StellAnna
Member
- Μηνύματα
- 921
- Likes
- 365
- Επόμενο Ταξίδι
- Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
΄Ισως να φταίει ο παρεξηγημένος φόβος μας, ίσως οι κακές πληροφορίες, το θέμα είναι πως οι περισσότεροι προτιμάμε να επισκεπτόμαστε την Περσία με οργανωμένες εκδρομές.
Παρ΄ όλα αυτά εάν κάποιος επιθυμεί, μπορεί να δει και να κάνει κάποια πράγματα, πέρα από τα τυπικά του πρακτορείου. Πράγματα ενδιαφέροντα και μοναδικά, που θα τον κάνουν να νοιώσει την πραγματική Περσία.
Δεν πρέπει να υπάρχει κανένας φόβος, γιατί η χώρα αυτή είναι απολύτως ασφαλής.
Ας ξεκινήσουμε από το νότο
Σιράζ
http://www.shirazcity.org/English/En%20Shiraz/En%20sightseeing.htm(για γενική εικόνα των σημείων ενδιαφέροντος του Σιράζ)
Τα πρακτορεία συνήθως μας πηγαίνουν στον τάφο/τύμβο του Σααντί, Πέρση ποιητή του 13ου αιώνα και τον τάφο του Xαφέζ, λυρικού ποιητή. Προσθέτουν ακόμα και μια ολιγόωρη επίσκεψη του παζαριού Vakil.
Οι δύο αυτοί τάφοι, βρίσκονται ο ένας κοντά στον άλλο και αρκετά μακριά από το κέντρο της πόλης.
Είναι όμορφα απλά κτίσματα, που περιβάλονται από γλυκούς κήπους.
Εφ΄όσον κάποιος δεν θέλει να επισκεφθεί τους τύμβους, που σε γενικές γραμμές δεν λένε και πολλά πράγματα, μπορεί να προτιμήσει το Naranijestan-e Ghavam, το οποίο είναι μέρος του συμπλέγματος Ghyavam. ΄Ηταν η κατοικία του κυβερνήτη της αυλής των Fars,(*) κατά τη διάρκεια της περιόδου των Qajar και το εσωτερικό του είναι περίσσειας ομορφιάς, όπως άλλωστε και οι κήποι του.
Το σύμπλεγμα αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της Περσικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και υπάγεται στην έδρα Τεχνών και Αρχιτεκτονικής τους Πανεπιστημίου του Σιράζ.
Εάν ο ξεναγός σας δεν μπορεί να αλλάξει την ξενάγηση στους τάφους, με το Ghavam, συνεννοηθείτε με τον ντόπιο ξεναγό ή και με το ξενοδοχείο σας. Μπορείτε να πάρτε ένα ταξί, το οποίο θα σας περιμένει να τελειώσετε την περιήγηση του συμπλέγματος Ghavam και μετά να σας πάει στο παζάρι.
Η Σιράζ έχει αρκετά παζάρια.
Το πρακτορείο θα σας πάει στο μεγαλύτερο, το Vakil και που είναι και το πιο περιεκτικό σε είδη.
Στην νότια άκρη του παζαριού αυτού βρίσκεται η Sara'a-ye Moshir ή Golshan, ένα οκταγωνικό παμπάλαιο κτίριο, με αίθριο και μια λιμνούλα στη μέση. Ολόγυρα πολύ όμορφα μαγαζάκια με παλαιά αντικείμενα. Εκεί βρήκα τις πέτρες για τα κομπολόγια που έψαχνα.
Εάν θέλετε συγκεντρωμένα χειροποίητα και έργα ιρανικής τέχνης που είναι πολύ ιδιαίτερη τεχνοτροπία, θα πάτε στο Bazaar-e Moushir, κι αυτό στο τέλος του Vakil.
Η είσοδος για την αγορά του Vakil είναι δίπλα ακριβώς από το ομόνυμο χαμάμ, επάνω στην πλατεία.
Μερικά πρακτορεία περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους και την Yazd, κέντρο του Ζωροαστρισμού. Εάν όμως το δικό σας πρακτορείο σταματά μόνο στο Σιράζ, ζητείστε από τον ξεναγό σας να σας πάει να δείτε, έτσι για την ιστορία, το μνημείο του Ζωροαστρισμού, που βρίσκεται σε μια συνοικία της πόλης, όχι μακριά από το κέντρο.
Δεν θυμάμαι το όνομά του, ούτε μπορώ να το βρώ, γιατί οι αναφορές στον ζωροαστρισμό, στο διαδίκτυο, δεν είναι και οι πιο προσφιλείς για την χώρα αυτή.
Περσέπολη
Είναι must.
Δαρείος ο Α΄, Ξέρξης, Αρταξέρξης, Δαρείος ο Β΄, όλοι εδώ, ξεπηδούν από τις παιδικές σου γνώσεις και σε προϋπαντίζουν, ενώ εσύ ανεβαίνεις την φημισμένη σκάλα των πρεσβευτών.
Θέλει χαμηλά παπούτσια, χωρίς τακούνια και να μην γλυστράνε, γιατί η όλη περιήγηση γίνεται σε πλακόστρωτα και κρατά πολύ ώρα. Έάν κάνει πολύ ζέστη, μην ντραπείτε οι κυρίες, πάνω από το μαντίλι βάλτε και κανένα καπέλο, γιατί εδώ ο ήλιος δεν αστιεύεται. Πάρτε μαζί σας νερό.
Πασαργάδες
΄Ηταν η πρώτη πρωτεύουσα της περσικής αυτοκρατορίας.
Ελάχιστες αρχαιότητες έχουν διασωθεί.
Εδώ υπάρχει το μαυσωλείο του Κύρου, που υπήρξε και ιδρυτής της πόλης.
Μόνο και μόνο γι΄ αυτό το μνημείο, αξίζει μιαν επίσκεψη.
Είναι στο δρομο σας από Εσφαχάν προς την Περσέπολη και το Σιράζ.
Αντικρίζοντας το μνημείο, είδα τις φωτογραφίες των σχολικών μου βιβλίων να ζωντανεύουν.
Τελικά είναι φοβερό συναίσθημα όταν βλέπεις ότι η ιστορία είναι ορατή πραγματικότητα και όχι μύθος.
Fars(*)
Η περιοχή Pars, (παραφθαρμένο σε Fars -Farsi λέγεται και η περσική γλώσσα- και Pars, Pers ), στα νότια της χώρας, έδωσε το όνομα Περσία την εποχή των Σασσανιδών, όνομα που διαδόθηκε στον λοιπό κόσμο από τους στρατούς του Μ. Αλεξάνδρου.
Το 1959 ο Σάχης αποφάσισε τη διπλή ονομασία της χώρας, ήτοι Ιράν και Περσία.
Η χρήση του ονόματος Ιράν, είναι ουσιαστικά η επαναφορά της πανάρχαιας ονομασίας Αρυάναμ. Η λέξη "Αρυανάμ" είναι η αρχαία εκδοχή του Ιράν και η αρχαία γενική πληθυντικού που σημαίνει(γη) των Αρίων.
Παρ΄ όλα αυτά εάν κάποιος επιθυμεί, μπορεί να δει και να κάνει κάποια πράγματα, πέρα από τα τυπικά του πρακτορείου. Πράγματα ενδιαφέροντα και μοναδικά, που θα τον κάνουν να νοιώσει την πραγματική Περσία.
Δεν πρέπει να υπάρχει κανένας φόβος, γιατί η χώρα αυτή είναι απολύτως ασφαλής.
Ας ξεκινήσουμε από το νότο
Σιράζ
http://www.shirazcity.org/English/En%20Shiraz/En%20sightseeing.htm(για γενική εικόνα των σημείων ενδιαφέροντος του Σιράζ)
Τα πρακτορεία συνήθως μας πηγαίνουν στον τάφο/τύμβο του Σααντί, Πέρση ποιητή του 13ου αιώνα και τον τάφο του Xαφέζ, λυρικού ποιητή. Προσθέτουν ακόμα και μια ολιγόωρη επίσκεψη του παζαριού Vakil.
Οι δύο αυτοί τάφοι, βρίσκονται ο ένας κοντά στον άλλο και αρκετά μακριά από το κέντρο της πόλης.
Είναι όμορφα απλά κτίσματα, που περιβάλονται από γλυκούς κήπους.
Εφ΄όσον κάποιος δεν θέλει να επισκεφθεί τους τύμβους, που σε γενικές γραμμές δεν λένε και πολλά πράγματα, μπορεί να προτιμήσει το Naranijestan-e Ghavam, το οποίο είναι μέρος του συμπλέγματος Ghyavam. ΄Ηταν η κατοικία του κυβερνήτη της αυλής των Fars,(*) κατά τη διάρκεια της περιόδου των Qajar και το εσωτερικό του είναι περίσσειας ομορφιάς, όπως άλλωστε και οι κήποι του.
Το σύμπλεγμα αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της Περσικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και υπάγεται στην έδρα Τεχνών και Αρχιτεκτονικής τους Πανεπιστημίου του Σιράζ.
Εάν ο ξεναγός σας δεν μπορεί να αλλάξει την ξενάγηση στους τάφους, με το Ghavam, συνεννοηθείτε με τον ντόπιο ξεναγό ή και με το ξενοδοχείο σας. Μπορείτε να πάρτε ένα ταξί, το οποίο θα σας περιμένει να τελειώσετε την περιήγηση του συμπλέγματος Ghavam και μετά να σας πάει στο παζάρι.
Η Σιράζ έχει αρκετά παζάρια.
Το πρακτορείο θα σας πάει στο μεγαλύτερο, το Vakil και που είναι και το πιο περιεκτικό σε είδη.
Στην νότια άκρη του παζαριού αυτού βρίσκεται η Sara'a-ye Moshir ή Golshan, ένα οκταγωνικό παμπάλαιο κτίριο, με αίθριο και μια λιμνούλα στη μέση. Ολόγυρα πολύ όμορφα μαγαζάκια με παλαιά αντικείμενα. Εκεί βρήκα τις πέτρες για τα κομπολόγια που έψαχνα.
Εάν θέλετε συγκεντρωμένα χειροποίητα και έργα ιρανικής τέχνης που είναι πολύ ιδιαίτερη τεχνοτροπία, θα πάτε στο Bazaar-e Moushir, κι αυτό στο τέλος του Vakil.
Η είσοδος για την αγορά του Vakil είναι δίπλα ακριβώς από το ομόνυμο χαμάμ, επάνω στην πλατεία.
Μερικά πρακτορεία περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους και την Yazd, κέντρο του Ζωροαστρισμού. Εάν όμως το δικό σας πρακτορείο σταματά μόνο στο Σιράζ, ζητείστε από τον ξεναγό σας να σας πάει να δείτε, έτσι για την ιστορία, το μνημείο του Ζωροαστρισμού, που βρίσκεται σε μια συνοικία της πόλης, όχι μακριά από το κέντρο.
Δεν θυμάμαι το όνομά του, ούτε μπορώ να το βρώ, γιατί οι αναφορές στον ζωροαστρισμό, στο διαδίκτυο, δεν είναι και οι πιο προσφιλείς για την χώρα αυτή.
Περσέπολη
Είναι must.
Δαρείος ο Α΄, Ξέρξης, Αρταξέρξης, Δαρείος ο Β΄, όλοι εδώ, ξεπηδούν από τις παιδικές σου γνώσεις και σε προϋπαντίζουν, ενώ εσύ ανεβαίνεις την φημισμένη σκάλα των πρεσβευτών.
Θέλει χαμηλά παπούτσια, χωρίς τακούνια και να μην γλυστράνε, γιατί η όλη περιήγηση γίνεται σε πλακόστρωτα και κρατά πολύ ώρα. Έάν κάνει πολύ ζέστη, μην ντραπείτε οι κυρίες, πάνω από το μαντίλι βάλτε και κανένα καπέλο, γιατί εδώ ο ήλιος δεν αστιεύεται. Πάρτε μαζί σας νερό.
Πασαργάδες
΄Ηταν η πρώτη πρωτεύουσα της περσικής αυτοκρατορίας.
Ελάχιστες αρχαιότητες έχουν διασωθεί.
Εδώ υπάρχει το μαυσωλείο του Κύρου, που υπήρξε και ιδρυτής της πόλης.
Μόνο και μόνο γι΄ αυτό το μνημείο, αξίζει μιαν επίσκεψη.
Είναι στο δρομο σας από Εσφαχάν προς την Περσέπολη και το Σιράζ.
Αντικρίζοντας το μνημείο, είδα τις φωτογραφίες των σχολικών μου βιβλίων να ζωντανεύουν.
Τελικά είναι φοβερό συναίσθημα όταν βλέπεις ότι η ιστορία είναι ορατή πραγματικότητα και όχι μύθος.
Fars(*)
Η περιοχή Pars, (παραφθαρμένο σε Fars -Farsi λέγεται και η περσική γλώσσα- και Pars, Pers ), στα νότια της χώρας, έδωσε το όνομα Περσία την εποχή των Σασσανιδών, όνομα που διαδόθηκε στον λοιπό κόσμο από τους στρατούς του Μ. Αλεξάνδρου.
Το 1959 ο Σάχης αποφάσισε τη διπλή ονομασία της χώρας, ήτοι Ιράν και Περσία.
Η χρήση του ονόματος Ιράν, είναι ουσιαστικά η επαναφορά της πανάρχαιας ονομασίας Αρυάναμ. Η λέξη "Αρυανάμ" είναι η αρχαία εκδοχή του Ιράν και η αρχαία γενική πληθυντικού που σημαίνει(γη) των Αρίων.