LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.601
- Likes
- 8.129
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
..Σε μια συνέντευξη της η κολομβιανή καθηγήτρια τεχνολογίας Liliana Jaimes που προσπαθεί να βελτιώσει τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της χώρας της, είπε..
΄΄ η χώρα μου δεν είναι μόνο τα ναρκωτικά, η βία και η φτώχεια. Έχουμε μια πλούσια φυσική και πολιτισμική κληρονομιά, στη χώρα μου ζουν 60 διαφορετικές φυλές γηγενών που μιλούν 40 διαφορετικές διαλέκτους. Διαθέτουμε αξιόλογους σύγχρονους συγγραφείς όπως ο Gabriel Garcia Markes (182 που το 1982 τιμήθηκε με Νόμπελ λογοτεχνίας, αλλά και το διάσημο γλύπτη και ζωγράφο Fernando Botero (1932-).
Ε ναι λοιπόν συμφωνούμε απόλυτα, εξ άλλου γνωρίζουμε ότι ακούμε και ότι διαβάζουμε από ΜΜΕ για τη βία στη χώρα και μας βολεύει μας εξυπηρετεί, μας καθησυχάζει μια τέτοια δήλωση , για να αρχίσουμε το σχεδιασμό ενός ταξιδιού σε αυτή τη χώρα., Ένα ακόμη συν στη απόφαση μας ήταν και η γνωριμία μας με την πρόξενο Ελλάδας στη Καρταχενα την κ .Μινερβίνι που συναντήσαμε πάνω σε μια βάρκα πλέοντας από Παράκας στα νησιά Balestras το μακρινό 2010..
-Ναι ήταν δύσκολα μας είπε, απειλήθηκα, τρομοκρατήθηκα, κυνηγήθηκα και εγώ και η οικογένεια μου, αναγκαστήκαμε να φύγουμε, αλλά επιστρέψαμε.. η Κολομβία ξαναγεννιέται και αξίζει να έλθετε και να δείτε…οι κάτοικοι είναι από τους πιο θερμούς και φιλικούς της Λατινικής Αμερικής..
Πέρασαν 6 χρόνια από εκείνη τη συναντηση-εξομολόγιση και σαν να ακολουθήσαμε αυτό που είχε πει ο Μαρκες…’’.μην προσπαθείς τόσο σκληρά , τα καλυτέρα πράγματα συμβαίνουν όταν δεν τα περιμένεις…’’ και έτσι αβίαστα πέρασαν 6 χρόνια και ξαφνικά κατά το Απρίλη μήνα του 2016 βρεθήκαμε με τον ταξιδιωτικό οδηγό της Κολομβίας σχεδιάζοντας το ταξίδι..
Γρήγορα διαπιστώσαμε πως η Κολομβία είναι από τους πιο συναρπαστικούς προορισμούς της Λατινικής Αμερικής, ότι αφήνει πίσω της το κακό όνομα, το μαύρο παρελθόν για να δείξει τα αληθινά της χρώματα προσκαλώντας κάθε ταξιδιώτη να δοκιμάσουν, να γνωρίσουν, τη μοναδική κουλτούρα, τις παραδόσεις, τα μαγευτικά τοπία..
Το τελικό πρόγραμμα είχε να κάνει με τις ανάγκες που είχε η κάθε μια που μεγαλώνοντας γίνονται ολοένα και πιο επιτακτικές.. (πχ άνεση σε ξενοδοχεία, βατά μονοπάτια, όχι extreme καταστάσεις..) Αυτό που έγινε αντιληπτό από την αρχή ήταν η τιμή εισιτηρίου που δεν έλεγε να πέσει…έτσι χώσαμε βαθύτερα το χέρι στη τσέπη και τον Αύγουστο είχαμε το πολυπόθητο χαρτάκι της Turkish air ..
Το πρόγραμμα αρχίζει aπο την πρωτεύουσα Bogota , Villa de Leyva, San Agustin, Popayan, Pereira, Salento, Cocora National Park, Medellin, Tayrona National park, Cartagena.. Απωθημένο μου έμεινε το Cano Cristales που αν και ο Νοέμβριος είναι κατάλληλη εποχή για επίσκεψη, δεν είχαμε χρόνο .έπρεπε να αφαιρέσουμε άλλες περιοχές η να προσθέσουμε πέντε ημέρες ακόμη στο πρόγραμμα για να μπορέσουμε να δούμε αυτό το κόκκινο ποτάμι….χρόνο δεν μπορέσαμε να προσθέσουμε και έτσι το κόκκινο ποτάμι έμεινε στα όνειρα μας…
Η γυναικοπαρεα των 6 συναντήθηκε στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος με την 7 της παρέας από Θεσσαλονίκη στις 3 Νοέμβρη και όπως πάντα το ταξίδι αρχίζει με γέλια , απορίες και ευχές…όλα προμηνύουν ότι οι επόμενες είκοσι μέρες θα είναι ανεπανάληπτες…
Στη Κωνσταντινούπολη όπως πάντα λιώσαμε τις σόλες πάνω κάτω στο αεροδρόμιο, στα μαγαζάκια, στα μπαρ, αυτή τη φορά βρήκα το αεροδρόμιο πολύ βρώμικο φαίνεται υπάρχει αναλογία επιβατων-καθαριοτητα…
Συναντήσαμε τη Μαρία τη Θεσσαλονικιά η οποία είχε πολύ πρωινή πτήση και προτίμησε να ξεκουραστεί σε ξενοδοχείο παρα να σταλιάζει στο αεροδρόμιο. .
Η πτήση για Bogota μεγάλης διάρκειας, 12 ωρη… και ελπίζω μέσα σε αυτές τις ώρες να βρω χρόνο μεταξύ ύπνου και ξύπνιου να ρίξω μια ματιά στο βιβλίο οδηγιών της canon..Φέτος είχα φάει κόλλημα να αναβαθμίσω το φωτογραφικό μου εξοπλισμό , είχα πρήξει στις ερωτήσεις και απορίες το φίλο Strato που είχε την υπομονή να με αντέξει και να με καθοδηγήσει.. όμως η έλλειψη χρόνου δεν μου επέτρεψε να μάθω ακόμη καλά τον χειρισμό και ελπίζω τώρα τελευταία στιγμή να κατανοήσω κάποια πράγματα. Το αεροσκάφος είχε τα ίδια χάλια και βρωμιά με αυτή του αεροδρομίου, μη λειτουργικές οθόνες, σπασμένοι νιπτήρες στις τουαλέτες που συγκρατούνται με φαρδιά ταινία, μυρωδιά απίστευτη, ..καλή όμως περιποίηση, ,άντε 12 ώρες είναι θα περάσουν …και πέρασαν καλά και χωρίς να ακουστεί κλάμα παιδιού κάτι που μου συμβαίνει συχνά στα ταξίδια ..
Κολομβία ερχόμαστε…
Καιρος να γράψουμε κάποια στοιχεία .. παμε να γνωρίσουμε λοιπόν αυτή τη χώρα, που βρίσκεται στη βορειοδυτική πλευρά της Ν, Αμερικής, θέση στρατηγικής σημασίας , με έκταση 1141748 τετραγωνικά χιλιόμετρα και 50.εκκ κατοίκους
.Μια χώρα που βρέχεται από 2 ωκεανούς Ειρηνικό και Ατλαντικό, διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία φυτών – τροπική, ημιτροπική και ορεινή – ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο στον κόσμο, αλλά και πλούσια δάση γιατί μόνο το 5% των δασών έχουν καταστραφεί σε αντίθεση με το 30% των δασών της Βραζιλίας. Οι περισσότεροι Κολομβιανοί ζουν στο δυτικό τμήμα γιατί η νοτιοανατολική πλευρά καλύπτεται από τη ζούγκλα. Το 70% των κατοίκων προέρχεται από την ανάμιξη των λευκών με τους γηγενείς, το 20% είναι λευκοί και το 7% μαύροι.
Η Κολομβία μεταξύ άλλων είναι η δεύτερη χώρα στην παραγωγή του καφέ σε όλο τον κόσμο. Το όνομα προέρχεται από τον Χριστόφορο Κολόμβο και υιοθετήθηκε το 1819 από τη Δημοκρατία της Κολομβίας στην οποία υπάγονταν οι περιοχές της ισπανικής Αντιβασιλείας Νέας Γρανάδας δηλαδή Παναμάς, Βενεζουέλα, Εκουαδόρ.
Οι Ισπανοί κατακτητές με αρχηγό τον Ροδρίγο ντε Μπαστιδας ήλθαν το μακρινό 1499 και στρογγυλοκαθίσαν ως το 1819 .. όλα αυτά τα χρόνια επιδόθηκαν σε λεηλασίες, κλοπές χρυσού, στη εξαφάνιση των ιθαγενών Μουισκα,Κιμπαγια Καριμπα, Τσιμπτσα, Ταιρόνα .Μια οι στρατιωτικές συμμαχίες, μια οι στρατιωτικές επεμβάσεις, αλλά και οι φονικές ασθένειες όπως η ιλαρά , εθνικές εκκαθαρίσεις προκάλεσαν ραγδαία εξαφάνιση των αυτοχθόνων πληθυσμών,. Από εδώ οι κατακτητές βρήκαν δρόμο για να επεκταθούν οι λησταρχικες τους ορέξεις προς το Περού και Χιλή,…
Η ανεξαρτησία από τους Ισπανούς κόστισε πολύ αίμα και ζωές, Πολλά τα επαναστατικά κινήματα που κατεστάλησαν βίαια.. ώσπου ο γνωστός ήρωας σε όλη την Λατινική Αμερική, Σιμόν Μπολιβάρ κατάφερε μετα τη νικηφόρα μάχη της Bogota στις 10 Αύγουστου 1819 να διώξει τους Ισπανούς και να ιδρύσει την προσωρινή κυβέρνηση με τον Σανταντερ ως αντιπρόεδρο και σιγά σιγά η Δημοκρατίας της Μεγάλης Κολομβίας παίρνει μορφή με την ένωση Παναμά, Βενεζουέλας Εκουαδόρ.
Μια ένωση grande αλλά που έφερε και μεγάλους μπελάδες, διαμάχες, πολιτική αστάθεια, αιματηρούς εμφυλίους… ο πιο γνωστός ο πόλεμος των χιλίων ημερών από το 1899-1902 που οδήγησε τον Παναμά σε ανεξάρτητο κράτος
.Δεν άργησε η σύρραξη της Κολομβίας με το Περού για διεκδίκηση μιας περιοχής της Αμαζονίας και της πρωτεύουσας της Λετιτσια. Η όποια πολιτική σταθερότητα ανατράπηκε τέλος του 1948 με αρχές του 1950 στην πιο βίαιά περίοδο της χώρας, Γνωστή ως La violencia,( η Βια) η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονες διαφορές των δυο βασικών κομμάτων που εκδηλωθήκαν με τη δολοφονία του φιλελευθέρου υποψήφιου προέδρου Χορχε Ελιεσερ Γκαιτάν το 1948 .
Ξέσπασαν εξεγέρσεις , διαδηλώσεις στη Bogota αλλά η βία κατέλαβε όλη τη χώρα να μετρά περίπου 180000 νεκρούς.. η αστάθεια, η βία έφερε στη εξουσία τη δικτατορία του Gustavo rojas ,ενας πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα που κατάφερε να αναρριχηθεί στρατιωτικο=πολιτικά, κατάφερε να διώξει το 1953,με τη λαϊκή συμμετοχή, τον Gomez που επι 4 χρόνια κυβέρνησε βάναυσα και αυταρχικά τη Κολομβία.
Και όπως κάνει κάθε πολιτικός που τιμά το λόγο του και την ύπαρξη του, ο Ροχας υποσχέθηκε ειρήνη που είχαν τόσο ανάγκη, δικαιοσύνη και ελευθερία.. τι ωραία…αλλά πάντα υπάρχει και το αλλά.. με το που πηρε την εξουσία στα χέρια του έκανε ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που ειχε υποσχεθεί. .δημιούργησε μυστική κρατική αστυνομία που γα..σε και εδερνε, εβαλαν στοχο τις προτεσταντικές εκκλησίες και σχολεία, υπεξαίρεσε χρήματα για να αγοράσει γη και εκτάσεις για αυτόν και την οικογένεια του λες και του χρώσταγαν, μεχρι που αγανάκτησαν οι συντηρητικοί και οι φιλελεύθεροι και τον ανάγκασαν σε εξορία και καπακι ήλθε η άλλη στρατιωτική χούντα του Γκαμπριελ Παρίς Γκορδιγιο.
Ο Ρόχας επιστρέφει στη Κολομβία το 1958 και το 1959 χάνει και τα πολιτικά δικαιώματα Ωστόσο, επανήλθε στην πολιτική και το 1962 κέρδισε το 2,5% των ψήφων για την προεδρία.
Και εδώ αρχίζει μια μαύρη ιστορία με τη γέννηση των ομάδων ανταρτών. .Είχαν αποφασίσει η προεδρία να εναλλάσσονταν μεταξύ των υποψηφίων των κομμάτων κάθε τέσσερα χρόνια, για τέσσερις θητείες, ενώ ο αριθμός των θεσμικών θέσεων θα κατανέμονταν ισοδύναμα.
Όμως οι αντιθέσεις δυνατές και οδήγησαν στη δημιουργία FARC, ELC και M-19 με μαρξιστικό χαρακτήρα αρχικά, στάθηκαν στο πλευρό των αγροτών και αδυνάτων αλλά κάπου έχασαν το δρόμο και έπνιξαν τη χώρα στο αίμα.. και κάπου εκει το 1970 νασου και εμφανίζεται στο σκηνικό και ο μεγαλύτερος έμπορος ναρκωτικών Εσκομπαρ και τα πράγματα πήγαν από το κακό στο χειρότερο..
Η καθηγήτρια Lilian Jaimes σημειώνει Στην αρχή ήταν ομάδες ανταρτών που διαμαρτύρονταν για την κατοχή της γης από τους μεγάλους γαιοκτήμονες. Όμως αναμίχτηκε ο στρατός και σταδιακά δημιουργήθηκαν παρακρατικές οργανώσεις. Σε αυτό το σημείο χάθηκε ο έλεγχος και συγκρούστηκαν με την κυβέρνηση. Υπάρχουν τρεις ομάδες Guerillas, οι FARC (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia), οι ELN (Ejercito de Libération Nacional). Στην ουσία και οι δύο σκοτώνουν αθώους ανθρώπους. Επίσης δημιουργήθηκε μια τρίτη παραστρατιωτική ομάδα ενάντια στις δύο προηγούμενες, οι Contra-Guerrillas. Αυτοί ισχυρίζονται ότι είναι οι «καλοί», αλλά ενάντια στον νόμο σκοτώνουν τις οικογένειες των άλλων ομάδων. Για να σταματήσουν οι φόνοι και με την παρέμβαση των Η.Π.Α., έγινε μια προσπάθεια συνθηκολόγησης των Guerillas με τα πολιτικά μας κόμματα. Όμως οι Κολομβιανοί είναι κουρασμένοι, ακούν χρόνια για αυτές τις συμφωνίες, αλλά οι Guerrillas κρύβονται μέσα στον πληθυσμό και συνεχίζουν τις επιθέσεις. Λίγες μέρες πριν, κοντά στο πατρικό μου σπίτι, χρησιμοποίησαν βόμβες-ποδήλατα με πολλά θύματα
Οι Guerrillas συγκροτούν και τα «Καρτέλ των Ναρκωτικών»;
Όχι, τα Καρτέλ των Ναρκωτικών, όπως του Pablo Escobar, ήταν διαφορετικά. Βέβαια οι Guerrillas διακινούν την κοκαΐνη ώστε να επιβιώσουν οικονομικά. Όταν καταλάβουν ένα κομμάτι γης πάνω στα βουνά, ζητούν από τους κατοίκους φόρους. Αισθάνονται ότι αυτή η γη είναι δική τους… Τα Καρτέλ που παρήγαγαν τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης σχεδόν εξολοθρεύτηκαν. Η Κολομβία σήμερα δεν παράγει τόση κοκαΐνη αλλά διακινείται μέσα από τη χώρας μας λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Παραμένει η άσχημη εικόνα που επηρεάζει τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Όμως τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε μεγάλη ανάπτυξη στον τουρισμό, ο στρατός ανέλαβε αστυνομικά καθήκοντα στους δρόμους και έχουμε περισσότερη ασφάλεια και για τους ξένους επισκέπτες. Η χώρα δε διαθέτει πετρέλαιο και ο τουρισμός είναι ένα σημαντικό εθνικό εισόδημα...
Αυτά τα πολλά για τη χωρα….
Η Κική , Ιωάννα, οι 2 Μαρίες Αγγελική, Σοφία και εγώ πάτησαν το πόδι τους στη Βogota στα 2650 μέτρα υψόμετρο….τα χαπια μου!!!!!
΄΄ η χώρα μου δεν είναι μόνο τα ναρκωτικά, η βία και η φτώχεια. Έχουμε μια πλούσια φυσική και πολιτισμική κληρονομιά, στη χώρα μου ζουν 60 διαφορετικές φυλές γηγενών που μιλούν 40 διαφορετικές διαλέκτους. Διαθέτουμε αξιόλογους σύγχρονους συγγραφείς όπως ο Gabriel Garcia Markes (182 που το 1982 τιμήθηκε με Νόμπελ λογοτεχνίας, αλλά και το διάσημο γλύπτη και ζωγράφο Fernando Botero (1932-).
Ε ναι λοιπόν συμφωνούμε απόλυτα, εξ άλλου γνωρίζουμε ότι ακούμε και ότι διαβάζουμε από ΜΜΕ για τη βία στη χώρα και μας βολεύει μας εξυπηρετεί, μας καθησυχάζει μια τέτοια δήλωση , για να αρχίσουμε το σχεδιασμό ενός ταξιδιού σε αυτή τη χώρα., Ένα ακόμη συν στη απόφαση μας ήταν και η γνωριμία μας με την πρόξενο Ελλάδας στη Καρταχενα την κ .Μινερβίνι που συναντήσαμε πάνω σε μια βάρκα πλέοντας από Παράκας στα νησιά Balestras το μακρινό 2010..
-Ναι ήταν δύσκολα μας είπε, απειλήθηκα, τρομοκρατήθηκα, κυνηγήθηκα και εγώ και η οικογένεια μου, αναγκαστήκαμε να φύγουμε, αλλά επιστρέψαμε.. η Κολομβία ξαναγεννιέται και αξίζει να έλθετε και να δείτε…οι κάτοικοι είναι από τους πιο θερμούς και φιλικούς της Λατινικής Αμερικής..
Πέρασαν 6 χρόνια από εκείνη τη συναντηση-εξομολόγιση και σαν να ακολουθήσαμε αυτό που είχε πει ο Μαρκες…’’.μην προσπαθείς τόσο σκληρά , τα καλυτέρα πράγματα συμβαίνουν όταν δεν τα περιμένεις…’’ και έτσι αβίαστα πέρασαν 6 χρόνια και ξαφνικά κατά το Απρίλη μήνα του 2016 βρεθήκαμε με τον ταξιδιωτικό οδηγό της Κολομβίας σχεδιάζοντας το ταξίδι..
Γρήγορα διαπιστώσαμε πως η Κολομβία είναι από τους πιο συναρπαστικούς προορισμούς της Λατινικής Αμερικής, ότι αφήνει πίσω της το κακό όνομα, το μαύρο παρελθόν για να δείξει τα αληθινά της χρώματα προσκαλώντας κάθε ταξιδιώτη να δοκιμάσουν, να γνωρίσουν, τη μοναδική κουλτούρα, τις παραδόσεις, τα μαγευτικά τοπία..
Το τελικό πρόγραμμα είχε να κάνει με τις ανάγκες που είχε η κάθε μια που μεγαλώνοντας γίνονται ολοένα και πιο επιτακτικές.. (πχ άνεση σε ξενοδοχεία, βατά μονοπάτια, όχι extreme καταστάσεις..) Αυτό που έγινε αντιληπτό από την αρχή ήταν η τιμή εισιτηρίου που δεν έλεγε να πέσει…έτσι χώσαμε βαθύτερα το χέρι στη τσέπη και τον Αύγουστο είχαμε το πολυπόθητο χαρτάκι της Turkish air ..
Το πρόγραμμα αρχίζει aπο την πρωτεύουσα Bogota , Villa de Leyva, San Agustin, Popayan, Pereira, Salento, Cocora National Park, Medellin, Tayrona National park, Cartagena.. Απωθημένο μου έμεινε το Cano Cristales που αν και ο Νοέμβριος είναι κατάλληλη εποχή για επίσκεψη, δεν είχαμε χρόνο .έπρεπε να αφαιρέσουμε άλλες περιοχές η να προσθέσουμε πέντε ημέρες ακόμη στο πρόγραμμα για να μπορέσουμε να δούμε αυτό το κόκκινο ποτάμι….χρόνο δεν μπορέσαμε να προσθέσουμε και έτσι το κόκκινο ποτάμι έμεινε στα όνειρα μας…
Η γυναικοπαρεα των 6 συναντήθηκε στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος με την 7 της παρέας από Θεσσαλονίκη στις 3 Νοέμβρη και όπως πάντα το ταξίδι αρχίζει με γέλια , απορίες και ευχές…όλα προμηνύουν ότι οι επόμενες είκοσι μέρες θα είναι ανεπανάληπτες…
Στη Κωνσταντινούπολη όπως πάντα λιώσαμε τις σόλες πάνω κάτω στο αεροδρόμιο, στα μαγαζάκια, στα μπαρ, αυτή τη φορά βρήκα το αεροδρόμιο πολύ βρώμικο φαίνεται υπάρχει αναλογία επιβατων-καθαριοτητα…
Συναντήσαμε τη Μαρία τη Θεσσαλονικιά η οποία είχε πολύ πρωινή πτήση και προτίμησε να ξεκουραστεί σε ξενοδοχείο παρα να σταλιάζει στο αεροδρόμιο. .
Η πτήση για Bogota μεγάλης διάρκειας, 12 ωρη… και ελπίζω μέσα σε αυτές τις ώρες να βρω χρόνο μεταξύ ύπνου και ξύπνιου να ρίξω μια ματιά στο βιβλίο οδηγιών της canon..Φέτος είχα φάει κόλλημα να αναβαθμίσω το φωτογραφικό μου εξοπλισμό , είχα πρήξει στις ερωτήσεις και απορίες το φίλο Strato που είχε την υπομονή να με αντέξει και να με καθοδηγήσει.. όμως η έλλειψη χρόνου δεν μου επέτρεψε να μάθω ακόμη καλά τον χειρισμό και ελπίζω τώρα τελευταία στιγμή να κατανοήσω κάποια πράγματα. Το αεροσκάφος είχε τα ίδια χάλια και βρωμιά με αυτή του αεροδρομίου, μη λειτουργικές οθόνες, σπασμένοι νιπτήρες στις τουαλέτες που συγκρατούνται με φαρδιά ταινία, μυρωδιά απίστευτη, ..καλή όμως περιποίηση, ,άντε 12 ώρες είναι θα περάσουν …και πέρασαν καλά και χωρίς να ακουστεί κλάμα παιδιού κάτι που μου συμβαίνει συχνά στα ταξίδια ..
Κολομβία ερχόμαστε…
.Μια χώρα που βρέχεται από 2 ωκεανούς Ειρηνικό και Ατλαντικό, διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία φυτών – τροπική, ημιτροπική και ορεινή – ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο στον κόσμο, αλλά και πλούσια δάση γιατί μόνο το 5% των δασών έχουν καταστραφεί σε αντίθεση με το 30% των δασών της Βραζιλίας. Οι περισσότεροι Κολομβιανοί ζουν στο δυτικό τμήμα γιατί η νοτιοανατολική πλευρά καλύπτεται από τη ζούγκλα. Το 70% των κατοίκων προέρχεται από την ανάμιξη των λευκών με τους γηγενείς, το 20% είναι λευκοί και το 7% μαύροι.
Η Κολομβία μεταξύ άλλων είναι η δεύτερη χώρα στην παραγωγή του καφέ σε όλο τον κόσμο. Το όνομα προέρχεται από τον Χριστόφορο Κολόμβο και υιοθετήθηκε το 1819 από τη Δημοκρατία της Κολομβίας στην οποία υπάγονταν οι περιοχές της ισπανικής Αντιβασιλείας Νέας Γρανάδας δηλαδή Παναμάς, Βενεζουέλα, Εκουαδόρ.
Οι Ισπανοί κατακτητές με αρχηγό τον Ροδρίγο ντε Μπαστιδας ήλθαν το μακρινό 1499 και στρογγυλοκαθίσαν ως το 1819 .. όλα αυτά τα χρόνια επιδόθηκαν σε λεηλασίες, κλοπές χρυσού, στη εξαφάνιση των ιθαγενών Μουισκα,Κιμπαγια Καριμπα, Τσιμπτσα, Ταιρόνα .Μια οι στρατιωτικές συμμαχίες, μια οι στρατιωτικές επεμβάσεις, αλλά και οι φονικές ασθένειες όπως η ιλαρά , εθνικές εκκαθαρίσεις προκάλεσαν ραγδαία εξαφάνιση των αυτοχθόνων πληθυσμών,. Από εδώ οι κατακτητές βρήκαν δρόμο για να επεκταθούν οι λησταρχικες τους ορέξεις προς το Περού και Χιλή,…
Η ανεξαρτησία από τους Ισπανούς κόστισε πολύ αίμα και ζωές, Πολλά τα επαναστατικά κινήματα που κατεστάλησαν βίαια.. ώσπου ο γνωστός ήρωας σε όλη την Λατινική Αμερική, Σιμόν Μπολιβάρ κατάφερε μετα τη νικηφόρα μάχη της Bogota στις 10 Αύγουστου 1819 να διώξει τους Ισπανούς και να ιδρύσει την προσωρινή κυβέρνηση με τον Σανταντερ ως αντιπρόεδρο και σιγά σιγά η Δημοκρατίας της Μεγάλης Κολομβίας παίρνει μορφή με την ένωση Παναμά, Βενεζουέλας Εκουαδόρ.
Μια ένωση grande αλλά που έφερε και μεγάλους μπελάδες, διαμάχες, πολιτική αστάθεια, αιματηρούς εμφυλίους… ο πιο γνωστός ο πόλεμος των χιλίων ημερών από το 1899-1902 που οδήγησε τον Παναμά σε ανεξάρτητο κράτος
.Δεν άργησε η σύρραξη της Κολομβίας με το Περού για διεκδίκηση μιας περιοχής της Αμαζονίας και της πρωτεύουσας της Λετιτσια. Η όποια πολιτική σταθερότητα ανατράπηκε τέλος του 1948 με αρχές του 1950 στην πιο βίαιά περίοδο της χώρας, Γνωστή ως La violencia,( η Βια) η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονες διαφορές των δυο βασικών κομμάτων που εκδηλωθήκαν με τη δολοφονία του φιλελευθέρου υποψήφιου προέδρου Χορχε Ελιεσερ Γκαιτάν το 1948 .
Ξέσπασαν εξεγέρσεις , διαδηλώσεις στη Bogota αλλά η βία κατέλαβε όλη τη χώρα να μετρά περίπου 180000 νεκρούς.. η αστάθεια, η βία έφερε στη εξουσία τη δικτατορία του Gustavo rojas ,ενας πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα που κατάφερε να αναρριχηθεί στρατιωτικο=πολιτικά, κατάφερε να διώξει το 1953,με τη λαϊκή συμμετοχή, τον Gomez που επι 4 χρόνια κυβέρνησε βάναυσα και αυταρχικά τη Κολομβία.
Και όπως κάνει κάθε πολιτικός που τιμά το λόγο του και την ύπαρξη του, ο Ροχας υποσχέθηκε ειρήνη που είχαν τόσο ανάγκη, δικαιοσύνη και ελευθερία.. τι ωραία…αλλά πάντα υπάρχει και το αλλά.. με το που πηρε την εξουσία στα χέρια του έκανε ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που ειχε υποσχεθεί. .δημιούργησε μυστική κρατική αστυνομία που γα..σε και εδερνε, εβαλαν στοχο τις προτεσταντικές εκκλησίες και σχολεία, υπεξαίρεσε χρήματα για να αγοράσει γη και εκτάσεις για αυτόν και την οικογένεια του λες και του χρώσταγαν, μεχρι που αγανάκτησαν οι συντηρητικοί και οι φιλελεύθεροι και τον ανάγκασαν σε εξορία και καπακι ήλθε η άλλη στρατιωτική χούντα του Γκαμπριελ Παρίς Γκορδιγιο.
Ο Ρόχας επιστρέφει στη Κολομβία το 1958 και το 1959 χάνει και τα πολιτικά δικαιώματα Ωστόσο, επανήλθε στην πολιτική και το 1962 κέρδισε το 2,5% των ψήφων για την προεδρία.
Και εδώ αρχίζει μια μαύρη ιστορία με τη γέννηση των ομάδων ανταρτών. .Είχαν αποφασίσει η προεδρία να εναλλάσσονταν μεταξύ των υποψηφίων των κομμάτων κάθε τέσσερα χρόνια, για τέσσερις θητείες, ενώ ο αριθμός των θεσμικών θέσεων θα κατανέμονταν ισοδύναμα.
Όμως οι αντιθέσεις δυνατές και οδήγησαν στη δημιουργία FARC, ELC και M-19 με μαρξιστικό χαρακτήρα αρχικά, στάθηκαν στο πλευρό των αγροτών και αδυνάτων αλλά κάπου έχασαν το δρόμο και έπνιξαν τη χώρα στο αίμα.. και κάπου εκει το 1970 νασου και εμφανίζεται στο σκηνικό και ο μεγαλύτερος έμπορος ναρκωτικών Εσκομπαρ και τα πράγματα πήγαν από το κακό στο χειρότερο..
Η καθηγήτρια Lilian Jaimes σημειώνει Στην αρχή ήταν ομάδες ανταρτών που διαμαρτύρονταν για την κατοχή της γης από τους μεγάλους γαιοκτήμονες. Όμως αναμίχτηκε ο στρατός και σταδιακά δημιουργήθηκαν παρακρατικές οργανώσεις. Σε αυτό το σημείο χάθηκε ο έλεγχος και συγκρούστηκαν με την κυβέρνηση. Υπάρχουν τρεις ομάδες Guerillas, οι FARC (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia), οι ELN (Ejercito de Libération Nacional). Στην ουσία και οι δύο σκοτώνουν αθώους ανθρώπους. Επίσης δημιουργήθηκε μια τρίτη παραστρατιωτική ομάδα ενάντια στις δύο προηγούμενες, οι Contra-Guerrillas. Αυτοί ισχυρίζονται ότι είναι οι «καλοί», αλλά ενάντια στον νόμο σκοτώνουν τις οικογένειες των άλλων ομάδων. Για να σταματήσουν οι φόνοι και με την παρέμβαση των Η.Π.Α., έγινε μια προσπάθεια συνθηκολόγησης των Guerillas με τα πολιτικά μας κόμματα. Όμως οι Κολομβιανοί είναι κουρασμένοι, ακούν χρόνια για αυτές τις συμφωνίες, αλλά οι Guerrillas κρύβονται μέσα στον πληθυσμό και συνεχίζουν τις επιθέσεις. Λίγες μέρες πριν, κοντά στο πατρικό μου σπίτι, χρησιμοποίησαν βόμβες-ποδήλατα με πολλά θύματα
Οι Guerrillas συγκροτούν και τα «Καρτέλ των Ναρκωτικών»;
Όχι, τα Καρτέλ των Ναρκωτικών, όπως του Pablo Escobar, ήταν διαφορετικά. Βέβαια οι Guerrillas διακινούν την κοκαΐνη ώστε να επιβιώσουν οικονομικά. Όταν καταλάβουν ένα κομμάτι γης πάνω στα βουνά, ζητούν από τους κατοίκους φόρους. Αισθάνονται ότι αυτή η γη είναι δική τους… Τα Καρτέλ που παρήγαγαν τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης σχεδόν εξολοθρεύτηκαν. Η Κολομβία σήμερα δεν παράγει τόση κοκαΐνη αλλά διακινείται μέσα από τη χώρας μας λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Παραμένει η άσχημη εικόνα που επηρεάζει τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Όμως τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε μεγάλη ανάπτυξη στον τουρισμό, ο στρατός ανέλαβε αστυνομικά καθήκοντα στους δρόμους και έχουμε περισσότερη ασφάλεια και για τους ξένους επισκέπτες. Η χώρα δε διαθέτει πετρέλαιο και ο τουρισμός είναι ένα σημαντικό εθνικό εισόδημα...
Αυτά τα πολλά για τη χωρα….
Η Κική , Ιωάννα, οι 2 Μαρίες Αγγελική, Σοφία και εγώ πάτησαν το πόδι τους στη Βogota στα 2650 μέτρα υψόμετρο….τα χαπια μου!!!!!
Attachments
-
452,9 KB Προβολές: 0
-
556,6 KB Προβολές: 0
Last edited: