Η Κορινθία, η Αιτωλοακαρνανία, η Χαλκιδική, η Αργολίδα και η Βοιωτία κρατούν τα σκήπτρα των πιο επικίνδυνων περιοχών
Από τους νομούς μέσω των οποίων διέρχεται το βασικό εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, κοντά στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα περάσουν τις επόμενες ημέρες οι περισσότεροι εκδρομείς του Πάσχα και είναι οι πλέον επικίνδυνοι για τροχαία ατυχήματα. Οι έξοδοι της Αττικής, η Κορινθία και η Βοιωτία, ο κλασικός προορισμός της Θεσσαλονίκης, η Χαλκιδική και η δίοδος της Πάτρας προς τη Δυτική Ελλάδα, η Αιτωλοακαρνανία κατέχουν τις πρώτες θέσεις στη «μαύρη λίστα» των τροχαίων ατυχημάτων· μαζί με την Αργολίδα, όπου το πολύπλοκο και μεταβαλλόμενο οδικό δίκτυο που οδηγεί ως το Ναύπλιο διευκολύνει τα τροχαία. «Πρωταθλητής» στα τροχαία ατυχήματα αναδείχθηκε μιαν ακόμη χρονιά πέρυσι ο Νομός Κορινθίας. Στη 2η και στην 3η θέση βρίσκονται οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας και Χαλκιδικής. Την πρώτη πεντάδα με τους πιο επικίνδυνους νομούς συμπληρώνουν στην 4η θέση η Αργολίδα και στην 5η η Βοιωτία. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην έρευνα που διενήργησε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης σχετικά με τον χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και την ταξινόμηση των νομών της Ελλάδος, σύμφωνα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί κατά το 2008. Την έρευνα επιμελήθηκαν ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθυντής του Εργαστηρίου κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο διδάκτορας του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχάλης Νικολαράκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχάλης Δούμπος.
Το αισιόδοξο συμπέρασμα, σύμφωνα τουλάχιστον με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία για το 2008 που ελήφθησαν από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, είναι ότι πέρυσι σε ολόκληρη τη χώρα τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 3,5% σε σχέση με το 2007. Μείωση, αν και μικρότερη κατά 2,5%, παρατηρήθηκε και στα σοβαρά τροχαία. Ετσι κατά 3,3% μειώθηκε και ο αριθμός των νεκρών που «πέφτουν» κάθε χρόνο στην άσφαλτο- χάθηκε ωστόσο και πάλι μια κωμόπολη, συγκεκριμένα 1.559 άτομα. Κατά 3,5% μειώθηκαν και οι ελαφρά τραυματίες. Αντίθετα αύξηση 5,4% σημείωσαν οι σοβαρά τραυματίες. Οι πρωταθλητές των τροχαίων
Ο Νομός Κορινθίας, όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, παραμένει στην 1η θέση του πίνακα υψηλής επικινδυνότητας, καθώς παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε οριακή μείωση των νεκρών σε 51 από 54, όπως διαπιστώνεται στην έρευνα, καταγράφηκε αύξηση των ατυχημάτων με τραυματισμό από 218 σε 262 και των ελαφρά τραυματισθέντων κατά 63 άτομα (363 από 300). Συμπερασματικά μόνο από τύχη δεν ήταν περισσότερα τα θανατηφόρα τροχαία. Και η εξήγηση σύμφωνα με τους καθηγητές του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι προφανής: «Η κατάσταση του νομού από απόψεως οδικής ασφάλειας είναι η χειρότερη δυνατή και χρονίζουσα,αλλά κανένας δεν συγκινείται».
Στη 2η θέση με τους πιο επικίνδυνους νομούς ανήλθε η Αιτωλοακαρνανία, ενώ το 2007 ήταν στην 5η και το 2006 στη 16η. Η μετακίνηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι προκλήθηκαν 54 τροχαία δυστυχήματα με απολογισμό 68 νεκρούς έναντι 50 θανατηφόρων ατυχημάτων το 2007 στα οποία έχασαν τη ζωή τους 55 άνθρωποι. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι ασχέτως κατάταξης το οδικό δίκτυο και αυτού του νομού ευνοεί τα ατυχήματα.
Μια θέση πιο κάτω βρίσκεται ο Νομός Χαλκιδικής ό οποίος το 2007 είχε καταταγεί 11ος και το 2006 στην 4η θέση. Πέρυσι στον γειτονικό στη Θεσσαλονίκη νομό της Βόρειας Ελλάδας, όπου το καλοκαίρι συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός τουριστών από τη χώρα μας και το εξωτερικό, αυξήθηκαν τα δυστυχήματα σε σχέση με το 2007 από 20 σε 25, με παράλληλη σημαντική άνοδο στον αριθμό των σοβαρά και των ελαφρά τραυματιών.
Στην 4η θέση κατετάγη πέρυσι ο Νομός Αργολίδας, ενώ το 2007 βρισκόταν στην 9η θέση. Στην 5η περιήλθε ο Νομός Βοιωτίας, ο οποίος αν και υποχώρησε κατά τρεις θέσεις στην κατάταξη επικινδυνότητας σε σχέση με το 2007 εν τούτοις σύμφωνα με τους μελετητές παραμένει από τους νομούς που αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα με τα τροχαία ατυχήματα και φυσικά με το οδικό δίκτυο.
Οι βασικοί παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων δεν φαίνεται να αλλάζουν ούτε στις επόμενες θέσεις. Εθνικό οδικό δίκτυο και μεγάλα αστικά κέντρα είναι οι δύο άξονες του προβλήματος. Στην 6η θέση βρίσκεται ο γειτονικός στη Βοιωτία Νομός Φθιώτιδας, από τον οποίο επίσης διέρχεται ο ΠΑΘΕ. Στους δρόμους της Φθιώτιδας άφησαν πέρυσι την τελευταία τους πνοή 45 άτομα, έναντι 40 το 2007, ενώ σε τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν συνολικά 400 άτομα εκ των οποίων 60 σοβαρά και 340 ελαφρά. Οι καθηγητές εκτιμούν πως με την ολοκλήρωση των έργων στο λεγόμενο πέταλο του Μαλιακού θα βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση και θα μειωθούν τα ατυχήματα.
Τα μεγάλα αστικά κέντρα
Κατά μία θέση υποχώρησε η Αθήνα και το υπόλοιπο Αττικής, όπου τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν οριακά κατά ένα- σε 347 από 348-, ενώ μείωση σημειώθηκε και στον αριθμό των νεκρών από 372 σε 363 καθώς και στον συνολικό αριθμό των ατυχημάτων (7.204 έναντι 7.551 το 2007). Ωστόσο όπως προέκυψε από την ανάλυση των στοιχείων «το 53,2% των ατυχημάτων με τραυματισμό γίνονται στην Αττική».
Στη 16η θέση βρίσκεται ο Νομός Θεσσαλονίκης, όπως και το 2007, ενώ σταθερός στην 21η θέση παρέμεινε ο Νομός Αχαΐας. Αισθητή βελτίωση παρουσίασε η κατάσταση στον Νομό Ευβοίας, ο οποίος από την 3η θέση που ήταν το 2007 πέρυσι βρέθηκε στη 12η θέση, καθώς επίσης και στον Νομό Καβάλας ο οποίος από την 4η θέση βρέθηκε στη 10η.
Αντίθετα τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι συντάκτες της έρευνας για τον Νομό Πρέβεζας καθώς από τη 17η θέση που ήταν πριν από δύο χρόνια και την 28η το 2006, το 2008 κατέλαβε την 8η. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ερευνητές οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη διερεύνηση των αιτιών της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή αυτή καθώς σημειώθηκε αύξηση και στον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και στον αριθμό των νεκρών.
Ανησυχητικά είναι και τα μηνύματα από την Ημαθία καθώς, από την 26η θέση που κατείχε το 2007, πέρυσι αναρριχήθηκε στη 17η. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι νεκροί από 22 έφθασαν τους 26 και οι σοβαρά τραυματίες το 2008 τους 38 από 21 το 2007. Ανάλογη εικόνα παρουσιάστηκε πέρυσι και στους νομούς Αρτας, Καρδίτσας, Κεφαλληνίας, Κέρκυρας, Πέλλας και Καστοριάς. Από την άλλη πλευρά βελτίωσαν τη θέση τους οι νομοί Λάρισας, Ιωαννίνων, Κιλκίς και Δράμας.
Οσον αφορά την Κρήτη πρώτη φορά τα συμπεράσματα είναι εντυπωσιακά αισιόδοξα για το σύνολο του νησιού, αν και το οδικό του δίκτυο χαρακτηρίζεται προβληματικό. Φαίνεται ωστόσο ότι οι οδηγοί αποφάσισαν να προσέχουν περισσότερο. Ετσι ο Νομός Χανίων βελτιώθηκε κατά 4 θέσεις (24η από 20ή), ο Νομός Ρεθύμνου υποχώρησε- από τη 14η θέση- στην 46η και πρώτη φορά βρίσκεται στις περιοχές χαμηλής επικινδυνότητας. Επίσης ο Νομός Ηρακλείουβρίσκεται σταθερός στην 34η θέση ενώ ο Νομός Λασιθίου με την 50ή θέση που καταλαμβάνει θεωρείται από τις πιο ασφαλείς περιοχές της χώρας.
Απραξία και συνήθεια
ΠΑΡΑ την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τον Ιούνιο του 2007 με πολύ αυστηρές και μεγάλες χρηματικές ποινές, συμπεραίνεται στην έρευνα ότι«οι νεκροί και γενικά τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν ελάχιστα,ενώ θα αναμενόταν μεγαλύτερη συμμόρφωση των οδηγών και μείωση γενικά όλων των ατυχημάτων, πράγμα που δεν έγινε».
Κατά συνέπεια, σημειώνεται,«ή δεν εφαρμόζονται συστηματικά από τις υπηρεσίες τροχαίας η αστυνόμευση και οι έλεγχοι που θα πρέπει να γίνονται ή χρειάζεται να ληφθούν άλλα πιο δραστικά μέτρα, όχι όμως εισπρακτικού χαρακτήρα,ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης,αλλά προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης, της αστυνομικής παρουσίας στα επικίνδυνα σημεία και της συμβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με δραστηριοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας και των τοπικών κοινωνιών ή συλλόγων».
Το χειρότερο σύμφωνα με τους ερευνητές είναι ότι«το ΒΔστρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια “Καθ΄ οδόν 2006-2010” φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί και να μην εφαρμόζεται. Δίνεται η εντύπωση ότι κανένας δεν ασχολείται με το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων».
Και η συνήθεια είναι εξίσου επικίνδυνη με την απραξία.
«Ακόμη και τα ΜΜΕ βλέπουν τα θανατηφόρα σαν κάτι δεδομένο και δεν προσπαθούν να περάσουν θετικά μηνύματα για μείωση των δυστυχημάτων» σχολιάζουν.
Από τους νομούς μέσω των οποίων διέρχεται το βασικό εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, κοντά στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα περάσουν τις επόμενες ημέρες οι περισσότεροι εκδρομείς του Πάσχα και είναι οι πλέον επικίνδυνοι για τροχαία ατυχήματα. Οι έξοδοι της Αττικής, η Κορινθία και η Βοιωτία, ο κλασικός προορισμός της Θεσσαλονίκης, η Χαλκιδική και η δίοδος της Πάτρας προς τη Δυτική Ελλάδα, η Αιτωλοακαρνανία κατέχουν τις πρώτες θέσεις στη «μαύρη λίστα» των τροχαίων ατυχημάτων· μαζί με την Αργολίδα, όπου το πολύπλοκο και μεταβαλλόμενο οδικό δίκτυο που οδηγεί ως το Ναύπλιο διευκολύνει τα τροχαία. «Πρωταθλητής» στα τροχαία ατυχήματα αναδείχθηκε μιαν ακόμη χρονιά πέρυσι ο Νομός Κορινθίας. Στη 2η και στην 3η θέση βρίσκονται οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας και Χαλκιδικής. Την πρώτη πεντάδα με τους πιο επικίνδυνους νομούς συμπληρώνουν στην 4η θέση η Αργολίδα και στην 5η η Βοιωτία. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην έρευνα που διενήργησε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης σχετικά με τον χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και την ταξινόμηση των νομών της Ελλάδος, σύμφωνα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί κατά το 2008. Την έρευνα επιμελήθηκαν ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθυντής του Εργαστηρίου κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο διδάκτορας του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχάλης Νικολαράκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχάλης Δούμπος.
Το αισιόδοξο συμπέρασμα, σύμφωνα τουλάχιστον με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία για το 2008 που ελήφθησαν από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, είναι ότι πέρυσι σε ολόκληρη τη χώρα τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 3,5% σε σχέση με το 2007. Μείωση, αν και μικρότερη κατά 2,5%, παρατηρήθηκε και στα σοβαρά τροχαία. Ετσι κατά 3,3% μειώθηκε και ο αριθμός των νεκρών που «πέφτουν» κάθε χρόνο στην άσφαλτο- χάθηκε ωστόσο και πάλι μια κωμόπολη, συγκεκριμένα 1.559 άτομα. Κατά 3,5% μειώθηκαν και οι ελαφρά τραυματίες. Αντίθετα αύξηση 5,4% σημείωσαν οι σοβαρά τραυματίες. Οι πρωταθλητές των τροχαίων
Ο Νομός Κορινθίας, όπως και τα προηγούμενα δύο χρόνια, παραμένει στην 1η θέση του πίνακα υψηλής επικινδυνότητας, καθώς παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε οριακή μείωση των νεκρών σε 51 από 54, όπως διαπιστώνεται στην έρευνα, καταγράφηκε αύξηση των ατυχημάτων με τραυματισμό από 218 σε 262 και των ελαφρά τραυματισθέντων κατά 63 άτομα (363 από 300). Συμπερασματικά μόνο από τύχη δεν ήταν περισσότερα τα θανατηφόρα τροχαία. Και η εξήγηση σύμφωνα με τους καθηγητές του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι προφανής: «Η κατάσταση του νομού από απόψεως οδικής ασφάλειας είναι η χειρότερη δυνατή και χρονίζουσα,αλλά κανένας δεν συγκινείται».
Στη 2η θέση με τους πιο επικίνδυνους νομούς ανήλθε η Αιτωλοακαρνανία, ενώ το 2007 ήταν στην 5η και το 2006 στη 16η. Η μετακίνηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι προκλήθηκαν 54 τροχαία δυστυχήματα με απολογισμό 68 νεκρούς έναντι 50 θανατηφόρων ατυχημάτων το 2007 στα οποία έχασαν τη ζωή τους 55 άνθρωποι. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι ασχέτως κατάταξης το οδικό δίκτυο και αυτού του νομού ευνοεί τα ατυχήματα.
Μια θέση πιο κάτω βρίσκεται ο Νομός Χαλκιδικής ό οποίος το 2007 είχε καταταγεί 11ος και το 2006 στην 4η θέση. Πέρυσι στον γειτονικό στη Θεσσαλονίκη νομό της Βόρειας Ελλάδας, όπου το καλοκαίρι συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός τουριστών από τη χώρα μας και το εξωτερικό, αυξήθηκαν τα δυστυχήματα σε σχέση με το 2007 από 20 σε 25, με παράλληλη σημαντική άνοδο στον αριθμό των σοβαρά και των ελαφρά τραυματιών.
Στην 4η θέση κατετάγη πέρυσι ο Νομός Αργολίδας, ενώ το 2007 βρισκόταν στην 9η θέση. Στην 5η περιήλθε ο Νομός Βοιωτίας, ο οποίος αν και υποχώρησε κατά τρεις θέσεις στην κατάταξη επικινδυνότητας σε σχέση με το 2007 εν τούτοις σύμφωνα με τους μελετητές παραμένει από τους νομούς που αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα με τα τροχαία ατυχήματα και φυσικά με το οδικό δίκτυο.
Οι βασικοί παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων δεν φαίνεται να αλλάζουν ούτε στις επόμενες θέσεις. Εθνικό οδικό δίκτυο και μεγάλα αστικά κέντρα είναι οι δύο άξονες του προβλήματος. Στην 6η θέση βρίσκεται ο γειτονικός στη Βοιωτία Νομός Φθιώτιδας, από τον οποίο επίσης διέρχεται ο ΠΑΘΕ. Στους δρόμους της Φθιώτιδας άφησαν πέρυσι την τελευταία τους πνοή 45 άτομα, έναντι 40 το 2007, ενώ σε τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν συνολικά 400 άτομα εκ των οποίων 60 σοβαρά και 340 ελαφρά. Οι καθηγητές εκτιμούν πως με την ολοκλήρωση των έργων στο λεγόμενο πέταλο του Μαλιακού θα βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση και θα μειωθούν τα ατυχήματα.
Τα μεγάλα αστικά κέντρα
Κατά μία θέση υποχώρησε η Αθήνα και το υπόλοιπο Αττικής, όπου τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν οριακά κατά ένα- σε 347 από 348-, ενώ μείωση σημειώθηκε και στον αριθμό των νεκρών από 372 σε 363 καθώς και στον συνολικό αριθμό των ατυχημάτων (7.204 έναντι 7.551 το 2007). Ωστόσο όπως προέκυψε από την ανάλυση των στοιχείων «το 53,2% των ατυχημάτων με τραυματισμό γίνονται στην Αττική».
Στη 16η θέση βρίσκεται ο Νομός Θεσσαλονίκης, όπως και το 2007, ενώ σταθερός στην 21η θέση παρέμεινε ο Νομός Αχαΐας. Αισθητή βελτίωση παρουσίασε η κατάσταση στον Νομό Ευβοίας, ο οποίος από την 3η θέση που ήταν το 2007 πέρυσι βρέθηκε στη 12η θέση, καθώς επίσης και στον Νομό Καβάλας ο οποίος από την 4η θέση βρέθηκε στη 10η.
Αντίθετα τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι συντάκτες της έρευνας για τον Νομό Πρέβεζας καθώς από τη 17η θέση που ήταν πριν από δύο χρόνια και την 28η το 2006, το 2008 κατέλαβε την 8η. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ερευνητές οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη διερεύνηση των αιτιών της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή αυτή καθώς σημειώθηκε αύξηση και στον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και στον αριθμό των νεκρών.
Ανησυχητικά είναι και τα μηνύματα από την Ημαθία καθώς, από την 26η θέση που κατείχε το 2007, πέρυσι αναρριχήθηκε στη 17η. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι νεκροί από 22 έφθασαν τους 26 και οι σοβαρά τραυματίες το 2008 τους 38 από 21 το 2007. Ανάλογη εικόνα παρουσιάστηκε πέρυσι και στους νομούς Αρτας, Καρδίτσας, Κεφαλληνίας, Κέρκυρας, Πέλλας και Καστοριάς. Από την άλλη πλευρά βελτίωσαν τη θέση τους οι νομοί Λάρισας, Ιωαννίνων, Κιλκίς και Δράμας.
Οσον αφορά την Κρήτη πρώτη φορά τα συμπεράσματα είναι εντυπωσιακά αισιόδοξα για το σύνολο του νησιού, αν και το οδικό του δίκτυο χαρακτηρίζεται προβληματικό. Φαίνεται ωστόσο ότι οι οδηγοί αποφάσισαν να προσέχουν περισσότερο. Ετσι ο Νομός Χανίων βελτιώθηκε κατά 4 θέσεις (24η από 20ή), ο Νομός Ρεθύμνου υποχώρησε- από τη 14η θέση- στην 46η και πρώτη φορά βρίσκεται στις περιοχές χαμηλής επικινδυνότητας. Επίσης ο Νομός Ηρακλείουβρίσκεται σταθερός στην 34η θέση ενώ ο Νομός Λασιθίου με την 50ή θέση που καταλαμβάνει θεωρείται από τις πιο ασφαλείς περιοχές της χώρας.
Απραξία και συνήθεια
ΠΑΡΑ την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τον Ιούνιο του 2007 με πολύ αυστηρές και μεγάλες χρηματικές ποινές, συμπεραίνεται στην έρευνα ότι«οι νεκροί και γενικά τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν ελάχιστα,ενώ θα αναμενόταν μεγαλύτερη συμμόρφωση των οδηγών και μείωση γενικά όλων των ατυχημάτων, πράγμα που δεν έγινε».
Κατά συνέπεια, σημειώνεται,«ή δεν εφαρμόζονται συστηματικά από τις υπηρεσίες τροχαίας η αστυνόμευση και οι έλεγχοι που θα πρέπει να γίνονται ή χρειάζεται να ληφθούν άλλα πιο δραστικά μέτρα, όχι όμως εισπρακτικού χαρακτήρα,ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης,αλλά προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης, της αστυνομικής παρουσίας στα επικίνδυνα σημεία και της συμβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με δραστηριοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας και των τοπικών κοινωνιών ή συλλόγων».
Το χειρότερο σύμφωνα με τους ερευνητές είναι ότι«το ΒΔστρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια “Καθ΄ οδόν 2006-2010” φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί και να μην εφαρμόζεται. Δίνεται η εντύπωση ότι κανένας δεν ασχολείται με το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων».
Και η συνήθεια είναι εξίσου επικίνδυνη με την απραξία.
«Ακόμη και τα ΜΜΕ βλέπουν τα θανατηφόρα σαν κάτι δεδομένο και δεν προσπαθούν να περάσουν θετικά μηνύματα για μείωση των δυστυχημάτων» σχολιάζουν.