angelospavl
Member
- Μηνύματα
- 70
- Likes
- 311
Περιεχόμενα
Μεσημερακι καθημερινης σε ένα από τα καφε της πλακας εγω και η Α. (η κοπελα μου) και η συζητηση όπως παντα περιφερεται γυρω από τα ταξιδια. Ξαφνικα ακουγεται η ατακα αχ ποσο θα ηθελα να παμε στην Πετρα. Η αντιδραση μου αμεσως παραξενη και συναμα κοροιδευτικη. Ο καφες τελειωνει επιστρεφουμε πισω στις δουλειες μας και όμως η ιδεα της εχει μπει για τα καλα μεσα μου, ετσι με απολυτη μυστικοπαθεια ξεκιναω τις αναζητησεις, αγοραζω ταξιδιωτικο οδηγο για ιορδανια από lonely planet και αρχιζω την μελετη. Αμεσως η αρχικη μου απαξια και ο φοβος εχει μετατραπει σε έναν ενθουσιασμο και προσμονη για το επεκειμενο ταξιδι χωρις ουτεε καν να εχουμε εισιτηρια.
Ετσι με συνοπτικες διαδικασιες κλεινω τα εισιτηρια, 3μησι μηνες πριν στα 200 ευρω ανα ατομο απευθειας με Αegean και ξαφνικα το countdown για την επεικιμενη αναχωρηση μας στις 08 Μαρτιου εχει αρχισει.
Ακολουθουν ωρες προγραμμματισμου και μελετης για το καλυτερο δυνατο προγραμμα και με πολύ βοηθεια από το forum και ειδικοτερα σε αυτό το σημειο θελω να ευχαριστησω την teta sparou για την απιστευτη βοηθεια της καταληγω στο εξης προγραμμα: διαρκεια ταξιδιου 7 μερες και το πλανο εχει ως εξης
1η μερα Αμμαν (διανυκτερευση)
2η μερα Αμμαν-Γερασα-As-Salt-Madaba (διανυκτσρευση Madaba)
3η μερα Madaba-Mount Nebo-Dead Sea (διανυκτερευση Dead Sea)
4η μερα Dead Sea-Al karak-Petra (διανυκτερευση για 2 βραδια)
5η μερα Petra
6η μερα Petra-Aqaba-Wadi Rum ( διανυκτερευση στην ερημο)
7η μερα Wadi Rum- αεροδρομιο για νυχτερινη πτηση, οποτε εδώ θελω να προσθεσω ότι γυρισαμε στην Madaba για αρκετες ωρες μιας και οι εντυπωσεις μας από αυτή την πολη ηταν απλα μοναδικες
Εγγραφα-Προγραμματισμος ταξιδιου
Όπως πολλοι εχουν αναφερει η Ιορδανια χρειαζεται visa για να εισελθεις στην χωρα της οποιας η τιμη ανερχεται στα 40 jod , ετσι διαβαζοντας τις ιστοριες του forum πεφτω πανω στο λεγομενο jordan pass το οποιο πραγματικα αξιζει τα λεφτα του μιας και στα 70 jod σου παρεχει την visa, μια μερα στην πετρα καθως και πολλες δωρεαν εισοδους όπως στην madabα, στην γερασα, στο καρακ κλπ.
Κατι που σημαινει ότι η πετρα από μονη της κοστιζει 50 jod+40 jod η visa ηδη εχεις γλυτωσει 20 jod.
Αυτοκίνητο νοικιασαμε από μια τοπικη εταιρεια, μειναμε ακρως ευχαριστημενοι. Στα 18 jod/ ημερα την ωρα που οι μεγαλοεταιρεις μας ζηταγανε 30 jod/ημερα.
Τα ξενοδοχεια κλειστηκαν όλα μεσω booking, εκτος από την μια μερα στην νεκρα θαλασσα οπου το κλεισαμε μεσω της ιορδανικης ιστοσελιδας rscn, η οποια παρεχει πανεμορφα chalet ακριβως πανω στην θαλασσα της νεκρας. Αρκετα τσιμπημενη η τιμη θα ελεγα, αλλα αντιθετα ισως και το πιο οικονομικο από τα χλιδατα συγκροτηματα που προσφερονται για διαμονη εκει,
Θα παραθεσω εδώ τα ξενοδοχεια και τις τιμες του θελωντας να αποφυγω λεπτομερειες τετοιες στη συνεχεια της ιστοριας μου(οι τιμες ειναι για 2 ατομα)
Αmman: Sydney hotel 50jod ( 2 βραδια)
Madaba: Tell madaba 30 jod
Dead Sea: Mujib chalet μεσω rscn 88 jod
Wadi Musa (Petra) : Cleopetra Hotel 58 jod ( 2 βραδια)
Wadi Rum: Martian Camp 18 jod
Τελος προσθεσαμε και μια ταξιδιωτικη ασφαλεια στα 68 ευρω για 2 ατομα από την mondial assistance.
Το νομισμα της χωρας είναι ιορδανικα διναρια το λεγομενο jod και η ισοτιμια είναι 1 jod= 1,14 ευρω
Σε αυτό το σημειο πριν ξεκινησω να μπαινω στο κυριος θεμα θα ηθελα να πω ότι η χωρα είναι ακρως ασφαλης, και το αγχος και οι φωνες του τυπου 'που πας σε μια τετοια χωρα'' δεν επρεπε να υπαρχουν πια, τωρα πλεον μπορω να το πω με σιγουρια οτι η Ιορδανια ειναι ενας απο τους πιο αφαλεις προορισμους.και ο προγραμματισμος ενός τετοιου ταξιδιου ειναι πιο ευκολος από ότι φανταζει.
1η μερα
Η πτηση μας είναι προγραμματισμενη για τις 23:50 και φτανουμε στο queen alia airport στις 01:45 περιπου, 20 λεπτα πριν την προγραμματιαμενη αφιξη μας. Ενα συμπαθητικο και συναμα συγχρονο αεροδρομιο.
Η εταιρεια ενοικιασης αυτοκινητου μας περιμενει και μας οδηγει στο γραφειο οπου μας δινει το.αμαξι ένα αυτοματο Mitsubishi mirage περιπου 1250 κυβικων. Η ωρα με αυτά και αυτά εχει φτασει 3 παρα τεταρτο το χαραμα και φευγουμε για το ξενοδοχειο περιπου 23 χιλιομετρα μακρια, οι δρομοι υπερβολικα αδειοι και η αφιξη μας στο Sydney hotel πανω στον 1ο κυκλο του Αμμαν στις 3μησι. Γρηγορα, για υπνο καθως η επομενη μερα προβλεπεται κουραστικη και η ωρα είναι κιολας περασμενη.
Ξυπνημα το επομενο πρωι και μετα το πρωινο, ξεκιναμε με σκοπο την περιηγηση μας στην πολη, εδώ να πω ότι στην περιηγηση μας στο Αμμαν, ειμασταν με 2 ιορδανους( μεγαλη ιστορια πως τους γνωρισαμε πριν.το ταξιδι μας) οποτε ξεγνοιαζουμε λιγο και αφηνουμε τους ντοπιους να μας κατατοπισουν.
1η σταση το αμφιθεατρο και τα 2 παραδοσιακα μουσεια δεξια και αριστερα από την εισοδο του αμφιθεταρου.
Συνεχιζουμε για Αmman citadel, ισως ότι καλυτερο εχει να δειξει το αμμαν, φτανουμε και ξεκιναμε την εξερευνηση στην λεγομενη ακροπολη του αμμαν.
Η θεα προς την πολη καταπληκτικη, και τα χρωματα αυτά τα κιτρινογκριζα θυμιζουν Μεση Ανατολη.
Παιρνωντας τον δρομο ξανα προς το downtown, και εχοντας η ωρα.παει σχεδον 1 σιγα σιγα τα μαγαζια αρχιζουν να ανοιγουν επειτα από την καθιερωμενη παρασκευιατικη προσευχη.
Επόμενη σταση για διαλλειμα και τι άλλο απο kunefe και Turkish coffee, στον master του ειδους habibah sweets. Επειτα από το συντομο break ηρθε η ωρα για ξεκουραση μιας και οι λιγοστες ωρες υπνου και η πρωινη βολτα μας εχουν κουρασει αρκετα.
Ένας 2ωρος υπνακος και τσουπ ξανα εξω περιπου στις 4μησι και η βολτα μας ξεκιναει τωρα από την rainbow street, τον πιο alternative δρομο στο Αμμαν, διασχιζωντας την rainbow θα ξαναπεσουμε στο τζαμι και το downtown , πραγματικα στο κεντρο επικρατει πανζουρλισμος και η κορνα εχει την τιμητικη της.
Περατζαδα στα σοκακια του Αμμαν σταση για λιγα sοuvenir, μιας και οι πληροφοριες μας λεγανε καλυτερα από το Amman, και ωρα για φαγητο σε ένα από τα παλαιοτερα μαγαζακια στο hashem restaurant, ποκιλια από falafel, humus και σαλατες στα 4,50 jod ακρως οικονομικο.
Μια μικρη βολτα ακομα στην πολη και πριν τον γυρισμο στο ξενοδοχειο , χαλαρωνουμε στο jafra, το οποιο εδώ τα παιδια ειχανε γραψει τα καλυτερα, δοκιμαζουμε το λεγομενο «shisa» ναργιλες και σιγα σιγα περνουμε τον δρομο της επιστροφης, μιας και η επομενη μερα προβλεπεται μεγαλη.
2η μερα
Πρωινο ξυπνημα και ακρως αυστηροι στο πλανο μας ξεκιναμε γυρω στις 8μησι για Γερασα, η πολη των αρχαιων που δε θυμιζει σε τιποτα Ιορδανια, και τσουπ 60 χιλιομετρα βορεια του Αμμαν, 9μησι ωρα ειμαστε εκει. Μια πολύ καλα διατηρημενη αρχαια πολη η οποια είναι φτιαχμενη ετσι ώστε περπατωντας να σε πηγαινει μονη της σε όλα τα σημαντικα αξιοθεατα. Πολύ ομορφη και πολύ ευκολοπερπατητη, το 3ωρο που αφιερωσαμε θα ελεγα ικανοποιητικο ισως θα χρειαζοταν λιγο παραπανω. Από Γερασα φευγουμε για As-Salt μια πολη, τελειως off tourist, αλλα οι πληροφοριες μας από ντοπιους λεγανε τα καλυτερα περιπου 45 χιλιομετρα από Γερασα. Με την αφιξη μας στην πολη επικρατει κομφουζιο και τρομερη κινηση, για καλη μας τυχη βρισκουμε να παρκαρουμε σε ένα καλο σημειο για να αρχισεις την περιηγηση σου στην πολη. Μια πολη γεματη χρωματα εντονη ζωη και πολύ θορυβωδης, χτισμενη ψηλα σε λοφο. Ξεκιναμε απο το μουσειο διπλα σε ενα μικρο αλλα ακρως φιλικο toyrist info το οποιο θα μας εφοδιασει με χαρτες και καποιες προτεινομενες διαδρομες ωστε να δουμε ολα τα σημαντικα αξιοθεατα της πολης. Οι ανθρωποι ιδιατερα φιλικοι και χαρουμενοι μιας και δεν συνηθιζουν να βλεπουν τουριστες στην περιοχη τους. Περπαταμε εως το ηψυλοτερο σημειο της πολης αρκετα ανηφορικα ,και συνανταμε την εκκλησια του Αγιου Γεωργιου μια πολύ καλα διατηρημενη ορθοδοξη εκκλησια. Παιρνουμε τις απαραιτητηες δυναμεις για το κατεβασμα και περναμε μεσα από για μενα το πιο ομορφο σημειο της πολης την τοπικη αγορα, παγκοι απλωμενοι κάθε λογης πραγματα παντα κανωντας το αναλογο παζαρι πριν την αγορα σου. Ο δρομος σε παει από μονος του είναι κυκλικος παιρναμε από το english hospital και τσουπ καταληγουμε στο αμαξι και παιρνουμε τον δρομο για Madaba οπου θα διανυκτερευσουμε κιολας. Φτανουμε στην Madaba γυρω στις 5 μια ωρα δρομος από As-Salt και εδώ θα κανω μια μικρη παυση να πω λιγα λογια για το ξενοδοχειο αυτό στην Madaba. Οποιος θελησει να διανυκτερευσει σε αυτή την πολη πρεπει οπωσδηποτε να μεινει εκει. Οι ιδιοκτητες είναι σε απιστευτο βαθμο εξυπηρετικοι, μας δωσανε κάθε λογης πληροφορια για το ταξιδι μας και μας προκαλεσαν σπιτι τους για τσαι. Στο σπιτι, θα γνωρισουμε και τον εναν γιο τους, με τον οποιο εμελλε να γινουμε καλοι φιλοι θα αναφερθω και στη συνεχεια γι αυτο.
Ηρθε η ωρα για βραδυνο και η συσταση τους μας οδηγει στο bawabit, ένα ακρως παραδοσιακο εστιατοριο στον 3ο οροφο με θεα στην πολη. Πολύ καλο φαγητο, ξεκινησαμε με humus,χαλουμι,tabule και για κυριως shagiyah. Πεντανοστιμα όλα και οι τιμες προσιτες βεβαια κατε εντολη του ξενοδοχειου. Παιρνουμε μια μικρη γευση από την νυχτερινη ζωη της πολης και πισω για ξεκουραση.
3η μερα
Η μερα ξεκιναει από νωρις, με.ενα καλο σπιτικο πρωινο και η περιηγη μας στην πολη μολις αρχιζει. Πρωτος σταθμος το μουσειο, ενα μικρο σε εκταση, με καποια ιδιατερα μωσαικα και καποιες παραδοσιακες τοπικες φορεσιες. Συνεχιζουμε προς το αρχαιολογικο παρκο, οπου θα δουμε επισης αρκετα μωσαικα χαρακτηριστικο αυτο με ενα λιονταρι να προσπαθει να σκοτωσει ενα ταυρο.Η βολτα μας στην πολη γινεται ολο και πιο ενδιαφερον, μιας και αρχιζει σιγα σιγα να μπαινει στους ρυθμους της και η επομενη μας σταση είναι φυσικα τι άλλο, η ελληνικη εκκλησια του Αγιου Γεωργιου, με το απιστευτο μωσαικο χαρτη της στο δαπεδο της εκκλησιας.
Μετα τις απαραιτητες φωτογραφιες και μια βολτα στην αγορα της πολης, καταληγουμε στην καθολικη εκκλησια. Η Μανταμπα διαθετει και τις 3 εκλλησιες(χριστιανικη,καθολικη ,τζαμι). Ειχαμε συστασεις να ανεβουμε πανω στην καμπανα της εκκλησιας μιας και προσφεροταν στο συμβολικο εισητηριο του 1 jod, η εκκλησια πολύ ομορφη και με καποιες υπογειες κατακομβες και προσβαση στο καμπαναριο όπως προαναφερθηκε. Μετα από μερικα γλιστερα και αποτομα σκαλοπατια, φτανουμε στο καμπαναριο και ερχεται η αποζημιωση μας μιας και η θεα είναι μοναδικη όχι κατι το ιδιαιτερο αλλα προσωπικα την θεωρω ξεχωριστη.
Η ωρα εχει περασει τις 12 και σιγα σιγα είναι ωρα για να συνεχισουμε τον δρομο μας προς την νεκρα, Βαζουμε μπρος και πρωτη σταση 9 χλμ μακρια από την μανταμπα το ορος Νεμπο, εκει που ο μωυσης ειδε την promised land, στην οποια ο ιδιος απαγορευοταν να μπει. Η εισοδος στα 2 jod, δεν συμπεριλαμβανεται στο jordan pass, ενας ιδιαιτερος χωρος με ωραια, αγρια θεα. Ακομα υπαρχει και ένα εκκλησακι προς τιμη του Μωυση το οποιο χρονολογειται γυρω στο 4ο αιωνα. Η σταση μας διαρκει περιπου μιση ωρα, γνωριζουμε έναν ιορδανο ξεναγο, ο οποιος μας δινει πολύ χρησιμες συμβουλε ςγια την συνεχεια του ταξιδιου μας, και
επιστρεφουμε στο αμαξι με κατευθυνση προς Νεκρα. Ο δρομος απιστευτος, γεματος στροφες καταληγει στον dead sea highway, ο οποιος είναι διπλα στην νεκρα, οι πληροφοριες μας από την συμφορουμιτισσα Τετα μας οδηγουν στο dead sea panorama complex για ένα από τα πιο ωραια ηλιοβασιλεματα του ταξιδιου, μετα από αρκετη ανηφορα φτανουμε στο panorama complex, ένα ιδιωτικο συγκροτημα με εισοδο στα 2 jod.
Μια γρηγορη βολτα στο dead sea museum, που παρουσιαζει την ιστορια της νεκρας θαλασσας, και σταση για ξεκουραση και φαγητο στο μοναδικο εστιατοριο που υπαρχει εκει, χτισμενο στο γκρεμο με μια απεραντη θεα στη θαλασσα της νεκρας και τα βουνα του Ισραηλ, η ησυχια κυριαρχει και η ζωντανη μουσικη με την κιθαρα προσδιδει μια ιδιατερη μαγεια στην ολη φαση. Κουρασμενοι απο την ολη διαδρομη, τσιμπαμε καποια μεζεδακια και απολαμβανουμε μαγευτικη δυση του ηλιου. Γεματοι ομορφες εικονες απο το υπεροχο ηλιοβασιλεμα ξεκιναμε για τον τελικο μας προορισμο που είναι το mujib chalet, χτισμενο ακριβως πανω στην θαλασσα προσφερει μια ευχαριστη και γαληνια διαμονη. Η αληθεια είναι ότι δεν εχει να κανεις τιποτα το βραδυ εκει, απλα το ζεις για την εμπειρια, η ησυχια και το γεγονος ότι εισαι ακριβως ενα με την θαλασσα σε κανουν να ξεχνας τα παντα.
ΑΜΜΑΝ
ΓΕΡΑΣΑ
ΑS-SALT
MADABA
MOUNT NEBO
PANORAMA COMPLEX DEAD SEA
Ετσι με συνοπτικες διαδικασιες κλεινω τα εισιτηρια, 3μησι μηνες πριν στα 200 ευρω ανα ατομο απευθειας με Αegean και ξαφνικα το countdown για την επεικιμενη αναχωρηση μας στις 08 Μαρτιου εχει αρχισει.
Ακολουθουν ωρες προγραμμματισμου και μελετης για το καλυτερο δυνατο προγραμμα και με πολύ βοηθεια από το forum και ειδικοτερα σε αυτό το σημειο θελω να ευχαριστησω την teta sparou για την απιστευτη βοηθεια της καταληγω στο εξης προγραμμα: διαρκεια ταξιδιου 7 μερες και το πλανο εχει ως εξης
1η μερα Αμμαν (διανυκτερευση)
2η μερα Αμμαν-Γερασα-As-Salt-Madaba (διανυκτσρευση Madaba)
3η μερα Madaba-Mount Nebo-Dead Sea (διανυκτερευση Dead Sea)
4η μερα Dead Sea-Al karak-Petra (διανυκτερευση για 2 βραδια)
5η μερα Petra
6η μερα Petra-Aqaba-Wadi Rum ( διανυκτερευση στην ερημο)
7η μερα Wadi Rum- αεροδρομιο για νυχτερινη πτηση, οποτε εδώ θελω να προσθεσω ότι γυρισαμε στην Madaba για αρκετες ωρες μιας και οι εντυπωσεις μας από αυτή την πολη ηταν απλα μοναδικες
Εγγραφα-Προγραμματισμος ταξιδιου
Όπως πολλοι εχουν αναφερει η Ιορδανια χρειαζεται visa για να εισελθεις στην χωρα της οποιας η τιμη ανερχεται στα 40 jod , ετσι διαβαζοντας τις ιστοριες του forum πεφτω πανω στο λεγομενο jordan pass το οποιο πραγματικα αξιζει τα λεφτα του μιας και στα 70 jod σου παρεχει την visa, μια μερα στην πετρα καθως και πολλες δωρεαν εισοδους όπως στην madabα, στην γερασα, στο καρακ κλπ.
Κατι που σημαινει ότι η πετρα από μονη της κοστιζει 50 jod+40 jod η visa ηδη εχεις γλυτωσει 20 jod.
Αυτοκίνητο νοικιασαμε από μια τοπικη εταιρεια, μειναμε ακρως ευχαριστημενοι. Στα 18 jod/ ημερα την ωρα που οι μεγαλοεταιρεις μας ζηταγανε 30 jod/ημερα.
Τα ξενοδοχεια κλειστηκαν όλα μεσω booking, εκτος από την μια μερα στην νεκρα θαλασσα οπου το κλεισαμε μεσω της ιορδανικης ιστοσελιδας rscn, η οποια παρεχει πανεμορφα chalet ακριβως πανω στην θαλασσα της νεκρας. Αρκετα τσιμπημενη η τιμη θα ελεγα, αλλα αντιθετα ισως και το πιο οικονομικο από τα χλιδατα συγκροτηματα που προσφερονται για διαμονη εκει,
Θα παραθεσω εδώ τα ξενοδοχεια και τις τιμες του θελωντας να αποφυγω λεπτομερειες τετοιες στη συνεχεια της ιστοριας μου(οι τιμες ειναι για 2 ατομα)
Αmman: Sydney hotel 50jod ( 2 βραδια)
Madaba: Tell madaba 30 jod
Dead Sea: Mujib chalet μεσω rscn 88 jod
Wadi Musa (Petra) : Cleopetra Hotel 58 jod ( 2 βραδια)
Wadi Rum: Martian Camp 18 jod
Τελος προσθεσαμε και μια ταξιδιωτικη ασφαλεια στα 68 ευρω για 2 ατομα από την mondial assistance.
Το νομισμα της χωρας είναι ιορδανικα διναρια το λεγομενο jod και η ισοτιμια είναι 1 jod= 1,14 ευρω
Σε αυτό το σημειο πριν ξεκινησω να μπαινω στο κυριος θεμα θα ηθελα να πω ότι η χωρα είναι ακρως ασφαλης, και το αγχος και οι φωνες του τυπου 'που πας σε μια τετοια χωρα'' δεν επρεπε να υπαρχουν πια, τωρα πλεον μπορω να το πω με σιγουρια οτι η Ιορδανια ειναι ενας απο τους πιο αφαλεις προορισμους.και ο προγραμματισμος ενός τετοιου ταξιδιου ειναι πιο ευκολος από ότι φανταζει.
1η μερα
Η πτηση μας είναι προγραμματισμενη για τις 23:50 και φτανουμε στο queen alia airport στις 01:45 περιπου, 20 λεπτα πριν την προγραμματιαμενη αφιξη μας. Ενα συμπαθητικο και συναμα συγχρονο αεροδρομιο.
Η εταιρεια ενοικιασης αυτοκινητου μας περιμενει και μας οδηγει στο γραφειο οπου μας δινει το.αμαξι ένα αυτοματο Mitsubishi mirage περιπου 1250 κυβικων. Η ωρα με αυτά και αυτά εχει φτασει 3 παρα τεταρτο το χαραμα και φευγουμε για το ξενοδοχειο περιπου 23 χιλιομετρα μακρια, οι δρομοι υπερβολικα αδειοι και η αφιξη μας στο Sydney hotel πανω στον 1ο κυκλο του Αμμαν στις 3μησι. Γρηγορα, για υπνο καθως η επομενη μερα προβλεπεται κουραστικη και η ωρα είναι κιολας περασμενη.
Ξυπνημα το επομενο πρωι και μετα το πρωινο, ξεκιναμε με σκοπο την περιηγηση μας στην πολη, εδώ να πω ότι στην περιηγηση μας στο Αμμαν, ειμασταν με 2 ιορδανους( μεγαλη ιστορια πως τους γνωρισαμε πριν.το ταξιδι μας) οποτε ξεγνοιαζουμε λιγο και αφηνουμε τους ντοπιους να μας κατατοπισουν.
1η σταση το αμφιθεατρο και τα 2 παραδοσιακα μουσεια δεξια και αριστερα από την εισοδο του αμφιθεταρου.
Συνεχιζουμε για Αmman citadel, ισως ότι καλυτερο εχει να δειξει το αμμαν, φτανουμε και ξεκιναμε την εξερευνηση στην λεγομενη ακροπολη του αμμαν.
Η θεα προς την πολη καταπληκτικη, και τα χρωματα αυτά τα κιτρινογκριζα θυμιζουν Μεση Ανατολη.
Παιρνωντας τον δρομο ξανα προς το downtown, και εχοντας η ωρα.παει σχεδον 1 σιγα σιγα τα μαγαζια αρχιζουν να ανοιγουν επειτα από την καθιερωμενη παρασκευιατικη προσευχη.
Επόμενη σταση για διαλλειμα και τι άλλο απο kunefe και Turkish coffee, στον master του ειδους habibah sweets. Επειτα από το συντομο break ηρθε η ωρα για ξεκουραση μιας και οι λιγοστες ωρες υπνου και η πρωινη βολτα μας εχουν κουρασει αρκετα.
Ένας 2ωρος υπνακος και τσουπ ξανα εξω περιπου στις 4μησι και η βολτα μας ξεκιναει τωρα από την rainbow street, τον πιο alternative δρομο στο Αμμαν, διασχιζωντας την rainbow θα ξαναπεσουμε στο τζαμι και το downtown , πραγματικα στο κεντρο επικρατει πανζουρλισμος και η κορνα εχει την τιμητικη της.
Περατζαδα στα σοκακια του Αμμαν σταση για λιγα sοuvenir, μιας και οι πληροφοριες μας λεγανε καλυτερα από το Amman, και ωρα για φαγητο σε ένα από τα παλαιοτερα μαγαζακια στο hashem restaurant, ποκιλια από falafel, humus και σαλατες στα 4,50 jod ακρως οικονομικο.
Μια μικρη βολτα ακομα στην πολη και πριν τον γυρισμο στο ξενοδοχειο , χαλαρωνουμε στο jafra, το οποιο εδώ τα παιδια ειχανε γραψει τα καλυτερα, δοκιμαζουμε το λεγομενο «shisa» ναργιλες και σιγα σιγα περνουμε τον δρομο της επιστροφης, μιας και η επομενη μερα προβλεπεται μεγαλη.
2η μερα
Πρωινο ξυπνημα και ακρως αυστηροι στο πλανο μας ξεκιναμε γυρω στις 8μησι για Γερασα, η πολη των αρχαιων που δε θυμιζει σε τιποτα Ιορδανια, και τσουπ 60 χιλιομετρα βορεια του Αμμαν, 9μησι ωρα ειμαστε εκει. Μια πολύ καλα διατηρημενη αρχαια πολη η οποια είναι φτιαχμενη ετσι ώστε περπατωντας να σε πηγαινει μονη της σε όλα τα σημαντικα αξιοθεατα. Πολύ ομορφη και πολύ ευκολοπερπατητη, το 3ωρο που αφιερωσαμε θα ελεγα ικανοποιητικο ισως θα χρειαζοταν λιγο παραπανω. Από Γερασα φευγουμε για As-Salt μια πολη, τελειως off tourist, αλλα οι πληροφοριες μας από ντοπιους λεγανε τα καλυτερα περιπου 45 χιλιομετρα από Γερασα. Με την αφιξη μας στην πολη επικρατει κομφουζιο και τρομερη κινηση, για καλη μας τυχη βρισκουμε να παρκαρουμε σε ένα καλο σημειο για να αρχισεις την περιηγηση σου στην πολη. Μια πολη γεματη χρωματα εντονη ζωη και πολύ θορυβωδης, χτισμενη ψηλα σε λοφο. Ξεκιναμε απο το μουσειο διπλα σε ενα μικρο αλλα ακρως φιλικο toyrist info το οποιο θα μας εφοδιασει με χαρτες και καποιες προτεινομενες διαδρομες ωστε να δουμε ολα τα σημαντικα αξιοθεατα της πολης. Οι ανθρωποι ιδιατερα φιλικοι και χαρουμενοι μιας και δεν συνηθιζουν να βλεπουν τουριστες στην περιοχη τους. Περπαταμε εως το ηψυλοτερο σημειο της πολης αρκετα ανηφορικα ,και συνανταμε την εκκλησια του Αγιου Γεωργιου μια πολύ καλα διατηρημενη ορθοδοξη εκκλησια. Παιρνουμε τις απαραιτητηες δυναμεις για το κατεβασμα και περναμε μεσα από για μενα το πιο ομορφο σημειο της πολης την τοπικη αγορα, παγκοι απλωμενοι κάθε λογης πραγματα παντα κανωντας το αναλογο παζαρι πριν την αγορα σου. Ο δρομος σε παει από μονος του είναι κυκλικος παιρναμε από το english hospital και τσουπ καταληγουμε στο αμαξι και παιρνουμε τον δρομο για Madaba οπου θα διανυκτερευσουμε κιολας. Φτανουμε στην Madaba γυρω στις 5 μια ωρα δρομος από As-Salt και εδώ θα κανω μια μικρη παυση να πω λιγα λογια για το ξενοδοχειο αυτό στην Madaba. Οποιος θελησει να διανυκτερευσει σε αυτή την πολη πρεπει οπωσδηποτε να μεινει εκει. Οι ιδιοκτητες είναι σε απιστευτο βαθμο εξυπηρετικοι, μας δωσανε κάθε λογης πληροφορια για το ταξιδι μας και μας προκαλεσαν σπιτι τους για τσαι. Στο σπιτι, θα γνωρισουμε και τον εναν γιο τους, με τον οποιο εμελλε να γινουμε καλοι φιλοι θα αναφερθω και στη συνεχεια γι αυτο.
Ηρθε η ωρα για βραδυνο και η συσταση τους μας οδηγει στο bawabit, ένα ακρως παραδοσιακο εστιατοριο στον 3ο οροφο με θεα στην πολη. Πολύ καλο φαγητο, ξεκινησαμε με humus,χαλουμι,tabule και για κυριως shagiyah. Πεντανοστιμα όλα και οι τιμες προσιτες βεβαια κατε εντολη του ξενοδοχειου. Παιρνουμε μια μικρη γευση από την νυχτερινη ζωη της πολης και πισω για ξεκουραση.
3η μερα
Η μερα ξεκιναει από νωρις, με.ενα καλο σπιτικο πρωινο και η περιηγη μας στην πολη μολις αρχιζει. Πρωτος σταθμος το μουσειο, ενα μικρο σε εκταση, με καποια ιδιατερα μωσαικα και καποιες παραδοσιακες τοπικες φορεσιες. Συνεχιζουμε προς το αρχαιολογικο παρκο, οπου θα δουμε επισης αρκετα μωσαικα χαρακτηριστικο αυτο με ενα λιονταρι να προσπαθει να σκοτωσει ενα ταυρο.Η βολτα μας στην πολη γινεται ολο και πιο ενδιαφερον, μιας και αρχιζει σιγα σιγα να μπαινει στους ρυθμους της και η επομενη μας σταση είναι φυσικα τι άλλο, η ελληνικη εκκλησια του Αγιου Γεωργιου, με το απιστευτο μωσαικο χαρτη της στο δαπεδο της εκκλησιας.
Μετα τις απαραιτητες φωτογραφιες και μια βολτα στην αγορα της πολης, καταληγουμε στην καθολικη εκκλησια. Η Μανταμπα διαθετει και τις 3 εκλλησιες(χριστιανικη,καθολικη ,τζαμι). Ειχαμε συστασεις να ανεβουμε πανω στην καμπανα της εκκλησιας μιας και προσφεροταν στο συμβολικο εισητηριο του 1 jod, η εκκλησια πολύ ομορφη και με καποιες υπογειες κατακομβες και προσβαση στο καμπαναριο όπως προαναφερθηκε. Μετα από μερικα γλιστερα και αποτομα σκαλοπατια, φτανουμε στο καμπαναριο και ερχεται η αποζημιωση μας μιας και η θεα είναι μοναδικη όχι κατι το ιδιαιτερο αλλα προσωπικα την θεωρω ξεχωριστη.
Η ωρα εχει περασει τις 12 και σιγα σιγα είναι ωρα για να συνεχισουμε τον δρομο μας προς την νεκρα, Βαζουμε μπρος και πρωτη σταση 9 χλμ μακρια από την μανταμπα το ορος Νεμπο, εκει που ο μωυσης ειδε την promised land, στην οποια ο ιδιος απαγορευοταν να μπει. Η εισοδος στα 2 jod, δεν συμπεριλαμβανεται στο jordan pass, ενας ιδιαιτερος χωρος με ωραια, αγρια θεα. Ακομα υπαρχει και ένα εκκλησακι προς τιμη του Μωυση το οποιο χρονολογειται γυρω στο 4ο αιωνα. Η σταση μας διαρκει περιπου μιση ωρα, γνωριζουμε έναν ιορδανο ξεναγο, ο οποιος μας δινει πολύ χρησιμες συμβουλε ςγια την συνεχεια του ταξιδιου μας, και
επιστρεφουμε στο αμαξι με κατευθυνση προς Νεκρα. Ο δρομος απιστευτος, γεματος στροφες καταληγει στον dead sea highway, ο οποιος είναι διπλα στην νεκρα, οι πληροφοριες μας από την συμφορουμιτισσα Τετα μας οδηγουν στο dead sea panorama complex για ένα από τα πιο ωραια ηλιοβασιλεματα του ταξιδιου, μετα από αρκετη ανηφορα φτανουμε στο panorama complex, ένα ιδιωτικο συγκροτημα με εισοδο στα 2 jod.
Μια γρηγορη βολτα στο dead sea museum, που παρουσιαζει την ιστορια της νεκρας θαλασσας, και σταση για ξεκουραση και φαγητο στο μοναδικο εστιατοριο που υπαρχει εκει, χτισμενο στο γκρεμο με μια απεραντη θεα στη θαλασσα της νεκρας και τα βουνα του Ισραηλ, η ησυχια κυριαρχει και η ζωντανη μουσικη με την κιθαρα προσδιδει μια ιδιατερη μαγεια στην ολη φαση. Κουρασμενοι απο την ολη διαδρομη, τσιμπαμε καποια μεζεδακια και απολαμβανουμε μαγευτικη δυση του ηλιου. Γεματοι ομορφες εικονες απο το υπεροχο ηλιοβασιλεμα ξεκιναμε για τον τελικο μας προορισμο που είναι το mujib chalet, χτισμενο ακριβως πανω στην θαλασσα προσφερει μια ευχαριστη και γαληνια διαμονη. Η αληθεια είναι ότι δεν εχει να κανεις τιποτα το βραδυ εκει, απλα το ζεις για την εμπειρια, η ησυχια και το γεγονος ότι εισαι ακριβως ενα με την θαλασσα σε κανουν να ξεχνας τα παντα.
ΑΜΜΑΝ
ΓΕΡΑΣΑ
ΑS-SALT
MADABA
MOUNT NEBO
PANORAMA COMPLEX DEAD SEA
Attachments
-
16,1 MB Προβολές: 0