gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.789
Στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου.
Κεφάλαιο 1
Εισαγωγή - Το ταξίδι του πηγαιμού
Το τρένο, το οποίο ξεκίνησε από το Amsterdam στις 10.35 το πρωί, έφτασε ύστερα από δύο ώρες και περίπου είκοσι λεπτά, στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Ντίσελντορφ. Το τρένο θα συνέχιζε έως το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης, όπως μας εξήγησε ο Έλληνας μπάρμαν του τρένου. Εμείς όμως κατεβήκαμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Ντίσελντορφ. Από τον σταθμό προχωρήσαμε με τα πόδια έως το ξενοδοχείο στο οποίο είχαμε κάνει κράτηση και το οποίο ήταν το Holiday Inn Express Düsseldorf City, επί της οδού Am Wehrhahn. Το ξενοδοχείο ήταν ευχάριστη έκπληξη, με δεδομένο ότι έχω μείνει σε αρκετά Holiday Inn Express. Το συνέκρινα με το Holiday Inn Express στην Times Square της Νέας Υόρκης ή και με τα τετράστερα Holiday Inn στο Μόναχο (έχω μείνει σε τρία) και στο Παρίσι (έχω μείνει σε δύο) και όλα τα συγκριτικά στοιχεία ήταν υπέρ του ξενοδοχείου στο Ντίσελντορφ. Τα δωμάτια ήταν μεγάλα και φωτεινά, το ξενοδοχείο στην καθαριότητα έπαιρνε άριστο βαθμό τόσο στα δωμάτια όσο και στους κοινόχρηστους χώρους, ενώ στα δωμάτια είχε και προϊόντα Dallmayr για καφέ τσάι κλπ. Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, ξεκινήσαμε άμεσα τον περίπατο στο κέντρο της πόλης.
Το Ντίσελντορφ (Düsseldorf), έχει πληθυσμό 600.000 περίπου κατοίκους και το όνομά του σημαίνει χωριό του Ντίσελ, ποταμού ο οποίος έχει διευθετηθεί. Το Ντίσελντορφ έχει δημιουργηθεί στο νοτιοδυτικό τμήμα της κοιλάδας του Ρουρ, στην ανατολική όχθη του ποταμού Ρήνου, στη θέση, στην οποία ο παραπόταμος Ντίσελ εκβάλλει στον ποταμό Ρήνο (εκβολή η οποία σήμερα δεν είναι τόσο εμφανής, λόγω των έργων κάλυψης και διευθέτησής του Ντίσελ σε πάρκα και λιμνούλες).
Προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Am Wehrhahn, η οποία παρακάτω (δυτικά) προς το κέντρο της πόλης και τον ποταμό Ρήνο μετονομάζεται σε Schadowstrasse.
Μία από τις πρώτες εικόνες που είδαμε, ήταν οι εργασίες κατεδάφισης ενός μεγάλου κτιρίου, περασμένων δεκαετιών.
Συνεχίσαμε να προχωράμε προς τον ποταμό Ρήνο και ύστερα από μια αμβλεία γωνία 150 μοιρών, αφήσαμε τη Schadowstrasse, ακολουθήσαμε την Theodor-Körner-Strasse,
οπότε και φτάσαμε στην Altstadt του Düsseldorf. Το μεγάλο τμήμα της παλιάς πόλης του Ντίσελντορφ δεν είναι παλιό. Όπως είναι γνωστό το Ντίσελντορφ όπως και πολλές άλλες πόλεις της Γερμανίας καταστράφηκαν από τους βομβαρδισμούς του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Μετά τον πόλεμο, τμήμα του ιστορικού παραδοσιακού κέντρου της πόλης ανοικοδομήθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε οι εξωτερικές όψεις των κτιρίων να λάβουν τη μορφή που είχαν στο παρελθόν. Βέβαια για την εκτίμηση των μεγεθών, πρέπει να αναφερθεί ότι η Altstadt αποτελεί το 0,23% της πόλης του Ντίσελντορφ.
Φτάσαμε λοιπόν στην Altstadt και περπατήσαμε κατά μήκος της οδού Flinger,
όπου πριν από τη διασταύρωση της οδού Flinger με την οδό Berger, υπάρχει ένα μικρό μπαράκι (μάλλον κάβα - αφού δεν έχει τραπέζια, σκαμπό κλπ).
Εκεί σταματήσαμε για τρία λεπτά και ήπιαμε όρθιοι (δεν υπήρχε και άλλη επιλογή) από δύο σφηνάκια αποστάγματος κριθαριού. Το ποτό σου ή το σφηνάκι σου μπορούσες να το παραγγείλεις χωρίς να μπεις στο μπαρ, από ένα μικρό παραθυράκι, από το δρόμο.
Συνεχίσαμε το περπάτημα και σε άλλους πεζόδρομους της παλιάς πόλης του Ντίσελντορφ,
μέχρι που φτάσαμε στην οδό Bolkerstrasse.
Εκεί κατάλαβα γιατί η οδός Bolkerstrasse (ή όλη η Altstadt) θεωρείται το μεγαλύτερο ή/και το μακρύτερο μπαρ του κόσμου. Στην Altstadt βρίσκονται περίπου 260 μπαρ, κλαμπ και ρεστοράν. Επί τέλους, είχα φτάσει στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου. Αφού έφτασα στο στόχο μου, ήθελα άμεσα να πιω την πρώτη μπύρα του ταξιδιού στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Έτσι προχωρήσαμε προς το πρώτο ζυθοποιείο για να πιούμε τις πρώτες μπύρες Alt. Φρέσκιες μπύρες, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Κυριολεκτικά. Ο σερβιτόρος έφερνε συνεχώς μπύρες, όποιοι ήθελαν έπαιρναν από ένα ποτήρι μπύρας Alt κι ο σερβιτόρος σημείωνε την κάθε μπύρα σε ένα από τα σουβέρ.
Ήπια την πρώτη γουλιά και κατάλαβα ότι η μπύρα ήταν υπέροχη. Αισθάνθηκα ότι η ζωή μου έγινε ομορφότερη. Σκέφτηκα ότι η ιστορία αυτή θα έπρεπε να ενοποιηθεί με μια προηγούμενη ιστορία μου, την ιστορία "Στις μπυραρίες της Πράγας – Σύντομη ταξιδιωτική ιστορία μπυροποσίας". Τότε είχα αναφερθεί στις μπύρες που πίναμε από δεξαμενή στην Τσεχία. Ο σκοπός του ταξιδιού στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, ήταν ο ίδιος με το προ 3ετίας ταξίδι στην Πράγα. Να πιούμε τις μπύρες μας και να περάσουμε όμορφα. Στο σημείο αυτό, πρέπει ν' αναφερθεί ένα στοιχείο
Στη Γερμανία λειτουργούν πάνω από 2.500 ζυθοποιεία. Από αυτά, κατά κανόνα, τα μεγαλύτερα λειτουργούν στη Βαυαρία, όμως τα περισσότερα και μάλιστα σε ποσοστό περίπου 80%, λειτουργούν στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Βέβαια η παραγωγή στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, αποτελείται ως επί το πλείστον από μικρο-ζυθοποιεία. Δεν υπάρχουν οι γνωστές ετικέτες, όπως Paulaner, Franziskaner, Erdinger, Löwenbräu καθώς και πολλές άλλες γνωστές ετικέτες στην Ελλάδα. Όμως τα μικρά ζυθοποιεία που υπάρχουν στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, παράγουν καταπληκτικές μπύρες, όπως διαπίστωσα.
Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του ταξιδιού. Να κάνουμε τη ζωή μας όμορφη, πίνοντας αυτές τις καταπληκτικές μπύρες. Τη ζωή μας ομορφότερη την κάνουν τα ταξίδια. Όμως για τα ταξίδια υπάρχουν δύο κατηγορίες. Στη μία κατηγορία ανήκουν τα ταξίδια που πας να δεις και να εξερευνήσεις, ενώ στην άλλη κατηγορία ανήκουν τα ταξίδια που πας να περάσεις καλά και να πιεις τις υπέροχες μπύρες..
Το ταξίδι στο Ντίσελντορφ ανήκε στη δεύτερη κατηγορία, αφού είχε το μεγάλο ατού να απολαύσεις τις μπύρες πολύ φρέσκιες.
Βέβαια και οι δύο κατηγορίες συγκλίνουν σ’ ένα αποτέλεσμα, στη γοητεία του ταξιδιού.
Άλλωστε το έχω ξαναγράψει, ότι και ο μεγάλος διανοητής Καζαντζάκης, αναφέρει στα έργα του, ότι δύο πράγματα αξίζουν στη ζωή του ανθρώπου. Το ταξίδι και η δημιουργία.
Κεφάλαιο 1
Εισαγωγή - Το ταξίδι του πηγαιμού
Το τρένο, το οποίο ξεκίνησε από το Amsterdam στις 10.35 το πρωί, έφτασε ύστερα από δύο ώρες και περίπου είκοσι λεπτά, στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Ντίσελντορφ. Το τρένο θα συνέχιζε έως το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης, όπως μας εξήγησε ο Έλληνας μπάρμαν του τρένου. Εμείς όμως κατεβήκαμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Ντίσελντορφ. Από τον σταθμό προχωρήσαμε με τα πόδια έως το ξενοδοχείο στο οποίο είχαμε κάνει κράτηση και το οποίο ήταν το Holiday Inn Express Düsseldorf City, επί της οδού Am Wehrhahn. Το ξενοδοχείο ήταν ευχάριστη έκπληξη, με δεδομένο ότι έχω μείνει σε αρκετά Holiday Inn Express. Το συνέκρινα με το Holiday Inn Express στην Times Square της Νέας Υόρκης ή και με τα τετράστερα Holiday Inn στο Μόναχο (έχω μείνει σε τρία) και στο Παρίσι (έχω μείνει σε δύο) και όλα τα συγκριτικά στοιχεία ήταν υπέρ του ξενοδοχείου στο Ντίσελντορφ. Τα δωμάτια ήταν μεγάλα και φωτεινά, το ξενοδοχείο στην καθαριότητα έπαιρνε άριστο βαθμό τόσο στα δωμάτια όσο και στους κοινόχρηστους χώρους, ενώ στα δωμάτια είχε και προϊόντα Dallmayr για καφέ τσάι κλπ. Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, ξεκινήσαμε άμεσα τον περίπατο στο κέντρο της πόλης.
Το Ντίσελντορφ (Düsseldorf), έχει πληθυσμό 600.000 περίπου κατοίκους και το όνομά του σημαίνει χωριό του Ντίσελ, ποταμού ο οποίος έχει διευθετηθεί. Το Ντίσελντορφ έχει δημιουργηθεί στο νοτιοδυτικό τμήμα της κοιλάδας του Ρουρ, στην ανατολική όχθη του ποταμού Ρήνου, στη θέση, στην οποία ο παραπόταμος Ντίσελ εκβάλλει στον ποταμό Ρήνο (εκβολή η οποία σήμερα δεν είναι τόσο εμφανής, λόγω των έργων κάλυψης και διευθέτησής του Ντίσελ σε πάρκα και λιμνούλες).
Προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Am Wehrhahn, η οποία παρακάτω (δυτικά) προς το κέντρο της πόλης και τον ποταμό Ρήνο μετονομάζεται σε Schadowstrasse.
Μία από τις πρώτες εικόνες που είδαμε, ήταν οι εργασίες κατεδάφισης ενός μεγάλου κτιρίου, περασμένων δεκαετιών.
Συνεχίσαμε να προχωράμε προς τον ποταμό Ρήνο και ύστερα από μια αμβλεία γωνία 150 μοιρών, αφήσαμε τη Schadowstrasse, ακολουθήσαμε την Theodor-Körner-Strasse,
οπότε και φτάσαμε στην Altstadt του Düsseldorf. Το μεγάλο τμήμα της παλιάς πόλης του Ντίσελντορφ δεν είναι παλιό. Όπως είναι γνωστό το Ντίσελντορφ όπως και πολλές άλλες πόλεις της Γερμανίας καταστράφηκαν από τους βομβαρδισμούς του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Μετά τον πόλεμο, τμήμα του ιστορικού παραδοσιακού κέντρου της πόλης ανοικοδομήθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε οι εξωτερικές όψεις των κτιρίων να λάβουν τη μορφή που είχαν στο παρελθόν. Βέβαια για την εκτίμηση των μεγεθών, πρέπει να αναφερθεί ότι η Altstadt αποτελεί το 0,23% της πόλης του Ντίσελντορφ.
Φτάσαμε λοιπόν στην Altstadt και περπατήσαμε κατά μήκος της οδού Flinger,
όπου πριν από τη διασταύρωση της οδού Flinger με την οδό Berger, υπάρχει ένα μικρό μπαράκι (μάλλον κάβα - αφού δεν έχει τραπέζια, σκαμπό κλπ).
Εκεί σταματήσαμε για τρία λεπτά και ήπιαμε όρθιοι (δεν υπήρχε και άλλη επιλογή) από δύο σφηνάκια αποστάγματος κριθαριού. Το ποτό σου ή το σφηνάκι σου μπορούσες να το παραγγείλεις χωρίς να μπεις στο μπαρ, από ένα μικρό παραθυράκι, από το δρόμο.
Συνεχίσαμε το περπάτημα και σε άλλους πεζόδρομους της παλιάς πόλης του Ντίσελντορφ,
μέχρι που φτάσαμε στην οδό Bolkerstrasse.
Εκεί κατάλαβα γιατί η οδός Bolkerstrasse (ή όλη η Altstadt) θεωρείται το μεγαλύτερο ή/και το μακρύτερο μπαρ του κόσμου. Στην Altstadt βρίσκονται περίπου 260 μπαρ, κλαμπ και ρεστοράν. Επί τέλους, είχα φτάσει στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου. Αφού έφτασα στο στόχο μου, ήθελα άμεσα να πιω την πρώτη μπύρα του ταξιδιού στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Έτσι προχωρήσαμε προς το πρώτο ζυθοποιείο για να πιούμε τις πρώτες μπύρες Alt. Φρέσκιες μπύρες, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Κυριολεκτικά. Ο σερβιτόρος έφερνε συνεχώς μπύρες, όποιοι ήθελαν έπαιρναν από ένα ποτήρι μπύρας Alt κι ο σερβιτόρος σημείωνε την κάθε μπύρα σε ένα από τα σουβέρ.
Ήπια την πρώτη γουλιά και κατάλαβα ότι η μπύρα ήταν υπέροχη. Αισθάνθηκα ότι η ζωή μου έγινε ομορφότερη. Σκέφτηκα ότι η ιστορία αυτή θα έπρεπε να ενοποιηθεί με μια προηγούμενη ιστορία μου, την ιστορία "Στις μπυραρίες της Πράγας – Σύντομη ταξιδιωτική ιστορία μπυροποσίας". Τότε είχα αναφερθεί στις μπύρες που πίναμε από δεξαμενή στην Τσεχία. Ο σκοπός του ταξιδιού στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, ήταν ο ίδιος με το προ 3ετίας ταξίδι στην Πράγα. Να πιούμε τις μπύρες μας και να περάσουμε όμορφα. Στο σημείο αυτό, πρέπει ν' αναφερθεί ένα στοιχείο
Στη Γερμανία λειτουργούν πάνω από 2.500 ζυθοποιεία. Από αυτά, κατά κανόνα, τα μεγαλύτερα λειτουργούν στη Βαυαρία, όμως τα περισσότερα και μάλιστα σε ποσοστό περίπου 80%, λειτουργούν στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Βέβαια η παραγωγή στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, αποτελείται ως επί το πλείστον από μικρο-ζυθοποιεία. Δεν υπάρχουν οι γνωστές ετικέτες, όπως Paulaner, Franziskaner, Erdinger, Löwenbräu καθώς και πολλές άλλες γνωστές ετικέτες στην Ελλάδα. Όμως τα μικρά ζυθοποιεία που υπάρχουν στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, παράγουν καταπληκτικές μπύρες, όπως διαπίστωσα.
Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του ταξιδιού. Να κάνουμε τη ζωή μας όμορφη, πίνοντας αυτές τις καταπληκτικές μπύρες. Τη ζωή μας ομορφότερη την κάνουν τα ταξίδια. Όμως για τα ταξίδια υπάρχουν δύο κατηγορίες. Στη μία κατηγορία ανήκουν τα ταξίδια που πας να δεις και να εξερευνήσεις, ενώ στην άλλη κατηγορία ανήκουν τα ταξίδια που πας να περάσεις καλά και να πιεις τις υπέροχες μπύρες..
Το ταξίδι στο Ντίσελντορφ ανήκε στη δεύτερη κατηγορία, αφού είχε το μεγάλο ατού να απολαύσεις τις μπύρες πολύ φρέσκιες.
Βέβαια και οι δύο κατηγορίες συγκλίνουν σ’ ένα αποτέλεσμα, στη γοητεία του ταξιδιού.
Άλλωστε το έχω ξαναγράψει, ότι και ο μεγάλος διανοητής Καζαντζάκης, αναφέρει στα έργα του, ότι δύο πράγματα αξίζουν στη ζωή του ανθρώπου. Το ταξίδι και η δημιουργία.