hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.164
- Likes
- 14.535
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Κάλιο αργά παρά ποτέ θυμίζει η λαϊκή σοφία. Χρόνια ξεροστάλιαζε σκονισμένος στα ράφια της βιβιλιοθήκης μου ο ταξιδιωτικός οδηγός της Bradt για την Αιθιοπία. Ρέκβιεμ για ένα ταξίδι που αναβλήθηκε τότε, για να λάβει σάρκα και οστά 8 χρόνια αργότερα.
Η Αιθιοπία είναι μια ιδιαιτερότητα στην αφρικανική ήπειρο.
Μια χώρα που ζει στο δικό της χωροχρόνο. Μετρά διαφορετικά την ώρα και ζει σε άλλο έτος από τον υπόλοιπο κόσμο. 7 πμ ώρα Ανατολικής Αφρικής, για τους Αιθίοπες είναι 1πμ. ! Οτιδήποτε κανονίζεις, επιβεβαιώνεις: international, not ethiopian, time!
Μια χώρα που δεν γνώρισε αποικιοκράτες.
Μια χώρα πολύχρωμο μωσαϊκό φυλών, γλωσσών.
Μια χώρα που ασπάστηκε πρώιμα τον χριστιανισμό κι ακόμα ως σήμερα το θρησκευτικό συναίσθημα είναι συγκινητικά έντονο.
Με τη βοήθεια του Θεού λοιπόν... θ'ανακαλύψετε μια χώρα με εναλλαγές τοπίων, με τα βουνά ν’αγγίζουν τα ουράνια στα 4000 μέτρα, ως τα τάρταρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας όπου η γης ξερνά καυτή λάβα σαν κόλαση κι είναι ένας άλλος πλανήτης.
Μια χώρα που δεν έχει χάσει την αυθεντικότητά της, έστω κι αν οι κεραίες κινητής ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, έστω κι αν δρόμοι στο πουθενά ασφαλτοστρώνονται με κινέζικα κεφάλαια.
Μια χώρα που ισορροπεί ανάμεσα σε αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης με υπέργειο μετρό στην Αddis Ababa όταν εκατομμύρια κατοίκων κυκλοφορούν ρακένδυτοι ή διψούν για μια σταγόνα νερού και διανύουν χιλιόμετρα φορτωμένοι στη πλάτη μπιτόνια.
Μια χώρα με το άρωμα του καφέ να συνοδεύει κάθε σου βήμα και παρά την εκτεταμένη ανέχεια έχεις αίσθημα ασφάλειας, κάτι παράδοξο σε σχέση με τα όμορα κράτη.
Μια χώρα που καταφέρνει να σε κάνει να τη θαυμάσεις και να δακρύσεις από ομορφιά ή πόνο ψυχής.
Μια χώρα δηλαδή που σου προσφέρει απλόχερα όλα αυτά που κάνουν ένα ταξίδι μοναδικό.
Με κάποιες όμως προϋποθέσεις....
Τι κι αν χάνεις κάποιες από τις ανέσεις σου όπως ένα μπάνιο της προκοπής αφού δεν δουλεύουν τα υδραυλικά... After all, T.I.A.
Τι κι αν έχεις να παλέψεις με τη σκόνη, τη μπίχλα, τη ζέστη ή το κρύο... After all, T.I.A.
Τι κι αν βομβαρδίζεσαι ν’ακους σε κάθε σου βήμα: faranji, china (?!), where are you from, what’s your name, money, birr… After all, T.I.A.
Τι κι αν αθέατα λογής ζωύφια αφήνουν το αποτύπωμά τους στο δέρμα του κορμιού σου...After all, T.I.A.
Τ.Ι.Α. = This Is Africa!
Όσο ταξιδεύω ένα déjà-vu το παθαίνω κι αυτομάτως θέτω υψηλότερα standards για τον επόμενο προορισμό, εντούτοις η Αιθιοπία με κέρδισε και σε καμία περίπτωση δεν με έκανε να σκεφτώ ότι βλέπω ή βιώνω μία από τα «ίδια». Ίσως σ’αυτό να συντέλεσαν κι οι αιθίοπες, ράτσα όμορφη, φυσιογνωμίες ευγενικές και μειλίχιες.
Σας παρουσιάζω την επιχειρησιακή ομάδα (με σκωπτική διάθεση αλλά πολλή αγάπη):
Γ.: Γλυκάθηκε από την εμπειρία αλλά δεν προβλέπεται να το ξαναεπιχειρήσει γενικώς κατά κει στο εγγύς μέλλον. Του χρειάζεται επειγόντως ολίγη Ευρώπη με φουά γκρά και κρασί μπορντώ για να στανιάρει. Επονομαζόμενος facebook-addict ή «ο ρουφηγμένος» (θα μένατε με την απορία, αν δεν τα είχε ξεράσει όλα αυθημερόν στο facebook). Πώς δεν έπαθε σύνδρομο στέρησης 4 μέρες χωρίς διαδίκτυο στο Danakil αποτελεί μυστήριο προς διερεύνηση.
Αγαπημένο ρήμα: «Πεινάω»
Σ.: Ενθουσιάστηκε κι αυτός, αλλά μια φορά και καλή στην υποσαχάρια κεντρική Αφρική είναι αρκετή. Επονομαζόμενος δηκτικά “της πουτ@ν@ς τα χέρια” διότι ως gadget-freak άμα πέσει στα χέρια του η φωτογραφική μηχανή σας, θα την πασπατεύει ώρες αλλάζοντας στο μενού όλες τις ρυθμίσεις για… καλύτερα αποτελέσματα. Άντε μετά να τις επαναφέρεις στην πρότερη κατάσταση. Αν θέλετε να του προκαλέσετε εγκεφαλικό απαιτείστε να αλλάξει φακό στην dslr σαν σηκώνεται σύννεφο σκόνης. Επίσης γνωστός ως bug-lover αφού του δείχνουν ιδιαίτερη λατρεία παντός είδους ζωύφια.
Φ.: Τρελλό παιδί χαρά γεμάτο. Επoνομαζόμενος beer/coffee break-lover ή “ο ξεγοφιασμένος” μιας και μερικές μέρες πριν το ταξίδι τραυματίστηκε στο ισχίο γκρινιάζοντας συνεχώς μέχρι να φτάσει στο αεροδρόμιο El.Vel. (μια χαρά όμως το πήγε στα βουνά και τα λαγκάδια). Του πάει η Αφρική. Φαίνεται το έντερό του είναι ανθεκτικό σε όλα τα αφρικάνικα εντεροπαθογόνα. Αντιθέτως το φοντύ στην αποστειρωμένη Ελβετία πυροδοτεί οξύτατη διάρροια. Γλίτωσε στα μουλωχτά τις έννοιες της οργάνωσης του ταξιδιού, όμως στην Αιθιοπία υποδύθηκε τον Yanis διαχειριζόμενος το κοινό ταμείο υπό την αυστηρή εποπτεία της τρόικας (ημών των υπολοίπων δηλαδή). Ουάου!
Ινδάλματα: Άκης Πετρετζίκης, Θοδωρής Δρίσκας
Π.: Ο συγγράφων και επoνομαζόμενος «γουρούνι», που βρήκε την υγειά χαρά του μένοντας άπλυτος για 4 μέρες στο Danakil. Αυτός ξεπαρθενεύτηκε εδώ και κάτι χρόνια.... (στην εμπειρία της υποσαχάριας Αφρικής εννοώ, τι σας πέρασε από το μυαλό!) και του καλάρεσε… γι’αυτό επιστρέφει ξανά και ξανά στη Μαύρη Ήπειρο σνομπάροντας την λαοπρόβλητη Κούβα. Μοναστήρια κι εκκλησιές το φόρτε του, άρα η Αιθιοπία διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον του.
Του πάει γάντι το “fever in the mornin’, fever all through the night” κι ως εκ τούτου κυκλοφορεί με τον μισό ΕΟΦ στη βαλίτσα του.
Μόνιμη επωδός: «Δε νοιώθω καλά, κανά μάτι θα φταίει». Επιστήμων άνθρωπος να σου πετύχει...
Χρόνος: Φλεβάρης 2016
Διάστημα: 15 μέρες (αν βάζαμε στο πρόγραμμα και τις φυλές στη κοιλάδα Omo θα θέλαμε μήνα)
Πρόγραμμα/οργάνωση: Π. & Γ. σε συνεννόηση με αιθιοπικά πρακτορεία για τοπικές εκδρομές.
Μέρη που επισκεφθήκαμε:
Από τα κάστρα του Gonder
Στα ουράνια κάνοντας trekking στα βουνά Simien
Από τα μοναστήρια στο Bahir Dar
Στις λαξευτές εκκλησιές της Lalibela
Από τους οβελίσκους του αινιγματικού Axum
Στις υπόσκαφες εκκλησιές του Tigray
Kι αφού διαβήκαμε την κόλαση του Dalol στο Danakil
Καταλήξαμε μια ανάσα από το καζάνι της κόλασης στο Erta Ale
Μετακινήσεις: Προς την Αιθιοπία με τα φτερά της Turkish. Μιας και όσα θέλαμε να δούμε δεν χωρούσαν οδικώς σε 2 εβδομάδες αποφασίστηκε οι μετακινήσεις μεταξύ εσωτερικών προοορισμών να γίνουν αεροπορικώς με τα ελικοφόρα της Ethiopian. Αυτό γλίτωσε πολυτιμότατο χρόνο και ταλαιπωρία (είμαστε και μιας ηλικίας πλέον), αλλά στέρησε εμπειρίες και δεν ήταν η οικονομικότερη επιλογή. Οπουδήποτε αλλού βασιστήκαμε σε minivans, τζιπ και τα ποδαράκια μας.
Η Ethiopian θεωρείται από τις καλύτερες αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες και όντως παράπονο δεν έχω για τις 4 εσωτερικές πτήσεις. Πάντα αναχωρούσε στην ώρα της, το ιπτάμενο προσωπικό ήταν ευγενέστατο και είχαν κάτι τις να μας φιλέψουν. Δυσανασχετήσαμε μόνο λόγω των αυξημένων μέτρων ασφαλείας στα αεροδρόμια που σε υποχρέωναν να βγάζεις κάθε φορά και τα παπούτσια σου.
Διαμονές: κλείστηκαν από τον Γ. μέσω του booking
Φαγητό: ο Σ. όργωσε το tripadvisor κρατώντας σημειώσεις επί χάρτου πού να φάμε χωρίς κίνδυνο να χαριεντιστούμε με όλων των ειδών τα εντεροπαθογόνα. Η αιθιοπική κουζίνα δεν κερδίζει τα εύσημα, τουλάχιστον όμως υπάρχουν επιλογές και οι τιμές είναι αρκετά χαμηλές.
Αφήστε τις εικόνες ν'αφυπνίσουν το ταξιδιάρικο πνεύμα σας και ελάτε μαζί μας σ'ένα οδοιπορικό στον υπέροχο ιστορικό βορρά της Αιθιοπίας!
(Η ιστορία αφιερώνεται στην KLEOPATRA μας, που χάρις στην επιμονή της κινητοποιήθηκα και ξεκίνησα το γράψιμο)
Last edited: