thanosth
Member
- Μηνύματα
- 3.493
- Likes
- 8.056
- Επόμενο Ταξίδι
- Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Happy Slam, AO
Ένα ελαττωματικό εξάρτημα στους κινητήρες Rolls-Royce του Βoeing 777, το οποίο προκάλεσε δύο παραλίγο θανατηφόρα ατυχήματα, μπορεί να δημιουργήσει ανά πάσα στιγμή πρόβλημα και σε άλλα αεροπλάνα του τύπου αυτού, προειδοποίησε ο αμερικανικός οργανισμός που ερευνά τα αεροπορικά ατυχήματα
Το αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ΝΤSΒ) εξέδωσε «επείγουσα σύσταση ασφαλείας», στην οποία αναφέρει ότι υπάρχει «μεγάλη πιθανότητα να συμβεί κάτι παρόμοιο» και ζήτησε από τη RollsRoyce να ξανασχεδιάσει το ελαττωματικό εξάρτημα.
Το πρόβλημα αφορά περισσότερα από 220 αεροπλάνα Βoeing 777, τα οποία φέρουν κινητήρες Rolls-Royce της σειράς Τrent 800. Η Βritish Αirways, η Singapore Αirlines, η Αmerican Αirlines, η Delta Αirlines είναι μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που έχουν στον στόλο τους Βoeing 777 με κινητήρες Rolls-Royce. Οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, αντίθετα, δεν διαθέτουν τέτοια αεροσκάφη.
Οι συστάσεις του ΝΤSΒ διατυπώθηκαν έπειτα από τη διερεύνηση δύο χωριστών επεισοδίων, κατά τα οποία κινητήρες αεροπλάνων Βoeing 777 παρουσίασαν πλήρη απώλεια ισχύος σε κινητήρες τους επειδή η συσσώρευση πάγου στον ανταλλάκτη θερμότητας καυσίμου/ελαίου (fuel/oil heat exchanger, FΟΗΕ) περιόρισε τη ροή του καυσίμου. Οι κινητήρες σταμάτησαν και το πρόβλημα θα μπορούσε να κάνει το αεροπλάνο να πέσει, αν δεν διορθωνόταν γρήγορα.
Τα επεισόδια. Το πρώτο επεισόδιο συνέβη στις 17 Ιανουαρίου 2008, όταν ένα Βoeing 777 της Βritish Αirways με 152 επιβαίνοντες έχασε την ισχύ και των δύο κινητήρων του κατά την τελική προσέγγισή του στο αεροδρόμιο του Χίθροου και έκανε προσγείωση ανάγκης προτού φτάσει στον διάδρομο, χάνοντας μεγάλο τμήμα του συστήματος προσγείωσής του. Ένας επιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά και 12 ελαφρά.
Το δεύτερο επεισόδιο, στις 26 Νοεμβρίου, αφορούσε ένα Βoeing 777 της Delta Αirlines που εκτελούσε πτήση από τη Σαγκάη στην Ατλάντα με 247 επιβαίνοντες. Ο πιλότος ανέφερε απώλεια της ισχύος του ενός κινητήρα πάνω από τη Μοντάνα, όμως κατάφερε να διορθώσει το πρόβλημα και να προσγειώσει το αεροπλάνο με ασφάλεια.
Οι οδηγίες. Αφού ανέλυσε αμφότερα τα επεισόδια, η Βoeing εξέδωσε μια σειρά οδηγιών τις οποίες πρέπει να ακολουθούν οι πιλότοι αν αντιμετωπίσουν παρόμοιο πρόβλημα. Όμως το ΝΤSΒ επέκρινε την αντιμετώπιση αυτή, επισημαίνοντας πως η μόνη αποδεκτή λύση θα ήταν να σχεδιάσει η Rolls-Royce έναν νέο ανταλλάκτη θερμότητας καυσίμου/ελαίου, που να μην επηρεάζεται από τον πάγο. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε πως ο επανασχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη και τα νέα εξαρτήματα θα είναι έτοιμα για εγκατάσταση μόνο στις αρχές του επόμενου χρόνου. Έως τότε, οι πιλότοι των Βoeing 777 που χρησιμοποιούν τους κινητήρες με το ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να βασίζονται στις οδηγίες τις οποίες εξέδωσε η Βoeing.
Το αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ΝΤSΒ) εξέδωσε «επείγουσα σύσταση ασφαλείας», στην οποία αναφέρει ότι υπάρχει «μεγάλη πιθανότητα να συμβεί κάτι παρόμοιο» και ζήτησε από τη RollsRoyce να ξανασχεδιάσει το ελαττωματικό εξάρτημα.
Το πρόβλημα αφορά περισσότερα από 220 αεροπλάνα Βoeing 777, τα οποία φέρουν κινητήρες Rolls-Royce της σειράς Τrent 800. Η Βritish Αirways, η Singapore Αirlines, η Αmerican Αirlines, η Delta Αirlines είναι μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που έχουν στον στόλο τους Βoeing 777 με κινητήρες Rolls-Royce. Οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, αντίθετα, δεν διαθέτουν τέτοια αεροσκάφη.
Οι συστάσεις του ΝΤSΒ διατυπώθηκαν έπειτα από τη διερεύνηση δύο χωριστών επεισοδίων, κατά τα οποία κινητήρες αεροπλάνων Βoeing 777 παρουσίασαν πλήρη απώλεια ισχύος σε κινητήρες τους επειδή η συσσώρευση πάγου στον ανταλλάκτη θερμότητας καυσίμου/ελαίου (fuel/oil heat exchanger, FΟΗΕ) περιόρισε τη ροή του καυσίμου. Οι κινητήρες σταμάτησαν και το πρόβλημα θα μπορούσε να κάνει το αεροπλάνο να πέσει, αν δεν διορθωνόταν γρήγορα.
Τα επεισόδια. Το πρώτο επεισόδιο συνέβη στις 17 Ιανουαρίου 2008, όταν ένα Βoeing 777 της Βritish Αirways με 152 επιβαίνοντες έχασε την ισχύ και των δύο κινητήρων του κατά την τελική προσέγγισή του στο αεροδρόμιο του Χίθροου και έκανε προσγείωση ανάγκης προτού φτάσει στον διάδρομο, χάνοντας μεγάλο τμήμα του συστήματος προσγείωσής του. Ένας επιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά και 12 ελαφρά.
Το δεύτερο επεισόδιο, στις 26 Νοεμβρίου, αφορούσε ένα Βoeing 777 της Delta Αirlines που εκτελούσε πτήση από τη Σαγκάη στην Ατλάντα με 247 επιβαίνοντες. Ο πιλότος ανέφερε απώλεια της ισχύος του ενός κινητήρα πάνω από τη Μοντάνα, όμως κατάφερε να διορθώσει το πρόβλημα και να προσγειώσει το αεροπλάνο με ασφάλεια.
Οι οδηγίες. Αφού ανέλυσε αμφότερα τα επεισόδια, η Βoeing εξέδωσε μια σειρά οδηγιών τις οποίες πρέπει να ακολουθούν οι πιλότοι αν αντιμετωπίσουν παρόμοιο πρόβλημα. Όμως το ΝΤSΒ επέκρινε την αντιμετώπιση αυτή, επισημαίνοντας πως η μόνη αποδεκτή λύση θα ήταν να σχεδιάσει η Rolls-Royce έναν νέο ανταλλάκτη θερμότητας καυσίμου/ελαίου, που να μην επηρεάζεται από τον πάγο. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε πως ο επανασχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη και τα νέα εξαρτήματα θα είναι έτοιμα για εγκατάσταση μόνο στις αρχές του επόμενου χρόνου. Έως τότε, οι πιλότοι των Βoeing 777 που χρησιμοποιούν τους κινητήρες με το ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να βασίζονται στις οδηγίες τις οποίες εξέδωσε η Βoeing.