chrikky
Member
Ο θρυλικός «Μουντζούρης»
Έχει κλείσει αισίως τα 106 χρόνια, έχει μόνο ένα αδελφάκι στο Βέλγιο και τα δυο τους αποτελούν τα μοναδικά «εξηντάρια» στην Ευρώπη. Πρόκειται για το τρενάκι του Πηλίου, το θρυλικό «Μουντζούρη», που κατασκευάστηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε Κίρικο και στις γραμμές του, πλάτους μόλις εξήντα εκατοστών, μετέφερε επιβάτες και εμπορεύματα από το Βόλο μέχρι τις Μηλιές.
«Το τρενάκι του Πηλίου ήταν τότε το μοναδικό μέσο μεταφοράς και συνέβαλε ενεργά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Λειτούργησε ανελλιπώς μέχρι το 1971, οπότε και διακόπηκε η λειτουργία του, καθώς σταδιακά αντικαταστάθηκε από το αυτοκίνητο» αναφέρει ο αντιδήμαρχος Μηλεών Νίκος Σγαρδώνης.
Ο ίδιος θυμάται: «Ως μαθητής ταξίδευα συνέχεια με το τρενάκι. Όποτε ψιλόβρεχε ή έπεφτε χιόνι, οι σιδηροτροχιές γλιστρούσαν. Κατεβαίναμε με τα άλλα παιδιά από το τρένο δήθεν, για να το σπρώξουμε. Το παιχνίδι ολοκληρωνόταν, όταν ξανανεβαίναμε στο βαγόνι εν κινήσει».
Στον πόλεμο του '40, οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν το τρένο για τις μεταφορές τους, ενώ κατά την αποχώρησή τους ανατίναξαν μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, που αργότερα αποκαταστάθηκε. Τις ιστορίες του «Μουντζούρη» διηγούνται σήμερα στους ταξιδιώτες οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, καθώς το 1995 ξαναλειτούργησε το τρενάκι, για τουριστικούς λόγους αυτή τη φορά.
Τα βαγόνια που δρομολογήθηκαν είναι τα παλιά υπάρχοντα βαγόνια, ενώ τις διαδρομές ξεκίνησαν οι ατμομηχανές «Μηλιές» και «Ιάσων», που είχαν διασωθεί. Αργότερα, το 2000 αντικαταστάθηκαν από ντιζελομηχανές, προκειμένου τα ταξίδια να γίνονται ασφαλέστερα και γρηγορότερα.
Κάθε Απρίλιο ξεκινούν τα δρομολόγια από τα Ανω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, μια διαδρομή που διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα μέσα από ένα φυσικό περιβάλλον ιδιαίτερης ομορφιάς. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών και των τουριστών είναι μεγάλο, ενώ η γραμμή είναι βιώσιμη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει αναλάβει τη λειτουργία του.
«Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν φέτος στις 11 Απριλίου και θα πραγματοποιούνται, όπως κάθε χρόνο, τα Σαββατοκύριακα ενώ υπάρχει η δυνατότητα ενοικίασης του τρένου από συλλόγους, τουριστικά γκρουπ μέχρι και πρεσβείες. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εκτελούνται δρομολόγια καθημερινά. Η σεζόν ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, για λόγους συντήρησης και καιρικών συνθηκών» αναφέρει ο προϊστάμενος της γραμματείας του Γραφείου Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθ.Λιβεράνος.
«Το πηλιορείτικο τρενάκι είναι σήμερα ιστορικό - διατηρητέο μνημείο. Είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που ταξιδεύει σε γραμμές εξήντα εκατοστών. Ένα παρόμοιο τρενάκι υπάρχει μόνο στο Βέλγιο, από όπου εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για να μεταφερθεί εκεί ο 'μουντζούρης'. Οι αρμόδιοι όμως του ΟΣΕ δεν επέτρεψαν κάτι τέτοιο. Το κράτησαν στην Ελλάδα και το συντηρούν για να λειτουργεί, ώστε να θυμούνται οι παλαιότεροι και να γνωρίζουν οι νεότεροι» προσθέτει ο κ. Σγαρδώνης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
πηγή: in.gr
Έχει κλείσει αισίως τα 106 χρόνια, έχει μόνο ένα αδελφάκι στο Βέλγιο και τα δυο τους αποτελούν τα μοναδικά «εξηντάρια» στην Ευρώπη. Πρόκειται για το τρενάκι του Πηλίου, το θρυλικό «Μουντζούρη», που κατασκευάστηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε Κίρικο και στις γραμμές του, πλάτους μόλις εξήντα εκατοστών, μετέφερε επιβάτες και εμπορεύματα από το Βόλο μέχρι τις Μηλιές.
«Το τρενάκι του Πηλίου ήταν τότε το μοναδικό μέσο μεταφοράς και συνέβαλε ενεργά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Λειτούργησε ανελλιπώς μέχρι το 1971, οπότε και διακόπηκε η λειτουργία του, καθώς σταδιακά αντικαταστάθηκε από το αυτοκίνητο» αναφέρει ο αντιδήμαρχος Μηλεών Νίκος Σγαρδώνης.
Ο ίδιος θυμάται: «Ως μαθητής ταξίδευα συνέχεια με το τρενάκι. Όποτε ψιλόβρεχε ή έπεφτε χιόνι, οι σιδηροτροχιές γλιστρούσαν. Κατεβαίναμε με τα άλλα παιδιά από το τρένο δήθεν, για να το σπρώξουμε. Το παιχνίδι ολοκληρωνόταν, όταν ξανανεβαίναμε στο βαγόνι εν κινήσει».
Στον πόλεμο του '40, οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν το τρένο για τις μεταφορές τους, ενώ κατά την αποχώρησή τους ανατίναξαν μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, που αργότερα αποκαταστάθηκε. Τις ιστορίες του «Μουντζούρη» διηγούνται σήμερα στους ταξιδιώτες οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, καθώς το 1995 ξαναλειτούργησε το τρενάκι, για τουριστικούς λόγους αυτή τη φορά.
Τα βαγόνια που δρομολογήθηκαν είναι τα παλιά υπάρχοντα βαγόνια, ενώ τις διαδρομές ξεκίνησαν οι ατμομηχανές «Μηλιές» και «Ιάσων», που είχαν διασωθεί. Αργότερα, το 2000 αντικαταστάθηκαν από ντιζελομηχανές, προκειμένου τα ταξίδια να γίνονται ασφαλέστερα και γρηγορότερα.
Κάθε Απρίλιο ξεκινούν τα δρομολόγια από τα Ανω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, μια διαδρομή που διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα μέσα από ένα φυσικό περιβάλλον ιδιαίτερης ομορφιάς. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών και των τουριστών είναι μεγάλο, ενώ η γραμμή είναι βιώσιμη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει αναλάβει τη λειτουργία του.
«Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν φέτος στις 11 Απριλίου και θα πραγματοποιούνται, όπως κάθε χρόνο, τα Σαββατοκύριακα ενώ υπάρχει η δυνατότητα ενοικίασης του τρένου από συλλόγους, τουριστικά γκρουπ μέχρι και πρεσβείες. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εκτελούνται δρομολόγια καθημερινά. Η σεζόν ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, για λόγους συντήρησης και καιρικών συνθηκών» αναφέρει ο προϊστάμενος της γραμματείας του Γραφείου Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθ.Λιβεράνος.
«Το πηλιορείτικο τρενάκι είναι σήμερα ιστορικό - διατηρητέο μνημείο. Είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που ταξιδεύει σε γραμμές εξήντα εκατοστών. Ένα παρόμοιο τρενάκι υπάρχει μόνο στο Βέλγιο, από όπου εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για να μεταφερθεί εκεί ο 'μουντζούρης'. Οι αρμόδιοι όμως του ΟΣΕ δεν επέτρεψαν κάτι τέτοιο. Το κράτησαν στην Ελλάδα και το συντηρούν για να λειτουργεί, ώστε να θυμούνται οι παλαιότεροι και να γνωρίζουν οι νεότεροι» προσθέτει ο κ. Σγαρδώνης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
πηγή: in.gr