Παρίσακτος
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 2.836
Είπα να ξεκινήσω με το πιο πρόσφατο ταξίδι μου, που είχε ως πρώτο σταθμό το Λιμένι (Λακωνική Μάνη) και, διασχίζοντας τα παράλια του μεσσηνιακού κόλπου, κατέληξε Κορώνη.
Μια παρέα τεσσάρων ατόμων ξεκίνησε από την Αθήνα με αμάξι με προορισμό την Αρεόπολη. Αρχικός στόχος του ταξιδιού ήταν να δούμε την Καρδαμύλη και τη Στούπα, γι’ αυτό είχαμε κλείσει για διαμονή Airbnb σε ένα χωριό στη μεσσηνιακή Μάνη, κι έπειτα να δούμε και την άλλη πλευρά (Πολυλίμνιο και Κορώνη), εξ ου και άλλες δυο διανυκτερεύσεις στην Καλαμάτα. Πολλά μέρη, όμορφες διαδρομές, νομίζω πως αξιοποιήσαμε ιδανικά τον χρόνο μας για να γεμίσουμε εικόνες και να ξεκουραστούμε. Στο τέλος της ιστορίας θα δώσω και κάποιες πιο πρακτικές πληροφορίες (logistics π.χ.).
Αναχωρήσαμε από την Αθήνα στις 8μιση το πρωί, διαδρομή μέσω Σπάρτης, περνώντας μέσα από μικρά χωριά, με προορισμό την Αρεόπολη, μια ιστορική κωμόπολη, όπου ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης (ναι, της οικογένειας που δολοφόνησε τον Καποδίστρια) ύψωσε στις 17 Μαρτίου του 1821 το λάβαρο της ελληνικής επανάστασης. Ναι, η Αρεόπολη είναι μια ακόμη περιοχή που διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία στην κήρυξη της ελληνικής επανάστασης.
Όμορφη η Αρεόπολη, με τα πετρόχτιστα σπίτια (ενδεικτικά της Μάνης), με τα λιθόστρωτα δρομάκια της (που θυμίζουν κυκλαδονήσι), με τις ανθισμένες βουκαμβίλιες της, με τις όμορφες μυρωδιές της (φρέσκο ψωμί και –δεν ξέρω αν έτυχε λόγω νηστείας ή είναι κάποιο άλλο έθιμο– γεμιστά να αχνίζουν από κάθε ανοιγμένο παράθυρο). Κάναμε μια βόλτα στην πλατεία και χαθήκαμε στα γραφικά της δρομάκια. Κι όταν λέω χαθήκαμε, κυριολεκτώ: είπαμε, σαν κυκλαδονήσι, δρομάκια στρίβανε, άλλα κατέληγαν σε αδιέξοδα ή σε αυτοκινητόδρομους –έστω, για τα δεδομένα της περιοχής– κι ενώ προσανατολιζόμασταν, αλλού καταλήγαμε από εκεί που περιμέναμε, μέχρι που πήραμε την βοήθεια του κοινού.
Αναχωρήσαμε διψασμένοι από την Αρεόπολη και σε δέκα λεπτά αφήσαμε το αμάξι στο γραφικό Λιμένι. Πανέμορφο, αν και χωριό-μινιατούρα, νερά ζεστά σχετικά και καθαρά, σαν πισίνα, όμορφο τοπίο, από τις εικόνες που θες να φυλάξεις καλά. Με ελάχιστο κόσμο θα ήταν ονειρεμένο, ακόμη κι αν δεν ήταν γεμάτο όταν το επισκεφτήκαμε. Προσωπικά δεν ήθελα να φύγουμε από εκεί και σίγουρα θέλω να το ξαναεπισκεφτώ σε επόμενο ταξίδι στη Μάνη (τη Λακωνική).
Συνεχίσαμε το ταξίδι για το δωμάτιο: βρισκόταν στη Λαγκάδα, ένα χωριό ανάμεσα σε Στούπα και Λιμένι. Μας υποδέχτηκε η οικοδέσποινα, που με σκλαβωτική φιλοξενία μας συμπεριφέρθηκε κατά τη διάρκεια της διαμονής μας: μας έδινε φρέσκα αυγά, λάδι, ντομάτες και αγγούρια δικής της παραγωγής, ψωμί, της λέγαμε «Δεν χρειάζεται» κι εκείνη μας γέμιζε καλούδια. Ήταν πρώην Αθηναία και, όπως μας εκμυστηρεύτηκε και στο τέλος, καθόλου δεν μας ζήλευε που θα επιστρέφαμε στην πρωτεύουσα σύντομα. Αφού τακτοποιηθήκαμε, κινήσαμε για μια κοντινή παραλία, υπόδειξη της οικοδέσποινας, του Πανταζή (φαντάζομαι όχι του γνωστού), παραλία με χοντρό βότσαλο και κύμα· δεν ήταν πολύ καθαρή (λογικό) και δεν την ευχαριστηθήκαμε ιδιαίτερα, αν και μας δρόσισε.
Το βράδυ το πρόγραμμα είχε Στούπα· προσωπικά δεν ενθουσιάστηκα, μου φάνηκε αρκετά τουριστική, ήταν όσο ωραία είναι μια περιοχή που τη βρέχει η θάλασσα, που όσο να ’ναι δίνει πόντους από μόνη της. Συμπαθητικά μαγαζάκια, αρκετός ο κόσμος, φάγαμε, κάναμε μια βόλτα στην παραλιακή/παραλία της κι επιστρέψαμε για να φορτίσουμε μπαταρίες.
Ευελπιστώ να συνεχίσω σύντομα με τα υπόλοιπα. Για να σποϊλάρω, η συνέχεια του ταξιδιού περιλαμβάνει Καρδαμύλη, Καλαμάτα, Πολυλύμνιο και Κορώνη. Τα καλύτερα, με άλλα λόγια, έπονται.
Μια παρέα τεσσάρων ατόμων ξεκίνησε από την Αθήνα με αμάξι με προορισμό την Αρεόπολη. Αρχικός στόχος του ταξιδιού ήταν να δούμε την Καρδαμύλη και τη Στούπα, γι’ αυτό είχαμε κλείσει για διαμονή Airbnb σε ένα χωριό στη μεσσηνιακή Μάνη, κι έπειτα να δούμε και την άλλη πλευρά (Πολυλίμνιο και Κορώνη), εξ ου και άλλες δυο διανυκτερεύσεις στην Καλαμάτα. Πολλά μέρη, όμορφες διαδρομές, νομίζω πως αξιοποιήσαμε ιδανικά τον χρόνο μας για να γεμίσουμε εικόνες και να ξεκουραστούμε. Στο τέλος της ιστορίας θα δώσω και κάποιες πιο πρακτικές πληροφορίες (logistics π.χ.).
Αναχωρήσαμε από την Αθήνα στις 8μιση το πρωί, διαδρομή μέσω Σπάρτης, περνώντας μέσα από μικρά χωριά, με προορισμό την Αρεόπολη, μια ιστορική κωμόπολη, όπου ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης (ναι, της οικογένειας που δολοφόνησε τον Καποδίστρια) ύψωσε στις 17 Μαρτίου του 1821 το λάβαρο της ελληνικής επανάστασης. Ναι, η Αρεόπολη είναι μια ακόμη περιοχή που διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία στην κήρυξη της ελληνικής επανάστασης.
Όμορφη η Αρεόπολη, με τα πετρόχτιστα σπίτια (ενδεικτικά της Μάνης), με τα λιθόστρωτα δρομάκια της (που θυμίζουν κυκλαδονήσι), με τις ανθισμένες βουκαμβίλιες της, με τις όμορφες μυρωδιές της (φρέσκο ψωμί και –δεν ξέρω αν έτυχε λόγω νηστείας ή είναι κάποιο άλλο έθιμο– γεμιστά να αχνίζουν από κάθε ανοιγμένο παράθυρο). Κάναμε μια βόλτα στην πλατεία και χαθήκαμε στα γραφικά της δρομάκια. Κι όταν λέω χαθήκαμε, κυριολεκτώ: είπαμε, σαν κυκλαδονήσι, δρομάκια στρίβανε, άλλα κατέληγαν σε αδιέξοδα ή σε αυτοκινητόδρομους –έστω, για τα δεδομένα της περιοχής– κι ενώ προσανατολιζόμασταν, αλλού καταλήγαμε από εκεί που περιμέναμε, μέχρι που πήραμε την βοήθεια του κοινού.
Αναχωρήσαμε διψασμένοι από την Αρεόπολη και σε δέκα λεπτά αφήσαμε το αμάξι στο γραφικό Λιμένι. Πανέμορφο, αν και χωριό-μινιατούρα, νερά ζεστά σχετικά και καθαρά, σαν πισίνα, όμορφο τοπίο, από τις εικόνες που θες να φυλάξεις καλά. Με ελάχιστο κόσμο θα ήταν ονειρεμένο, ακόμη κι αν δεν ήταν γεμάτο όταν το επισκεφτήκαμε. Προσωπικά δεν ήθελα να φύγουμε από εκεί και σίγουρα θέλω να το ξαναεπισκεφτώ σε επόμενο ταξίδι στη Μάνη (τη Λακωνική).
Συνεχίσαμε το ταξίδι για το δωμάτιο: βρισκόταν στη Λαγκάδα, ένα χωριό ανάμεσα σε Στούπα και Λιμένι. Μας υποδέχτηκε η οικοδέσποινα, που με σκλαβωτική φιλοξενία μας συμπεριφέρθηκε κατά τη διάρκεια της διαμονής μας: μας έδινε φρέσκα αυγά, λάδι, ντομάτες και αγγούρια δικής της παραγωγής, ψωμί, της λέγαμε «Δεν χρειάζεται» κι εκείνη μας γέμιζε καλούδια. Ήταν πρώην Αθηναία και, όπως μας εκμυστηρεύτηκε και στο τέλος, καθόλου δεν μας ζήλευε που θα επιστρέφαμε στην πρωτεύουσα σύντομα. Αφού τακτοποιηθήκαμε, κινήσαμε για μια κοντινή παραλία, υπόδειξη της οικοδέσποινας, του Πανταζή (φαντάζομαι όχι του γνωστού), παραλία με χοντρό βότσαλο και κύμα· δεν ήταν πολύ καθαρή (λογικό) και δεν την ευχαριστηθήκαμε ιδιαίτερα, αν και μας δρόσισε.
Το βράδυ το πρόγραμμα είχε Στούπα· προσωπικά δεν ενθουσιάστηκα, μου φάνηκε αρκετά τουριστική, ήταν όσο ωραία είναι μια περιοχή που τη βρέχει η θάλασσα, που όσο να ’ναι δίνει πόντους από μόνη της. Συμπαθητικά μαγαζάκια, αρκετός ο κόσμος, φάγαμε, κάναμε μια βόλτα στην παραλιακή/παραλία της κι επιστρέψαμε για να φορτίσουμε μπαταρίες.
Ευελπιστώ να συνεχίσω σύντομα με τα υπόλοιπα. Για να σποϊλάρω, η συνέχεια του ταξιδιού περιλαμβάνει Καρδαμύλη, Καλαμάτα, Πολυλύμνιο και Κορώνη. Τα καλύτερα, με άλλα λόγια, έπονται.