Περού Περού τέσσερα χρόνια αργότερα, ή αλλιώς «Ο επιμένων νικά»

psilos3

Member
Μηνύματα
6.649
Likes
51.327
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

Cuzco, απ’ την αρχή ως τη βροχή


Βαρύ κι ασήκωτο το πρώτο πρωινό ξύπνημα στο Κούσκο, με το πολύ ωραίο πρόγευμα όμως με καφέ, τσάι, αυγά, αβοκάντο και φρέσκα φρούτα στον τελευταίο όροφο του χόστελ έχοντας θέα τις σκεπές της πόλης να μας δίνει το απαραίτητο έναυσμα:


DSC_0429a.jpg



Σκοπός μας ήταν να κινηθούμε εντός πόλεως την ημέρα αυτή, ξεκινώντας αρχικά από τη Sta. Clara. Σχεδόν απέναντι από το μέρος διαμονής μας ήταν η καθολική εκκλησία του San Pedro, ένα από τα κτίσματα που κατέταξαν το κέντρο του Κούσκο ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco. Ομοίως και η εκκλησία/μοναστήρι Santa Clara που μπορεί να συναντήσει κανείς λίγα μόνο μέτρα στην ίδια ευθεία:


DSC_0429b.JPG



DSC_0432.JPG



Η τουριστική κίνηση ήταν έντονη, με τα αξιοθέατα να διαδέχονται το ένα το άλλο, όπως καλή ώρα η Plaza San Francisco που φτάσαμε κι εμείς, με ακόμη μια εκκλησία και το ομώνυμο μουσείο. Η προτομή του Μπολιβάρ δε μπορεί να αποτελεί έκπληξη, στη Λατινική Αμερική βρισκόμαστε:


DSC_0438.JPG



DSC_0446.JPG



Θαρρώ πως θα ‘χετε αρχίσει ήδη ν’ αντιλαμβάνεστε για πόσο όμορφο μέρος μιλάμε, μέρος που δε ξέρεις πραγματικά ποιο δρόμο ν’ ακολουθήσεις και να φωτογραφήσεις:


DSC_0452.JPG



DSC_0459.JPG



Η διαδρομή μας έβγαλε σε άλλη μια πλατεία που βρισκόταν εκεί κοντά, με το όνομα Plaza Regocijo, η οποία βέβαια συνορεύει με την αμέσως μεγαλύτερη:


DSC_0456.JPG



DSC_0458.JPG



Η Plaza de Armas φάνταζε ακόμη ωραιότερη στα μάτια μας με το ηλιακό φως. Η σημαντικότερη πλατεία του Κούσκο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο από τον 16ο αιώνα, πριν την κατάκτηση από τους Ισπανούς που έφερε και τους καθεδρικούς ναούς όπως είναι λογικό, αποτελώντας χώρο τελετών κατά κύριο λόγο και γιορτών του στρατού των Ίνκας:


DSC_0461.JPG



DSC_0465.JPG



Πολλών ειδών καταστήματα περιβάλλουν την πλατεία, με τα καφέ, τα εστιατόρια και όπως είναι γνωστό τα κοσμηματοπωλεία μαζί με τα είδη αναμνηστικών, αλλά και τους δύο τεράστιους ναούς φυσικά να ‘χουν τον πρώτο λόγο. Σε περίοπτη θέση στο κέντρο βρίσκεται και το χρυσό άγαλμα του Pachacuti, ηγεμόνα του βασιλείου του Κούσκο και αυτοκράτορα των Ίνκας μεταγενέστερα:


DSC_0468.JPG



DSC_0472.JPG



Ευτυχώς ήταν νωρίς ακόμα, διότι παρόλο που είχαμε ένα βασικό πλάνο για την ημέρα δε μπορούσαμε να σταματήσουμε την περιήγηση μας στο ιστορικό κέντρο και την πλατεία:


DSC_0474.JPG



DSC_0477.JPG



Θαυμάστε την απίστευτη λεπτομέρεια στην ιστορική εκκλησία των Ιησουϊτών «de la Compañía de Jesús» χτισμένη και αυτή πάνω σε προγενέστερα κτήρια των Ίνκας, ‘όπως και πολλά άλλα βέβαια:


DSC_0479.JPG



DSC_0482.JPG



Ίσως στις παρακάτω φωτογραφίες από τα πολλά δρομάκια που καταλήγουν στο κέντρο να είναι περισσότερο ορατό αυτό που αναφέρω, μιας και η δόμηση των κτηρίων αποδεικνύει του λόγου το αληθές:


DSC_0483.JPG



DSC_0489.JPG



Μέχρι εκείνη την ώρα ο καιρός δεν έδειχνε ανησυχητικά σημάδια πέρα από μια συννεφιά, έτσι αφού τριγυρίσαμε λίγο ακόμη είπαμε να συνεχίσουμε όπως είχαμε αποφασίσει νωρίτερα, ξεκινώντας σιγά την ανηφόρα:


DSC_0493.JPG



DSC_0498.JPG



DSC_0504.JPG



Απρόοπτο πρώτο; Το εντελώς κλειστό για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο «Museo Inka» που αποτελούσε ένα από τα στάνταρντ της επίσκεψης μας στην πόλη. Μεγάλο κρίμα μεν αλλά τι να κάνεις ,πέρα απ’ το να συνεχίσεις τη μικρή ανάβαση απτόητος (σχεδόν) ξεκινώντας ήδη να βλέπεις τις πρώτες εικόνες του Κούσκο από ψηλά:


DSC_0507.JPG



DSC_0511.JPG



Λίγα μόνο μέτρα μακριά από την Plaza de armas και η θέα αρχίζει να επιβεβαιώνει το όλο εγχείρημα. Σιγά το κατόρθωμα θα μου πείτε και υπό άλλες συνθήκες θα είχατε δίκιο, όχι όμως σ’ ένα υψόμετρο 3,5 χιλιάδων μέτρων που το κάθε βήμα στην ανηφόρα κοστίζει σε κόπο κι ανάσες:


DSC_0516.JPG



Φτάσαμε αγκομαχώντας ως το ναό του San Cristobal, που βρίσκεται στην ομώνυμη πλατεία και το σημείο θέασης προς τους γύρω πυκνοκατοικημένους λόφους, με μια στάση για να επανέλθει η αναπνοή στα φυσιολογικά της να είναι άκρως απαραίτητη:


DSC_0521.JPG



DSC_0517.JPG



Κάτι αραιές ψιχάλες που ξεκίνησαν να πέφτουν δε μας πτόησαν ιδιαίτερα, ψάχνοντας αρχικά τον τρόπο να πάμε ως το άγαλμα του Χριστού «Cristo Blanco» που βρίσκεται ψηλότερα με ακόμη καλύτερη θέα, μικρογραφία του αντίστοιχου στο Rio de Janeiro αλλά και τον αρχαιολογικό χώρο «Saqsaywaman» που βρίσκεται δίπλα, παρόλο που ξέραμε ότι και αυτή η ανάβαση θα είχε εξίσου μεγάλο κόπο, ξεκινώντας τη διαδρομή μας από τις γειτονιές της περιοχής που νομίζω είναι περιττό να ξαναμιλήσω για την ομορφιά τους:


DSC_0527.JPG



Πάνω που σχολιάζαμε τη θλιβερή εικόνα με τα ζωάκια προς εκμετάλλευση και ψάχναμε τον δρόμο ώστε να ξεκινήσουμε την ανάβαση, ο καιρός μας φανέρωσε τα σχέδια του για τις επόμενες ώρες με τη βροχή ν’ αρχίσει να χοντραίνει επικίνδυνα. Είχαμε αφήσει και τα αδιάβροχα πόντσο στο δωμάτιο (πανέξυπνο) όχι ότι θα μας έσωζαν σε κάτι βέβαια:


DSC_0531.JPG



DSC_0533.JPG



Η μόνη διέξοδος προς ώρας ήταν να καλυφθούμε, αναζητώντας καταφύγιο στη θαλπωρή κάποιου φιλόξενου σκοτεινού μπαρ, γεγονός που άργησε να γίνει ψάχνοντας με τη βροχή να μας έχει μουσκέψει για άλλη μια φορά στην εκδρομή ως το κόκκαλο. Δε βαριέσαι, πάλι καλά που το «viewhouse resto bar» ήταν ορθάνοιχτο και μας περίμενε, με το βαρέλι της κόκκινης ευτυχώς να μην έχει τελειώσει:


DSC_0540.JPG



DSC_0541.JPG



Φυσικά η βροχή αντί να κοπάζει εντεινόταν όλο και περισσότερο, με μας πλέον να το παίρνουμε απόφαση ότι έχουμε κι άλλες -χαμένες- ώρες υπομονής μπροστά μας. Έτσι ανέβηκα έως το δεύτερο όροφο με την εξαιρετική θέα παρόλη τη μουντάδα της ημέρας προκειμένου να φωτογραφίσω, την ίδια στιγμή που ξεκίνησαν να φτιάχνονται τα πρώτα Pisco Sour. Ε κάπως έπρεπε να περάσει η ώρα:


DSC_0549.JPG



DSC_0550.JPG



  • Σε παίζω κι ένα μπιλιαρδάκι φίλε, το έχουμε καθιερώσει εξάλλου στις τελευταίες εκδρομές


DSC_0551b.jpg


  • Στοίχημα σε κερασμένες μπύρες έτσι;
  • Πάντα!


 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.518
Likes
8.314
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περού τέσσερα χρόνια αργότερα, ή αλλιώς «Ο επιμένων νικά»



Σάββατο 14 Μαρτίου 2020, Castrop - Γερμανία

Μ’ ένα άδειο βλέμμα απορίας στέκομαι στην πλατφόρμα περιμένοντας το τρένο που θα με πάει πίσω στο αεροδρόμιο του Düsseldorf. Έχω κοιμηθεί ελάχιστα, όχι μόνο γιατί δε μπορούσα, αλλά προκειμένου να καταφέρω τελικά στις πέντε τα ξημερώματα να βγάλω γραμμή στην Aegean.
  • Πότε θέλετε να γίνει η αλλαγή του εισιτηρίου σας κύριε;
  • Σήμερα, το συντομότερο δυνατόν για να γυρίσω στη Θεσσαλονίκη
  • Εννοείτε σε λίγες ώρες από τώρα;
  • Μάλιστα αυτό ακριβώς εννοώ, ας προχωρήσουμε στην πληρωμή παρακαλώ μιας και τα συστήματα σας είναι πεσμένα από χθες.
Τα ερωτήματα που στροβιλίζονται μέσα στο κεφάλι μου είναι πολλά κι αναπάντητα, σε μια κατάσταση τουλάχιστον εξωφρενική και σίγουρα πρωτόγνωρη:

View attachment 467260

Τι κάνω εγώ εδώ;
Γιατί δε προσγειώνομαι τέτοια ώρα στη Λίμα όπως ήταν κανονικά να συμβεί;
Τι σημαίνει καραντίνα και ότι τα πάντα είναι κλειστά;
Με το ταξίδι και τα πολλά έξοδα που έγιναν τι κατάληξη θα έχουμε;


Ήταν νωρίς το πρωί της 13ης του Μάρτη όταν οι Ηνωμένες πολιτείες ανακοίνωναν το κλείσιμο των συνόρων όπως ίσως να θυμάστε, με τις εξελίξεις που ακολούθησαν σε κάθε κράτος να είναι απανωτές κι αλυσιδωτές. Λίγες ώρες πριν είχε ανακηρυχθεί κι επισήμως από τον ΠΟΥ η κατάσταση πανδημίας, με τις αεροπορικές πτήσεις όπως είναι λογικό να επηρεάζονται άμεσα.

Εκείνη τη μέρα ξύπνησα στις επτά μετά από επίμονες προσπάθειες του Νίκου να με βρει στο τηλέφωνο ενώ προσπαθούσε παράλληλα να βγάλει μια άκρη εν μέσω παραλογισμού ευρισκόμενος στο αεροδρόμιο Βενιζέλος, γεγονός πρακτικά αδύνατον αυτές τις πρώτες ώρες... Δέκα αναπάντητες, μάλλον δε θα ‘ναι για καλό σκέφτηκα. Δεν ήταν. Άνοιξα ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, κυριότερα όμως το Travelstories που με βοήθησε ακόμα μια φορά σε δύσκολη κατάσταση, καταλήγοντας στο αποτέλεσμα που φαινόταν ήδη αναπόφευκτο.

Το ταξίδι δεν έπρεπε να ξεκινήσει, εγώ ήμουν -ευτυχώς- αποκλεισμένος ακόμη σε ευρωπαϊκό έδαφος και το Περού έμοιαζε μέσα σε λίγες μόνο στιγμές πλέον άπιαστο όνειρο, από σχεδόν πραγματικότητα.



Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, Ιερό βουνό «Machu Picchu»

Τα σύννεφα έχουν σχεδόν διαλυθεί πάνω από τον αρχαιολογικό χώρο με το χαμόγελο να σκάει για πρώτη φορά στο πρόσωπο μου, μετά από τρεις και πλέον ώρες ασύστολου βρισίματος, όχι αδικαιολόγητα. Η βροχή είχε ήδη στεγνώσει δύο φορές στα ρούχα και τα παπούτσια μου από τις έξι το χάραμα, το κρύο εντός τρένου σίγουρα δεν έκανε την κατάσταση καλύτερη, ε μόνο η ομίχλη μας έλειπε. Η τύχη όμως ήταν με το μέρος μας, κάτι που ήδη γνωρίζαμε εκ των προτέρων:

  • Μην ανησυχείς, ο καιρός θα βοηθήσει, μου ‘πε με περίσσιο θράσος ο Περουβιανός ξεναγός.
  • Σου μοιάζει να βοηθάει; Του απάντησα με απορημένο ύφος δυσανασχετώντας.
  • Εμπιστέψου με και δες σε λίγα λεπτά, αποκρίθηκε με βεβαιότητα!
Και να που βρισκόμουν απέναντι σε τούτο δω το μεγαλείο, εκπληρώνοντας ένα μεγάλο ταξιδιωτικό στόχο ετών.

View attachment 467262

Πατούσα με τα πόδια μου το Machu Picchu τέσσερα χρόνια μετά, κάτι που βεβαίως ήθελα χρόνο για να το συνειδητοποιήσω και να αντιληφθώ.
Ήμουν στο Περού ήδη μερικές μέρες και το ζούσα!
Ζούσα το όνειρο μου, που παρόλες τις δυσκολίες και την ασύλληπτη αυτή περίπτωση του 2020 ήταν πλέον γεγονός αδιαπραγμάτευτο, με την όλη αναποδιά να μπαίνει κι επισήμως στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, ως μια κακή παρένθεση. Το κακό ξορκίστηκε όπως έπρεπε…



Σάββατο 29 Ιούνη 2024, Θεσσαλονίκη

Μήνες μετά την εκδρομή και οι εικόνες μαζί με τα συναισθήματα μέσα μου δεν έχουν ακόμη κατασταλάξει. Ήταν βλέπετε τόσα πολλά μέσα στο μικρό αυτό διάστημα που έτσι κι αλλιώς είχαμε στη διάθεση μας που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Θαρρώ πως με τη συγγραφή αυτής εδώ της ιστορίας θα μπουν και τα εναπομείναντα στη θέση τους, βοηθάει πάντα το γράψιμο άλλωστε γι΄ αυτό.

Μια αφήγηση που εν τέλει έγινε πολύ αργότερα απ’ ότι υπολόγιζα, να που όμως η ζωή φέρνει καμιά φορά εμπόδια που ούτε να τα φανταστούμε μπορούμε, εν προκειμένω μια πανδημία που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε. Μια κατάσταση που κόστισε σε όλους ταξιδιωτικά και σε ‘μένα ένα κλικ παραπάνω μιας και είχα ξεκινήσει γυρίζοντας άπραγος.

Δεν έχει νόημα βέβαια να αναφερθώ περισσότερο σ’ εκείνη την κατάσταση. Δεν ωφελεί, δε φέρνει σε κανέναν ευχάριστες αναμνήσεις και στο φινάλε δεν έχει και αξία, μιας και το πρόγραμμα του τότε που θα μπορούσε να τεθεί στη συζήτηση διαφοροποιήθηκε αρκετά και οι συνθήκες παγκοσμίως έχουν αλλάξει πολύ.

View attachment 467261

Πάμε στο σήμερα, στο φρέσκο, στο ταξίδι του 2024. Στο ταξίδι που έγινε τελικά εξαιτίας της επιμονής μας τέσσερα χρόνια αργότερα, κλείνοντας μ’ αυτό τον τρόπο μια μεγάλη εκκρεμότητα που κρατούσε χρόνια. Ένα μικρό βασανάκι που έβγαινε κάθε φορά που συζητούσαμε κι έπεφτε η λέξη «Περού» στην κουβέντα, ένα «αχ» που έλεγα αυθόρμητα όποτε διάβαζα μια είδηση, ένα νέο, ή πολύ περισσότερο μια ιστορία στο φόρουμ από τη χώρα αυτή και να που τώρα ξεκινάω κι εγώ τη δική μου.

Πάμε να δούμε παρέα, νικάει τελικά ο επιμένων;
;)
Πάνω που ήμουν έτοιμος να σου βάλω χέρι για την αργοπορία, ξεκίνησες! :bleh:
Περιμένουμε με αγωνία και χαρά την συνέχεια.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.148
Likes
10.954
Γνωριζω απο προσωπικη εμπειρια πώς ειναι να προγραμματιζεις ταξιδι και ενω εχεις μπει στην τελικη ευθεια προετοιμασιας, ξαφνικα να ερχεται ολος ο κοσμος τουμπα και το ταξιδι να ακυρωνεται. Και ξερω επισης πώς ειναι οταν μετα απο χρονια ερχεται η στιγμη να πραγματοποιηθει το ταξιδι τελικα, την τεραστια συγκινηση που νιωθεις, το αγχος μηπως ξανασυμβει κατι, η αισθηση «τωρα το ζω αληθεια ή ονειρευομαι;».
Αλλα να εχεις ηδη ξεκινησει και να σε γυριζουν πισω ενω ταυτοχρονα επικρατει ενα κλιμα τρομου και πανικου, ε αυτο ειναι βαρυ ταξιδιωτικο τραυμα. Χαιρομαι που τελικα πηρες το αιμα σου πισω κ ανυπομονω να διαβασω λατινοαμερικανικη ιστορια!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.649
Likes
51.327
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πάνω που ήμουν έτοιμος να σου βάλω χέρι για την αργοπορία, ξεκίνησες! :bleh:
Περιμένουμε με αγωνία και χαρά την συνέχεια.
Δείχτε επιείκεια, δε περισσεύει μυαλό και χρόνος τελευταία :haha:

Γνωριζω απο προσωπικη εμπειρια πώς ειναι να προγραμματιζεις ταξιδι και ενω εχεις μπει στην τελικη ευθεια προετοιμασιας, ξαφνικα να ερχεται ολος ο κοσμος τουμπα και το ταξιδι να ακυρωνεται. Και ξερω επισης πώς ειναι οταν μετα απο χρονια ερχεται η στιγμη να πραγματοποιηθει το ταξιδι τελικα, την τεραστια συγκινηση που νιωθεις, το αγχος μηπως ξανασυμβει κατι, η αισθηση «τωρα το ζω αληθεια ή ονειρευομαι;».
Με καταλαβαίνεις πάρα πολύ καλά, είναι ακριβώς όπως το περιγράφεις, με τη διαφορά ότι πήγε να ξαναστραβώσει αλλά ευτυχώς δεν έγινε. Στο επόμενο κεφάλαιο τα περισσότερα γι' αυτό. ;)
Αλλα να εχεις ηδη ξεκινησει και να σε γυριζουν πισω ενω ταυτοχρονα επικρατει ενα κλιμα τρομου και πανικου, ε αυτο ειναι βαρυ ταξιδιωτικο τραυμα. Χαιρομαι που τελικα πηρες το αιμα σου πισω κ ανυπομονω να διαβασω λατινοαμερικανικη ιστορια!
Να προσπαθείς να γυρίσεις πίσω και να μη βρίσκεις τρόπο, ιστοσελίδες πεσμένες, αεροπορικές στα χαμένα, τα μυαλά όλων μπερδεμένα, τι να λέμε τώρα ήταν και οι πρώτες μέρες. Έφυγα υπο καθεστώς απλού φόβου και γύρισα σε μια Ελλάδα με τα πάντα κλειστά μέσα σ' ένα τριήμερο... Δύσκολες, πρωτόγνωρες συνθήκες για όλους.

Ειχα καταλαβει οτι το ακυρωσες πριν βγεις απο Ελλαδα! Πωπω...
Ευτυχώς να λέω που ήμουν εντός Ε.Ε. Θα είχα μπλέξει πολύ περισσότερο εάν...
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.734
Likes
14.470
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Επιτέλους!!
Για δυό μήνες η εκκωφαντική σου σιωπή, απλά μεγάλωσε την προσμονή για να διαβάσουμε την ιστορία σου από το συγκεκριμένο ταξίδι.

Υπέροχη η αρχή, η σύνδεση με το τότε και το τώρα, αναμένουμε τη συνέχεια :clap:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.649
Likes
51.327
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Έχω ακυρώσει ΤΡΕΙΣ φορές ταξίδι για Χιλή Αργεντινή λόγω κοβιντ, τι να μας πει ο κύριος αυγολεμονος…
Κι εγώ άλλες τρεις στο Εδιμβούργο αλλά αυτά δε μετράνε. Άλλο ν' ακυρώσεις, άλλο να ξεκινήσεις και να γυρίσεις πίσω σα να μη πω τι..

Για δυό μήνες η εκκωφαντική σου σιωπή, απλά μεγάλωσε την προσμονή για να διαβάσουμε την ιστορία σου από το συγκεκριμένο ταξίδι.
Μεγάλες κουβέντες! Για να δούμε αν θα δικαιωθείς. :)

Περού, ένας διακαής πόθος. Αναμένω πληροφορίες ελπίζοντας ότι το 25 θα καταφέρω να πραγματοποιήσω το ταξίδι-όνειρο.
Στο εύχομαι ολόψυχα, καιρός είναι να ξεκινήσεις τα σχέδια. ;)
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.148
Likes
10.954
Επιτέλους!!
Για δυό μήνες η εκκωφαντική σου σιωπή, απλά μεγάλωσε την προσμονή για να διαβάσουμε την ιστορία σου από το συγκεκριμένο ταξίδι.
Δεν πιστευω η 2μηνη σιωπη να ηταν marketing strategy για να δημιουργηθει αναμονη κοινου για την ιστορια;!;! 😜
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.664
Likes
14.998
Δεν πιστευω η 2μηνη σιωπη να ηταν marketing strategy για να δημιουργηθει αναμονη κοινου για την ιστορια;!;! 😜
Ακριβώς αυτό και για περισσότερα like...τα έχουν κάνει και άλλοι...τους μάθαμε πια τους συγγραφείς μας ;)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.112
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom