• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αττικό Μετρό - Γραμμή 4 - Πορτοκαλί

spor_os

Administrator
Μηνύματα
1.951
Likes
618
Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995 - 1999), στο εγκεκριμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας προβλεπόταν η κατασκευή δύο νέων Επεκτάσεων που ουσιαστικά θα αποτελούσαν κλάδους των υφιστάμενων Γραμμών, δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - 'Αλσος Βεϊκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα -ΟΑΚΑ - Παράδεισος - Μαρούσι).

Κατά την εκπόνηση της Προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό θα παρουσίαζε σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.).

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προχώρησε στην εξέταση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο - ακτινικού χαρακτήρα - σκέλη (προς Γαλάτσι και προς Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει 8 νέους σταθμούς Μετρό: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Παγκράτι/Καισαριανή, 'Ανω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη, με ανταπόκριση με τις υφιστάμενες Γραμμές 2 (στον Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) και 3 (στους Σταθμούς ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ & ΚΑΤΕΧΑΚΗ).

Η νέα Γραμμή του Μετρό, Γραμμή 4 με χρώμα πορτοκαλί ('Αλσος Βεϊκου - Πανεπιστήμιο - Κατεχάκη - Μαρούσι) έχει μήκος 20,9 χλμ., 20 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 2,1 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται όχι μόνο να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας αλλά να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.

Η δημιουργία της νέας Γραμμής παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ενδεικτικά:
  • Εξυπηρέτηση πολλών νέων πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης (Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγκράτι, Καισαριανή, Ζωγράφου, περιοχές όμορες Λεωφ. Κηφισίας, κ.λπ.). Εκτιμάται ότι η εν λόγω Γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 400.000 επιβάτες.
  • Εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, καθώς και το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο στο κέντρο της Αθήνας - “Η Γραμμή των Πανεπιστημίων”) και Δικαστήρια.
  • Αύξηση της δικτύωσης του Μετρό που συνεπάγεται την αύξηση του αριθμού των σταθμών ανταπόκρισης, στους οποίους μπορεί να γίνει γρήγορη μετεπιβίβαση μεταξύ των Γραμμών του Μετρό.
  • Ανακούφιση υφιστάμενων σταθμών Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (Σύνταγμα, κ.λπ.).
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση της εν λόγω νέας Γραμμής 4 εκτιμάται ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στον προγραμματισμό του Δ' ΚΠΣ δεδομένης της προτεραιότητας της κατασκευής του βασικού έργου και των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης (2 δισ. ευρώ), καθώς και της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό στα Δυτικά Προάστια της Αθήνας από το Χαϊδάρι ως τον Πειραιά (570 εκ. ευρώ). Κατά συνέπεια, εξετάζονται όλοι οι εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης του έργου. Ένας από αυτούς είναι η χρηματοδότηση της Γραμμής 4 μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού σχήματος με τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων των διοδίων της Αττικής Οδού για μια ορισμένη χρονική περίοδο μετά την παράδοσή της από την Παραχωρησιούχο Εταιρεία στο Δημόσιο. Με αυτόν τον τρόπο, η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό δεν θα επιφέρει καμία επιβάρυνση ούτε στον Κρατικό Προϋπολογισμό ούτε στα κονδύλια του Δ' ΚΠΣ.
πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.202
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom