psilos3
Member
- Μηνύματα
- 6.649
- Likes
- 51.326
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ο μεγάλος & απρόβλεπτος σχεδιασμός της εκδρομής
- Μια τετραετία μετά…
- Νησιά & ποτά, τι πιο σύνηθες!
- Έχει όαση το Περού;
- Ώρα για βουνά
- Από νωρίς, με την αντάρα
- Η συνέχεια στην Sacred Valley
- Ollantaytambo για λίγο ακόμη
- Ξεκινώντας για το θαύμα
- Machu Picchu μέρος 2ο κι αλλαγή πόλης
- Cuzco, απ’ την αρχή ως τη βροχή
- Η αναζήτηση συνεχίζεται
- Centro Historico και πέριξ
- Ως την τελευταία νύχτα στις Άνδεις
- Εκδρομή στην Ιερή Κοιλάδα
- Μυθική πόλη για λίγο ακόμα & επιστροφή στην πρωτεύουσα
- Το ιστορικό κέντρο της Λίμα
- Μέχρι να φτάσει το βράδυ
- Τι, αυτό ήταν όλο κι όλο;
- Απολογισμός & συμπεράσματα 🇵🇪
Centro Historico και πέριξ
Ήταν φανερό πως δίχως να στερούμαστε κάτι από την εκδρομή -στην οποία εις γνώση μας έτσι κι αλλιώς ήταν αδύνατο να προλάβουμε τα πάντα- είχαμε ρίξει λίγο ρυθμούς, αποφασίζοντας ν’ αφιερώσουμε και τη συγκεκριμένη μέρα στο Cusco.
Έτσι αφού φάγαμε το εξαιρετικό πρωινό μας για άλλη μια μέρα πεταχτήκαμε στη διπλανή αγορά του San Pedro, που βρισκόταν λίγα μόνο μέτρα μακριά. Αρχικά περιηγηθήκαμε στις εξωτερικές τέντες:
Στη συνέχεια περάσαμε την είσοδο της πολυσύχναστης σκεπαστής αγοράς με τους ιδιαίτερα φορτωμένους πάγκους από τους οποίους θα κάναμε κι εμείς τα ψώνια μας:
Όπως είναι λογικό σταθήκαμε στα εξαιρετικά τοπικά προϊόντα, όπως τσάι κόκας, σοκολάτες με μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο, αρωματικό καφέ, αλάτι από τις αλυκές με διάφορες γεύσεις, καραμέλες κόκας και πολλά άλλα:
Κάθε αγορά βέβαια που σέβεται τον εαυτό της έτσι και αυτή διέθετε αρκετά καταστήματα παρασκευής και σερβιρίσματος φαγητού, στα οποία αν και νωρίς γινόταν ήδη προσκύνημα:
Βγήκαμε φορτωμένοι σακούλες από τα αρκετά ψώνια που κάναμε και κατευθυνθήκαμε στο χόστελ προκειμένου να τις αφήσουμε για να συνεχίσουμε το δρόμο μας και το πρόγραμμα της ημέρας:
Είχα επιλέξει μια ξεχωριστή διαδρομή αυτή τη φορά προς το κέντρο, κάτω από τη συνηθισμένη που ακολουθούσαμε τις προηγούμενες ημέρες προκειμένου να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε απ’ την πόλη που -ας γίνω ξανά γραφικός- ούτε σ’ εκείνη την περιοχή στερείται ομορφιάς:
Γι’ άλλη μια μέρα προχωρούσαμε ανάμεσα στα εναπομείναντα τείχη των Ινκάς, φτάνοντας στον ακάλυπτο χώρο πίσω ακριβώς από την εκκλησία de la compañía, με τα Λάμα να ξεκουράζονται από τη σκλαβιά τους:
Κάπου εκεί ήταν που ένιωσα έναν οξύ πόνο στο δεξί προσαγωγό, ενθύμιο που κουβαλάω πάνω μου απ’ το 2019, γεγονός που μου δυσχέραινε προς ώρας την πορεία μου καθώς δεν ήμουν σε φάση για περπάτημα. Πονούσα...
Με το γιατρικό που ονομάζεται Cerveza Cusqueña να κάνει τελικά το θαύμα του συνεχίσαμε το πρόγραμμα μας προχωρώντας στην πιο διάσημη ίσως λεωφόρο του Cusco, με το όνομα «Avenida El Sol» ή του ήλιου όπως θα λέγαμε στα Ελληνικά, μιας κι εκεί βρισκόταν το επόμενο αξιοθέατο που είχαμε κατά νου:
Βλέποντας τις εξαιρετικές τοιχογραφίες ανεβήκαμε τη μικρή ανηφόρα που οδηγούσε στην είσοδο του σπουδαίου ναού και μουσειακού συγκροτήματος:
Αφού εκδώσαμε το εισιτήριο κόστους 15 soles κατ΄ άτομο προχωρήσαμε στα ενδότερα του ιστορικού σημείου, διαβάζοντας αρχικά τις περιγραφές μιας και υπήρχαν και στην αγγλική γλώσσα, με τις εικόνες των σπουδαίων αρχιτεκτονικών σημείων να ξεκινούν σχεδόν αμέσως:
Ο «χρυσός ναός» ή Qorikancha όπως λέγεται επισήμως στη γλώσσα των Κετσούα, αποτελεί τον πιο σημαντικό ναό της αυτοκρατορίας των Ινκάς και δείγμα για άλλη μια φορά της σπουδαίας αρχιτεκτονικής τους, μιας και ήταν δομημένος από τους χαρακτηριστικούς λίθους οικοδόμησης που συναντάμε ευρύτερα στην περιοχή:
Ο ναός του ήλιου εμπλουτίστηκε επί αυτοκρατορίας Pachakutiq Inca με πολύτιμα μέταλλα όπως ασήμι και χρυσό, κι εκτός από λατρευτικό ναό μιας και ο αρχιερέας τον χρησιμοποιούσε σαν οίκο του, ήταν και σημαντικός χώρος μελέτης και παρατήρησης αστρονομικών φαινομένων, κάτι που εξηγείται πολύ ωραία κατά την περιήγηση από τμήμα σε τμήμα, με το σημερινό τελείωμα του να αφορά ακόμα ένα καθεδρικό ναό. Έτσι κι αλλιώς οι Ισπανοί χρησιμοποίησαν πολλά υλικά από το ναό του ήλιου για την κατασκευή αντίστοιχων καθεδρικών:
Πολύ όμορφοι και προσεγμένοι είναι και οι εξωτερικοί χώροι με τους κήπους, προσφέροντας ευρεία θέα προς την παλιά και την πιο σύγχρονη πόλη του Κούσκο:
Σ' αυτήν θα ξαναβγαίναμε κι εμείς σε λίγα λεπτά…
Ήταν φανερό πως δίχως να στερούμαστε κάτι από την εκδρομή -στην οποία εις γνώση μας έτσι κι αλλιώς ήταν αδύνατο να προλάβουμε τα πάντα- είχαμε ρίξει λίγο ρυθμούς, αποφασίζοντας ν’ αφιερώσουμε και τη συγκεκριμένη μέρα στο Cusco.
Έτσι αφού φάγαμε το εξαιρετικό πρωινό μας για άλλη μια μέρα πεταχτήκαμε στη διπλανή αγορά του San Pedro, που βρισκόταν λίγα μόνο μέτρα μακριά. Αρχικά περιηγηθήκαμε στις εξωτερικές τέντες:
Στη συνέχεια περάσαμε την είσοδο της πολυσύχναστης σκεπαστής αγοράς με τους ιδιαίτερα φορτωμένους πάγκους από τους οποίους θα κάναμε κι εμείς τα ψώνια μας:
Όπως είναι λογικό σταθήκαμε στα εξαιρετικά τοπικά προϊόντα, όπως τσάι κόκας, σοκολάτες με μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο, αρωματικό καφέ, αλάτι από τις αλυκές με διάφορες γεύσεις, καραμέλες κόκας και πολλά άλλα:
Κάθε αγορά βέβαια που σέβεται τον εαυτό της έτσι και αυτή διέθετε αρκετά καταστήματα παρασκευής και σερβιρίσματος φαγητού, στα οποία αν και νωρίς γινόταν ήδη προσκύνημα:
Βγήκαμε φορτωμένοι σακούλες από τα αρκετά ψώνια που κάναμε και κατευθυνθήκαμε στο χόστελ προκειμένου να τις αφήσουμε για να συνεχίσουμε το δρόμο μας και το πρόγραμμα της ημέρας:
Είχα επιλέξει μια ξεχωριστή διαδρομή αυτή τη φορά προς το κέντρο, κάτω από τη συνηθισμένη που ακολουθούσαμε τις προηγούμενες ημέρες προκειμένου να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε απ’ την πόλη που -ας γίνω ξανά γραφικός- ούτε σ’ εκείνη την περιοχή στερείται ομορφιάς:
Γι’ άλλη μια μέρα προχωρούσαμε ανάμεσα στα εναπομείναντα τείχη των Ινκάς, φτάνοντας στον ακάλυπτο χώρο πίσω ακριβώς από την εκκλησία de la compañía, με τα Λάμα να ξεκουράζονται από τη σκλαβιά τους:
Κάπου εκεί ήταν που ένιωσα έναν οξύ πόνο στο δεξί προσαγωγό, ενθύμιο που κουβαλάω πάνω μου απ’ το 2019, γεγονός που μου δυσχέραινε προς ώρας την πορεία μου καθώς δεν ήμουν σε φάση για περπάτημα. Πονούσα...
- Νίκο πρέπει να κάνουμε μια μικρή στάση, δε μπορώ να κάνω βήμα, ευκαιρία ν’ ανεβούμε μέχρι την πάμπ μιας και είμαστε ήδη στην Plaza de Armas αν και είναι νωρίς
- Αχ τι κρίμα, δε θέλω
Με το γιατρικό που ονομάζεται Cerveza Cusqueña να κάνει τελικά το θαύμα του συνεχίσαμε το πρόγραμμα μας προχωρώντας στην πιο διάσημη ίσως λεωφόρο του Cusco, με το όνομα «Avenida El Sol» ή του ήλιου όπως θα λέγαμε στα Ελληνικά, μιας κι εκεί βρισκόταν το επόμενο αξιοθέατο που είχαμε κατά νου:
Βλέποντας τις εξαιρετικές τοιχογραφίες ανεβήκαμε τη μικρή ανηφόρα που οδηγούσε στην είσοδο του σπουδαίου ναού και μουσειακού συγκροτήματος:
Αφού εκδώσαμε το εισιτήριο κόστους 15 soles κατ΄ άτομο προχωρήσαμε στα ενδότερα του ιστορικού σημείου, διαβάζοντας αρχικά τις περιγραφές μιας και υπήρχαν και στην αγγλική γλώσσα, με τις εικόνες των σπουδαίων αρχιτεκτονικών σημείων να ξεκινούν σχεδόν αμέσως:
Ο «χρυσός ναός» ή Qorikancha όπως λέγεται επισήμως στη γλώσσα των Κετσούα, αποτελεί τον πιο σημαντικό ναό της αυτοκρατορίας των Ινκάς και δείγμα για άλλη μια φορά της σπουδαίας αρχιτεκτονικής τους, μιας και ήταν δομημένος από τους χαρακτηριστικούς λίθους οικοδόμησης που συναντάμε ευρύτερα στην περιοχή:
Ο ναός του ήλιου εμπλουτίστηκε επί αυτοκρατορίας Pachakutiq Inca με πολύτιμα μέταλλα όπως ασήμι και χρυσό, κι εκτός από λατρευτικό ναό μιας και ο αρχιερέας τον χρησιμοποιούσε σαν οίκο του, ήταν και σημαντικός χώρος μελέτης και παρατήρησης αστρονομικών φαινομένων, κάτι που εξηγείται πολύ ωραία κατά την περιήγηση από τμήμα σε τμήμα, με το σημερινό τελείωμα του να αφορά ακόμα ένα καθεδρικό ναό. Έτσι κι αλλιώς οι Ισπανοί χρησιμοποίησαν πολλά υλικά από το ναό του ήλιου για την κατασκευή αντίστοιχων καθεδρικών:
Πολύ όμορφοι και προσεγμένοι είναι και οι εξωτερικοί χώροι με τους κήπους, προσφέροντας ευρεία θέα προς την παλιά και την πιο σύγχρονη πόλη του Κούσκο:
Σ' αυτήν θα ξαναβγαίναμε κι εμείς σε λίγα λεπτά…
Last edited: