• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Κηφηνείον 'Η Ωραία Ελλάς'...

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
του Σαράντου Καργάκου

Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία.
Διαφωνώ. Εδώ καί τριάντα χρόνια είναι η ...εργασία. Ο νέος δε φοβάται
την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό
σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές <<κουλοχέρηδων>>, παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα-είναι ταπεινωτικές...



Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη <<χειρώναξ>>, σαν δεύτερο συνθετικό το
<<άναξ>> πού κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο
του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή πού
ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής πού έδειχνε
αριστερά καί πήγαινε δεξιά καί τούμπαλιν. Γι\' αυτό τουμπάραμε...
Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, πού δεν είναι
πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πώς η ανεργία στον
τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν
υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν.



Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες,
για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ\' όχι
διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας-
είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του <<White color workers>>. Έτσι
σήμερα το πιο φτηνό εργατικό καί υπαλληλικό δυναμικό είναι οι
πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη καί στον ΟΤΕ ως έκτακτοι
τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη καί
διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών,
επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις καί ασαφείς,
απροσδιορίστου αποστολής καί χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, πού πιστεύουν ότι τα παιδιά καί μόνον με τα
<<ντοκτορά>> θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες πού είναι
δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι
κάποιας πολυεθνικής.



Παρ\' όλο πού γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι
ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο
τεχνικής σχολής καί δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν
ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή
στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα
ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από <<μηνύματα>> του αφόρητου <<κινητού>> τους.



Τούτη η παιδεία, πού όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ\' ούτε καν
εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την
ραθυμία, την αναβλητικότητα καί το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν
καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα
παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία,
γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας καί η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας,
με το πρόσχημα να μην τα κουράσουμε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την
πρωτοβουλία, τη φαντασία καί την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να
μαθαίνει τα παιδιά πώς να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα
μαθαίνει πώς να σκέπτονται αλλά με τί να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει
πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης καί των
ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια
κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο
τρανό καί πιο μεγάλο. Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι
η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ πού καταπίνει σελίδες σαν
χάπια καί πού θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Καί το λεγόμενο
<<σχολικό>> είναι συνήθως αισχρό καί ως λόγος καί ως περιεχόμενο.



Καί τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το <<Αναγνωστικό>> πού πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική καί τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο <<χαρτογιακάς>>. Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά <<Αναγνωστικά>>, καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά. Ακούω πώς δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτιλία πού προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα πού προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα καί στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί καί μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια καί οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα πού μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου -καί μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές καί δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα <<προσόντα>> τους, αλλά τέτοιες εργασίες πού ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- πού προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;



Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την
αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη καί του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς καί Ουκρανούς. Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα
γη στα χέρια των Αλβανών πού την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα
χέρια των Αιγυπτίων πού την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της
Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία πού ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της
Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια,
κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν
στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.



Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική καί την αγροτική τάξη. Στήν πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα <<Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη>> καί υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς
υποχρεώσεις καί τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η
επαρχία με <<Κέντρα Πολιτισμού>>, οπού <<μπαγιαντέρες>> κάθε λογής καί φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουίσκι βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, πού έρχονται τα <<εξ εσπερίας νέφη>> χτυπάμε το κεφάλι μας. Καί που να φθάσουν τα <<εξ Ανατολής>> σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flen-tium (-κοιλάς κλαυθμώνων) καί θα κινείται quasi osculaturium inter flen-tium (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως καί οδύνης).



Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας πού θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ
ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια
οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως καί την παιδεία πού
εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, πού τα κουράζει με την παπαγαλία καί το
βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα
κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα
κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη καί η
αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη πού τα κάνει συνονόματα. Αν
τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία
Ελληνικά! Είναι θλιβερή η εικόνα πού παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε
χθες καί θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν
άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, πού, ενώ έχουν
συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά
τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά πού
λιώνουν τα νιάτα τους στα <<κηφηνεία>>, πού πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα πού οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά;
Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί -ακόμη στο
Δημοτικό- μαθαίναμε απ\' έξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να
διδάξει Τυρταίο?) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά
για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή
είναι οι παλαιότεροι, οι <<γεραιοί>> καί οι νέοι κρύβονται πίσω από τη
σκιά τους. <<Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα
παλαιότερον>>.



Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ\'
αποκλειστικότητα από ξένους. Στίς οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα
χωράφια πακιστανικά. Σέ λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν
στα χέρια των Κινέζων πού κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των
τουριστικών ειδών πού θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη καί τις σημαίες μας
στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα
τρία κακά της μοίρας μας. <<Φτιάχνουμε>> τη ζωή μας στην τηλοψία, πού
δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα
ζωή σαν αυτήν πού προσφέρει το <<γυαλί>>, αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με <<διακοποδάνεια>>, εορτάζουμε με <<εορτοδάνεια>> καί πεθαίνουμε με <<πεθανοδάνεια>>. Έλεγε ο Φωκίων, πού πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κώνειου πού χρειαζόταν για να <<απέλθει>>, πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...



Λυπάμαι πού θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές καί
τα ΜΜΕ σακάτεψαν καί σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για
τα δικαιώματα της -δικαιώματα στην τεμπελιά- καί ποτέ για υποχρεώσεις,
ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.
 

nera_gr

Member
Μηνύματα
816
Likes
193
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη!
Ταξίδι-Όνειρο
Κεντρική Αφρική
Πολύ πικρό άρθρο και πολύ αληθινό.
Θυμάμαι ακόμα την αγάπη μου για τα μαστορέματα από όταν ήμουν μικρή και τον πατέρα μου να μου λεει "μπες πανεπιστήμιο να πάρεις πτυχίο, ό,τι πτυχίο να'ναι, έτσι θα ανοίξουν οι πόρτες για σένα".
Φυσικά άλλες πόρτες άνοιξαν, άλλες έκλεισαν, αγαπούσα και τα γράμματα οπότε δε μου ήταν δύσκολο να ακολουθήσω θεωρητική κατεύθυνση. Το χέρι μου όμως αχρηστεύτηκε. Για δουλειές που παλιά έκανα μόνη μου -άλλαζα πρίζες, ασφάλειες, καζανάκια, διόρθωνα μικροπροβληματάκια τεχνικά, ακόμα και στο αμάξι- τώρα πρέπει να πληρώνω αδρά.
"Μορφώθηκα" όμως. Κι έγινα κι εγώ ένας από τους πολλούς "μορφωμένους" αυτής της χώρας, ώστε να είναι "τα χέρια μου καθαρά", όπως λέει το άρθρο.
Ασε και νιώθω πως ό,τι έμαθα το χρωστάω σε ό,τι προσπάθησα να μάθω μόνη μου και στην ιδιωτική σχολή που πλήρωσα η ίδια για να φοιτήσω σε αυτήν ΜΕΤΑ το πανεπιστήμιο. Ό,τι μου έμαθαν στο πανεπιστήμιο -δε μιλώ καν για το σχολείο- το έχω ήδη προ πολλού ξεχάσει.
 

Dva Srca

Member
Μηνύματα
558
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
ΗΠΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Οπουδήποτε Πολυνησία
Συμφωνώ με το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου. Έχω δει παιδιά με εξαιρετικό ταλέντο σε χειρονακτικές δουλειές να σπουδάζουν 6 και 7 χρόνια ως αιώνιοι φοιτητές σε σχολές οικονομικών ή διοίκησης που δε τα εμπνέοουν καθόλου, όπως και έχω δει παιδιά να τελειώνουν τεχνικά λύκεια και να μη βρίσκουν δουλειά ούτε σε οικοδομή, επειδή απλούστατα δεν έχουν καμία κατάρτιση από την εκπαίδευσή τους. Συγκεκριμένα είναι πολύ λάθος η νοοτροπία με την οποία δυστυχώς έχουμε ποτιστεί όλοι σχεδόν, που θέλει τα παιδιά των τεχνικών λυκείων το κατακάθι της μαθητικής κοινότητας και δυνάμει ανέργους. Η Ελλάδα είχε ανέκαθεν ανάγκη από εργατικά χέρια και μάλιστα πολλές από αυτές τις δουλειές πληρώνουν αδρά. Και εδώ πέρα από το θέμα του εκπαιδευτικού συστήματος που πρέπει να μας απασχολεί προφανώς, οφείλουμε να προβληματιστούμε και με το ρόλο που παίζει η οικογένεια σε αυτά τα ζητήματα ανατροφής και προσανατολισμού του παιδιού. Ελάχιστοι γονείς θα σέβονταν χωρίς διαμαρτυρία την επιθυμία του παιδιού τους να γίνει π.χ. υδραυλικός ή ψηκτικός, αλλά ακόμα και αν το δέχοντανμε ευκολία, θα έλεγαν με πίκρα στους φίλους και τους συγγενείς στις γιορτές και τα βαφτίσια "Ε, τι να κάνουμε, αφού δε τα παίρνει τα γράμματα καλά είναι κι εκεί..."

Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία, η δουλειά καλώς η κακώς μας ακολουθεί για όλη μας τη ζωή, ο καθένας πρέπει να παίρνει το μονοπάτι που του ταιριάζει, αλλιώς είναι καταδικασμένος σε μια ζωή γεμάτη δυστυχία και απέχθεια προς την εργασία.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.964
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Rosa εξαιρετικό άρθρο..
κατι φταίει τελικά για το αποτέλεσμα αυτό..
σιγοντάρουν ολοι που λέει το άρθρο στο τέλος αλλα ξέχασαν να βάλουν και τους γονείς..
 

skoumpi

Member
Μηνύματα
1.206
Likes
1.101
Διάβασα το συγκεκεριμένο mail πριν λιγο καιρό και ενω συμφωνώ με πολλα απ' οσα λεει εχω και δυο παρατηρησεις που ισως θεσουν ενα νεο προβληματισμό.
Η επιθυμία των γονιών να σπουδάσουν τα παιδιά τους("να μαθεις γράμματα, να γίνεις κάποιος, να ζήσεις καλύτερα απο μας....")δεν ξεκίνησε ετσι ξαφνικά, χωρίς λόγο. Δεν στερήθηκαν τα πάντα καποιοι ανθρωποι ωστε να καταφέρουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολειο/ πανεπιστήμιο. Ξεκινησε οταν ειδαν τη διαφορά αναμεσα στη ζωή τη δική τους και στη ζωή καποιων μορφωμενων. Οταν ηρθαν αντιμέτωποι με πορτες κλειστές ενω για τους μορφωμένους και αρα μεσα στα πράγματα οι ιδιες πορτες ανοιγαν.... Οταν ο κυριος Καργακος (δεν εχω τιποτα εναντιον του)και λοιποί συναδελφοί του αμοίβοταν με ενα παχυλό μισθό για 5 ωρες μαθημα την εβδομέδα στο πανεπιστήμιο ενω οι ιδιοι και τα παιδιά τους επρεπε να ειναι εργατες και να δουλευουν "ηλιο με ήλιο" οπως ελεγαν για το μεροκάματο. Αυτες οι τεράστιες διαφορες καναν τους γονεις να στελνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν. Το που εχουμε φτάσει σήμερα .... το βλέπουμε ολοι. Ας μην ριχνουμε ομως πάλι ολο το φταίξιμο στον φτωχο αγράμματο γονιό που ονειρευτηκε ενα καλυτερο μελλον για το παιδί του. Τους κουστουμαρισμένους του χωριού εβλεπε και οδηγήθηκε εκει!!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Συμφωνω απολυτως με οσα λες. Η μονη διεξοδος για μια ταξικη ανοδο επι πολλες δεκαετιες ηταν η αποκτηση πανεπιστημιακου διπλωματος. Αλλοι κερδιζαν περισσοτερα γιατι ηταν σε σχολες καιριες (πχ ολοι μας εχουμε καποιο παραδειγμα καποιου ο οποιος τωρα ειναι γυρω στα εξηντα -εβδομηντα χρονια του αλλα ο οποιος ειχε περασει στα 18 του στο Πολυτεχνειο και σηκωσε μετα οικοδομες και με την αντιπαροχη απεκτησε τριτομο Ε9 - καποιος που ξυπολητος πηγαινε σχολειο και μετα εγινε μεγαλογιατρος η μεγαλοδικηγορος κλπ. )Αλλα ακομη και αλλοι που δεν σπουδασαν σε σχολες που τους εδιναν τοσες δυνατοτητες οικονομικης εξασφαλισης, παλι πολυ καλυτερη ηταν η ζωη τους απο την αγροτοκτηνοτροφικη που ειχαν συνηθισει. Απο το να ξυπνανε το βραδυ για να μαζευουν και να βελονιαζουν καπνα για παραδειγμα.
Πριν καμια εικοσιπενταρια χρονια φιλος εκπαιδευτικος -παιδι της πολης- νεοδιορισμενος σε αγροτικη κωμοπωλη μπηκε την πρωτη ημερα στην ταξη και αρχισε το μαθημα με τη γνωστη εισαγωγη "οτι τωρα πια τελος οι διακοπες, η φετεινη υλη ειναι μεγαλη και χρειαζεται πολυ προσπαθεια κλπ κλπ κλπ και θα χρειαστειτε βεβαια ενα διαστημα προσαρμογης απο το καθισιο ..." και εκει πανω τον διακοπτουν τα παιδια και του εξηγουν οτι αυτα ξεκουραζονται στο σχολειο, γιατι το καλοκαιρι εχουν πολλες αγροτοκτηνοτροφικες εργασιες βοηθωντας τους γονεις τους και επιθυμουν να αρχισει επιτελους το σχολειο για να ξεκουραστουν και αυτα λιγο.
Ειναι απολυτως ανθρωπινο να επιλεγει κανεις βασει των καλυτερων συνθηκων εργασιας και των καλυτερων απολαβων. (Η αληθεια ειναι οτι εκεινα τα χρονια δεν ειχαν αρχισει οι αγροτικες αποζημιωσεις απο την Ε.Ε, ουτε υπηρχαν και τοσοι μεταναστες στις αγροτοκτηνοτροφικες εργασιες, συνθηκες που ξαφνικα εκαναν τις αγροτικες εργασιες πολυ πιο θελκτικες). Επιπλεον η ζωη στην πολη, οπως και να το κανουμε, οσο δυσκολη και αν ειναι, προσφερει ειδικα στους νεους ανθρωπους αρκετες διαφυγες τις οποιες δεν τις προσφερει η υπαιθρος.
 

skoumpi

Member
Μηνύματα
1.206
Likes
1.101
Eτσι ακριβως ειναι τα πράγματα Ερση και μερικές φορές θυμώνω με τους ανθρώπους που εχουν την θέση και τη δύναμη να επηράεζουν την σκέψη των συνανθρώπων τους(π.χ. Καργάκος) και τελικά λενε τη μισή αλήθεια ή επιχειρηματολογούν μονόπλευρα οπως τους βολευει. Μηπως αναλογιζόμενος ο κυριος Καργάκος ή οποιοσδήποτε πανεπιστημιακος την πληθώρα σπουδαγμένων ανθρώπων και την ελλειψη χειρονακτων εστειλε το γιο του να γινει υδραυλικος και να κερδίζει πολλα πολλά χρηματα;; Δε νομίζω..... για των αλλων τα παιδιά κοπτεται να τους βρει ωραια ανετη χειρονακτική δουλειά.. για το γιο του θα κρατήσει μια θεσουλα επίκουρου... μαλλον! Λες να κάνω λάθος;;
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Δε με ενδιαφερει ο υιος του κυριου Καργακου. Με ενδιαφερει ομως αυτο που λες για τη μιση αληθεια!
Θεωρω οτι ενα απο τα θετικα της ελληνικης κοινωνιας επι δεκαετιες ηταν η κινητικοτητα της- το γεγονος δηλαδη οτι ειχαν τη δυνατοτητα να ανελθουν κοινωνικα ατομα οι οποιοι προερχονταν απο ταξεις οι οποιες δεν ειχαν "φωνη".
Σιγουρα αυτο σημαινε οτι στην ουσια δεν ειχαμε καμια παραδοση στην αστικη μας ταξη το οποιο ισως εχει με αρκετα μειονεκτηματα στην προσπαθεια εγκαθιδρυσης ενος αστικου κρατους, αλλα σιγουρα εχει και πολλα θετικα.
Θεωρω πολυ κακο να μην αναφερεται και η αλλη πλευρα.
Παντως για να μην δωσω εντελως αδικο στον Καργακο, να πω ενα οικογενειακο μας παραδειγμα: στην δεκαετια του 1960 ενας εξαδελφος μου φοιτουσε στο Κολλεγιο Αθηνων και το σχολικο του προγραμμα το οποιο απευθυνοταν στην αστικη ταξη της εποχης (οτι και αν σημαινε αυτο για τα ελληνικα δεδομενα) περιελαμβανε και μαθηματα χειρονακτικα η χειροτεχνικα: απλες αρχες υδραυλικης, ξυλουργικης και κηπουρικης.
Τωρα αμα ξεμεινουμε απο υδραυλικο τον φωναζουμε. Ξερει να επιδιορθωνει σιφωνια, να αλλαζει σωληνες κλπ. Μαλιστα λεει να το κανει τωρα πια και κυριο επαγγελμα, καθοτι ο μισθος του ως καθηγητης στο Πανεπιστημιο δεν ειναι και λαμπρος και για συνταξη ας τα να πανε...
Τετοιες γνωσεις παρεχονται σε μεγαλο βαθμο στην αγγλοσαξωνικου τυπου εκπαιδευση, χωρις να θεωρειται υποτιμητικο ουτε απο τα Παιδαγωγικα ινστιτουτα, καθηγητες κλπ, αλλα ουτε και απο τους μαθητες.
 

skoumpi

Member
Μηνύματα
1.206
Likes
1.101
Συγνώμη αλλα ειχα ενα πρόβλημα με το Internet. Εχεις απολυτο δίκιο και εμενα δεν με ενδιαφέρει η επαγγελματική αποκατάσταση του υιου Καργακου θα κατάλαβες οτι το χρησιμοποίησα για να δωσω εμφαση και φυσικά δεν εχω τιποτα εναντίον των γνώσεων χειροτεχνίας. Ειμαι μαλιστα fun του "μαθε τεχνη και αστηνε ..." φυσικά στην Ελλαδα οι τεχνικες σχολές δυστυχως θεωρούνται υποβαθμισμένες(αλλη πληγη αυτή)!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.212
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom