• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ισλανδία Φλεβάρης στην Ισλανδία με μια μυρωδιά Λονδίνου

komitis84

Member
Μηνύματα
9
Likes
57
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος λατινικης αμερικης
Καλησπέρα. Παρακολουθώ χρόνια το φόρουμ και μπορώ να πω ότι με έχει βοηθήσει σε πάρα πολλά ταξίδια σε όλους τους τομείς από το ποια αξιοθέατα να δω μέχρι τι και που να φάω .... Οπότε θα κάνω μια προσπάθεια να περιγράψω το ταξίδι που μόλις είχαμε στην Ισλανδία με αρκετές πληροφορίες για το κόστος κλπ


Συνοπτικά το ταξίδι ήταν 6 ημερών 2 Λονδίνο και 4 νότια Ισλανδία σε μορφή road trip. Τα πάντα κλεισμένα από 4-5 μήνες πριν οπότε το κόστος περιορίστηκε. 4 άτομα δύο ζευγάρια.


Κόστος αεροπορικών συνολικά 230€ το άτομο.


Κόστος διαμονών 195Ε το άτομο


Αμάξι Ισλανδία 4 μέρες full insurance ( με βενζίνη για 1.000 χιλιόμετρα) 110ε το άτομο





Την περίοδο που κλείσαμε τα εισιτήρια δεν υπήρχαν απευθείας πτήσεις για Ισλανδία.


Λίγο καιρό αφού τα κλείσαμε μάθαμε ότι από Ιούνη του 2023 θα ξεκινήσουν απευθείας πτήσεις Αθήνα-Ρέικιαβικ που ωστόσο δεν ξέρουμε ακόμα το κόστος τους και κατά πόσο θα συνεχίζονται και την χειμερινή περίοδο





Ημέρα 1η


Αθήνα Λονδίνο με Sky Express


Άφιξη μεσημεράκι (16.00) στο Λονδίνο (από Heathrow Airport με ταξί bolt μιας και ήμασταν 4 άτομα και πληρώσαμε 45ε όσα δηλαδή θα πληρώναμε με τα μέσα) τσάντα στην πλάτη με αφετηρία Baker street, στην συνέχεια Oxford street φτάσαμε έξω από το βρετανικό μουσείο, covent garden και περπατώντας παράλληλα στον Τάμεση, όπου άρχισε να νυχτώνει, φτάσαμε στο Westminster, και το Big Ben. Μικρή στάση και στην συνέχεια παλάτι του Buckingham και όλη την γύρω γύρω περιοχή. Μετά από 6 ώρες περπάτημα κατάληξη σε τοπική pub στο vauxhall bridge road (κοντά στο μετρό Victoria) για την κλασική μπύρα πριν ξεκινήσει το κύριο ταξίδι μας. Είχαμε κλείσει ξενοδοχείο στο stanwell 2 χμ απο Stansted ώστε το πρωί να έχουμε εύκολη πρόσβαση στο αεροδρόμιο. Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο όμως για 34€/δίκλινο με ιδιωτικό μπάνιο το λες και πάνω από τίμιο.





Ημέρα 2η


Πρωινή πτήση με την Play από Stansted για Κέφλαβικ (άφιξη 14.00) που ουσιαστικά είναι η πόλη του αεροδρομίου δίπλα στο Ρέικιαβικ. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο που είχαμε κλείσει, SUV μεγάλου κυβισμού ώστε να αποφύγουμε τυχόν απρόοπτα με κλειστούς δρόμους κλπ. Το παραλάβαμε από την Sixt με κόστος 318€ οι 4 μέρες με φουλ ασφάλεια και zero excess (υπήρχαν κάποιες λίγο πιο φθηνές επιλογές αλλά ήθελαν πιστωτική με μεγάλο deposit και δεν είχαμε τέτοια στο όνομα των οδηγών.)


Επόμενη στάση το blue lagoon 22' από αεροδρόμιο. Με μια λέξη εκπληκτικό....τα νερά στους 39-40° , το τοπίο μαγευτικό. Το εισιτήριο ακριβό, 80€, που περιλαμβάνει την είσοδο, πετσέτες , ένα ποτό και μια μάσκα προσώπου αλλά ήταν μοναδική εμπειρία. Προσοχή θέλει από πριν κράτηση εισιτηρίου καθώς γίνεται λίγο χαμούλης. Στη συνέχεια, και αφού κάτσαμε 2 ώρες συνολικά στο blue lagoon, 1,5 ώρα οδήγηση με χάζεμα φύσης προς το καλύτερο ξενοδοχείο του τετραήμερου το hotel eldhestar λίγο πριν το Σέλφος. Παλιοί στάβλοι ανακαινισμένοι με πολύ εξυπηρετικό προσωπικό. Στα 70€ το δίκλινο με πρωινό. Ο καιρός βαρύς με χιονόνερο όλη μέρα και πάρα πολύ συννεφιά οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να δούμε σέλας άρα προτιμήθηκε βραδινή βόλτα Σέλφος. Το Σέλφος είναι μια μικρή κωμόπολη 6000 κατοίκων με κάποια εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, και ένα μπαράκι. Εδώ θέλει μια προσοχή. Οι κουζίνες όλων των εστιατορίων κλείνουν στις 21:00. Μετά μοναδική επιλογή είναι ένα βενζινάδικο που έφτιαχνε burger και hotdog. 15€ η τιμή για ένα μικρό burger με πατάτες με θέα τις αντλίες.... Επιστροφή στο ξενοδοχείο και διανυκτέρευση.





Ημέρα 3η


Ξεκινάμε με εκπληκτικό πρωινό στο ξενοδοχείο την πιο γεμάτη σε αξιοθέατα μέρα μας. Συνολικά 320 χιλιόμετρα πηγαίνοντας ανατολικά. Σημαντικές στάσεις keriο crater (περίπου 30΄ για να το απολαύσεις)(κρατήρας ηφαιστείου γεμάτος νερό που έχει παγώσει) , pingvellir( σημείο που οι τεκτονικές πλάκες βγαίνουν στην επιφάνεια της γης και έχει χτιστεί το πρώτο κοινοβούλιο της χώρας τον 10αιωνα, θέλει περπάτημα περίπου 1.30 ώρα), geysir (πίδακας θερμού νερού, κάτσαμε 25-30’), gullfoss ( τρομερός καταρράκτης, τρομερό τοπίο, κάτσαμε 30-40’) και τέλος Seljalandsfoss( καταρράκτης με σπηλιά πίσω του επισκέψιμη το καλοκαίρι άρα εμείς δεν) δηλαδή μια περιοχή γνωστή στους τουριστικούς οδηγούς ως χρυσός κύκλος. Όλες οι στάσεις μας προσέφεραν εκπληκτικής φυσικής σημασίας τοπία και σημαντικό κανένα από αυτά δεν είχε είσοδο (εκτός από το kerio crater με είσοδο στα 3.5Ε το άτομο) αλλά σε κάποια υπάρχει κάποια χρέωση για το πάρκινγκ (3.5-5 ευρώ). Στη συνέχεια πηγαίνουμε για διανυκτέρευση στο Vik που ίσως ήταν και το πιο απογοητευτικό μέρος της χώρας. Ένα χωριό 300 κατοίκων που όμως επειδή είναι πέρασμα υποτίθεται έχει κάποια Χ υποδομή εστίασης. Μείναμε σε hostel καθώς τα ξενοδοχείο ήταν απλησίαστα. Δίκλινο με κουκέτα με κοινόχρηστο μπάνιο στα 88€. Οι επιλογές φαγητού και μπύρας λίγες , μια πιτσαρία , ένα εστιατόριο που κλείνουν 9 και ένα μπεργκεράδικο που κλείνει 12 . Εδώ πάθαμε ένα σοκ. 4 burger ( όχι κάτι ιδιαίτερο σε ποσότητα και ποιότητα) με πατάτες δύο κόκα κόλες και δύο μπύρες 115€. Καιρός επέμενε να είναι φορτωμένος με σύννεφα παντού οπότε πάλι πήγαμε για ύπνο στο δωμάτιο χώρος πάλι να έχουμε ελπίδες για το βόρειο σέλας.





Ημέρα 4η


Ξύπνημα νωρίς νωρίς ,πρωινό σε ένα σούπερ μάρκετ στο βικ και ξεκινήσαμε για την Reynisfjara beach μια παραλία του Ατλαντικού με μαύρο χώμα και πετρώματα που γυρίστηκαν μερικά εντυπωσιακά πλάνα στο Game of Thrones. Συνέχεια με 152 χιλιόμετρα προς το παγετώνα Skaftafell που καλύπτει το 1/8 της χώρας (σαν να λέμε όλη η Κρήτη σε μέγεθος). Εδώ φάγαμε μια ήττα αφού δεν είχαμε κλείσει γκρουπ να ανέβουμε και δεν επέτρεπαν χώρος οδηγό. Το κόστος ήταν στα 65ε για 3-4 ώρες αλλά επειδή δεν είχαμε κλείσει περιοριστήκαμε στα μονοπάτια που έχει όπου αφιερώσαμε γύρω στη 1,5 ώρα. Εκ των υστέρων καταλάβαμε ότι υπήρχε καλύτερη εναλλακτική του συγκεκριμένου μονοπατιού όπως θα διαβάσετε στις επόμενες γραμμές.


Επόμενη στάση στο πρόγραμμα ήταν η diamond beach (υπερτιμημένη, τουλάχιστον για χειμώνα που δεν λιώνουν οι πάγοι άρα δεν εμφανίστηκαν και πολλά ‘διαμάντια’-πάγοι) , δηλαδή μια ακόμα παραλία με μαύρη πέτρα δίπλα όμως σε μια λίμνη με παγόβουνα που το καλοκαίρι καταλήγουν στη θάλασσα πολλά από αυτά. Εκεί είδαμε και πολλές φώκιες που είχαν βρει καταφύγιο. Λίγο πριν φτάσουμε όμως τυχαία είδαμε πινακίδα που ξαναέγραφε Skaftafell την ακολουθήσαμε. Βρεθήκαμε στον παγετώνα από άλλη πλευρά όπου η πρόσβαση ήταν εύκολη μέσω μιας παγωμένης λίμνης. Το καλοκαίρι εκεί γίνεται και ράφτινγκ. Αυτή η τυχαία στροφή μας έδωσε πολλά ωραία τοπία...


Συνεχίσαμε για το hofn. Ένα ψαροχώρι 100 χμ πιο ανατολικά όχι κάτι ιδιαίτερο αλλά με τίμιο τζανκ food σε καλή τιμή(15ε το άτομο) . Από τον κόσμο που είχε μάλλον εκεί έτρωγε όλο το χωριό. Ο στόχος ήταν όταν νυχτώσει μα αρχίσουμε να επιστρέφουμε στο βικ αυξάνοντας τις πιθανότητες να βγει το σέλας και να είμαστε στις ερημιές. είμασταν κουρασμένοι και λίγο απογοητευμένοι… είχαμε αρχίσει να το παίρνουμε απόφαση ότι Σέλας δεν θα δούμε… και τότε….άρχισαν να χτυπάνε οι ειδοποιήσεις από τις εφαρμογές...το σέλας ήταν εκεί...σταματήσαμε στην diamond beach και βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες. Δεν είχαμε εντυπωσιαστεί καθώς ουσιαστικά βλέπαμε ένα άσπρο τόξο ελαφρώς πράσινο, ουσιαστικά πολύ λιγότερο εντυπωσιακό από αυτό που βλέπουμε συνήθως στις φωτογρφίες αλλά επειδή είχαμε διαβάσει ότι κρατάει γύρω στα 15'-20' πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Οι εφαρμογές συνέχισαν να στέλνουν ειδοποιήσεις και ξαφνικά γύρω μας ήταν παντού. Σταματήσαμε στην άκρη του δρόμου και επί δύο ώρες το απολαύσαμε βγάζοντας εκατοντάδες φωτογραφίες. Μετά αρκετά κουρασμένοι αλλά δικαιωμένοι γυρίσαμε βικ σε άλλο χοστελ το dream guest house vik (100ε με πρωινό το δωμάτιο) που το προτείνω ανεπιφύλακτα.





Ημέρα 5η


Πρωινό στο ξενοδοχείο και 2.5 ώρες οδήγηση προς Reykjavik. Όμορφη πόλη ,γραφική αλλά δεν χρειάζεται πάνω από 2-3 ώρες να τη γυρίσεις . Τουλάχιστον το κέντρο της. Δύο πεζόδρομοι με αρκετά τουριστικά μαγαζιά και κάποια ακόμα μαγαζιά στο λιμάνι. Φάγαμε πολύ ωραία στο seabaron αστακόσουπα (20ευρώ η σούπα) και καλαμάκι (σουβλάκι για τους θεσαλλονικείς) γαρίδας και σολομού(10ε το καλαμάκι) ( είναι αστείο ότι πληρώσαμε όσο τα μπέργκερ στο βικ ενώ το φαγητό ήταν τέλειο) και στο loo.koo.mas το γλυκάκι μας που ο ιδιοκτήτης είναι Έλληνας. Τα προτείνω και τα δύο ανεπιφύλακτα. Από βραδινή ζωή το Ρέικιαβικ αντέχει μέχρι τις 1:00 και απολαύσαμε την μπύρα μας σε μια ιρλανδική παμπ.


(Διανυκτέρευση σε διαμέρισμα 98τμ με 2 υπνοδωμάτια στα 120Ε)





Ημέρα 6η


Αφού αφήσαμε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο με πτήση Wizzair πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο Λονδίνο (άφιξη 14.00 στο αεροδρόμιο) όπου αφιερώσαμε άλλη μια μέρα. Κλείσαμε δωμάτιο στο Luton ( κοντά στο αεροδρόμιο που φτάσαμε και θα φεύγαμε την επόμενη, οπότε με 2 λίρες/άτομο φτάσαμε με λεωφορείο στην πόλη του Luton κάναμε check-in και από εκεί βγάλαμε ημερήσιο εισιτήριο στα 17ε για τα μέσα για όλο το Λονδίνο και από/ προς αεροδρόμιο) γιατί είχε πολύ πρωινή πτήση και να μη μας φάνε οι δρόμοι και αφού είχαμε ένα 8ωρο αποφασίσαμε να δούμε γειτονιές.


με αρχή το Harrods περάσαμε έξω από το μουσείο φυσικής ιστορίας και περπατήσαμε Chelsea, Φούλαμ, και στην συνέχεια με μετρό πήγαμε στο city του λονδίνου. περπατήσαμε γύρω από τον καθεδρικό του αγίου παύλου, μετά προς London tower και αφού διασχίσαμε τη London bridge, φτάσαμε μέχρι το θέατρο του Shakespeare κάνοντας ουσιαστικά ένα ‘Π’ γύρω από τον Τάμεση και τέλος και φαγητό ποτό πάνω στον Τάμεση στο ‘the founder’s Arms’ οπότε ουσιαστικά σε 2 8ωρα καταφέραμε να πάρουμε μια τουριστική μυρωδιά από το Λονδίνο χωρίς μουσεία ( περάσαμε από έξω από βρετανικό, τέχνης και φυσικής ιστοριάς)





Επίλογος και tips


Η Ισλανδία είναι μια χώρα εκπληκτική σε φυσική ομορφιά με τοπία σεληνιακά λόγω ηφαιστείων. Τα αξιοθέατα είναι χωρίς εισιτήρια οπότε κρατάει το κόστος χαμηλά. Οι δραστηριότητες όμως είναι όλες αρκετά ακριβές και έχουν ένα κίνδυνο. Με εξαίρεση τα lagoon ( είναι 3 , blue, sky, secret) που πρέπει να κλείσεις νωρίτερα στα υπόλοιπα είναι ρίσκο(skaftafell, σαφάρι φάλαινας, οργανωμένο κυνήγι σέλαος κλπ) γιατί λόγω απρόβλεπτου καιρού μπορεί να μην πραγματοποιηθεί και δεν επιστρέφουν χρήματα παρά μόνο voucher για άλλη μέρα. Το φαγητό έξω είναι πολύ ακριβό ακόμα και το τζανκ ενώ οι κουζίνες εκτός Ρέικιαβικ κλείνουν 9. Το νερό είναι πόσιμο. Ο κόσμος είναι ευγενικός. Οι δρόμοι είναι μια χαρά αλλά τα όρια ταχύτητας χαμηλά το πολύ 90. Πληρώνεις παντού με κάρτα, κάποιοι δέχονται και ευρώ, έχουν το δικό τους νόμισμα και τα βενζινάδικα είναι self service. Έχει αρκετά τουλάχιστον στο νότιο κομμάτι που γυρίσαμε αλλά καλό είναι να μην πέφτει το ντεπόζιτο κάτω από την μέση.


Αν είχαμε και 5η διανυκτέρευση θα μπορούσαμε, καιρού επιτρέποντος να κάνουμε τον μεγάλο δακτύλιο χωρίς ν ανέβει πρακτικά το κόστος, οπότε θα συστήναμε σε όποιον μπορεί να το επιλέξει


Εναλλακτικά για κάποιον που θέλει να ρίξει το μπάτζετ ακόμα περισσότερο 2.5 μέρες με Ρέικιαβικ μερικές ώρες, κάποιο lagoon και τα αξιοθέατα του golden ring + τον μικρό παγετώνα κοντά στο golden ring που εμείς δεν πήγαμε μιας και θα πηγαίναμε στο μεγάλο (skaftafell)


Δώστε προσοχή ανά περίοδο το πότε βραδιάζει/ξημερώνει. Πχ τέλη φλεβάρη είναι μια καλή εποχή από την άποψη ότι νυχτώνει σχετικά αργά (18.30) οπότε έχει χρόνο να δει κανείς με φως αξιοθέατα και τοπία και ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές πιθανότητες να δει κάποιος το Σέλας


Ο καιρός ήταν πολύ καλός 2 βαθμοί κελσίου, χωρίς πολλά χιόνια, είδαμε πολλές ομορφιές και όχι ένα μονότονο άσπρο τοπίο. Βέβαια δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι και άλλες περιόδους συμβαίνει το ίδιο. Γενικά ο καιρός λένε οι ντόπιοι είναι απρόβλεπτος και μπορεί ν αλλάξει απότομα σε 15’. Εμείς πάντως δεν είδαμε κάτι τέτοιο.


Το σέλας είναι πάντα στοίχημα αν θα το δει κανείς, γιατί απαιτείται και να εμφανιστεί σαν φαινόμενο και ταυτόχρονα να υπάρχει ξαστεριά, και βέβαια να είστε μακριά από φώτα, (το τελευταίο όχι ιδιαίτερα δύσκολο στην Ισλανδία).


Όπως και να έχει ξεκινήστε μια διάθεση να δείτε μία όμορφη χώρα και αν δείτε και το Σέλας θα είναι το κερασάκι στην τούρτα μιας έτσι κι αλλιώς ωραίας περιπέτειας…





Κόστος εξαημερου ανά άτομο


Αεροπορικά και διαμονές= 400€


Αυτοκίνητο=79.5€


Βενζίνες= 35€
 

Attachments

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.373
Likes
4.378
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
... και μέσα σε τόσο ζόφο και μαυρίλα έρχεται μια ιστορία (με τις φωτογραφίες που την συνοδεύουν) από την αγαπημένη Ισλανδία, έτσι για να σκάσει λίγο το χειλάκι μας και να μας οδηγήσει νοερά εκεί. 🙄
Ωραία συγγραφική είσοδο έκανες στο φόρουμ, φίλε μου.
Ευχαριστώ. Να είσαι καλά😀
 

Traveler koko

Member
Μηνύματα
153
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
Ισλανδία
Ταξίδι-Όνειρο
Μαλδίβες
Καλησπέρα ωραία η ιστορία. .θα πάω τέλη Μαρτίου, να ρωτήσω λίγο για τις εφαρμογές που εχεις χρησιμοποιήσει για το βόρειο σέλας;
 

komitis84

Member
Μηνύματα
9
Likes
57
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος λατινικης αμερικης
Καλησπέρα ωραία η ιστορία. .θα πάω τέλη Μαρτίου, να ρωτήσω λίγο για τις εφαρμογές που εχεις χρησιμοποιήσει για το βόρειο σέλας;
Aurora , και aurora alert. Μου έβγαζαν γενικά την πιθανότητα και τη βραδιά που το είδαμε μου έστελνε και μήνυμα . Έχουν και μια τοπική σελίδα εκεί νομίζω aurora forecast.is. την ξέρουν όλοι οι ντόπιοι οπότε όποιος και να ρωτήσεις θα στη δείξει.
 

Traveler koko

Member
Μηνύματα
153
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
Ισλανδία
Ταξίδι-Όνειρο
Μαλδίβες
Aurora , και aurora alert. Μου έβγαζαν γενικά την πιθανότητα και τη βραδιά που το είδαμε μου έστελνε και μήνυμα . Έχουν και μια τοπική σελίδα εκεί νομίζω aurora forecast.is. την ξέρουν όλοι οι ντόπιοι οπότε όποιος και να ρωτήσεις θα στη δείξει.
Ωραία ευχαριστώ τα σημειώνω
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.638
Μηνύματα
905.254
Μέλη
39.377
Νεότερο μέλος
Vrankovic

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom