• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ισπανία Η fiesta των ταύρων της Παμπλόνα από τη μια και η κλασική Μαδρίτη από την άλλη..ole!!!

Grerena

Member
Μηνύματα
1.371
Likes
18.669
Επόμενο Ταξίδι
Bordeaux
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas

Αυτό το ταξίδι πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2010. Είναι μια παλιά ταξιδιωτική μου ιστορία, την οποία αποφάσισα να καταγράψω, γιατί πρώτον δεν έχω διαβάσει στο forum κάτι σχετικό (κυρίως για τη fiesta της Παμπλόνα) και δεύτερον νομίζω ότι είναι πάντα επίκαιρη.
Αφορμή για αυτό το ταξίδι στάθηκε ένα ταξιδιωτικό dvd με αφιέρωμα στην Παμπλόνα τις ημέρες του bullrunning που έτυχε να δω. Μου σφηνώθηκε λοιπόν στο μυαλό μια επίσκεψή μου στην Παμπλόνα. Είχα και το μεγάλο κενό της Μαδρίτης….Έτσι σκέφτηκα αφού θα πάω που θα πάω Μαδρίτη κάποια στιγμή, γιατί να μην το συνδυάσω και με μια fiesta Ισπανική όπως αυτή της Παμπλόνα?
Η φιέστα του San Fermin γίνεται 7 με 14 Ιουλίου. Έτσι έκλεισα αεροπορικά εισιτήρια για Μαδρίτη περίπου 3 μήνες πριν με Alitalia μέσω Ρώμης. Από Μαδρίτη θα πήγαινα με τρένο στην Παμπλόνα για δύο ημέρες και μετά θα επέστρεφα Μαδρίτη για άλλες 5 ημέρες.
Έτσι και έγινε!

1η ημέρα (ή 1ο βράδυ)
Φθάσαμε στο Barajas 10 Ιουλίου στις 12:00 το βράδυ. Το πρώτο βράδυ μείναμε σε ένα ξενοδοχείο πολύ κοντά στο αεροδρόμιο, το οποίο είχε suttle bus που μας μετέφερε σε αυτό. Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν ακριβώς δωμάτιο αλλά ολόκληρο διαμέρισμα με πολύ καλή τιμή (65€ το δίκλινο). Το πρωινό του εξαιρετικό και από τα πιο πλούσια που έχω φάει σε τριών αστέρων ξενοδοχείο. Το ξενοδοχείο ήταν το Suites Kris Aeropouerto Madrid.

“San Fermin και Mudial 2010”
Το πρωί με το suttle bus φτάσαμε στο Barajas (στο αεροδρόμιο) και από εκεί με το metro κατ’ ευθείαν στο σταθμό των τρένων, τον περίφημο Atocha για βγάλουμε εισιτήρια για Παμπλόνα. Το εισιτήριο πολύ κακώς δεν είχα προνοήσει να το βγάλω μέσω internet από πριν. Και λέω κακώς γιατί κατά τύχη βγάλαμε τα δύο τελευταία εισιτήρια α’ θέσης (αναγκαστικά γιατί δεν είχε άλλα) με το μεσημεριανό τρένο μιας που το απογευματινό δεν θα πραγματοποιούνταν λόγω του τελικού του Μουντιάλ.
Μιλάω για το Μουντιάλ του 2010. Όταν έκλεινα τα αεροπορικά δεν είχα υπολογίσει την πιθανότητα να πετύχω και άλλο happening εκτός από το bullrunning. Όσο όμως προχωρούσε η Ισπανική ομάδα και κέρδιζε αγώνες εγώ παρακαλούσα να φτάσει στον τελικό για να πετύχω το «πανηγύρι» μιας που θα βρισκόμουν εκεί. Αυτό το γεγονός βέβαια παραλίγο να μου στοιχίσει το εισιτήριο του τρένου και με λεωφορείο μάλλον θα ήταν ταλαιπωρία γιατί η χρονική απόσταση για Παμπλόνα ήταν έξι ώρες, ενώ με το τρένο μόλις τρεις.
Η πρώτη θέση του τρένου ήταν αρκετά χλιδάτη. Είχε φαγητό, αναψυκτικό καφέ περιοδικά video και το ταξίδι σχεδόν δεν το κατάλαβα καθόλου. Φθάσαμε Παμπλόνα γύρω στις 6:00 το απόγευμα. Εδώ πρέπει να κάνω μία παρένθεση. Υπάρχει ενδυματολογικός κώδικας κατά τη διάρκεια του San Fermin, τον οποίο ακολουθούν όλοι. Όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι. Με το που βγήκαμε από το τρένο αντικρύσαμε μία πόλη ντυμένη σε άσπρο – κόκκινο. Η κλασική ενδυμασία είναι: άσπρο παντελόνι άσπρο πουκάμισο, κόκκινο ζωνάρι στη μέση και κόκκινο φουλάρι στο λαιμό. Βέβαια δεν φορούσαν όλοι την κλασική ενδυμασία, αλλά όλοι ήταν ντυμένοι σε ασπροκόκκινο απαραίτητα. Αν δεν φορούσες έστω και ένα διακριτικό της «στολής» αυτής σε κοιτούσαν περίεργα. Σαν να προσβάλλονταν. Σου λέει αν δεν ήρθες για να γιορτάσεις και να συμμετέχεις μαζί μας, τότε τι ήρθες εδώ να κάνεις. Είδα στο δρόμο μία γιαγιά με άσπρο παντελόνι, κόκκινο πουκάμισο και κόκκινη τσάντα. Μέχρι και τα μωρά στα καρότσια ήταν ασπροκόκκινα. Εγώ είχα προνοήσει για τα ασπροκόκκινα ρούχα, αλλά δεν είχα σκεφτεί ότι έπρεπε να πάρω πολλά για να αλλάζω, γιατί όπως θα δείτε στη συνέχεια τα άσπρα γίνονταν πολύ εύκολα ροζ από τα κρασιά που πετιούνταν στον αέρα όταν οι Ισπανοί είναι στο τσακίρ κέφι.

Με δύο λεωφορεία (το ένα ήταν suttle bus του ξενοδοχείου) φτάσαμε στο Zenith Pamplona το οποίο βρισκόταν περιφερειακά της πόλης. Η επιλογή έγινε λόγω του ότι το πιο φθηνό που βρήκα (100€, χωρίς πρωινό) και επίσης ήταν από τις ελάχιστες επιλογές που είχα. Κατά τη διάρκεια της φιέστας είναι πολύ δύσκολο να βρεις κατάλυμα. Πολύς κόσμος έρχεται και δεν βρίσκει και αναγκάζεται να μείνει στα πάρκα. Γεμάτο τα πάρκα και οι πλατείες από κατασκηνωτές. Ήταν η πρώτη φορά που ενώ είχα κλείσει μέσω internet δωμάτιο και ενώ είχε περάσει ο χρόνος που είχα δικαίωμα να ακυρώσω χωρίς χρέωση, η διεύθυνση του ξενοδοχείου μου έστειλε e-mail ρωτώντας με αν είχα σκοπό να πάω και αν ναι να την ενημερώσω για να μη διαθέσει το δωμάτιο σε άλλον. Δεν μου έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο.

Το διήμερο που ακολούθησε ήταν από τα πιο κουραστικά που έχω ζήσει ποτέ. Αυτό συνέβη επειδή οι εκδηλώσεις άρχιζαν από το πρωί στις 8:00 και τελείωναν αργά το βράδυ. Προκειμένου εμείς να δούμε και να ζήσουμε τον ρυθμό της πόλης ξυπνούσαμε πολύ πρωί, πηγαίναμε στην πόλη και όσο….αντέχαμε. Οι ρυθμοί ήταν φρενήρεις. Το βασικό happening ήταν το λεγόμενο enciero δηλ. η κούρσα των ταύρων μέσα στα στενά της πόλης. Μέσα σε όλα αυτά βέβαια ήταν και η παρακολούθηση του τελικού του Μουντιάλ στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Δεν ξέρω πώς να περιγράψω με μια σειρά αυτά που είδα γιατί ήταν πάρα πολλά.
Θα προσπαθήσω πρώτα να περιγράψω το enciero για να μπείτε λίγο στο κλίμα. Στις 8:00 το πρωί (και για 7 συνεχόμενες ημέρες) με την πιστολιά του «αφέτη» ξεκινούσαν αφηνιασμένοι 6 ταύροι από την αρχή της πόλης και με φοβερή ταχύτητα τρέχουν στα στενά της πόλης κυνηγώντας τον κόσμο που τρέχει μπροστά τους, δίπλα τους, πίσω τους, μέσα σε έναν πανζουρλισμό. Αυτή η κούρσα διαρκεί λίγα λεπτά. Οι ταύροι καταλήγουν στην αρένα της πόλης. Στη συνέχεια μέσα στην αρένα εκτός από τους ταύρους υπάρχει και «τρελαμένος» κόσμος, ο οποίος προκαλεί τους ταύρους. Μέσα στην αρένα ταύροι και άνθρωποι αλληλοκυνηγιούνται. Βέβαια σε αυτή τη φάση οι ταύροι είναι σχετικά μικροί και τα κέρατά τους είναι «στρογγυλεμένα» για μα μην προκαλέσουν τραυματισμούς. Αντίθετα οι ταύροι που πρωταγωνιστούν στο bullrunning είναι μεγάλα ζώα (πάνω από 450κιλά) και επικίνδυνα. Κάθε χρόνο υπάρχουν τραυματισμοί και κατά καιρούς και θάνατοι. Από κάποιους το enciero θεωρείται η ευκαιρία για εκδίκηση του ταύρου για όλα όσα περνάει μέσα στις αρένες.
Από τις 6:00 το πρωί αρχίζουν οι προετοιμασίες. Οι μαγαζάτορες «κατεβάζουν» σιδερένια ρολά για να προστατέψουν τα μαγαζιά τους. Άνθρωποι του Δήμου στήνουν φράκτες «κλείνοντας» έτσι τις παράπλευρες οδούς που ενδεχομένως θα μπορούσαν να ξεφύγουν οι ταύροι τρέχοντας, δημιουργώντας έτσι συγκεκριμένη πορεία για αυτούς. Οι φράκτες αυτοί είναι διπλοί. Μέσα από τον 1ο φράκτη στέκεται η αστυνομία και τα ασθενοφόρα και μέσα από τον 2ο φράκτη οι θεατές. Τα αυτοκίνητα καθαριότητας περνούν και σκουπίζουν κυριολεκτικά την πόλη από τα χιλιάδες σκουπίδια που έχουν αφήσει οι κατασκηνωτές, αλλά και οι θαμώνες των μπαρ από την προηγούμενη νύχτα. Οι υποψήφιοι «runners» παίρνουν θέση. Τέτοια εγρήγορση σε πόλη 6:00 το πρωί δεν έχω ξαναδεί.

2η ημέρα (11 Ιουλίου)
Εμείς φθάσαμε στο ξενοδοχείο μας γύρω στις 7:00 το απόγευμα της 11ης Ιουλίου, που ήταν και η μέρα του τελικού του μουντιάλ μεταξύ Ισπανίας και Ολλανδίας.. Φρεσκαριστήκαμε με γοργούς ρυθμούς και ξανακατεβήκαμε στην πόλη για να πάρουμε θέση στην κεντρική πλατεία μπροστά από την γιγαντοοθόνη και να δούμε τον αγώνα που άρχιζε 9:00 το βράδυ.
Μία ασπροκόκκινη πλατεία μας περίμενε. Μια τεράστια παρέα με μπύρες και κρασιά στο χέρι (σε μεγάλα μεγέθη) παρακολουθούσε τον αγώνα μαζί με μας. Είχα πολύ χρόνο να περιεργαστώ το πλήθος γιατί το γκολ άργησε να μπει. Είχε πια νυχτώσει όταν ξαφνικά κρασιά, μπύρες, ποτήρια, μπουκάλια, μαντήλια εκτοξεύτηκαν κυριολεκτικά στον αέρα. Είχε μπει το γκολ για τους Ισπανούς, οι οποίοι ήταν παγκόσμιοι πρωταθλητές. Τώρα η πλατεία ήταν ροζκόκκινη. Η μπλούζα μου από άσπρη είχε γίνει και μένα ροζ από το κρασί που «έβρεχε».
Γενικά η Παμπλόνα τις μέρες του enciero ζει πολύ έντονα, αλλά το γεγονός του κυπέλου ήταν μάλλον το κερασάκι στην τούρτα. Περιττό να πω ότι όλοι συνέχισαν το ποτό, όλο το βράδυ αλλάζοντας μπαράκια και στέκια μέχρι το πρωί που άρχιζε το enciero.
Εμείς συνεχίσαμε τη βόλτα μας μέσα στα στενά προσπαθώντας να ανακαλύψουμε την αυριανή διαδρομή των ταύρων και να ανακαλύψουμε το καταλληλότερο σημείο για να «στηθούμε» να τους δούμε. Η πόλη είναι πολύ όμορφη. Δεν ξέρω βέβαια πως είναι όταν δεν έχει το φεστιβάλ, αλλά έτσι όπως τη γνώρισα με ενθουσίασε.
Η ημέρα μας ήταν πολύ κουραστική και κατά τις 10:00 το βράδυ την κάναμε για ύπνο. Ες αύριον τα σπουδαία……

3η ημέρα (12 Ιουλίου)
Εμείς την πρώτη ημέρα αφού ξυπνήσαμε πολύ πρωί κατεβήκαμε στην πόλη ήπιαμε έναν καφέ στα όρθια και κατά τις 7:30 είχαμε φτάσει κοντά στον φράκτη. Μόνο που φτάσαμε αρκετά αργά και δεν ήταν εύκολο από τον πολύ κόσμο να βρούμε μία θέση ώστε να δούμε την διέλευση των ταύρων από κοντά. Για πότε ακούστηκε η πιστολιά για πότε πέρασαν οι ταύροι ούτε που πρόλαβα να το πολυκαταλάβω. Όλα έγιναν τόσο γρήγορα. Μα και εμείς στηθήκαμε σε ένα σημείο που βλέπαμε κάθετα το δρόμο, ενώ βλέπεις πολύ καλύτερα αν έχεις οπτική επαφή το μήκος του δρόμου. Δεν πειράζει. Η πρώτη ημέρα ήταν σχεδόν αναγνωριστική. Την επόμενη θα ήμασταν πιο οργανωμένοι. Μετά την κούρσα όλος ο κόσμος κατευθυνόταν προς την αρένα. Ακολουθήσαμε και εμείς τα πλήθη και μπήκαμε στην αρένα. Εκεί γινόταν ένας χαμός. Άνθρωποι και ζώα μαζί να κυνηγάει ο ένας τον άλλον. Μέχρι και άνθρωπο στον αέρα είδα από σύγκρουση με ταύρο.
Ύστερα από αυτό το «θέαμα» περπατήσαμε μέσα στα στενά χαζεύοντας τον κόσμο. Ήταν περίπου 9:00 το πρωί και υπήρχε φοβερό κέφι. Παρέες παρέες συγκεντρωμένες έξω από μπαρ που παρακολουθούσαν τοπική τηλεόραση και σχολίαζαν τα δρώμενα των προηγούμενων ημερών δηλ. το bullrunning και τις απογευματινές ταυρομαχίες. Εμείς όμως 9:00 το πρωί πεινούσαμε, δεν ήμασταν για ποτό. Ψάχναμε μέσα στα στενά για να βρούμε κάτι να πιούμε έναν καφέ και τελικά βρήκαμε ένα καφέ για όρθιους που από την ουρά καταλάβαμε ότι εδώ είχε κάτι καλό. Όντως οι περισσότεροι πίνανε ζεστή σοκολάτα με ένα είδος λουκουμά που το βουτούσαν μέσα στη σοκολάτα. Αργότερα έμαθα ότι ο λουκουμάς αυτός λέγεται churos. Το ίδιο κάναμε και εμείς. Η αλήθεια είναι ότι η Παμπλόνα είχε αρκετή υγρασία ήταν και πολύ πρωί ήμασταν και ταλαιπωρημένοι από την αϋπνία και το πρωινό ξύπνημα και η ζεστή σοκολάτα και οι άπειρες θερμίδες του churos μας έδωσε αρκετή ενέργεια. Μετά από αυτό το ελαφρύ πρωινό στο επόμενο στενό πήραμε ένα βαρύ πρωινό με τορτίγιες. Αποφασίσαμε να πάμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε λίγο γιατί δεν αντέχαμε άλλο την αϋπνία.
Ένα από τα πράγματα που ήθελα να κάνω ήταν να δω ταυρομαχία. Οι ταυρομαχίες στην Ισπανία γίνονται ως επί το πλείστον από το Πάσχα μέχρι τέλος Ιουνίου. Ιούλιο και Αύγουστο δεν γίνονται λόγω της ζέστης. Εδώ όμως στην Παμπλόνα όλα γίνονται. Μόνο που τα εισιτήρια των ταυρομαχιών κατά τη διάρκεια της fiesta είναι δυσεύρετα. Το 90% είναι προπουλημένα μήνες πριν και μόνο το 10% διατίθενται στους τουρίστες και αυτά βέβαια στη μαύρη αγορά. Τα ξενοδοχεία διαθέτουν εισιτήρια. Έτσι πήρα και εγώ 2 εισιτήρια στη σκιά. Η ταυρομαχία θα γινόταν 6:00 το απόγευμα. Ήθελα να αποκτήσω προσωπική άποψη για αυτό το «έθιμο» που τόσο χαρακτηρίζει τους Ισπανούς.
Κοιμηθήκαμε αρκετά γιατί το είχαμε ανάγκη και 5:30 ήμασταν πάλι στο κέντρο της πόλης. Λαός πήγαινε προς την αρένα. Πως όταν γίνεται κάποιος σημαντικός αγώνας στο ΟΑΚΑ; Μόνο που εδώ ήταν άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών. Ισπανοί κυρίως. Η αρένα ήταν τεράστια. Υπήρχαν αριθμημένες θέσεις. Οι δικές μας ήταν αρκετά ψηλά και στη σκιά.
Δεν θα μιλήσω με λεπτομέρειες για αυτό που παρακολούθησα. Για μένα ήταν βάρβαρο, στενάχωρο και άδικο. Το αξιοπερίεργο ήταν ότι οι Ισπανοί το διασκέδαζαν απίστευτα. Υπήρχε μία τάξη. Δηλ. δεν σηκωνόντουσαν από τις θέσεις τους άσκοπα. Στα διαλείμματα θα κολάτσιζαν με φαγητό που είχαν φέρει από το σπίτι τους ακόμα και μπύρα πίνανε που είχαν φέρει από το σπίτι τους. Μετά από όλα αυτά είχαν μέχρι και φρούτο, που έβγαζαν από μικρά ισοθερμικά που είχαν μαζί τους. Και όλο αυτό το έκαναν συγχρόνως την ίδια ώρα λες και ήταν συνενοημένοι σαν μία μεγάλη παρέα. Αυτή ήταν η διασκέδασή τους, η οποία κράτησε 2,5ώρες. 6 ταύροι σκοτώθηκαν εκείνο το απόγευμα. Υπήρξε και τραυματισμός ταυρομάχου, ο οποίος παρόλο τα τραύματά του ήθελε να συνεχίσει τον «αγώνα» του και αφού τελικά σκότωσε τον ταύρο αποθεώθηκε ως ήρωας.
Υπάρχει μεγάλη αντιπαλότητα στην Ισπανία σχετικά με το αν θα συνεχίσουν ή όχι οι ταυρομαχίες. Υπάρχουν ομάδες ανθρώπων που είναι κατά των ταυρομαχιών που συγκεντρώνονται στις αρένες και διαδηλώνουν κατά αυτών, υπάρχουν όμως και ομάδες που κάνουν το αντίθετο. Στην έξοδο της αρένας μετά το τέλος των αγώνων από τη μία υπάρχουν οι μεν και από την άλλη οι δε. Όλοι φορούν δε και μια διακριτική στολή για να μπορείς να τους ξεχωρίζεις. Χαρακτηριστικά θυμάμαι ότι εκείνη την ημέρα μια ομάδα υπέρμαχων των ταυρομαχιών φορούσε στολή καλογριών.
Μετά την αρένα περπατήσαμε μέσα στην πόλη ψάχνοντας να βρούμε κάτι ωραίο να τσιμπήσουμε. Δεν ήταν δύσκολο. Η πόλη είναι γεμάτο από πρόχειρα μεν αλλά πολύ ωραία μαγαζάκια. Είναι πολύ νεολείστικη πόλη. Φάγαμε σε ένα μαγαζί που είχε πολύ λίγα τραπέζια αλλά ήταν γεμάτο από κόσμο που καθόταν κάτω σε αυτοσχέδια τραπέζια. Φάγαμε καλαμαράκια, πατάτες με σάλτσα bravas και μύδια. Ήταν όλα πολύ ωραία. Ήταν αργά αλλά ήταν τέτοιος ο ρυθμός της πόλης που δεν το καταλάβαινες πότε πέρασε η ώρα. Μου λέει ο άνδρας μου: πάμε να φύγουμε; μα λέω: από τώρα; είναι μέρα ακόμα. Ναι ήταν μέρα ακόμα αλλά ήταν 10:00μ.μ. Καλά πάμε γιατί αύριο έχουμε πάλι πρωινό ξύπνημα. Έχουμε να πάμε να δούμε το encierro. Στο δρόμο του γυρισμού μας καθυστέρησε και άλλο happening που συναντήσαμε. Ένα ομοίωμα ταύρου πετάχτηκε ξαφνικά από τα στενά εκτοξεύοντας πυροτεχνήματα τρομάζοντας τον κόσμο. Είχε νυχτώσει πια και τα πυροτεχνήματα στη ράχη του ταύρου ήταν τόσο εντυπωσιακά. Τελικά μετά από πολλά φτάσαμε γύρω στις 12:00 στο ξενοδοχείο και την άλλη μέρα ρολόι στις 5:00 αυτή τη φορά.

Σταθμός Atocha


Στην πλατεία της Παμπλόνα







Όταν μπηκε το γκολ!!!





To bullranning άρχισε!!!





Τραυματισμός!


Παρακολουθούν τα νέα της ημέρας...


Ξήλωμα των προστατευτικών....μέχρι την επόμενη μέρα που τα ξαναστήνουνε.

Είναι ¨τρελοί¨ αυτοί οι Ισπανοί.








Όχι όμως..δεν χτύπησε κανείς.




H ταυρομαχία το απόγευμα.






Η χαλάρωση.


Kalamares, μύδια και πατάτες bravas!!



 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.371
Likes
18.669
Επόμενο Ταξίδι
Bordeaux
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Ξέχασα να επισυνάψω φωτογραφίες
IMG_0623.JPG
Σταθμός Atocha
IMG_0626.JPG


Στην πλατεία της Παμπλόνα
IMG_0652.JPG


IMG_0657.JPG


IMG_0661.JPG

IMG_0664.JPG


IMG_0669.JPG
Όταν μπηκε το γκολ!!!
IMG_0680.JPG

IMG_0695.JPG


IMG_0696.JPG


To bullranning άρχισε!!!
IMG_0700.JPG

IMG_0702.JPG


IMG_0704.JPG


Τραυματισμός!
IMG_0708.JPG


Παρακολουθούν τα νέα της ημέρας...
IMG_0715.JPG


Ξήλωμα των προστατευτικών....μέχρι την επόμενη μέρα που τα ξαναστήνουνε.
IMG_0716.JPG

Είναι ¨τρελοί¨ αυτοί οι Ισπανοί.
IMG_0719 - Αντίγραφο.JPG

IMG_0724.JPG


IMG_0725.JPG


IMG_0732.JPG


IMG_0736.JPG

Όχι όμως..δεν χτύπησε κανείς.
IMG_0738.JPG


IMG_0782.JPG


H ταυρομαχία το απόγευμα.
IMG_0814.JPG


IMG_0830.JPG


IMG_0832.JPG


Η χαλάρωση.
IMG_0839.JPG


Kalamares, μύδια και πατάτες bravas!!
IMG_0840.JPG


IMG_0851.JPG
 

Attachments

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.741
Likes
8.036
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Όμορφη και ενδιαφέρουσα η αφήγησή σου. Προσωπικά είμαι πολύ ευαίσθητη στο θέμα της ταυρομαχίας, κόντεψα να βάλω τα κλάματα με την περιγραφή. Αν και θεωρώ ενδιαφέρουσα την παρακολούθηση ενός τέτοιου θεάματος, όχι για το ίδιο το θέαμα αλλά για τους οπαδούς του, δε ξερω κατά πόσο κάνει καλό να "συνεισφέρει" κανείς έστω και από περιέργεια. Όσο για το ότι νυχτώνει πιο αργά, το έχω παρατηρήσει και εγώ και το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία. Γιατί όμως; Επειδή είναι πιο δυτικά; Μπορεί να το εξηγήσει κανείς;
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.010
Likes
13.028
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
. Όσο για το ότι νυχτώνει πιο αργά, το έχω παρατηρήσει και εγώ και το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία. Γιατί όμως; Επειδή είναι πιο δυτικά; Μπορεί να το εξηγήσει κανείς;
Λόγω μεγαλύτερου γεωγραφικού πλάτους, σε συνδυασμό με τη γωνία που σχηματίζει ο άξονας περιστροφής της Γης γύρω από τον εαυτό της με το επίπεδο περιστροφής της γύρω από τον Ήλιο.
Για τον ίδιο λόγο τον χειμώνα σε αυτές τις περιοχές νυχτώνει νωρίτερα.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Λόγω μεγαλύτερου γεωγραφικού πλάτους, σε συνδυασμό με τη γωνία που σχηματίζει ο άξονας περιστροφής της Γης γύρω από τον εαυτό της με το επίπεδο περιστροφής της γύρω από τον Ήλιο.
Για τον ίδιο λόγο τον χειμώνα σε αυτές τις περιοχές νυχτώνει νωρίτερα.
Έτσι είναι. Η Παμπλόνα βέβαια δεν είναι και πολύ βόρεια. Έχει ένα γεωγραφικό πλάτος πέρίπου σαν την κεντρική ή βόρεια Βουλγαρία. Πάντως και εδώ στα μέσα Ιουλίου, το "μούχρωμα" , δηλαδή όταν δεν είναι μέρα αλλά ούτε και τελείως σκοτάδι, φτάνει περίπου μέχρι τις 22.00.
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.371
Likes
18.669
Επόμενο Ταξίδι
Bordeaux
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Και συνεχίζω.....
4η ημέρα (13 Ιουλίου)
Με μεγάλο ζόρι σηκωθήκαμε 5:00 η ώρα το πρωί. Το suttle bus του ξενοδοχείο έφυγε γεμάτο και εμείς δεν χωρέσαμε. Κατεβήκαμε με το λεωφορείο της γραμμής και τελικά 6:20 περίπου είχαμε φτάσει στους φράκτες. Βρήκαμε θέση σε ένα σημείο που πιστεύαμε ότι θα βλέπαμε καλά πάνω στον φράκτη. Το πρόβλημα ήταν ότι ήταν πολύ δύσκολο να κάθεσαι πάνω στο φράκτη για την επόμενη 1,5 ώρα χωρίς να μπορείς να κουνήσεις γιατί πολύ απλά θα σου έπιαναν τη θέση. Ήταν ακόμα νύχτα όταν φτάσαμε. Πιάσαμε λίγο κουβέντα με έναν Ισπανό από την Παμπλόνα που καθόταν δίπλα μας. Αυτός όπως και πολλοί άλλοι γύρω μας απ’ ότι κατάλαβα δεν είχαν πάει για ύπνο το προηγούμενο βράδυ. Απλά συνέχισαν την διασκέδασή τους με την μπύρα στο χέρι. Ο συγκεκριμένος ήταν 25 χρονών και είχε τρέξει σε 7 συνεχόμενα encierro τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος είχε χορτάσει και είπε να το δει πιο χαλαρά. Μπροστά μας είχαμε αστυνομικούς, οι οποίοι κάθε τρεις και λίγο έμπαιναν στο δρόμο για να απομακρύνουν τους μεθυσμένους που ήθελαν να τρέξουν. Αυτοί θα ήταν σίγουρα θύματα των ταύρων.
8:00 ακριβώς ακούστηκε η πιστολιά και δευτερόλεπτα μετά πανζουρλισμός. Περνούσαν από μπροστά μας άνθρωποι και ταύροι, γλιστρούσαν έπεφταν, τσίριζαν, χαμός. Στο σημείο που είχαμε καθίσει υπήρχε μία κλειστή στροφή, στην οποία φτάνοντας οι ταύροι με τη φόρα που είχαν δεν προλάβαιναν να στρίψουν και πέφτοντας συγκρούονταν με την απέναντι προστατευτική σιδεριά και ενίοτε πάνω στους ανθρώπους που ήταν εκεί. Και μετά λένε ότι είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι. Οι Ισπανοί να δεις.
Η κούρσα τελείωσε σε ελάχιστο χρόνο. Οι ταύροι μπήκαν πάλι στην αρένα, στην οποία κατευθυνόμασταν πια και εμείς γνωρίζοντας πια τι θα δούμε όπως έγινε και την προηγούμενη ημέρα. Πάλι το ίδιο σκηνικό.
Ήταν η τελευταία μέρα του φεστιβάλ και το βράδυ θα είχε και άλλες εκδηλώσεις. Από την άλλη ημέρα οι τιμές των ξενοδοχείων θα έπεφταν κατακόρυφα. Το δικό μας θα είχε 65€ το δίκλινο, αλλά θα είχε τελειώσει το πανηγύρι.
Το τρένο μας για Μαδρίτη θα έφευγε στις τρεις η ώρα. Αποχαιρετίσαμε την πόλη, πήραμε τα πράγματά μας από το ξενοδοχείο πήραμε το λεωφορείο και πήγαμε στο σταθμό. Στο σταθμό μας πλησίασε μια γριά μη γνωρίζοντας αν φεύγουμε ή αν ερχόμαστε προσπαθώντας να μας πουλήσει εισιτήρια για την απογευματινή ταυρομαχία. Τα εισιτήρια ήταν πλαστά. Αυτό που μας έλεγαν και οι τοπικοί διαφημιστικοί οδηγοί για να προσέχουμε και το είδαμε και με τα μάτια μας. Ότι δηλ. κυκλοφορούν πολλά πλαστά εισιτήρια. Βέβαια όταν δεις το πραγματικό εισιτήριο αμέσως καταλαβαίνεις το ψεύτικο.
Πάλι με το ίδιο γρήγορο τρένο επιστρέψαμε στη Μαδρίτη μόνο που τώρα ήταν β’ θέσης. Η διαφορά ήταν ότι δεν είχαμε φαγητό, ποτό και εφημερίδες. Κατά τα άλλα ήταν το ίδιο άνετα.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας γύρω στις 7:00 το βράδυ. Ήμασταν πτώματα από την κούραση. Πέσαμε για ύπνο γιατί δεν «έβγαινε». Το βραδάκι όμως αφού φρεσκαριστήκαμε, ντυθήκαμε και διώξαμε αυτό το «χύμα» της Παμπλόνα πήραμε λίγο τα πάνω μας και βγήκαμε μια βόλτα στην κοντινή piazza Major. Υπέροχη πλατεία. Προχωρήσαμε νότια προς το Rastro και καθίσαμε για φαγητό σε ένα αρκετά ποιοτικό μαγαζί-εστιατόριο. Γενικά όλη η περιοχή είχε μαγαζιά στο ίδιο στυλ. Καμία σχέση με της Παμπλόνα. Όχι ότι μου άρεσε λιγότερο η «σπορ» Παμπλόνα σε σχέση με την «κυριλέ» Μαδρίτη, απλά τονίζω τη διαφορετικότητα.
Ύστερα από αυτήν τη χαλαρωτική και εξερευνητική βόλτα πήγαμε νωρίς για ξεκούραση και ύπνο. Στην ουσία την πρώτη μας μέρα στη Μαδρίτη την είχε απορροφήσει ο απόηχος της Παμπλόνα.

5η ημέρα (14 Ιουλίου)
Το ξενοδοχείο μας ήταν στην ουσία bed & breakfast. Είχε πολύ μοντέρνα διακόσμηση, αρκετά πλούσιο πρωινό και εξαιρετικό καφέ. Εδώ θέλω να σημειώσω επίσης ότι ένας λόγος για τον οποίο το επέλεξα ήταν γιατί είχε free snacks όλη την ημέρα, δηλ. χυμούς, φρούτα, γιαούρτια, τσάι και τα βασικότερα…καφέ και νερό. Αυτό τελικά το προσόν του αποδείχθηκε πολύ σημαντικό διότι η Μαδρίτη με τα πολλά αξιοθέατα και με τη ζέστη, για να την γυρίσεις χρειάζεσαι πολλά διαλλείματα και δεδομένου ότι και το περιβάλλον του ξενοδοχείου μας ήταν πολύ ωραίο και σε κεντρικό σημείο, το χρησιμοποιούσαμε συχνά για στάση ξεκούρασης. Νομίζω ότι άνετα θα ξαναπήγαινα στο ίδιο ξανά και ξανά. Το ξενοδοχείο μας λεγόταν «sick and basic Mayerling» και κόστιζε 82€ το βράδυ.
Αφού λοιπόν φάγαμε το ωραίο πρωινό μας ξεκινήσαμε για τα ανάκτορα. Η μέρα ήταν Τετάρτη και κάθε Τετάρτη η είσοδος στα ανάκτορα για τους πολίτες της Ευρωπαϊκής ένωσης είναι δωρεάν. Αφού υπομείναμε την ουρά για να μπούμε, περιπλανηθήκαμε στο παλάτι περίπου 2 ώρες. Δεν έχω να πω πολλά. Κλασικό παλάτι όπως τα περισσότερα της Κεντρικής Ευρώπης. Τεράστια δωμάτια, χλιδή, απέραντοι κήποι, συλλογές, κειμήλια, πανοπλίες κτλ.
Φύγαμε κάνοντας στάση στο ξενοδοχείο μας για «service», δηλ. για νερό, καφέ, χυμό και συνεχίσαμε. Περιπλανηθήκαμε σε όλο το κέντρο της Μαδρίτης καταλήγοντας στο Prado. Το Prado είχε δωρεάν είσοδο κάθε μέρα 6:00 με 8:00 κάθε απόγευμα. Αυτό το ξέραμε εμείς και εκατοντάδες άλλοι, οι οποίοι περίμεναν έξω από την είσοδό του σχηματίζοντας μια μεγάλη ουρά. Μπήκαμε όμως σχετικά γρήγορα. 6:10 ήμασταν μέσα.
Δεν έχω λόγια για το μουσείο. Είχε τα πάντα. Ισπανούς, Ιταλούς, Ολλανδούς ζωγράφους. Αυτός που με εντυπωσίασε όμως περισσότερο ήταν ο Γκόγια, τον οποίο δεν τον είχα ξαναδεί σε άλλη πινακοθήκη μέχρι τότε. Φυσικά το δίωρο που ήμασταν μέσα δεν προλάβαμε να τα δούμε όλα. Στις 8:00 έκλεινε το μουσείο, αλλά δεν πειράζει γιατί θα ξαναρχόμασταν την άλλη ημέρα στις 6:00 για τα υπόλοιπα. Μάλλον ήταν καλύτερα έτσι γιατί συνεχόμενο 4ωρο θα μας κούραζε.
Μετά τις 8:00 πήγαμε στο πάρκο Retiro που ήταν δίπλα. Εκπληκτικό πάρκο. Μια τεράστια λίμνη στο κέντρο του πάρκου με ένα επιβλητικό μνημείο (του Alfonso ΧΙΙ) στο κέντρο της σου τραβάει το βλέμμα αμέσως. Πολύς κόσμος να κάνει βαρκάδα στη λίμνη. Η ώρα όμως ήταν πολύ αργά πια και δεν προλαβαίναμε να κάνουμε και εμείς βαρκάδα. Οπότε ένας απλός περίπατος με το παγωτό στο χέρι ήταν αρκετός για σήμερα. Μεγαλύτερη βόλτα στο Retiro θα ακολουθούσε την επόμενη ημέρα, γιατί το πάρκο ήταν μεγάλο και είχε και άλλα πράγματα να δεις και να χορτάσεις.
Περπατήσαμε στο γυρισμό και καθίσαμε στη γειτονιά μας για tapas σε ένα μαγαζί που μας τράβηξε την προσοχή.

6η ημέρα (15 Ιουλίου)
Την άλλη μέρα το πρωί το πρόγραμμα είχε πάλι Retiro. Πήγαμε σχετικά νωρίς και κάναμε και την βαρκάδα που τόσο ήθελα. Τραβήξαμε και οι δυο κουπί ώστε να έχουμε στιγμές ανάπαυλας και οι δύο. Στη συνέχεια περιπλανηθήκαμε και άλλο στο πάρκο. Μείναμε πολύ ώρα σε μία άλλη λίμνη, στα νερά της οποίας καθρεφτίζονταν το λεγόμενο «παλάτι των κρυστάλλων». Ήταν ένα γυάλινο κτίριο πολύ εντυπωσιακό σχεδόν μέσα στο νερό. Εμένα δεν μου έκανε καρδιά να φύγω από εκεί. Ήταν ιδανικό μέρος για πικ-νικ, το οποίο και κάναμε με διάφορα snacks που είχαμε ψωνίσει.
Το πάρκο και η βαρκάδα ήταν το δικό μου “must see” για τη σημερινή ημέρα. Το Bernabeu ήταν το “must see” του άντρα μου. Έτσι, το μεσημέρι πήραμε το μετρό και πήγαμε κατ’ ευθείαν στο γήπεδο.
Εντυπωσιακό, μεγάλο, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες με τα τρόπαια της ομάδας, με ομοιώματα ποδοσφαιριστών, επισκεφτήκαμε τα αποδυτήρια, είδαμε video από φάσεις και πολλά άλλα. Εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση: ότι το αντίστοιχο μουσείο της Barcelona (που είχα επισκεφτεί ένα χρόνο πριν) ήταν σαν παρουσίαση πολύ καλύτερο (κατά τη γνώμη μου πάντα). Ας με συγχωρήσουν οι fan της Real…..αλλά για το μουσείο μιλάω και όχι για την ομάδα!!!
Με τις βαρκάδες και τα γήπεδα πέρασε η ώρα και ήρθε πάλι η ώρα του Prado. Πάλι μείναμε για λίγο στην ουρά και μπήκαμε και είδαμε και τα υπόλοιπα. Επιπλέον κάναμε και μια «επανάληψη» στον Γκόγια.
Βγαίνοντας από το Prado και έχοντας πεινάσει πήγαμε για φαγητό σε παραδοσιακή ταβέρνα στην πλατεία της Santa Anna, η οποία ήταν γεμάτο με ταβέρνες. Φάγαμε calamares, δηλ. καλαμαράκια τηγανιτά και πατάτες bravas που πολύ αγαπήσαμε γενικά στην Ισπανία.
Πήγαμε για ξεκούραση γιατί την άλλη ημέρα το πρόγραμμα θα είχε ημερήσια εκδρομή στο Toledo και θέλαμε να ανανεώσουμε δυνάμεις.

Στους φράχτες...περιμένοντας τους ταύρους.
IMG_0859.JPG

IMG_0861.JPG


Μόλις ακούστηκε η πιστολιά της εκκίνησης!
IMG_0867.JPG


Και να τοι! Περνάνε!
IMG_0871.JPG


Πανζουρλισμός!
IMG_0872.JPG


IMG_0873.JPG


Ένα τυχαίο άγαλμα της πόλης...
IMG_0880.JPG

Ένα από τα πολλά hapenings. Παρέλαση γιγάντων.
IMG_0885.JPG

Εδώ είναι Μαδρίτη.
IMG_0901.JPG

IMG_0907.JPG


Plaza Mayor.
IMG_0908.JPG

IMG_0912.JPG

Το παλάτι.
IMG_0917.JPG

Η θέα από το δωμάτιό μας.
IMG_0937.JPG

Το Prado.
IMG_0952.JPG

Το πάρκο Retiro.
IMG_0968.JPG


IMG_0976.JPG

Plaza De Cibeles
IMG_0983.JPG


IMG_0987.JPG

Βαρκάδα στο Retiro.
IMG_0998.JPG

Το παλάτι των κρυστάλλων στο Retiro.
IMG_1053.JPG


IMG_1055.JPG


IMG_1060.JPG


Χρειάζεται να πω από που είναι η φωτο;
IMG_1075.JPG

IMG_1076.JPG


IMG_1109.JPG
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.371
Likes
18.669
Επόμενο Ταξίδι
Bordeaux
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Συνεχίζω....

7η ημέρα (16 Ιουλίου)
Μετά από ένα χορταστικό πρωινό με πολλές θερμίδες ξεκινήσαμε για τον σταθμό Atocha. Τα τρένα για το Toledo ήταν αρκετά συχνά. Είχε κάθε μισή ώρα και η χρονική απόσταση ήταν μισή ώρα. Γύρω στις 11:30 φτάσαμε.
Ο σταθμός του τρένου στο Toledo σε προδιέθετε για το τι θα συναντήσεις. Όλος ο τοίχος του σταθμού ήταν ξυλόγλυπτος σχεδιασμένος με μαυριτανική τεχνική. Έξω από το σταθμό περίμεναν τουριστικά λεωφορεία που προσέφεραν το γύρο της πόλης και ξενάγηση της με τα πόδια. Το προτιμήσαμε και καλά κάναμε. Νομίζω ότι η πανοραμική άποψη της πόλης από διάφορα σημεία περιφερειακά της, άξιζε τον κόπο. Το Toledo είναι μια μεσαιωνική πόλη χτισμένη πάνω σε έναν λόφο και περιτριγυρισμένη από ένα ποτάμι. Στη συνέχεια με το mini group συνεχίσαμε περπατώντας μέχρι τον διάσημο καθεδρικό, όπου και ξεναγηθήκαμε. Εγώ ενθουσιάστηκα που μέσα είχε και πίνακες του Ελ Γκρέκο του Τιτσιάνο, μέχρι και του Caravaggo που είναι ο αγαπημένος μου. Μετά την ξενάγηση περιπλανηθήκαμε μόνοι μας στην πόλη.
Στο Τολέδο θα μπορούσε κανείς άνετα να αφιερώσει περισσότερο χρόνο από μία ημέρα. Έχει πολλά πράγματα να δεις και δεν χορταίνεις να το περπατάς. Είναι σαν ένα ταξίδι στο χρόνο. Νομίζεις ότι έχεις μεταφερθεί πολλά χρόνια πίσω.
Η βόλτα μας συνεχίστηκε με επίσκεψη στο ναό του Santo Toma όπου εκεί βρίσκεται ο περίφημος πίνακας του El Greco «η ταφή του κόμη Οργκάθ». Ο El Greco στο μεγαλείο του. Συναντήσαμε και ένα group Ιαπώνων που ξεναγούνταν από Άγγλο ξεναγό, ο οποίος έκανε αναφορά στην ελληνική καταγωγή του χωρίς όμως να καταφέρει να προφέρει σωστά το όνομα Δομίνικος Θεοτοκόπουλος. «Είναι ελληνικό όνομα. Ούτε καν εγώ δεν μπορώ να το προφέρω σωστά» τους έλεγε.
Ακόμα και τελείως «αδιάβαστος» αν πας στο Toledo, δηλαδή χωρίς να ξέρεις που πρέπει να πας και τι να επισκεφτείς θα δεις πολλά και θα γεμίσεις από εικόνες. Τυχαία να μπεις σε ένα μοναστήρι, σε ένα μουσείο, σε μία εκκλησία σε μία συναγωγή σε ένα τζαμί θα αξίζει τον κόπο. Εμείς πήγαμε σε ένα μοναστήρι «San Juan de los Reyes» και έπαθα πλάκα με την ομορφιά του. Αφού επιχειρήσαμε να βρούμε το σπίτι του El Greco που ήταν δυστυχώς κλειστό λόγω επισκευών, στη συνέχεια περιπλανηθήκαμε στα στενά σε σημείο που χαθήκαμε. Νομίζω ότι και να χαθείς στα στενά του Τολέδο επιβάλλεται. Καταφέραμε με τα πολλά να βγούμε τελικά σε ένα γνωστό σημείο όπου φάγαμε και ψωνίσαμε αναμνηστικά. Ξέχασα να πω ότι η θερμοκρασία μέσα Ιουνίου ήταν 40 βαθμοί Κελσίου, μόνο που αυτό το 40άρι δεν έμοιαζε με της Αθήνας. Ήταν πιο υποφερτό.
Πήραμε το τρένο των 7:30 και στις 8:00 ακριβώς ήμασταν στον Atocha ξανά. Απέναντι από τον σταθμό είναι το Reina Sofia, το οποίο δεν θα προλαβαίναμε να το δούμε την επόμενη ημέρα γιατί το πρόγραμμα είχε ημερήσια εκδρομή στη Segovia, οπότε αποφασίσαμε να πάμε και να δούμε μέχρι τις 9:00 που κλείνει ότι προλάβουμε. Βασικά και μόνο την Guernica να βλέπαμε εμένα μου αρκούσε. Το μουσείο μετά τις 7:00 είχε επίσης δωρεάν είσοδο. Μπήκαμε και πήγαμε κατ’ ευθείαν στον 2ο όροφο για να θαυμάσουμε τον τεραστίων διαστάσεων έργο του Πικάσο καθώς και τη διπλανή σε αυτόν αίθουσα που ήταν όλη γεμάτη με προσχέδια των επί μέρους κομματιών του πίνακα. Το μουσείο είχε και πολύ Νταλί (τον οποίο την περσινή χρονιά τον είχα γνωρίσει στο έπακρο στο μουσείο του στο Φιγκέρες). Αφού πρόλαβα και το Reina Sofia ήμουν πολύ ευχαριστημένη.
Στο γυρισμό για το ξενοδοχείο ανακαλύψαμε και δύο νυχτερινά κέντρα για flamenco που πολύ ήθελα να πάω. Σήμερα θα συναντιόμασταν και με δύο φίλες που θα έρχονταν από την Αθήνα. Έτσι αφού θα είχαμε και παρέα αποφασίσαμε να κλείσουμε τραπέζι για το βράδυ για τέσσερις.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας για το γνωστό service. Ήρθαν και οι φίλες μας που τις κεράσαμε και free coffee από το μπαρ του ξενοδοχείου μας, κάναμε μια μικρή βόλτα και κατά τις 11:30 το βράδυ αφού ντυθήκαμε με τα βραδινά μας πήγαμε στο Casa Patas για παράσταση flamenco.
Μπαίνοντας στο μαγαζί συναντούσες πρώτα την ταβέρνα και στη συνέχεια την αίθουσα με την πίστα χορού.
Μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η βραδιά. Δύο άνδρες και μία γυναίκα χόρεψαν flamenco. Ολόκληρη κομπανία τραγούδησε για ένα 3ωρο περίπου πρόγραμμα. Το περιβάλλον εξαιρετικό. Ανάμεσα στις φωτογραφίες του ντεκόρ του μαγαζιού υπήρχε και μία φωτογραφία του Camaron de la Isla, του διασημότερου χορευτή flamenco στον κόσμο, ο οποίος είχε περάσει από το casa patas (πέθανε το ’91 σε ηλικία 40 χρονών). Το συγκεκριμένο κέντρο ο ταξιδιωτικός οδηγός το σύστηνε σαν το καλύτερο της Μαδρίτης. Δεν ξέρω πως είναι τα άλλα , εγώ όμως έμεινα πολύ ευχαριστημένη από τη βραδιά.
Πληροφοριακά η είσοδος είχε 25€ το άτομο με ποτό. Μπορούσες όμως να παρακολουθήσεις παράσταση και με φαγητό αν ήθελες αλλά αυτή των 9:00 η ώρα. Εμείς πήγαμε μεταμεσονύχτια (στην παράσταση των 12:00) και πήραμε ποτό.
Συνοδεύσαμε τα κορίτσια στο δικό τους ξενοδοχείο (γιατί ήταν και τρεις η ώρα τη νύχτα) και πήγαμε για ύπνο.

8η ημέρα (17 Ιουλίου)
Ξεκινήσαμε το πρωί πάλι για τον Atocha, απ’ όπου νοικιάσαμε αυτοκίνητο για να κάνουμε την ημερήσια μας εκδρομή. Το αυτοκίνητο το είχαμε κάνει κράτηση από την προηγούμενη ημέρα που είχαμε πάει πάλι στο σταθμό. Καλό είναι να γίνεται κράτηση νωρίτερα, γιατί στην Βαρκελώνη (σε προηγούμενο ταξίδι) την είχαμε πάθει που δεν μπορούσαμε να βρούμε.
Πρώτος σταθμός το San Lorenzo. Ήταν μία μικρή πόλη στην οποία βρίσκεται το El Escorial. Είναι ένα μοναστηριακό παλάτι που προστατεύεται από την Unesco. Ηταν τεράστιο και επιβλητικό κτίριο σαν παλάτι, αλλά παράληλα ήταν και λιτό σαν μοναστήρι. Πολύ εντυπωσιακό και μοναδικό.
Δεύτερος σταθμός η Segovia που επίσης προστατεύεται από την Unesco, με το περίφημο ρωμαϊκό υδραγωγείο της. Βόλτα στην πόλη, καφές, φαγητό, ψώνια, φωτογραφίες. Εκ των υστέρων έμαθα ότι η γαστρονομική σπεσιαλιτέ της πόλης είναι το γουρουνόπουλο, το οποίο δυστυχώς δεν δοκιμάσαμε.
Αν είχαμε κάνει καλύτερη διαχείριση χρόνου θα προλαβαίναμε να πάμε και Avila. Δεν πειράζει. Θα πάω άλλη φορά. Η Ισπανία έχει τόσα πολλά. Θα το συνδυάσω με road trip με το βορρά. Εξάλλου στη Μαδρίτη θέλω να ξαναπάω.
Η επιστροφή μας ήταν μάλλον λίγο δύσκολη. Νύχτα και χωρίς gps δυσκολευτήκαμε να βρούμε τον σταθμό για να παραδώσουμε το αυτοκίνητο.

9η ημέρα (17 Ιουλίου)
Η ημέρα ήταν Κυριακή και ήταν η ημέρα της επιστροφής μας. Προλαβαίναμε όμως να επισκεφτούμε το μεγάλο παζάρι El Rastro που γίνεται κάθε Κυριακή στην ομώνυμη περιοχή νότια της πλατείας Mayor. Είχε τα άπειρα πράγματα. Ψώνισα ένα ισπανικό μαντήλι, κονκάρδες για το λαιμό, σαγιονάρες και άλλα ψιλολόια. Θα μπορούσα να είμαι όλη την ημέρα εκεί και να χαζεύω, αλλά δυστυχώς μόνο ένα 3ωρο μείναμε. Έπρεπε να φύγουμε για να προλάβουμε την πτήση μας. Αποχαιρετίσαμε τους φίλους μας και την Μαδρίτη και αναχωρήσαμε.
Η πτήση πάλι ήταν με Alitalia μέσω Ρώμης. Κυριακή βράδυ ήμασταν Αθήνα. Ήταν ένα γεμάτο 8 ήμερο με εικόνες και εμπειρίες.
Μαδρίτη θα ξανάρθω…..

Στο σταθμό Atocha
IMG_1124.JPG

Στο σταθμό του Toledo
IMG_1127.JPG


IMG_1129.JPG

Toledo...
IMG_1136.JPG


IMG_1154.JPG


IMG_1175.JPG


IMG_1179.JPG


IMG_1218.JPG


IMG_1232.JPG

Picaso...
IMG_1259.JPG


Στο Casa patas
IMG_1269.JPG

...για φλαμένκο!
IMG_1274.JPG

Στο Escorial.
IMG_1306.JPG


IMG_1316.JPG

Στη Σεγκόβια
IMG_1333.JPG


IMG_1335.JPG


IMG_1343.JPG


IMG_1363.JPG

με το ρωμαϊκό υδραγωγείο της!
IMG_1373.JPG


IMG_1384.JPG


Στη νυχτερινή Μαδρίτη.
IMG_1399.JPG


IMG_1396.JPG
 

Grerena

Member
Μηνύματα
1.371
Likes
18.669
Επόμενο Ταξίδι
Bordeaux
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Παρακαλώ τους φίλτατους moderators να μεταφέρουν την ιστορία μου στις ολοκληρωμένες ιστορίες. Ευχαριστώ.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.373
Likes
4.376
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Πολυ ωραια και η ιστορια και οι φωτογραφιες σου. Βρηκα επισης εξαιρετικα ενδιαφερουσα την περιγραφη σου για οσα εζησες στη Παμπλονα οπου φαινεται πως το διασκεδασες!

Με το καλο και σε Αυστρια-Γερμανια :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom