• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τουρισμός και Ίντερνετ

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη


Το MySpace, οι αγορές τουριστικών προϊόντων μέσω Ίντερνετ και το ξενοδοχείο...πυρηνικό καταφύγιο.


Αν ο ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης «MySpace», με τα 200.000.000 μέλη, ήταν χώρα, θα κατατασσόταν πέμπτη παγκοσμίως, βάσει πληθυσμού.
Την ίδια στιγμή, τα ιστολόγια (blogs) έχουν ξεπεράσει πλέον τα 200.000.000, ενώ ένα στα οκτώ ζευγάρια Αμερικανών, που παντρεύτηκαν πέρυσι, έχουν γνωριστεί μέσω Διαδικτύου. Δεν είναι, λοιπόν, να απορεί κάποιος, που οι «δρόμοι» του τουρισμού περνούν ολοένα συχνότερα από το Διαδίκτυο, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία των παραδοσιακών ταξιδιωτικών γραφείων.
Μέχρι το 2014-2015, οι online αγορές τουριστικών προϊόντων στην αγορά της Γερμανίας εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 34%, ενώ οι παραδοσιακές (offline), μέσω γραφείων, αναμένεται να μειωθούν στο 28% του συνόλου, έναντι 44% σήμερα.
«Η στατιστική αυτή είναι τρομακτική: δείχνει ότι τα γραφεία θα χάσουν πελάτες προς όφελος του Ίντερνετ ταχύτερα από το αναμενόμενο», σημείωσε η εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού οργανισμού TUI, Κριστίνα Κέλερ, μέλος συμβουλίου μάνατζμεντ σε εννέα γερμανικά τουριστικά γραφεία, μιλώντας στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού, στη «Philoxenia».
Κι όμως, λίγα χρόνια πριν (2006/2007), το 27% του τζίρου των γερμανικών γραφείων (5,9 δισ. ευρώ), προερχόταν από υποψήφιους τουρίστες, που έκαναν μεν την έρευνά τους στο Ίντερνετ, αλλά τελικά αγόραζαν από γραφεία.
Αυτό σίγουρα ανεβάζει τον «πήχυ» για τα ταξιδιωτικά γραφεία, που για να πολεμήσουν την κρίση και τον ανταγωνισμό (από άλλα γραφεία και το Ίντερνετ) πρέπει να «ποντάρουν» -κατά την κ.Κέλερ- στα εξής πέντε πεδία: θέση (με καλή ανάπτυξη δικτύου γραφείων σε «κρίσιμες» περιοχές, όπως κοντά σε αεροδρόμια), ανθρώπινο κεφάλαιο (παροχή κινήτρων σε εργαζομένους, ταξίδια κατάρτισης κτλ), έλεγχο πωλήσεων, μάρκετινγκ και ποιότητα.
Το.. .νέο «7», το πυρηνικό καταφύγιο και ο μπάτλερ
Υπάρχει ένα νέο «brand» ξενοδοχείου, όπου μόνο το στρώσιμο των κρεβατιών, με σεντόνια από φίνο λινό, μπορεί να διαρκέσει ακόμη και 15-20 λεπτά, ώστε να είναι άψογο. Εκεί, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν πρωϊνό καφέ «Nespresso» στο κρεβάτι, σερβιρισμένο από έναν κομψά ντυμένο «μπάτλερ», χωρίς επιπλέον χρέωση.
Κι όμως, το ξενοδοχείο αυτό δεν έχει πέντε αστέρια. Για την ακρίβεια, διαθέτει.. .μηδέν αστέρια. Πρόκειται για το brand των «zero star» ή «null stern hotels», που επίσης έχει ποντάρει αρκετά στο Ίντερνετ, αλλά και γενικά στην προβολή στα ΜΜΕ.
Το πρώτο «null stern», που στην είσοδο υποδέχεται τους επισκέπτες με την επιγραφή «Το μηδέν είναι το νέο επτά», εδρεύει σε ένα πυρηνικό καταφύγιο στην ελβετική πόλη Τέουφεν και αποτελεί ένα ξενοδοχείο-εικαστική εγκατάσταση.
Σύμφωνα με τον Ντανιέλ Σαρμπονιέ, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Minds in Motion SA, συνιδρύτριας των «null stern», υπήρξε κάλυψη της φίρμας από ΜΜΕ σε 168 χώρες και 48 γλώσσες. Κατεγράφησαν πάνω από 7.000.000 σχετικές αναφορές στο Google και δημιουργήθηκαν ομάδες στήριξης στο Facebook.
Οι άνθρωποι πίσω από την ιδέα του «null stern», με υποψηφιότητα για το βραβείο «Καλύτερος Νεωτερισμός 2009» στον τομέα της φιλοξενίας, γνωρίζουν καλά ότι το 78% των υποψήφιων τουριστών εμπιστεύεται περισσότερο τις αξιολογήσεις άλλων ταξιδιωτών ( «peer evaluations» ), όταν πρόκειται να διαλέξει κατάλυμα (έναντι 14%, που δίνει βάση στη διαφήμιση). Έτσι, δίνουν έμφαση σε blogs και «peer evalutations».
Περιορίζουν δε, το κόστος επένδυσης με έξυπνους τρόπους: π.χ., δίνοντας δεύτερη ζωή σε ένα ασυνήθιστο ακίνητο (το πυρηνικό καταφύγιο) ή χρησιμοποιώντας πλαίσια κρεβατιών από τοπικά ξενοδοχεία πολυτελείας, που έκλεισαν.
Tο «Null stern» υποδέχεται σήμερα επισκέπτες 7-77 ετών, από πολυάσχολους επιχειρηματίες μέχρι οικογένειες και επενδύει σε πέντε αρχές: επανασύνδεση, επανάχρηση, ανακύκλωση, μείωση χρήσης πόρων και επανεξέταση...
Τόσο ο κ.Σαρμπονιέ, όσο και η κα Κέλερ, σημείωσαν στην εκδήλωση ότι οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να ταξιδεύουν, παρά την κρίση. Σύμφωνα με την κα Κέλερ, το 63% των κατοίκων ΕΕ (67% πέρυσι) ταξίδεψαν ήδη φέτος ή προγραμματίζουν ακόμη κάποιο ταξίδι για ιδιωτικούς σκοπούς. Πάντως, περίπου οι μισοί, επέλεξαν ως προορισμό την πατρίδα τους, για να ρίξουν το κόστος.


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Hμερομηνία : 30-10-09
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.660
Μηνύματα
906.979
Μέλη
39.409
Νεότερο μέλος
vasmilona

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom