• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ελβετία Στη φωλιά του...κούκου !

flying Doc

Member
Μηνύματα
200
Likes
378
Δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα, από το να κανονίζεις ταξίδι εντελώς στα ξαφνικά και μέσα σε μισή ώρα να έχεις τα πάντα έτοιμα....

Ένα πρωϊνό του Γενάρη, πηγαίνοντας στη δουλειά με τη γυναίκα μου, ανέκυψε το θέμα ενός course μονοήμερου στη Βέρνη. "Να πας", μου απάντησε σαν καλή Πηνελόπη. Με το που έφτασα στο γραφείο έπιασα αμέσως "δουλειά" και σε μισή ώρα είχαν τα πάντα τελειώσει: Αεροπορικά, ξενοδοχείο και εγγραφή στο course. Εβαλα καινούριο καφέ στο φλυτζάνι και γύρισα την κλεψύδρα ανάποδα... Ο άρχισε να κυλάει. Στον ένα μήνα που θα μεσολαβούσε μέχρι το ταξίδι, φρόντισα για τα πάντα. Ο οργανισμός τουρισμού της Βερνης μου έστειλε χάρτες και ενημερωτικά φυλλάδια, αγοράστηκαν online εισητήρια τρένου για Ζυρίχη (το planespotting πάνω απ' όλα) και απλά περίμενα.

Από τη μέρα που η Swiss μας έκανε την π....ά και μας παράτησε, ο μόνος τρόπος για απ' ευθείας μετάβαση στην Ελβετία από Θεσσαλονίκη είναι η Skywork (Fl), η οποία πετάει για Βερνη κι από εκεί έχει αρκετά connections για άλλες major Ευρωπαϊκές πόλεις (Λονδίνο, Αμστερνταμ, Βερολίνο, Βαρκελόνη). Στο airliners.net υπάρχουν αρκετά trip reports της εν λόγω εταιρίας, οπότε έχοντας πλεόν τον φάκελο της επιχείρησης "ΒΕΡΝΗ 2013" πλήρη, περίμενα να σημάνει η D-Day.

21.2.2003 SX801 SKG-BRN, Dash DHC 8-402 HB-JIK, Seat 15A
22.2.2013 SX800 BRN-SKG, Dash DHC 8-402 HB-JIK, Seat 1A

Έχοντας κακομάθει από την Swiss, έφτασα πουρνό-πουρνό στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, έχοντας αφήσει το αυτοκίνητο στο IKAROS AEROPARK και πήγα κατευθείαν για check-in. H Skywork, επιτρεπει το web check-in μόνο για πτήσεις από Βερνη. Πήρα τη θέση 1Α και πέρασα το security check περίμένοντας την επιβίβαση. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε, 35 επιβάτες και 4 μέλη πληρώματος (2 cockpit & 2 FA) ήταν το σημερινό έμψυχο φορτίο του πρα-πρα. Λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες, ζητήθηκε από 5 άτομα που κάθονταν μπροστά να μετακινηθούν προς τα πίσω για λόγους balancing του αεροσκάφους... Ετσι μετακόμισα στην άνετη μεν, θορυβώδη δε, 15Α.

Περίπου 40 λεπτά μετά την απογείωση άρχισε το service. Eνα κρύο κρουασαν με "αλλαντικά"κι ένα καφές και νερό ήταν τα δωρεάν προσφερόμενα είδη, όλα τα άλλα επ' αμοιβή. Γρηγορα ήρθε, γρήγορα φαγώθηκε και μόλις το service τελείωσε, κάλεσα την προϊσταμένη και της έδωσα το logbook για υπογραφή από το πλήρωμα μαζί με εθιμοτυπικά δώρα του συλλόγου "ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ". Μετά από λίγη ώρα η wannabe επέστρεψε με το logbook δυο δωράκια, μια safety card (πρώτη φορά μου δίνουν και δεν "δανείζομαι") και τον χάρτη της διαδρομής... Η υπόλοιπη ώρα πτήσης πέρασε αδιάφορα, με ανεπιτυχή προσπάθεια ύπνου και τελικά μετά από 2 ώρες και 50 λεπτά πτήσης, "πιάσαμε" στον παγωμένο κι ελαφρά χιονισμένο RWY 14 του μικροσκοπικού αεροδρομίου της Ελβετικής πρωτεύουσας. έχοντας μόνο χειραποσκευή βγήκα από τους πρώτους και στάθηκα στη στάση του λεωφορείου για τη μεταφορά μου προς την πόλη.

Για να πάει κάποιος από το αεροδρόμιο Bern-Belp (BRN / LSZB) στο κέντρο της πόλης υπάρχουν 3 τρόποι: ΤΑΞΙ, αυτοκίνητο (ιδιόκτητο ή νοικιασμένο) και λεωφορείο. ΤΑΞΙ ούτε πληρωμένο δεν πέρνω, αυτοκίνητο για μια μέρα δεν νοίκιασα οπότε έμεινε το λεωφορείο. Το αεροδρόμιο εξυπηρετήται από δύο γραμμες, την 334 "Airportbus" και την 160 Belp. Από τον Μάρτιο του 2012 έχουν γίνει κάποιες αλλαγές και δυστυχώς η σελίδα του αεροδρομίου δεν είναι ενημερωμένη, οπότε με το καλήμερα την έπαθα. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, το 334 πηγαίνει στο κέντρο της Βέρνης μόνο 2 φορές (στο πρώτο και στο τελευταίο δρομολόγιο), όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια καταλήγουν στο σιδηροδρομικό σταθμό του γειτονικού Belp, απ' όπου με το ίδιο εισητήριο (6,4 CHF) πηγαίνει κάποιος στον κέντρο της πόλης με τα προαστιακά τρένα S3 & S31. To Bus #160 φτάνει κι αυτό στο Belp κι από εκεί συνεχίζει προς τα γειτονικά χωριά για να ξαναγυρίσει στο Belp, μετά από 1 ώρα περίπου. Μη γνωρίζοντας ΤΙΠΟΤΑ απ' όλα αυτά, επί μία ώρα έκανα βόλτα στην Ελβετική ύπαιθρο, χαζεύοντας τοα χιονισμένα χωριουδάκια που μόλις ξυπνούσαν. Τουλάχιστον είχε ζέστη... Κάνοντας λοιπόν την πρωϊνή μου βόλτα για να ξυπνήσω, ξαναέφτασα στο Belp, πήρα το πρώτο τρένο (μου φαίνεται το S31) και μετά από 15 περίπου λεπτά, έφτανα στον Bern Hauptbahnhoff.

Το ξενοδοχείο που είχα κλείσει για 80€ με πρωϊνο, ήταν το Hotel Savoy 4* σε απόσταση περίπου 5 λεπτών με τα πόδια από τον σταθμό, κυριολεκτικά στο κέντρο της πόλης. Το ξενοδοχείο είναι παλιό, χρειάζεται σίγουρα κάποια ανακαίνιση, αλλά το δωμάτιο, αν και μικρό, ήταν άριστα εξοπλισμένο με τα πάντα. Το πρωϊνο, αν και δεν ήταν πλούσιο σε ποικιλία, ήταν αξιοπρεπέστατο σε γεύση και ποσότητα. Αφού λοιπόν ταχτοποιήθηκα στο δωμάτιο, ξεκίνησα αμέσω για Ζυρίχη. To εισητήριο του τρένου είναι τσουχτερό (106 CHF, περίπου 92€ r/t) για 1 ώρα και 20 λεπτά διαδρομής ως το αεροδρόμιο της Ζυρίχης, αλλά είπαμε, το planespotting θέλει θυσίες. Το observation deck ήταν ανοιχτό από τις 9, οπότε για τις επόμενες 4 ώρες ξύλιασα στους -8 βγάζοντας ξανα τα ίδια 320 της Swiss και τα λίγα heaviaes της μερας (380 SIA, 767 US, AC & UA, 346 Thai και φυσικά τα 330 & 340 της Swiss). Γύρω στις 15:00 το αεροδρόμιο είχε αδειάσει, το επόμενο κύμα προσγειώσεων αναμένονταν μετά από μια ώρα, ο καιρός άρχισε να χαλάει και το κρύο ήταν ανυπόφορο. Όλα αυτα με έκαναν να αποχαιρετήσω το deck και να βρω παρηγοριά σε μια καυτή και καυτερή βιετναμέζικη σούπα στο αεροδρόμιο.... έχοντας ζεσταθεί το μέσα μου, πήρα το τρένο της επιστροφής. Στο ξενοδοχείο, ένα καυτό μπάνιο και ένας 2ωρος ύπνος μ' έφεραν στα ίσια μου, οπότε βγήκα για το αγαπημένο μου άθλημα, τη νυχτερινή φωτογράφηση.

Η Βέρνη, είναι μια μικρή πόλη, περίπου 115.000 κατοίκων, Η παλιά πόλη (μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO από το 1983) χωρίζεται με από την καινούρια με τον ποταμό Ααρ, και περιέχει το 90% των αξιοθεάτων της Βέρνης. Η βραδυνή βόλτα, στους παγωμένους και άδειους δρόμους ξεκίνησε από την πλατεία του κοινοβουλίου (Bundesplatz) όπου κυριαρχούν 2 κτήρια, το κοινοβούλιο και η Εθνική Τράπεζα. Πίσω από το κοινοβούλιο, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο με εκπληκτική πανοραμική θέα στην πόλη.Ακολουθόντας την άδεια Marktgasse, φτάνει κάποιος στο μνημείο-σύμβολο της πόλης, τον Πύργο του Ρολογιού (Zytglogge) αστρονομικό ρολόϊ του 13ου αιώνα. Στο τέρμα της Marktgasse βρίσκεται η Nydeggbruke και η ομόνυμη εκκλησία Nydeggkirche του 14 αιώνα και πρακτικά το τέλος της παλιάς πόλης. Επόμενη στάση για φωτογραφίες στην Munstergasse που οδηγεί στον μεγαλοπρεπή καθεδρικό Ναό, την μεγαλύτερη εκκλησία της Ελβετίας, και το πάρκο που προσφέρει επίσης εκπληκτική θέα προς την πόλη. Έχοντας παγώσει αρκετά, πήρα το δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.

Η μέρα ξημέρωσε με ψιλόχιονο, το πρωϊνό όπως έγραψα ήταν χορταστικό και αφού έκανα chek out πήρα το λεωφορείο για το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο (Inselspital) για αν παρακολουθήσω το course για το οποίο ήρθα. Αφού ξεμπέρδεψα γύρω στις 16:00 κι όντας φαγωμένος, είπα να εκμεταλευτώ το λίγο φως που επέμενε και να γεμίσω τις 6 ώρες μέχρι την πτήση επιστροφής. Πρώτη στάση στη Dreifaltigkeitskirche που μου τράβηξε το μάτι καθώς περπατούσα από το νοσοκομείο προς την κεντρική πλατεία της παλιας πόλης. Ευκαιρία για φωτογραφίες και ζέστη και μετά ένα πέρασμα από το Κοινοβούλιο , για να το δω και με το φως της μέρας. Ένα χαρακτηριστικό της παλιάς πόλης της Βέρνης, είναι τα 14 συντριβάνια του 16ου αιώνα, με χαρακτηριστικές μορφές και τ' αντίστοιχα ονόματα: Schützenbrunnen, Zähringerbrunnen, Vennerbrunnen και άλλα. Ο κόσμος και τα τραμ περνάνε συνεχώς κάτω από το Zytglogge και φτάνει στο Δημαρχείο και την εκκλησία των Αγ. Πέτρου και Παύλου. Απαραίτητη στάση στην Nydeggbruke για φωτογραφίες των μεσαιωνικών κτηρίων που συνυπάρχουν με τα νεότερα και αφού τελικά χόρτασα κρύο και εικόνες, πήρα το τρένο για Belp κι από εκεί το λεωφορείο για το αεροδρόμιο. Η νύχτα είχε πέσει, το μικρό αεροδρόμιο είχε λίγη κίνηση και αποφάσισα να ολοκληρώσω την κρυοθεραπεία μου, μέσα στο χαρακτηριστικότατο observation deck....Σαν αεροδρόμιο έχει πολύ συγκεκριμένη κίνηση. Skywork, Regional (Air France) και το καλοκαίρι charter Ηelvetic. Όλα τα υπόλοιπα είναι διάφορα biz jets.

H πτήση επιστροφής, μια απο τα ίδια. Πληρότητα 50% (34 επιβάτες), το ίδιο πιτοειδές snack, αυτή τη φορά κατάφερα και κάθησα στην 1Α, οπότε με λιγότερο θόρυβο κατάφερα και κοιμήθηκα. Μετά από 2 ώρες και 20 λεπτά, φτάσαμε στην "ζεστή" (12 βαθμοί) Θεσσαλονίκη.

Εντυπώσεις-Συμπεράσματα

1) Skywork Airlines. Απλά συμπαθητική. Αυτή μας έμεινε, αυτήν έχουμε τι να κάνουμε. Οι ώρες ίδις με της Swiss, το service πάνω κάτω το ίδιο (muffin & γιούρτι η Swiss, κρύες πίτες αυτή), οι wannabe ψυχρές, ρομποτάκια, αγέλαστες. Της Swiss καλύτερες...

2)Βέρνη. Συμπαθητική πόλη, σίγουρα καλύτερη και ομορφότερη το καλοκαιρι, με περισσότερο φως και άνεση για βόλτες. Πιστεύω πως σε 8-10 ώρες έχεις δει τα βασικά και έχεις πιει και καφέ. Σε μιά μέρα, έχεις βαρεθεί ή πας για planespotting....
 

Attachments

TSAKIRAPOST

Member
Μηνύματα
58
Likes
21
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟΝ ΓΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Εξαιρετικες αυτες οι πληροφοριες μας βοηθησαν πολυ στην περιηγηση μας στην παλαια πολη της Βερνης
 

greco

Member
Μηνύματα
1.154
Likes
3.352
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Οντως η Βερνη ειναι πανεμορφη το καλοκαιρι και παραδοξως πολυ ζωντανη για τα ελβετικα δεδομενα.
 

TSAKIRAPOST

Member
Μηνύματα
58
Likes
21
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟΝ ΓΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Οντως η Βερνη ειναι πανεμορφη το καλοκαιρι και παραδοξως πολυ ζωντανη για τα ελβετικα δεδομενα.
Θα συμπληρωνα οτι μου φανηκε και πιο οικονομικη απο την Γενευη
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom