jimkGR
Member
- Μηνύματα
- 87
- Likes
- 581
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναποδιές πριν το ταξίδι
- Κεφάλαιο 1ο - Ουάσιγκτον
- Κεφάλαιο 2ο - Ουάσιγκτον
- Κεφάλαιο 3ο - Νέα Υόρκη
- Κεφάλαιο 4ο - Νέα Υόρκη
- Κεφάλαιο 5ο - Νέα Υόρκη
- Κεφάλαιο 6ο - Άφιξη Μέξικο Σίτι και Teotihuacan
- Κεφάλαιο 7ο - Η ημέρα της έκλειψης
- Κεφάλαιο 8ο - Θα καταφέρουμε να βγάλουμε τη νύχτα;
- Κεφάλαιο 9ο - Άφιξη Κανκούν και Chichén Itzá
- Κεφάλαιο 10ο - Rio Lagartos
- Κεφάλαιο 11ο - Merida & Uxmal
- Κεφάλαιο 12ο - Tulum, Isla Mujeres, Isla Contoy
- Κεφάλαιο 13ο - Τορόντο, Καταρράκτες Νιαγάρα
Κεφάλαιο 9ο - Άφιξη Κανκούν και Chichén Itzá
Ξύπνημα το πρωί μετά από λιγοστο ύπνο, και Uber για αεροδρόμιο, όπου πήραμε πτήση για Κανκούν με Aeromexico, κάπου στις 2 ώρες. Όσο πλησιάζαμε, οι εικόνες από το παράθυρο ήταν πολύ ωραίες.
Στο αεροδρόμιο βρήκαμε το γραφείο της EuropCar (νομίζω) και μας είπαν που να πάμε να περιμένουμε το βανάκι οπού θα μας πήγαινε λίγο πιο κάτω στα γραφεία τους για να παραλάβουμε το αμάξι. Με το που πατήσαμε το πόδι μας έξω από το αεροδρόμιο, νιώσαμε να πνιγόμαστε. Τρομέρη ζέστη και υγρασία που έκαναν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Περιμέναμε λίγο τον οδηγό της παρέας όπου κανόνιζε τα διαδικαστικά, ενώ βρήκαμε και τον 5ο της παρέας που είχε ξεκινήσει ξημερώματα από το Ντουράνγκο και είχε φτάσει λίγο πιο νωρίς από εμάς.
Εδώ να πω, ότι είχα κοιτάξει λίγο το θέμα της ενοικίασης αυτοκινήτου στο Κανκούν παρόλο που εγώ δεν θα οδηγούσα ούτε θα έκανα κάποια κράτηση και αυτό που διάβασα από πολλούς σε διάφορα φόρουμ ήταν ότι καλύτερα να κλείσεις με κάποιες τοπικές εταιρίες παρά με τις μεγάλες "δυτικές" εταιρίες όπως Hertz, EuropCar κτλ. Επίσης μεγάλη προσοχή ότι η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική και ότι αν κλείσεις από 3α σάιτ που προσφέρουν τη δική τους ασφάλεια (πχ expedia), όταν θα πας στα γραφεία των εταιρίων θα έχεις θέμα, γιατί δεν θα αναγνωρίζουν την ασφάλεια από το 3ο σάιτ και θα σε βάλουν και πληρώσεις έξτρα εκεί.
Δυστυχώς, βγαίνοντας ο οδηγός της παρέας μας είπε ότι τον έβαλαν να πληρώσει έξτρα ασφάλεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω από που είχε κλείσει και τι ασφάλειες είχε κάνει, μιας και περά από αυτή τη μέρα εγώ θα ήμουν σε άλλο αμάξι για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, οπότε δεν έδωσα πολλή σημασιά. Για την ιστορία τα άλλα 5 αμάξια είχαν κλειστεί από booking.com με μια τοπική εταιρία (Localiza) και δεν είχαμε κανένα θέμα.
Μιας και είχαμε φτάσει αρκετές ώρες πριν από τους άλλους, είχαμε στη διάθεσή μας μερικές ώρες στο Κανκούν, γιατί μετά θα φεύγαμε προς Τσιτσέν Ιτζά μεριά. Πήγαμε προς τη ζώνη των ξενοδοχείων όπου πρόκειται για μια λωρίδα ανάμεσα στη θάλασσα και μια λιμνοθάλλασα, οπού εκεί βρίσκονται όλα τα χλιδάτα ξενοδοχεία του Κανκούν. Βρήκαμε εκεί μια παραλία μπροστά σε κάτι ξενοδοχεία και καθίσαμε, με κάποιους να κάνουν το 1ο μπάνιο, ενώ οι υπόλοιποι να πηγαίνουμε σε ένα beach bar για φαγητό και κοκτέιλ. Πολύ όμορφη η πρώτη θέα των καταγάλαζων νερών και της κατάλευκης άμμου.
Έχω την εντύπωση ότι εκεί που καθίσαμε ήμασταν στη μεριά της λιμνοθάλασσας και όχι της ανοιχτής θάλασσας γιατί τα νερά ήταν πολύ ήρεμα. Αυτοί που μπήκαν μας είπαν ότι είχε καλή θερμοκρασίας και ήταν και αρκετά ρηχά. Στο μπαρ φάγαμε και κάτι τάκος, τα πρώτα νομίζω στο Μεξικό, τα οποία ήταν οκ, όχι κάτι ιδιαίτερα. Στη συνέχεια πήραμε το αμάξι και πήγαμε στην Playa Delfines, που έχω την εντύπωση πως είναι από τις πιο δημοφιλής παραλίες στο Κανκουν. Πάρα πολύ όμορφα, κάναμε τη βόλτα μας, είχε αρκετό κύμα και κόκκινη σημαία (μπαίνεις με το ρίσκο σου) οπότε δεν κολυμπούσαν πολλοί, ούτε είχε κάναν τρομερό κόσμο έξω, περίμενα παραπάνω, αλλά με τόσο μεγάλη ακτογραμμή ίσως ήταν κάπου άλλου. Εντύπωση μας έκαναν οι στρατιώτες με αυτόματα όπλα που οργώναν την παραλία, ενώ κάποιοι άλλοι ήταν και κοντά στις εισόδους. Εκεί δίπλα ήταν και η διάσημη πινακίδα Cancun με τα πολύχρωμα γράμματα (που κάθε πόλη είχε και μία) και είχε κάμποση ουρά για φωτογραφίες.
Από εκεί φύγαμε για το μεγάλο μας οδικό ταξίδι προς Τσιτσέν Ιτζά. Ήταν ένα ταξίδι 2 μισή ωρών χωρίς καμία κίνηση, ουσιαστικά ένας δρόμος μία ευθεία μέσα από την πρασινάδα της ζούγκλας. Περάσαμε μάλιστα και 2 φορές από διόδια που μάλιστα το 1ο ήταν πολύ ακριβό (περίπου 20 ευρώ). Στο μεταξύ και οι υπόλοιποι είχαν φτάσει και είχαν παραλάβει τα αυτοκίνητα τους, και βρίσκονταν περίπου 45 λεπτά πίσω μας. Είχαμε κλείσει δωμάτια για όλους σε μια μικρή πόλη (Piste) 5 λεπτά από τον αρχαιολογικό χωρό του Τσιτσέν Ιτζά. Πολύ ωραία δωμάτια, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 10 δωμάτια, όλα στο ισόγειο, σε έναν κύκλο και στη μέση πισίνα και γύρω γύρω αρκετή βλάστηση, πολύ ωραίος χώρος. Βγήκαμε να βρούμε τίποτα να φάμε και βλέπουμε να περνάει μια τεράστια πορεία από αμάξια, μηχανάκια μέχρι και φορτηγά με σημαίες, κόρνες και κακό χαμό. Τι έγινε λέμε, νίκησε η τοπική ομάδα; Τελικά όμως ήταν υποστηρικτές ενός πολιτικού κόμματος, και ήμασταν στην προεκλογική περίοδο. Δεν είχε πολλές επιλογές για φαγητό αυτή η πόλη, βρήκαμε μια πιτσαρία και παραγγείλαμε πίτσες να τις φάμε γύρω από την πισινά. Τραγικές.
Το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε σχετικά νωρίς για να είμαστε στον αρχαιολογικό χωρό λίγο πριν το άνοιγμα, να γλυτώσουμε τον πολύ κόσμο. Το Τσιτσέν Ιτζά ήταν από τις μεγαλύτερες πόλεις των Μάγια και τώρα αποτελεί από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν στο Μεξικό. Μεγάλο αξιοθέατο η κεντρική μεγάλη πυραμίδα. Πριν πάμε δεν ήξερα το μέγεθος του χώρου, νόμιζα ότι ήταν μονάχα η μεγάλη πυραμίδα, αλλά τελικά εχεί πολλά διάφορα αρχαία, μπορείς να περάσεις αρκετές ώρες. Η πυραμίδα φυσικά άκρως εντυπωσιακή, προσωπικά μου άρεσε πολύ πιο πολύ από αυτές στο Τεοτιουακάν. Η ζέστη αφόριτη βέβαια. Στο χωρό υπάρχουν και πολλά ιγκουάνα, τα πρώτα από πολλά που είδαμε στο ταξίδι. Το μόνο κακό θα έλεγα ήταν οι υπερβολικά μα υπερβολικά πολλοί πωλητές τουριστικών ειδών που υπήρχαν στον χώρο. Χάλαγε λίγο την αισθητική του χώρου.
Η επόμενη στάση μας μετά τον αρχαιολογικό χώρο ήταν το Ik Kil Cenote, έχω την εντύπωση από τα πιο διάσημα Σενότε της περιοχής και ίσως και από τα πιο όμορφα. Για είσοδο δώσαμε 440 πέσος μάζι με φαγητό μπουφέ. Πολύ όμορφη εμπειρία, must να επισκεφτείς κάποιος τουλάχιστον ένα Cenote αν είναι στο Γιουκατάν. Εκεί αφήνεις τα πράγματα σου σε lockers, και κατεβαίνεις ξυπόλυτος προς το Σενότε, δεν επιτρέπονται παπούτσια ή παντόφλες, μόνο παπούτσια θαλάσσης. Επίσης υποχρεωτικά σου βάζουν και σωσίβιο. Το νερό ήταν δροσερό, κατάλληλο για τρομερή ζέστη που έκανε, αν και εκεί ήταν πιο σκιερά. Είχε και μια πλατφόρμα για βουτιές αν είσαι τολμηρός.
Ξύπνημα το πρωί μετά από λιγοστο ύπνο, και Uber για αεροδρόμιο, όπου πήραμε πτήση για Κανκούν με Aeromexico, κάπου στις 2 ώρες. Όσο πλησιάζαμε, οι εικόνες από το παράθυρο ήταν πολύ ωραίες.
Στο αεροδρόμιο βρήκαμε το γραφείο της EuropCar (νομίζω) και μας είπαν που να πάμε να περιμένουμε το βανάκι οπού θα μας πήγαινε λίγο πιο κάτω στα γραφεία τους για να παραλάβουμε το αμάξι. Με το που πατήσαμε το πόδι μας έξω από το αεροδρόμιο, νιώσαμε να πνιγόμαστε. Τρομέρη ζέστη και υγρασία που έκαναν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Περιμέναμε λίγο τον οδηγό της παρέας όπου κανόνιζε τα διαδικαστικά, ενώ βρήκαμε και τον 5ο της παρέας που είχε ξεκινήσει ξημερώματα από το Ντουράνγκο και είχε φτάσει λίγο πιο νωρίς από εμάς.
Εδώ να πω, ότι είχα κοιτάξει λίγο το θέμα της ενοικίασης αυτοκινήτου στο Κανκούν παρόλο που εγώ δεν θα οδηγούσα ούτε θα έκανα κάποια κράτηση και αυτό που διάβασα από πολλούς σε διάφορα φόρουμ ήταν ότι καλύτερα να κλείσεις με κάποιες τοπικές εταιρίες παρά με τις μεγάλες "δυτικές" εταιρίες όπως Hertz, EuropCar κτλ. Επίσης μεγάλη προσοχή ότι η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική και ότι αν κλείσεις από 3α σάιτ που προσφέρουν τη δική τους ασφάλεια (πχ expedia), όταν θα πας στα γραφεία των εταιρίων θα έχεις θέμα, γιατί δεν θα αναγνωρίζουν την ασφάλεια από το 3ο σάιτ και θα σε βάλουν και πληρώσεις έξτρα εκεί.
Δυστυχώς, βγαίνοντας ο οδηγός της παρέας μας είπε ότι τον έβαλαν να πληρώσει έξτρα ασφάλεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω από που είχε κλείσει και τι ασφάλειες είχε κάνει, μιας και περά από αυτή τη μέρα εγώ θα ήμουν σε άλλο αμάξι για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, οπότε δεν έδωσα πολλή σημασιά. Για την ιστορία τα άλλα 5 αμάξια είχαν κλειστεί από booking.com με μια τοπική εταιρία (Localiza) και δεν είχαμε κανένα θέμα.
Μιας και είχαμε φτάσει αρκετές ώρες πριν από τους άλλους, είχαμε στη διάθεσή μας μερικές ώρες στο Κανκούν, γιατί μετά θα φεύγαμε προς Τσιτσέν Ιτζά μεριά. Πήγαμε προς τη ζώνη των ξενοδοχείων όπου πρόκειται για μια λωρίδα ανάμεσα στη θάλασσα και μια λιμνοθάλλασα, οπού εκεί βρίσκονται όλα τα χλιδάτα ξενοδοχεία του Κανκούν. Βρήκαμε εκεί μια παραλία μπροστά σε κάτι ξενοδοχεία και καθίσαμε, με κάποιους να κάνουν το 1ο μπάνιο, ενώ οι υπόλοιποι να πηγαίνουμε σε ένα beach bar για φαγητό και κοκτέιλ. Πολύ όμορφη η πρώτη θέα των καταγάλαζων νερών και της κατάλευκης άμμου.
Έχω την εντύπωση ότι εκεί που καθίσαμε ήμασταν στη μεριά της λιμνοθάλασσας και όχι της ανοιχτής θάλασσας γιατί τα νερά ήταν πολύ ήρεμα. Αυτοί που μπήκαν μας είπαν ότι είχε καλή θερμοκρασίας και ήταν και αρκετά ρηχά. Στο μπαρ φάγαμε και κάτι τάκος, τα πρώτα νομίζω στο Μεξικό, τα οποία ήταν οκ, όχι κάτι ιδιαίτερα. Στη συνέχεια πήραμε το αμάξι και πήγαμε στην Playa Delfines, που έχω την εντύπωση πως είναι από τις πιο δημοφιλής παραλίες στο Κανκουν. Πάρα πολύ όμορφα, κάναμε τη βόλτα μας, είχε αρκετό κύμα και κόκκινη σημαία (μπαίνεις με το ρίσκο σου) οπότε δεν κολυμπούσαν πολλοί, ούτε είχε κάναν τρομερό κόσμο έξω, περίμενα παραπάνω, αλλά με τόσο μεγάλη ακτογραμμή ίσως ήταν κάπου άλλου. Εντύπωση μας έκαναν οι στρατιώτες με αυτόματα όπλα που οργώναν την παραλία, ενώ κάποιοι άλλοι ήταν και κοντά στις εισόδους. Εκεί δίπλα ήταν και η διάσημη πινακίδα Cancun με τα πολύχρωμα γράμματα (που κάθε πόλη είχε και μία) και είχε κάμποση ουρά για φωτογραφίες.
Από εκεί φύγαμε για το μεγάλο μας οδικό ταξίδι προς Τσιτσέν Ιτζά. Ήταν ένα ταξίδι 2 μισή ωρών χωρίς καμία κίνηση, ουσιαστικά ένας δρόμος μία ευθεία μέσα από την πρασινάδα της ζούγκλας. Περάσαμε μάλιστα και 2 φορές από διόδια που μάλιστα το 1ο ήταν πολύ ακριβό (περίπου 20 ευρώ). Στο μεταξύ και οι υπόλοιποι είχαν φτάσει και είχαν παραλάβει τα αυτοκίνητα τους, και βρίσκονταν περίπου 45 λεπτά πίσω μας. Είχαμε κλείσει δωμάτια για όλους σε μια μικρή πόλη (Piste) 5 λεπτά από τον αρχαιολογικό χωρό του Τσιτσέν Ιτζά. Πολύ ωραία δωμάτια, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 10 δωμάτια, όλα στο ισόγειο, σε έναν κύκλο και στη μέση πισίνα και γύρω γύρω αρκετή βλάστηση, πολύ ωραίος χώρος. Βγήκαμε να βρούμε τίποτα να φάμε και βλέπουμε να περνάει μια τεράστια πορεία από αμάξια, μηχανάκια μέχρι και φορτηγά με σημαίες, κόρνες και κακό χαμό. Τι έγινε λέμε, νίκησε η τοπική ομάδα; Τελικά όμως ήταν υποστηρικτές ενός πολιτικού κόμματος, και ήμασταν στην προεκλογική περίοδο. Δεν είχε πολλές επιλογές για φαγητό αυτή η πόλη, βρήκαμε μια πιτσαρία και παραγγείλαμε πίτσες να τις φάμε γύρω από την πισινά. Τραγικές.
Το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε σχετικά νωρίς για να είμαστε στον αρχαιολογικό χωρό λίγο πριν το άνοιγμα, να γλυτώσουμε τον πολύ κόσμο. Το Τσιτσέν Ιτζά ήταν από τις μεγαλύτερες πόλεις των Μάγια και τώρα αποτελεί από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν στο Μεξικό. Μεγάλο αξιοθέατο η κεντρική μεγάλη πυραμίδα. Πριν πάμε δεν ήξερα το μέγεθος του χώρου, νόμιζα ότι ήταν μονάχα η μεγάλη πυραμίδα, αλλά τελικά εχεί πολλά διάφορα αρχαία, μπορείς να περάσεις αρκετές ώρες. Η πυραμίδα φυσικά άκρως εντυπωσιακή, προσωπικά μου άρεσε πολύ πιο πολύ από αυτές στο Τεοτιουακάν. Η ζέστη αφόριτη βέβαια. Στο χωρό υπάρχουν και πολλά ιγκουάνα, τα πρώτα από πολλά που είδαμε στο ταξίδι. Το μόνο κακό θα έλεγα ήταν οι υπερβολικά μα υπερβολικά πολλοί πωλητές τουριστικών ειδών που υπήρχαν στον χώρο. Χάλαγε λίγο την αισθητική του χώρου.
Η επόμενη στάση μας μετά τον αρχαιολογικό χώρο ήταν το Ik Kil Cenote, έχω την εντύπωση από τα πιο διάσημα Σενότε της περιοχής και ίσως και από τα πιο όμορφα. Για είσοδο δώσαμε 440 πέσος μάζι με φαγητό μπουφέ. Πολύ όμορφη εμπειρία, must να επισκεφτείς κάποιος τουλάχιστον ένα Cenote αν είναι στο Γιουκατάν. Εκεί αφήνεις τα πράγματα σου σε lockers, και κατεβαίνεις ξυπόλυτος προς το Σενότε, δεν επιτρέπονται παπούτσια ή παντόφλες, μόνο παπούτσια θαλάσσης. Επίσης υποχρεωτικά σου βάζουν και σωσίβιο. Το νερό ήταν δροσερό, κατάλληλο για τρομερή ζέστη που έκανε, αν και εκεί ήταν πιο σκιερά. Είχε και μια πλατφόρμα για βουτιές αν είσαι τολμηρός.