varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.103
- Likes
- 10.797
KEIMENO - ΦΩTOΓPAΦIEΣ MAΓIA TΣOKΛH
Η Νικαράγουα είναι περισσότερο γνωστή για τη δικτατορία, τον εμφύλιο και τις φυσικές καταστροφές παρά για τα δυνατά τοπία της, την φιλική της ατμόσφαιρα και τον πολιτιστικό της πλούτο. Τώρα, η χώρα προσπαθεί να ορθοποδήσει μέσω του τουρισμού.
Αναρωτιόμασταν: Να πάμε Νικαράγουα ή Αϊτή; Και οι δύο χώρες ήταν φορτωμένες με διεθνείς ταξιδιωτικές οδηγίες που απέτρεπαν τον σώφρονα ταξιδιώτη να τις επισκεφθεί. Λίγο από διαίσθηση διαλέξαμε να πάμε στη χώρα των Σαντινίστας. «Εν πάση περιπτώσει, οι άνθρωποι είχαν όραμα», είπαμε, και ξεκινήσαμε.
Φτάσαμε στο υπό ανακαίνιση αεροδρόμιο Augusto Sandino της πρωτεύουσας Μανάγουα όπου κατοικεί το ένα πέμπτο των 5,7 εκατομμυρίων Nικαραγουανών. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα δικό μας επαρχιακό αεροδρόμιο, με τα μεταλλικά του στέγαστρα, τα γυαλιστερά του πατώματα, τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Μόνο τα πρόσωπα είναι διαφορετικά και η πιεστική επιθυμία τους να σε εξυπηρετήσουν με την ελπίδα ενός γενναίου φιλοδωρήματος.
Νοικιάσαμε λοιπόν ένα Γιάρις «με ουρά», απ' αυτά που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και ξεκινήσαμε προς εξερεύνηση αυτής της περίεργης χώρας που γνωρίζαμε μόνο από τα επί σειράν ετών δυσοίωνα νέα της.
Μια πρωτη διαπιστωση: Οι Νικαραγουανοί είναι πάρα πολύ πρόθυμοι να σε βοηθήσουν να βρεις το -χαμένο- δρόμο σου. Για κάποιο περίεργο λόγο, πρέπει πάντα να πηγαίνεις ευθεία: «ρρρρέκτο». Η λεκτική κατεύθυνση συνοδεύεται από υποστηρικτική και παραστατικότατη χειρονομία που διαρκεί όσο και η ώρα που χρειάζεσαι για να φτάσεις στον προορισμό σου! Αντί να δυσανασχετείς όμως με τους ράθυμους ρυθμούς της Kεντρικής Αμερικής, τους γεύεσαι, και επί τη ευκαιρία παίρνεις και ένα μαθηματάκι ευγένειας και φιλοξενίας από ένα λαό που έχει μεγάλη ανάγκη να πείσει ότι κατοικεί σε μια χώρα ασφαλή, γεμάτη συνταρακτικά τοπία, ιστορικές πόλεις, ακόμη και μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους. Κάπως έτσι την πατάς και βρίσκεσαι, συνοδεία ξεναγού να περιφέρεσαι στο παλιό Λεόν (Leon Viejo) στους πρόποδες του ηφαιστείου Μομοτόμπο, προσπαθώντας να κατανοήσεις γιατί στην ευχή του Θεού τελεί υπό την προστασία της Ουνέσκο. «Εδώ», μας εξήγησε η Σόνια, «βρίσκονται τα απομεινάρια της πρωτεύουσας της ισπανικής αποικιακής επαρχίας της Νικαράγουας. Το παλιό Λεόν ιδρύθηκε το 1524 από τον κονκισταδόρ Φρανσίσκο Φερνάντεζ ντε Κόρδομπα, ο οποίος δολοφονήθηκε από το ισπανικό στέμμα όταν πήραν τα μυαλά του αέρα…». Δείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον για το ιστορικό τούτο γεγονός, την ακολουθήσαμε σε ένα ύψωμα απ' όπου είχαμε μια εξαιρετική θέα στη λίμνη της Μανάγουα, στο ηφαίστειο Μομοτόμπο και στα λιγοστά αρχαιολογικά ευρήματα. «Η Νικαράγουα είναι η χώρα των ηφαιστείων και των λιμνών», μας δήλωσε περήφανα η Σόνια που ποτέ δεν είχε απομακρυνθεί από το χωριό της. «Eχουμε 58 ηφαίστεια εκ των οποίων τα 6 ενεργά, η λίμνη της Νικαράγουα καλύπτει 8.262 τ. χλμ., η πανίδα και η χλωρίδα μας είναι εξαιρετικά πλούσια, διαθέτουμε αποικιακές πόλεις μεγάλης γοητείας που έχει εξάλλου εκτιμήσει και η Ουνέσκο». Την ευχαριστήσαμε θερμά, εκπροσωπούσε τη χώρα της με μεγάλο ζήλο. Μια χώρα που βρήκε το δρόμο προς τη δημοκρατία πολύ πρόσφατα.
Η Νικαράγουα είναι περισσότερο γνωστή για τη δικτατορία, τον εμφύλιο και τις φυσικές καταστροφές παρά για τα δυνατά τοπία της, την φιλική της ατμόσφαιρα και τον πολιτιστικό της πλούτο. Τώρα, η χώρα προσπαθεί να ορθοποδήσει μέσω του τουρισμού.
Αναρωτιόμασταν: Να πάμε Νικαράγουα ή Αϊτή; Και οι δύο χώρες ήταν φορτωμένες με διεθνείς ταξιδιωτικές οδηγίες που απέτρεπαν τον σώφρονα ταξιδιώτη να τις επισκεφθεί. Λίγο από διαίσθηση διαλέξαμε να πάμε στη χώρα των Σαντινίστας. «Εν πάση περιπτώσει, οι άνθρωποι είχαν όραμα», είπαμε, και ξεκινήσαμε.
Φτάσαμε στο υπό ανακαίνιση αεροδρόμιο Augusto Sandino της πρωτεύουσας Μανάγουα όπου κατοικεί το ένα πέμπτο των 5,7 εκατομμυρίων Nικαραγουανών. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα δικό μας επαρχιακό αεροδρόμιο, με τα μεταλλικά του στέγαστρα, τα γυαλιστερά του πατώματα, τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Μόνο τα πρόσωπα είναι διαφορετικά και η πιεστική επιθυμία τους να σε εξυπηρετήσουν με την ελπίδα ενός γενναίου φιλοδωρήματος.
Νοικιάσαμε λοιπόν ένα Γιάρις «με ουρά», απ' αυτά που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και ξεκινήσαμε προς εξερεύνηση αυτής της περίεργης χώρας που γνωρίζαμε μόνο από τα επί σειράν ετών δυσοίωνα νέα της.
Μια πρωτη διαπιστωση: Οι Νικαραγουανοί είναι πάρα πολύ πρόθυμοι να σε βοηθήσουν να βρεις το -χαμένο- δρόμο σου. Για κάποιο περίεργο λόγο, πρέπει πάντα να πηγαίνεις ευθεία: «ρρρρέκτο». Η λεκτική κατεύθυνση συνοδεύεται από υποστηρικτική και παραστατικότατη χειρονομία που διαρκεί όσο και η ώρα που χρειάζεσαι για να φτάσεις στον προορισμό σου! Αντί να δυσανασχετείς όμως με τους ράθυμους ρυθμούς της Kεντρικής Αμερικής, τους γεύεσαι, και επί τη ευκαιρία παίρνεις και ένα μαθηματάκι ευγένειας και φιλοξενίας από ένα λαό που έχει μεγάλη ανάγκη να πείσει ότι κατοικεί σε μια χώρα ασφαλή, γεμάτη συνταρακτικά τοπία, ιστορικές πόλεις, ακόμη και μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους. Κάπως έτσι την πατάς και βρίσκεσαι, συνοδεία ξεναγού να περιφέρεσαι στο παλιό Λεόν (Leon Viejo) στους πρόποδες του ηφαιστείου Μομοτόμπο, προσπαθώντας να κατανοήσεις γιατί στην ευχή του Θεού τελεί υπό την προστασία της Ουνέσκο. «Εδώ», μας εξήγησε η Σόνια, «βρίσκονται τα απομεινάρια της πρωτεύουσας της ισπανικής αποικιακής επαρχίας της Νικαράγουας. Το παλιό Λεόν ιδρύθηκε το 1524 από τον κονκισταδόρ Φρανσίσκο Φερνάντεζ ντε Κόρδομπα, ο οποίος δολοφονήθηκε από το ισπανικό στέμμα όταν πήραν τα μυαλά του αέρα…». Δείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον για το ιστορικό τούτο γεγονός, την ακολουθήσαμε σε ένα ύψωμα απ' όπου είχαμε μια εξαιρετική θέα στη λίμνη της Μανάγουα, στο ηφαίστειο Μομοτόμπο και στα λιγοστά αρχαιολογικά ευρήματα. «Η Νικαράγουα είναι η χώρα των ηφαιστείων και των λιμνών», μας δήλωσε περήφανα η Σόνια που ποτέ δεν είχε απομακρυνθεί από το χωριό της. «Eχουμε 58 ηφαίστεια εκ των οποίων τα 6 ενεργά, η λίμνη της Νικαράγουα καλύπτει 8.262 τ. χλμ., η πανίδα και η χλωρίδα μας είναι εξαιρετικά πλούσια, διαθέτουμε αποικιακές πόλεις μεγάλης γοητείας που έχει εξάλλου εκτιμήσει και η Ουνέσκο». Την ευχαριστήσαμε θερμά, εκπροσωπούσε τη χώρα της με μεγάλο ζήλο. Μια χώρα που βρήκε το δρόμο προς τη δημοκρατία πολύ πρόσφατα.