Rosa
Member
- Μηνύματα
- 1.635
- Likes
- 1.968
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trobriand Islands...
Στο Μουσείο Μπενάκη από 12 Μαΐου
Φωτογραφία του Αρά Γκιουλέρ: Καφενείο στη Στοά Χατζόπουλου, 1966
Αθήνα
http://www.in.gr/news/mail.asp?lngEntityID=1134922&lngDtrID=253http://www.in.gr/news/print.asp?lngEntityID=1134922&lngDtrID=253Ο Αρά Γκιουλέρ, ιδιαίτερα αγαπητός στους Έλληνες, θεωρείται ο πιο δημοφιλής φωτογράφος της Κωνσταντινούπολης. Με το φωτογραφικό του φακό απαθανάτισε στιγμές της Πόλης, την καθημερινότητά της σε μία εποχή που οι παλιοί θυμούνται με νοσταλγία.
Η ουμανιστική του ματιά, απαθανατίζει καθημερινά στιγμιότυπα, με πρωταγωνιστές απλούς ανθρώπους και φόντο την Πόλη.
Ο Γκιουλέρ παρουσιάζει τη δική του Κωνσταντινούπολη, της δεκατίας του 1950 και του 1960, με τους ανθρώπους του μόχθου. Τα σοκάκια, τους ψαράδες του Βόσπορου, τους χαμάληδες, τα καπηλειά τους, τους οίκους ανοχής, τις γυναίκες με τη μαντίλα, να προσεύχονται στα μουσουλμανικά τεμένη της Πόλης.
Ο Αρά Γκιουλέρ έδωσε την Τετάρτη τη δική του ερμηνεία για το έργο του. Υπήρξε πάντα μάστορας του φωτοειδησειογραφικού ρεπορτάζ, ο πρώτος ανταποκριτής του περιοδικού Life στην Εγγύς Ανατολή, χρισμένος ως ένας από τους καλύτερους φωτογράφους στον κόσμο, με πολλές διακρίσεις και εκθέσεις διεθνώς.
«Τι είναι και τι δεν είναι η φωτογραφία για μένα, ακόμα δεν το ξέρω» λέει ο Γκιουλέρ.
«Μοιάζει πολύ με τέχνη αλλά δεν είναι. Και δεν είναι, γιατί δεν έχει να κάνει με το φαντασιακό -για παράδειγμα του κινηματογράφου-, αλλά με την ίδια τη ζωή. Η μηχανή μου δεν ψεύδεται όπως η κάμερα του κινηματογράφου. Είναι οπτική ιστοριογραφία. Οι φωτογραφίες θα μείνουν στην ιστορία, θα τις βλέπουν οι μελλοντικές γενιές και δεν θα μπορούν να διαστρεβλώσουν το παρελθόν» είπε σε συνέντευξη Τύπου, την ώρα που φορούσε μια φωτογραφική μηχανή, περασμένη στο λαιμό του.
Το ύφος και η ατμόσφαιρα των φωτογραφιών του αρμενικής καταγωγής φωτογράφου και δημοσιογράφου, παραπέμπει στον Κώστα Μπαλάφα.
Η έκθεση αποτελείται από 100 περίπου εκτυπώσεις με θέμα την Κωνσταντινούπολη των δεκαετιών 1960 και 1970 επιλεγμένες ειδικά για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη.
Την έκθεση θα συνοδεύσει το βιβλίο του Γκιουλέρ, Istanbul, που κυκλοφορεί σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις «Ολκός» και περιλαμβάνει κείμενο του βραβευμένου με Νόμπελ Ορχάν Παμούκ, το οποίο συνδιαλέγεται νοερά με το έργο του φωτογράφου.
Την έκθεση επιμελήθηκαν ο Χασάν Σενγιουκσελ και η Φανή Κωνσταντίνου.
Η έκθεση στο κτίριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη αρχίζει στις 12 Μαΐου και θα διαρκέσει μέχρι 25 Ιουλίου.
Τα εγκαίνια θα γίνουν το βράδυ της Τετάρτης από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο.
Newsroom ΔΟΛ
Αθήνα
http://www.in.gr/news/mail.asp?lngEntityID=1134922&lngDtrID=253http://www.in.gr/news/print.asp?lngEntityID=1134922&lngDtrID=253Ο Αρά Γκιουλέρ, ιδιαίτερα αγαπητός στους Έλληνες, θεωρείται ο πιο δημοφιλής φωτογράφος της Κωνσταντινούπολης. Με το φωτογραφικό του φακό απαθανάτισε στιγμές της Πόλης, την καθημερινότητά της σε μία εποχή που οι παλιοί θυμούνται με νοσταλγία.
Η ουμανιστική του ματιά, απαθανατίζει καθημερινά στιγμιότυπα, με πρωταγωνιστές απλούς ανθρώπους και φόντο την Πόλη.
Ο Γκιουλέρ παρουσιάζει τη δική του Κωνσταντινούπολη, της δεκατίας του 1950 και του 1960, με τους ανθρώπους του μόχθου. Τα σοκάκια, τους ψαράδες του Βόσπορου, τους χαμάληδες, τα καπηλειά τους, τους οίκους ανοχής, τις γυναίκες με τη μαντίλα, να προσεύχονται στα μουσουλμανικά τεμένη της Πόλης.
Ο Αρά Γκιουλέρ έδωσε την Τετάρτη τη δική του ερμηνεία για το έργο του. Υπήρξε πάντα μάστορας του φωτοειδησειογραφικού ρεπορτάζ, ο πρώτος ανταποκριτής του περιοδικού Life στην Εγγύς Ανατολή, χρισμένος ως ένας από τους καλύτερους φωτογράφους στον κόσμο, με πολλές διακρίσεις και εκθέσεις διεθνώς.
«Τι είναι και τι δεν είναι η φωτογραφία για μένα, ακόμα δεν το ξέρω» λέει ο Γκιουλέρ.
«Μοιάζει πολύ με τέχνη αλλά δεν είναι. Και δεν είναι, γιατί δεν έχει να κάνει με το φαντασιακό -για παράδειγμα του κινηματογράφου-, αλλά με την ίδια τη ζωή. Η μηχανή μου δεν ψεύδεται όπως η κάμερα του κινηματογράφου. Είναι οπτική ιστοριογραφία. Οι φωτογραφίες θα μείνουν στην ιστορία, θα τις βλέπουν οι μελλοντικές γενιές και δεν θα μπορούν να διαστρεβλώσουν το παρελθόν» είπε σε συνέντευξη Τύπου, την ώρα που φορούσε μια φωτογραφική μηχανή, περασμένη στο λαιμό του.
Το ύφος και η ατμόσφαιρα των φωτογραφιών του αρμενικής καταγωγής φωτογράφου και δημοσιογράφου, παραπέμπει στον Κώστα Μπαλάφα.
Η έκθεση αποτελείται από 100 περίπου εκτυπώσεις με θέμα την Κωνσταντινούπολη των δεκαετιών 1960 και 1970 επιλεγμένες ειδικά για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη.
Την έκθεση θα συνοδεύσει το βιβλίο του Γκιουλέρ, Istanbul, που κυκλοφορεί σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις «Ολκός» και περιλαμβάνει κείμενο του βραβευμένου με Νόμπελ Ορχάν Παμούκ, το οποίο συνδιαλέγεται νοερά με το έργο του φωτογράφου.
Την έκθεση επιμελήθηκαν ο Χασάν Σενγιουκσελ και η Φανή Κωνσταντίνου.
Η έκθεση στο κτίριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη αρχίζει στις 12 Μαΐου και θα διαρκέσει μέχρι 25 Ιουλίου.
Τα εγκαίνια θα γίνουν το βράδυ της Τετάρτης από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο.
Newsroom ΔΟΛ
Last edited by a moderator: