travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.857
- Likes
- 16.059
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ζανζιβάρη: πρώτη όμορφη αλλά και επεισοδιακή μέρα
- Βόλτα με βάρκα
- Κυριακή. Αλλαγή σκηνικού. Παραλία Bwejuu.
- Βόλτα σε τοπικό σχολείο και σε παραλίες.
- The Rock. Κοράλλια και παλίρροιες.
- Ταξίδι για το σαφάρι. Αρούσα.
- Σαφάρι, πρώτη μέρα: Νγκόρονγκορο
- Δεύτερη μέρα με σαφάρι στο Σερεγκέτι.
- Bίντεο
- Σαφάρι και επιστροφή στην Αρούσα.
- Βόλτα στην Αρούσα και επιστροφή στη Ζανζιβάρη. Stone Town.
- Βίντεο
- Stone town, φάρμα, Prison Island. Αναχώρηση.
ΤΑΞΙΔΙ στην ΤΑΝΖΑΝΙΑ
Στην εποχή με τον κορωνοϊό τα ταξίδια είναι λίγο δύσκολα. Όχι όμως και αδύνατα, αρκεί να επιλέξεις με προσοχή τη χώρα που θα επισκεφτείς. Τα τεστ για τον κορωνοϊό δεν τα αποφεύγεις και δεν είναι μόνο τα έξοδα αλλά και η αγωνία αν όλα θα πάνε καλά με αυτά.
Με τους δίδυμους πύργους άρχισαν κάποιοι αυστηροί έλεγχοι στις αποσκευές καμπίνας. Στην αρχή μας δυσκόλεψαν, αλλά τώρα τα έχουμε συνηθίσει και μας φαίνονται παιγνιδάκι σε σχέση με τα PLF, τα PCR ή τα Rapid Test. Δεν ξέρω αν θα πρέπει να τα συνηθίσουμε κι αυτά, ή σε λίγα χρόνια θα αποτελούν παρελθόν. Θα δούμε, αλλά προς το παρόν αν θες να πας ταξίδι και θα ρισκάρεις τα εισιτήρια, γιατί μπορεί να βγεις θετικός, και θα ταλαιπωρηθείς μέχρι να πραγματοποιήσεις τις διατυπώσεις που απαιτούνται για το ταξίδι.
Πήγαμε λοιπόν Τανζανία στις αρχές του χρόνου που διανύουμε. Προέκυψε δυο μήνες πριν την αναχώρηση, όταν μάθαμε ότι ένας γνωστός μας μπλόγκερ είχε κάνει μια παρέα για ένα τέτοιο ταξίδι. Ήρθα σε επαφή μαζί του και αφού μου εξέθεσε πως έχουν τα πράγματα, συμφώνησα να πάμε με τη σύζυγο τη Ντίνα (καλά, δεν έχω και άλλη!). Εκείνος είχε οργανώσει ξενοδοχεία και τοπικές μεταφορές με αυτοκίνητα στην Τανζανία, κι εμείς κλείσαμε τα αεροπορικά σε συγκεκριμένες πτήσεις για να είμαστε όλοι μαζί. Εύκολο ακούγεται, αλλά επειδή έχω οργανώσει ταξίδια με την μικρή μου παρέα και σε καλύτερες εποχές, δεν είναι καθόλου εύκολο.
Και αν με ρωτήσετε, γιατί να πάω Τανζανία, θα σας πω: γιατί αυτή η χώρα μου έκατσε. Όχι ότι είχα για πέταμα δυο χιλιάρικα για τον καθένα μας. Πάντα ήθελα να επισκεφτώ τον κρατήρα Νγκόρονγκόρο. Με γοήτευε. Και μόνο γι αυτόν θα πήγαινα ένα τέτοιο ταξίδι. Το πάρκο Σερεγκέτι το είχα επισκεφτεί από την πλευρά της Κένυα το 2000, στο Μασάι Μάρα. Έτσι τώρα δεν ήταν εκείνο που με τράβηξε τόσο όσο το Νγκόρονγκόρο. Όσο για τη Ζανζιβάρη δεν είχα κανένα λόγο να πάω. Όμως το ταξίδι μόνο με το σαφάρι θα ήταν πολύ ακριβό, αν ήταν πάνω από δέκα μέρες. Κοστίζει από 200 μέχρι 300 ευρώ η μέρα, ανάλογα τη διαμονή σου. Φυσικά αν θες πολυτελή λοτζ, μπορεί να σου κοστίζει και 400 ευρώ η μέρα. Εμείς επιλέξαμε το πιο φτηνό και μείναμε σε κάμπινγκ. Όμως το σαφάρι έγινε και ήταν και επιτυχημένο. Συμπερασματικά, πήγαμε για το σαφάρι αλλά και η Ζανζιβάρη έχει την αξία της. Μας άρεσε πολύ. Σίγουρα αξίζει η επίσκεψη εκεί, όσο τουριστική και αν είναι σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα.
Η Τανζανία θέλει, όπως και η Ελλάδα, το αντίστοιχο PLF λίγο πριν την άφιξη εκεί. Θέλει και PCR ευτυχώς 96 ώρες πριν φτάσεις εκεί. Τέσσερις μέρες είναι αρκετές. Απαιτεί επίσης και βίζα, που εμείς βγάλαμε ηλεκτρονικά πολλές μέρες πριν την αναχώρηση, πληρώνοντας 50 δολάρια. Θεωρητικά μπορείς να τη βγάλεις και στο αεροδρόμιο όταν φτάσεις, αλλά καλύτερα να γλυτώναμε τις διαδικασίες. Όταν φτάσεις επίσης συμπληρώνεις με στυλό ένα έντυπο και όλα καλά.
Η παρέα είχε μια 15ριά άτομα, αφού 2-3 βγήκαν θετικοί πριν την αναχώρηση και δεν ξεκίνησαν μαζί μας. Αυτά είναι τα δύσκολα.
Μέχρι να ξεκινήσουμε το ταξίδι το άγχος ήταν πολύ μεγάλο, κυρίως γιατί έπρεπε να κάνουμε τεστ PCR για τον κορωνοϊό. Και έπρεπε φυσικά να βγει αρνητικό. Είχαμε και τις άλλες διαδικασίες, οι οποίες έπρεπε να διεκπεραιωθούν. Όλα αυτά ήταν μία μεγάλη ταλαιπωρία, γιατί δεν ήταν τόσο απλά τα πράγματα, ούτε τα έκανες μία συγκεκριμένη μέρα όλα μαζί να τελειώνεις. Όλα ήθελαν τη σειρά τους. Θέλαμε και στην Ντόχα του Κατάρ να κάνουμε βόλτα αφού είχαμε αναμονή επτά ωρών. Εκεί θα δείχναμε το PCR της Τανζανίας και θα συμπληρώναμε και ένα τοπικό PLF. Απλά πραγματάκια!
Για να μη σας κρατώ σε αγωνία, όλα πήγαν καλά για μας και ξεκινήσαμε τη μέρα των Φώτων.
Η επικοινωνία με το γκρουπ, όλο αυτό το διάστημα μέχρι την αναχώρηση, αλλά και στη διάρκεια του ταξιδιού και μετά την επιστροφή, ήταν μέσω μιας ομάδας που δημιουργήθηκε στο Facebook. Η ουσία είναι ότι 2-3 ημέρες πριν φύγουμε για το ταξίδι, είχαμε μεγάλο άγχος εάν θα βγει θετικό ή αρνητικό το τεστ του κορωνοϊού. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και μόλις πήραμε την αρνητική απάντηση για το τεστ, δηλαδή ότι ήμασταν αρνητικοί στον κορωνοϊό, αμέσως αρχίσαμε να ετοιμάζουμε τα πράγματα μας με την Ντίνα. Δεν ξεχάσαμε, εκτός από τα συνηθισμένα: Κιάλια και μάσκες θαλάσσης. Αδιάβροχη κάμερα, από τότε που μου χάλασε η προηγούμενη δεν πήρα άλλη και ήταν λάθος μου.
Βέβαια υπήρχε και ένα σημείο το οποίο ήταν ιδιαίτερης σημασίας για μας: τις πρώτες μέρες στην Ζανζιβάρη οι οδηγοί θα ήταν μέσα από το γκρουπ, γιατί θα νοικιάζαμε τρία αυτοκίνητα. Ο ένας οδηγός ήταν ο ίδιος ο αρχηγός. Και καλά, ο αρχηγός είχε ξαναοδηγήσει στην αριστερή πλευρά των δρόμων, οπότε είχε μια εμπειρία. Οι άλλοι δυο όμως θα το έκαναν πρώτη φορά και μάλιστα στην Αφρική. Οι οδηγοί είχαν στείλει στο γραφείο ενοικίασης τα διπλώματά τους πριν το ταξίδι και τους είχαν βγάλει τοπικό δίπλωμα και εκείνο έδειχναν όταν μας σταματούσαν οι τροχονόμοι. και αυτό έγινε ουκ ολίγες φορές. όμως δεν υπήρξε πρόβλημα με τους τροχονόμους.
Από την Βικιπαίδεια βρήκα τα εξής: Η Ζανζιβάρη είναι ημιαυτόνομη περιοχή της Τανζανίας στην Ανατολική Αφρική. Αποτελείται από το Αρχιπέλαγος της Ζανζιβάρης στον Ινδικό Ωκεανό, 25-50 χιλιόμετρα στα ανοικτά των ακτών της ηπειρωτικής χώρας και συνίσταται από πολυάριθμα μικρά νησιά και δύο μεγάλα: την Ουνγκούτζα (Unguja) (το κύριο νησί, που αναφέρεται ανεπίσημα ως Ζανζιβάρη) και την Πέμπα (Pemba). Η πρωτεύουσα είναι η Πόλη της Ζανζιβάρης, που βρίσκεται στο νησί της Ουνγκούτζα. Το ιστορικό κέντρο της είναι η Στόουν Τάουν (Stone Town), η οποία αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Η αναχώρηση λοιπόν έγινε το μεσημέρι της έκτης Ιανουαρίου (με την Qatar Airways) και την ώρα που βράδιαζε φτάσαμε στην Ντόχα στο Κατάρ. Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο αποφασίσαμε να μην πληρώσουμε 15 δολάρια ο καθένας για να πάμε με ένα πούλμαν να μας κάνει μία ξενάγηση τριών ωρών, αλλά να πάμε με το μετρό στο κέντρο της πόλης. Η ιδέα δεν ήταν κακή, γιατί φροντίσαμε να μάθουμε που είναι το καλύτερο σημείο για να κάνουμε βόλτα. Και πραγματικά πήγαμε εκεί που ήταν η παλιά πόλη, η οποία βέβαια είναι πλήρως ανακαινισμένη και αναπαλαιωμένη.
Όλα εκεί ήταν καινούργια, παρότι ήμασταν στην «παλιά» πόλη. Στο βάθος βέβαια φαινόταν η καινούργια πόλη με τους ουρανοξύστες, όπου όμως εμείς δεν πλησιάσαμε. Το Κατάρ είναι μία πολύ πολιτισμένη χώρα και αυτό το βλέπεις παντού, διότι υπάρχει και καθαριότητα και το μετρό που έχουν ήταν καλύτερο από τα μετρό της Ιαπωνίας. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε μία χώρα που έχει πολύ πετρέλαιο και δεν έχει πρόβλημα να έχει πολλά τρένα να μετακινούνται ούτε να πληρώνει τους εργαζόμενους. Έτσι κάθε 2 λεπτά περνούσε και ένα τρένο, το οποίο ήταν σχεδόν άδειο. Το θέμα είναι ότι ακόμα και για να μπεις στο τρένο δεν έφτανε το εισιτήριο, αλλά χρειαζόταν να έχεις και ένα πάσο το οποίο έχεις κάνει ηλεκτρονικά. Το κάναμε κι εμείς, αφού κατεβάσαμε μια εφαρμογή και κάναμε εγγραφή. Έτσι πήγαμε και είδαμε την πόλη.
Το μετρό:
Για τις λίγες ώρες που πήγαμε μας άρεσε και κάναμε βόλτα με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά και ανεξάρτητα από αυτά. Όμως όλο και τους βλέπαμε μπροστά μας. Και τελικά επιστρέψαμε μαζί τους. Η πόλη είχε πολλά μαγαζιά και ο κόσμος καθόταν και απολάμβανε την ήπια θερμοκρασία. Εγώ με τη Ντίνα δεν καθίσαμε. Κάναμε συνέχεια βόλτα και πήραμε και το σουβενίρ μας. Λόγω χειμώνα δεν έκανε καθόλου ζέστη. Πριν πολλά χρόνια (2008) ήταν καλοκαίρι που πηγαίναμε στη Νότια Αφρική και μείναμε ένα βράδυ σε ξενοδοχείο. Όμως έκανε τόση ζέστη που δεν βγήκαμε ούτε καν στο δρόμο.
Ακολουθούν οι παραλίες και το σαφάρι στην Τανζανία.