soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.755
- Likes
- 6.505
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο]Η μονή ιδρύθηκε από τον Αγ. Διονύσιο από την Καστοριά στα μέσα το 15 αιώνα. Το καθολικό της μονής είναι αφιερωμένο στην Γέννηση του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, η μονή ευεργετήθηκε από τους ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας και πήρε τη σημερινή της μορφή. Η τοιχογραφίες του καθολικού είναι έργο του Κρητικού αγιογράφου Τζωρτζή το 1546. Στον πρόναο δεξιά, υπάρχει το παρεκκλήσι της Παναγίας του Ακάθιστου (Ακάθιστος Ύμνος) που είναι η αρχαιότερη εικόνα του αγίου όρους. Είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά από κερί και μαστίχα. Τα χαρακτηριστικά της δύσκολα διακρίνονται σήμερα εξ’ αιτίας του μύρου που έβγαζε. Είναι η εικόνα με την οποία ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως λιτάνευε το 626 μ.Χ. την Πόλη στην πολιορκία από τους Αβάρους και εμψύχωνε τους υπερασπιστές, όταν ο στρατός με τον Ηράκλειο είχε εκστρατεύσει στην Περσία. Τη εικόνα την δώρισε στο μοναστήρι του Αγ. Διονυσίου ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός το 1375.
Νάμαστε λοιπόν!! Ή μάλλον νάμαι…Δυο μέρες μετά τη μεγαλειώδη τραβελστορική συνάντηση της Θεσσαλονίκης, εκεί πάνω στα ψηλά αεράτα πατώματα, έχοντας πάρει μαζί μου τις παρακλήσεις μερικών παρευρισκομένων, για μια παραπάνω προσευχή περί «υγείας κι ευτυχίας ημών», αλλά και φέροντας μαζί μου όλη τη λίστα των συμμετεχόντων στη συνάντηση, (σαν στατιστικολόγος που με αποκάλεσε κάποτε κάποια κυρία…), για να προωθηθεί καταλλήλως…, και φορτωμένος στην πλάτη τον οκτάκιλο σάκο μου, αναχώρησα για το δεύτερο ταξίδι στα ερημητήρια.
Φανταστείτε ένα ορθογώνιο τρίγωνο. Η βάση του να διατρέχει την παραλία, η κάθετος να υψώνεται μέχρι τα 450 μέτρα, στο σημείο των 350 μέτρων αυτής να βρίσκεται το Κυριακό (ο προορισμός μου) στα 2/3 της υποτείνουσας να βρίσκεται η μονή του Αγ. Παύλου, και στη γωνία που συναντά τη βάση, η Μονή Αγ. Διονυσίου. Αυτή είναι η διαδρομή που με περιμένει μαζί με κάποια ενδιαφέρουσα παράκαμψη.
Στη δεύτερη επίσκεψη μου στο Α.Ο. η μετακίνηση από την Ουρανούπολη έγινε με το ταχύπλοο, των 0800. Άφιξη στον ταρσανά της σκήτης της Αγ. Άννας στις 0945 περίπου. Κόστος διαδρομής 16,5 ευρώ, αλλά ο χρόνος ήταν πολύτιμος και δεν μπορούσα να σπαταλήσω τη μέρα μου στο καραβάκι.
Το καραβάκι βέβαια συνιστάται ανεπιφύλακτα γι’ αυτόν που πρώτη φορά θα πάει στο Α.Ο., όπου έχει τη δυνατότητα να δει τα δυτικά μοναστήρια του Άθως στα οποία θα πλευρίσει, τους παλιούς ταρσανάδες με τους μισογκρεμισμένους πύργους τους, τους καινούργιους, τα ησυχαστήρια και τα κελιά που ξεπετάγονται μέσα από το πράσινο και όλο το ανέπαφο από ανθρώπινο χέρι τοπίο αυτής της πλευράς. Είναι μια ξεχωριστή κρουαζιέρα του ταξιδιού σου η οποία αργά-αργά, όπως είναι και η ταχύτητα του πλοίου, σε προετοιμάζει ψυχολογικά, πνευματικά και φτάνοντας στη Δάφνη που συνήθως είναι ο προορισμός σου, έχεις ξεχάσει τα καθημερινά που άφησες πίσω σου.
Στο ταχύπλοο ήμασταν κλεισμένοι μέσα και η θολούρα από το αλάτι των φινιστρινιών που τα έβρεχε η θάλασσα δεν άφηνε πολλά περιθώρια να βλέπουμε έξω. Σαν βέλος πήγε κατ’ ευθεία στη Δάφνη και κατόπιν τα πήρε στην σειρά μέχρι που με ξεμπάρκαρε στο λιμανάκι της Σκήτης της Αγ. Άννας.
Πάνω μου υψωνόταν το καταπράσινο βουνό γεμάτο από κελιά, ησυχαστήρια, ερημητήρια, καλύβες. Η Σκήτη της Α. Άννας είναι η μεγαλύτερη και παλαιότερη του Α.Ο. Σκήτη σημαίνει όλη αυτή η ευρύτερη περιοχή με τα κτίσματα της.
Σύμφωνα με το οδηγό, 2000 σκαλιά με περιμένουν μέχρι το Κυριακό. Όμως υπάρχει και μεταφορικό μέσο.
Λίγα λεπτά μετά την άφιξη μου έφτασε και το καραβάκι των 0615, αποβίβασε μια ομάδα προσκυνητών, αλλά κυρίως ξεφόρτωσε εφόδια, όπως κάτι τεράστιες μπαταρίες, τρόφιμα, δενδρύλλια και φυτώρια για φύτεμα κ.α. Όλα αυτά φορτώθηκαν στα μουλάρια που δεμένα το ένα πίσω από το άλλο προχώρησαν προς τα σκαλιά. Μουλάρια ή γαϊδουράκια μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και οι προσκυνητές για να ανέβουν, αλλά χρησίμευαν κυρίως στους μοναχούς που κατέβαιναν στον ταρσανά όποτε έφτανε το καραβάκι.
Η ανάσα κόπηκε πολύ γρήγορα στα σκαλάκια, τα οποία ήταν γεμάτα από καβαλίνες από τα ζώα που με προσπερνούσαν. Όλη η διαδρομή μύριζε.. Υπήρχαν όμως όμορφοι χώροι για ξεκούραση.
Φανταστείτε ένα ορθογώνιο τρίγωνο. Η βάση του να διατρέχει την παραλία, η κάθετος να υψώνεται μέχρι τα 450 μέτρα, στο σημείο των 350 μέτρων αυτής να βρίσκεται το Κυριακό (ο προορισμός μου) στα 2/3 της υποτείνουσας να βρίσκεται η μονή του Αγ. Παύλου, και στη γωνία που συναντά τη βάση, η Μονή Αγ. Διονυσίου. Αυτή είναι η διαδρομή που με περιμένει μαζί με κάποια ενδιαφέρουσα παράκαμψη.
Στη δεύτερη επίσκεψη μου στο Α.Ο. η μετακίνηση από την Ουρανούπολη έγινε με το ταχύπλοο, των 0800. Άφιξη στον ταρσανά της σκήτης της Αγ. Άννας στις 0945 περίπου. Κόστος διαδρομής 16,5 ευρώ, αλλά ο χρόνος ήταν πολύτιμος και δεν μπορούσα να σπαταλήσω τη μέρα μου στο καραβάκι.
Το καραβάκι βέβαια συνιστάται ανεπιφύλακτα γι’ αυτόν που πρώτη φορά θα πάει στο Α.Ο., όπου έχει τη δυνατότητα να δει τα δυτικά μοναστήρια του Άθως στα οποία θα πλευρίσει, τους παλιούς ταρσανάδες με τους μισογκρεμισμένους πύργους τους, τους καινούργιους, τα ησυχαστήρια και τα κελιά που ξεπετάγονται μέσα από το πράσινο και όλο το ανέπαφο από ανθρώπινο χέρι τοπίο αυτής της πλευράς. Είναι μια ξεχωριστή κρουαζιέρα του ταξιδιού σου η οποία αργά-αργά, όπως είναι και η ταχύτητα του πλοίου, σε προετοιμάζει ψυχολογικά, πνευματικά και φτάνοντας στη Δάφνη που συνήθως είναι ο προορισμός σου, έχεις ξεχάσει τα καθημερινά που άφησες πίσω σου.
Στο ταχύπλοο ήμασταν κλεισμένοι μέσα και η θολούρα από το αλάτι των φινιστρινιών που τα έβρεχε η θάλασσα δεν άφηνε πολλά περιθώρια να βλέπουμε έξω. Σαν βέλος πήγε κατ’ ευθεία στη Δάφνη και κατόπιν τα πήρε στην σειρά μέχρι που με ξεμπάρκαρε στο λιμανάκι της Σκήτης της Αγ. Άννας.
Πάνω μου υψωνόταν το καταπράσινο βουνό γεμάτο από κελιά, ησυχαστήρια, ερημητήρια, καλύβες. Η Σκήτη της Α. Άννας είναι η μεγαλύτερη και παλαιότερη του Α.Ο. Σκήτη σημαίνει όλη αυτή η ευρύτερη περιοχή με τα κτίσματα της.
Σύμφωνα με το οδηγό, 2000 σκαλιά με περιμένουν μέχρι το Κυριακό. Όμως υπάρχει και μεταφορικό μέσο.
Λίγα λεπτά μετά την άφιξη μου έφτασε και το καραβάκι των 0615, αποβίβασε μια ομάδα προσκυνητών, αλλά κυρίως ξεφόρτωσε εφόδια, όπως κάτι τεράστιες μπαταρίες, τρόφιμα, δενδρύλλια και φυτώρια για φύτεμα κ.α. Όλα αυτά φορτώθηκαν στα μουλάρια που δεμένα το ένα πίσω από το άλλο προχώρησαν προς τα σκαλιά. Μουλάρια ή γαϊδουράκια μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και οι προσκυνητές για να ανέβουν, αλλά χρησίμευαν κυρίως στους μοναχούς που κατέβαιναν στον ταρσανά όποτε έφτανε το καραβάκι.
Η ανάσα κόπηκε πολύ γρήγορα στα σκαλάκια, τα οποία ήταν γεμάτα από καβαλίνες από τα ζώα που με προσπερνούσαν. Όλη η διαδρομή μύριζε.. Υπήρχαν όμως όμορφοι χώροι για ξεκούραση.
Attachments
-
42,2 KB Προβολές: 112