσουμε ξαπλώστρες δεν ήταν στα θέλω μας. Σαφώς και δε μας πείραζε να στρώσουμε, κατά τα συνηθισμένα, στην ωραία παραλία αφού δεν υπήρχε δυσκολία να αφήσουμε τα υπάρχοντά μας οπουδήποτε, καθώς υπάρχει μια πολύ ξεκάθαρη γραμμή όπου μπορείς να καθίσεις / ξαπλώσεις λόγω των σηματοδοτήσεων τοποθεσίας φωλιάσματος των χελωνών με τους ξύλινους πασσάλους.
Μας άρεσε το γεγονός ότι γινόταν σαφές ότι αυτή η παραλία ανήκει στις χελώνες και οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιούν την παραλία τους.
Η παραλία είναι κλειστή μεταξύ των ωρών 20:00μ.μ και 08:00π.μ κατά τη διάρκεια της περιόδου που οι χελώνες γεννούν τα αυγά τους και οι νεοσσοί βγαίνουν στη θάλασσα (Μάιο έως Οκτώβριο).
Άλλοι βλεφοπεταρίζουν, άλλοι μαζέυονται για τη δική τους αναχώριση με τις κόρνες από τα πλοιάρια που τους καλούν και μπορεί το αδιαχώρητο να μην επιβεβαιώνεται από τις φωτογραφίες αλλά όπως και να το κάνεις υπάρχει ένας άκρατος συνωστισμός λουωμένων καθόλα άξιος για μήνα Αύγουστο !
Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0