MarieAries
Member
- Μηνύματα
- 231
- Likes
- 1.578
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δυτική Αφρική
Καλή Χρονιά σε όλους, με υγεία και άπειρα ταξίδια!!!
Ας συνεχίσω με το -περσινό πλέον- ταξίδι μου στη Συρία, και το πρόγραμμά μας των 8 ημερών που ήταν το εξής:
- άφιξη στη Δαμασκό από Βηρυτό και περιήγηση στην παλιά πόλη για 2 μέρες
- επίσκεψη στη Χριστιανική πόλη Maaloula
- επίσκεψη στην κατεστραμμένη παλιά πόλη του Χομς
- άφιξη στο Χαλέπι (Αλέππο) και περιήγηση στην κατεστραμμένη παλιά πόλη για 2 ημέρες
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Απάμεα
- επίσκεψη στην πόλη Χάμα
- επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο Krak des Chevaliers και διανυκτέρευση σε κοντινή πόλη
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Παλμύρα και επιστροφή στη Δαμασκό
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Busra που βρίσκεται σε περιοχή υπό την κατοχή των ανταρτών, και επιστροφή στη Δαμασκό
Το κλασικό πρόγραμμα των 7 ημερών περιλαμβάνει όλες τις παραπάνω περιοχές εκτός του νότου. Η εκδρομή στην περιοχή της Busra, που δε βρίσκεται υπό την κατοχή της κυβέρνησης, είναι προαιρετική.
Η Συρία, όπως και ο Λίβανος, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το ρεύμα, και έχουν συχνά διακοπές. Για το λόγο αυτό, τα πρακτορεία επιλέγουν κυρίως ξενοδοχεία 4 & 5* που έχουν γεννήτριες.
Στην πρωτεύουσα, τα περισσότερα από αυτά που βρίσκονται μέσα στην παλιά πόλη, ήταν κάποτε παλάτια, τα Δαμασκηνά αρχοντικά όπως λέγονται, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική (αραβικές λεπτομέρειες στη διακόσμηση και εσωτερικούς κήπους με συντριβάνια), που μετατράπηκαν σε πολυτελή ξενοδοχεία. Ένα από αυτά ήταν και το δικό μας, το Dar Al Yasmin, με σκηνικό πραγματικά βγαλμένο από το παραμύθι 1000 και 1 νύχτες!!!
Φτάνοντας στη Δαμασκό, θα ξεκινούσε και η περιήγησή μας στην Παλιά Πόλη.
Η Δαμασκός δεν κατακτήθηκε ποτέ, ούτε από τους αντάρτες, ούτε από τους τζιχαντιστές, και είναι μία από τις λίγες πόλεις της χώρας που έμειναν ανέπαφες από τον πόλεμο. Ο στρατός της κυβέρνησης ήταν αρκετά ισχυρός, ώστε να κρατήσει τους εχθρούς έξω από την παλιά αλλά και τη νέα πόλη, και γκρεμισμένα κτήρια βλέπεις μόνο στα προάστια.
Παρόλ'αυτά, έστω και με μία μικρή βόλτα στην πιο αρχαία κατοικήσιμη πρωτεύουσα του κόσμου, μπορείς να διακρίνεις την παρακμή, τα ερειπωμένα σπίτια, τα παρατημένα δρομάκια και όλα όσα άφησε πίσω του ο εμφύλιος και η οικονομική κρίση, η οποία συνεχίζει να ταλαιπωρεί μέχρι και σήμερα αυτό τον υπέροχο λαό. Και μιλάω κυρίως για τον λαό, γιατί ως χώρα μπορεί να μη με ξετρέλανε, αλλά οι Σύριοι ήταν για μένα έκπληξη, από την πρώτη κιόλας στιγμή που βγήκαμε στους δρόμους της Δαμασκού:
Ενώ γενικά το ταξίδι στη χώρα είναι απαγορευμένο για τους μεμονωμένους τουρίστες, μέσα στις πόλεις μπορείς να κυκλοφορήσεις άνετα χωρίς τη συνοδεία του γραφείου. Έτσι κι εμείς, περιμένοντας τον ξεναγό μας, αποφασίσαμε να βγούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου και να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο. Ακόμα όμως δεν είχαμε στα χέρια μας τοπικό νόμισμα, και δε γνωρίζαμε ότι δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε πουθενά με δολάρια ή ευρώ, γιατί θεωρείται παράνομο από το κράτος. 5 γυναίκες λοιπόν, βολοδέρναμε στους δρόμους, χωρίς να μπορούμε καν να συνεννοηθούμε, αφού κανένας δε μιλούσε Αγγλικά. Μάλλον όμως δείχναμε πολύ πεινασμένες και απελπισμένες, και ο Αλλάχ μας λυπήθηκε....
Τελικά δεν ήταν ο Αλλάχ, αλλά ο φούρναρης που είχε ήδη αρνηθεί να πληρωθεί σε ξένο νόμισμα και προς μεγάλη μας έκπληξη, μας φώναξε και μας πρόσφερε ό,τι θέλαμε χωρίς χρήματα! Το μόνο που ζήτησε ο καημένος ήταν σέλφις!!!
Οι πίτες αυτές κυκλοφορούν παντού στη Συρία και είναι εξαιρετικές!!!
(εννοείται πως εμείς επιστρέψαμε μόλις κάναμε συνάλλαγμα, και τον πληρώσαμε κανονικά!)
Ας συνεχίσω με το -περσινό πλέον- ταξίδι μου στη Συρία, και το πρόγραμμά μας των 8 ημερών που ήταν το εξής:
- άφιξη στη Δαμασκό από Βηρυτό και περιήγηση στην παλιά πόλη για 2 μέρες
- επίσκεψη στη Χριστιανική πόλη Maaloula
- επίσκεψη στην κατεστραμμένη παλιά πόλη του Χομς
- άφιξη στο Χαλέπι (Αλέππο) και περιήγηση στην κατεστραμμένη παλιά πόλη για 2 ημέρες
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Απάμεα
- επίσκεψη στην πόλη Χάμα
- επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο Krak des Chevaliers και διανυκτέρευση σε κοντινή πόλη
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Παλμύρα και επιστροφή στη Δαμασκό
- επίσκεψη στην αρχαία πόλη Busra που βρίσκεται σε περιοχή υπό την κατοχή των ανταρτών, και επιστροφή στη Δαμασκό
Το κλασικό πρόγραμμα των 7 ημερών περιλαμβάνει όλες τις παραπάνω περιοχές εκτός του νότου. Η εκδρομή στην περιοχή της Busra, που δε βρίσκεται υπό την κατοχή της κυβέρνησης, είναι προαιρετική.
Η Συρία, όπως και ο Λίβανος, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το ρεύμα, και έχουν συχνά διακοπές. Για το λόγο αυτό, τα πρακτορεία επιλέγουν κυρίως ξενοδοχεία 4 & 5* που έχουν γεννήτριες.
Στην πρωτεύουσα, τα περισσότερα από αυτά που βρίσκονται μέσα στην παλιά πόλη, ήταν κάποτε παλάτια, τα Δαμασκηνά αρχοντικά όπως λέγονται, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική (αραβικές λεπτομέρειες στη διακόσμηση και εσωτερικούς κήπους με συντριβάνια), που μετατράπηκαν σε πολυτελή ξενοδοχεία. Ένα από αυτά ήταν και το δικό μας, το Dar Al Yasmin, με σκηνικό πραγματικά βγαλμένο από το παραμύθι 1000 και 1 νύχτες!!!
Φτάνοντας στη Δαμασκό, θα ξεκινούσε και η περιήγησή μας στην Παλιά Πόλη.
Η Δαμασκός δεν κατακτήθηκε ποτέ, ούτε από τους αντάρτες, ούτε από τους τζιχαντιστές, και είναι μία από τις λίγες πόλεις της χώρας που έμειναν ανέπαφες από τον πόλεμο. Ο στρατός της κυβέρνησης ήταν αρκετά ισχυρός, ώστε να κρατήσει τους εχθρούς έξω από την παλιά αλλά και τη νέα πόλη, και γκρεμισμένα κτήρια βλέπεις μόνο στα προάστια.
Παρόλ'αυτά, έστω και με μία μικρή βόλτα στην πιο αρχαία κατοικήσιμη πρωτεύουσα του κόσμου, μπορείς να διακρίνεις την παρακμή, τα ερειπωμένα σπίτια, τα παρατημένα δρομάκια και όλα όσα άφησε πίσω του ο εμφύλιος και η οικονομική κρίση, η οποία συνεχίζει να ταλαιπωρεί μέχρι και σήμερα αυτό τον υπέροχο λαό. Και μιλάω κυρίως για τον λαό, γιατί ως χώρα μπορεί να μη με ξετρέλανε, αλλά οι Σύριοι ήταν για μένα έκπληξη, από την πρώτη κιόλας στιγμή που βγήκαμε στους δρόμους της Δαμασκού:
Ενώ γενικά το ταξίδι στη χώρα είναι απαγορευμένο για τους μεμονωμένους τουρίστες, μέσα στις πόλεις μπορείς να κυκλοφορήσεις άνετα χωρίς τη συνοδεία του γραφείου. Έτσι κι εμείς, περιμένοντας τον ξεναγό μας, αποφασίσαμε να βγούμε στη γειτονιά του ξενοδοχείου και να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο. Ακόμα όμως δεν είχαμε στα χέρια μας τοπικό νόμισμα, και δε γνωρίζαμε ότι δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε πουθενά με δολάρια ή ευρώ, γιατί θεωρείται παράνομο από το κράτος. 5 γυναίκες λοιπόν, βολοδέρναμε στους δρόμους, χωρίς να μπορούμε καν να συνεννοηθούμε, αφού κανένας δε μιλούσε Αγγλικά. Μάλλον όμως δείχναμε πολύ πεινασμένες και απελπισμένες, και ο Αλλάχ μας λυπήθηκε....
Τελικά δεν ήταν ο Αλλάχ, αλλά ο φούρναρης που είχε ήδη αρνηθεί να πληρωθεί σε ξένο νόμισμα και προς μεγάλη μας έκπληξη, μας φώναξε και μας πρόσφερε ό,τι θέλαμε χωρίς χρήματα! Το μόνο που ζήτησε ο καημένος ήταν σέλφις!!!
Οι πίτες αυτές κυκλοφορούν παντού στη Συρία και είναι εξαιρετικές!!!
(εννοείται πως εμείς επιστρέψαμε μόλις κάναμε συνάλλαγμα, και τον πληρώσαμε κανονικά!)
Last edited: