Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.977
- Likes
- 52.469
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Είνια δύσκολο να βάλεις ένα στάνταρ. Ακόμη και το ίδιο άτομο μπορεί σε διαφορετικές περιστάσεις να αναζητά άλλα πράγματα. Αν πάω με την κοπέλα μου στη Segovia δε θέλω να μέινω στο ίδιο κατάλυμα που θα καταλήξω κάνοντας backpacking στην Ταγγέρη.
Υπάρχουν φορές που να έχω ντους (και ζεστό νερό καμιά φορά) είναι επιθυμητό, κι άλλες όχι. Έτσι κι αλλιώς, συνήθως δεν περνάω πάνω από 5 λεπτά ξύπνιος στο κατάλυμα, γυρίζω το βράδι και πέφτω για ύπνο. Αφού δε θα το δω που δε θα το δω το δωμάτιο, δε με πολυενδιαφέρει πόσο άνετο θα είναι. Από εκεί και πέρα βασικό πράγμα είναι και η αναλογία κόστους/ποιότητας, το να μη νιώθεις δηλαδή ότι σε εξαπάτησαν. Προτιμώ κάποιο κατάλυμα που να επιτρέπει την επαφή με ντόπιους, τα hostel και τα ξενοδοχεία συνήθως σε απομονώνουν, ενώ η φιλοξενία σε μια ντόπια οικογένεια (όπου είναι δυνατόν αυτό) είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Αλλά γενικώς το κατάλυμα είναι από τις πιο αδιάφορες παραμέτρους του ταξιδιού για μένα. Υπάρχουν βέβαια κι εξαιρέσεις.
Στην Ιαπωνία νοικιάσαμε κάπου μια παραδοσιακή βίλα κι ήταν πολύ ενδιαφέρον, στην Τανζανία έμεινα πέντε μέρες σε μια καλύβα με Μασάι στο Rift Valley τέσσερεις ώρες περπάτημα από τον κοντινότερο "πολιτισμό", στην Ταϋλάνδη κοιμήθηκα σε τηλεφωνικό θάλαμο, στην έρημο πολλές φορές σε διάφορες χώρες, στο Εκουαδόρ σε αστυνομικό τμήμα, στα αεροδρόμια άπειρες φορές (της Αβάνας το έχω κάνει σπίτι, μέχρι και πού έχει καθίσματα χωρίς χερούλια ξέρω να σας πω), στον Παναμά σε καλύβες σε ερημικό νησί και σε παραλία με Ινδιάνους, στην Αιθιοπία σε "σπίτι" φύλαρχου κλπ. Κάθε ένα έχει τη γλύκα του, τα συν και τα πλην. Θυμάμαι μια φορά στην Κούβα που ξύπνησα και ο συνταξιδιώτης μου χοροπηδούσε τσιρίζοντας δείχνοντας κάτι πάνω μου, πραγματική ιστορία. Μόλις κατάλαβα ότι ήταν μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ τριχωτή αράχνη πετάχτηκα πάνω σαν ελατήριο... έσκασε μύτη η αγρότισσα που θορυβήθηκε από τις φωνές και τη σκότωσε όλο ψυχραιμία μέσα σε δευτερόλεπτα με τη σκούπα της, αφού μας είπε πως το δάγκωμά της μπορεί να προκαλέσει μεγάλη μόλυνησ, αλλά δε μπορούσε να σταματήσει να χαχανίζει για τη "γυναικουλίστικη" αντίδρασή μας. "Είστε και κοτζάμ μαντράχαλοι, τρομάρα σας"...
Στη Δανία μια φορά κοιμηθήκαμε σε μια βάρκα. Μέχρι κάποια ώρα ήταν ωραία στην παραλία, μετά έκανε κρύο και τουρτουρίζαμε, οπότε παραβιάσαμε την πόρτα μιας βάρκας στην αμμουδία και μπήκαμε να κοιμηθούμε μέσα. Το πρωί ανοίγει η πόρτα, ξεπροβάλλει το κεφάλι μιας κυρίας που με το που μας είδε απομακρύνθηκε. Εγώ κοιμόμουν, αλλά η τότε κοπέλα μου που την είδε πανικοβλήθηκε και φώναζε να βρούμε τα ρούχα μας και να φύγουμε πριν έρθει η αστυνομία. Μέχρι να σηκωθώ εγώ, είχε επιστρέψει η Δανέζα κυρία, με ένα καλάθι γεμάτο ψωμάκια, σπιτικές μαρμελάδες, τσάι, καφέ και κουλουράκια. "Όταν τελειώσετε, φέρτε το σας παρακαλώ στο σπίτι μου" μας είπε κι έδειξε ένα σπίτι που ήταν τόσο μακριά που ίσα φαινόταν. Η γυναίκα είχε περπατήσει 20 + 20 λεπτά για να φέρει πρωινό σε κάτι άγνωστους που διέρρηξαν τη βάρκα της, απλά και μόνο για της φανήκαμε "χαριτωμένο ζευγαράκι". Από τα θετικά που συμβαίνουν όταν κοιμάσαι όπου λάχει. Από τα αρνητικά, το σχεδόν κρυοπάγημα που κοντέψαμε να πάθουμε με ένα φίλο όταν αποφασίσαμε να κοιμηθούμε μέσα στο Μάτσου Πίτσου, κρυφά από τους φρουρούς: το πρωί δεν ένιωθα τίποτε από τη γάμπα και κάτω, τα δάχτυλα μου ήταν τελείως ξένο σώμα και η τρομάρα που πήρα δεν αξιζε τον κόπο του να έχεις το Μάτσου Πίτσου στη διάθεσή σου (δε μπορούσα να κινηθώ έτσι κι αλλιώς κι είχε παγώσει και η φωτογραφική μηχανή).
Στην Ινδονησία με ξύπνησαν να μου πούνε ότι...βουλιάζει η μαούνα, έχω κοιμηθεί σε εξωτικά νοσοκομεία (από την Ινδονησία με τις μουσουλμάνες νοσοκόμες να μου κάνουν πρόταση γάμου μέχρι το χάος της Βενεζουέλας), ενώ στο Περού η γερο-ιδιοκτήτρια μου έδειξε ό,τι χειρότερο έχω δει ποτέ σε δωμάτιο λέγοντάς μου πως "κυκλοφορεί ένας αρουραίος...αν τον σκοτώσεις, δεν πληρώνεις τη διαμονή...μου έχει βγει η μέση να το κυνηγάω".
Όπου και να μέινεις, καλά είναι, κι ό,τι σου μένει, εμπειρία είναι. Εμπειρία είναι το παλάτι του μαχαραγιά, εμπειρία και το αστυνομικό τμήμα... Στο τέλος η εμπειρία μένει (το τζακούζι δε θα το πάρουμε στον τάφο μας).
Υπάρχουν φορές που να έχω ντους (και ζεστό νερό καμιά φορά) είναι επιθυμητό, κι άλλες όχι. Έτσι κι αλλιώς, συνήθως δεν περνάω πάνω από 5 λεπτά ξύπνιος στο κατάλυμα, γυρίζω το βράδι και πέφτω για ύπνο. Αφού δε θα το δω που δε θα το δω το δωμάτιο, δε με πολυενδιαφέρει πόσο άνετο θα είναι. Από εκεί και πέρα βασικό πράγμα είναι και η αναλογία κόστους/ποιότητας, το να μη νιώθεις δηλαδή ότι σε εξαπάτησαν. Προτιμώ κάποιο κατάλυμα που να επιτρέπει την επαφή με ντόπιους, τα hostel και τα ξενοδοχεία συνήθως σε απομονώνουν, ενώ η φιλοξενία σε μια ντόπια οικογένεια (όπου είναι δυνατόν αυτό) είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Αλλά γενικώς το κατάλυμα είναι από τις πιο αδιάφορες παραμέτρους του ταξιδιού για μένα. Υπάρχουν βέβαια κι εξαιρέσεις.
Στην Ιαπωνία νοικιάσαμε κάπου μια παραδοσιακή βίλα κι ήταν πολύ ενδιαφέρον, στην Τανζανία έμεινα πέντε μέρες σε μια καλύβα με Μασάι στο Rift Valley τέσσερεις ώρες περπάτημα από τον κοντινότερο "πολιτισμό", στην Ταϋλάνδη κοιμήθηκα σε τηλεφωνικό θάλαμο, στην έρημο πολλές φορές σε διάφορες χώρες, στο Εκουαδόρ σε αστυνομικό τμήμα, στα αεροδρόμια άπειρες φορές (της Αβάνας το έχω κάνει σπίτι, μέχρι και πού έχει καθίσματα χωρίς χερούλια ξέρω να σας πω), στον Παναμά σε καλύβες σε ερημικό νησί και σε παραλία με Ινδιάνους, στην Αιθιοπία σε "σπίτι" φύλαρχου κλπ. Κάθε ένα έχει τη γλύκα του, τα συν και τα πλην. Θυμάμαι μια φορά στην Κούβα που ξύπνησα και ο συνταξιδιώτης μου χοροπηδούσε τσιρίζοντας δείχνοντας κάτι πάνω μου, πραγματική ιστορία. Μόλις κατάλαβα ότι ήταν μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ τριχωτή αράχνη πετάχτηκα πάνω σαν ελατήριο... έσκασε μύτη η αγρότισσα που θορυβήθηκε από τις φωνές και τη σκότωσε όλο ψυχραιμία μέσα σε δευτερόλεπτα με τη σκούπα της, αφού μας είπε πως το δάγκωμά της μπορεί να προκαλέσει μεγάλη μόλυνησ, αλλά δε μπορούσε να σταματήσει να χαχανίζει για τη "γυναικουλίστικη" αντίδρασή μας. "Είστε και κοτζάμ μαντράχαλοι, τρομάρα σας"...
Στη Δανία μια φορά κοιμηθήκαμε σε μια βάρκα. Μέχρι κάποια ώρα ήταν ωραία στην παραλία, μετά έκανε κρύο και τουρτουρίζαμε, οπότε παραβιάσαμε την πόρτα μιας βάρκας στην αμμουδία και μπήκαμε να κοιμηθούμε μέσα. Το πρωί ανοίγει η πόρτα, ξεπροβάλλει το κεφάλι μιας κυρίας που με το που μας είδε απομακρύνθηκε. Εγώ κοιμόμουν, αλλά η τότε κοπέλα μου που την είδε πανικοβλήθηκε και φώναζε να βρούμε τα ρούχα μας και να φύγουμε πριν έρθει η αστυνομία. Μέχρι να σηκωθώ εγώ, είχε επιστρέψει η Δανέζα κυρία, με ένα καλάθι γεμάτο ψωμάκια, σπιτικές μαρμελάδες, τσάι, καφέ και κουλουράκια. "Όταν τελειώσετε, φέρτε το σας παρακαλώ στο σπίτι μου" μας είπε κι έδειξε ένα σπίτι που ήταν τόσο μακριά που ίσα φαινόταν. Η γυναίκα είχε περπατήσει 20 + 20 λεπτά για να φέρει πρωινό σε κάτι άγνωστους που διέρρηξαν τη βάρκα της, απλά και μόνο για της φανήκαμε "χαριτωμένο ζευγαράκι". Από τα θετικά που συμβαίνουν όταν κοιμάσαι όπου λάχει. Από τα αρνητικά, το σχεδόν κρυοπάγημα που κοντέψαμε να πάθουμε με ένα φίλο όταν αποφασίσαμε να κοιμηθούμε μέσα στο Μάτσου Πίτσου, κρυφά από τους φρουρούς: το πρωί δεν ένιωθα τίποτε από τη γάμπα και κάτω, τα δάχτυλα μου ήταν τελείως ξένο σώμα και η τρομάρα που πήρα δεν αξιζε τον κόπο του να έχεις το Μάτσου Πίτσου στη διάθεσή σου (δε μπορούσα να κινηθώ έτσι κι αλλιώς κι είχε παγώσει και η φωτογραφική μηχανή).
Στην Ινδονησία με ξύπνησαν να μου πούνε ότι...βουλιάζει η μαούνα, έχω κοιμηθεί σε εξωτικά νοσοκομεία (από την Ινδονησία με τις μουσουλμάνες νοσοκόμες να μου κάνουν πρόταση γάμου μέχρι το χάος της Βενεζουέλας), ενώ στο Περού η γερο-ιδιοκτήτρια μου έδειξε ό,τι χειρότερο έχω δει ποτέ σε δωμάτιο λέγοντάς μου πως "κυκλοφορεί ένας αρουραίος...αν τον σκοτώσεις, δεν πληρώνεις τη διαμονή...μου έχει βγει η μέση να το κυνηγάω".
Όπου και να μέινεις, καλά είναι, κι ό,τι σου μένει, εμπειρία είναι. Εμπειρία είναι το παλάτι του μαχαραγιά, εμπειρία και το αστυνομικό τμήμα... Στο τέλος η εμπειρία μένει (το τζακούζι δε θα το πάρουμε στον τάφο μας).