alexstef2
Member
- Μηνύματα
- 307
- Likes
- 170
Μόλις επέστρεψα από Ιρλανδία και θα γράψω κάποιες πληροφορίες.
Πτήσεις
Πέταξα από Bristol (Αγγλία) με την Ιρλανδική Ryanair με μόλις 25 λίρες μετ’ επιστροφής. Το εισιτήριο το έκλεισα ένα μήνα περίπου που σημαίνει ότι οι τιμές είναι πάνω κάτω αυτές ειδικά για Δουβλίνο, στη χώρα που ανήκει η Ryanair. Υπάρχουν πτήσεις σαφώς και από Λονδίνο. Όποιος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα με τη συγκεκριμένη εταιρεία θα την πρότεινα ιδίως για προορισμούς που έχετε μόνο τη χειραποσκευή μαζί σας χωρίς βαλίτσα. Έκανα ονλαιν τσεκ ιν πήγα τελευταία στιγμή κ αισθανόμουν σα να ήμουν σε κτελ. Στο γυρισμό μάλιστα που άργησε να ξεκινήσει λίγο, προσγειώθηκε παρ’ όλα αυτά στην ώρα του. Ήμουν και τυχερός γιατί τα αεροδρόμια στα οποία πέταξα ήταν πολύ κοντά στις πόλεις. Συνήθως στη Ryanair τα αεροδρόμια είναι αρκετά εκτός. Πτήσεις με Ryanair έχει και για Belfast επίσης φθηνές.
Από Ελλάδα δε γνωρίζω περισσότερες λεπτομέρειες για πτήσεις.
Μετακινήσεις εντός
Στο αεροδρόμιο του Δουβλίνο το εισιτήριο για κέντρο κοστίζει 12ευρώ μετ’ επιστροφής με την air coach. Λεωφορεία και κτελ υπάρχουν πάρα πολλά ακριβώς έξω από το αεροδρόμιο οπότε δε χρειάζεται να δείτε δρομολόγια. Κλείστε εισιτήριο μετ’ επιστροφής γιατί είναι οικονομικότερο. Το λεωφορείο κάνει αρκετές στάσεις και φυσικά στην O’ Connell Street που είναι στο κέντρο και στα κτελ.
Εντός της πόλης οι βασικές αποστάσεις είναι ‘περπατήσιμες’. Για όσους περπατούν πολύ τα περισσότερα, σχεδόν όλα, μπορούν να τα δουν με τα πόδια, ιδίως αν μείνετε κεντρικά.
Το ποδήλατο στη πόλη πλέον είναι πολύ δημοφιλές μέσο. Οι ποδηλατοδρόμοι είναι επαρκείς αλλά δε θα έλεγα ότι έχει λύσει και το κυκλοφοριακό της. Επίσης φαινόταν να γίνονται συνέχεια αναβαθμίσεις. Τα μαγαζιά για να νοικιάσετε ποδήλατα είναι ελάχιστα σχεδόν ανύπαρκτα. Υπάρχουν δύο, το ένα βρίσκεται εκτός πόλης και το άλλο στην είσοδο του πάρκου Phoenix. Θα έλεγα πως κανένα από τα δύο δε βολεύει για το κέντρο. Υπάρχει όμως το δημόσιο σύστημα ποδηλάτων, ανάλογο με αυτό του Παρισιού (με ακριβώς ίδια ποδήλατα) και άλλων πόλεων. Συγκεκριμένα για το Δουβλίνο μπορείς να κάνεις ετήσια ή τριήμερη εγγραφή σε αυτό επί τόπου με τη πιστωτική και να πληρώσεις κάποιο πόσο για κάθε ώρα ενοικίασης. Μου φάνηκε αρκετά ακριβό για δημόσιο. Παρ’ όλα αυτά το μεγαλύτερο μέρος του Δουβλίνου είναι επίπεδο και εύκολο για ποδήλατο.
Οι μετακινήσεις στη πόλη και γύρω από τη πόλη γίνονται με μια μίξη τραμ (Luas το ονομα του) δύο γραμμών, ηλεκτρικού (Dart) και πολλών λεωφορείων. Το κόστος είναι 2 ευρώ περίπου για μια απλή διαδρομή σε όλα αυτά τα μέσα.
Ταξί δε πήρα αλλά είναι πανάκριβο απ’ ότι μου είπε Δουβλιανός φίλος.
Έχουν και κάποια φοιτητική έκπτωση αλλά δε μου έκαναν γιατί έπρεπε να έχω τη κάρτα ISIC Μου είπανε. Όσοι φοιτητές, μην πείτε στο κόπο να βγάλετε αυτή τη κάρτα μόνο για τις εκπτώσεις είναι πολύ μικρές στα μεταφορικά της Ιρλανδία. 10% με 15%, αν έχει.
Πτήσεις
Πέταξα από Bristol (Αγγλία) με την Ιρλανδική Ryanair με μόλις 25 λίρες μετ’ επιστροφής. Το εισιτήριο το έκλεισα ένα μήνα περίπου που σημαίνει ότι οι τιμές είναι πάνω κάτω αυτές ειδικά για Δουβλίνο, στη χώρα που ανήκει η Ryanair. Υπάρχουν πτήσεις σαφώς και από Λονδίνο. Όποιος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα με τη συγκεκριμένη εταιρεία θα την πρότεινα ιδίως για προορισμούς που έχετε μόνο τη χειραποσκευή μαζί σας χωρίς βαλίτσα. Έκανα ονλαιν τσεκ ιν πήγα τελευταία στιγμή κ αισθανόμουν σα να ήμουν σε κτελ. Στο γυρισμό μάλιστα που άργησε να ξεκινήσει λίγο, προσγειώθηκε παρ’ όλα αυτά στην ώρα του. Ήμουν και τυχερός γιατί τα αεροδρόμια στα οποία πέταξα ήταν πολύ κοντά στις πόλεις. Συνήθως στη Ryanair τα αεροδρόμια είναι αρκετά εκτός. Πτήσεις με Ryanair έχει και για Belfast επίσης φθηνές.
Από Ελλάδα δε γνωρίζω περισσότερες λεπτομέρειες για πτήσεις.
Μετακινήσεις εντός
Στο αεροδρόμιο του Δουβλίνο το εισιτήριο για κέντρο κοστίζει 12ευρώ μετ’ επιστροφής με την air coach. Λεωφορεία και κτελ υπάρχουν πάρα πολλά ακριβώς έξω από το αεροδρόμιο οπότε δε χρειάζεται να δείτε δρομολόγια. Κλείστε εισιτήριο μετ’ επιστροφής γιατί είναι οικονομικότερο. Το λεωφορείο κάνει αρκετές στάσεις και φυσικά στην O’ Connell Street που είναι στο κέντρο και στα κτελ.
Εντός της πόλης οι βασικές αποστάσεις είναι ‘περπατήσιμες’. Για όσους περπατούν πολύ τα περισσότερα, σχεδόν όλα, μπορούν να τα δουν με τα πόδια, ιδίως αν μείνετε κεντρικά.
Το ποδήλατο στη πόλη πλέον είναι πολύ δημοφιλές μέσο. Οι ποδηλατοδρόμοι είναι επαρκείς αλλά δε θα έλεγα ότι έχει λύσει και το κυκλοφοριακό της. Επίσης φαινόταν να γίνονται συνέχεια αναβαθμίσεις. Τα μαγαζιά για να νοικιάσετε ποδήλατα είναι ελάχιστα σχεδόν ανύπαρκτα. Υπάρχουν δύο, το ένα βρίσκεται εκτός πόλης και το άλλο στην είσοδο του πάρκου Phoenix. Θα έλεγα πως κανένα από τα δύο δε βολεύει για το κέντρο. Υπάρχει όμως το δημόσιο σύστημα ποδηλάτων, ανάλογο με αυτό του Παρισιού (με ακριβώς ίδια ποδήλατα) και άλλων πόλεων. Συγκεκριμένα για το Δουβλίνο μπορείς να κάνεις ετήσια ή τριήμερη εγγραφή σε αυτό επί τόπου με τη πιστωτική και να πληρώσεις κάποιο πόσο για κάθε ώρα ενοικίασης. Μου φάνηκε αρκετά ακριβό για δημόσιο. Παρ’ όλα αυτά το μεγαλύτερο μέρος του Δουβλίνου είναι επίπεδο και εύκολο για ποδήλατο.
Οι μετακινήσεις στη πόλη και γύρω από τη πόλη γίνονται με μια μίξη τραμ (Luas το ονομα του) δύο γραμμών, ηλεκτρικού (Dart) και πολλών λεωφορείων. Το κόστος είναι 2 ευρώ περίπου για μια απλή διαδρομή σε όλα αυτά τα μέσα.
Ταξί δε πήρα αλλά είναι πανάκριβο απ’ ότι μου είπε Δουβλιανός φίλος.
Έχουν και κάποια φοιτητική έκπτωση αλλά δε μου έκαναν γιατί έπρεπε να έχω τη κάρτα ISIC Μου είπανε. Όσοι φοιτητές, μην πείτε στο κόπο να βγάλετε αυτή τη κάρτα μόνο για τις εκπτώσεις είναι πολύ μικρές στα μεταφορικά της Ιρλανδία. 10% με 15%, αν έχει.