fenia42
Member
- Μηνύματα
- 3.980
- Likes
- 15.750
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Θα ήθελα να γράψω κάποιες πληροφορίες για το πρόσφατο ταξίδι μας , τριών διανυχτερευσεων στο όμορφο Μελενικο και τη λουτρόπολη του Αγκίστρου.
Ψάχναμε ένα προορισμό από τη Θεσσαλονίκη σε σχετικά κοντινή απόσταση, κάπου να μην έχουμε ξαναπάει ώστε να το εξερευνήσουμε από το μηδέν. Κάπου να είναι κοντά στη φύση, κατά προτίμηση σε βουνό και να έχει κρύο! Αποφασίσαμε να πάμε στο Μελένικο για εξερεύνηση και στο Αγκιστρο για χαλάρωση.
Για την είσοδο στη Βουλγαρία βγάλαμε πράσινη κάρτα αλλά δε μας ζητήθηκε. Ίσως και να μη χρειάζεται πλέον, δε το τσέκαρα,ο ασφαλιστής μας την έβγαλε μέχρι και τον Απρίλιο οπότε ίσως την ξαναχρησιμοποιησουμε. Τα διαβατήρια δε μας τα έλεγξαν και ο έλεγχος ήταν μηδενικός.
Κυριακη είμασταν στο Μελένικο, Мелник στα βουλγαρικά και επιτέλους αντικρίζω την κυριλλική γραφή.
Στα εστιατόρια οι σερβιτόροι δε μιλούν αγγλικά, λένε όμως πως μιλούν ρωσικά. Τελικά δε μιλούν ούτε αυτά αλλά ερμηνεύουν απλά όποια λέξη μοιάζει με τη βουλγαρική. Παραγγέλνω εύκολα γευμα χωρίς κρέας και χυμό μήλου! Καταφέρνω να ερμηνεύσω και τον κατάλογο.
Στον ξενώνα είμαστε οι μόνοι επισκέπτες και μας δίνουν το πιο μεγάλο δωμάτιο. Φέραμε και μουσικά όργανα γιατί ετοιμάζουμε ένα ντουέτο αλλά για καλή τους τύχη δε τα αγγίξαμε! Ο ξενώνας, όπως και όλα τα υπόλοιπα σπίτια είναι στην κλασική οθωμανική αρχιτεκτονική, με τα λευκά σπίτια και τα ξύλινα παράθυρα με τα σαχνισιά. Όμοια τους έχω δει στην Αλβανία, το Κόσοβο, την Τουρκία, τη Βόρεια Μακεδονία και φυσικά σε πολλές περιοχές της βόρειας Ελλάδας. Αυτή την τεχνική πολλοί την ονομάζουν «μακεδονική».
Η οικοδέσποινα μιλά πολύ καλά ελληνικά γιατί έχει ζήσει στην Ελλάδα, φτιάχνει και πολύ ωραία αυγά. Τρώμε πολύ καλά στη Βουλγαρία -όχι όπως στη Σερβία που μείναμε με την όρεξη. Ιβάνα ελπίζω να μη με διαβάζεις.
(Αυτό είναι βουλγαρικό μπουγιουρντί με αυγό -αξιόλογο- σαλάτα χωριάτικη (από βουλγαρικό χωριό) και κοτόσουπα με φιδέ. Καλή εναλλακτική- ίσως έχει και η Βουλγαρία τον Πετρετζίκη της)
Αυτό είναι το ξενοδοχείο μας.
Το Μελένικο είναι 28 χιλιόμετρα από τα σύνορα του Προμαχώνα. Λένε πως είναι η πιο μικρή πόλη της χώρας, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για χωριό. Ο δρόμος μέχρι εδώ ήταν κακός, χωρίς φωτισμό. Ολόγυρα στην περιοχή υπάρχουν απέραντοι αμπελώνες και οι ντόπιοι ασχολούνται κυρίως με το κρασί : ένα μοναδικό απαλό κρασί με ελαφριά γεύση, κόκκινο, μυρωδάτο, όχι μεθυστικό !
Ο κόσμος συρρέει λοιπόν εδώ για οινογνωσία, καλό φαγητό και χαλαρές βόλτες. Η περιοχή όμως φημίζεται και για ένα γεωλογικό φαινόμενο που θυμίζει λίγο τους όγκους της Καππαδοκίας. Περιστοιχίζεται από όγκους που μοιάζουν πήλινοι, είναι στην πραγματικότητα από ψαμμίτη και ακόμα κι οι πιο έμπειροι ορειβάτες δε μπορούν να τους σκαρφαλώσουν, γιατί αποδομούνται.
Το 1912 κατοικούσαν κυρίως Έλληνες και υπήρχαν πάνω απο 1000 ελληνικά σπίτια. Ωστόσο μετά την ένταξη του στο Βουλγαρικό έδαφος το μεγαλύτερο ποσοστό μετακόμισε στην Ελλάδα. Φεύγοντας οι Έλληνες, τρύπησαν τα βαρέλια τους, και το ξακουστό κόκκινο κρασί τους, έρρεε στους δρόμους του Μελένικου σαν κόκκινο ποτάμι.
Στον Μεσαίωνα ήταν μια συνοριακή πόλη ανάμεσα στη βουλγαρική και τη βυζαντινή αυτοκρατορία. Ήταν μια μεγάλη πόλη στον κεντρικό δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένας τόπος όπου οι βυζαντινοί αυτοκράτορες εξόριζαν κάποιους από τους αριστοκράτες με τους οποίους δεν ήταν ικανοποιημένοι. Γι ‘αυτό το λόγο το Μελένικο αναπτύχθηκε ως επί το πλείστον σε βυζαντινό ύφος. Ακόμη και τώρα μπορείτε να δείτε ερείπια βυζαντινών κτισμάτων γύρω από την πόλη.
Το πιο σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής μαζί με τις «πυραμίδες» οπως ονομάζονται οι χωμάτινοι όγκοι ,είναι το Αρχοντικό του Μανώλη Κορδόπουλου. Βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του Μελένικου και η κατασκευή του χρονολογείται το 1754. Ένα σπίτι με τέσσερις ορόφους και υπόγεια κελάρια που θυμίζουν λαβύρινθο. Ο Μανώλης Κορδόπουλος ήταν πλούσιος Έλληνας, έμπορος και παραγωγός εκλεκτών κρασιών.
Δίπλα εκεί βρήκαμε κι ένα οινοποιείο όπου με πέντε λέβα το άτομο δοκιμάσαμε κρασί και ξεναγηθήκαμε στο κελάρι του ευγενικού ιδιοκτήτη που συμπαθούσε ιδιαιτέρως τους Έλληνες. Ώσπου στο χώρο μπήκε Ιάπωνας μόνος τουρίστας και δεν έλαχε της ίδιας αντιμετώπισης. Λυπηρό! Σκέφτομαι βέβαια ότι κι εγώ στο Κιργιστάν πχ έχω αντιμετωπιστεί με καχυποψία, ειδικά ως γυναίκα που ταξιδεύει μόνη. Δε βαριέσαι..
Κι ένα βίντεο που τραβήχτηκε εν άγνοια μου :
Τη Δεύτερη μέρα μας στο Μελένικο, που ήταν και Δευτέρα πετύχαμε ένα ελληνικό σχολείο που κατέκλεισε τις ταβέρνες. Ούτως ή άλλως δεν είχαμε πολλές επιλογές γιατί κάποια ήταν κλειστά. Γενικά όμως το μέρος δεν είχε πολλά μέρη να βγεις. Ήταν μια φάση ταβέρνα/ καφετέρια/ ξενώνας.
Ήπιαμε καφέ σε ένα τέτοιο αλλά καθίσαμε έξω γιατί μέσα ήταν ΤΕΚΕΣ! Balkan spirit κι έτσι η φάση. Δίπλα μας εφαπτόμενος έκατσε ένας κυριος με την εφημερίδα του και έστησε αυτί στην κουβέντα μας. Μας έπιασε «αναγκαστικά» την κουβέντα. Είχε μεγάλη ανάγκη να επικοινωνήσει. Όταν δε, κατάλαβε ότι μιλάω ρώσικα, έδωσε πόνο! Έπιανε τον Γ.Α. από του μπουφάν και τον αγκάλιαζε για να μας δείξει «τι κάνει η Αμερική στις βάσεις του ΝΑΤΟ» και τι έκανε τώρα στην Ουκρανία. Ο Γ.Α. μετά από αυτό άρχισε να μιλάει ρωσικα.
Υπάρχει ένα αποξηραμένο ποτάμι που διασχίζει το Μελενικο και το χωρίζει στα δυο. Δεν είναι ακριβώς ποτάμι, δεν είναι καν κάποιος παραποταμος του Στρυμώνα, αλλά ένα έργο προστασίας γιατί χωρίς αυτό, το Μελένικο γίνεται Βενετία. Θα ήταν πάντως πολύ όμορφο να υπήρχε ποτάμι! Το μέρος μου θύμιζε αρκετά το Πρίζρεν του Κοσόβου.
(πίσω μου φαίνεται το ξηραμένο κανάλι)
to be continued
Ψάχναμε ένα προορισμό από τη Θεσσαλονίκη σε σχετικά κοντινή απόσταση, κάπου να μην έχουμε ξαναπάει ώστε να το εξερευνήσουμε από το μηδέν. Κάπου να είναι κοντά στη φύση, κατά προτίμηση σε βουνό και να έχει κρύο! Αποφασίσαμε να πάμε στο Μελένικο για εξερεύνηση και στο Αγκιστρο για χαλάρωση.
Για την είσοδο στη Βουλγαρία βγάλαμε πράσινη κάρτα αλλά δε μας ζητήθηκε. Ίσως και να μη χρειάζεται πλέον, δε το τσέκαρα,ο ασφαλιστής μας την έβγαλε μέχρι και τον Απρίλιο οπότε ίσως την ξαναχρησιμοποιησουμε. Τα διαβατήρια δε μας τα έλεγξαν και ο έλεγχος ήταν μηδενικός.
Κυριακη είμασταν στο Μελένικο, Мелник στα βουλγαρικά και επιτέλους αντικρίζω την κυριλλική γραφή.
Στα εστιατόρια οι σερβιτόροι δε μιλούν αγγλικά, λένε όμως πως μιλούν ρωσικά. Τελικά δε μιλούν ούτε αυτά αλλά ερμηνεύουν απλά όποια λέξη μοιάζει με τη βουλγαρική. Παραγγέλνω εύκολα γευμα χωρίς κρέας και χυμό μήλου! Καταφέρνω να ερμηνεύσω και τον κατάλογο.
Στον ξενώνα είμαστε οι μόνοι επισκέπτες και μας δίνουν το πιο μεγάλο δωμάτιο. Φέραμε και μουσικά όργανα γιατί ετοιμάζουμε ένα ντουέτο αλλά για καλή τους τύχη δε τα αγγίξαμε! Ο ξενώνας, όπως και όλα τα υπόλοιπα σπίτια είναι στην κλασική οθωμανική αρχιτεκτονική, με τα λευκά σπίτια και τα ξύλινα παράθυρα με τα σαχνισιά. Όμοια τους έχω δει στην Αλβανία, το Κόσοβο, την Τουρκία, τη Βόρεια Μακεδονία και φυσικά σε πολλές περιοχές της βόρειας Ελλάδας. Αυτή την τεχνική πολλοί την ονομάζουν «μακεδονική».
Η οικοδέσποινα μιλά πολύ καλά ελληνικά γιατί έχει ζήσει στην Ελλάδα, φτιάχνει και πολύ ωραία αυγά. Τρώμε πολύ καλά στη Βουλγαρία -όχι όπως στη Σερβία που μείναμε με την όρεξη. Ιβάνα ελπίζω να μη με διαβάζεις.
(Αυτό είναι βουλγαρικό μπουγιουρντί με αυγό -αξιόλογο- σαλάτα χωριάτικη (από βουλγαρικό χωριό) και κοτόσουπα με φιδέ. Καλή εναλλακτική- ίσως έχει και η Βουλγαρία τον Πετρετζίκη της)
Αυτό είναι το ξενοδοχείο μας.
Το Μελένικο είναι 28 χιλιόμετρα από τα σύνορα του Προμαχώνα. Λένε πως είναι η πιο μικρή πόλη της χώρας, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για χωριό. Ο δρόμος μέχρι εδώ ήταν κακός, χωρίς φωτισμό. Ολόγυρα στην περιοχή υπάρχουν απέραντοι αμπελώνες και οι ντόπιοι ασχολούνται κυρίως με το κρασί : ένα μοναδικό απαλό κρασί με ελαφριά γεύση, κόκκινο, μυρωδάτο, όχι μεθυστικό !
Ο κόσμος συρρέει λοιπόν εδώ για οινογνωσία, καλό φαγητό και χαλαρές βόλτες. Η περιοχή όμως φημίζεται και για ένα γεωλογικό φαινόμενο που θυμίζει λίγο τους όγκους της Καππαδοκίας. Περιστοιχίζεται από όγκους που μοιάζουν πήλινοι, είναι στην πραγματικότητα από ψαμμίτη και ακόμα κι οι πιο έμπειροι ορειβάτες δε μπορούν να τους σκαρφαλώσουν, γιατί αποδομούνται.
Το 1912 κατοικούσαν κυρίως Έλληνες και υπήρχαν πάνω απο 1000 ελληνικά σπίτια. Ωστόσο μετά την ένταξη του στο Βουλγαρικό έδαφος το μεγαλύτερο ποσοστό μετακόμισε στην Ελλάδα. Φεύγοντας οι Έλληνες, τρύπησαν τα βαρέλια τους, και το ξακουστό κόκκινο κρασί τους, έρρεε στους δρόμους του Μελένικου σαν κόκκινο ποτάμι.
Στον Μεσαίωνα ήταν μια συνοριακή πόλη ανάμεσα στη βουλγαρική και τη βυζαντινή αυτοκρατορία. Ήταν μια μεγάλη πόλη στον κεντρικό δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένας τόπος όπου οι βυζαντινοί αυτοκράτορες εξόριζαν κάποιους από τους αριστοκράτες με τους οποίους δεν ήταν ικανοποιημένοι. Γι ‘αυτό το λόγο το Μελένικο αναπτύχθηκε ως επί το πλείστον σε βυζαντινό ύφος. Ακόμη και τώρα μπορείτε να δείτε ερείπια βυζαντινών κτισμάτων γύρω από την πόλη.
Το πιο σημαντικό αξιοθέατο της περιοχής μαζί με τις «πυραμίδες» οπως ονομάζονται οι χωμάτινοι όγκοι ,είναι το Αρχοντικό του Μανώλη Κορδόπουλου. Βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του Μελένικου και η κατασκευή του χρονολογείται το 1754. Ένα σπίτι με τέσσερις ορόφους και υπόγεια κελάρια που θυμίζουν λαβύρινθο. Ο Μανώλης Κορδόπουλος ήταν πλούσιος Έλληνας, έμπορος και παραγωγός εκλεκτών κρασιών.
Δίπλα εκεί βρήκαμε κι ένα οινοποιείο όπου με πέντε λέβα το άτομο δοκιμάσαμε κρασί και ξεναγηθήκαμε στο κελάρι του ευγενικού ιδιοκτήτη που συμπαθούσε ιδιαιτέρως τους Έλληνες. Ώσπου στο χώρο μπήκε Ιάπωνας μόνος τουρίστας και δεν έλαχε της ίδιας αντιμετώπισης. Λυπηρό! Σκέφτομαι βέβαια ότι κι εγώ στο Κιργιστάν πχ έχω αντιμετωπιστεί με καχυποψία, ειδικά ως γυναίκα που ταξιδεύει μόνη. Δε βαριέσαι..
Κι ένα βίντεο που τραβήχτηκε εν άγνοια μου :
Τη Δεύτερη μέρα μας στο Μελένικο, που ήταν και Δευτέρα πετύχαμε ένα ελληνικό σχολείο που κατέκλεισε τις ταβέρνες. Ούτως ή άλλως δεν είχαμε πολλές επιλογές γιατί κάποια ήταν κλειστά. Γενικά όμως το μέρος δεν είχε πολλά μέρη να βγεις. Ήταν μια φάση ταβέρνα/ καφετέρια/ ξενώνας.
Ήπιαμε καφέ σε ένα τέτοιο αλλά καθίσαμε έξω γιατί μέσα ήταν ΤΕΚΕΣ! Balkan spirit κι έτσι η φάση. Δίπλα μας εφαπτόμενος έκατσε ένας κυριος με την εφημερίδα του και έστησε αυτί στην κουβέντα μας. Μας έπιασε «αναγκαστικά» την κουβέντα. Είχε μεγάλη ανάγκη να επικοινωνήσει. Όταν δε, κατάλαβε ότι μιλάω ρώσικα, έδωσε πόνο! Έπιανε τον Γ.Α. από του μπουφάν και τον αγκάλιαζε για να μας δείξει «τι κάνει η Αμερική στις βάσεις του ΝΑΤΟ» και τι έκανε τώρα στην Ουκρανία. Ο Γ.Α. μετά από αυτό άρχισε να μιλάει ρωσικα.
Υπάρχει ένα αποξηραμένο ποτάμι που διασχίζει το Μελενικο και το χωρίζει στα δυο. Δεν είναι ακριβώς ποτάμι, δεν είναι καν κάποιος παραποταμος του Στρυμώνα, αλλά ένα έργο προστασίας γιατί χωρίς αυτό, το Μελένικο γίνεται Βενετία. Θα ήταν πάντως πολύ όμορφο να υπήρχε ποτάμι! Το μέρος μου θύμιζε αρκετά το Πρίζρεν του Κοσόβου.
(πίσω μου φαίνεται το ξηραμένο κανάλι)
to be continued
Last edited: