taver
Member
- Μηνύματα
- 12.612
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Μέρος 1.
Έχει πλέον νυχτώσει, και το τρένο που ξεκίνησε νωρίτερα από τη Γαλλία φτάνει σιγά-σιγά στον προορισμό του. Κάτι που είναι η πρώτη μέρα μετά την αλλαγή προς τη χειμερινή ώρα, κάτι που είμαστε και αρκετά πιο βόρεια από την Ελλάδα, μου φαίνεται περίεργο που έχει ήδη νυχτώσει για τα καλά στια 17:20.
Αυτή τη φορά, ταξιδεύω μόνος μου. Οι φίλοι και συχνοί συνταξιδιώτες μου δεν μπορούσαν να με ακολουθήσουν, οπότε το ταξίδι έγινε ατομικό. Ένα ταξίδι με μεταφορικό μέσο το τρένο, που φτάνει τώρα στον τελευταίο του σταθμό. Προηγήθηκαν το Freiburg im Breisgau στη Baden-Württemberg της Γερμανίας, το Στρασβούργο στην Αλσατία της Γαλλίας, και ο προηγούμενος σταθμός ήταν η πόλη Νανσί, στη Λωρραίνη της Γαλλίας.
Στη μετά Σένγκεν εποχή, δεν κάνει εντύπωση το πόσο εύκολα περνάει κανείς τα δυτικοευρωπαϊκά σύνορα. Από τα 5 τρένα που είχα χρησιμοποιήσει τις προηγούμενες μέρες (2 Γερμανικά, 2 Γαλλικά, κι ένα Γαλλικό με Γερμανικό εισιτήριο), τα 4 είχαν και διεθνές κομμάτι κάπου στο δρομολόγιο τους. Και τώρα, το τρένο με το οποίο μετακινούμαι είναι ένα τοπικό (διώροφο) Γαλλικό τρένο της επαρχίας της Λωρραίνης, που εκτελεί κανονικά την διαδρομή Νανσί-Μέτζ-Θιονβιλλ, και που ενίοτε (κάθε μια ώρα) συνεχίζει και μέχρι την πόλη του Λουξεμβούργου. Τα σύνορα, απλά μια γραμμή στο χάρτη, κατά τον ίδιο τρόπο που αλλάζει κανείς νομό στην Ελλάδα. Ούτε στους σταθμούς υπάρχει κάποια διαφοροποίηση για τα διεθνή τρένα. Δεν υπάρχουν συνοριακοί σταθμοί, ούτε στάσεις στα σύνορα, ούτε έλεγχοι ασφαλείας, ούτε έλεγχος διαβατηρίων, ούτε τίποτα που να θυμίζει ότι επίκειται μια αλλαγή χώρας. Είναι ένα ακόμα απλό τοπικό τρένο, σα να πήγαινα σε μια μικρή πόλη της Γαλλικής επαρχίας.
Το τρένο είχε μέσα πολύ κόσμο, ο οποίος κατέβηκε πολύ πριν περάσουμε τα σύνορα. Συνεχίζει σχεδόν άδειο μέχρι το Λουξεμβούργο. Τέσσερα άτομα έχουμε μείνει όλα κι όλα στο βαγόνι. Καλά, κανείς πια δεν ενδιαφέρεται να πάει στο Λουξεμβούργο? Ρε, τι πάω εγώ να κάνω σ’ αυτή την πόλη?
Στο σταθμό, βγαίνω γρήγορα γρήγορα από το τρένο, και τρέχω να βγω έξω να προλάβω να βρω τα ταξί πριν τα πάρουν όλα. Η συνήθεια από την Ελλάδα... Ο σταθμός είναι μικρός, γρήγορος, και άνετος. Η ανησυχία μου αποδεικνύεται μάλλον μάταια – τα ταξί που περιμένουν είναι μάλλον περισσότερα από τους επιβάτες που κατεβήκαμε από το τρένο. Ακόμα και όλοι να παίρνανε ταξί, πάλι θα φτάνανε. Θα μπορούσα και να περπατήσω ή να πάρω το αστικό λεωφορείο για να πάω στο ξενοδοχείο, αλλά βαριέμαι. Είναι και νύχτα, το καρτιέ του σταθμού διαβάζω ότι είναι γενικώς αδιάφορο, έχω και τη βαλίτσα να σέρνω…
Ο ταρίφας κλασσικός Γάλλος. Δεν μιλάμε γρι Αγγλικά, μέχρις ότου είναι για να εισπράξουμε την αμοιβή και το φιλοδώρημα, οπότε όλα τα καταλαβαίνουμε, όλα τα πιάνουμε, όλα τα μιλάμε. Με πάει πάντως μια χαρά – κι από τη διαδρομή που μου προτείνει το GPS που κουβαλάω. Ενάμισι χιλιόμετρο, οκτώ ευρώ. Δεν το λες φτηνά…. Ίσως γι αυτό είναι ελεύθερα τόσα πολλά ταξί στο σταθμό.
10 λεπτά μετά, ανεβαίνω στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Grand Hotel Cravat. Παλιομοδίτικο ξενοδοχείο, αλλά κεντρικότατο και με φοβερά reviews. Tόσο το ξενοδοχείο, όσο και ειδικά το δωμάτιο που διάλεξα είναι ακριβά. Θυμίζει τη γοητεία της παλιάς αριστοκρατίας - ακριβώς στο πνεύμα του μεγάλου Δουκάτου, δηλαδή. Δε λυπήθηκα το budget στην κράτηση, αλλά με διαφορά τα πιο καλοξοδεμένα επιπλέον χρήματα σε δωμάτιο ξενοδοχείου. Ο χώρος τεράστιος. Άνετα χωράγανε 3-4 διπλά κρεβάτια. Έχω δικό μου καναπέ, 2 επιφάνειες εργασίας με καρέκλες, πολυθρόνες, coffee table, καφετιέρα, τρίφυλλη κτιστή ντουλάπα, προθάλαμο, μπάνιέρα… Κοιτάζω το floor plan, που έχει τις εξόδους κινδύνου κλπ, και έχω το μεγαλύτερο δωμάτιο στον όροφο. Και το καλύτερο, θα έρθει το πρωί, όταν ανοίξω το παράθυρο. Ο χάρτης λέει ότι ακριβώς μπροστά από το δωμάτιο μου, στο δρόμο, είναι το vantage point όπου έχει μια από τις καλύτερες θέες στην κοιλάδα. Προς το παρόν, όμως, δε φαίνεται τίποτα – είναι νύκτα, και η κοιλάδα δεν είναι φωτισμένη. Μόνο κάτι λίγα φώτα απέναντι, δείχνουν σα να προέρχονται από φαναράκια τα σπίτια και τα κάστρα μιας παλιάς πόλης. Σε λίγο όμως θα διαπιστώσω ότι αυτά είναι απλώς τα προάστια, η παλιά πόλη είναι από την «από δω» πλευρά της κοιλάδας, εκεί που βρίσκομαι.
Αφού οργανώνω λίγο τα πράγματά μου, και χωρίς άλλο άγχος για το ρολόι, αφού με τα τρένα ξεμπέρδεψα και δεν έχω τίποτε άλλο προγραμματισμένο, τα μουσεία έχουν κλείσει, ξεκινάω για μια βραδινή εξερεύνηση στην πόλη.
(συνεχίζεται)
Έχει πλέον νυχτώσει, και το τρένο που ξεκίνησε νωρίτερα από τη Γαλλία φτάνει σιγά-σιγά στον προορισμό του. Κάτι που είναι η πρώτη μέρα μετά την αλλαγή προς τη χειμερινή ώρα, κάτι που είμαστε και αρκετά πιο βόρεια από την Ελλάδα, μου φαίνεται περίεργο που έχει ήδη νυχτώσει για τα καλά στια 17:20.
Αυτή τη φορά, ταξιδεύω μόνος μου. Οι φίλοι και συχνοί συνταξιδιώτες μου δεν μπορούσαν να με ακολουθήσουν, οπότε το ταξίδι έγινε ατομικό. Ένα ταξίδι με μεταφορικό μέσο το τρένο, που φτάνει τώρα στον τελευταίο του σταθμό. Προηγήθηκαν το Freiburg im Breisgau στη Baden-Württemberg της Γερμανίας, το Στρασβούργο στην Αλσατία της Γαλλίας, και ο προηγούμενος σταθμός ήταν η πόλη Νανσί, στη Λωρραίνη της Γαλλίας.
Στη μετά Σένγκεν εποχή, δεν κάνει εντύπωση το πόσο εύκολα περνάει κανείς τα δυτικοευρωπαϊκά σύνορα. Από τα 5 τρένα που είχα χρησιμοποιήσει τις προηγούμενες μέρες (2 Γερμανικά, 2 Γαλλικά, κι ένα Γαλλικό με Γερμανικό εισιτήριο), τα 4 είχαν και διεθνές κομμάτι κάπου στο δρομολόγιο τους. Και τώρα, το τρένο με το οποίο μετακινούμαι είναι ένα τοπικό (διώροφο) Γαλλικό τρένο της επαρχίας της Λωρραίνης, που εκτελεί κανονικά την διαδρομή Νανσί-Μέτζ-Θιονβιλλ, και που ενίοτε (κάθε μια ώρα) συνεχίζει και μέχρι την πόλη του Λουξεμβούργου. Τα σύνορα, απλά μια γραμμή στο χάρτη, κατά τον ίδιο τρόπο που αλλάζει κανείς νομό στην Ελλάδα. Ούτε στους σταθμούς υπάρχει κάποια διαφοροποίηση για τα διεθνή τρένα. Δεν υπάρχουν συνοριακοί σταθμοί, ούτε στάσεις στα σύνορα, ούτε έλεγχοι ασφαλείας, ούτε έλεγχος διαβατηρίων, ούτε τίποτα που να θυμίζει ότι επίκειται μια αλλαγή χώρας. Είναι ένα ακόμα απλό τοπικό τρένο, σα να πήγαινα σε μια μικρή πόλη της Γαλλικής επαρχίας.
Το τρένο είχε μέσα πολύ κόσμο, ο οποίος κατέβηκε πολύ πριν περάσουμε τα σύνορα. Συνεχίζει σχεδόν άδειο μέχρι το Λουξεμβούργο. Τέσσερα άτομα έχουμε μείνει όλα κι όλα στο βαγόνι. Καλά, κανείς πια δεν ενδιαφέρεται να πάει στο Λουξεμβούργο? Ρε, τι πάω εγώ να κάνω σ’ αυτή την πόλη?
Στο σταθμό, βγαίνω γρήγορα γρήγορα από το τρένο, και τρέχω να βγω έξω να προλάβω να βρω τα ταξί πριν τα πάρουν όλα. Η συνήθεια από την Ελλάδα... Ο σταθμός είναι μικρός, γρήγορος, και άνετος. Η ανησυχία μου αποδεικνύεται μάλλον μάταια – τα ταξί που περιμένουν είναι μάλλον περισσότερα από τους επιβάτες που κατεβήκαμε από το τρένο. Ακόμα και όλοι να παίρνανε ταξί, πάλι θα φτάνανε. Θα μπορούσα και να περπατήσω ή να πάρω το αστικό λεωφορείο για να πάω στο ξενοδοχείο, αλλά βαριέμαι. Είναι και νύχτα, το καρτιέ του σταθμού διαβάζω ότι είναι γενικώς αδιάφορο, έχω και τη βαλίτσα να σέρνω…
Ο ταρίφας κλασσικός Γάλλος. Δεν μιλάμε γρι Αγγλικά, μέχρις ότου είναι για να εισπράξουμε την αμοιβή και το φιλοδώρημα, οπότε όλα τα καταλαβαίνουμε, όλα τα πιάνουμε, όλα τα μιλάμε. Με πάει πάντως μια χαρά – κι από τη διαδρομή που μου προτείνει το GPS που κουβαλάω. Ενάμισι χιλιόμετρο, οκτώ ευρώ. Δεν το λες φτηνά…. Ίσως γι αυτό είναι ελεύθερα τόσα πολλά ταξί στο σταθμό.
10 λεπτά μετά, ανεβαίνω στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Grand Hotel Cravat. Παλιομοδίτικο ξενοδοχείο, αλλά κεντρικότατο και με φοβερά reviews. Tόσο το ξενοδοχείο, όσο και ειδικά το δωμάτιο που διάλεξα είναι ακριβά. Θυμίζει τη γοητεία της παλιάς αριστοκρατίας - ακριβώς στο πνεύμα του μεγάλου Δουκάτου, δηλαδή. Δε λυπήθηκα το budget στην κράτηση, αλλά με διαφορά τα πιο καλοξοδεμένα επιπλέον χρήματα σε δωμάτιο ξενοδοχείου. Ο χώρος τεράστιος. Άνετα χωράγανε 3-4 διπλά κρεβάτια. Έχω δικό μου καναπέ, 2 επιφάνειες εργασίας με καρέκλες, πολυθρόνες, coffee table, καφετιέρα, τρίφυλλη κτιστή ντουλάπα, προθάλαμο, μπάνιέρα… Κοιτάζω το floor plan, που έχει τις εξόδους κινδύνου κλπ, και έχω το μεγαλύτερο δωμάτιο στον όροφο. Και το καλύτερο, θα έρθει το πρωί, όταν ανοίξω το παράθυρο. Ο χάρτης λέει ότι ακριβώς μπροστά από το δωμάτιο μου, στο δρόμο, είναι το vantage point όπου έχει μια από τις καλύτερες θέες στην κοιλάδα. Προς το παρόν, όμως, δε φαίνεται τίποτα – είναι νύκτα, και η κοιλάδα δεν είναι φωτισμένη. Μόνο κάτι λίγα φώτα απέναντι, δείχνουν σα να προέρχονται από φαναράκια τα σπίτια και τα κάστρα μιας παλιάς πόλης. Σε λίγο όμως θα διαπιστώσω ότι αυτά είναι απλώς τα προάστια, η παλιά πόλη είναι από την «από δω» πλευρά της κοιλάδας, εκεί που βρίσκομαι.
Αφού οργανώνω λίγο τα πράγματά μου, και χωρίς άλλο άγχος για το ρολόι, αφού με τα τρένα ξεμπέρδεψα και δεν έχω τίποτε άλλο προγραμματισμένο, τα μουσεία έχουν κλείσει, ξεκινάω για μια βραδινή εξερεύνηση στην πόλη.
(συνεχίζεται)
Attachments
-
20,1 KB Προβολές: 573