themischar
Member
- Μηνύματα
- 503
- Likes
- 4.765
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Morocco
Ανέκαθεν είμασταν αφιερωμένοι στην ευχαρίστηση που προσφέρει ένα ταξίδι, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, οπουδήποτε κι´αν αυτό να ήταν.
Και για δεκαετίες σχεδιάζαμε κάθε τέσσερα χρόνια (κάτι σαν την Ολυμπιάδα, ας πούμε) να το περνάμε μόνο με το σοϊ (παππούδογιαγιάδες) γιατί τα άλλα χρόνια επιθυμούσαμε να είμασταν ελευθεροι να φτιάξουμε τα δικά μας ταξίδια εντός της χώρας ή εκτός των συνόρων της.
Αυτή η πολύμορφη κατάσταση τηρήθηκε ευλαβικά, θα μπορούσα να πω, όλα αυτά τα χρόνια.
Και το
«Σε ευχαριστώ
που έκανες το σύμπαν σου δικό μου κόσμο και μ’ άφησες να ζω μέσα σε αυτό.
Μια ζωή δεν φτάνει για να γυρίσω την κάθε σου γωνιά·
μα σου υπόσχομαι πως δεν θα πάψω ποτέ…
μα ποτέ να ταξιδεύω.»
από το βιβλίο : Αχόρταγες Ψυχές, του Μόχαν Μπρόου (που κυκλοφόρησε το 2014), εμείς -ανέλπιστα- το´χαμε χειροπιαστά προσπαθήσει χρόόόνια και χρόνια αρχύτερα.
Ωστόσο, το σκεπτικό μας έλαχε και εξαιρέσεων για δυο χρονιές, λόγω διάφορων προσωρινών προβλημάτων. Ώόό, αλλοίμονο ! Να μη ξεχνιόμαστε τόσο εύκολα, και μία η περσινή λόγω του Covid-19 (και βεβαίως για φέτος, ακόμη, θἐλουμε να ελπίζουμε... Η Ιβηρική χερσόνησος μας περιμένει).
Νά´μαστε λοιπόν στη χρονιά του 2019 που κυλούσε, όσο γινόταν, ομαλά και κάπου εκεί στο τετραήμερο της 25ης Μαρτίου, που ηθελημένα δεν είχαμε ξεκουνήσει, παρέλαβα ένα προωθητικό e-mail <<πρόσκληση>> καλά-καλά μη βαράτε ὀλοι μαζί <<πρόταση>> από γνωστή lowcost αερ/κἠ εταιρεία που αφορούσε μεταξύ άλλων και καλοκαιρινά εισητήρια, για Marrakesh-Morocco -απ´ευθείας πτήση- μετ᾽ επιστροφής στα 70 €/άτομο !
Τι λέμε τώρα !!! Με το για να δούμε τι ακριβώς παίζει, έκλεισε ή άνοιξε το ταξίδι μας για τις αρχές Ιούλη.
Πἐσαν βροχή τα ερωτηματικά για το πότε είναι καλά (από πλευράς καιρικών συνθηκών) να επισκεφθεί κάποιος το Μαρόκο.
Η πλειοψηφία (ακόμη και αυτών που δεν έχουν ταξιδέψει εκεί ποτέ) ισχυρίστηκε πως η καλύτερη εποχή, είναι είτε την άνοιξη, από τα μέσα Μαρτίου έως το Μάιο, και το φθινόπωρο μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου. Οι ισχυρισμοί των, λοιπόν, (δικαίως ή αδίκως) είναι πως το καλοκαίρι η θερμοκρασία φθάνει σε ακραία θερμά σκαμπανεβάσματα σε όλη τη χώρα, και το χειμώνα σε κάποια ακραία χαμηλά επίπεδα, ειδικά πάνω στον υψηλό Άτλαντα.
Πολλοί μας την ¨είπαν¨ : « Μα, καλοκαιριάτικα ; »
Ναί φίλοι μου, καλοκαιριάτικα, γιατί όχι !
Για μας, χρόνια το Morocco, συμπεριλαμβανόταν στη λίστα των ταξιδιών μας και πάντοτε κατάφερνε και έμενε απ’ έξω, όχι όμως και εντελώς αδικαιολὀγητα !
Σχεδιάζαμε και παιδεύαμε ένα εν πολλοίς χαοτικό road trip -Μαρόκο + Iβηρική Χερσόνησο- που βρισκόταν όμως μονίμως στα σκαριά. Έτσι αδράξαμε την αφορμή για να το σπάσουμε στα δυό, όταν σιγουρευτήκαμε πια πως θα τρεναριστεί, κι᾽άλλο, αυτό το πλάνο αν δεν κάναμε το βήμα απόσχισης χωρίς πολλές και παράλληλα αδιέξοδες συζητήσεις.
Πάνω σ᾽αυτό συνετέλεσαν, επίσης, η πολυετής αναβολή του και τα γνωστά παζάρια :
- Nα πάμε εκεί αερ/κώς;
- Nα πάμε εκεί με moto & πλοίο;
- Να πάμε εκεί οδικώς με αυτ/το;
Τρόπος του λέγειν δηλ. αφού οι νέες προγραμματισμένες μέρες κάπως έπρεπε, τουλάχιστον, να επικαιροποιηθούν.
Ευκολάκι ;
Έ, όχι και τόσο !
Όλες κι’ όλες έντεκα νύχτες θα διαθέταμε, για ένα road trip στις χίλιες εννιακόσιες πενήντα αποχρώσεις του καφέ που διατίθενται ῾῾μεταξύ άλλων῾῾ στο Μαρόκο, μακράν γμτ από τις πολυσυζητημένες χίλιες και μία νύχτες κάποιων άλλων ! ! !
Και όπως συμβαίνει θαρρώ σ' όλους μας σε κάθε ταξιδιωτική οργάνωση, θέλαμε αν μή τι άλλο να χωρέσουμε όσο γινόταν πιο πολλά. Και για να το πετύχουμε σε ένα καλύτερο βαθμό αυτό, κρίθηκε απαραίτητη η ενοικίαση αυτοκινήτου την τρίτη μέρα του ταξιδιού μας.
Η κατανομή των διανυκτερεύσεων κατανεμήθηκε χωρίς όμως να γίνουν και τα κλεισίματα των καταλυμάτων με εξαίρεση των δύο πρώτων. Και για να αποφύγουμε τα όποια πιθανά παρατράγουδα κάναμε έναν ενδελεχή έλεγχο, στα προσφερόμενα καταλύματα ανά περιοχή της πιθανής διαμονής κρατώντας στο πλάνο μας τα επικρατέστερα από αυτά για όταν θα πλησιάζει η ώρα.
Από τον συγκερασμό όλων αυτών, προέκυψε το παρακάτω οδοιπορικό που τελικά πραγματοποιήσαμε και μάλιστα χαλαρά :
Κινηθήκαμε εννέα μέρες διανύοντας 2.457 χλμ (και από αυτά, μόνο, τα 247 χλμ σε αυτοκινητόδρομο) που συνολικά κόστισαν περίπου 323 € :
- 163 € η ενοικίαση του αυτοκινήτου (με όλες τις υποχρεώσεις).
- 120 € τα καύσιμα/πετρέλαιο.
- 35 € οι κλήσεις τροχαίας (200 MAD μαύρα και150 MAD με απόδειξη).
- 5 € το πλύσιμο του αυτοκινήτου (με πουρμπουάρ), προβλεπόταν πριν την παράδοσἠ του.
Το Μαρόκο είναι μια αραβική, μουσουλμανική χώρα που υπάρχει ως κράτος πάνω από 500 χρόνια και βρίσκεται στη Βορειοδυτική άκρη της Αφρικής, συνορεύοντας ανατολικά με την Αλγερία, νότια με την Μαυριτανία και βρέχεται στα μεν δυτικά από τον Ατλαντικό ωκεανό στα δε βόρεια από τη Μεσόγειο θάλασσα (στενό του Γιβραλτάρ, σε απόσταση 14,33 χλμ. από την Ισπανία).
Το πολίτευμα του Μαρόκο είναι η Συνταγματική Μοναρχία, με πληθυσμό + 35.600.000 κατοίκους που είναι διασκορπισμένοι σε έκταση + 446.550 τ.χλμ.
Οι θρησκείες στο Μαρόκο είναι : Μουσουλμάνοι 99%, Χριστιανοί 1% και περίπου 6.000 Εβραίοι.
Εθνοτικές ομάδες : Άραβες 99%, άλλο 1%. Η επίσημη γλώσσα είναι τα Αραβικά, ενώ το 40% του πληθυσμού, κυρίως στις αγροτικές περιοχές, μιλούν τη Βερβέρικη γλώσσα (μάλιστα σε τρεις διαλέκτους). Δεύτερη ανεπίσημη γλώσσα της χώρας είναι τα Γαλλικά, τα οποία και διδάσκονται ευρέως, ακολουθούν τα Ισπανικά ενώ τα Αγγλικά -αν και ομιλούνται λιγότερο- διαφαίνεται να κερδίζουν σταδιακά έδαφος.
Νόμισμα έχουν το Ντιρχάμ Μαρόκου (MAD) με ισοτιμία τα τελευταία χρόνια περίπου:
Τα 10 MAD ≤ 1 € .
Έναν αιώνα περίπου μετά την αραβική κατάκτηση της Βόρειας Αφρικής το 788, μια σειρά από μαροκινές μουσουλμανικές δυναστείες άρχισαν να κυβερνούν στο Μαρόκο. Τον 16ο αιώνα και ειδικά η μοναρχία του Ahmad Al-Μανσούρ (1578-1603), απώθησε πολλές φορές ξένους εισβολείς και εγκαινίασε μια χρυσή εποχή. Το 1860, το βόρειο Μαρόκο καταλήφθηκε από την Ισπανία και στη συνέχεια το 1912 από την Γαλλία που επέβαλε το δικό της νέο προτεκτοράτο.
Ένας παρατεταμένος αγώνας ανεξαρτησίας από τη Γαλλία, έληξε επιτυχώς το 1956 και η διεθνής πόλη της Ταγγέρης όπως και οι περισσότερες κατοχές παραδόθηκαν, την ίδια χρονιά, στη νέα χώρα.
Ο Σουλτάνος MOHAMMED V, ο παππούς του τρέχοντος μονάρχη, διοργάνωσε το νέο κράτος ως συνταγματική μοναρχία και το 1957 πήρε τον τίτλο του βασιλιά.
Το Μαρόκο με Πρωτεύουσά του το Ραμπάτ, διοικεί και το μεγαλύτερο μέρος της Δυτικής Σαχάρας, που όμως από το 1976 έχει ανακηρυχτεί ανεξάρτητο κράτος και αναγνωρίζεται ήδη από 46 κράτη στον κόσμο.
Αν και το Μαρόκο δεν έχει αναγνωρισμένη εξουσία για τη Δυτική Σαχάρα, εντούτοις ασκεί de facto διοικητικό έλεγχο. Ο ΟΗΕ βοηθά με άμεσες διαπραγματεύσεις μεταξύ του Μαρόκου και του Πολισάριο μετώπου, αλλά το καθεστώς της επικράτειας παραμένει ανεπίλυτο.
Οι βαθμιαίες πολιτικές μεταρρυθμίσεις στη δεκαετία του ' 90 είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός νομοθετικού σώματος για πρώτη φορά το 1997. Παρά ταύτα η κυβέρνηση ανέλαβε δράση ενάντια σε όσους αμφισβητούν τη μοναρχία, το Ισλάμ, ή το καθεστώς της Δυτικής Σαχάρας.
Οι διαμαρτυρίες, χιλιάδων Μαροκινών, με συγκεντρώσεις σε πολλές πόλεις σε όλη τη χώρα, που έγιναν τον Φεβρουάριο του 2011, που απαιτούσαν αφενός μεγαλύτερη δημοκρατία και αφετέρου να τερματιστεί η κυβερνητική διαφθορά έκαναν τον βασιλιά MOHAMMED VI να ανταποκριθεί με ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που περιελάμβανε ένα νέο Σύνταγμα και πρόωρες εκλογές.
Το Σύνταγμα ψηφίστηκε με δημοψήφισμα, άμεσα τον Ιούλιο, και μερικές νέες εξουσίες
επεκτάθηκαν στο Κοινοβούλιο και τον Πρωθυπουργό, αλλά ο τελευταίος λόγος παραμένει στα χέρια του μονάρχη.
Στις πρόωρες εκλογές του Νοεμβρίου 2012, το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης -ένα μετριοπαθές ισλαμικό κόμμα- κέρδισε το μεγαλύτερο αριθμό εδρών, όντας το πρώτο ισλαμικό κόμμα που ηγείται της κυβέρνησης του Μαρόκου.
Το Μαρόκο είναι ένας τουριστικός προορισμός για πολλούς Ευρωπαίους από τα μέσα του 19ου αιώνα και η γοητεία του δεν έχει μειωθεί με το πέρασμα του χρόνου. Είναι μία από τις πιο διαφορετικές χώρες της Αφρικής, έχοντας ένα τοπίο που περιλαμβάνει τις υψηλές σειρές των βουνών Atlas, απέραντες ακρογιαλιές μέχρι τους αμμόλοφους της ερήμου Σαχάρα. Παραμένει ελκυστικό και προσιτό για κάθε προϋπολογισμό ταξιδιώτη, παρόλου τον αυξανόμενο αριθμό των πολυτελών ξενοδοχείων και της επιδημίας να σε κοιτούν οι περισσότεροι ως νόμισμα !
Η ενοικίαση αυτοκινήτου είναι εφικτή και ένα όχημα 4×4 δεν είναι απαραίτητο αν δεν έχεις σκοπό να κάνεις ταρζανιές ή σαφάρι στην έρημο, με όλες τις πολυεθνικές εταιρείες rent a car και αρκετές τοπικές να εκπροσωπούνται επαρκώς.Τα καύσιμα είναι πάμφθηνα, όπως συμβαίνει σε όλες τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες.
Υπάρχει αστυνομικός έλεγχος και μπλόκα τροχαίας ;
Ναι υπάρχουν και πολλά μάλιστα, κυρίως για παραβίαση του ορίου ταχύτητας κλπ και είναι το πλέον σύνηθες στους επαρχιακούς δρόμους (όπως επίσης, και το γεγονός πως κάποιοι επίορκοι Αστυνομικοί, βγάζουν ευκαιριακά κανά επιπλέον μεροκάματο).
Οι δρόμοι στο Μαρόκο δεν είναι πολύ χειρότεροι από τους αντίστοιχους δικούς μας. Οι μεγαλουπόλεις του βορρά συνδέονται μεταξύ τους με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, ενώ αρκετές επαρχιακές αρτηρίες έχουν πολύ καλής ποιότητας οδόστρωμα. Και όπως φάνηκε από τη δική μας καθημερινότητα στη χειρότερη περίπτωση ή θα καθυστερήσεις λόγω των εκτελουμένων έργων οδοποιίας ή θα κολλήσεις για λίγο πίσω από κάποιο αργοκίνητο φορτηγό.
Βέβαια, στο νότιο κομμάτι της χώρας, η κατάσταση ξεφεύγει λιγάκι, με τα βενζινάδικα να είναι δυσεύρετα και οι λακκούβες περισσότερες. Σε περιοχές που βρίσκονται στις παρυφές της ερήμου μετακινούνται με κάρα ή με καμήλες !
Εξάλλου για τις ιδιαιτερότητες των δρόμων, αναπόφευκτα, θα γίνει εκτενής αναφορά στο κυρίως κείμενο. Σίγουρα η αποφυγή του να βάλεις αυτοκίνητο μέσα στις περιτειχισμένες, λαβυρινθώδεις μεντίνες των πόλεων, ακόμα και όπου αυτό επιτρέπεται, δεν είναι υπεκφυγή αλλά λογική αφού είναι βέβαιο με μαθηματική ακρίβεια πως θα ταλαιπωρηθείς άδικα, και θα χαθεί ανεπανόρθωτα πολύτιμος χρόνος και κυρίως η καλή διάθεση που είναι το Α και το Ω του ταξιδιώτη.
Η μίσθωση ταξί για μέσα στις πόλεις συμφέρει ασυζητητί, αλλά και για μεγαλύτερες αποστάσεις αποτελεί μια αξιόλογη και οικονομική λύση με το ανάλογο και αναπόφευκτο παζάρι !
Η αγορά κάρτας κινητής τηλεφωνίας - δεδομένων θα σας λύσει τα χέρια στην πλοήγηση και θα βοηθήσει, κακά τα ψέματα, στην περιήγηση εντός των πόλεων.
Εμείς πάλι, εννοείται πως, το πρώτο πράγμα που κἀναμε ήταν να ανασκουμπωθούμε και να χτενίσουμε χωριστά και λάου-λάου, τις σχετικές υπάρχουσες Travelstories για τον πληρέστερο και επιτυχή σχεδιασμό μας, ακούγοντας και, παράλληλα, σιγανοτραγουδόντας το ήδη από χρόνια λατρεμένο τραγούδι της Loreena Mckennitt (Marrakesh Night Market) που θα αποτελούσε αναπόφευκτα και το σάουντρακ του ταξιδιού μας :
Απολαύστε το, όσο θα διαβάζετε ...
«Ό,τι τιμή σου ζητήσουν, για αγορά ή υπηρεσία, αντιπρότεινέ τη στη μέση», αυτή ήταν σχεδόν η πρώτη συμβουλή που μας έδωσαν όσοι στο παρελθόν είχαν σεργιανίσει στο Μαρόκο, όταν είπαμε πως σκοπέυαμε να επισκεφθούμε τη χώρα.
Η δεύτερη ήταν: «Νερό, αυστηρά εμφιαλωμένο και μόνο».
Η τρίτη ήταν: «Να προσέχετε». Τι; «το βράδυ, στους δρόμους, τους πορτοφολάδες»!
Η τέταρτη συμβουλή, που ισχύει ανέκαθεν : «Απολαύστε το, είναι κάτι που δε θα έχετε ξαναδεί».
Επίσης, δεν παραλείψαμε και φροντίσαμε να λάβουμε υπόψην μας και τις τότε πρόσφατες ενδεικτικές τιμές κόστους διαβίωσης, από το :
Ο χρόνος έτρεξε με γοργούς ρυθμούς ως συμβαίνει συνήθως όταν όλα πάνε καλά. Και όταν ήλθε η πολυπόθητη μέρα, ετοιμασθήκαμε και προβάραμε με σκέρτσο τα γυαλάκια μας -RayBan-Wayfarers-, βάλαμε τα κλειδιά μας στα -ειδικά για την περίσταση- porte-clés μας (παλιό δωράκι φίλων ταξιδευτών)
και πριν το μεσημέρι της 1ης Ιούλη με θερμοκρασία στους +330C αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο των Αθηνών.
Η καλή μέρα από το ξεκίνημα φαίνεται, ήταν συντονισμένοι όλοι και όλα ανεξαίρετα, πήραμε και ένα δελτίου καιρού -την ώρα της αναμονής - έτσι για να´χουμε να λέμε . . .
επιβιβαστήκαμε μαζί με τους άλλους συνταξιδιώτες στην πλήρες φορτίου πτήση, που θα διαρκούσε περίπου 03:40:00 ώρες.
Αργότερα και ενώ το αεροσκάφος περνούσε ξόφαλτσα πάνω από τη Fez, περίπου μισή ώρα πριν την άφιξη, το πλήρωμα μοίρασε στους επιβαίνοντες τη γνωστή τελωνιακή χαρτούρα που χρειάζεται να συμπληρωθεί για να διευκολυνθεί ο έλεγχος εισόδου -του καθενός - στη χώρα.
Η άφιξή μας στο αεροδρόμιο Μενάρα (RAK) του Marrakech, πραγματοποιήθηκε (και λόγω της διαφοράς ώρας -1h) νωρίς το απόγευμα.
Ως off season Moussafir-έοι, περπατήσαμε σέρνοντας τις βαλίτσες μας πάνω στις ¨φλεγόμενες¨ παρυφές του αεροδιάδρομου με κατεύθυνση τον τερματικό σταθμό.
Ανακουφιστικός ο κλιματιζόμενος χώρος του σύγχρονου σταθμού (έχω μια ένσταση όμως που θα την καταθέσω αργότερα),
Ο υποχρεωτικός έλεγχος ήταν καθόλα τυπικός και σχετικά γρήγορος. Οι Μαροκινοί υπάλληλοι βλοσυροί, καθισμένοι στα οκτώ από τα δώδεκα συνολικά γκισέ, ντυμένοι στα χρώματα της σημαίας τους το πράσινο και το κόκκινο, έλεγξαν ρουτινιάρικα και κατόπιν σφράγισαν ατάραχοι τα διαβατήρια . . .
Στη συνέχεια χωρίς καθυστέρηση, φροντίσαμε γρήγορα για συνάλλαγμα (για τα της πιθανἠς 1ης ανάγκης) σ᾽ ένα από τα ανταλλακτήρια που υπήρχαν στον καλοδιαμορφωμένο χὠρο και χωρίς δεύτερη σκέψη, προμηθευτήκαμε και μια κάρτα sim, τοπικής τηλεφωνίας, για τους καθ´ όλα ευνόητους λόγους.
Επίσης είχε προηγηθεί, ταυτόχρονα, με το κλείσιμο των εισητηρίων και του καταλύματος στο Marrakech, να επιβαρυνθούμε τη μεταφορά μας απο τους υπεύθυνους του Riad δηλ. να μας "μαζέψουν" έναντι δυσβάσταχτου κόστους ! Ήταν η πρώτη φορά στα χρονικά μας, που το συναποφασίσαμε με γνὠμονα πως θα κερδίσουμε εξ' αρχής πολύτιμο χρόνο.
Έτσι κι' έγινε.
Μας "μάζεψαν" με ντάλα τον ήλιο ακόμη και σε μηδαμινό χρόνο ξεκινήσαμε προς την παλιά πόλη του Marrakech !
Με ελλιγμούς που θα ζήλευε ακόμη και ένας πιλότος της Formula 1, ο μαυροκουστουμαρισμένος και ολιγομίλητος τύπος, μας αποβίβασε στο στενοσόκακο έξω σχεδόν από την είσοδο του Riad.
Τίποτα από έξω δε μαρτυρούσε για το πως μπορεί να ήταν το εσωτερικό του Riad, κάτι βέβαια που συνηθίζεται σε πλήθος κτισμάτων, όπως ανακαλύψαμε στη συνέχεια της περιοδείας μας ανά την χώρα.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό παρατηρήσαμε πως η άφιξή μας έφερε κάποια κινητικότητα και μας καλωσόρισαν με, τι άλλο, ένα τσαγάκι μέντας. Και καταπώς είπε ο επικεφαλής, όταν παραλάβαμε τα κλειδιά της εσώπορτας αλλά και της εξώπορτας γιατί δεν έχουν ικανό αριθμό πελατών για να δικαιολογούν την 24ωρη παρουσία τους, << τέτοιες θερμοκρασίες για καλοκαίρι είχε να κάνει πολλά χρόνια στα μέρη τους>> !!!.
Μας την έπεσε όμως, με καλή πρόθεση, για το ένα και το άλλο που ενδεχομένως θα έκανε καλύτερη και ευκολότερη την παραμονή μας :
- μήπως θέλετε να ετοιμάσουμε βραδυνό για σας ;
- μήπως αναζητάτε διερμηνέα ;
- μήπως σας ενδιαφέρει κάποια από τις ολοκληρωμένες εκδρόμες μας ;
- μἠπως ...
Πως λέμε, όλα νοικοκυρεμένα και ει δυνατόν σε ένα !
Εμένα πάλι με είχε σαγηνέψει ένα από τα τροφαντά χρυσόψαρα (που δε μπορούσα να το ξεμοναχιάσω για φωτογράφιση). Τα κατεργάρικα χρυσόψαρα ¨κολυμπούσαν¨ με φούρια και όση δύναμη διέθεταν στα λημνάζοντα νερά του υποδαπέδιου ενυδρείου και ταυτόχρονα αυτοσχέδιου σιντριβανιού.